inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - grudzień 2010

Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś przetarg na budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Spółdzielców i Stawowej. Szacunkowy koszt robót wyniesie ok. 2,2 mln zł.

Rondo zostanie wyniesione 1-1,5 metra powyżej poziomu obecnego skrzyżowania. Wyspa pośrodku ronda będzie posiadała brukowany pierścień, który ma zadanie ułatwiać większym pojazdom pokonanie ronda. W ramach inwestycji powstać ma także betonowa zatoka autobusowa przy ul. Stawowej.

Termin składania ofert cenowych: 19.01.2011

Termin realizacji zamówienia: 30.06.2011

2010-12-31 | Dodaj komentarz
sejmus
2011-01-01 20:18:30
inwestycja zupełnie niepotrzebna
inwestycje
2011-01-01 21:11:11
w zupełności się zgadzam
bogdanbo
2011-01-01 23:47:53
Skrzyżowanie należy do najgorzej wyprofilowanych w mieście pod względem nachylenia zarówno przy prawo- jak i lewoskręcie ze Spółdzielców w Stawową; sporo trudności sprawia też kierowcom lewoskręt ze Stawowej w Spółdzielców. Podstawowym mankamentem tego skrzyżowania jest lokalizacja w dołku a planowane podwyższenie tego miejsca o 1 - 1,5 m niedogodność tą zlikwiduje. Jako codzienny użytkownik tego miejsca optowałbym za tym, aby .... kierowcy doskonalili swoje umiejętności, szczególnie w warunkach jazdy po śliskiej nawierzchni i przyjęli do wiadomości, że Bielsko-Biała leży na wzgórzach. Przebudowa tego skrzyżowania jest wskazana i nieunikniona ale nie jest pilna i konieczna w br. w kontekście napiętego, deficytowego budżetu. Codziennie korzystając z tego paskudnego skrzyżowania staram się obiektywnie stwierdzić, że jest w mieście dużo spraw pilniejszych, które z budżetu wyleciały, zostały przesunięte na lata następne. Podstawowym kryterium przy ocenie priorytetu inwestycji drogowych w mieście powinna być płynność ruchu , likwidacja korków. To skrzyżowanie nie jest zatłoczone, miejsc zakorkowanych w mieście jest wiele a są takie, w których nowych inwestycji nie podjęto. Permanentny korek na Cieszyńskiej w kierunku Wapienicy wiąże się z brakiem mostów na potoku i równoległych dróg wiążących tą dzielnicę z miastem.
Filip
2011-01-02 01:09:51
Jak już ma być ta inwestycja zrealizowana to optowałbym za tym aby na przeciwko budowanej zatoki powstała druga, ponieważ jak już budujemy a jest miejsce to zróbmy to bo przystanek po tej stronie, wcześniej trochę, jest na drodze.
sejmus
2011-01-02 13:49:28
do bogdanbo: co oznacza "sporo trudności sprawia też kierowcom lewoskręt ze Stawowej w Spółdzielców"? Także korzystam z tego skrzyżowania i nie zauważyłem problemu...
bogdanbo
2011-01-02 15:20:46
> sejmus / Oczekując za 1 lub 2 pojazdami zauważam (w prawie 90% sytuacji) wahania kierowców czy wyjechać, czy przepuścić samochód na Spółdzielców. Spora część kierowców skręcających ze Spółdzielców w Stawową nie używa kierunkowskazu lub robi to w ostatnim momencie co wzmaga nerwowe reakcje wyjeżdżających z podporządkowanej Stawowej. Z kolei kierowcy pojazdów jadących Spółdzielców na wprost (w obu kierunkach na tej krzyżówce) znacznie zmieniają prędkości swoich pojazdów (raptownie przyspieszają lub zwalniają ze względu na ukształtowanie terenu : górka- dołek - górka). To utrudnia niektórym ocenę bezkolizyjności wyjazdu ze Stawowej, ruszają i po metrze gwałtownie hamują .
sejmus
2011-01-02 17:53:38
do bogdanbo: czy wyjechać czy przepuścić to problem w zasadzie każdego skrzyżowania - to nie powód do alarmu; to że spora część kierowców nie używa kierunkowskazów, to także problem "globalny", niektórzy zwyczajnie stosują zasadę "uwaga skręciłem" i robią to na każdym skrzyżowaniu, nie tylko tym omawianym / a już na rondach 95% kierowców przy opuszczaniu go nie używa kierunkowskazu, niestety...
Kuba
2011-01-03 10:51:54
Bardziej już przydałby się remont lub nowa nawierzchnia na ul. Tańskiego i Spółdzielców, bo taki stan jak teraz się prezentuje to już podchodzi pod offroad..
Adamsky
2011-01-03 11:16:21
Moim zdaniem budowa rond na skrzyżowaniach równorzednych jest jak najbardziej wskazana! Po pierwsze upłynnia to ruch i wymusza ograniczenie prędkości przez kierowców. Jest tez o wiele bezpieczniejsze od typowych skrzyżowań 'ze światłami'. Ale czemu akurat ww skrzyżowanie ma priorytet, nie wiem. Pewnie w Ratuszu tez nie wiedza :). Co do ul.Cieszyńskiej to fakt powinna być szersza od ronda Niemena do Wapienicy, jest dość miejsca po bokach na po 2 pasy ruchu w obu kierunkach! Były plany MZD na poprowadzenie nowej drogi z Wapienicy przez Kamienice w stronę Szpitala Wojewódzkiego, ale plany oprotestowali ekolodzy (GAJA bodajże, bo droga przecinała by Gościnną Doline i chyba przeszkadzała żabą czy jakimś ptakom!). Innej drogi z Wapienicy do Centrum nie ma jak poprowadzić, od południa jest lotnisko, od północy można by przedłużyć Sobieskiego bądź Zapłocie, ale i tak ich przepustowość jest zbyt mała. Jedynie poszerzenie Cieszyńskiej może rozładować korki (choć trochę).
inwestycje
2011-01-03 19:40:48
w przyszłych latach przebudowywana będzie ulica Zapłocie Duże i ul. Sobieskiego (na całej długości), dodatkowo w planach jest budowa drogi łączącej Wapienicę z centrum (od ul. Międzyrzeckiej do ronda koło Auchan przez Francuską, Trzy Lipki do Nowopiekarskiej); jeśli chodzi natomiast o drogę łącząca Wapienicę z al. Armii Krajowej to oprotestowany (i słusznie) został projektowany odcinek nowego przebiegu ul. Młodzieżowej (w Dolinie Gościnnej), natomiast odcinek łączący ul. Karpacką z ul. Cieszyńską (na wschód od ul. Jeżynowej, potem zachodnim skrajem lotniska) jest na etapie projektowania
Sander
2011-01-03 22:33:01
Adamsky: korki rozładować może wyłącznie sprawna komunikacja miejska, na którą powinni poprzesiadać się ludzie. Czemu tak nie jest, sprawa jest prosta; w naszych nierozwiniętych polskich móżdżkach zakodowane mamy zupełnie coś odwrotnego niż zachód. Od kilku lat brniemy w swóim głupim rozumku, że epoka komunikacji sie skończyła, teraz najważniejszy jest transport indywidualny, czyli likwidujemy powoli mzk ( coraz mniej kursów) ulice się korkują i padaja kolejne hasła o budowie kolejnych dróg, a gdy nagle ktoś oprotestuje ( jacyś ekolodzy ratujący naturę), to wielkie oburzenie ( nie jestem z żadnego klubu gaja czy tam greenpeace). Im więcej dróg tym więcej osób zdecyduje sie na jazde samochodem, tym więcej spalin, które zabijają nasze zdrowie. Ameryka się obudziła; wyda 25 mld $ na przywrócanie transportu publicznego, bo jak obliczyli kilkupasowe autostrady w mieście nie dają rady, jak wszyscy jeżdżą samochodem. A my jeszcze chcemy popełnić błąd stu albo nawet tysiąclecia; parkingi na obrzeżach centrum, jak to zobaczą niemcy czy Czesi, to pospadają z krzeseł z wrażenia ( złego) albo ze śmiechu. Tyle bym powiedział na temat głupich pomysłów ratusza i komentarzy typu ,, bo przetnie dolinie i zagrozi żabkom" pozdrawiam
Adamsky
2011-01-04 10:36:32
Do Sender/ Nie musisz mi udowadniac ze MZK w B-B to dogorywajacy podmiot, odczuwam to na wlasnej skorze codziennie (na moje os. 4Pory Roku zaden autobus nie dojezdza!). Wiec jak pogoda nie dopisuje to zawsze biore auto, nie jestem idealista i mam to w d.... ze przykladam sie do wiekszych korlkow w miescie! Oczywiscie najlepiej by bylo gdyby w miescie dzialala sprawna komunikacja (MZK), mysle ze ilosc aut zmniejszylaby sie o kilkanascie procent co najmniej. Ale p.Knapik dozyna miejskie MZK.
maras49
2011-01-05 12:06:55
dlaczego nie projuktuje się ronda turbinowego - jest bezpieczniejsze i tańsze, ponieważ zajmuje mniej powierzchni terenu.
inwestycje
2011-01-05 17:20:31
rondo turbinowe zajmuje więcej miejsca, ergo jest droższe w wykonaniu
maras49
2011-01-06 12:20:20
co do zajętości miejsca bym polemizował - w turbinowym jest nieco mniejsza wyspa (zupełnie inna) a taniość rozwiązania wynika z bezpieczniejszego, co nie zawsze jest zauważalne w kosztach
maras49
2011-01-06 12:22:27
aneks do jw. - prosze mi przysłać w pdf ww. rozwiązaniw a wrysuje panu turbinowe. (adres podam na gg (moje4887812)
inwestycje
2011-01-06 12:49:06
przy rondzie turbinowym nie należy zapominać o tym, że szersza musi być jezdnia na samym rondzie (na ok. 3/4 ronda muszą być dwa pasy) oraz wjazdy na rondo muszą być dwupasowe; plik w PDF: http://sendfile.pl/download.php?id=40279
maras49
2011-01-06 16:20:02
Błędnie odczytałem z blogu srednicę ronda (38 zamiast 28m), dlatego zwracam honor co do powierzchni. Natomiast mam zastrzeżenia do projektanta o pominięcie (może sie znów mylę) przystanku MZK przy bloku Xp. na ul. Stawowej. Poza tym o ile pamiętam, stan przepustu pod ul.Spółdzielców (na pot.Starobielskim) nie był najlepszy, a nie wiem czy doprowadzono do właściwej drożności (przepustowości) ten obiekt.
maras49
2011-01-06 16:23:03
znów mój błąd rysunek ustawiono odwrotnie (PN w dół)i nie spojrzałem - pozdrawiam
stork
2011-01-07 07:44:03
Skoro jest rondo na Kopernika (nie wiem po co), to na skrzyżowaniu Spółdzielców i Stawowej powinno być na pewno. Sam zaliczyłem tam stłuczkę i widziałem jeszcze kilka innych, więc wiem co mówię. Kierowcy zjeżdzając z górki od Kopernika osiągają często prędkości "autostradowe".
inwestycje
2011-01-07 21:18:48
zamiast ronda lepiej było zrobić ograniczniki prędkości lub np. załamać pierwszeństwo przejazdu
Patryk
2011-01-08 16:44:02
Popieram - inwestycja nie jest konieczna! Ponad 2 mln. zł można wykorzystać chociażby na wymianę nawierzchni na ulicach Spółdzielców i Tańskiego - nawierzchnia jest fatalna, już parokrotnie reanimowana! Rondo nie poprawi płynności ruchu, bo nie jest to skrzyżowanie o dużym natężeniu. Czemu ktoś nie pomyśli żeby przebudować skrzyżowania w centrum Wapienicy? rondo tam powinno powstać, a nie kolejne osiedlowe nikomu nie potrzebne !
maras49
2011-01-09 16:09:38
klamka zapadła - przetarg ogłoszony - kolejne 2 mln nie w tę "dziurę" na bielskich drogach
maras49
2011-01-09 16:13:17
a szykują następne : tu 2 ronda przy UM tj. Dmowskiego z Kierową i Dmowskiego z Pl.Ratuszowy (wjazd do urzędu)
inwestycje
2011-01-09 19:14:27
na szczescie inwestycje, w sklad ktorej wchodzi budowa ronda przy wyjezdzie z Placu Ratuszowego zostala przesunieta na przyszle lata (nie wczesniej niz za kilka lat)
maras49
2011-02-19 14:08:14
a jednak ronda wróciły - a bardziej potrzebne byłoby przebudować wjazd na S-1 przy makro - na bezkolizyjny
inwestycje
2011-02-19 14:18:20
za to już odpowiada GDDKiA
maras49
2011-02-19 14:28:04
nie do końca ma pan rację - akurat o tym wiem wiele
maras49
2011-02-19 14:41:52
miasto zaprzepaściło szansę na skrzyżowanie bezkolizyjne w momencie uzgadniania dokumentacji na przebudowę obwodnicy północnej na S-1(budowa 2003-2007 (nie wiem kto wtedy dowodził miasem?) - bo nie wyobrażam sobie że GDDKiA "olała" miasto. Dzisiejsze starania i stwierdzenia, że ma to zrobić GDDKiA są nierealne, ale życzę powodzenia
inwestycje
2011-02-19 16:30:57
chodziło mi o to, że za taką inwestycję odpowiedzialna jest (była) GDDKiA (niezależnie od uzgodnień); miasto nie może przystąpić do przebudowy węzła, musiałaby to zrobić GDDKiA
S1
2011-02-26 15:21:45
jeśli już tak dyskutujecie o rondach turbinowych to takie właśnie powinny znaleźć się na węźle przy makro po obu stronach S1, po stronie makro 3 wlotowe, po drugiej stronie 4 wlotowe z włączeniem do niego ul. Poligonowej, albo nawet 5 wlotowe (bo można by jeszcze włączyć ulicę naprzeciwko Poligonowej której nazwy nie znam) tyle że nie wiem czy na to było by miejsce.
taaa
2011-04-30 01:00:47
inwestycja niepotrzebna. Znowu rokopali tą okolice. Ruch tutaj mizerny i nikomu nie przeszkadzało to skrzyżowanie takie jakie było. I oczywiście już w planach popełniono gruby błąd, który rzeczywiście istniał. Nie ma zatoki po przecinej stronie obecnej!!!! Odkąd jeździ 28 zatrzymuje się po obu stronach. Tylko z jednej strony. Krywult jest najgorszym prezydentem. Nie dość, że wyrzuca pieniądze w błoto to nie zna miasta. Każda duża inwestycja ma przynajmniej jeden poważny błąd nie do naprawienia. W wypadku tej inwestycji utrudni jeszcze ruch ze względu na brak tej zatoki. Do tej pory można wyprzedzać, choć to niebezpieczne, ale specyfika całego skrzyżowania była taka, że wszyscy musieli zachować ostrożność szczególną. Teraz jest tam linia ciąga, czyli programowe tamowanie ruchu!!!! Projektantów wywalić na zbity pysk, a od firmy odzyskać pieniądze z kosztami podjętych inwestycji włącznie. Krótko niepotrzebna, droga, szkodliwa. Bielska Norma jak wywalić narobić długu i chwalić się, że coś się tutaj nadzwyczaj sensownego robi. Są miejsca w tej okolicy potrzebujące bardziej pilnych inwestycji jak choćby zrobienie przejścia do pętli 28, 4, 15 od strony Starego Bielska przez tory. Niebezpieczne używane przez dzieci, młodzież i starsze osoby. Nawet nie oznakowane przez kolej ichniejszymi znakami drogowymi. Tanio, bardziej przydatne. Nowe drogi w stronę Starego Bielska. Choć tutaj trza przyznać bardzo dużo zrobiono. Jednak brak chodników od nowych zabudowań w stronę Polskich Skrzydeł i Woj Pol., aby suchymi butami przejść bez błota w deszczu. Choćby żużlem przeprawy wysypać to już coś.
taaa
2011-04-30 01:06:57
Dodam jedną ważną rzecz. Kiedyś właśnie na tej ulicy w stronę tańskiego, czy w przeciwnym kierunku przy tym skrzyżowaniu samochody szalały. Dobra droga to dawały po gazie. Rozwiązano ten problem za pomocą świateł dla przechodniów z takim czymś, że po przekroczeniu prędkości samochodu dojeżdżającego światła zmieniają się na czerwone. Jak często tam przechodzę ani razu nie widziałem, aby ktoś czerwone światło przejechał. To działa lepiej niż mandaty i drogowskazy z ograniczeniem prędkości. Równie skuteczne co te pralki czy wzgórki. Jednak największy respekt kierowcy mają do czerwonych świateł psychologicznie to działa
bibisi
2011-05-10 23:25:57
Może miasto planuje połączyć stawową ze skrzyżowaniem na Sobieskiego z Andersa za torami. to byłby ciekawy skrót na makro i S1. Popieram pomysł na ronda w okolicy S1 i Makro. Może dałoby się tam zrobić rondo "ósemkowe". To jest trudne miejsce w godzinach porannych i popołudniowych.
Starobielszczanin
2011-06-30 15:05:22
Pytanie: czy planowane jest połączenie ul. Stawowej z ul. Zapłocie Duże? Wskazywałyby na to gabaryty zjazdu z ronda w kierunku Starego Bielska. Zastanawiam się też po co na ul. Wodnej taki duży i szeroki most? A może to da się jakoś wszystko powiązać? Gratuluję pomysłu i blogu.
Starobielszczanin
2011-07-26 13:44:05
Można liczyć na odpowiedź? (pytanie powyżej)
inwestycje
2011-07-26 20:02:32
niestety nie znam odpowiedzi na powyzsze pytania :(

Rozpoczęły się prace nad odsłonięciem studni na Starym Rynku w Bielsku-Białej. Nieszczęsne przykrycie studni, często niepozwalające na zaglądanie do wnętrza z powodu zaparowanych szyb, było krytykowane już od momentu ukończenia rewitalizacji płyty bielskiego Rynku. Teraz ta sytuacja ma ulec poprawie - w trakcie prac zlikwidowana zostanie szklana obudowa studni. Teren wokół zostanie otoczony metalowymi barierkami. Sama studnia będzie znajdować się poniżej poziomu płyty Rynku, zejście do niej poprowadzone ma zostać półokrągłymi schodkami. Otwór studni zabezpieczony zostanie stalową kratą, a wnętrze oświetlone.

Nowe otoczenie studni ma być gotowe przed końcem roku, być może jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia. Całkowity koszt przebudowy to ok. 60 tys. zł.

Miasto nie wyklucza także przebudowy podobnej obudowy fundamentów wagi miejskiej.

Odkrycie studni pozwoli również w przyszłości na jej pogłębienie aż do najniższych poziomów (kilka metrów poniżej obecnego stanu). W trakcie tych możliwe stanie się dokładne przebadanie pod kątem archeologicznym zalegających w niej śmieci i szczątków organicznych.

2010-12-09 | Dodaj komentarz
CK
2010-12-09 23:09:54
Znacznie, znacznie lepiej :) Co do wagi, też dobrze by było, jedyny problem może być w tym, że poziom wagi, znajduje się poniżej poziomu bruku Rynku, przez co mogą tu wędrować wszelkie śmieci z okolicy, a i też trzeba będzie się zastanowić nad tym, czy nie będzie się tam gromadzić woda i śnieg ???
CK
2010-12-09 23:58:23
Filmik: http://www.tv.bielsko.biala.pl/studnia_zmienia_wyglad_4197.html Ciekawe jest to o czym mówi Pan Juszczyk w 2.10 s wywiadu. SARP... Pan Nestrypke i jeszcze ,,idealny skład komisji'', ja za więcej w BB od tych Państwa już dziękuję.
Kozian
2010-12-10 06:04:50
Ciekawe jak zabezpieczą samą studnię.. krata, szkło ? Jeżeli z taką sama starannością projektową jak do tej pory, to tylko czekać, jak ktoś tam wpadnie i się zabije, pomijając już fakt, kto będzie odśnieżał tą dziurę w ziemi Oni nie mogą zrobić klasycznej studni zabezpieczonej żeliwną kratą ? W końcu bielski rynek nie należy do największych W tym wypadku rozwiązanie najprostsze, jest po prostu najlepsze
WW
2010-12-11 09:21:48
Skoro przyszła pora na studnię i wagę, to wkrotce zapewne tę hybrydalna obudowe fontanny również zmienia,, ustawią oświetlenie Nepomucena na Nepomucena zamiast na cokół :) i koryto "rzeczki" zagracające rynek pewnie kiedyś też zostanie w końcu zlikwidowane... Chyba nietrudno było przewidzieć, że elementy "ozdobne" rynku muszą wkrótce zniknąć:) A tak przy okazji - gratuluję blogu - czegoś takiego bardzo brakowało.
Struś
2010-12-11 21:11:40
Faktycznie, problemem według mnie tej nowej inwestycji jest możliwość gromadzenia się tam śniegu jak i przy większych opadach - znaczącej ilości wody, co mogłoby mieć wpływ na stan obiektu. Najlepszym wariantem byłoby jednak szkło, ale jak już z doświadczenia wiemy, wilgoć panująca pod nią doprowadza do ciągłego skraplania się wody pod taflą szkła.
inwestycje
2010-12-11 22:46:15
po co wydziwiac ze szklem? wszystkie miasta, ktore udostepniaja swoja studnie turystom zabezpieczaja ja krata
klusek
2010-12-12 13:42:34
Pomysł ok tylko pytanie czy egzamin zdadzą bielszczanie a tym samym jak długo studnia pozostanie wolna od puszek, petów i innych tego typu gadżetów ?
NIX
2010-12-13 00:55:24
no to teraz jeszcze przebudowac ta okropna fontanne i bedzie ok.
bebe
2010-12-16 19:05:48
Nie ma to jak wydac kase na postawienie niefunkcjonalnego gargamela w srodku miasta (kto te wszystkie rzeczki i sarkofagi akceptowal???), a potem wydac kase jeszcze raz na poprawki. Brawo.
Kozian
2010-12-16 21:11:48
Oto świeżutki i godny polecenia przykład z Gliwic, rynek podobnej wielkości a i remont samego rynku dobiega końca http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/na1777_SAM_9743.jpg
WW
2010-12-20 18:55:23
W zasadzie to ten caly odnowiony rynek jest dobrym przykladem na to, jak mozna latwo zepsuc dziedzictwo architektoniczne stworzone przez wybitnych architektow. To, czego nie zepsul PRL, dokonal architekt z Gliwic. Tak wiec, jesli miasto nie ma pieniedzy, by wzbogacac potencjal architektoniczny miasta (czytaj - powierzac projekty najlepszym architektom), to moim zdaniem duzo lepszym rozwiazaniem jest nie robic nic i uzbierac srodki na przyszlosc, by powierzyc prace takim wlasnie wybitnym tworcom. Dla mnie dealnym wzorem do nasladowania dla BB jest Graz - miasto podobnej wielkosci, w ktorego stara architekture idealnie pod wzgledem praktycznym i estetycznym wkomponowywane sa nowoczesne budynki. A teraz wrocmy do BB, popatrzmy na zegar na fontannie i zadajmy sobie odwieczne pytanie z lekcji j. polskiego: co autor mial na mysli...?
bogdanbo
2010-12-20 22:51:50
Nepomucen stał sobie kiedyś na Rynku samotnie: http://www.historia.beskidia.pl/688_bielsko_-_biala_rynek_w_bielsku_-_ringplatz_in_bielitz_stare_zdjecie.html Wcześniej (do 1891 r) towarzyszył mu Neptun (Posejdon ?) z fontanną zwany ponoć Jurkiem z widelcem: http://www.historia.beskidia.pl/1849_bielsko_-_biala_jurek_z_widelcem_stare_zdjecie.html Studnia i waga miejska też tam były, ale dużo wcześniej. Skąd wziął się pomysł na zegar i fontannę imitującą rzekę (Niper ?), mostek i kilka innych detali?
Kozian
2010-12-22 07:42:21
Nie przesadzałbym z tym "wybitnym" tworem jakim jest rynek, ot po prostu ładny ryneczek wciąż oszpecany. Trzeba również pamiętać o tym, że w założeniu samego rynku nigdy nie było dwóch posągów, zawsze był jeden. Krótki okres dwóch pomników, trzeba traktować raczej jako incydent, a nie przedwojenne założenie urbanistyczne.
inwestycje
2011-01-11 23:43:51
już dawno po nowym roku, a studnia nadal w remoncie; podobno kowal nie dostarczył krat, które miano zamontować przy studni
Kostka
2011-02-04 19:43:54
I te nowoczesne halogenki. Piękne :) http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=70626097&postcount=70
inwestycje
2011-03-23 21:29:59
studnia na Rynku zostala odslonieta; patrzac na barierke otaczajaca studnie to chyba jednak ladniejsze bylo rozwiazanie ze szklanym katafalkiem...; barierka jest owszem stylizowana... tylko szkoda, ze na lata 70.; coś nasz Rynek nie ma szczęścia do inwestycji; ciekawe za jaki czas będzie zmieniana barierka...
inwestycje
2011-03-23 21:33:52
podobnie z kratą - miała być krata, a mamy wielki grill - być może Urząd Miasta planuje Wielkie Cembrowinowe Pieczenie Kiełbasy; eeeh...

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242688
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała