inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - wrzesień 2010


W czwartek, 9 września o godz. 14.00 w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Bielsku-Białej obędzie się spotkanie informacyjne dotyczące planowanej przebudowy trasy kolejowej E65 w naszym regionie.

Linia E65 przebiega od Gdyni, poprzez Warszawę i Katowice do Czechowic-Dziedzic. Stamtąd rozgałęzia się w kierunku granicy polsko-czeskiej koło Zebrzydowic oraz w kierunku granicy polsko-słowackiej w Zwardoniu.

Odcinek ciągnący się do granicy polsko-słowackiej przechodzić będzie przez Bielsko-Białą. Aktualnie wykonywane jest Studium Wykonalności tej inwestycji. Analizowane są 3 warianty przebudowy:

  • wariant 1 - obejmuje modernizację linii z dostosowaniem do maksymalnej prędkości 160 km/h dla składów osobowych (z krótkimi odcinkami z ograniczeniami prędkości) - w ramach tego wariantu nieznacznie dostosowane mają zostać stacje na całej długości trasy (m.in. Bielsko-Biała Północ, Bielsko-Biała Główna)
  • wariant 2 - obejmuje modernizację linii z dostosowaniem do maksymalnej prędkości 200 km/h dla składów osobowych (z krótkimi odcinkami z ograniczeniami prędkości) - w ramach wariantu nieznacznie przebudowane mają zostać m.in. stacje Bielsko-Biała Komorowice, Bielsko-Biała Północ, Bielsko-Biała Główna; zlikwidowana ma zostać stacja Bielsko-Biała Lipnik ze względu na plany budowy linii kolejowej po nowym śladzie (połączenie tunelowe stacji Bielsko-Biała Główna - Bielsko-Biała Leszczyny) omijającej tę właśnie stację
  • wariant 3 - budowa Kolei Dużych Prędkości pozwalająca osiągać prędkości maks. do 350 km/h; linia przechodziłaby nowym śladem omijając centrum miasta, przechodząc przez stacje Bielsko-Biała Północ, Bielsko-Biała Wschód, Bielsko-Biała Południe

Planowane lata realizacji inwestycji to 2012-2015.

Szacunkowy koszt inwestycji wynosi ponad 1,5 mld zł. Realizacja projektu ma być dofinansowana ze środków pochodzących z Unii Europejskiej (ok. 2/3 kosztów). Aktualnie projekt ten znajduje się na liście rezerwowej i nie ma pewności czy otrzyma dofinansowanie w tej perspektywie budżetowej UE.

PS. Dziękuję p. Radosławowi W. (nazwisko do wiadomości autora) za zwrócenie uwagi na ten temat.

2010-09-07 | Dodaj komentarz
scareb
2010-09-08 15:04:43
Który wariant jest realnie brany pod uwagę? Wiadomo już coś na ten temat? Czy ta modernizacja dotyczy także odcinka w Czechowicach - Dziedzicach?
inwestycje
2010-09-08 15:21:44
na razie wszystkie trzy warianty są brane pod uwagę, lecz wariant 3 wydaje się być nierealnym; modernizacja dotyczy całego odcinka z Katowic do Zwardonia, wraz z odbiciem na Zebrzydowice
PAN Buchalter
2010-09-08 15:38:33
Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest wariant 3 tzn. 350 km/h ponieważ pozwoli on na nową jakość w połączeniach kolejowych ( i znacz nie krótsze czasy jazdy) a koszty będą porównywalne z wariantem na 200 km/h.
scareb
2010-09-08 15:46:24
Tylko, że wariant 3 jest dość kosmiczny jak na nasze realia. W tym wariancie raczej nie widzę aby udało się to zrealizować w latach 2012 - 2015. Są może jakieś mapki obrazujące te warianty wraz z bardziej szczegółowym ich opisem?
inwestycje
2010-09-08 15:52:33
wariant 3 będzie wielokrotnie droższy - w tym wariancie trzeba zbudować nową linię kolejową na całym przebiegu; nie ma konieczności budowy linii o takich parametrach na tym odcinku; tego typu prędkości będą i powinny być między największymi miastami w Polsce
scareb
2010-09-08 15:53:03
Jeśli chodzi o materiały to są na forum Skyscrapercity: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=63033007
inwestycje
2010-09-08 16:18:33
szczegółowy opis wariantów można znaleźć tutaj: http://for-eco.pl/pliki/charakterystykazadania4.pdf
fred
2010-09-08 23:53:24
Wariant trzeci wprowadziłby coś pięknego. Tzn Prawdopodobnie BB Wschód byłaby najlepszym dworcem w BB, połączenie go ulicą Nowopiekarską z Warszawską sprawiałoby że byłby super skomunikowany, spadłoby znaczenie BB Główna. "Centrum" przeniosłoby się w okolice BB Wschód. Szybka kolej, nowopiekarska....Nic tylko kupowac tam działki,
jurcio
2010-10-11 14:50:57
do Fred Wariant 3 nie przewiduje w ogóle stacji w Bielsku!!!!. Linia przebiegłaby sobie tylko przez wschodnią część miasta (ze wszystkimi "urokami" i uciążliwościami) a mieszkańcy nic by z tego nie mieli
rex
2010-10-30 18:59:25
oj Jurcio Jurcio czytać nie potraficie albo sie wam nie chce . Wariant 3 choć należy do SF przewiduje nowy dworzec BB Wschód wraz z łącznica do BB Głównej .

Po długotrwałych procedurach 3 września 2010 roku wydano pozwolenie na budowę Stadionu Miejskiego w Bielsku-Białej. Obiekt powstanie w miejscu obecnego, przy ul. Rychlińskiego. Pozwolenie zostało wydane przez Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ponieważ Bielsko-Biała, jako właściciel działki, na której leży stadion nie może wydawać tego typu decyzji.

Nowy stadion pomieści 15.000 widzów. Trybuny obiektu zostaną zadaszone, powstaną także nowe parkingi od strony ul. Żywieckiej i Rychlińskiego. Przebudowane zostaną również szatnie i inne budynki zaplecza. W ramach przebudowy stadionu, wyburzone zostaną 4 budynki przy ul. Żywieckiej - miasto stało się już ich pełnoprawnym właścicielem.

Całkowita przebudowa stadionu powinna się zakończyć w 2012 roku. Do tego czasu najprawdopodobniej nie powstanie wielopoziomowy parking na 420 samochodów w miejscu obecnego targowiska, przy skrzyżowaniu ulic PCK i Broniewskiego. To zadanie będzie prowadzone jako osobna inwestycja.

Stadion powstawać będzie etapami. Budowa rozpocznie się od budowy trybuny od strony boiska treningowego. Następnie powstanie trybuna od strony ul. Rychlińskiego. W dalszym etapie zostaną wyburzone budynki i trybuna od ul. Żywieckiej, w tym miejscu powstanie nowa trybuna. Ostatni etap to wyburzenie obecnej krytej trybuny i budowa nowej. Pod trybuną od strony boiska treningowego dodatkowo powstanie zaplecze socjalne dla grup młodzieżowych.

Zgodnie z zapowiedziami przetarg zostanie ogłoszony tuż po uprawomocnieniu się decyzji, czyli 14 dni od dnia wydania, jeśli nie zostaną złoszone protesty. W Planie Inwestycyjnym Bielska-Białej zagwarantowane są środki na tę przebudowę. Przewidywany koszt na lata 2010-2012 to 75 mln zł. Miasto zakłada, że całkowita przebudowa stadionu, wliczając w to wykonane już prace (m.in. oświetlenie, podgrzewana płyta boiska), wyniesie ok. 108 mln zł. Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą wyłącznie z budżetu miasta Bielska-Białej. Jedyną szansą na dodatkowe pieniądze byłaby sytuacja, gdyby Bielsko-Biała otrzymało status bazy treningowej dla drużyn występujących na Mistrzostwach EURO 2012. Natomiast wydaje się to w zasadzie niemożliwe ze względu na wyeliminowanie Krakowa i Chorzowa jako miast-gospodarzy mistrzostw.

Projekt przebudowy wykonała firma ATJ Architekci z Warszawy, która zaprojektowała także stadiony Motoarena w Toruniu i Stadion Miejski w Kielcach, które swoją architekturą przypominają przyszły bielski obiekt.

Wizualizacje Stadionu Miejskiego w Bielsku-Białej.

2010-09-04 | Dodaj komentarz
Kibic
2010-09-04 17:59:49
No i super, dzięki panie Krywult! :D
wierny kibic
2010-09-06 10:55:34
Obiekt jest po prostu bajer, już nie mogę się doczekac jak zostanie wybudowany. Ale będzie atmosfera jak to na każdym meczu naszego TS Podbeskidzie:)
jaro ( Jarosław B.)
2010-09-06 12:26:22
Dziękuję Panu za dość dobre opisy nowych inwestycji wraz z dokumentacją techniczną. Jedynie sala koncertowa mogła być umieszczona na osobnym wpisie poparta odpowiednimi zdjęciami.
Bielszczanin
2010-09-08 20:04:23
To nie żadna łaska Pana Prezydenta ani radnych, że XXI w., w blisko 170 tysięcznym mieście, powstanie nowy stadion na miarę Kraju będącego w sercu Europy. Jak już to urzędowy obowiązek, który jak na cztery lata piastowania stanowiska, realizowany jest wyjątkowo późno. Ale cóż, lepiej późno niż wcale. Wizualizacja stadionu bardzo mi się podoba. Gorzej, jeśli popatrzymy na sprawy około towarzyszące. Już dziś wiele emocji budzi sprawa ograniczonych miejsc postojowych i utrudnionego dojazdu do nowo otwartej hali sportowej pod Szyndzielnią. Szkoda, że dzisiaj nikt nie zadaje podobnych pytań odnośnie budowanego w centrum miasta stadionu. Wszędzie w Europie, budując stadiony buduje się też parkingi. To normalna praktyka i chyba nie ma w tym nic niezwykłego. To dokładnie tak samo, jakby budując sklep wielkopowierzchniowy, inwestor zapomniał zlokalizować parking dla klientów. Bielski stadion, docelowo ma pomieścić 15 tysięcy kibiców. Z uwagą czytam o planach zarządu TSP do udziału ekstraklasie czy bliżej nie określonych zawodach o randze krajowej a nawet międzynarodowej. Pytam publicznie i zadaję pytanie. Gdzie będzie zlokalizowany parking? Przyjmując standardy europejskie, parking powinien mieć powierzchnię umożliwiającą jednorazowe przyjęcie 1-1,5 tyś. pojazdów samochodowych. Gdzie kibice będą mogli pozostawić swoje pojazdy? Czy tak jak teraz na chodnikach i trawnikach, utrudniając ruch pieszym i innym uczestnikom ruchu? Czy po wybudowaniu stadionu będziemy musieli się wstydzić i tak jak to jest w modzie szukać winnych? Jeśli zadając powyższe pytania kogoś uraziłem, to bardzo przepraszam.
Kibic
2010-09-09 12:08:35
Stadion był planowany już od dawna, tylko "dzięki" naszemu "wspaniałemu" prawu budowlanemu trwa to tak długo. O ile mi wiadomo planowane są parkingi obok stadionu oraz wielopoziomowy parking przy ul. PCK także z miejscami parkingowymi nie powinno być problemu.
kibic tez
2010-09-13 20:43:52
stadion o takiej pojemnosci z piętrowymi trybunami to jakiś żart,gorsza o wile gorsza integracja kibiców gdy przyjdzie ich mniej ,trudniej i mniej efektownie wykonuje sie oprawy,samprojekt i budowa o wiele droższa niz trybuny jednolite - ale zdanie kibiców nie jest brane po uwage jak to w Bielsku ,w przeciwieństwie np. do Białegostoku,gdzie na życzenia kibiców za bramkami zmieniono trybuny na jednolite - więc budujmy za 120 mln zł następnego kmiota na lata jak hale pod Szyndzielnią z trybunami lróre wołaja o pomstę do nieba.
inwestycje
2010-09-13 22:20:35
a jestescie pewni, ze jest tam miejsce na zrobienie trybun jednolitych?; tam nie ma zbyt duzo miejsca - z jednej strony ulica Zywiecka, z drugiej zabudowania Hotelu Olimp; moim zdaniem tworzenie dwupoziomowych trybun jest spowodowane wlasnie brakiem miejsca
sejmus
2010-09-13 23:13:48
do "kibic tez" - może i lepiej, że będą piętrowe trybuny - mniej będzie obraźliwych krzyków
ppp
2010-09-16 21:09:56
Najbardziej zagorzałych kibiców z "młyna" jest niezbyt wielu, także powinni zmieścić się na jednym z dwóch poziomów trybun, a poza tym klub kibica powinien porozumieć się z władzami klubu i napisać jakieś pismo do władz miasta o uwzględnienie ich próśb, a nie tylko narzekać. Prezes Okrzesik na pewno mógłby załatwić jakieś spotkanie na linii władze miasta - przedstawiciele klubu - przedstawiciele kibiców.
anafik
2010-11-09 14:44:25
Nie sposób odczytać danych przedstawionych na ostatnim wstawionym zdjęciu. Szkoda, bo dopiero one dają jakieś wyobrażenie o rozmiarze inwestycji.
inwestycje
2010-11-09 20:21:52
niestety nie mam tej wizualizacji w lepszej jakości
Adam WP
2011-04-27 22:22:05
Niestety..obawiam się, że modernizacja stadionu może zostać wstrzymana.. Dzisiaj na onecie znalazłem dosyć ciekawy artykuł: "Czy minister Rostowski zatrzyma rozwój Katowic i Bielska-Białej?" http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/czy-minister-rostowski-zatrzyma-rozwoj-katowic-i-b,1,4254678,region-wiadomosc.html Prawdopodobnie "pod nóż" poszłaby modernizacja stadionu miejskiego (20 mln złotych), rewitalizacja starówki, modernizacja boisk przy placówkach oświatowych czy stworzenie sieci szerokopasmowej dla miasta (ponad 14 mln zł).
inwestycje
2011-04-28 19:17:39
ta informacja to radosna tworczosc jednego z dziennikarzy, niepotwierdzona w zadnym wiarygodnym zrodle...

Na początku września uroczyście otwarto dwa nowe budynki użyteczności publicznej w Bielsku-Białej. Mowa tu o hali widowiskowo-sportowej u stóp Dębowca oraz sali koncertowej przy Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej.

Premiera nowej hali miała miejsce już 23 kwietnia br. w dniu otwarcia 37. Międzynarodowych Targów Budownictwa i Wyposażenia Wnętrz "Twój Dom 2010". Natomiast oficjalne otwarcie nastąpiło dopiero dziś, podczas meczu siatkarskiego BKS Aluprof Bielsko-Biała - VK Modřanská Prostějov.

Budowę hali według projektu Pracowni BAUREN z Rybnika, rozpoczęto 15 kwietnia 2009 roku. Głównym wykonawcą inwestycji było Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A.
Koszt wybudowania hali wyniósł około 77 milionów złotych, z czego 30 milionów pochodziło z funduszy unijnych, a pozostałe 45 mln z budżetu Bielska-Białej.

Tuż obok, w przyszłości ma zostać wybudowana druga hala. Będzie to mniejszy i niższy obiekt, który przeznaczony będzie przede wszystkim na organizację imprez targowych. Nowopowstała hala do czasu wybudowania drugiej, spełniać będzie funkcje: widowiskowe, sportowe oraz wystawiennicze, w wyjątkowych przypadkach także może służyć do organizacji koncertów. Stałe trybuny przeznaczone do oglądania widowisk sportowych mają 3000 miejsc. W przypadku imprez kulturalnych istnieje możliwość dostawienia dodatkowo około 1500 krzeseł na płycie boiska. Łączna powierzchnia obiektu wynosi około 6 610,5 m², z czego 5000 m² przeznaczone jest na halę, natomiast ponad 1500 m² zajmują zewnętrzne tereny przyległe do hali. Na zewnątrz obiektu można skorzystać z ponad 300 bezpłatnych miejsc parkingowych, otoczonych 15 tysiącami kwadratowymi terenu wchodzącego w skład hali. W styczniu wewnątrz hali zainstalowane zostanie lodowisko o wymiarach 60x30 metrów.

Wizualizacja drugiej hali, wystawienniczej:

----

W pierwszym dniu września nastąpiło także otwarcie sali koncertowej przy Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Bielsku-Białej. Jutro odbędzie się oficjalne otwarcie tej inwestycji. Budowa sali wraz z wyposażeniem kosztowała 19 mln zł. Dotacja z Unii Europejskiej stanowiła 85 proc. tej kwoty, brakującą część dołożyło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Obiekt ma wysokość czteropiętrowego bloku. Wewnątrz sala ma kształt sześciokąta, obłożona została drewnem, co zapewnia idealną akustykę. Estrada ma powierzchnię 100 m², na widowni zamontowano 340 foteli.

Oprócz samej sali w budynku powstało ponad 20 dodatkowych pomieszczeń służących na co dzień jako sale ćwiczeń dla uczniów szkoły, a w trakcie koncertów jako garderoby i sale prób. Tuż przy obiekcie powstał także parking, z którego korzystać mogą użytkownicy sali, jak i uczniowie i kadra naukowa pobliskiego Zespołu Szkół Gastronomicznych.

2010-09-02 | Dodaj komentarz
sejmus
2010-09-05 13:38:40
Sprawdzian generalny hali odbył się kilka dni temu... Był komplet, piękny mecz, "ćirliderki" itp. - bardzo ładnie. Ale... Na teren obiektu weszło 3000 osób, poza problemem z parkingiem był także problem z dojazdem - że takowy będzie wiadomo było jeszcze przed wybudowaniem hali, ale niektórzy nie chcieli słuchać. Ktoś powie, że korki pojawiły się w momencie kiedy na mecz chciało się dostać więcej osób niż jej pojemność. Pewnie i prawda... Mam tylko pytanie - skoro już teraz były z tym problemy, to co będzie kiedy zorganizujemy tam koncert i na halę wejdzie ponad 10000 osób? Czy jest to możliwe? Tak, kilkanaście lat temu na hali BKS-u przy Rychlińskiego podczas koncertu Budki Suflera właśnie tyle było. Wtedy będzie paraliż. Jednym słowem, lokalizacja fatalna. I może jeszcze słów kilka o estetyce - nie bardzo widzę, żeby budowla wpisywała i komponowała się z otoczeniem, pstrokata żółć także nie dodaje jej uroku...
sejmus
2010-09-05 14:00:20
To jeszcze raz ja trochę poprzynudzam :) Pewnie ktoś zarzuci, że hala jest przeznaczona na 4500 osób. Nawet gdyby zawsze trzymać się tej liczby - w co nie wierzę - to i tak korki nas nie ominą (patrz otwarcie).
wierny kibic
2010-09-06 10:50:56
Jak was słysze to mam dośc, widac że to Polska wlaśnie, nawet jak by wybudowano hale na 10 tysięcy tez by wszyscy narzekali. Jak na nasze warunki hala jest super, duża przestronna. Jestem ciekaw jak już na mecze będzie swstep płatny ile przyjedzie ludzie, bo czasami będzie tak że te 3000 miejsc będzie zadużo. Już wiem dlaczego było tyle młodzieży na otwarciu hali jak pozwozili ją z e szkół. Gdyby nie ta młodzież to napewno bylo by o wiele mniej osób na otwarciu. Panie Krywult czekamy tylko jeszcze na stadion, które każdemu kibicowi w tym mieście się marzy i będzie super. pozdrawiam
Guma
2013-10-12 00:10:30
Znalazłem jakiś stary artykuł ( http://www.radiobielsko.pl/news/8422-Bedzie-druga-hala-pod-Debowcem.html ) wiadomo coś więcej na ten temat ?
inwestycje
2013-10-12 03:57:59
Urzędnicy od kilku tygodni zaczęli myśleć o wybudowaniu drugiej (o wiele tańszej hali) - w przeciągu kilku najbliższych lat. Osobiście w to nie wierzę, bo miasto nie dostanie na taki obiekt dofinansowania z UE, a stan budżetu gminnego jest tragiczny i nic nie wskazuje na to, by się w najbliższych latach polepszył.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Janusz]
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
[skyscrapper]
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
[Mark]
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2717235
Newsów: 270
Komentarzy: 5643
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała