inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - październik 2011

Dziś o 12:30 otwarto dla ruchu Wschodnią Obwodnicę Bielska-Białej w ciągu drogi ekspresowej S69. Oficjalna uroczystość otwarcia ma natomiast nastąpić o godzinie 16:00 w rejonie węzła Mikuszowice.

Część inwestycji to podniesienie do parametrów drogi ekspresowej dawnej drogi krajowej nr 52 w Bielsku-Białej, pozostała część to zupełnie nowy przebieg trasy. Odcinek drogi podnoszony do wyższych paramentów liczy 2,8 km (oddany do użytku ponad 2 miesiące temu), pozostały - 9,1 km. W ramach kontraktu powstały 3 nowe węzły: Rosta, Lipnik, zintegrowany węzeł Mikuszowice, a jeden węzeł - Komorowice - został przebudowany. Kolejny węzeł Krzemionki wykonany zostanie w momencie budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej i drogi ekspresowej S1. W tamtym rejonie obwodnica przebiega ostrym łukiem, na którym ustawiono ograniczenie do 60 km/h. Na tym kilkusetmetrowym odcinku trasa nie jest oznaczona jako ekspresowa.

Na odcinku podnoszonym do parametrów drogi ekspresowej zlikwidowane zostały wszystkie skrzyżowania jednopoziomowe oraz zjazdy publiczne i indywidualne. W miejsce likwidowanych skrzyżowań z ul. Katowicką/ul. Węglową oraz ul. Daszyńskiego wybudowano wiadukty drogowe w ciągu drogi ekspresowej. Obsługę przyległego terenu zapewniają istniejące oraz projektowane drogi dojazdowe, powiązane z miejskim układem drogowo-ulicznym.

Dla odcinka przebiegającego w nowym śladzie zaprojektowano dwupoziomowe przejazdy, a celem obsługi terenów przyległych - drogi dojazdowe. Inwestycja obejmuje budowę i przebudowę wielu obiektów inżynierskich: wiaduktów, kładki dla pieszych, estakad, kładek technologicznych, murów oporowych, ściany oporowej, tunelu dla pieszych, przepustów oraz umocnienia skarp. Wykonano również kanalizację deszczową i sanitarną, sieci wodociągowe i gazowe. Przebudowo wszystkie elementy sieciowe przebiegające w kolizji z obwodnicą (linie energetyczne, teletechniczne, wodociągi i inne). Powstały ekrany akustyczne, separatory, zbiorniki ekologiczne, zieleń izolacyjna i ochronna, a także obiekty przystosowane do migracji zwierząt - urządzenia ochrony środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu takie jak bariery ochronne, ogrodzenia, oznakowanie pionowe i poziome. W trakcie robót ziemnych, budowniczym udało się odkopać zabytkowy niemiecki schron Bauform 251, który z powodu kolizji z inwestycją przeniesiono z użyciem specjalistycznego sprzętu (czytaj więcej).

W związku z otwarciem obwodnicy zmianie ulegnie dotychczasowa numeracja dróg krajowych w rejonie Bielska-Białej. Droga krajowa nr 52 dotychczas rozpoczynająca się na węźle Rosta (a wcześniej na węźle Komorowice) teraz swój bieg zaczynać będzie na węźle Mikuszowice, przebiegając dalej ul. Żywiecką i Krakowską. Z racji otwarcia nowej drogi dotychczasowy numer "69", który nosiła ul. Żywiecka teraz zarezerwowany będzie dla drogi ekspresowej. Za węzłem Mikuszowice (w stronę Żywca) droga krajowa nr 69 przebiegać będzie bez zmian (do czasu otwarcia odcinka S69 Bielsko-Biała - Żywiec).

Następny fragment drogi ekspresowej z Bielska-Białej do Żywca ma być otwarty za rok - w listopadzie 2012 roku (czytaj więcej).

Podstawowe informacje dotyczące inwestycji:

- decyzja lokalizacyjna: 28.10.2008 dla odcinka „Komorowice" - „Rosta"; 21.10.2004 dla odcinka „Rosta" - „Krakowska"; 15.02.2006 dla odcinka „Krakowska" - „Mikuszowice- decyzja środowiskowa: 15.01.2008 dla odcinka „Komorowice" - „Rosta"; 26.11.2007 dla odcinka „Rosta" - „Mikuszowice"
- pozwolenie na budowę: 5.05.2009 dla odcinka „Komorowice" - „Rosta"; 3.07.2008 r. dla odcinka „Rosta" - „Mikuszowice"
- data podpisania umowy na zarządzanie i nadzór: 30.07.2008
- podpisanie umowy na budowę: 22.10.2008
- data przekazania placu budowy: 29.10.2008
- data rozpoczęcia robót budowlanych: 12.11.2008
- oddanie drogi do ruchu: 28.10.2011
- całościowe oddanie do użytku: 19.11.2011
- koszt zarządzania i nadzoru: 8 842 560,00 zł
- koszt budowy: 1 253 870 891,60 zł
- nadzór: WS Atkins-Polska Sp. z o.o.
- wykonawcy: Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. + Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH + Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. + Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.
- inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Katowicach
- projektant: Mosty Katowice sp. z o.o.

Dane techniczne:

- długość całości inwestycji: 11,9 km
- ilość mas bitumicznych: 174 tys. ton
- ilość obiektów inżynieryjnych: 52
- ilość ekranów akustycznych: 15,2 km
- prędkość projektowa: Vp = 80 km/h
- prędkość miarodajna: Vp = 120 km/h [z wyj. rejonu węzła Krzemionki]
- kategoria ruchu: KR6
- ilość jezdni: 2
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m [w rejonie węzła Krzemionki szerszy]
- nasypy: 0,85 mln m3
- wykopy: 1,07 mln m3

Przebieg drogi:

Przejazd obwodnicą: (zobacz)

Zdjęcia obwodnicy [przed oddaniem do użytku]: (zobacz)

2011-10-28 | Dodaj komentarz
maras49
2011-10-28 13:05:39
szerokiej drogi
maras49
2011-10-28 13:07:35
do inwestycje - miałem lepsze informacje o otwarciu - jednak piątek
inwestycje
2011-10-28 13:33:40
@maras49 - :)
adim0828
2011-10-30 01:14:57
Przeburzyłem dzisiaj nową trasą i oto kilka uwag. Od strony Katowic jadąc w kierunku Żywca na przyszłym wężle Krzemionki zakręt jest źle wyprofilowany - w odwrotną stronę profil zakrętu jest wzorowy. Przewiduję mega korki na obecnym zakończeniu obwodnicy (zjazd w kierunku Żywca). Brak mi ślimaka na wysokości basenu aquy. Mieszkańcy Straconki i Złotych Łan są praktycznie pozbawieni wjazdu na obwodnicę. Wiem - to ekspresówka i zjazdy muszą być w odpowiednich odległściach (min co 1,5km?), ale między węzłem Krakowska a węzłem Mikuszowice jest chyba z 5km - więc nie powinno być problemu. Poza tym przewiduję spore korki na krakowskiej, dodatkowo jadąc Krakowską od centrum w kierunku Krakowa próbując wjechać na obwodnicę w kierunku Katowic napotkamy problem świateł. Konkretnie podjeżdżając pod poziome linie na jezdni - stoimy dokładnie pod sygnalizatorem i nie sposób zobaczyć jakie akurat mamy światło (przydałyby się powtórzenie sygnalizatorów na wysokości oczu - tak jak to jest zrobione na rondzie przy Sarnim Stoku).
kierowca
2011-11-01 08:12:40
A ja mam pytanie: kiedy trasa obwodnicy pojawi się na google maps albo na zumi.pl?
wiech01
2011-11-01 11:52:04
Na zumi.pl już jest. Wprawdzie tylko na niewielkim powiększeniu - jeden poziom większy, niż dokładność "miasto", ale jest. Niestety, nie ma jej ani na google maps, ani na google earth. Jest również w automapie, jednak oznaczona jeszcze jako nieczynna.
inwestycje
2011-11-01 15:11:04
@kierowca - a to pytanie powinno byc kierowane do zumi i google...
kierowca
2011-11-01 17:50:29
dużo zaoszczędzonego czasu w przedostaniu się z jednego na drugi koniec Bielska ;-) szerokiej drogi. Pozdrawiam
adim0828
2011-11-01 22:54:29
Dzisiaj ponownie jechałem "nową obwodową" - fakt oszczędność czasu - ogromna, ale aż strach pomyśleć co się będzie działo na tym słynnym ostrym zakręcie (w okolicy przyszłego węzła Krzemionki) jak spadnie deszcz lub co gorsza śnieg. Ilość śladów gumy naniesionej przez gwałtownie hamujące i/lub ślizgające się samochody świadczy tylko o tym, że pomimo w miarę poprawnego oznakowania; ostrość tego zakrętu jest dla sporej grupy kierowców zaskakująca.
gordon
2011-11-03 20:19:01
Do inwestycje- orientujesz się może czy odcinek od węzła Rosta do węzła Lipnik będzie nocą oświetlony? Wszystkie inne odcinki są oświetlone oprócz wymienionego powyżej. Mam nadzieję że to sytuacja tymczasowa. Pozdrawiam
tsk
2011-11-03 21:02:44
wie ktoś może co ma powstać visavis castoramy?
inwestycje
2011-11-03 21:21:13
@gordon - lampy sa, natomiast nie sa wlaczone, niestety nie wiem, czy beda wlaczane, czy nie...
inwestycje
2011-11-03 21:21:44
@tsk - konkretnie, w ktorym miejscu? w miejscu dawnego zajazdu ondraszek?
tsk
2011-11-04 16:10:28
Tak. O to miejsce mi chodzi
inwestycje
2011-11-04 17:24:35
tam kiedys mialo byc budowane Centrum Handlowe Koniczynka, ale raczej ta koncepcja upadla i chyba nie powstanie...
tsk
2011-11-04 18:58:35
Miało być to wiemy, ale ruszyły jakieś prace budowlane. Krążą plotki, że w tym miejscu ma powstać market OBI..
inwestycje
2011-11-04 21:00:06
prace ziemne prowadzone juz byly tam wielokrotnie, ale nic z nich nie wynikalo; takie plotki kraza od 10 lat, natomiast jeszcze nigdy sie nie potwierdzily; na razie nic nie wiadomo...
obserwator
2011-11-07 20:24:39
Jeśli chodzi o miejsce gdzie miała powstać Koniczynka a teraz coś tam robią, to jednak ja to widzę że prace są zawansowane, skoro tyle rozkopanego terenu i stawiają jakies studzienki kanalizacyjne to nie bez powodu?!
inwestycje
2011-11-07 22:34:49
a nie jest to przypadkiem inwestycja Aquy budujacej kanalizacje w Komorowicach?
obserwatorek
2011-11-10 12:10:27
Mimo że jestem obywatelem Komorowic nieco obecnie odciętym od dobrodziejstw ekspresówki (póki nie połączą węzła Rosta z Hałcnowską, ciekawe kiedy A - Propol zrobi projekt i sprawa ruszy z miejsca), korzystałem z niej kilkakrotnie i jest super. Owszem, po drodze jest ostry zakręt, ale oznakowany, a znaki czytać trzeba, w przyszłości będzie tam węzeł, więc i tak trzeba będzie jechać ostrożnie. To jest droga ekspresowa i nie widzę sensu robić więcej zjazdów, bo jak dla Złotych Łanów, to może też dla Straconki? I będziemy mieli węzeł jeden za drugim. To jest obwodnica tranzytowa miasta. Teraz trzeba wytrzymać rok do otwarcia ekspresówki do Żywca i korki na Żywieckiej i Bystrzańskiej znikną.
adim0828
2011-11-14 00:10:15
obserwatorek - kiedy właśnie mieszkańcy Straconki i Złotych Łan mogliby korzystać z jednego zjazdu (koło basenu Aquy).
inwestycje
2011-11-14 14:42:26
budowa wezla na langiewicza jest zupelnie nieuzasadniona, jesli juz to prędzej na prawdę z Daszyńskiego, Wyzwolenia, Witosa, czy Górskiej. Natomiast na niekorzyść dodatkowych węzłów przemawiają przepisy oraz choćby to, że nie jest to obwodnica miejska, a obwodnica dla tranzytu. W tym miejscu Langiewicza to nawet nie droga osiedlowa. Tamtym odcinkiem jeżdżą tylko bądź użytkownicy basenu bądź to kilkudziesięciu domów za basenem. Niezbyt zadowoleni byliby chyba także mieszkańcy okolic ul. Langiewicza, Brackiej (mieszkańcy Straconki dojeżdżaliby tamtędy do węzła), czy bloków na Łagodnej, gdyby tuż pod ich oknami kilkukrotnie wzrósłby ruch. Ulicą Łagodną poruszałoby się wówczas zapewne kilkakrotnie więcej pojazdów niż dziś. Tylko wtedy współczuć mieszkańcom osiedla Złote Łany, os. Langiewicza i ul. Brackiej. Wątpię, czy cieszyliby się zbytnio, gdyby z drogi prowadzącej tuż przy blokach zrobiono ważną drogę miejską.
Zipek
2011-11-14 22:49:23
Jak długo wieczorem przejeżdżam Wyzwolenia nad Obwodnicą, to ani razu nie widziałem zapalonego oświetlenia na Obwodnicy przy tym wiadukcie. To już 2 tygodnie .. tylko czego - oszczędności gminy, czy błędów w wykonastwie ? Czy ktoś wie coś na ten temat ?
inwestycje
2011-11-15 13:15:15
oszczednosci gminy to na pewno nie - bo to nie jest inwestycja gminna
Oswietlenie
2011-11-21 16:27:08
W związku z częściowym brakiem oświetlenia-wygląda mi ze gmina wdała się w spór z gddkia o to kto ma płacić za prąd
inwestycje
2011-11-21 20:59:45
watpie...
kostka
2011-12-07 09:59:05
Kto płaci za oświetlenie obwodnicy?
inwestycje
2011-12-07 15:28:47
na 99% GDDKiA
Szczyrk
2012-01-03 19:54:30
Jadąc od Hałcnowa do Szczyrku obwodnicą zamiast Żywiecką - obwodnicą dalej o 2,6km.
inwestycje
2012-01-03 19:57:04
ale o ile szybciej, 2,6 km przy dozwolonej prędkości przejedzie się poniżej półtorej minuty
Szczyrk
2012-01-03 20:04:20
To jako ciekawostka, bo czas to pieniądz.Brakuje Nowohałcnowskiej Aktualnie Żywiecką też się sprawnie przemyka :)
inwestycje
2012-01-03 20:40:42
Nowohałcnowskiej nie będzie do końca 2015 roku
Komentarzy (24)

Kładki nie będzie!

  
Jak informuje serwis bielsko.biala.pl, z planu inwestycyjnego wypadł projekt budowy kładki dla pieszych nad ulicą Zamkową. Inwestycja ta wpisana została początkiem roku do Programu Rewitalizacji Obszarów Miejskich w Bielsku-Białej. Pierwotnie zakładano, że wykonanie zadaszonej, żeliwnej kładki pochłonie około 4 mln zł, później koszty te zrewidowano na ok. 1,7 mln zł. Natomiast wiadomo, że budżet miejski zaoszczędzi także i te pieniądze... Główną przyczyną była negatywna opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który decyzję swą uzasadniał tym, iż taki obiekt nie istniał wcześniej w tym miejscu. W mojej opinii, decyzja konserwatora ratuje zabytkową tkankę miasta przed kolejnymi barbarzyńskimi pomysłami forsowanymi w ostatnim czasie przez Urząd Miejski.

Nowe przejście miało zostać wykonane pomiędzy kamienicą przy ul. Schodowej 5 (obecnie mieści się w niej m.in. Pub Gramofon) a budynkiem Poczty Głównej, przy której zamontowanoby windę dla niepełnosprawnych. Urząd Miejski planował realizację tej inwestycji w latach 2014-2016.

Jak być może miała przebiegać kładka:

ortofotomapa: zumi.pl

2011-10-19 | Dodaj komentarz
Dzuniek
2011-10-20 07:58:09
No i w sumie racja, są chyba bardziej potrzebne inwestycje w mieście niż kładka, która ma alternatywy...
rav
2011-10-20 08:18:16
jeśli trzeba budować kładkę dla pieszych w centrum miasta, to coś jest nie tak :/ ale cóż, obecna władza robi wszystko, żeby zaprosić jeszcze więcej samochodów do centrum w przy okazji gratulacje dla autora bloga! czytam od dawna po cichu i jest to świetne miejsce, żeby być na bieżąco w inwestycjami w BB, pozdrawiam
geomatic
2011-10-20 08:59:19
Najwiekszym problemem scislego centrum miasta nie jest kladka. Problemem Bielska i Bialej pozostaje ciagle scalenie tych dwoch odrebnych miast. Nie chodzi tu oczywiscie o scalenie polityczne, co juz nastapilo, ale urbanistyczne. Zblizenie do siebie dwoch centrow miast na pewno nie jest proste. Niemniej jednak wystarczy spojrzec na mape, aby zobaczyc jedna kuriozalna ( na skale europejska) rzecz. Mianowicie dwupasmowa droge przecinajaca miasto na pol i to akurat w miejscu starego podzialu administracyjnego. Proba likwidacji tej drogi lub poprowadzenie jej w tunelu na pewno przyczynilaby sie do skonsolidowania miasta w jeden organizm. Miasto ma juz dwie obwodnice ( druga lada moment), wiec wydaje sie byc na rzeczy przemyslenie rozwiazan komunikacyjnych w scislym centrum naszego skad inad pieknego miasta. Mowiac o pieknym miescie mam na mysli potencjal jak drzemie za zabetonowanymi i obstawionymi autami ulicami i placami.
baran
2011-10-20 09:50:15
teraz, gdy miasto ma juz obwodnice mozna spokojnie na 3 maja na prawym pasie zrobić parking. chodniki są dość szerokie dla pieszych i powstanie świetna ulica handlowa, tetniaca życiem i z tłumami ludzi. lokale usługowe i małe sklepiki odżyją.
Adamsky
2011-10-20 10:25:54
A ja uważam, że szkoda, że taka inwestycja została 'skasowana' z najbliższych planów. Na pewno bardziej przydałaby się mieszkańcą ta kładka niż zespół tych nowych rond w okolicach Ratusza. Zakładając, że projektant nie 'poszedłby" na łatwizne i zaprojektował naprawdę coś wyjątkowego (stylowego) to przyczyniłoby się do 'otwarcia' starówki w kolejnym kierunku oraz pomogłoby zintegrować tę część miasta (Wzgórze i Starówkę) z pozostałym centrum Bielska, oddzielonego obecnie od reszty centrum szeroką, czteropasmową arterią, którą pokonać można zaledwie w kilku miejscach. Alternatywą byłoby wybudowanie przejścia podziemnego w rejonie pl. Żwirki i Wigury, aczkolwiek uważam, że istnieje możliwość wykorzystania faktu położenia Starówki na wzgórzu i budowa ww kładki. Sugerujecie tu wyłączenie 3-go Maja z ruchu, bądź jej zwężenia - melodia dalekiej przyszłości, do zrobienia dopiero po wybudowaniu "Nowopiekarskiej" i "Nowomichałowicza" w kierunku Hulanki oraz po wymianie całego składu Ratusza i MZD!
Adamsky
2011-10-20 10:40:25
Nie popieram taż argumentu, odmowy budowy ww kładki z przyczyny, takiej, że "takiej kładki nigdy w tym miejscu nie było", czyli co, zupełny brak rozwoju nam się proponuje? No bo tramwaju też w Bielsku "kiedyś nie było", teatru, zamku "też kiedyś nie było", dworca "też...".. Gdyby budowniczowie niegdysiejszego Bielska (i Białej) również podzielali pogląd pana konserwatora to zakładam, że nasze piękne miasto nie rozwinęłoby się do dzisiajszych rozmiarów tylko znajadowałoby się na mapie obok wsi Straconka, Kamienica, czy Lipnik. No ale może jestem tu w mniejszości.
Filip
2011-10-20 11:11:30
Może na prawym pasie na 3-go Maja zrobimy buspasy?
fred
2011-10-20 13:21:47
na pewno cos z 3 maja trzeba zrobic. albo bus passy albo parkingi. ruch lokalny z centrum nie jest az tak duzy zeby potrzebowal 2 pasow. obwodnice juz sa dla wszystkich ktorzy chca ominac bielsko z kazdej strony. Moze warto zostawic po jednym pasie w kazdą stonę, na środku posadzic drzewa i puścic linie tramwajową przez centrum. nie wiem.
fred
2011-10-20 13:24:43
Dodam jeszcze ze cos stać się musi, jesli nie kładka to co innego. bo inaczej nigdzie nie zajdziemy. Warto popatrzec jak robi "ożywia" się stare miasta w innych częściach świata. To że kładki tam nie było nie znaczy ze ma jej nie być. Ale skoro to zły pomysł to ok. Ale nie bałbym się nowych rozwiązań. Popatrzmy np na Oko Londynu. Kto by pomyślał kiedyś o stawianiu diabelskiego młyna w "ŚRODKU ZABYTKOWEJ TKANKI MIASTA" :)
maras49
2011-10-20 15:12:54
Conajmniej dziwną jest ambiwalentna postawa ludzi z Urzędu Miasta odpowiedzialnych za infrastrukturę komunikacyjną miasta. W temacie ruchu pieszego (kładki, przejścia podziemne) wystarczy dobrze obserwować potoki i natężenia ruchu pieszych i tam lokować odpowiednie obiekty. Tylko, że za tym trzeba pochodzić pieszo, a większość P.Urzędników jeździ. Pozdrawiam.
maras49
2011-10-20 15:16:11
W uzupełnieniu komentarza: W przedmiotowym rejonie chyba bardziej sprawdziłoby się przejście podziemne z Pl.ŻiW na ul.Piłsudskiego.
CK
2011-10-20 18:48:48
Przy obecnych trendach w konserwacji i poziomie polskiej architektury dostalibyśmy brzydkiego nieforemnego ,,nowotwora'' zasłaniającego zamek i tarasy. Pisałem, do Pana Konserwatora w tej sprawie i cieszę się, że podjął taką decyzję, aczkolwiek zgodzę się iż uzasadnienie odmowy może wydać się komuś kuriozalne (a czy nie było to raczej dozwolone w polskim prawie tzw. ,,konserwatorskie widzimisię" ?). W moim przekonaniu delikatna stylowa żeliwna konstrukcja przyłożona do poczty, która otrzymała by nową fasadę od strony Placu byłaby możliwa, ale wciąż bardzo zasadne pozostaje zadanie sobie pytania czy warto, czy naprawdę jest ona tak potrzebna, zwłaszcza, gdy spojrzy się jak wygląda znajdująca się obok ulica Schodowa. Co do ul. 3 Maja to koniecznym dla ożywienia tego miejsca jest przeznaczenie co najmniej jednego pasa pod parkingi dla mieszkańców i klientów, drzewka i małą architekturę (jak na Barlickiego). Zawsze miałem nadzieję, że obecna brzydka betonowa kostka, którą wyłożono tutaj chodniki jest rozwiązaniem tymczasowym (tak jak na Pl. Wojska Polskiego)...
Witkowski
2011-10-20 19:38:18
A ja szczerze powiem, że w ogóle nie rozumiem... po co ta kładka miałaby istnieć.
ja
2011-10-21 11:30:09
a ja chcę tramwaj ;)
Adamsky
2011-10-21 11:35:16
Według mnie centrum miasta powinno służyć mieszkańcom i przedsiębiorcom prowadzącym tutaj swoje biznesy, sklepy, kawiarnie itd a nie transportowi i tranzytowi większości ślązaków w Beskidy! Dlatego taka kładka (bądź przejście podziemne na pl. ŻiW) jak najbardziej powinna powstać w wypadku gdy nie da się ograniczyć tranzytu na 3go Maja/Zamkowej. Obecnie ta 4pasmowa arteria dzieli centrum na dwie nierówne części, oddzielając Starówkę o reszty miasta, a co za tym idzie hamuje jej rozwój! Przecież na Starówkę dostać się od centum można wyłącznie ul. Wzgórze, to nowe przejście umożliwiłoby dojście do Rynku od pl.ŻiW bez konieczności czekania na światłach. (Marzy mi się przy okazji remont ul. Schodowej wraz z towarzyszącymi budynkami). No ja nie wiem, ale w przypadku nierobienia nic, żeby ograniczyć ruch aut w centrum, nie robi się też nic, żeby ułatwić pieszym poruszanie się "po mieście" tylko z uporem poszerza się wszystkie drogi wyburzając przy okazji zabytkowe kamienice. A przy zwężeniu 3go Maja do 2ch pasów możnaby środkiem puścić tramwaj (bądź BUS PASS) i zrobić prawdziwą "aleję" ale dla pieszych, nie dla aut i tranzytu. Wszyscy byśmy na tym skorzystali, i sklepikarze i "tkanka miejska" i zabytki nie byłyby tak obdymiane jak obecnie. Hmmm, melodia przyszłości, niestety nie najbliższej.
mr. M
2011-10-21 11:45:31
Boże....brak mi słów....gdzie był pan konserwator zabytków jak burzyli wille Hauptiga - skandal !!!!! to tramwaj też nie może powrócić w inną część miasta bo.....bo był tylko na 3 maja i koniec kropka???? a tak swoją drogą to po co ta kładka...ul. schodowa zniknie w oczach więc skąd się będzie na nią wchodzić? z kolejnego pasa ruchu, który zrobią w miejsce tych kamienic jak już się całkiem zesypią?????
investor
2011-10-21 14:28:35
Wiele bym dał żeby jeszcze raz powisieć na stopniach bielskiego tramwaju dojeżdżając do mijanki w okolicy starostwa. Możnaby nawet zwęzić ulice. Ale takich tramwajów już nie ma. Teraz są hermetyczne, klimatyzowane, blaszane i sterowane elektronicznie puszki bez duszy. Kto pamięta terkotanie wajh i dzwonki uruchamiane linką? Skórzane uchwyty przesuwające się po metalowych rurach? W lecie drzwi mogły być otwarte, a wyskakiwało sie w biegu. Dzisiaj ludzie nie zaakcptowaliby penie takich rozwiązań.
investor
2011-10-21 14:49:04
Co do kładki to uważam, że szpeciłaby w tym miejscu niezależnie od formy. Prędzej można spróbowac zrobić deptak od placu Smoli pod ING przecinający szeroką 3 Maja. Co do zwężenia 3 Maja to sprawa masię tak: 1. Zima w Bielsku trwa ok. 6 miesięcy więc do sensownych spacerów i wizyt w kafejkach i ogródkach (gdzie niby miałyby one powstać skoro 3 Maja zabudowana jest tylko po jednej stronie?) zostaje 180 dni. 2. Z tych 180 dni przez 60 dni pada deszcz ponieważ Bielsko jest jednym z najbardziej deszczowych miast w Polsce z liczbą dni deszczowych ok.30% - zostaje 120 dni. 3. Z tych 120 dni 86 dni (5/7) przypada na dni robocze - zostaje 34 dni. 4. Ponieważ ulubionym zajęciem Polaków w czasie wolnym jest grillowanie i oglądanie telewizora oraz picie wódki z kuplami, podejrzewam, że na spacery wybierzemy się 3-4 razy w roku. 5. No to chyba można to zrobić gdzieś indziej np. w okolicach miejsca zamieszkania bez specjalnego dojeżdżania samochodem i szukania miejsca do zaparkowania za drobną opłatą. Ulica 3 Maja jest martwa i taka zostanie bo taki jest układ urbanistyczny miasta i nie zmieni sie go bez poważnych wyburzeń.
fan
2011-10-21 17:37:50
Pomimo poziomu jaki przedstawia plastyk miejski, jak również często konserwator, jakoś nigdy nie wierzyłem, że taka kładka powstanie.
Paweł
2011-10-22 11:08:53
W Bielsku ulice są za wąskie na bus pasy, jak i na budowę linii tramwajowych. W okolicy nie ma alternatywy dla 3-go Maja i nie chodzi tu o ruch tranzytowy(który w jakimś stopniu zostanie skierowany na obwodnice), tylko właśnie o mieszkańców, dla których kluczową sprawą jest właśnie dojazd do centrum, co jest możliwe właśnie dzięki takim ulicom jak 3-go Maja, a ograniczanie dostępu do niej samochodów przy takim stanie komunikacji, parkingów, braku udogodnień dla niepełnosprawnych byłoby nierozsądne. Jest ryzyko, że ta kładka byłaby straszydłem architektonicznym, ale uważam, że jest potrzebne jakieś przejście dla pieszych w tym miejscu - można by wtedy zlikwidować przejście dla pieszych na Wzgórzu.
Bielszczanin
2011-10-22 11:25:50
w tym miejscu powinno być przejście podziemne to raz , a dwa parking podziemny pod zielenią miejską koło poczty , ułatwiło by to turystą dotarcie do starówki , bo, który to niby turysta będzie chciał wjechać w wąskie uliczki starówki ?
Angus
2011-10-22 18:11:34
Bardziej logicznym dla Starówki rozwiązaniem niz kładka (sztuczna), jest przejście podziemne, łączace Plac Zwirki Wigury z ulicą Schodową. Wtedy ożywiłoby się ten wyjątkowy, a zmarnowany zakątek (Schodowa). A na marginesie gratuluję dyskutantom wizji miasta, która daleko przekracza pomysły Ratusza. I nie jest to pusty komplement pod publiczkę.
Gumiś
2011-10-22 19:56:53
Kładka rzeczywiście jest tam kompletnie niepotrzebna i bezsensownie niszczyłaby klimat starówki. I tutaj nie chodzi o to by utrudniać życie mieszkańcom ale po prostu w historyczną zabudowę, uważam, nie powinno się ingerować. Jest wiele innych terenów miejskich mniej wartościowych gdzie można się wyżywać. Druga sprawa nie tragizujmy Zamkowa nie jest jakąś wielką zaporą by "dzielić miasto"!! No i na koniec, bez sensu jest budować kładkę gdy tuż obok istnieje niszczejąca ulica Schodowa która całkiem dobrze spełniałaby funkcje tego bezsensownej kładki...
szaraczek
2011-10-22 20:48:53
Zupełnie nie rozumiem , dlaczego tak wielu z uporem maniaka roi pomysły o ograniczeniu ruchu na 3-go Maja.Przy tej ilości samochodów i kompletnym braku alternatywnych ciągów komunikacyjnych na kierunku północ -południe oznaczało by to kompletny paraliż miasta(Żywiecka i obwodnica zachodnia już są zakorkowane)

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[]
@Zadowolony O to chodzi, żeby jak najmniej ludzi jeździło samochodami na Szeroką i Czołgistów, a nie...
[Rob]
@mifal No właśnie ładnie to wygląda ale problemem tam jest nadmierna ilość pojazdów do ilości miejsc...
[maras49]
@zadowolony - zobaczysz jak te pseudo trawniki przyuliczne zazielenią się ale kolorem parkujących samochodów na...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2021285
Newsów: 247
Komentarzy: 5008
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała