Kto wybuduje parkingi wielopoziomowe i ile ich będzie?
Aktualizacja - nowe wizualizacje, 01.12.2011
Urząd Miejski w Bielsku-Białej rozpoczął postępowanie w sprawie udzielenia koncesji na zaprojektowanie, wybudowanie, sfinansowanie i zarządzanie płatnymi parkingami wielopoziomowymi oraz strefą płatnego parkowania. Przewidziane są cztery lokalizacje, na których mogą być wybudowane wielopoziomowe parkingi - koncesjonariusz będzie zobowiązany do wyboru co najmniej dwóch miejsc. Zadanie to realizowane ma być na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego (podział zadań i ryzyka między koncesjonariuszem a stroną publiczną). Przedsięwzięcie łącznie może dotyczyć budowy parkingów o łącznej pojemności ok. 1520 miejsc parkingowych.
Dodatkowym zadaniem będzie wydzielenie i wyposażenie na terenie centrum Bielska-Białej strefy płatnego parkowania obejmującej maksymalnie do ok. 5 000 miejsc parkingowych. Dokładna liczba przekazanych stronie prywatnej do zarządzania miejsc parkingowych zlokalizowanych w strefie płatnego parkowania będzie uzależniona od lokalizacji i ilości miejsc parkingowych stworzonych przez niego w ramach nowych parkingów wielopoziomowych.
Termin, na jaki zostanie udzielona koncesja zostanie ustalona w trakcie negocjacji między stronami. Wynagrodzeniem partnera prywatnego za realizację przedsięwzięcia będzie wyłącznie prawo do pobierania opłat parkingowych (w całości lub w części). Miasto nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia dla koncesjonariusza.
W ramach realizacji przedsięwzięcia koncesjonariusz zobowiązany będzie do:
1. wykonania wszelkich prac prowadzących do powstania pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy parkingów oraz strefy płatnego parkowania, wraz z uzyskaniem pozwoleń na budowę.
2. wykonania robót budowlanych
3. sfinansowania przedsięwzięcia
4. zarządzania (po wybudowaniu) parkingami i strefą płatnego parkowania.
Urząd Miejski dopuszcza możliwość budowy w ramach przedsięwzięcia dodatkowej infrastruktury komercyjnej.
Wszelkie zaproponowane przez koncesjonariusza rozwiązania powinny uwzględniać bezpośrednie otoczenie wskazanych lokalizacji, w szczególności zabytkowe części Bielska-Białej, które z uwagi na swój charakter i funkcję będą miały wpływ na planowaną wielkość strefy parkingowej, reglamentację liczby miejsc parkingowych dostępnych w bezpośrednim zasięgu oddziaływania parkingu, dostępność komunikacyjną parkingów oraz politykę cenową i ich zakres techniczny (informacje, bramki, windy, sposób płatności). Co więcej, zastosowany system identyfikacji wolnych miejsc parkingowych powinien być czytelny i jasny nie tylko dla mieszkańców i przyjezdnych, ale także dla obcokrajowców.
Urząd Miejski dopuszcza możliwość etapowania przedsięwzięcia (jednakże preferuje budowę w jednym czasie) oraz wskazania innych lokalizacji pod budowę parkingów wielopoziomowych.
Jak będzie wyglądała procedura wyboru koncesjonariusza?
Postępowanie prowadzone jest w podziale na etapy:
1) I etap (prekwalifikacja) - zainteresowane podmioty składają wnioski wraz z wymaganym kompletem dokumentów; termin składania wniosków 18 stycznia 2012.
2) II etap (negocjacje) - Urząd Miasta zaprasza do udziału w negocjacjach firmy, które złożyły prawidłowe wnioski. Prowadzone negocjacje mogą dotyczyć wszystkich aspektów przedsięwzięcia, w tym aspektów technicznych, finansowych i prawnych. W wyniku przeprowadzonych negocjacji miasto może dokonać zmiany wymagań określonych na początku postępowania.
3) III etap (zaproszenie do złożenia ofert) - po przeprowadzonych negocjacjach Urząd Miasta przesyła firmom, z którymi były prowadzone negocjacje, zaproszenie do złożenia ofert. Wraz z ofertą potencjalny koncesjonariusz będzie zobowiązany przedłożyć wstępną koncepcję architektoniczną zagospodarowania terenu oraz biznesplan przedsięwzięcia, których szczegółowy zakres oraz forma zostaną sprecyzowane po przeprowadzonych negocjacjach.
4) IV etap (wybór oferty) - dokonanie oceny ofert i wybór oferty najkorzystniejszej, a następnie podpisanie umowy między miastem a koncesjonariuszem.
LOKALIZACJE:
Lokalizacja nr 1 - ul. Kopernika (rejon Starówki, Sądu Okręgowego) - parking wielopoziomowy na ok. 360 miejsc parkingowych wraz z ewentualną komercyjną infrastrukturą towarzyszącą - budynek usługowy oraz budynek wielofunkcyjny.
Lokalizacja nr 2 - ul. Cyniarska i plac Wojska Polskiego - parking podziemny na ok. 330 miejsc parkingowych wraz z ewentualną komercyjną infrastrukturą towarzyszącą - kamienica.
Lokalizacja nr 3 - ul. Broniewskiego i PCK - parking wielopoziomowy na ok. 690 miejsc parkingowych wraz z ewentualną komercyjną infrastrukturą towarzyszącą - lokale usługowe.
Lokalizacja nr 4 - ul. Słowackiego i Sienkiewicza - parking wielopoziomowy na ok. 140 miejsc parkingowe wraz ewentualną komercyjną infrastrukturą towarzyszącą - lokale usługowe.
Całkowite nakłady inwestycyjne Przedsięwzięcia zawierają się pomiędzy: 72.000.000,00 zł netto (łącznie dla 2 parkingów: w lokalizacji nr 1 i nr 3 oraz strefy płatnego parkowania), a 126.000.000,00 zł netto (łącznie dla 4 parkingów oraz strefy płatnego parkowania), zakładając realizację w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
LOKALIZACJA NR 1
Budynek parkingu - Obiekt ten powinien być czterokondygnacyjny, nakryty tzw. „zielonym dachem", na którym należy przewidzieć tereny rekreacyjne. W budynku wymagane jest uzyskanie około 360 miejsc parkingowych (nie mniej niż 300 miejsc w przypadku lokalizacji myjni samochodowej), z uzupełnieniem o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze socjalne i magazynowo techniczne, związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów. Ponadto w obiekcie tym na każdej kondygnacji wymagana jest realizacja zespołu sanitariatów publicznych dostępnych także dla osób niepełnosprawnych. Dopuszcza się wprowadzenie powierzchni sprzedaży o maks. pow. użytkowej do 500m2.
- powierzchnia użytkowa netto ~ 10 800m2
- powierzchnia zabudowy ~ 3 200m2
- kubatura ~ 32 000 m3
Budynek B - obiekt usługowy - Obiekt ten powinien zostać zrealizowany jako zamknięcie pierzei ul. Kopernika. Obiekt ten przewiduje się jako podpiwniczony (z możliwością realizacji w podziemiu parkingu, powiązanego komunikacyjnie z parkingiem w budynku A.) o III kondygnacjach nadziemnych, gdzie zlokalizować należy usługi, w tym nie więcej niż 1000m2 powierzchni użytkowej sprzedaży. Powierzchnia użytkowa budynku uzupełniona o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze socjalne i magazynowo techniczne, , związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów. Budynek nakryty dachem kalenicowym, jego wysokość i elewacje należy dostosować do historycznego kontekstu architektonicznego, a ostatnia kondygnacja powinna mieć formę poddasza użytkowego z tarasem przylegającym do terenów rekreacyjnych.
- powierzchnia użytkowa netto ~ 4 700 m2
- powierzchnia zabudowy ~ 1 270 m2
- kubatura ~ 11 050m3
Budynek C - obiekt wielofunkcyjny - Obiekt ten będzie stanowić uzupełnienie pierzei ul. Cieszyńskiej. Obiekt należy przewidzieć jako podpiwniczony, o wysokości do III kondygnacji nadziemnych, z dostosowaniem elewacji, wysokości i geometrii dachu do historycznego kontekstu architektonicznego. Ostatnią kondygnację należy przewidzieć w formie poddasza użytkowego. Budynek ma pełnić funkcję handlowo-usługową (w tym 600m2 powierzchni sprzedaży) oraz mieszkalną. Powierzchnia użytkowa budynku uzupełniona o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze socjalne i magazynowo techniczne, , związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów.
- powierzchnia użytkowa netto ~ 2 050 m2
- powierzchnia zabudowy ~ 540 m2
- kubatura ~ 4 500 m3
Zagospodarowanie terenu
Obszar znajdujący się w granicach opracowania należy zrealizować jako zieleń urządzoną o funkcji rekreacyjnej. Będzie on dostępny zarówno dla mieszkańców dzielnicy jak i gości odwiedzających miasto. W granicach opracowania należy przewidzieć 2 wjazdy do budynku parkingu - jeden główny z ul. Cieszyńskiej, drugi pomocniczy z ul. Kopernika.
LOKALIZACJA NR 2
Budynek parkingu - Obiekt ten powinien być dwukondygnacyjny, nakryty tzw. „zielonym dachem", na którym należy przewidzieć zieleń urządzoną z funkcją rekreacyjną wraz z komunikacją kołową i pieszą. Plac ma pełnić także funkcję umożliwiająca organizowanie imprez plenerowych. W budynku wymagane jest uzyskanie około 330 miejsc parkingowych, z uzupełnieniem o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze socjalne i magazynowo techniczne, związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów. Ponadto w obiekcie tym na każdej kondygnacji wymagana jest realizacja zespołu sanitariatów publicznych dostępnych także dla osób niepełnosprawnych.
- powierzchnia użytkowa netto ~ 9 950m2
- powierzchnia zabudowy ~ 5 550m2
- kubatura ~ 36 900 m3
Budynek kamienicy - Obiekt ten będzie stanowić uzupełnienie północnej pierzei placu i integralną cześć z parkingiem dwupoziomowym pod placem Wojska Polskiego. Obiekt należy przewidzieć jako podpiwniczony, o wysokości do IV kondygnacji nadziemnych, z dostosowaniem elewacji, wysokości i geometrii dachu do historycznego kontekstu architektonicznego. Budynek ma mieć zróżnicowaną wysokość wyższa (IV kond.) od strony wschodniej i niższą (III kond.) od strony zachodniej. Budynek ma pełnić funkcję usługowo-biurową. Powierzchnia użytkowa budynku uzupełniona o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze socjalne i magazynowo techniczne, związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie
spełniającym wymagania przepisów.
- powierzchnia użytkowa netto ~ 1 655m2
- powierzchnia zabudowy ~ 835m2
- kubatura ~ 13 100m3
Zagospodarowanie terenu
Obszar znajdujący się w granicach opracowania należy zrealizować jako płytę placu nad parkingiem podziemnym, na której należy zaprojektować zieleń urządzoną z funkcją rekreacyjną wraz z komunikacją kołową i pieszą. Plac ma pełnić także funkcję umożliwiająca organizowanie imprez plenerowych. W środkowej części placu przewidzieć umieszczenie zabytkowej pompy wraz z fontannami. Płyta placu nachylona ma być w kierunku północnym, co wynika z ukształtowania terenu. W granicach opracowania należy przewidzieć wjazd i wyjazd z parkingu oraz wejście do budynku kamienicy. Proponuje się zlokalizowanie wjazdu i wyjazdu oraz wejścia do budynku od ul. Cyniarskiej. Istnieje możliwość zlokalizowania zjazdów w innym miejscu jeżeli będzie to wynikało z uzgodnień lub innych przepisów bądź propozycji zamawiającego. Wyjścia z parkingów na teren placu stanowią trzy klatki schodowe umiejscowione w trzech narożach placu. Dodatkowo w południowo-wschodnim narożniku placu zlokalizować windę. Oprócz parkingu na terenie objętym inwestycją znajdzie się kamienica o funkcji usługowo-biurowej o pod którą znajdą się rampy obsługujące parking podziemny pod placem. Do obiektów doprowadzić komunikację pieszą.
LOKALIZACJA NR 3
Parking - Lokalizacja umiejscowiona w centrum miasta, przewidywana na realizację obiektu parkingowego na ok. 690 miejsc parkingowych, którego dodatkowym celem będzie zabezpieczenie potrzeb miejsc parkingowych dla pozostającego w bliskim sąsiedztwie Stadionu Miejskiego w Bielsku-Białej. Realizowane Przedsięwzięcie będzie składać się z parkingu wielopoziomowego połączonego z funkcją usługową przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i PCK. Obiekt ten powinien być czterokondygnacyjny i dodatkowo na dachu powinien znaleźć się odkryty parking, który będzie tylko częściowo zadaszony. W budynku wymagane jest uzyskanie około 691 miejsc parkingowych z uzupełnieniem o powierzchni komunikacyjnej oraz niezbędne zaplecze techniczne, związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów. Ponadto w obiekcie tym na każdej kondygnacji wymagana jest realizacja zespołu sanitariatów publicznych dostępnych także dla osób niepełnosprawnych i komunikacji pionowej min 3 piony z czego 2 obsługujące parkingi. Należy także wprowadzić w parterze budynku powierzchnie sprzedaży o pow. użytkowej ~ 760m2 wraz z komunikacją, sanitariatami, pomieszczeniami technicznymi i innymi pomieszczeniami, które wymagane s_ przy tej funkcji. Obiekt ten powinien zosta_ zrealizowany jako wolnostojący i podpiwniczony (kondygnacja -1 na której będzie zlokalizowany parking).
- powierzchnia użytkowa budynku netto ~ 16 150m2
- powierzchnia użytkowa parkingu na dachu ~ 4 100 m2
- powierzchnia zabudowy ~ 4 350m2
- kubatura ~ 50 000 m3
Zagospodarowanie terenu
Obszar znajdujący się w granicach opracowania należy zrealizować jako zieleń urządzoną wraz z wewnętrznym dziedzińcem o funkcji rekreacyjnej W granicach opracowania należy przewidzieć 2 wjazdy na znajdujący się parking w budynku oraz główne wejście do części usługowej. Proponuje się zlokalizowanie zjazdów i głównego wejścia od ul. Broniewskiego. Istnieje możliwość zlokalizowania zjazdów w innym miejscu jeżeli będzie to wynikało z uzgodnić lub innych przepisów bądź propozycji zamawiającego. Do obiektu doprowadzić komunikację pieszą.
LOKALIZACJA NR 4
Ta część Przedsięwzięcia zakłada zaprojektowanie i budowę parkingu wielopoziomowego z wydzieloną funkcją usługową przy skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Sienkiewicza w Bielsku-Białej. W wyniku podjętych działań ma powstać nowy, ogólnodostępny parking wielopoziomowy wraz z usługami towarzyszącymi. Należy przewidzieć możliwość docelowego, niezależnego funkcjonowania parkingu wielopoziomowego i części usługowej. W ramach Przedsięwzięcia należy wykonać także zagospodarowanie terenu wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogową, małą architekturą i zielenią. Obiekt ten powinien być czterokondygnacyjny. W budynku wymagane jest uzyskanie około 120 miejsc parkingowych z uzupełnieniem o powierzchnię komunikacyjną oraz niezbędne zaplecze techniczne, związane z techniczna obsługą funkcjonowania obiektu w zakresie spełniającym wymagania przepisów. Ponadto w obiekcie tym wymagana jest realizacja komunikacji pionowej min 2 piony obsługujące parkingi. Należy także wprowadzić w parterze budynku powierzchnie sprzedaży o powierzchni użytkowej ~12% powierzchni użytkowej budynku wraz z komunikacją, sanitariatami, pomieszczeniami technicznymi i innymi pomieszczeniami, które wymagane są dla zastosowanych funkcji. Obiekt ten powinien zostać zrealizowany jako wolnostojący i podpiwniczony (kondygnacja -1 z parkingiem).
- powierzchnia użytkowa budynku netto ~ 5 212m2
- powierzchnia zabudowy ~ 1 303m2
- kubatura ~ 18 072 m3
Zagospodarowanie terenu
Obszar znajdujący się w granicach opracowania należy zrealizować jako zieleń urządzoną o funkcji rekreacyjnej. W granicach opracowania należy przewidzieć 1 wjazd na znajdujący się parking w budynku oraz poszczególne wejścia do części usługowej. Proponuje się zlokalizowanie zjazdu od ul. Sienkiewicza a poszczególne wejścia od ul. Słowackiego i Sienkiewicza. Do obiektu należy doprowadzić komunikację pieszą.
Remonty, remonty (cd.)
Kolejny odcinek z cyklu - remonty bielskich i bialskich kamienic. Tym razem czas na kolejne cztery kamienice po zachodniej stronie rzeki Białej. Dwie wyremontowane znajdują się w rejonie Starówki.
Rynek 21 [przed i po remoncie]:
Wzgórze 6 [po remoncie]:
Stan rewitalizacji kamienic na Starówce:
-----
1 Maja 9 (kamienica z 1890 roku; d. kasyno wojskowe), [przed i w trakcie remontu]:
Barlickiego 11 (kamienica z 1910 roku), [przed i po remoncie]:
zdjęcia archiwalne: Gaj777; licencja: Public Domain
Informacje:

Archiwum:
2018
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)
2017
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)
2016
2015
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)
2014
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)
2013
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)
2012
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)
2011
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)
2010
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)
Linki polecane:
www.rowerowe-bielsko.pl
www.armiakrakow.fortyfikacje.pl
www.historia.beskidia.pl
www.bbth.beskidia.pl
www.liceummundi.blog.bielsko.pl
www.wapienica.org
www.STUDIOMOD.pl
www.mtadventure.pl
www.radcaprawny-rybak.pl
www.ksiegowosc-bielsko.eu
Ostatnie komentarze
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...
Reklama:
Statystyki bloga:
Wyświetleń: | 2743058 |
Newsów: | 270 |
Komentarzy: | 5643 |