inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - wrzesień 2010


We wrześniu rozpoczęła się inwestycja polegajaca na modernizacji budynków Bielskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego w Bielsku-Białej. Zabudowania, należące dawniej do Bielkonu, mieszczą się u zbiegu ulic Krasińskiego i Piastowskiej. W ramach projektu kompleksową modernizację mają przejść budynki A, B i C ("Stara Farbiarnia"). Pomiędzy tymi dwoma ostatnimi ma zostać wybudowany łącznik.

Zabudowania pofabryczne przejdą kompleksową modernizację, w tym: przebudowa wnętrza obiektu, odnowienie elewacji zewnętrznych, wstawienie nowej stolarki okiennej, montaż nowej windy. Dodatkowo, wokół BCKUiP prowadzone będą prace związane z budową parkingów, dróg wewnętrznych oraz chodników. Część prac przy budynku B została już wykonana w 2007 roku.

27 sierpnia 2010 podpisano umowę z wykonawcą robót - firmą Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Chemobudowa - Kraków S.A. Zakończenie prac przewidziane jest na II kwartał 2011 roku.

Całkowita wartość projektu modernizacji BCKUiP (wraz z dostawą wyposażenia) wynosi: 17 843 369,04 zł. Projekt został sfinansowany w 85% przez Unię Europejską (15 166 863,68 zł). Koszt prac budowlanych wynosi: 10 790 450,44 zł.

2010-09-30 | Dodaj komentarz
(brak komentarzy)

Wczoraj, Urząd Miejski w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji polegającej m.in. na budowie utwardzonego pasa startowego na lotnisku sportowym w Aleksandrowicach.

Droga startowa posiadać będzie nawierzchnię asfaltobetonową o szerokości 24 metrów, z obustronnymi 3-metrowymi poboczami. Tuż obok pasa zachowana zostanie strefa bezpieczeństwa o szerokości 25 metrów. Łączna szerokość wyniesie 80 metrów. Długość pasa wynosić będzie 810 metrów, jeśli uda się pozyskać dodatkowe grunty. W przeciwnym wypadku długość ta będzie krótsza o 110 metrów (z możliwą rozbudową po uzyskaniu tychże gruntów)

Tuż obok, powstanie droga kołowania, wraz z 4 poprzeczkami łączącymi ją z pasem startowym. W ramach inwestycji ma powstać dodatkowo płyta postojowa.

W drugim etapie realizacji modernizacji lotniska w Aleksandrowicach zmodernizowane zostaną: budynek portu lotniczego, hangary dla samolotów i szybowców, stacja paliw. Wybudowane zostaną także nowe drogi wewnętrzne oraz parking. Powiększona ma zostać także płyta postojowa lotniska.

Termin składania ofert cenowych mija 5 października 2010. Projektant będzie miał półtora miesiąca na wykonanie zamówienia (do 20 grudnia 2010).

Zapraszam do komentowania: Czy uważacie, że budowa utwardzonego pasa na bielskim lotnisku to dobry pomysł?

2010-09-25 | Dodaj komentarz
ret
2010-09-25 20:28:40
tak. Bo : większy prestiż ---> nowe inwestycje, większe poważanie w kraju. Dobry wizerunek jest bezcenny
Marco
2010-09-25 20:37:55
Mnie sie ten pomysł nie podoba,ciekawe czy okoliczni mieszkańcy sie na to zgodzili. Pytanie-kto za to płaci? Po co aeroklubowi taki pas. Do lotów i szkoleń szybowcowo-spadochronowych jest nie potrzebny.Pewnie lobby wlascicieli prywatnych samolotów i śmigłowców ma szerokie plecy.
Filip47
2010-09-25 23:39:53
To bardzo dobry pomysł. Lotnisko stanowi część historii naszego miasta. Jest miastu potrzebne. Przypomnieć warto, że lotnisko jest starsze od pobliskich osiedli. Kto się budował w pobliżu lub wprowadzał na osiedle obok lotniska wiedział, że w pobliżu jest czynne od wielu lat lotnisko.
Q
2010-09-26 13:18:53
Przynajmniej będzie ciszej. Co to jest pole wzlotów? Obecny pas startowy?
X
2010-09-26 14:04:03
Trzeba sobie zadać pytanie czy budowa tego pasa przyniesie miastu korzyści w długim okresie czasu? Czy przyniesie to miastu pieniądze w postaci napływu biznesu, co w długim okresie czasu przełoży się na nowe miejsca pracy itd? Jak zmieni się jakość życia mieszkańców okolic lotniska? A więc czy ta modernizacja to część jakiegoś konkretnego planu czy tylko pseudo-modernizacja i prestiż, wydawanie eurofunduszy i kiełbasa przedwyborcza? Czuję się w tym względzie niedoinformowany (to w PL standard - g*wno wiadomo, co i po co)...
sejmus
2010-09-26 17:27:28
Wśród często pojawiających się opinii za, jest także taka, która sugeruje jakoby wybudowanie betonowego pasa znacznie zmniejszyło hałas panujący podczas lądowań i startów. Nie sądzę. Sam hałas jest powodowany przez ryk silnika samolotu - nie zmieni tego rodzaj nawierzchni, jak chcieliby widzieć niektórzy. No i pytanie zasadnicze... Komu to potrzebne? Rozumowanie, że po modernizacji pojawią się "wielcy" inwestorzy jest chyba jednak za wyrost. Raczej będzie to pas dla kilku osób (np. S. Z.), które przelecą spotkać się za znajomymi i wypić poncz...
inwestycje
2010-09-26 17:36:06
otoz to, halas na lotnisku powodowany jest przez ryk silnikow; natomiast moc, jaka jest potrzebna do startu samolotu jest znacznie mniejsza gdy lotnisko posiada utwardzona nawierzchnie; a co za tym idzie: mniejsza wymagana moc silnika = mniejszy hałas
inwestycje
2010-09-26 17:42:50
pytanie: czy biznesmeni, ktorzy maja swoje samoloty nie sa mieszkancami miasta; czy miasto nie powinno przynajmniej tak samo dbac o te osoby, jak o osoby bezrobotne, korzystajace ze swiadczen socjalnych? czy w kategorii "mieszkaniec Bielska-Białej", ktoras z tych osob jest lepsza? wg mnie powinni byc tak samo traktowani
mco
2010-09-26 17:58:01
oczywiście ...każda złotówka wydana na inwestycje i biznes jest lepsza od złotówki rozdanej ( i przeważnie zmarnowanej ) jako pomoc. Z planu wynika , że to będzie spora inwestycja ...nie spodziewałem się tego. Mam nadzieję ,że to zostanie wykonane.
sejmus
2010-09-26 18:04:01
do inwestycje: oczywiście są to mieszkańcy miasta, jednakże takich osób jest raptem kilka - czy to sens wydawać takie kwoty dla zadowolenia kilku mieszkańców, biorąc pod uwagę, że nie jest to inwestycja newralgiczna? A może wzorem Moskwy wprowadzić przywileje dla VIP-ów - mam na myśli możliwość instalowania kogutów na samochodach?
inwestycje
2010-09-26 18:24:11
sejmus: nie sprowadzajmy sprawy do absurdu; kwota 1 mln zł (bo taki prawdopodobnie będzie koszt dla miasta; resztę sfinansuje samorząd województwa) nie jest duzą kwota dla budżetu Bielska-Białej; dla porównania adaptacja d. budynku ZOMO w Wapienicy na cele komunalne kosztowała miasto ok. 4 mln zł, a jest tam 100 mieszkań; a więc licząc: wystarczy, że z utwardzonego pasa będzie korzystać 25 samolotów i koszt będzie identyczny; co więcej, nie można zapominać, że lotnisko przede wszystkim będzie służyć Aeroklubowi, a to już jest trochę osób...
sejmus
2010-09-26 18:34:07
100 mieszkań czyli ok. 300-400 osób; 25 samolotów cały czas tych samych, latających z tymi samymi osobami; aeroklub ma już lotnisko i pas
inwestycje
2010-09-26 18:39:26
napisalem, ze wystarczy 25 samolotow, a bedzie na pewno duzo wiecej...
adim0828
2010-09-26 20:24:13
Jestem za tą modernizacją. Nie powinniśmy stać w miejscu - powinniśmy się rozwijać - to jedyny słuszny kierunek. Bielskie lotnisko przypomina teraz późne średniowiecze - ta inwestycja jedynie przybliży je do obecnych standardów. Poza tym starty z utwardzonego pasa są krótsze niż z trawiastej nawierzchni (i jak zauważył Inwestycje - wymagają niższej mocy silnika = niższy hałas) - w ten sposób okoliczni mieszkańcy narażeni są na hałas przez krótszy czas niż obecnie.
pokija
2010-09-26 21:25:48
miasto powinno dbać o wsztstkich mieszkańców tak samo. lotnisko biznesmenom (nawet jeśli byłoby tylko dla nich w co wątpie) jest tak samo potrzebne jak wyrzucony w błoto zasiłek dla bezrobotnych i cała opieka społeczna którą należałoby w duży sposób ograniczyć i w końcu nauczyć ludzi ze nic im sie nie należy tylko wszystko muszą sobie sami wypracowac. To odnosi się także do sprawy lotniska. Mieszkańcy okolic lotniska wiedzieli że istniało tam lotnisko i istnieć będzie, cisza im się nie należy, poniewaz mieszkają w mieście. Jeśli komuś to przeszkadza to np w Wilamowicach jest bardzo cicho. A już kompletna cisza panuje w Bieszczadach. Mniejsza moc silnika to mniej hałasu, tak jak już tutaj pisano. Poza tym lotnisko należy się aeroklubowi w zamian za wkład w rozwój lotnictwa w naszym regionie i jako podzięka za promowanie miasta oraz dotychczasowe osiągnięcia.
reptail
2010-09-26 21:36:03
widze ze przeciwników zżera zazdrość :) ta wewnętrzne uczucie pchające na usta wszystkie te wyssane z palca "fakty" rodem z brukowca mniej więcej o tym samym tytule. Co z tego że ktoś ma samolot ? gdybyście (przeciwnicy) mieli pieniądze też chcialibyście sobie lądować na betonowym pasie a nie na pastwisku. Aeorklub też chce trenować w normalnych europejskich warunkach. Widze że tamat opieki społecznej przewija się tutaj często, to może też nawiąże. Ja licze na betonowy pas ktoś inny oglądając Taniec z gwiazdami czeka na zasiłek dla bezrobotnego. Każdy ma swoje potrzeby, żyjemy w tym samym mieście i miasto dba o wszystkich a nie o rolników, kolejarzy nauczycieli czy innych. Dlaczego mi nie wolno ? Bo służy tylko mnie i moim kolegom posiadającym samolot? Proponuję większą otwartość na różnorodność, większe zapatrzenie w siebie i naukę i jeszcze raz naukę. To procentuje. Ja dorobiłem się tym własnej awionetki i ciesze się że będę lądował na betonowym pasie w Bielsku - Białej.
gury
2010-09-27 08:03:14
Pomysł jest b.dobry i juz przynajmniej kilka lat spóźniony. Już dawno to lotnisko powinno było się rozbudować, przynajmniej do skali małego ruchu lotniczego. A mieszkańcy mają tu wg mnie mało do gadania, wiedzieli gdzie się budują, bo lotnisko jest w Aleksandrowicach dłużej niż większość z protestujących żyje.... Mieszkałem na Polskich Skrzydeł 20 lat i jakoś strasznie mi samoloty nie przeszkadzały, no może poza okresem lotów nocnych.
Andrzej
2010-09-27 08:41:41
Bielsko nie wystartowało w programie lotnisk lokalnych prowadzonym przez Śląski Urząd Marszałkowski z powodu niskiej dotacji i braków dokumentacji. Nikt nie będzie dawał pieniędzy na wątpliwy business który dodatkowo konfliktuje mieszkańców. Ale zbliżają się wybory i hasła prestiżowe mają rację bytu - nawet jeśli pieniądze zostaną wyrzucone w błoto. Datki amatorów latania na kampanię będą mile widziane...
inwestycje
2010-09-27 10:13:11
pieniadze na inwestycje lotnicze w wojewodztwie slaskim rozdzielane beda takze w przyszlych latach
jaro ( Jarosław B.)
2010-09-27 14:09:18
Popieram rozbudowę lotniska w Bielsku-Białej , w tym także pasa startowego dla samolotów. Jest to kolejny impuls dla rozwoju miasta , w szczególności w czasach kryzysu. Rozbudowa lotniska z pasem trawiastym nie miałaby sensu. Miasto ma też duże tradycje w sporcie szybowcowym. W bielskim Aeroklubie jest Sebastian Kawa - 10-krotny mistrz świata w szybownictwie. Nie rozumiem ludzi o przyciasnych umysłach , którzy mówią , że pieniądze które są na rozbudowę lotniska powinno się przeznaczyć na pomoc społeczną. Inwestycja taka może przynieść nowe miejsca pracy( czy to na lotnisku czy w sposób pośredni ). Można też pomyśleć o poszerzeniu ul. Cieszyńskiej ( po dwa pasy w obu kierunkach). Już teraz są spore korki. Jeśli chodzi o protesty ludzi z okolicznych domów to uważam , że są przesadzone.Często było tak , że wpychali się na ten teren na chama z uwagi na piękną okolicę. Był też pomysł podzielenia terenu lotniska pod prywatną zabudowę. Teraz domorośli terroryści narzekają na hałas. A wiadomo było gdzie się budują . Logiczne też było , że lotnisko powinno się rozwijać.
bachus
2010-09-28 21:57:42
Moim zdaniem pomysł genialny i spóźniony co najmniej o kilka lat. Jako czynny pilot chciałbym poinformować tych z was którzy twierdzą że utwardzony pas nie jest potrzebny w Bielsku że na lotnisku odbywają się szkolenia samolotowe i właśnie jego budowa podniesie istotnie bezpieczeństwo operacji lotniczych. To lotnisko było zwykle bezużyteczne pomiędzy listopadem a marcem z powodu rozmokniętej ziemi która nie pozwalała na starty. Po co pas ? czy zadajesz sobie pytanie po co asfalt na drodze? Przecież 100 lat temu ludzie jeżdzili po drogach bitych i też się dało. Budowa pasa to nie fanaberia a wymóg dorównania standardom ogólnie przyjętym nie europejskim bo do rego jeszcze daleko. Przytoczę przykład ostatniego raportu ze ztrony www.dlapilota.pl oceniającego że potencjał dla małych lotnisk całorocznych (nie portów lotniczych jak Kraków czy Katowice) jest na poziomie 54 a obecnie mamy 18 wliczając w to porty lotnicze i lotniska wojskowe. A takie Niemcy mają 250 lotnisk całorocznych (czytaj z pasami asfaltowymi) i kilka setek lądowisk trawiastych. Brak pasa utwardzonego sporowadza lotnisko w Bielsku do kategorii lądowiska.
XYZ
2010-09-29 16:37:50
Przypominam wszystkim ze do tych celów mamy nowe lotnisko w Czechowicach. Latanie samolotem to jest hobby kilkudziesieciu osob,dlaczego miasto ma do tego dopłacac.Do mojego hobby nikt mi nie dopłaca.Aby podnieść prestiż miasta jeszcze bardziej proponuje powiększyć lotnisko aby pasażerskie mogły lądować, po co sie męczyć autem do Krakowa lub Katowic ; ) .Dla bardzo wielu ludzi to jest teren rekreacyjny (rower, rolki) lepiej żeby miasto zagospodarowało teren przy lotnisku ( parking itd.) w soboty i niedziele jest niezła masakra
ak
2010-10-04 16:09:02
pomysł b. dobry pod warunkiem, że samoloty nie beda startować i ladować kilka metrów nad moją głową. pozdrowienia
Dann
2010-10-05 09:54:30
Mieszkam w Jaworzu przy wapienicy. Przez weekendy nie mozna spokojnie posiedzieć na ogrodzie bo cały czas coś "pierdzi" nad głową. Spłacam hipotekę i się wynoszę w inne miejsce.
Luciusz
2010-10-07 19:42:15
Pomysł jest do du.. Jeszcze więcej samolotów, jeszcze więcej hałasu, prestiż jaki prestiż, może postawmy krzyż na pl. Chrobrego będzie większy prestiż; pozostawmy miejsca gdzie jest jeszcze trochę sielanki.
basia
2010-10-18 10:27:22
Uważam, że pomysł jest fatalny. I wcale nie będzie ciszej, bo przybędzie samolotów z uwagi na bardziej atrakcyjne warunki dla nich. Teraz jest głośno, a przy większej liczbie lotów będzie nie do wytrzymania. A mówienie, że nie trzeba było się tam budować, jest zwykłą bzdurą. Owszem, gdyby było wiadomo o tym wcześniej. Budynki stoją tam już od wielu lat, a projekt jest nowy (za którym stoi garstka ludzi).
shimo
2010-10-30 11:04:17
Moim zdaniem wypowiadać się powinni Ci, którzy mieli okazję lecieć samolotem z naszego lotniska. Wtedy wszystkie głosy o braku różnicy w hałasie by ucichły. Ja miałem okazję startować i lądować na tej wspaniałej powierzchni i powiem wam, że miałem wrażenie że samolot się rozpadnie - tak trzęsło. Więc na logikę, kiedy porównam sobie twardy pas, a tą nierówną murawę to zdecydowanie mniej obrotów silnika będzie potrzeba na start to pewne.
shimo
2010-10-30 11:08:01
ahhh zapomniałem jeszcze napisać, że ruch lotniczy rośnie z każdym rokiem i będzie tak, bez względu na to czy pas zostanie zmodernizowany czy nie. Wspomnijcie sobie kilka lat wstecz, było zdecydowanie spokojniej na niebie. A teraz to w lecie ciągle loty nocny się nawet odbywają. Także tylko likwidacja lotniska może rozwiązać wasze problemy.
Pawlo
2010-11-01 20:47:14
Jestem za taka inwestycja, ale nie ze wzgledu na ruch lotniczy, ale dlatego ze bedzie to jedynie miejsce (oprocz Kaniowa) w promieniu 100km gdzie mozna zorganizowac zawody w sprincie rownoleglym (1/4 mili). Oczywyscie zaraz beda glosy ze samochody tez sa za zglosne, to niech ludzie sie wyprowadza do lasu z miasta jak chca "swiety" spokoj.
Model
2010-11-29 15:51:08
Ja chciałem przypomnieć, że lotnisko istanieje od początku lat 30-stych ubiegłego wieku, kązdy wiedział gdzie kupuje mieszkanie lub buduje dom, komenatrze okolicznej ludności są więc delikatnie mówiąc żenujące.
bogdanborgosz
2010-11-29 16:30:57
> model / W latach 30-tych ub. wieku na Szyndzielni była skocznia narciarska, zaraz za schroniskiem; najwyżej położona skocznia w Polsce. Nie żądam wylesienia pn-wsch stoków Szyndzielni i budowy skoczni w dawnym miejscu. Ale trasy narciarskie, mimo Natury 2000 i zgodnie z ograniczeniami z niej wynikającymi, powinny powstać.
podatek :-)
2010-12-11 12:38:10
nikt nie myśli o tym, że koleś który ma samolot płaci więcej podatków... Lepsze warunki do lądowania, więcej użytkowników i prawdopodobnie w kasie BB też coś przyrośnie, matematyka
maro
2011-02-03 21:05:11
Inwestycja bardzo potrzebna ! Mam nadzieję, że osoby negujące potrzebę rozbudowy lotniska z czasem spojrzą na tę sprawę trochę z szerszej ( XXI wiecznej ) perspektywy.
bielszczanin
2011-02-03 21:12:31
Zabawne są reakcje niektórych osób ! Na pewno chcieliby w pewnej przyszłości zarabiać i żyć na poziomie powiedzmy niemieckim, kiedy jednak dochodzi do jakiejś inwestycji, która raczej przybliża optymistyczne perspektywy, niż je oddala to ci sami ludzie zaczynają skandować "nie" dla czegokolwiek.
Kostka
2011-02-04 19:27:43
Rozbudowa lotniska w tym miejscu to jakieś nieporozumienie. To są tereny rekreacyjne-mieszkaniowe. Trzeba inwestować w lotnisko Czechowice
pilocik
2011-03-02 21:38:50
Ciekawe zatem gdzie mają być lotniska? Tam gdzie były od dziesiątków lat nie, bo przeszkadza. Koło miast nie bo hałas, za miastami nie bo tereny rekraacyjne. W totalnej głuszy też nie bo ekologia, natury 2000 itp. No to może zlikwidujmy wszystkie lotniska. Nie trzeba będzie ponosić kosztów, nikomu samoloty przeszkadzać nie będą. Pilotów już nie będzie, bo nie będą się mieli gdzie szkolić. a co wtedy? Na wakacje każdy chętnie pojedzie 2-3 dni autokarem, list czy paczka zamiast na jutro dotrze za 2 tygodnie, w kwiaciarniach nie będzie egzotycznych kwiatów. Towar kupiony w Hong Kongu czy Stanach na ebay-u dotrze do nas statkiem za 2 miesiące. Zaorajmy jeszcze drogi i tory bo samochody i pociągi też hałasują i wróćmy do XIX wieku.
Andre
2011-03-29 10:33:47
Lotnisko było znacznie wcześniej niż Ci mieszkańcy. Kupowali od wojska ziemię za "psie pieniądze" a teraz mają pretensje. Powinni mieć do siebie. Jak ktoś nie wierzy to są zdjęcia i można sobie popatrzyć. Najwięcej mają oczywiście do powiedzenia osobniki które mają uprzedzenia, lub są nie spełnieni życiowo.
Andrzej
2011-03-29 12:27:26
Niby imiennik a pisze jakby go potłukło. Tam nigdy nie było tanich działek a lotnisko było zawsze atrakcją. Zmierza się do tego by było uciążliwe i niebezpieczne dla okolicznych mieszkańców w imię przyjemności kilku aeronautów. Przed lotniskiem były tam pola a przed polami lasy - zatem sprawiedliwie byłoby zalesić.
mieszkaniec Bielska
2011-05-02 12:23:44
Byłbym wdzięczny naszym panom z Urzędu MIejskiego za wyasygnowanie tych pieniędzy na remont nawierzchni dróg miejskich bo są tragiczne i jeżdzić się nie da. Ponadto z dróg korzysta 100% mieszkańców Bielska a z lotniska 5 albo 6 pseudo biznesmenów !!!!.
Guma
2011-09-29 11:30:43
Wiadomo już coś kiedy rusza ta przebudowa ??
Andrzej
2011-10-20 12:34:37
Sprawa zostatała na razie oddalona przez RDOŚ w Katowicach i zawieszona w UM na etapie raportu o oddziaływaniu na środowisko przyszłej inwestycji do czasu nowych ekspertyz i wyjaśnień - bo te które były jakoś nie przekonały
E-PILOT
2012-05-01 20:02:13
Według mnie to dobry pomysł. Pas utwardzony (betonowy) oznacza większe możliwości dla samolotów które nie mogą lądować na trawie. Wiadomo że wielkie samoloty takie jak 737/747 nie zawitają do nas ale np: F-16 na jakiś pokaz lotniczy mogło by przylecieć ;D
Roman Strokosz
2013-08-14 17:46:46
Argumentacje wielu mieszkanco okolic Aleksandrowic sa irracjonalne. Bielsko potrzebuje lotnisko mogace funckjonowac dzieki betonowej plycie startowej dla potrzeb strategicznych tj. wielu sluzb I biznesow no I sportowych. Czestotliwosc startow I ladowan na lotnisku jest tak znikoma, ze nie stanowi az tak dramatycznego zaklocenia spokoju.To lotnisku miastu jest bardzo potrzebne , ekonomicznie I pod kazdym innym wzgledem uzasadnione.Wszystko co nowe jednak z poczatku wywoluje fale negacji a pozniej stopniowo nastepuje akceptacja. Wierze, ze rozsadek zwyciezy.
lechu
2014-01-23 14:55:11
Od dziecka mieszkam w okolicy lotniska czyli już ponad 40 lat i nikomu nie przeszkadzały samoloty nawet mocą. Lotnisko jest historyczne dla miasta i całego kraju. mieszkańcy którzy zakupili działki i się wybudowali w bezpośrednim sąsiedztwie dobrze wiedzieli o lokalizacji działek i wiążącym się z tym utrudnieniami lub hałasem. Poza tym są osoby które wydały zgody na te budowy i pozywać można teraz osoby które wdały takie zgody. Ja jestem za rozbudową bo to da prestiż miastu i regionowi da nowe miejsca pracy a ci co protestują i tak na imprezy na lotnisku przychodzą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
royal
2014-10-20 15:50:40
Co powiecie o tym: http://archinea.pl/dyplomy-architektury-lotnisko-bielsku-bialej/
Maćko4589
2015-05-09 14:10:09
Nie lepiej by było zrobić pas asfaltowy w poprzek lotniska tak jak tradycyjnie startują i lądują ?
o
2015-07-30 18:36:45
Mnie sie pomysł bardzo podoba
Magda
2015-09-13 22:57:31
Superowo, oby lotnisko tak sie rozroslo, ze mozliwe byly by podroze miedzy narodowe. Ale to zyczenie jest jeszcze w chmurach

Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś dwa przetargi na remont zniszczonych fragmentów ulic Górskiej oraz Jana III Sobieskiego. Nie będzie to przebudowa lecz jedynie doraźny, cząstkowy remont polegający m.in. na ułożeniu nowych warstw bitumicznych i wykonaniu powierzchownego utrwalania (emulsja asfaltowa + grys), a także na udrożnieniu rowów odwadniających.

Całkowita przebudowa ulicy Jana III Sobieskiego będzie prowadzona w kolejnych latach.

Termin składania ofert: 11.10.2010

Termin wykonania zamówień: druga połowa listopada 2010

2010-09-24 | Dodaj komentarz
(brak komentarzy)
Komentarzy (12)

Wiadukt na ul. Wyzwolenia otwarty

  

Dziś nastąpiło uroczyste otwarcie wiaduktu w ciągu ulicy Wyzwolenia (na drodze krajowej nr 52), tuż po godzinie 21.00 nowa droga została udostępniona kierowcom. Ponad dwa lata wcześniej, 21 sierpnia 2008 podpisano umowę z wykonawcą, czyli z firmą firma Budimex Dromex S.A. Przebudowany układ komunikacyjny udało się oddać do użytku ponad miesiąc przed zakładanym terminem. Pierwotnie planowano ukończyć inwestycję 21 października 2010.

W ramach inwestycji zbudowano ponad 240-metrowy wiadukt nad torami kolejowymi i potokiem Krzywa, dobudowano brakującą drugą jezdnię na ul. Niepodległości i Wyzwolenia. Zmieniono organizację ruchu (ustawiono sygnalizację świetlną) na skrzyżowaniach: Niepodległości/Wyzwolenia oraz Niepodległości/Czerwona. Dodatkowo stworzono węzeł na przecięciu ulic Wyzwolenia i Piekarskiej oraz wyremontowano i zmieniono przebieg ul. Bukietowej.

W sumie w ramach tej inwestycji przebudowano 1,38 km głównej drogi oraz 1,95 km dróg lokalnych. Przy nowej trasie postawiono 1,45 km ekranów akustycznych.

Nowozbudowany węzeł z ulicą Piekarską jest już przygotowany pod realizację w przyszłych latach ulic Nowopiekarskiej i Nowokrakowskiej.

Przez najbliższy czas będą jeszcze trwały prace uzupełniające, które nie powinny mieć wpływu na komfort jazdy w tym rejonie.

Całkowity koszt inwestycji wyniósł 128 mln zł, z czego prawie 68 mln zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Do momentu ukończenia dwóch sąsiednich inwestycji, czyli Wschodniej Obwodnicy Bielska-Białej w ciągu drogi S69 oraz przebudowy kolejnego fragmentu ul. Niepodległości od ul. Czerwonej do węzła Rosta w tym rejonie miasta nadal będą duże utrudnienia w ruchu.

Zdjęcia przebudowanego wiaduktu: kocjan.pl

Plan przebudowy:

2010-09-17 | Dodaj komentarz
adim0828
2010-09-19 22:03:49
Wiadukt otwarty w dodatku przed czasem i brawa za to. Czy ktoś wie natomiast kiedy będziemy mogli nim przejechać nieco dalej niż do Hałcnowa? Wiem, że całkowite zakończenie budowy obwodnicy ekspresowej ma nastąpić dopiero końcem przyszłego roku, ale mam nadzieję, że wcześniej pozwolą nam już jeździć choć jedną (najlepiej już wyremontowaną) jezdnią - tylko właśnie kiedy?
inwestycje
2010-09-19 23:15:17
za około miesiąc powinna być otwarta jedna jezdnia ul. Niepodległości między ulicami Czerwoną a Daszyńskiego
Koor
2010-09-21 13:28:02
Witam. Czy ma pan jakiekolwiek informacje na temat budowy ul. Nowokrakowskiej? Chciałbym się dowiedzieć czy są już jakieś plany czy to tylko plotka...
inwestycje
2010-09-21 18:40:25
ul. Nowokrakowska jest w sferze planów, ale na pewno nie powstanie wcześniej niż w 2020 roku; w tym momencie nie trwają żadne prace projektowe nad tą drogą; miejsce dla tej trasy jest wpisane w planie zagospodarowania przestrzennego; ul. Nowokrakowska ma mieć dwa pasy ruchu w każdą stronę, przebiegać ma od nowowybudowanego ronda turbinowego na ul. Piekarskiej do ul. Krakowskiej, z ul. Krakowską ma się krzyżować w miejscu, gdzie teraz budowany jest węzeł "Krakowska" z drogą S69
beskid
2010-09-22 11:51:50
Tak przy okazji dróg , chciałbym zwrócić uwagę na stan otoczenia pokryw kanalizacyjnych na dopiero co remontowanym odcinku ul.Daszyńskiego (?) tuż koło sklepu Netto - już się zapadają !!!
PioT(R)
2010-10-13 22:38:58
cytat: "za około miesiąc powinna być otwarta jedna jezdnia ul. Niepodległości między ulicami Czerwoną a Daszyńskiego" - czy już znany jest termin otwarcia jednej jezdni ul.Niepodległości ??
inwestycje
2010-10-14 00:32:29
niestety jeszcze dokladnie nie jest znany; natomiast ma to nastapic w pazdzierniku
AleKs
2010-10-27 10:27:07
Czy wiadomo kiedy chociaz jednym pasem bedzie mozna dojechac z wiaduktu na ul. Wyzwolenia do "1" koło CASTORAMY?
inwestycje
2010-10-27 17:14:48
15.11 ma zostać otwarta jedna jezdnia na tym odcinku
Marek
2010-11-15 07:23:13
Witam, 1. kiedy bedzie mozna zjechac z dk1 na obwodnice kolo Castoramy tak aby jechac w strone ul. Zywieckiej. 2. Czy otwarcie pasa od wiaduktu przy ul. Wyzwolenia włącznie z zjazdem na dk1 w dniu dzisiejszym jest nadal aktualne?
inwestycje
2010-11-16 18:39:14
ad. 1: niestety nie mam pojęcia; ad. 2: powinno to nastąpić w najbliższych dniach...
Marek
2010-11-17 08:04:35
dziekuje za odpowiedz, czy jest gdzies dostep do harmonogramu ogolnie dostepnego, ktory jest uaktualniany "na biezaco"?

Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś przetarg na remont ul. Filarowej w Bielsku-Białej. Na odcinku pomiędzy ulicami Czechowicką a Kolumnową wymieniona zostanie nawierzchnia. Remont przejdą także elementy odwodnienia, poboczy i skarp.

Termin składania ofert cenowych: 24.09.2010

Termin wykonania zamówienia: 20.11.2010

2010-09-08 | Dodaj komentarz
okoliczny mieszkaniec
2010-09-09 21:40:16
To wstyd dla miasta, że Filarowa dopiero teraz będzie remontowana. Sama droga woła o pomste do nieba ale lepiej późno niż wcale. Od razu można było by też wyremontowac czechowicką.
beskid
2010-09-10 12:39:24
Tyle lat "jeździ się" tam po dziurach ... ale nareszcie, poza tym to stwierdziłem dzisiaj osobiście że ul.Polna także zaczyna się "rozjeżdżać" !
koborlovag
2010-09-16 13:09:15
Jakie to typowe dla nas. Zamiast się cieszyć, że coś będzie, to narzekanie że dopiero teraz. Filarowa to naprawdę nie jest dla miasta jakaś strategiczna arteria. Jest wiele zniszczonych ulic a budżet ograniczony. Najpierw robi się najważniejsze i najpilniejsze.
przechodzień łaminoga drogowa
2010-09-17 22:05:27
koborlovag z czego sie cieszyć? nie koleszko ta droga dalej by była pipidówą z zapchajdziurami pseudo asfaltem gdyby nie nowowybudowane bloki przy tej ulicy na wysokości zakładu energetycznego, jak zwykle deweloperzy w naszym mieście na pierwszym miejscu, a ludzie na drugim, oczywiście nie można NIC sugerować bo nawet za takie gdybanie idzie się pod sąd w dzisiejszej komunistycznej Polsce :/
inwestycje
2010-09-17 22:18:31
a w tych budynkach deweloperskich kto inny mieszka jak nie ludzie?
łaminoga drogowa
2010-09-18 19:43:45
w takich blokach zamieszkuje elyta, zwykli ludzie mieszkają w normalnych domkach o normalnym standardzie (cegła, ewentualnie komunistyczne blokowiska z dużej płyty z sypiącym się cementem z powodu podkradania go za komuny)
inwestycje
2010-09-19 12:09:40
zarowno Ci ludzie mieszkajacy w "wielkiej plycie", jak i Ci mieszkajacy w "deweloperce" sa mieszkancami miasta...

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» październik (2)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[one]
Cena wg mnie atrakcyjna, ok 3000 za metr w developerce, jest niezle. Tylko lokalizacji brakuje...
[marzyciel]
Piękne osiedle. Niestety tylko dla bogatych.
[ultra]
A projekt parkingu Lwowska/Krakowska już gotowy?

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2198184
Newsów: 254
Komentarzy: 5171
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała