inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - czerwiec 2011

Wczoraj, Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont ul. Willowej. Ulica zyska nową nawierzchnię na odcinku 379 metrów. W ramach remontu nie zostanie zmieniony przekrój drogi - ul. Willowa nadal będzie drogą jednojezdniową, dwukierunkową o szerokości 5 metrów z jednostronnym 1,5-metrowym chodnikiem. Remont ma się zakończyć w ciągu 90 dni od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Planowany termin otwarcia ofert cenowych to 15 lipca.

Inwestycja ta jest pierwszą z szeregu planowanym w tamtym rejonie. Miasto przymierza się do zmiany całego układu komunikacyjnego w rejonie ATH i bielskich Błoni. Kolejnymi etapami najprawdopodobniej będą:

  • Rozbudowa ul. Czołgistów (odcinek od skrzyżowania ul. Szerokiej do ul. Pszczelej) wraz z rondem; ul. Czołgistów będzie miała szerokość 7 metrów, wraz z jednostronnym 2-3-metrowym chodnikiem oraz jednostronną 2-metrową ścieżką rowerową; dodatkowo powstanie nowa zatoka autobusową.
  • Rozbudowa ul. Willowej (odcinek od skrzyżowania z ul. Pszczelą do cmentarza) wraz z budową parkingu (187 stanowisk) pomiędzy terenem ATH a cmentarzem i mini rondem na wjeździe na ten parking oraz kolejnym mini rondem na skrzyżowaniu z ul. Argentyna; ul. Willowa na tym odcinku będzie miała 6 metrów szerokości z jednostronnym 2-metrowym chodnikiem.
  • Rozbudowa ul. Willowej (odcinek od cmentarza do ul. Argentyny) + Rozbudowa ul. Argentyny (odcinek od ul. Willowej do rejonu budynku nr 36) wraz z budową parkingu; ul. Argentyny po przebudowie będzie szeroka na 6 metrów (wraz z jednostronnym 2-metrowym chodnikiem).

Plan przebudowy ul. Willowej (obecny przetarg):

Plan zmiany układu komunikacyjnego w rejonie ATH i bielskich Błoni:

2011-06-30 | Dodaj komentarz
Patryk5
2011-06-30 20:12:35
Czy wiadomo może kiedy miałby powstać ten parking?
inwestycje
2011-06-30 21:16:57
niestety ciezko powiedziec - jedyne co wiadomo, to ze na 100% nie w tym roku
Patryk5
2011-06-30 21:35:42
Oby jak najszybciej, bo robienie parkingu z ul. Bystrzańskiej na czas imprez to nieporozumienie.
MAREK.
2011-07-01 08:57:57
Ten parking jest za mały 170 nowych miejsc kosztem zlikwidowanych ok.30 przy Willowej i 10 na końcu Willowej. Myślę, że jak się zbiegną zjazdy kilku kierunków to miejsc braknie.
as
2011-07-01 14:31:32
Tez uważam że ten parking jest za mały. Zresztą w ogóle to jakaś paranoja jest. Przebudowanie ulicy Dmowskiego też skończy się tym że parking przy wjeździe na ratusz się pomniejszy. Wycięto na nim ogromne drzewo a mimo tego nie pomyślano żeby zrobić to tak aby mogło tam parkować więcej samochodów. Co z tego że stare zastąpimy nowym jak funkcjonalność spadnie zamiast wzrosnąć.
antek
2011-07-04 13:13:23
Dobrze byłoby wyburzyć kilka domów prywatnych przy tej ulicy i na ich miejscu urządzić większy parking dla ludzi, którzy przyjeżdżają na Błonia napić sie piwa. W końcu możliwość kulturalnego wypoczynku mieszkańców centrum miasta i betonowych blkowisk jest ważniejsza od partykularnych interesów kilku właścicieli snobistycznych rezydencji. Głosujcie - kto za?
maras49
2011-07-04 19:35:12
świetna prowokacja do dyskusji o wyburzeniach - nawet imię się zgadza
antek
2011-07-05 15:06:16
Albo rybki albo akwarium - jak się budyje drogi to chyba po to, żeby coś nimi jeździło. A jak przyjedzie to gdzieś musi zaparkować. Jeżeli na Błoniach zmieści się 10 tys. ludzi to trzeba zrobić parking na 2,5 tys. samochodów. To jest matematyka na poziomie 3 klasy szkoły podstawowej. Jak nie ma gdzie zbudować parkingu to coś trzeba usunąć. W okolicy są tylko domy prywatne - więc jakie jest wyjście? Lepiej mieć 10 tys głosów w zamian za 50 głosów przeciwko należących do właścicieli tych nieruchomości. Przecież o to chyba chodzi w tej demokracji, nieprawdaż? A że właściciele są bogatymi i szacownymi obywatelami w mieście to co z tego? Specjalne traktowanie? Bloki usuniętoby bez skrupułów.
maras49
2011-07-05 20:50:50
No proszę! Budynki ocenione, ludzie poklasyfikowani, głosy ludzi policzone - nic tylko startować do wyborów. Go-go Antoni !!! PS. Cud reinkarnacji - w latach 70-tych też taki Antoni był.
Matrix
2011-07-05 21:27:32
Z innej beczki:) Kiedy zostania ogłoszony wykonawca przebudowy stadiony???? Czy są jakiejś odwołania, że nie nie słychac na ten temat????
inwestycje
2011-07-06 01:01:58
nic na razie na ten temat nie wiadomo
antek
2011-07-06 08:31:20
maras49: gdyby nie ten antoni to dziś po Bielsku nie dałoby się wcale poruszać. Jeżeli jesteś przeciwko parkingom to sprzedaj samochód - będzie luźniej.
maras49
2011-07-06 15:36:25
Ty sprzedaj -przecież to ty masz problem z parkowaniem - ja nie
Matrix
2011-07-06 18:43:35
Ja też nie mam problemu z parkowaniem, od tego mam Sferę 2:). Kiedyś jak nie było Sfery 2 to nawet, chcąc zapłacic Pani w odblaskowym kubraczku nie było gdzie postawic auta. Chociaż nie lubię tego kolosa pod każdym względem (głownie korki jakie generuje w centrum miasta i nie tylko) to zawsze można zostawic samochód, przejsc przez mostek i jestem w centrum miasta. Niestety wyjazad później już nie jest fajny. Więc tym szybciej miasto znajdzie inwestorów do budowy parkingów tym lepiej.
tyr
2011-07-06 23:18:35
panie antek, jest cos takiego jak wlasnosc prywatna ktora jest nienaruszalna. jesli sobie tego nie zyczę to nikt nie ma prawa wykupic mojej dzialki pod parking. czy to w centrum czy to na Bloniach. nie ma czegos takiego jak dobro ogolu. nie te czasy.
antek
2011-07-07 09:02:59
Panie Tyr: Pana aspołeczna postawa nie zasługuje na uznanie. W rzeczywistości własność prywatna w Polsce jest jak najbardziej naruszalna, a dobro ogółu jest nadrzędne (choć władza niechętnie to przyznaje). W przeciwny przypadku nasąpiłby rozpad struktur panstwa i anarchia.
maras49
2011-07-07 10:44:47
Panowie. Nie ma znaczenia czy ktoś ma postawę pro czy aspołeczną. Zamiast dyskutować wciągamy się w czczą gadaninę z ukierunkowaniem na kłótnie z inwektywami. Myślę, że każda własność jest do kupienia (czytaj: zmiany właściciela) jest to tylko kwestia ilości pieniędzy. Tu przykładowy parking jak ma gdziekolwiek powstać to i tak go zbudują. Wybiorą takie miejsce które będą wstanie wykupić. Na razie w prawie są dwa sposoby; Ugoda (szybciej - lepsza kasa) lub wywłaszczenie (długi okres czasu - mniejsza kasa). Pozdrawiam.
tyr
2011-07-10 00:42:42
nie sprzedam działki i nie będzie parkingu. skonczyly się czasy komuny gdzie dobro ogółu jest ważniejsze :) powodzenia :)
inwestycje
2011-07-10 12:36:22
w prawie jest cos takiego jak wywlaszczenie - niekoniecznie musisz sie zgadzac na sprzedaz, a i tak miasto/skarb panstwa moze ja przejac
tyr
2011-07-13 20:36:21
to jakby to powiedzieć "welcome to poland" :) Wywłaszczenie brzmi nieco socjalistycznie. coraz bardziej boje się żyć w tym kraju
inwestycje
2011-07-13 22:05:38
procedura wywłaszczenia istnieje w większości krajów posiadających demokrację liberalną; tak to jest jak wszystko kojarzy się niektórym z jednym... - zapewne słowo "komunalny" lub "komunał" też się kojarzy z socjalizmem i komunizmem...
tyr
2011-07-18 22:07:43
No niestety się mylisz. Kiedy mówisz liberalizm - mówisz także poszanowanie własności prywatnej, to podstawa liberalizmu. Obecnie jestem w UK, nie ma tutaj czegos takiego jak wywlaszczenie, tzn nie dziala w sytuacji w ktorej ktos chce sobie zbudowac wiekszy parking. Stosuje się to w sytuacji kiedy budują np nową linię metra albo Eurostar. ale nie parking, poszerzenie ulicy czy budowa ronda.
100% BB
2011-07-18 22:23:02
To jest najlepszy przykład jak powyższe wypowiedzi, nie dam nie oddam za nic na swiecie, fige mnie obchodzi dobro ogółu. Takich przypadków w Polsce jest całe mrowie, a ludzie chcą żeby kraj się rozwijał i żyło się wszystkim na poziomie. Ale drogi nie puszczę, żadnej kanalizacji innej inwestycji przez moją działke prowadzić nie pozwolę, a najlepiej to inwestujce na stronie sąsiadów tylko że oni maja taki sam punkt widzenia. Niestety mości, niektórzy panowie, wiele inwestycji będzie coraz bardziej ingerować w życie zwykłych ludzi, bo miejscowości są coraz bardziej rozbudowane i nie sposób nie ingerować w życie prywatne innych osób. Jednak dzisiaj za ta niedogodnośc dostaje się kasę kiedyś wywalono by ciebie do wielkiej płyty albo puszczono by ci ulicę pod samymi oknami. Na coś trzeba się zdecydować. Oczywiście nie trzeba przebudwywac dróg, budowac nowych, wystarczy niech większośc sprzeda swoje samochody albo je zezłomuje i niech korzystają wszyscy z komunikacji zbiorowej, wtedy wiele problemów sie rozwiąże natychmiast. Wybudowac szamba i fekalia do rzek wypuszczać nie będzie prowadzonej kanalizacji przez prywatne działki. Kiedyś nie było w Polsce tzw. zagospodarowania przesterzennego więc każdy budował sie gdzie chciał i co chciał i dzisiaj są tego efekty, sztuczne konflikty. Jeśli inwestycja mam poprawić jakość zycia mieszkańców i innych ludzi, nalezy ją wykonać za to zawsze jest rekompensata.
inwestycje
2011-07-19 17:51:49
tyr: zdecydowanie jestes w bledzie i widze, ze kompletnie nie orientujesz sie w temacie; prawo brytyjskie jest bardzo zblizone do prawa polskiego; od 1990 roku wladze miejskie maja prawo do kupna (wywlaszczenia) gruntow w przypadku przebudow; od 1980 roku w celu budowy drog; a od 1985 roku w przypadku inwestycji zwiazanych z budownictwem mieszkalnym (TAKZE INWESTYCJE PRYWATNE); polecam lekture prawa brytyjskiego
tyr
2011-08-01 20:50:30
Kolejna moja ulubiona cecha moich rodakow to teoretyzowanie. "ja wiem lepiej" mimo nawet ze tam nie mieszkam i nie widze tego na co dzen to wiem lepiej :) :) fajne to. Teoria jest to znaczy ze dziala w praktyce. Od lat rzad nie stosuje tego prawa bo zeby wykupic sbie taka dzialke pod poszerzenie drogi. koszt wykupienia bylby przerazliwie drogi i wtedy SPOLECZENSTWO zaprotestowaloby przeciwko wydawaniu publicznych pieniedzy na poszerzenie drogi dla uprzywilejwanych ktorzy maja samochdy. wladze wola zrobic linie autobusowa albo zachecic ludzi do podrozowania rowerem, metrem czy autobusem. jak to sie dzieje teraz. Postulujcie za przystankiem autobusowym co 200 m i tanszymi biletami. za tramwaami, drogami rowerowymi. walic te parkingi i szersze ulice. Jesli nie masz kontaktu i nie wiesz jak wygladaja ulice np w Londynie to wejdz na street view i zobacz. pozdrawiam
Zipek
2011-08-02 23:23:28
Mnie najbardziej interesuje parking i ruch przy samych Błoniach. W pogodną niedzielę widać, że to co urywa się w koncepcji (Czołgistów i wyżej) jest zapchane samochodami zaparkowanymi gdzie tylko można (i niemożna) oraz ludźmi lawirującymi między jezdnią, a stojącymi samochodami. Czy można pominąć w koncepcji drogowej rozbudowę parkingu przy tak popularnym miejscu rekreacji ?
Konrad
2011-11-04 23:48:40
Ten parking bedzie sluzyc bardziej studentom, w weekendy kiedy sa zjazdy blonia sa zawalone głownie samochodzami studentów mysle ze wzdluz ulicy szerokiej powinien byc parking az do semego lasu
maro
2014-06-14 10:44:37
a kiedy będzie dokończenie inwestycji pod same błonia wraz ze ścieżką rowerową? największe tereny rekreacyjne a miasto zapomniało o nich dawno. wolą budować wielkie klocki betonowe za miliony milionów pod dębowcem i tam robić bezklimatyczne imprezy niż włożyć 10 razy niej pieniędzy na zrobienie/odremontowanie kompleksu na błoniach.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz Materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła „Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej. Podobne opracowanie było już wykonywane wcześniej, lecz z powodu problemów opisanych poniżej, konieczne było opracowanie ponownej dokumentacji. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 14 miesięcy od daty podpisania umowy z projektantem. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 28 lipca 2011 roku.

Opis dotychczasowych działań w sprawie budowy i przygotowania tej inwestycji:

W ramach „Opracowania koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej S-1 na odcinku od węzła „Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej", wykonanego przez konsorcjum firm Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o. siedzibą w Warszawie i DOPRAVOPROJEKT a.s. z siedzibą w Bratysławie w lipcu 2007 r. zostało wykonane Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym etap II w którym opracowano pięć wariantów trasy. Została przeprowadzona analiza wielokryterialna, obejmująca aspekty środowiskowe, społeczne, techniczne oraz ekonomiczne wszystkich zaproponowanych wariantów. Analiza ta miała na celu wskazanie najbardziej optymalnego przebiegu drogi na przedmiotowym odcinku.

Trasa wariantu I powstała na podstawie prac studialnych rozpoczętych w 1996r. Powyższy korytarz w okresie 10 lat został usankcjonowany w gminach i miastach wprowadzeniem do Miejscowych Planów Zagospodarowania lub do Studiów Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego.

Wariant II powstał w wyniku nieznacznej modyfikacji przebiegu wariantu I, mającej na celu poprawę parametrów łuków i wymogów widoczności z dostosowaniem do obecnie obowiązujących warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie.

Jednocześnie w toku opracowywania materiałów z zakresu uwarunkowań środowiskowych na trasie wariantu I i II stwierdzono występowanie obszaru proponowanego przez organizacje pozarządowe do tzw. „Shadow List" tj. objęcia ochroną w ramach Obszarów Specjalnej Ochrony Ptaków NATURA 2000 - PLB 120009 „Stawy w Brzeszczach" z uwagi na występowanie populacji i siedlisk ptaków z załącznika I oraz II Dyrektywy Rady 79/409/EWG.

Tym samym w celu minimalizacji kolizji z opisanym wyżej obszarem opracowano warianty III, IV i V. Warianty te pokrywają się z rezerwowanym korytarzem w początkowej i końcowej fazie przebiegu. Wariant III był próbą ominięcia NATURY 2000 po stronie wschodniej, wariant V po stronie zachodniej. Wariant IV stanowił próbę ominięcia najcenniejszych stawów, które były podstawą utworzenia obszaru chronionego (obszar chroniony znacznie wychodzi poza rejon stawów), przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu rezerwowanego korytarza.

Jednocześnie, istotnym elementem tego etapu projektowego było przeprowadzenie Konsultacji Społecznych na terenie wszystkich miejscowości, przez które przebiegają poszczególne warianty trasy. Konsultacje te miały na celu poinformowanie lokalnej społeczności i innych zainteresowanych stron o planowanym przedsięwzięciu, jak również wyjaśnienie wątpliwości i obaw społecznych związanych z planowaną inwestycją. Umożliwiono społeczeństwu wypowiedzenie się na temat projektu poprzez składanie wniosków, uwag i opinii dotyczących planowanych wariantów przebiegu drogi.

Społeczność lokalna nie godziła się, a wręcz protestowała przeciwko zaproponowanym w tamtym czasie, zdecydowanie odbiegającym od rezerwowanego korytarza wariantom III, IV i V. Przez ostatnie 11 lat w świadomości administracji samorządowej oraz miejscowej ludności istniał korytarz drogi ekspresowej wg wariantu I.

Z uwagi na Obóz Auschwitz-Birkenau, wszystkie warianty trasy zaprojektowane w powiecie oświęcimskim, na odcinku sąsiadującym z Obozem przebiegały jednym śladem, zgodnym z przebiegiem uchwalonym w planie zagospodarowania przestrzennego gminy Oświęcim, poza strefą ochrony konserwatorskiej Byłego Hitlerowskiego Obozu Koncentracyjnego w Oświęcimiu-Brzezince.

Proponowany przebieg trasy w sąsiedztwie byłego hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau uzgadniany był ze służbami konserwatorskimi od stycznia 2007 r. W maju 2007r. Wojewódzki Konserwator Zabytków w Krakowie zwrócił się z prośbą o pomoc w zajęciu stanowiska do Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Krakowie pismem z dnia 22 maja 2007 r. sygnatura OZKr/JJ+JCh+WF/4011/277/07 oraz do Dyrekcji Muzeum.

W dniu 12.07.2007r. w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się zorganizowane przez Wicewojewodę Małopolskiego spotkanie w sprawie przebiegu projektowanej drogi ekspresowej S1 w sąsiedztwie byłego obozu Auschwitz-Birkenau, w którym uczestniczyli przedstawiciele Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków, Biura Projektów oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach.

Na spotkaniu ustalono, że niezbędne będzie wykonanie dodatkowych badań w pasie projektowanej inwestycji na obecność prochów i szczątków ofiar masowej zagłady. Ponadto ustalono, że Inwestor zleci wykonanie szczegółowego studium krajobrazowo- konserwatorskiego uwzględniającego wpływ planowanej lokalizacji drogi S1 na dawny obóz koncentracyjny i widok z terenu obozu na otaczający krajobraz w tym projektowaną drogę.

W efekcie ww. spotkań, analiz i opinii, Wojewódzki Konserwator Zabytków w Krakowie, po otrzymaniu stanowiska Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Krakowie, w piśmie o sygnaturze: OZKr/JCH+JJ/4011/427/07 z dnia 28.07.2007 r. wstępnie zaakceptował wariant IV przebiegu drogi wraz ze zjazdem na obwodnicę Oświęcimia, uzależniając wybór tego wariantu od wyników przeprowadzonych badań na okoliczność występowania prochów i szczątków ludzkich. Uznał również za konieczne wykonanie szczegółowego studium widokowego dla obszaru inwestycji w rejonie kompleksu Auschwitz Birkenau.

W dniu 17.09.2007 r. Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przekazało dokumentację z przeprowadzonych badań z których wynikało, iż na terenie przyszłej inwestycji nie stwierdzono obecności popiołów i szczątków organicznych. W dniu 30.08.2007 r. zlecono wykonanie szczegółowego studium krajobrazowo-konserwatorskiego dla poszczególnych wariantów trasy w rejonie kompleksu Auschwitz-Birkenau. W w/w studium jako najkorzystniejszy został oceniony wariant IV przebiegu drogi i obwodnicy Oświęcimia. We wnioskach stwierdzono, że biorąc pod uwagę topografię i pokrycie terenu wpływ drogi ekspresowej wg wariantu IV na ekspozycję widokową z terenu muzeum i w kierunku Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau z drogi będzie można najkorzystniej zabezpieczyć.

Po przeprowadzeniu w/w badań i analiz w dniu 09.11.2007 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, na którym przyjęto wariant „preferowany" będący kombinacją wariantów I, II i IV na poszczególnych odcinkach. W posiedzeniu Komisji brali udział Wice-Wojewodowie Śląski i Małopolski, Dyrektor Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, przedstawiciele Kompani Węglowej w Katowicach, przedstawiciele samorządów lokalnych, przedstawiciele GDDKiA oraz Projektanci.

W grudniu 2007 opracowano Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oceniający przebieg analizowanych wariantów przez obszary tzw. Shadow List zgodnie z „Wytycznymi dla wojewodów i dla beneficjentów w kwestii postępowania w stosunku do Dyrektywy 92/43/EWG, dotyczących ochrony siedlisk przyrodniczych dzikiej flory i fauny" z dnia 16.05.2005 r. Z uwagi na nieokreślony wówczas przedmiot ochrony w kolidujących z wariantami trasy obszarach Shadow List Stawy w Brzeszczach i Dolina Dolnej Soły ocenie poddano wszystkie gatunki występujących tam ptaków i ich siedliska, co doprowadziło do wniosku, że nie ma wariantu, który nie powodowałby znaczącego oddziaływania na obszary Natura 2000. Wówczas z oceny pod kątem wszystkich zinwentaryzowanych kolizji i zagrożeń, jako najlepszy środowiskowo wskazano wariant IV.
Następnie w dniach 08.02.2008 r. i 18.02.2008 r. złożono kolejno do Wojewody Śląskiego i Wojewody Małopolskiego wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia.

W dniu 02.04.2008 r. GDDKiA otrzymała pismo Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków (KOBIDZ) w Warszawie przekazujące Uchwałę nr 4 z dnia 25.02.2008 r. Komitetu do spraw Dziedzictwa Kulturowego w Polsce wyrażającą sprzeciw Komitetu wobec przebiegu drogi ekspresowej S1 w rejonie byłego obozu Auschwitz-Birkenau.

Ponadto w dniach 11-13.05.2008 r. odbyły się organizowane okresowo międzynarodowe konsultacje dotyczące ochrony niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, miejsca Światowego Dziedzictwa UNESCO z udziałem międzynarodowej grupy ekspertów działających z ramienia UNESCO. Grupa ekspertów w raporcie z konsultacji przekazanym w dniu 11.06.2008 r. wyraziła również sprzeciw wobec przebiegu drogi ekspresowej w rejonie byłego obozu.

W dniu 02.06.2008 r. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego skierowało pismo do Ministra Infrastruktury w którym przedstawiło stanowisko międzynarodowej grupy ekspertów oraz propozycje zmian przebiegu drogi ekspresowej w rejonie obozu.

Międzynarodowa grupa ekspertów zaproponowała wybór wariantu V (nie przebiegającego w okolicy Auschwitz-Birkenau) z korektą obwodnicy Oświęcimia w rejonie obozu bądź opracowanie nowego wariantu VI powstałego z połączenia wariantu V i wariantu IV.

W wyniku ww. sprzeciwów w dniu 15.07.2008 r. w Centrali GDDKiA zostało zwołane spotkanie z udziałem Ministerstwa Kultury, Środowiska, Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków, GDDKiA i Projektantów w sprawie omówienia problemów dotyczących sąsiedztwa Pomnika Zagłady, obszarów Natura 2000 Stawy w Brzeszczach oraz Dolina Dolnej Soły (przez Dolinę Dolnej Soły przebiega obwodnica Oświęcimia).

Ponieważ wybór V wariantu trasy jako wariantu rekomendowanego został odrzucony na etapie wcześniejszym, po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej i po posiedzeniu Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych z uwagi duże na konflikty społeczne związane z oporem ludności i brakiem akceptacji społecznej, na w/w spotkaniu ustalono, że GDDKiA opracuje dodatkowy wariant VI trasy S1 omijający obóz Auschwitz-Birkenau zgodny z rekomendacją międzynarodowych ekspertów UNESCO i zawiesi postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej do czasu uzupełnia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko o dodatkowy wariant.

W związku z powyższym Oddział w Katowicach w dniu 22.07.2008 r. wystąpił do Wojewodów Śląskiego i Małopolskiego o zawieszenie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. W dniu 07.08.2008 r. Wojewoda Małopolski zawiesił postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej. W dniu 27.08.2008 r. Wojewoda Śląski zawiesił postępowanie wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W dniu 30.10.2008 r. została zawarta umowa z konsorcjum firm Tebodin SAP-Projekt oraz DOPRAVOPROJEKT a.s. na opracowania dodatkowego VI wariantu trasy zgodnego z rekomendacją ekspertów UNESCO z terminem opracowania do dnia 30.11.2008 r. Wariant ten powstał z połączenia wariantu V z wariantem IV na wysokości obozu Auschwitz-Birkenau.

W dniu 27.10.2008 r. Minister Środowiska wydał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 [Dz.U. 198 poz. 1226] w którym włączono ostoje PLB 120009 „Stawy w Brzeszczach" i PLB „Dolina Dolnej Soły" w granice NATURY 2000.

W grudniu 2008 r. wykonano opracowanie poprojektowe w tym Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zostały przekazane do Centrali GDDKiA w Warszawie celem zatwierdzenia. W wyniku procesu uzgadniania Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Centrala pismem z dnia 13.07.2009. poinformowała Oddział, że w związku ze stwierdzonym brakiem możliwości wykluczenia znaczącego negatywnego oddziaływania na obszar Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" dla inwestycji polegającej na budowie drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko Biała w wariancie VI, stało się konieczne rekomendowanie wariantu V trasy jako wariantu alternatywnego dla obszaru Natura 2000.

W związku z powyższym przyjęto następujący scenariusz dalszego postępowania:
• Oddział dokona niezbędnych modyfikacji i aktualizacji dokumentacji koniecznej do wydania decyzji środowiskowej (tj. m.in.: wprowadzenie nowego obszaru NATURA 2000 Ostoja Dolnej Soły; uaktualnienie wypisów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w gminach na trasie wariantu V i zweryfikowania terenów chronionych pozostających w zasięgu przedsięwzięcia oraz wymaganych zabezpieczeń; wykonanie obliczeń na rok oddania do użytkowania z zasięgami oddziaływania hałasu i zanieczyszczeń do powietrza preferowanego wariantu V; przygotowanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów na poświadczonej przez właściwy organ kopii mapy ewidencyjnej obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie; modyfikacja przebiegu obwodnicy wariantu V zgodnie z wytycznymi ekspertów UNESCO;
• W celu poinformowania lokalnej społeczności o zmianie rekomendacji wariantu trasy Oddział przeprowadzi ponowne konsultacje w gminach i sołectwach: Bieruń, Bojszowy, Oświęcim, Miedźna, Wilamowice, Bestwina;
• Zostanie ponownie przeprowadzone posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad;
• Oddział wycofa wnioski z Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach i Krakowie i z zgodnie z nową Ustawą złoży jeden wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach.

W dniu 01.10.2009r. została podpisana umowa na modyfikację lub aktualizację dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej S-1 na odcinku Kosztowy II - Suchy Potok z terminem wykonania na dzień 15.02.2010 r. przedłużony Aneksem nr 1 i 2 do dnia 15.05.2010 r.

W trakcie prac nad aktualizacją materiałów środowiskowych napotkano na bardzo duży i zorganizowany opór społeczny min. mieszkańców gmin Miedźna i Bestwina oraz samorządów lokalnych. W związku z powyższym Centrala GDDKiA występowała o dodatkowe opinie do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Ministerstwa Środowiska czy wariant V może być traktowany jako racjonalny wariant alternatywny.

W dniu 01.07.2010 r. na terenie obszaru Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" odbyła się wizja przy udziale m.in. Ministra Środowiska, parlamentarzystów, przedstawicieli samorządów oraz GDDKiA. Następnie, po wizji w terenie, w Oświęcimskim Centrum Kultury w Oświęcimiu odbyła się konferencja prasowa z udziałem Ministra Infrastruktury oraz Ministra Środowiska. Podczas konferencji zaproponowano przeanalizowanie możliwości zmodyfikowania wariantu VI poprzez przełożenie trasy za linię kolejową po śladzie w najmniejszym stopniu odbiegającym od wariantu VI przy założeniu, że wówczas nie będzie potencjalnego, znaczącego oddziaływania na cele ochrony ostoi.

Oddział dokonał wstępnej analizy potencjalnych możliwości modyfikacji wariantu VI na tle wszystkich uwarunkowań determinujących możliwość dokonania korekty wariantu VI tj. min.: strefy ochronne byłego obozu Auschwitz-Birkenau, obszary Natura 2000, strefy ochronne ujęcia wód na Sole, teren wioski dziecięcej Maja w Rajsku oraz biorąc pod uwagę uwarunkowania terenowe umożliwiające prowadzenie trasy pod liniami kolejowymi. W analizie zostały przedstawione trzy możliwości modyfikacji wariantu VI tj.: VIa, VIb oraz VIc. Z przeprowadzonej wstępnej analizy wielokryterialnej wynika że najbardziej optymalnym wariantem modyfikacji jest wariant VIb. Powyższa analiza została uzgodniona z Departamentem Ochrony Środowiska w Centrali GDDKiA.

Wykorzystując dotychczasowe czteroletnie doświadczenia związane z ustaleniem przebiegu drogi ekspresowej S1 na przedmiotowym odcinku i trudności z tym związanych, wynikających między innymi z:
• przebiegu wariantów trasy przez obszary Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" i „Dolna Soła" oraz sąsiedztwa obszaru Natura 2000 „Dolina Górnej Soły";
• przebiegu wariantów w sąsiedztwie byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau Miejsca Światowego Dziedzictwa UNESCO;
• przebiegu wariantów trasy przez tereny eksploatacji górniczej;
• protestów lokalnej społeczności na trasie wszystkich wariantów, w tym w szczególności mieszkańców Gminy Miedźna na trasie wariantu V, spowodowane między innymi przebiegiem trasy nad cmentarzem;
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wyeliminowaniu z dalszych rozważań, odcinków trasy uznanych za nierealne do wykonania, np: niektórych fragmentach w rejonie byłego obozu Auschwitz-Birkenau gdzie fragment wspólnego przebiegu wariantów trasy I, II, III, IV został zakwestionowany przez międzynarodowych ekspertów UNESCO, czy też w miejscu, gdzie warianty I i II „przecinają" obszar Natura 2000 „Stawy w Brzeszczach" na znacznej jego długości rozdzielając dwa duże kompleksy stawów, powodując dezintegrację tego obszaru - na obecnym etapie nie jest celowe przeprowadzanie ponownej oceny dla tych fragmentów.

Każdy z nowych wariantów będzie zaczynał się na węźle "Kosztowy II" (km 0+000) i kończył na węźle „Suchy Potok" (km - zależny od długości trasy w danym wariancie).
• Wariant A długości ok. 39,6 km - kompilacja dotychczasowych wariantów (patrząc od północy): I, II, V, I - kolor niebieski
• Wariant B długości ok. 40,4 km - kompilacja dotychczasowych wariantów: I, II, V, VI, IV, I - kolor żółty
• Wariant C długości ok. 41,0 - kompilacja dotychczasowych wariantów oraz nowo projektowanego przebiegu na odcinku ok. 6 km: I, II, V, VI, VIb, IV, I - kolor czarny
• Wariant D długości ok. 39,4 km - kompilacja dotychczasowych wariantów: I, II, V, VI, III, I, Ia, I - kolor różowy. W tym wariancie, na niewielkim fragmencie, konieczna będzie korekta śladu wynikająca z przejścia wariantu VI w III.

opis dotychczasowych prac: materiały przetargowe, GDDKiA

Przebieg aktualnie rozpatrywanych wariantów:


Dawniej rozpatrywane warianty (22 MB):

2011-06-15 | Dodaj komentarz
maras49
2011-06-15 19:58:30
kiedyś pisali że rozpoczną w 2013 - dziś mogą sobie pozwolić na zwłokę, a czy na pewno z tego powodu to dyskusyjne. Mam nadzieję, że w tym dziesięcioleciu skończą. Do tego czasu tranzyt turystyczny zapcha DK-1 w Tychach i Pszczynie już całkowicie.
inwestycje
2011-06-15 20:04:42
2013 rok jest niemożliwy; budowa S1 według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przewidziana jest na okres po 2013 roku; nie ma natomiast zarezerwowanych żadnych środków na tę budowę - najwcześniej możemy liczyć na rok 2015-2016
asd
2011-06-15 22:20:48
za opracowanie kazdego wariantu poszla gruba kasa :) a ta droga i tak nie potrzebna ,lepiej niech sie wezma za ekspres do Krk.
fan
2011-06-15 22:46:55
Gdyby jeszcze ktoś mógł zaznaczyć na mapce obszary Natura 2000 i obszar obozu, to byłbym niezwykle wdzięczny :)
Gumiś
2011-06-16 09:15:29
Każdy kto widzi co się codziennie dzieje na DK1 w godzinach szczytu szczególnie, wie że droga jest bardzo potrzebna. Ludzie jeżdżą z pracy i do pracy, dodatkowo jeszcze ciężarówki itp... Mam nadzieje że w końcu zrobią tą drogę, zanim stara zacznie na masową skalę pochłaniać ofiary śmiertelne.
zeldan
2011-06-16 11:33:55
Czy jest gdzies w necie dobrej jakosci mapka z nowymi wariantami?
oadrian
2011-06-16 11:52:24
wow, ale elaborat:) Jestem pod wrażeniem. A swoją drogą to jestem przerażony, że budowa 40 km ekspresówki jest tak skomplikowana, wymaga tak długich przygotowań, pracy i wysiłku, a o kosztach tych wszystkich opracowań już nie wspomnę. Trzymam mocno kciuki za szybką realizację jednego z wariantów!
inwestycje
2011-06-16 18:37:38
do fan: strefa ochronna obozu (zaznaczona na mapie bez wszystkich wariantów): http://img838.imageshack.us/img838/9131/oboz.png / mapa z zaznaczonymi obszarami Natura 2000: http://sendfile.pl/80696/orientacja_z_N2000.pdf / do zeldan: niestety nie mam lepszej mapki, natomiast aktualne warianty są w większości tożsame ze starymi wariantami (są ich kompilacjami), w zasadzie jedyną nowością jest "wygięcie" na wschód od linii kolejowej wariantu C względem wariantu B (wg starej numeracji: "wygięcie" wariantu IV)
fan
2011-06-17 09:07:41
Dzięki, super. Ale czy w tekście powyżej nie ma pomyłki w długości tras?? Jakoś nie mogę uwierzyć, że wszystkie warianty, mają tak podobną długość.. Jeżeli jest tak w rzeczywistości, to chyba najlepszym rozwiązaniem jest wariant D, bo: jest korekta względem obozu i nie biegnie już tak blisko, niewiele ingeruje w obszar N2000 i do Oświęcimia najbliżej.
inwestycje
2011-06-17 10:48:57
nie, długości są poprawnie podane - takie schematyczne mapki są złudne przy liczeniu długości; wariant D niestety tez przecina na sporym odcinku N2000; ze wzgledu na N2000 najlepszy jest wariant A, natomiast jest on spolecznie niekorzystny
fan
2011-06-17 13:28:54
Do inwestycje; Nie masz racji, najlepszy jest wariant D, gdyż w opcji A budowany będzie węzeł i prowadzona nowa droga do Oświęcimia, która w większym stopniu przecina N2000, a w aspekcie społecznym opcja A i D ma porównywalny stopień niszczenia dziedzictwa.
fan
2011-06-17 13:33:56
dostrzeżesz to lepiej na linkowych mapkach
inwestycje
2011-06-17 13:50:04
nie jest tak do konca - obszar N2000 jaki przecina obwodnica Oswiecimia (przy wariancie A) jest w zasadzie taki sam, jaki zostalby naruszony przez wariant B, C i D; z ta jednak roznica ze, obwodnica przecinajaca N2000 bylaby znacznie wezsza i wymagajaca mniej ingerencji w chroniony teren niz droga ekspresowa o szesciu pasach ruchu
fan
2011-06-17 14:38:32
również nie do końca - obwodnica Oświęcimia docelowo będzie miała po dwa pasy, więc gabarytowo nie będzie wiele odbiegać od ekspresówki. Dodatkowo niesie to ryzyko ponownego przekopywania całej trasy. A w wariancie A, obwodnica Oświęcimia przecina znacznie więcej terenu N2000 niż "pełny" wariant D - Dlatego D jest najlepszy
fan
2011-06-17 14:40:51
mimo togo, że z orbity wygląda jak tor F1 :)
ZIOM S1
2011-06-18 18:20:13
Wariant D biegnie środkiem gminy Brzeszcze. Patrz na stary wariant "różowy"
fan
2011-06-18 23:41:32
no to zonc :/
Greg
2011-06-21 15:44:21
http://bi.gazeta.pl/im/7/9820/m9820077.jpg ciekawostka...
inwestycje
2011-06-21 21:18:37
to, nad czym od wczoraj tak sie rozczulaja media to zaden plan i nie mozna go jak na razie brac za jakikolwiek realny dokument
kris
2011-06-28 11:37:29
spoko, bpbp wygra nic sie nie martwice bedzie dobrze
inwestycje
2011-06-28 17:48:36
a co ma BPBP do S1?
investor
2011-07-05 14:58:18
Nie ma się czym podniecać ponieważ za naszego życia ta droga nie będzie wybudowana. A choćby i była, to nie będziemy nią jeździć bo będzie płatna. W Polsce budujey drogi bardzo drogo i drogo będzie kosztować ich eksploatacja ponieważ jest bardzo dużo zaangażowanych w to agencji i urzędów, które zatrudniają całą masę ludzi, a każdy coś z tego chce mieć.
inwestycje
2011-07-05 21:19:36
przypominam, że jak na razie drogi ekspresowe są bezpłatne (dla samochodów osobowych); nie mam 80 lat, więc droga powstanie za mojego życia (za ok. 10 lat myślę, że będę nadal żył)...
investor
2011-07-06 08:21:48
Drogi ekspresowe również będą płatne. To już wiadomo na pewno z doniesień prasowych
fan
2011-07-06 08:39:15
Będą płatne, ale nie dla samochodów osobowych.
S1
2011-07-06 12:46:32
Daję 5 lat i będziemy wszyscy płacić za S-ki. plus mandaty wystawiane przez system.
tusek
2011-08-21 21:43:46
i tak zrobimy taki strajk jakiego polska jeszcze nie widziala a jak bedzie trzeba zablokujemy budowe ciagnikami i urzadzimy druga rozpude:D pozdro mieszkaniec:P
Zaba
2012-04-19 08:08:18
Czy ktoś zwrócił uwagę że na podkładach na których naniesione są warianty tras nie ma mostu Jagielońskiego w Oświęcimiu który już tam stoi ponad 20 lat? Masakra....
wolowiec
2012-04-28 20:52:59
w tej calej gatce o przyrodzie zapomina sie o czlowieku. zamiast pociagnac trase przez miejsca gdzie mieszka jak najmniejsza liczba ludzi zebysmy po prostu zyli dluzej - wydluza sie ja z powodu..... ptakow czy innych zyjatek ktore duzo chetniej zmieniaja lokalizacje niz ludzie.
Rivers
2012-07-25 10:37:58
Drogowcy chyba nie znają się na mapach i nie orientują w terenie ;) Węzeł "Kosztowy" jest mylnie nazwany, ponieważ nie znajduje się on w Kosztowach tylko w Imielinie , to tak na marginesie. A z tego co mi wiadomo, to na ten odcinek S1,(obojętnie który wariant) jeszcze dłuuuuuugo poczekamy :/ Pozdrawiam GDDKiA ...
inwestycje
2012-07-25 13:43:27
Węzeł znajduje się obok stacji kolejowej Mysłowice-Kosztowy, więc jest uzasadnienie tej nazwy. Węzeł będzie bliżej nawet Lędzin, niż Imielina. / Niestety poczekamy długo na tę drogę, ale niekoniecznie z winy GDDKiA...
ofiara s-1
2012-07-25 15:05:35
PiEknie kometować przebieg( wygiecia cudownie brzmią0 gdy sie nie jest ofiara nowego wariantu i owych wygięc Nasze osiedle nowych domów nie stanowi przeszkody, bo to ani Obóz, ani Natura 2000, ani ślepowrony itp. Ma racje jeden z Was. Człowiek w tym kraju sie nie liczy. Zaufanie do wladzy, zwłaszcza lokalnej to pojecie abstrakcyjne. Wczoraj teren pod budownictwo jednorodzinne, a dziś pod drogę.
Komentarzy (67)

Stadion: otwarcie ofert cenowych

  

Dzisiaj w Ratuszu w Wydziale Inwestycji otwarto koperty z ofertami cenowymi na przebudowę stadionu miejskiego w Bielsku-Białej. Wyłącznym kryterium, jakim kieruje się inwestor przy wyborze najkorzystniejszej oferty jest cena. Firmą, która złożyła najkorzystniejszą ofertę okazała się: ABM Solid S.A. z Tarnowa proponując ofertę w wysokości 75.121.386,97 zł. Budżet inwestora wynosił w tym przypadku 86 mln zł.

Pełna lista ofert (nazwa firmy, cena, okres realizacji, okres gwarancji):

1. ABM Solid S.A. [Tarnów]
75.121.386,97 zł
28 miesięcy
3 lata

2. Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A. [Katowice]
79.521.585,58 zł
36 miesięcy
3 lata

3. Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A. [Bielsko-Biała]
81.686.267,31 zł
28 miesięcy
3 lata

4. Polimex Mostostal S.A. [Warszawa]
81.887.531,69 zł
28 miesięcy
3 lata

5. Grupa 3J S.A. [Warszawa] + Altis Holimb [Kijów]
86.686.267,31 zł
36 miesięcy
3 lata

6. Hydrobudowa Polska S.A. [Przeźmierowo] + Miko-tech sp. z.o.o. [Mikołów]
86.934.650,45 zł
28 miesięcy
3 lata

7. Mostostal Warszawa S.A. [Warszawa]
89.635.156,52 zł
28 miesięcy
3 lata

8. Skanska S.A. [Warszawa] + Exbud Skanska S.A. [Kielce]
97.943.653,57 zł
28 miesięcy
3 lata

9. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Polaqua S.A. [Piaseczno] + Awbud S.A. [Ogrodzieniec]
98.161.43,84 zł
28 miesięcy
3 lata

10. Energopol Południe S.A. [Sosnowiec] + Audesa Construciones [Madryt]
112.525.477,76 zł
28 miesięcy
3 lata

2011-06-10 | Dodaj komentarz
stork
2011-06-10 13:43:32
Wiemy coś o zwycięzcy?
js
2011-06-10 13:48:58
Nareszcie doszło do otwarcia ofert, ale czytam też na innych stronach i piszą tam, że zwycięzce poznamy do 10 dni. A więc jak z tym zwycięzcą ?
Jeszcze nie wiadomo?
2011-06-10 14:16:53
Ciekawość mnie zżera ....
Ppp
2011-06-10 14:26:42
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że prawo każe wybrać najtańszą ofertę :/
100% BB
2011-06-10 14:36:23
Póki co faworytem jest firma z Tarnowa ABM Solid S.A. Zaproponowała najtańsza ofertę 75.1 mln i czas wykonania 28 miesiecy. Jednak jest jedno ale,to chyba jest spólka giełdowa ( taka sama nazwa na GPW ), wyglądała na solidną teoretycznie, ale ma problemy, wysokie zadłużenie, związane z inwestycjami i starymi jeszcze opcjami walutowymi, do dzisiaj chyba nie rozwiazane-sprawa w sadzie.Spólka generuje straty, z powodu spłaty zadłużenia jak i słabej kondycji spółek z nią powiązanych. Budowa stadionu to chyba dla niej novum, ale no własnie ten kontrakt to dla tej spółki chyba ostatnia deska ratunku, nie miała chyba jeszcze biznesu na poziomie przychodów operacyjnych rzedu 75 mln zł z jednej tylko inwestycji.... pytanie tylko ile zarobi na czysto na tej budowie? Mają sporo problemów na głowie. Gmina BB, jest płatnikiem na 100% tyle tylko, ze przychody tej spółki na 75 mln zł beda przychodziły do niej w 3 transzach na przykład 20-30-25 mln zł, w ciągu trzech lat i trudno wskazać jaka bedzie przez ten czas kondycja finansowa firmy i czy jeszcze ona będzie na rynku i na GPW? Jeżeli zwycięży ta firma, a jej nazwa jest identyczna z ta na GPW to inwestorzy będą w niebo wzięci bo to jedna ze spółek o małych obrotach i najsłabszym wzroście ( chwilowym ) od czasu konca bessy na GPW od okolic 8 złotych do nieco ponad 20 złotych rok temu a teraz powrót do 8 złotych znowu. Pytanie na ile tan kontrakt pomoże tej firmie stanąc na nogi i co z tego bedzie miał gmina BB? Na forach nie doczytałem się o jakiś błądach w sztuce budowlanej problemem sa ich zobowiązania ilośc kredytów, opcje walutowe co umiemożliwia tej firmie normalne funcjonowanie i rozwój, poza tym takze przegrywa sporo przetargów co takze ma wpływ na jej przychody operacyjne i wyniki finansowe.
Adamsky
2011-06-10 15:08:08
100%BB/ Dzięki sporo się więc wyjaśniło. Mam nadzieje, że jednak cena to nie jest jedyne kryterium brane pod uwagę. Mamy przyk lad z góry, słynna już A2 i jej chiński wykonawca. Jak sprawdzą to najtańszą firmę i będzie ok to spoko, ale powinni być teraz czujniejsi niż kedykolwiek. Bardzo nie chciałbym tutaj u nas tych wszystkich cyrków i przepychanek jak obecnie mają na A2. W sumie to nasza BPBP zapropnowała niewiel wyższą ofertę, ale jest to już firma sprawdzona w mieście w wielu inwestycjach a dodatkowo lokalna. Jestem bardzo ciekawy oficjalnych wyników.
bogdanbo
2011-06-10 15:20:39
Na stronie TSP i tutaj pojawia się nazwa AMB Solid s.a. z Tarnowa. Może jednak ABM ? Jedynym kryterium była cena, więc chyba sprawa już rozstrzygnięta.
100% BB
2011-06-10 15:20:40
Jakby nie wygrała ta firma to wiesz co będzie...... Poza tym przez BPBP jest jeszcze jedna firma z Katowic o której trudno coś powiedzieć. Poza tym to co pisałem o firmie powyższej z Tarnowa, nie jest to wyssane z palca, firma jest spółka giełdową, musi przekazywac raporty kwartalne, pólroczne i roczne,oraz innwe inforacje, sa one potem omawaine przez specjalistow na forum jak i przez zwykłych ludzi, jednak nawet zwykły człowiek jak poczyta to widzi że spółka nie ma łatwo, a nasza inwestycja nie jest na rok tylko na 3 lata! No 2.5 roku. To musi byc dobrze rozegrane żeby nie skonczyło sie jak w tym tygodniu ze stadionem w Białymstoku, gdzie władze tego miasta rozwiązały umowę z firmą, która budowała ten obiekt-powód duże opóźnienia w realizacji inwestycji, ale z czegoś one się brały, prawda? Szczerze to wolałbym firmy ktore już mają doświadczenie na tym polu i ceny podobne do tego co oferuje gmina BB.
100% BB
2011-06-10 15:22:33
Własnie trzeba sprecyzowac nazwę firmy bo już widzę trzecią jej nazwę i każda napisana inaczej! Chodzi zwłaszcza o pierwsze 3 litery.
Informacyjnie
2011-06-10 15:41:26
Informacja dla 100% BB. KPBB "Budus" wybudowała wraz z konsorcjantem ALPINE Stadion Cracovii na ok. 15 tys. Prawda jest taka, że Budus wykonał stdion samodzielnie. Czas wg umowy na realizację stadionu wynosił 2 lata. Budus zrealizował zadanie w 1 rok. Rezultat do obejrzenia na stronach internetowych "Teraz Pasy"
Adamsky
2011-06-10 15:42:13
Jak czytam na stronie TSP '"Urząd Miasta ma teraz 10 dni na przeanalizowanie ofert i wybranie wykonawcy" oraz to, że na stadion przeznaczy 86mln. Tak więc chyba jeszcze nie wybrali skoro aż 4 firmy oferująbudowę poniżej 86min natomiast 2 kolejne są blisko ww kwoty. No bo jakby miałabyć tylko cena to po co czekać 10dni jak przecież od razu widać kto daje ile?
macio
2011-06-10 16:00:54
Na stronie bielsko.biała.pl jest informacja że wybrano ofertę firmy AMB Solid SA z Tarnowa.
bogdanbo
2011-06-10 16:27:00
Poza 100% BB nikt nie potrafi przytoczyć poprawnej nazwy firmy ? Gratulacje! Te 10 dni na podjęcie oficjalnej decyzji o wskazaniu zwycięzcy to chyba tylko po to, aby saprawdzić, czy ze względów fomalnych ofert nr 1 i nr 2 nie dałoby się uwalić. Wtedy zwycięzcą byłoby BPBP w myśl zasady ,mr Forda : możesz wybrać dowolny pojazd byle to był czarny ford T.
krzysiek
2011-06-10 17:06:21
Bogdanbo... 10 dni to przy takim przetargu szybkie tempo. Inwestor musi teraz sprawdzić oferty od strony formalnej (czy są wszystkie wymagane dokumenty i czy nie ma błędów w dokumentacji, czy są wycenione wszystkie elementy kosztorysu... itp)
Greg
2011-06-10 18:02:52
Przed chwilą w TVN CNBC był wywiad z prezesem ABM Soild ( p. Golonka). Po obejrzeniu materiału poważnie zastanowiłbym się, czy warto dobijać targu z tą firmą. Pan Prezes sporo kręcił i nie bardzo wymijająco odpowiadał na pytania dotyczące inwestycji, które rzekomo mieli realizować, a niestety nie doszły do skutku. Jedną z większych inwestycji jakie obecnie realizują jest w Żywcu i opiewa na ok 100mln pln, ale niestety jak p.prezes stwierdził mają "trochę problemów z tą inwestycją" (podobno nie z ich winy) i termin realizacji wydłuży się o 6 miesięcy. Ze strony internetowej wynika, że zrealizowali trochę inwestycji z szeroko pojętej infrastruktury sportowej (najczęściej baseny), ale z budową tak dużego obiektu sportowego chyba nie mieli doczynienia. Nie jestem specjalistą w dziedzinie budownictwa, ale nie chciałbym żeby zdobywali wiedzę, budując 'bielską twierdzę' ;-). Szkoda, że nie wygrał Polimex, który w swoim portfolio ma już kilka dużych obiektów. Nie ma co gdybać, za 10 dni będziemy mieć większą więdzę...
Matrix
2011-06-10 20:05:22
Greg masz racje, moim zdaniem najlepiej było by jak by wygrał Polimex-Mostostal, który budował między innymi stadion Legii. W Bielsku buduje nowy blok energetyczny oraz droga ekspresowej s-69 do żywca więc ludzi ma na miejscu...
100% BB
2011-06-10 20:25:34
No ale PM S.A. nie wygrał, teoretycznie nie złożyli najatrakcyjniejszej oferty. Ustawa o zamówieniach publicznych nie nakłada widocznie jakiś ostrych norm które trzeba spełnic aby wogóle przystapic do przetargu, no i stąd tarnowianie złożyli na papierze, ofertę najlepszą! Nie można tego negowac chociaż jak sie widzi historie tej firmy to jest duzo znaków zapytania.
Greg
2011-06-10 20:38:26
http://www.tvncnbc.pl/9544975,0,0,1,1,abm-solid-_-bedzielepiej,tvn_cnbc.html
ts fan
2011-06-10 21:17:07
KPBP BUDUS S.A.
ts fan
2011-06-10 21:20:05
BUDUS wybudował również salon AGATA Meble w BB i nie tylko, Centrum Handlowe NIWA w Oświęcimiu a w Krakowie jak już wcześniej wspomniano Stadion CRACOVII więc powinna to być dobra oferta.
inwestycje
2011-06-10 21:27:51
do bogdanbo: te 10 dni to normalna procedura, ktora musi byc przeprowadzona, a to ze oferty sa ponizej kosztorysu to nie ma tutaj kompletnie zadnego znaczenia; przy okazji podkreslam, ze JEDYNYM kryterium, jakie UM bierze pod uwage przy ocenie oferty jest cena
ja
2011-06-10 22:41:20
Fajnie! Stadion Narodowy i autostrada A2 też miały podstawowe kryterium "cena". Efekty widać.
Struś
2011-06-10 22:49:55
Ja jestem za tym by budowe prowadziła firma z naszego rejonu czyli z Bielska bo to dodatkowe miejsca pracy w naszym powiecie, lub doświadzeni w tak dużych przedsięwzięciach - Mostostal.
Filip
2011-06-10 23:15:38
Przepraszam bardzo ale jak dobrze pamiętam to w przetargu był zapis, że firma miała zrealizować budowę przynajmniej jednego stadionu dlatego oferta ABM Solid S. A. powinna zostać odrzucona.
inwestycje
2011-06-11 01:09:15
w materialach przetargowych nie ma zadnej informacji na temat tego, ze potencjalny wykonawca mial wybudowac co najmniej jeden stadion, nie wiem skad pochodzi ta czesto powtarzana plotka, ale w kazdym badz razie jest nieprawdziwa; wobec wykonawcy (odnosnie doswiadczenia) stawiano warunek wybudowania 2 obiektów (niekoniecznie stadionów) o wartosci minimum 50 mln zl (w przeciagu ostatnich 5 lat lub gdy firma istnieje krocej to w ciagu 2 lat), z czego obiekty te nie mogly miec mniej niz 5000 mkw pow. uzytkowej; dodatkowo wymagano doswiadczenia w wykonaniu drog, placow, parkingow o pow. min 5000 mkw kazda z inwestycji (minimum 2 takie inwestycje we wspomnianym wyzej okresie) oraz stawia sie wymog (tez w tym samym okresie) wykonania min. 2 konstrukcji dachowych o pow. minimum 5000 mkw kazda
inwestycje
2011-06-11 01:12:14
inne wytyczne dotycza tylko doswiadczenia kadry, ilosci zatrudnionych oraz sytuacji finansowej danej firmy
Andrzej_K
2011-06-11 08:46:01
ABM Solid buduje w mojej gminie kanalizację (Gmina Łodygowice). Oczywiście są opóźnienia. Ale czy wynikają one z nieudolności wykonawcy, czy też z przyczyn obiektywnych, niestety nie wiem.
Matrix
2011-06-11 09:45:15
Z innej beczki:) Dziś przeczytałem na gazeta.pl/bielskobiala/, że Międzyrzecka będzie remontowana za 5 lat, powiedział to sam dyrektor Andrzej Kostyński (wicedyrektor MZD). Jak oni myślą, że spartolony remont Międzyrzeckiej wytrzyma pięc lat to już wole firmę covec jak buduje autostrady:)
adin.
2011-06-11 10:29:57
no sytuacja finansowa chyba nie za bardzo :)
Filip
2011-06-11 11:24:25
Źle pamiętałem. Osobiście liczę na odrzucenie oferty ABM Solid. W Olszówce też budują kanalizację na stan obecny brakuje pieniędzy i materiałów.
2011-06-12 11:00:11
mam tylko nadzieje ,ze nie wybiora tej firmy chociaz raz niech ktos ruszy glowa i nie popelni takiego bledu bo bedziemy czekac na stadion do 2020
inwestycje
2011-06-12 16:25:24
jesli zlozone przez firme dokumenty beda w porzadku nie ma mozliwosci odrzucenia oferty tej firmy
100% BB
2011-06-12 17:15:25
Uważam, ze jesli UM i władze miasta przypilnują firmy, poprzez wysokie kary umowne, a takze poprzez siedzenie tej firmie na "karku" jak to było na przykład z Budimexem i z wiaduktem na Wyzwolenia, to nie będzie zmiłuj i firma bedzie musiała dobrze i efektywnie pracować i opłacac podwykonawców jak i sama pracowac na tyle skutecznie aby inwestycje zakończyć w terminie i dobrze ją wykonać. Poza tym uważam, ze tutaj UM w BB ma pole do popisu, gdyby firma zaczęłą coś knocić można im starac sie na polu faktów autentycznych, zepsuć renomę solidej firmy budowlanej, skoro takie firmy sobie leca w kulki to nie mają prawa istnienia w branży budowlanej, samorządy i inni inwestorzy muszą sie jakoś zacząc bronić w koncu. Firma która nie dawała sobie rady ze stadionem Jagielonii Białystok, podobno już raz nie wywiazała sie z innego zadania we Wrocławiu chyba, musi byc jakis bat na takich nieudaczników. Wartością dla firmy budującej stadion w BB, będzie fakt, ze to gmina bedzie płaciła i jest tego gwarantem, wiec na kłopoty finansowe oni nie będa mogli narzekać, bedzie raczej płynne finansowanie przez 3 budżety gminne.
investor
2011-06-13 08:24:37
Wysokie kary umowne, żelazna konsekwencja w egzekwowaniu zapisów umowy, nieprzkupny inspektor nadzoru, precyzyjny, łatwy do weryfikacji harmonogram rzeczowo-finansowy, a przede wszystkim BEZWARUNKOWE gwarancje bankowe na całkowitą wartość kontraktu - to recepta na każdego wykonawcę. W przypadku A2 gwarancje były tylko na 130 mln i dlatego chińczycy dyktują warunki.
a
2011-06-13 09:18:03
a co z zapisem dotyczacym koniecznosci wykonania przez firme podobnej inwestycji w przeszlosci?? Tej firmy to nie dotyczy??
dd
2011-06-13 09:27:30
nigdy nie bylo takiego zapisu - nie wiem kto rozsiewa takie dziwne plotki; zerknij na komentarz inwestycje z 2011-06-11 01:09:15
investor
2011-06-13 14:00:09
Taki zapis ograniczyłby konkurencję do kilku tylko firm, które juz kiedyś stadion zbudowały. Można sobie wyobrazić, jak wzrosłyby wówczas ceny. Tymczasem beton użyty do budowy stadionu niczym nie różni sie od betonu uzytego do budowy centrum handlowego albo hali czy basenu. Tak samo z innymi technologiami. Z reszta teraz i tak wszyscy opierają się na lokalnych podwykonawcach a beto i tak będą brali z filarowej ;-)
Firma chyba padnie zjazd z 26 zł/akcje na 9 zł/akc
2011-06-13 14:44:12
http://www.money.pl/gielda/spolki_gpw/abm;solid;sa,ABM,informacje.html
bogdanbo
2011-06-13 15:08:36
> do poprzednika/ nie panikuj, firma ma kapitalizację ok 70 mln pln, przychody roczne na poziomie 470 mln. Zjazd związany ze stratami w I kwartale br. rzedu 7mln po utworzeniu rezerw na prawie 13mln pln na niedoszacowane a więc nierentowne kontrakty. Troszkę przytopieni ale gdzie tam do bankructwa. No i brną dalej, dają najniższą cenę aby dostać kontrakt. Jak stracą na nim parę baniek to B-B zaoszczędzi. A co do obecnej ceny 9pln/ akcję to po1/ http://www.parkiet.com/artykul/7,1058979-ABM-Solid--juz-nie--kupuj--ale--redukuj--od-Copernicus-Securities.html apo 2/ może warto spekulacyjnie dziubnąć? Marna płynność walorów ale do krótkoterminowej korekty w trendzie spadkowym papier się nadaje o ile dziadowska prasa ekonomiczna i tvn biznes napędzi spekulę na temat kontraktu ABM-u w B-B.
investor
2011-06-14 08:19:18
Do bogdanbo: Z Twojej wypowiedzi wynika, że jeśli wartośc firmy spadnie trzykrotnie to jest z nią w zasadzie wszystko ok. To potwierdza moje przekonanie o tym, że giełda to jeden wielki szwindel, hazard i oszustwo. Jednego sie obawiam: ABM wygląda rzeczywiście na solidną spółkę z dobrze wykształconym i doświadczonym managmentem, o jakim w bielskim ratuszu mogą tylko pomarzyć. Biorąc pod uwagę dziurawą i słabą dokumentacje techniczną budowy stadionu i dysproporcje pomiędzy kwalifikacjami kadry kierowniczej jnależy spodziewać się, że w przypadku wygranej ABM nie skończy się na 75 mln i zapłacimy za stadion przynajmniej 10 mln więcej. Wymuszą dodatkowe roboty i dodatkową kasę. Tak zawsze się dzieje gdy kontrahent gra w znacznie wyższej lidze.
bogdanbo
2011-06-14 10:01:52
> inwestor / Tak, to zupełnie normalne; nie tylko na bananowej gpw ale i na poważnych giełdach z takim obsuwem trzeba się liczyć.
AMB
2011-06-14 14:17:26
Za całe to zamieszanie z nazwą firmy.AMB czy ABM, odpowiedzialny jest rzeczony bloger który w pierwszej wersji swojej informacji podał błędną nazwę spółki a za nim większość bielskich mediów. Panu Autorowi gratuluję pomysłu na bloga. Jak widać z pracy można wynieść wszystko. Osobiście wolałabym żeby ktoś z ratusza oficjalnie pisał o inwestycjach miejskich.
investor
2011-06-14 15:05:32
W ratuszu nie maja na to czasu. Kto może trzepie chałtury w godzinach pracy. A tu proszę - przynajmniej pasjonat.
inwestycje
2011-06-14 22:22:55
powtorzyc w tym miejscu musze informacje, jaka juz wielokrotnie umieszczalem w komentarzach na blogu - otoz nie jestem pracownikiem ratusza, MZD, administracji samorządowej, spółek należących do miasta i innych jednostek samorzadu terytorialnego, nie pracuje tez w zadnych spolkach miejskich lub w takich, w ktorych swoje udzialy ma miasto lub jakas inna jednostka; nie jestem tez pracownikiem zadnej z firm z zakresu szerokopojetej branzy budowlanej i projektowej
100% BB
2011-06-15 08:57:57
ABM Solid S.A. przyczyną na która choruje ta firma jest bardzo duze zadłużenie i do dzisiaj nierozwiazana sprawa opcji walutowych, co powoduje, że przy spałacie zobowiązań wyniki sa bardzo złe, zwłaszcza jesi chodzi o brak zysku brutto i po opodatkowaniu, sa poprostu straty! Mają bardzo przecietnbe by nie powiedzieć słabe raporty i to dobija cene akcji na giełdzie. Trzeba brac pod uwagę, ze ta firma ma nie tylko zbudowac stadion, ale takze daje na niego gwarancje, w razie czego przez 3 lata dokonuje napraw na własny koszt.
ABM
2011-06-15 14:15:00
Dokładnie,autor bloga nie jest pracownikiem samorzadowym ani jakiejkowiek firmy związanej z ratuszem. Jest za to pracownikiem wywiadu i dlatego posiada precyzyjne dane o bielskich inwestycjach. Wszystko dobrze ale nie boisz się lustracji za pare lat?
bogdanbo
2011-06-15 15:16:47
> inwestycje / Wypociny poprzednika powinny skłonić Autora do zaniechania tłumaczenia się z tego kim nie jest. Prawdopodobnie większość osób zaglądających na ten blog od początku ma wyrobione zdanie co do braku powiązań Autora z wymienianymi instytucjami, pewnie niektórzy czytelnicy znają Autora osobiście. Informacje tu zamieszczane nie są tajne, można do nich swobodnie dotrzeć tylko wymaga to wysiłku, pracowitości i zaangażowania. Życzę wytrwałości.
Realista
2011-06-15 18:14:26
Dawno mnie nikt nie rozbawił jak ABM stwierdzeniem, że Autor blogu "Jest za to pracownikiem wywiadu". Dodam od siebie, że komentujący wątek to z całą pewnością spekulanci na usługach specsłużb ;)
aaa
2011-06-19 16:18:38
@ABM autor pewnie specjalnie zrobił błąd, aby sprawdzić czy inni tylko kopiują czy też sprawdzają co kopiują
bogdanbo
2011-06-20 17:22:24
> inwestycje / 10 dni od otwarcia kopert mija, powinno być jakieś oficjalne potwierdzenie rozstrzygnięcia przetargu a na stronie Ratusza cisza.
greg
2011-06-21 11:04:58
10 dni roboczych...wypada w najbliższy poniedziałek.
i co ze stadionem ?
2011-06-26 11:14:15
Dostali od każdego z oferentów "cegły" danych. Mimo to nie znamy wykonawcy do dziś. Doliczmy jeszcze protesty firm które nie wygrają oraz mieszkańców i znowu kolejne miesiące czekania.
inwestycje
2011-06-26 13:26:24
przy każdym przetargu są pewne procedury, których złamanie skutkowałoby nawet wieloletnimi opóźnieniami - tydzień w tę czy w tę nic nie zmieni
100% BB
2011-06-27 17:04:58
Z tego co już słyszałem o przetargach, 2 tygodnie to mają przegrane firmy aby odwołać się od wyniku wyboru konkurencji do realizacji zadania. Natomiast co warte podkreślenia, w Zabrzu otworzono koperty kilka tygodni wcześniej niż w BB, a do dzisiaj nie mają wyłonionego wykonawcy stadionu. przewidywany czas rozpoczęcia budowy stadionu Górnika Zabrze przesunięto z późnej jesieni do czasu ,zima wiosna2012! Warto wiedziec, ze w UM pracują ludzie i nie dadzą rady przeanalizować wszystkich ofert żeby podać ostateczny werdykt w jak najkrótszym czasie. Wydaje mi się ze jeszcze około tygonia do dwóchpoczekamy na ogłoszenie oficjalnego wykonawcy. Jeśli się uda przed końcem czerwca, bardzo się pozytywnie zdziwię
obiecanki
2011-06-28 11:27:17
Tylko że jak się wychodzi na fecie na scenę i obiecuje, że wykonawcę poznamy do 10 dni to teraz grzeczność by wymagała żeby ludzi informować na bieżąco co się w tej sprawie dzieje. Albo się gra fer albo się kombinuje po za plecami wyborców. Jak ktoś mówi że do 10 dni to ma być do 10 dni.
100% BB
2011-06-28 16:16:12
No przepraszam ja słyszałem że 10ale czerwca ma być otwarcie kopert, nic nie wiem o 10 terminie ogłoszenia wykonawcy inwestycji, nawet MZD, nie pracuje w takim galopie, im wieksza inwestycja i więcej startujących,tym czas,na przeglądanie ofert jest dłuższy! Czytałem na forum Podbeskidzia, kibice myślą, że gmina ma obowiązek do 2 tygodni podać zwycięską firme, nie prawda, raczej to firmom przysługuje czas 2 tygodni na odwołanie się od decyzji zamawiającego. Tak uważam, ze bedzie odwowłanie jakiś firm o chociazby najgłupsze detale,ale to musi być rozpatrzone, wiec trzeba sie uzbroić w cierpliwość. Natomiast sam wybór firmy która to zrealizuje może trwać do czasu zakończenia prac, komisja ni ema limitu czasu, musi sprawdzic co kierowało inwestorami ze jeden za zadanie wybudowania stadionu chce 112 mln zł inny ponad 90, a najtańsze są ponizej tego co oferuje gmina BB ( 86 mln zł ).
inwestycje
2011-06-28 17:47:17
komisja ma limit czasowy - to czas zwiazania oferta (najczesciej 30 dni), i wlasnie do tego czasu powinna byc podpisana umowa z wykonawca; mozna ten termin przedluzyc, ale musi byc zgoda oferentow
ts fan
2011-06-29 09:38:32
Wczoraj firma BUDUS ( 2 oferta pod względem ceny) została sponsorem Górnika Zabrze więc widać że mają kasę oraz doświadczenie w budowie obiektów sportowych.
axel
2011-06-30 14:41:50
jeżeli wartość zamówienia robót budowlanych jest równa lub przekracza 20 mln euro termin związania ofertą to 90 dni, jeżeli mniejsza 60 dni z zastrzeżeniem art. 11 ust. 8 kiedy to jest 30 dni. W tym czasie powinno się wybrać wykonawcę i podpisać z nim umowę. Istnieje też możliwość przedłużenia tego terminu o dodatkowe 60 dni zgodnie z art.85 ust. 2 ustawy p.z.p. Tak, że spokojnie, mają czas, niech dobrze zbadają oferty i wybiorą zgodnie z prawem, żeby potem nie było skutecznych od\wołań Wykonawców do KIO.
macy79
2011-07-01 14:36:20
Jeżeli wygra ta firma z Tarnowa to popierwsze nie będzie w termine, a druga rzecz najtańszym kosztem, najgorsze materiały itd.... Czyli jednym słowem katastrofa!!!!
Ks_Brzóski_nadłużej_budowane _500m_świata
2011-07-01 21:31:23
Nie powiem jak wygra najniższa oferta to skończy się jak u nas na KS. Brzóski czyli 0,5km drogi w rekordowym tempie chyba 3lata :)))). I powiem jeszcze coś jak 10cm asfaltu ma wystarczyć to chyba on jest kosmiczny. Tylko tak dalej -dobra robota! Najważniejsze że kasa powędruje w odpowiednie kieszenie.
inwestycje
2011-07-01 22:53:37
problem z ks. Brzoski polegal na tym, ze firma wykonujaca instalacje wodno-kanalizacyjna dla Aquy upadła i dlatego też wykonawca drogi musiał czekać na ponowny przetarg - więc nie jest tak do końca jak piszecie; co do najtanszej oferty, to wcale nie oznacza to, że będą najtańsze materiały, gdyż każdy z użytych elementów na budowie musi być zgodny ze specyfikacja i spelniac pewne normy
maras49
2011-07-02 16:31:18
Oczywiście Inwestycje ma rację. Nie ma pojęcia najtańsze czy najdroższe materiały. Specyfikacje techniczne mówią jednoznacznie o wymogach tych materiałów. Najistotniejszą cechą jest technologia robót. Z każdego materiału można zrobić zarówno bubel jak i dobry (czytaj - spełniający wymogi) wyrób. Jeśli nie czuje się "branży budowania" (czegokolwiek) to lepiej nie pisać o tym i naprawdę zająć się tym w czym czuje się najlepiej. Pozdrawiam.
stork
2011-07-11 10:27:43
Będą długo kombinować jak przepchnąć ofertę BPBP, a potem niestety będą protesty.
maras49
2011-07-11 13:38:46
Lepszy miejscowy ... (tu można wpisać swoje określenie), aniżeli obcy ... ( jak obok). Najważniejsze żeby kiedyś ZBUDOWAĆ!!!
inwestycje
2011-07-11 17:52:03
wcale nie powiedziane, ze lepszy miejscowy; najlepszy solidny, sprawdzony i z doswiadczeniem; kazdy wykonawca (niezaleznie, gdzie ma siedzibe) i tak bierze podwykonawcow z regionu, wiec pieniadze takze w pewnym sensie zostaja w regionie
oadrian
2011-07-12 14:22:31
o matko ale pesymizm! Czy są tu w ogóle optymiści? Idealnie nigdy nie będzie i nie uda się "dogodzić" każdemu, zdecydowanie zgadzam się z kolegą: inwestycje

Podpisano dziś umowę na przebudowę przejścia podziemnego pod ul. Piastowską. Firmą, która będzie wykonywać tę inwestycję jest bielskie przedsiębiorstwo BPBP S.A. Cena, za jaką wykonana zostanie przebudowa to: 4.389.662 zł. Kosztorys inwestorski przekroczony został o ponad 400.000 zł, lecz mimo to MZD zdecydowało się podpisać umowę z wykonawcą.

O inwestycji pisałem także wcześniej: (zobacz 1), (zobacz 2).

2011-06-08 | Dodaj komentarz
Masa
2011-06-08 18:35:31
Super, fajnie że bielska firma wygrała :)
Matrix
2011-06-08 20:43:14
Będzie szybkie tempo robót i solidnośc, z czego słynie nasza przemysłówka...
inwestycje
2011-06-08 21:34:24
maja blisko na miejsce budowy :)
Patryk5
2011-06-08 23:18:14
Bardzo dobrze, że remont w końcu ruszy.
inevstor
2011-06-09 08:57:22
Trochę dziwne że wydaje sie pieniądze na takie fanaberie podczas gdy tyle dróg jest do remontu. BPBP do takich robót jest bardzo dobra. Kiedy poszerzą Piastowską do 4 pasów?
Adamsky
2011-06-09 12:08:50
No fakt, daleko nie będą mieli :) Oby szybko się uwinęli, ale szykuje się komunikacyjny koszmarek. Do investor/ 4 pasównie będzie na Piastowskiej, jest za wąsko i się nie da. Żeby to przejście zrobili, dali nowy, gładki asfalt i będzie git.
syneak
2011-06-09 17:00:02
A kiedy mają zacząć prace ?
inwestycje
2011-06-09 18:29:20
do investor: miasto to nie tylko drogi; to przejscie jest w stanie tragicznym i dletego tez wymaga przebudowy; ciekawe tez, w jaki sposob osoby niepelnosprawne maja korzystac z tego przejscia?; a w jakim celu poszerzac Piastowska - kompletnie niepotrzebna inwestycja, ul. Piastowska jezdze prawie codziennie i nie zauwazylem, aby tworzyly sie tam korki (jedynym miejscem, gdzie jedzie sie wolniej to skrzyzowanie z ul. Sobieskiego)
inwestycje
2011-06-09 18:30:58
do syneak: wedlug harmonogramu prace maja sie zaczac 15 czerwca
investor
2011-06-10 10:08:28
Do inwestycje: korki na Piastowskiej są codziennie od liceum Kopernika do Hulanki i to niezależnie od remontu Sobieskiego. Byłyby większe gdyby nie to, że duża część kierowców wiedząc o tym omija Piastowską jadąc Konopnicką i innymi dziurawymi jak sito ulickami. na Pisatowskiej powinny byc 4 pasy, mniej świateł i zakaz skrętu w lewo.
jeżyk
2011-06-10 13:28:09
Zakaz skrętu w lewo na Piastowskiej niczego nie zmieni. Powinny być dwa dodatkowe przejścia podziemne nawet w wersji mini. Lokalizacje tuneli to zbieg Słowackiego i Piastowskiej, pierwsze-dzięki temu likwidacja świateł i przejścia przy Liceum Kopernika i przejścia Listopadowa/Piastowska. Drugi tunelik to Sobieskiego/Piastowska i tylko światła ze zmienionym cyklem. Przy Żółkiewskiego/Piastowska i Zamoyskiego/Piastowska i Wita Stwosza/Piastowska powinny być poszerzenia Piastowskiej o dodatkowe pasy oczekiwania do skrętów i korki by się rozładowały trochę. Zresztą na skrzyżowaniu Piastowska/Sobieskiego tez jest miejsce do dołożenia dodatkowych pasów swobodnego zjazdu i wjazdu dla skręcających, co też mogłoby wpłynąć na skrócenie cyklu zmian świateł i odciążenie zakorkowanej przyczyny.
Angus
2011-06-12 14:52:31
Ciekawe kiedy ruszą prace?.
inwestycje
2011-06-12 16:24:31
3 komentarze wyzej jest odpowiedz na to pytanie
oadrian
2011-06-15 14:25:18
do inwestor: mieszkam na początku piastowskiej, więc mam podgląd na ilość samochodów i nigdy nie widziałem korka do ulicy Słowackiego a co dopiero do liceum. Czytając Twoje komentarze odnoszę wrażenie, że mocno koloryzujesz. Powiedź jeszcze gdzie widziałbyś te 4 pasy na ul Piastowskiej, bo co najmniej dwa musiałby wisieć w powietrzu. No chyba że dorzucisz się na odszkodowania dla mieszkańców, których kamienice zostaną zburzone na odcinku kilku kilometrów. Nie narzekajmy na wszystko co nas otacza, plisss
stork
2011-06-22 13:00:12
Kamienice przy Piastowskiej występują może na długości kilkudziesięciu metrów a nie kilku km, ale faktycznie nie ma sensu poszerzania jej do czterech pasów a jedynie niewielkiej przebudowy kilku nienajlepszych skrzyżowań. Inwestorowi chodziło o fragment od lic. Kopernika do Hulanki i rzeczywiście pomiędzy Wita Stwosza a Sobieskiego w godzinach popołudniowych trzeba trochę odstać, a wydaje się, że w stosunkowo prosty sposób można by tam ruch rozładować pasami do skrętu, ale nie kilku, tylko co najmniej kilkudziesięciometrowymi. A może tak modne ostatnio w ratuszu rondko na skrzyżowaniu Piastowskiej, Sobieskiego, Plater takie większe dwupasmowe. Przy okazji spytam o przebudowę skrzyżowania Sempołowskiej z PCK, o którym swego czasu było głośno i z tego co pamiętam planowane było mniej więcej na teraz. I czy wiadomo coś na temat ewentualnych planów przebudowy (poszerzenia z miejscami parkingowymi) Akademii Umiejętności oraz jej niezbyt szczęśliwego skrzyżowania z Lenartowicza.
inwestycje
2011-06-22 19:12:09
co do przebudowy PCK - trwają prace projektowe; prace ruszą najwcześniej w przyszłym roku

Miło mi poinformować, że dzisiaj o godzinie 11:50 odnotowano 200.000 wyświetleń blogu "Inwestycje w Bielsku-Białej".

Blog powstał 13 maja 2010 roku, dokładnie o godzinie 20:29:27. Widać, że po roku działalności zyskał uznanie czytelników. Co szczególnie mnie cieszy, zaobserwować można, że wiele osób powraca na tę stronę po pierwszej wizycie. Wiadomości są komentowane przez wielu czytelników - w sumie uzbierało się już 875 komentarzy. Blog zyskał wielu aktywnych komentatorów, którzy dość często wyrażają swoje opinie. Informacje, które wzbudziły największe zainteresowanie i wywołały szeroką dyskusję to: zburzenie kamienicy przy ul. Stojałowskiego (59 komentarzy), ogłoszenie przetargu na przebudowę stadionu (43 komentarze) oraz ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu przebudowy lotniska (39 komentarzy).

Patrząc na ranking bielskich blogów, warto odnotować, że "Inwestycje w Bielsku-Białej" są na 3. miejscu. Co warto podkreślić, dwa blogi, które mają większą liczbę odsłon (kolejno o 46.000 i 71.000) istnieją ponad dwa lata dłużej. Patrząc na tendencje odwiedzin blogu, już wkrótce można się spodziewać 1. miejsca.

O czym również warto wspomnieć, wśród wspominanych blogów, "Inwestycje..." mają najwyższą ocenę czytelników (4,5 gwiazdek). Blogi z kolejno wyższymi wynikami czytelnictwa mają niższe oceny: blog Artura Pałygi 3,5 gwiazdek, blog Janusza Okrzesika 4,0 gwiazdek.

Po ponadrocznej działalności blogu stwierdzić można, że taka strona była niewątpliwie potrzebna. Mam nadzieję, że liczba stałych czytelników będzie wciąż wzrastać. Liczba wiadomości na pewno...

Patrząc na poziom merytoryczny wielu bielskich mediów z przykrością należy stwierdzić, że wiele artykułów jest tworzona nawet bez podstawowej znajomości tematu i realiów miejskich. Szereg informacji publikowanych jest tylko i wyłącznie na podstawie informacji uzyskanych od oficjalnych służb prasowych. Brakuje krytycznego spojrzenia na kwestię inwestycji, brakuje własnych informacji i analizy tych oficjalnych. Wiadomości związane z tematyką inwestycyjną w Bielsku-Białej zawierają wiele błędów i nieścisłości. Szkoda, że redakcje nie bazują na własnych źródłach. Wielokrotnie spotkałem się z sytuacją, gdy w artykule publikowanym w "tradycyjnych" mediach znajdywałem akapity skopiowane z mojego blogu... Co też jest zastanawiające, w bardzo wielu przypadkach informacje np. o rozpisaniu przetargów pojawiały się w tychże "tradycyjnych" mediach z opóźnieniem kilkudniowym. Oby to się zmieniało...

2011-06-02 | Dodaj komentarz
Filip
2011-06-02 18:02:27
Lubię to! :)
Adamsky
2011-06-02 18:22:56
Bardzo dobry i dobrze poinformowany blog! Jak go odkrylem na necie to przestalem kupowac kronike :). Fajne i ciekawe informacje, takie wlasnie co mnie intersuja i to glownie tutaj jako pierwsze moge poczytac. Tak trzymac!
PioT(R)
2011-06-02 18:45:37
gratuluję; tak trzymać; i wreście RSS działa :)
arturpalyga
2011-06-03 00:52:17
Gratuluję! To ważny blog.
stork
2011-06-03 07:19:57
Gratulacje. Ten blog to strzał w dziesiątkę. Jak już ruszy budowa stadionu to 500-tysięczna odsłona "padnie" szybko. A ja życzę milionowej.
Andrzej_K
2011-06-03 08:47:49
Gratuluję stworzenia świetnego bloga. Pozdrawiam autora i życzę powodzenia w dalszej działalności.
investor
2011-06-03 09:00:44
No... niestety sukces ;) Zaglądam codziennie - blog aktualny, ważny, solidny, dostaczający istotnych informacji i bardzo potrzebny. Jak nie wytrzymam to czasem coś piszę - niesprowokowany wolę czytać. Życzę najlepszego.
fotoman
2011-06-03 09:09:09
Gratuluję interesującego blogu i życzę wielu tematów, a wtedy 500 - tysięcy, to kwestia nieodległa:)!
Fred
2011-06-03 13:13:50
no to gratulacje :) to dzięki ludziom z inicjatywą świat idzie do przodu. Dzięki. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę miał tutaj okazję wrzucić kilka kontrowersyjnych (mających na celu ożywienie dyskusji) komentarzy :) pozdrawiam. (niech nikt się podszywa pod mój nick :) Fred to tylko ja :)
fan
2011-06-03 13:46:48
Gratuluję, a jako stały czytelnik blogu obiecuję sobie, że będę posługiwał się tylko jednym stałym nickiem :)
Matrix
2011-06-03 17:57:30
Gratulacje dla prowadzącego blog, tego bardzo brakowało w naszym mieście, informacji inwestycyjnych z pierwszej ręki. Jestem wielkim fanem i maniakiem różnych nowinek inżynieryjnych, tym bardziej drogowych. Pozdrowienia dla Inwestycje:) PS: Można było by w drożyc jakiś nowy dział z galerią zdjęc:)
Basy
2011-06-03 20:00:57
Gratuluję ! Codziennie szukam nowości :):)
Żółty
2011-06-03 22:28:07
Gratulacje!!
beskid
2011-06-03 22:45:29
Również gratuluję , jednocześnie dziękuję i proszę o więcej ...
youtube.pl/djquicksilverbb
2011-06-04 02:47:19
ważne że nie ma tu reklam
mhe
2011-06-04 09:04:42
Blog dobrze pisany i potrzebny, gratuluje i deklaruje swą aktywność.
maras49
2011-06-04 15:58:51
Dołączam się, ale dość „wazeliny” – pora na dalsze dyskusje – parę tematów: 1. Czy wiecie, że wykopy pod ul. Kolista już doszły do Karbowej. Kiedy przejazd? 2. Kiedy remont ul.Gościnnej – próby napraw to porażka, wyrzucony pieniądz (kto tak łata nawierzchnię). 3. Czy nie należałoby pomyśleć o wyremontowaniu (do właściwej szerokości jezdni) ul. Olszówki od ronda Fieldorfa do Młodzieżowej. 4. Kiedy miasto pomyśli o Skarpowej – tam z dnia na dzień rośnie ruch a jest b.wąsko i niebezpiecznie dla pieszych. Napisałem tylko krople potrzeb i to z jednej dzielnicy miasta, a jest tego wiele. Czas wielkich pieniędzy na jeszcze większe obwodnice mam nadzieję, ma się ku końcowi. Pozdrawiam.
adim0828
2011-06-05 21:49:07
Świetny blog - gratulacje!
Gumiś
2011-06-06 17:39:11
Cała nasze polskie dziennikarstwo prezentuje podobny poziom. Choć lokalne w szczególności ale może to wynika z faktu że często nie ma o czym pisać ;)
fan
2011-06-06 19:34:42
Nie generalizuj Gumiś :)
inwestycje
2011-06-06 20:16:44
tematow jest mnostwo; wystarczy umiec po nie siegnac, a to juz wymaga pracy i poswiecenia; jest to na pewno trudniejsze niz redagowanie wiadomosci wysylanych przez rzecznika UM
investor
2011-06-07 08:52:02
Na przykład taki temat: dlaczego w Bielsku nie ma w zasadzie żadnych porządnych prywatnych firm?
fan
2011-06-07 10:24:45
A co rozumiesz przez sformułowanie "porządne" ?
pepa
2011-06-07 13:29:22
Gratulacje ! Zaglądam jak tylko mam kompa pod ręką i zawsze coś nowego sie pojawia . Będę nadal zaglądał . Do miłego
Gumiś
2011-06-07 17:40:18
Do fan: No ok jest część czasopism/portali o bardzo wysokim poziomie ale te wysoko nakładowe raczej celują w przeciętnego Polaka, a że przeciętny Polak jest jaki jest ;] No nie wiem czy mają tyle tematów bo czasem czytając regionalną prasę odnoszę wrażenie że redaktorzy muszą naprawdę się nudzić ;D Albo co też się zdarza wyolbrzymiają coś co w zasadzie nie zasługuje na taką uwagę dziennikarską.
Dzinek
2011-06-07 22:49:06
Jest to w zasadzie pierwszy blog, który śledzę regularnie! Ja także proponuję rozszerzyć blog o galerię inwestycji itp. Tak trzymać!!!
Jurek SOL
2011-06-11 14:14:37
Gratulacje za blog. Mała sugestia aby pomyśleć w najbliższymczasie nad wyszukiwarką, która umożliwi szybsze odnalezienie treści, których szybko przybywa

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078202
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała