Remont ul. Willowej: pierwsze prace przy budowie nowego układu komunikacyjnego w rejonie ATH
Wczoraj, Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont ul. Willowej. Ulica zyska nową nawierzchnię na odcinku 379 metrów. W ramach remontu nie zostanie zmieniony przekrój drogi - ul. Willowa nadal będzie drogą jednojezdniową, dwukierunkową o szerokości 5 metrów z jednostronnym 1,5-metrowym chodnikiem. Remont ma się zakończyć w ciągu 90 dni od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Planowany termin otwarcia ofert cenowych to 15 lipca.
Inwestycja ta jest pierwszą z szeregu planowanym w tamtym rejonie. Miasto przymierza się do zmiany całego układu komunikacyjnego w rejonie ATH i bielskich Błoni. Kolejnymi etapami najprawdopodobniej będą:
- Rozbudowa ul. Czołgistów (odcinek od skrzyżowania ul. Szerokiej do ul. Pszczelej) wraz z rondem; ul. Czołgistów będzie miała szerokość 7 metrów, wraz z jednostronnym 2-3-metrowym chodnikiem oraz jednostronną 2-metrową ścieżką rowerową; dodatkowo powstanie nowa zatoka autobusową.
- Rozbudowa ul. Willowej (odcinek od skrzyżowania z ul. Pszczelą do cmentarza) wraz z budową parkingu (187 stanowisk) pomiędzy terenem ATH a cmentarzem i mini rondem na wjeździe na ten parking oraz kolejnym mini rondem na skrzyżowaniu z ul. Argentyna; ul. Willowa na tym odcinku będzie miała 6 metrów szerokości z jednostronnym 2-metrowym chodnikiem.
- Rozbudowa ul. Willowej (odcinek od cmentarza do ul. Argentyny) + Rozbudowa ul. Argentyny (odcinek od ul. Willowej do rejonu budynku nr 36) wraz z budową parkingu; ul. Argentyny po przebudowie będzie szeroka na 6 metrów (wraz z jednostronnym 2-metrowym chodnikiem).
Plan przebudowy ul. Willowej (obecny przetarg):
Plan zmiany układu komunikacyjnego w rejonie ATH i bielskich Błoni:
Co dalej z S1 Bielsko-Biała - Mysłowice?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz Materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła „Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej. Podobne opracowanie było już wykonywane wcześniej, lecz z powodu problemów opisanych poniżej, konieczne było opracowanie ponownej dokumentacji. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 14 miesięcy od daty podpisania umowy z projektantem. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 28 lipca 2011 roku.
Opis dotychczasowych działań w sprawie budowy i przygotowania tej inwestycji:
W ramach „Opracowania koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej S-1 na odcinku od węzła „Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej", wykonanego przez konsorcjum firm Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o. siedzibą w Warszawie i DOPRAVOPROJEKT a.s. z siedzibą w Bratysławie w lipcu 2007 r. zostało wykonane Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym etap II w którym opracowano pięć wariantów trasy. Została przeprowadzona analiza wielokryterialna, obejmująca aspekty środowiskowe, społeczne, techniczne oraz ekonomiczne wszystkich zaproponowanych wariantów. Analiza ta miała na celu wskazanie najbardziej optymalnego przebiegu drogi na przedmiotowym odcinku.
Trasa wariantu I powstała na podstawie prac studialnych rozpoczętych w 1996r. Powyższy korytarz w okresie 10 lat został usankcjonowany w gminach i miastach wprowadzeniem do Miejscowych Planów Zagospodarowania lub do Studiów Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego.
Wariant II powstał w wyniku nieznacznej modyfikacji przebiegu wariantu I, mającej na celu poprawę parametrów łuków i wymogów widoczności z dostosowaniem do obecnie obowiązujących warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie.
Jednocześnie w toku opracowywania materiałów z zakresu uwarunkowań środowiskowych na trasie wariantu I i II stwierdzono występowanie obszaru proponowanego przez organizacje pozarządowe do tzw. „Shadow List" tj. objęcia ochroną w ramach Obszarów Specjalnej Ochrony Ptaków NATURA 2000 - PLB 120009 „Stawy w Brzeszczach" z uwagi na występowanie populacji i siedlisk ptaków z załącznika I oraz II Dyrektywy Rady 79/409/EWG.
Tym samym w celu minimalizacji kolizji z opisanym wyżej obszarem opracowano warianty III, IV i V. Warianty te pokrywają się z rezerwowanym korytarzem w początkowej i końcowej fazie przebiegu. Wariant III był próbą ominięcia NATURY 2000 po stronie wschodniej, wariant V po stronie zachodniej. Wariant IV stanowił próbę ominięcia najcenniejszych stawów, które były podstawą utworzenia obszaru chronionego (obszar chroniony znacznie wychodzi poza rejon stawów), przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu rezerwowanego korytarza.
Jednocześnie, istotnym elementem tego etapu projektowego było przeprowadzenie Konsultacji Społecznych na terenie wszystkich miejscowości, przez które przebiegają poszczególne warianty trasy. Konsultacje te miały na celu poinformowanie lokalnej społeczności i innych zainteresowanych stron o planowanym przedsięwzięciu, jak również wyjaśnienie wątpliwości i obaw społecznych związanych z planowaną inwestycją. Umożliwiono społeczeństwu wypowiedzenie się na temat projektu poprzez składanie wniosków, uwag i opinii dotyczących planowanych wariantów przebiegu drogi.
Społeczność lokalna nie godziła się, a wręcz protestowała przeciwko zaproponowanym w tamtym czasie, zdecydowanie odbiegającym od rezerwowanego korytarza wariantom III, IV i V. Przez ostatnie 11 lat w świadomości administracji samorządowej oraz miejscowej ludności istniał korytarz drogi ekspresowej wg wariantu I.
Z uwagi na Obóz Auschwitz-Birkenau, wszystkie warianty trasy zaprojektowane w powiecie oświęcimskim, na odcinku sąsiadującym z Obozem przebiegały jednym śladem, zgodnym z przebiegiem uchwalonym w planie zagospodarowania przestrzennego gminy Oświęcim, poza strefą ochrony konserwatorskiej Byłego Hitlerowskiego Obozu Koncentracyjnego w Oświęcimiu-Brzezince.
Proponowany przebieg trasy w sąsiedztwie byłego hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau uzgadniany był ze służbami konserwatorskimi od stycznia 2007 r. W maju 2007r. Wojewódzki Konserwator Zabytków w Krakowie zwrócił się z prośbą o pomoc w zajęciu stanowiska do Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Krakowie pismem z dnia 22 maja 2007 r. sygnatura OZKr/JJ+JCh+WF/4011/277/07 oraz do Dyrekcji Muzeum.
W dniu 12.07.2007r. w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się zorganizowane przez Wicewojewodę Małopolskiego spotkanie w sprawie przebiegu projektowanej drogi ekspresowej S1 w sąsiedztwie byłego obozu Auschwitz-Birkenau, w którym uczestniczyli przedstawiciele Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków, Biura Projektów oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach.
Na spotkaniu ustalono, że niezbędne będzie wykonanie dodatkowych badań w pasie projektowanej inwestycji na obecność prochów i szczątków ofiar masowej zagłady. Ponadto ustalono, że Inwestor zleci wykonanie szczegółowego studium krajobrazowo- konserwatorskiego uwzględniającego wpływ planowanej lokalizacji drogi S1 na dawny obóz koncentracyjny i widok z terenu obozu na otaczający krajobraz w tym projektowaną drogę.
W efekcie ww. spotkań, analiz i opinii, Wojewódzki Konserwator Zabytków w Krakowie, po otrzymaniu stanowiska Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Krakowie, w piśmie o sygnaturze: OZKr/JCH+JJ/4011/427/07 z dnia 28.07.2007 r. wstępnie zaakceptował wariant IV przebiegu drogi wraz ze zjazdem na obwodnicę Oświęcimia, uzależniając wybór tego wariantu od wyników przeprowadzonych badań na okoliczność występowania prochów i szczątków ludzkich. Uznał również za konieczne wykonanie szczegółowego studium widokowego dla obszaru inwestycji w rejonie kompleksu Auschwitz Birkenau.
W dniu 17.09.2007 r. Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przekazało dokumentację z przeprowadzonych badań z których wynikało, iż na terenie przyszłej inwestycji nie stwierdzono obecności popiołów i szczątków organicznych. W dniu 30.08.2007 r. zlecono wykonanie szczegółowego studium krajobrazowo-konserwatorskiego dla poszczególnych wariantów trasy w rejonie kompleksu Auschwitz-Birkenau. W w/w studium jako najkorzystniejszy został oceniony wariant IV przebiegu drogi i obwodnicy Oświęcimia. We wnioskach stwierdzono, że biorąc pod uwagę topografię i pokrycie terenu wpływ drogi ekspresowej wg wariantu IV na ekspozycję widokową z terenu muzeum i w kierunku Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau z drogi będzie można najkorzystniej zabezpieczyć.
Po przeprowadzeniu w/w badań i analiz w dniu 09.11.2007 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, na którym przyjęto wariant „preferowany" będący kombinacją wariantów I, II i IV na poszczególnych odcinkach. W posiedzeniu Komisji brali udział Wice-Wojewodowie Śląski i Małopolski, Dyrektor Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, przedstawiciele Kompani Węglowej w Katowicach, przedstawiciele samorządów lokalnych, przedstawiciele GDDKiA oraz Projektanci.
W grudniu 2007 opracowano Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oceniający przebieg analizowanych wariantów przez obszary tzw. Shadow List zgodnie z „Wytycznymi dla wojewodów i dla beneficjentów w kwestii postępowania w stosunku do Dyrektywy 92/43/EWG, dotyczących ochrony siedlisk przyrodniczych dzikiej flory i fauny" z dnia 16.05.2005 r. Z uwagi na nieokreślony wówczas przedmiot ochrony w kolidujących z wariantami trasy obszarach Shadow List Stawy w Brzeszczach i Dolina Dolnej Soły ocenie poddano wszystkie gatunki występujących tam ptaków i ich siedliska, co doprowadziło do wniosku, że nie ma wariantu, który nie powodowałby znaczącego oddziaływania na obszary Natura 2000. Wówczas z oceny pod kątem wszystkich zinwentaryzowanych kolizji i zagrożeń, jako najlepszy środowiskowo wskazano wariant IV.
Następnie w dniach 08.02.2008 r. i 18.02.2008 r. złożono kolejno do Wojewody Śląskiego i Wojewody Małopolskiego wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia.
W dniu 02.04.2008 r. GDDKiA otrzymała pismo Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków (KOBIDZ) w Warszawie przekazujące Uchwałę nr 4 z dnia 25.02.2008 r. Komitetu do spraw Dziedzictwa Kulturowego w Polsce wyrażającą sprzeciw Komitetu wobec przebiegu drogi ekspresowej S1 w rejonie byłego obozu Auschwitz-Birkenau.
Ponadto w dniach 11-13.05.2008 r. odbyły się organizowane okresowo międzynarodowe konsultacje dotyczące ochrony niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, miejsca Światowego Dziedzictwa UNESCO z udziałem międzynarodowej grupy ekspertów działających z ramienia UNESCO. Grupa ekspertów w raporcie z konsultacji przekazanym w dniu 11.06.2008 r. wyraziła również sprzeciw wobec przebiegu drogi ekspresowej w rejonie byłego obozu.
W dniu 02.06.2008 r. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego skierowało pismo do Ministra Infrastruktury w którym przedstawiło stanowisko międzynarodowej grupy ekspertów oraz propozycje zmian przebiegu drogi ekspresowej w rejonie obozu.
Międzynarodowa grupa ekspertów zaproponowała wybór wariantu V (nie przebiegającego w okolicy Auschwitz-Birkenau) z korektą obwodnicy Oświęcimia w rejonie obozu bądź opracowanie nowego wariantu VI powstałego z połączenia wariantu V i wariantu IV.
W wyniku ww. sprzeciwów w dniu 15.07.2008 r. w Centrali GDDKiA zostało zwołane spotkanie z udziałem Ministerstwa Kultury, Środowiska, Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków, GDDKiA i Projektantów w sprawie omówienia problemów dotyczących sąsiedztwa Pomnika Zagłady, obszarów Natura 2000 Stawy w Brzeszczach oraz Dolina Dolnej Soły (przez Dolinę Dolnej Soły przebiega obwodnica Oświęcimia).
Ponieważ wybór V wariantu trasy jako wariantu rekomendowanego został odrzucony na etapie wcześniejszym, po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej i po posiedzeniu Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych z uwagi duże na konflikty społeczne związane z oporem ludności i brakiem akceptacji społecznej, na w/w spotkaniu ustalono, że GDDKiA opracuje dodatkowy wariant VI trasy S1 omijający obóz Auschwitz-Birkenau zgodny z rekomendacją międzynarodowych ekspertów UNESCO i zawiesi postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej do czasu uzupełnia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko o dodatkowy wariant.
W związku z powyższym Oddział w Katowicach w dniu 22.07.2008 r. wystąpił do Wojewodów Śląskiego i Małopolskiego o zawieszenie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. W dniu 07.08.2008 r. Wojewoda Małopolski zawiesił postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej. W dniu 27.08.2008 r. Wojewoda Śląski zawiesił postępowanie wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W dniu 30.10.2008 r. została zawarta umowa z konsorcjum firm Tebodin SAP-Projekt oraz DOPRAVOPROJEKT a.s. na opracowania dodatkowego VI wariantu trasy zgodnego z rekomendacją ekspertów UNESCO z terminem opracowania do dnia 30.11.2008 r. Wariant ten powstał z połączenia wariantu V z wariantem IV na wysokości obozu Auschwitz-Birkenau.
W dniu 27.10.2008 r. Minister Środowiska wydał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 [Dz.U. 198 poz. 1226] w którym włączono ostoje PLB 120009 „Stawy w Brzeszczach" i PLB „Dolina Dolnej Soły" w granice NATURY 2000.
W grudniu 2008 r. wykonano opracowanie poprojektowe w tym Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zostały przekazane do Centrali GDDKiA w Warszawie celem zatwierdzenia. W wyniku procesu uzgadniania Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Centrala pismem z dnia 13.07.2009. poinformowała Oddział, że w związku ze stwierdzonym brakiem możliwości wykluczenia znaczącego negatywnego oddziaływania na obszar Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" dla inwestycji polegającej na budowie drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko Biała w wariancie VI, stało się konieczne rekomendowanie wariantu V trasy jako wariantu alternatywnego dla obszaru Natura 2000.
W związku z powyższym przyjęto następujący scenariusz dalszego postępowania:
• Oddział dokona niezbędnych modyfikacji i aktualizacji dokumentacji koniecznej do wydania decyzji środowiskowej (tj. m.in.: wprowadzenie nowego obszaru NATURA 2000 Ostoja Dolnej Soły; uaktualnienie wypisów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w gminach na trasie wariantu V i zweryfikowania terenów chronionych pozostających w zasięgu przedsięwzięcia oraz wymaganych zabezpieczeń; wykonanie obliczeń na rok oddania do użytkowania z zasięgami oddziaływania hałasu i zanieczyszczeń do powietrza preferowanego wariantu V; przygotowanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów na poświadczonej przez właściwy organ kopii mapy ewidencyjnej obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie; modyfikacja przebiegu obwodnicy wariantu V zgodnie z wytycznymi ekspertów UNESCO;
• W celu poinformowania lokalnej społeczności o zmianie rekomendacji wariantu trasy Oddział przeprowadzi ponowne konsultacje w gminach i sołectwach: Bieruń, Bojszowy, Oświęcim, Miedźna, Wilamowice, Bestwina;
• Zostanie ponownie przeprowadzone posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad;
• Oddział wycofa wnioski z Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach i Krakowie i z zgodnie z nową Ustawą złoży jeden wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach.
W dniu 01.10.2009r. została podpisana umowa na modyfikację lub aktualizację dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej S-1 na odcinku Kosztowy II - Suchy Potok z terminem wykonania na dzień 15.02.2010 r. przedłużony Aneksem nr 1 i 2 do dnia 15.05.2010 r.
W trakcie prac nad aktualizacją materiałów środowiskowych napotkano na bardzo duży i zorganizowany opór społeczny min. mieszkańców gmin Miedźna i Bestwina oraz samorządów lokalnych. W związku z powyższym Centrala GDDKiA występowała o dodatkowe opinie do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Ministerstwa Środowiska czy wariant V może być traktowany jako racjonalny wariant alternatywny.
W dniu 01.07.2010 r. na terenie obszaru Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" odbyła się wizja przy udziale m.in. Ministra Środowiska, parlamentarzystów, przedstawicieli samorządów oraz GDDKiA. Następnie, po wizji w terenie, w Oświęcimskim Centrum Kultury w Oświęcimiu odbyła się konferencja prasowa z udziałem Ministra Infrastruktury oraz Ministra Środowiska. Podczas konferencji zaproponowano przeanalizowanie możliwości zmodyfikowania wariantu VI poprzez przełożenie trasy za linię kolejową po śladzie w najmniejszym stopniu odbiegającym od wariantu VI przy założeniu, że wówczas nie będzie potencjalnego, znaczącego oddziaływania na cele ochrony ostoi.
Oddział dokonał wstępnej analizy potencjalnych możliwości modyfikacji wariantu VI na tle wszystkich uwarunkowań determinujących możliwość dokonania korekty wariantu VI tj. min.: strefy ochronne byłego obozu Auschwitz-Birkenau, obszary Natura 2000, strefy ochronne ujęcia wód na Sole, teren wioski dziecięcej Maja w Rajsku oraz biorąc pod uwagę uwarunkowania terenowe umożliwiające prowadzenie trasy pod liniami kolejowymi. W analizie zostały przedstawione trzy możliwości modyfikacji wariantu VI tj.: VIa, VIb oraz VIc. Z przeprowadzonej wstępnej analizy wielokryterialnej wynika że najbardziej optymalnym wariantem modyfikacji jest wariant VIb. Powyższa analiza została uzgodniona z Departamentem Ochrony Środowiska w Centrali GDDKiA.
Wykorzystując dotychczasowe czteroletnie doświadczenia związane z ustaleniem przebiegu drogi ekspresowej S1 na przedmiotowym odcinku i trudności z tym związanych, wynikających między innymi z:
• przebiegu wariantów trasy przez obszary Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" i „Dolna Soła" oraz sąsiedztwa obszaru Natura 2000 „Dolina Górnej Soły";
• przebiegu wariantów w sąsiedztwie byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau Miejsca Światowego Dziedzictwa UNESCO;
• przebiegu wariantów trasy przez tereny eksploatacji górniczej;
• protestów lokalnej społeczności na trasie wszystkich wariantów, w tym w szczególności mieszkańców Gminy Miedźna na trasie wariantu V, spowodowane między innymi przebiegiem trasy nad cmentarzem;
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wyeliminowaniu z dalszych rozważań, odcinków trasy uznanych za nierealne do wykonania, np: niektórych fragmentach w rejonie byłego obozu Auschwitz-Birkenau gdzie fragment wspólnego przebiegu wariantów trasy I, II, III, IV został zakwestionowany przez międzynarodowych ekspertów UNESCO, czy też w miejscu, gdzie warianty I i II „przecinają" obszar Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" na znacznej jego długości rozdzielając dwa duże kompleksy stawów, powodując dezintegrację tego obszaru - na obecnym etapie nie jest celowe przeprowadzanie ponownej oceny dla tych fragmentów.
Każdy z nowych wariantów będzie zaczynał się na węźle "Kosztowy II" (km 0+000) i kończył na węźle „Suchy Potok" (km - zależny od długości trasy w danym wariancie).
• Wariant A długości ok. 39,6 km - kompilacja dotychczasowych wariantów (patrząc od północy): I, II, V, I - kolor niebieski
• Wariant B długości ok. 40,4 km - kompilacja dotychczasowych wariantów: I, II, V, VI, IV, I - kolor żółty
• Wariant C długości ok. 41,0 - kompilacja dotychczasowych wariantów oraz nowo projektowanego przebiegu na odcinku ok. 6 km: I, II, V, VI, VIb, IV, I - kolor czarny
• Wariant D długości ok. 39,4 km - kompilacja dotychczasowych wariantów: I, II, V, VI, III, I, Ia, I - kolor różowy. W tym wariancie, na niewielkim fragmencie, konieczna będzie korekta śladu wynikająca z przejścia wariantu VI w III.
opis dotychczasowych prac: materiały przetargowe, GDDKiA
Przebieg aktualnie rozpatrywanych wariantów:
Dawniej rozpatrywane warianty (22 MB):
Stadion: otwarcie ofert cenowych
Dzisiaj w Ratuszu w Wydziale Inwestycji otwarto koperty z ofertami cenowymi na przebudowę stadionu miejskiego w Bielsku-Białej. Wyłącznym kryterium, jakim kieruje się inwestor przy wyborze najkorzystniejszej oferty jest cena. Firmą, która złożyła najkorzystniejszą ofertę okazała się: ABM Solid S.A. z Tarnowa proponując ofertę w wysokości 75.121.386,97 zł. Budżet inwestora wynosił w tym przypadku 86 mln zł.
Pełna lista ofert (nazwa firmy, cena, okres realizacji, okres gwarancji):
1. ABM Solid S.A. [Tarnów]
75.121.386,97 zł
28 miesięcy
3 lata
2. Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A. [Katowice]
79.521.585,58 zł
36 miesięcy
3 lata
3. Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A. [Bielsko-Biała]
81.686.267,31 zł
28 miesięcy
3 lata
4. Polimex Mostostal S.A. [Warszawa]
81.887.531,69 zł
28 miesięcy
3 lata
5. Grupa 3J S.A. [Warszawa] + Altis Holimb [Kijów]
86.686.267,31 zł
36 miesięcy
3 lata
6. Hydrobudowa Polska S.A. [Przeźmierowo] + Miko-tech sp. z.o.o. [Mikołów]
86.934.650,45 zł
28 miesięcy
3 lata
7. Mostostal Warszawa S.A. [Warszawa]
89.635.156,52 zł
28 miesięcy
3 lata
8. Skanska S.A. [Warszawa] + Exbud Skanska S.A. [Kielce]
97.943.653,57 zł
28 miesięcy
3 lata
9. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Polaqua S.A. [Piaseczno] + Awbud S.A. [Ogrodzieniec]
98.161.43,84 zł
28 miesięcy
3 lata
10. Energopol Południe S.A. [Sosnowiec] + Audesa Construciones [Madryt]
112.525.477,76 zł
28 miesięcy
3 lata
Przejście pod Piastowską: podpisanie umowy
Podpisano dziś umowę na przebudowę przejścia podziemnego pod ul. Piastowską. Firmą, która będzie wykonywać tę inwestycję jest bielskie przedsiębiorstwo BPBP S.A. Cena, za jaką wykonana zostanie przebudowa to: 4.389.662 zł. Kosztorys inwestorski przekroczony został o ponad 400.000 zł, lecz mimo to MZD zdecydowało się podpisać umowę z wykonawcą.
O inwestycji pisałem także wcześniej: (zobacz 1), (zobacz 2).
Trochę statystyk blogowych w dzień 200-tysięcznej odsłony
Miło mi poinformować, że dzisiaj o godzinie 11:50 odnotowano 200.000 wyświetleń blogu "Inwestycje w Bielsku-Białej".
Blog powstał 13 maja 2010 roku, dokładnie o godzinie 20:29:27. Widać, że po roku działalności zyskał uznanie czytelników. Co szczególnie mnie cieszy, zaobserwować można, że wiele osób powraca na tę stronę po pierwszej wizycie. Wiadomości są komentowane przez wielu czytelników - w sumie uzbierało się już 875 komentarzy. Blog zyskał wielu aktywnych komentatorów, którzy dość często wyrażają swoje opinie. Informacje, które wzbudziły największe zainteresowanie i wywołały szeroką dyskusję to: zburzenie kamienicy przy ul. Stojałowskiego (59 komentarzy), ogłoszenie przetargu na przebudowę stadionu (43 komentarze) oraz ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu przebudowy lotniska (39 komentarzy).
Patrząc na ranking bielskich blogów, warto odnotować, że "Inwestycje w Bielsku-Białej" są na 3. miejscu. Co warto podkreślić, dwa blogi, które mają większą liczbę odsłon (kolejno o 46.000 i 71.000) istnieją ponad dwa lata dłużej. Patrząc na tendencje odwiedzin blogu, już wkrótce można się spodziewać 1. miejsca.
O czym również warto wspomnieć, wśród wspominanych blogów, "Inwestycje..." mają najwyższą ocenę czytelników (4,5 gwiazdek). Blogi z kolejno wyższymi wynikami czytelnictwa mają niższe oceny: blog Artura Pałygi 3,5 gwiazdek, blog Janusza Okrzesika 4,0 gwiazdek.
Po ponadrocznej działalności blogu stwierdzić można, że taka strona była niewątpliwie potrzebna. Mam nadzieję, że liczba stałych czytelników będzie wciąż wzrastać. Liczba wiadomości na pewno...
Patrząc na poziom merytoryczny wielu bielskich mediów z przykrością należy stwierdzić, że wiele artykułów jest tworzona nawet bez podstawowej znajomości tematu i realiów miejskich. Szereg informacji publikowanych jest tylko i wyłącznie na podstawie informacji uzyskanych od oficjalnych służb prasowych. Brakuje krytycznego spojrzenia na kwestię inwestycji, brakuje własnych informacji i analizy tych oficjalnych. Wiadomości związane z tematyką inwestycyjną w Bielsku-Białej zawierają wiele błędów i nieścisłości. Szkoda, że redakcje nie bazują na własnych źródłach. Wielokrotnie spotkałem się z sytuacją, gdy w artykule publikowanym w "tradycyjnych" mediach znajdywałem akapity skopiowane z mojego blogu... Co też jest zastanawiające, w bardzo wielu przypadkach informacje np. o rozpisaniu przetargów pojawiały się w tychże "tradycyjnych" mediach z opóźnieniem kilkudniowym. Oby to się zmieniało...
Informacje:

Archiwum:
2018
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)
2017
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)
2016
2015
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)
2014
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)
2013
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)
2012
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)
2011
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)
2010
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)
Linki polecane:
www.rowerowe-bielsko.pl
www.armiakrakow.fortyfikacje.pl
www.historia.beskidia.pl
www.bbth.beskidia.pl
www.liceummundi.blog.bielsko.pl
www.wapienica.org
www.STUDIOMOD.pl
www.mtadventure.pl
www.radcaprawny-rybak.pl
www.ksiegowosc-bielsko.eu
Ostatnie komentarze
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...
Reklama:
Statystyki bloga:
Wyświetleń: | 2743139 |
Newsów: | 270 |
Komentarzy: | 5643 |