inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - kwiecień 2012

Po przeprowadzonych wcześniej pracach przygotowawczych polegających na wyburzeniu XIX-wiecznej chałupy przy ul. Sempołowskiej 25 (czytaj więcej) oraz wycince drzew przy korycie rzeki Białej - ogłoszono przetarg na właściwe prace budowlane związane z wykonaniem nowego układu komunikacyjnego w rejonie ulic 1 Maja, PCK, Sempołowskiej i Broniewskiego.

Główny zakres prac obejmuje:
- budowę mostu na rzece Biała
- budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic PCK i Sempołowskiej
- przebudowę skrzyżowania ul. PCK z ul. 1 Maja
- remont istniejącego mostu na rzece Biała w ciągu ul. PCK
- przebudowę ul. 1 Maja od rejonu skrzyżowania z ulicą Partyzantów do skrzyżowania z ulicą PCK
- rozbudowę ulicy PCK od skrzyżowania z ulicą 1 Maja do rejonu projektowanego ronda turbinowego z ulicą Sempołowskiej (długość przebudowy to ok. 563 metrów)
- budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic PCK i Broniewskiego
- regulację rzeki Biała wraz z przebudową progu rzecznego
- zabezpieczenie istniejących murów oporowych wzdłuż rzeki
- przebudowę zatok autobusowych
- przebudowę sieci teletechnicznych

Droga na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do projektowanego ronda turbinowego na przecięciu z ul. Broniewskiego będzie dwujezdniowa, o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Wszystkie pasy będą miały szerokość 3,5 metra, za wyjątkiem odcinków tuż przy skrzyżowaniach (gdzie pasy będą osiągać szerokość od 3 do 4 metrów).

Na „starym moście" pozostawiono ruch kołowy w jednym kierunku, w stronę ulicy Sempołowskiej. Odcinek ten nie będzie posiadać wyodrębnionej jezdni, od ciągu pieszo-rowerowego przebiegającego tym mostem, oddzielać go będą ozdobne, wysokie na 1 metr separatory ruchu.

Po obu stronach ulic dróg przewidziano chodniki (szerokość 1,5-2,25m), które w prowadzone są bezpośrednio przy jezdni lub za zieleńcem o szerokości od 3,0-3,5m. Wzdłuż nowego mostu, a następnie wzdłuż 3/4 ronda PCK/Sempołowskiej zaprojektowano 2-metrową ścieżkę rowerową, która połączy dwie jej części biegnące przez Park Włókniarzy oraz wzdłuż parku po wschodniej stronie rzeki.

Nowy jednoprzęsłowy most, budowany równolegle, na południe od istniejącego będzie miał długość 34,6 metrów, a szerokość ok. 30 metrów. Po jego wybudowaniu, prace przeniosą się na starą przeprawę, która zostaniu gruntownie wyremontowana i otrzyma nową brukowaną nawierzchnię. Przez cały okres prac przejazd przez rzekę Białą będzie utrzymywany starą bądź nową przeprawą.

Prace wykonywane będą w dwóch etapach. Do 30 listopada 2012 wykonawca inwestycji musi wybudować nowy most oraz wykonać prace w korycie rzeki Białej. Natomiast do 30 września 2013 mają być wykonane prace drogowe na długości 410 metrów (całość ul. 1 Maja oraz część ul. PCK) oraz wykonane ma zostać rondo turbinowe PCK/Sempołowskiej. W przypadku uzyskania dodatkowych środków zewnętrznych ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego zakres robót w 2012 roku może zostać zwiększony. Całość inwestycji szacuje się na 34,7 mln zł. W następnych latach (licząc od 2012 roku) miasto planuje wydać kolejno 7,3 mln, 13 mln, 13,7 mln zł.

Prace przy budowie prawdopodobnie rozpoczną się 15 lipca 2012. Całość prac ma zostać wykonana do 30 czerwca 2014.
Składanie ofert cenowych nastąpi 1 czerwca 2012.

Plan inwestycji:

2012-04-24 | Dodaj komentarz
inwestor
2012-04-24 13:08:35
Jakie jest właściwie źródło tej wiadomości? Widzimisię blogera, czy kalka kopiuj-wklej?
inwestycje
2012-04-24 13:15:04
@inwestor: nie rozumiem za bardzo pytania? / tekst jest napisany przeze mnie
Filip
2012-04-24 13:51:46
Czysto teoretyzując to wyburzenie jednego budynku między mostami prowadziło by do 100% "wyprostowania" ulicy PCK. Rozumiem, że jazda 1go Maja - Sempołowska bedzie odbywać sie poprzez zawracanie na rondzie? Kierowcy autobusów na rondzie z Broniewskiego, tam gdzie jest to niepotrzebne wybrzuszenie, będą mieli duże trudności.
inwestycje
2012-04-24 14:00:18
@Filip: wyburzenie tego budynku drogę by wyprostowało, pytanie tylko po co wydawać pieniądze na coś, co nie jest potrzebne - tam powstanie lekki łuk, który nie będzie ani ostry, ani niebezpieczny / 1 Maja -> Sempołowskiej w stronę Ratusza - tak, będzie to jedyna możliwość; na tym kierunku jest mały ruch, więc to nie przeszkadza, a robienie dodatkowego skrzyżowania narobiło by zbyt dużo zamieszania / według projektantów było to uwzględnione i nie powinno być problemów nawet dla autobusów przegubowych - zobaczymy...
inwestycje
2012-04-24 14:08:05
Patrząc na znaki kierunkowe, to widzę, że ktoś słabo pomyślał. Zamiast wyprowadzać ruch z centrum miasta, to się go tam wprowadza. Znaki z ul. 1 Maja/PCK kierują w stronę centrum na Katowice oraz na A4 Kraków. Po co mamy śródmiejską obwodnicę zachodnią? Chyba po to, by ruch wyprowadzała z centrum... Znaki powinny kierować na wprost na ul. Michałowicza i następnie na obwodnicę zachodnią!
Filip
2012-04-24 14:15:20
Na Broniewskiego ten brzuszek spokojnie można było przyciąć aby po prostu ułatwić jazdę.
bad455
2012-04-24 14:48:41
@Filip: Jeśli kierowcy przegubów nie mają problemów z jazdą przez ronda przy sferze, to tu też nie powinni mieć.
Filip
2012-04-24 14:56:38
Przy Sferze nie ma betonowych krawężników na jezdni.
maras49
2012-04-24 19:30:29
W tym śladzie w latach 70-tych była koncepcja tzw. Trasy W-Z (srednicówki). W jednym z wariantów (poza preferowanym wariantem estakady od Michałowicza do PCK na wys.stadionu) była wersja "na ziemi" czyli mniej wiecej po tym śladzie: Poczatek na Hulance, doliną Sikornika do Partyzantów, dalej 1-Maja, PCK (jak w ww. opracowaniu), pod Żywiecką, i dalej łukiem obok szkoły ogrodniczej do ul. Krakowskiej. Tyle w dużym skrócie. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-24 19:50:16
@maras49: co szokujące, w najnowszym Studium zagosp. B-B ta droga nadal istnieje: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2335.html
Biker
2012-04-24 23:06:45
I kolejny odcinek ścieżki rowerowej do bani.Zobaczcie jak ona jest zakręcona.Ile razy trzeba przeciąć ulice.Projektowanie w Polsce ścieżek rowerowych to jakiś skrajny debilizm.Kto będzie jechał taką ścieżką rowerową np. spiesząc się rano do pracy?Pojedzie ulicą bo mniej kombinowania i szybciej,narażając się na mandat.Ale chyba o to chodzi,bo przecież mamy deficyt budżetowy.A ilość znaków powala,może ja jestem ślepy ale w tzw. "europie zachodniej " tyle znaków to ja nie widzę.
taa
2012-04-25 00:37:06
myśle ze panu 'inwestor" chodzilo o to ze zapewne gdzies pojawił sie ten tekst. Niektóre redaktorzyny kopiuja Pana całe teksty do "swoich" artykułów, to już niestety nie pierwszy raz i smutne że jeszcze ktoś ma czelność krytykować autora. Pozdrawiam
Rad
2012-04-25 08:05:50
@Biker: a miało być bezkolizyjnie pod mostem. Swoją drogą, trasa rowerowa północ południe jest moim zdaniem kluczowa dla ruchu rowerowego. Najlepiej szybka i z pierwszeństwem.
beskid
2012-04-25 08:57:37
Popieram "taa" w całej rozciągłości, gość "inwestor" powinien się wstydzić, pozdrawiam. W artykule zaciekawiły mnie te ozdobne, metrowe separatory ruchu, jak takie coś wygląda ?
inwestycje
2012-04-25 09:31:00
@taa @beskid: krytykować może każdy, dobrze natomiast jeszcze wiedzieć, o co chodzi w danej krytyce :) / @beskid: nie znalazłem nigdzie dokładnych informacji, jak te separatory miałyby dokładnie wyglądać, miejmy nadzieję, że nie będą to takie: http://www.cdkpolska.com.pl/images/images/bariera80Big.jpg / jeszcze odnośnie "starego mostu" - zastanawia mnie po co zrobiono łuk na włączeniu jezdni mostu w ul. Sempołowskiej w stronę Ratusza? przecież ani jadąc od Ratusza, nie będzie można skręcić na "stary most", ani z mostu w stronę Ratusza...
inwestycje
2012-04-25 09:49:48
@beskid: mam, znalazłem: http://img851.imageshack.us/img851/9113/slupek.png
Michał
2012-04-25 10:15:55
Nie wiem jaki sens jest krytykować kogoś kto wykonuje kawał dobrej roboty i dzięki niemu wiemy co dzieje się w mieście .pozdrawiam i życzę cierpliwości. ps. Pieniacze są byli i będą.
jaks
2012-04-25 12:48:07
Szczerze, to Ja osobiście chyba codziennie wchodzę na ten blog sprawdzając czy są jakieś nowe wieści, to jest dla mnie już jak sprawdzanie poczty.
maras49
2012-04-25 15:33:13
@inwestycje: łuk na włączeniach ulic lub skrzyżowaniach, nawet jak nie ma wjazdu, może się przydać dla wjazdu pojazdów specjalnych. Tutaj decyduje czytelność oznakowania pionowego i poziomego (i np. zmiana nawierzchni lub tp.) Projektanci nie lubią kątów prostych w krawężniku drogowym poza miejscami gdzie wynika to z organizacji lub/i bezpieczeństa ruchu Pozdrawiam.
mhe
2012-04-25 17:10:25
Budynek-kostka pomiędzy mostami będzie wyglądał groteskowo.
maras49
2012-04-25 18:41:55
Kierunek przejazdu przez istniejący most jest nieprzydatny z punktu widzenia ruchowego. można by sie zastanowić nad eleganckimi (patrz Barlickiego) miejscami postojowymi wzdłuż tego odcinka np z lewej strony pod kątem. Wokół jest troch punktów usługowych, a budynek "na wyspie" prędzej czy później przestanie służyć jako mieszkanie. Wtedy to może spełnić jakąś funkcję. Teraz nie spełnia żadnej. Pozdrawiam
maras49
2012-04-25 18:52:18
PS. Tracony fragment ul. Zielonej można było przystosować na parkowanie z wjazdem i wyjazdem na "wprost" istn.mostu - lub nomen omen zazielenić.
inwestycje
2012-04-25 19:13:32
@maras49: ma jedynie takie uzasadnienie, że likwiduje zamieszanie na skrzyżowaniu 1 Maja z PCK / teraz gdy ktoś skręca z 1 Maja w stronę Stadionu blokował auta stojące za nim i chcące skręcić w prawo, w stronę ul. Michałowicza / gdy powstaną dwie jezdnie skręcenie z 1 Maja w lewo byłoby praktycznie niemożliwe - musiałby tam być światła
mm
2012-04-25 20:59:45
z tym kierunkowskazem na Katowice/Kraków A4 chyba rzeczywiście coś nie tak
jan
2012-04-26 11:09:55
Wie ktoś może jakiego programu komputerowego używa się przy tworzeniu tego typu planów jak ten powyżej ?
scareb
2012-04-26 13:08:02
Wiadomo dlaczego zarzucono pomysł przeprowadzenie drogi rowerowej pod nowym mostem?
inwestycje
2012-04-26 15:26:57
@scareb: niestety nie wiem, ale domyślam się, że może chodzić o zmniejszenie kosztów
maras49
2012-04-26 15:29:04
@inwestycje: no może, ale dla mnie to jest trochę "naciągana" funkcja. Takie wyskakiwanie w lewo za plecami skręcających w prawo przy jednoczesnym obserwacji czy mi ktoś z przeciwka (prawoskrętu) nie nadjedzie wcale takie komfortowe nie jest. Ostatnio tych lewoskretów jest coraz mniej, a swoją drogą co by się stało gdyby je zlikwidować. Ul.1-go Maja byłaby odciążona jako przejazd-skrót. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-27 01:45:18
@maras49 - likwidacja lewoskrętu może i by odciążyła 1 Maja, ale byłaby dużym utrudnieniem, gdyż by odcięto wjazd na ul. PCK dla dużego obszaru lezącego na wschód od Partyzantów (pomiędzy Michałowicza a Teatrem) - aby przejechać przez rzekę Białą musieliby korzystać albo ze Stojałowskiego (co byłoby najgorszym rozwiązaniem) albo z Sempołowskiej (koło Bielmaru)
maras49
2012-04-27 08:35:31
@iwestycje: zapewne Panu chodzi o mieszkańców ulic: 1-go Maja, Powst.l., i Przekopu, ale tu własnie można to rozwiązać poprzez wybudowanie wiaduktu nad torami w ul.Kołłątaja. To stary temat jeszcze z ODIM-u lat 70tych, ale wówczas nie było motywacji ruchowej. W mieście takim jak BB nie powinno być przejazdów przez tory w jednym poziomie. Dopiero od 1992 zaczęto to likwidować (PCK, Komorowskiego) ale to za mało. Podobnie ilość mostów na Białej. Brak środków w mieście nie jest wymówka. Od przemian poza Komorowskiego przyrost jest zerowy. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-27 09:59:34
@maras49: od tego czasu powstały dwie przeprawy przez Białą - co prawdą nie są to miejskie inwestycje / mowa tu o wiadukcie w ciągu drogi ekspresowej oraz moście przy Gemini (na miejscu drewnianego)
maras49
2012-04-27 11:35:58
@inwestycje: fakt o Gemini zapomniałem, lecz o przeprawie S69 (tak się złożyło że powstała m.in.pod moim nadzorem) nie kojarzę z układem ulic miejskich. Nie mniej jednak trzeba przyznać, że nadaj jest potrzeba modernizowania go. Pozdrawiam.
Art
2012-04-27 16:24:50
Tak z innej beczki. Byłem wczoraj na Placu Chrobrego a tu znowu nie działa winda. Czy jest jakaś szansa na zrobienie zwykłego podjazdu i dosadzenie drzew w miejsce wyciętych świerków ?
aaa
2012-04-29 21:19:05
Panie Art do lasu się Pan przeprowadź. dajcie ludzie spokój z tymi drzewami, żyjemy w mieście. Jeżeli zgiełk przeszkadza to do parku, albo na Magurke. No i nie zaśmiecać wątku Nowy most i nowe ronda: przebudowa ulic PCK i 1 Maja. Pozdrawiam
Art
2012-04-30 16:44:30
Do aaa .Ja wolę zielone miasto od betonowej dżungli. A tak poza tym to kiedyś było miło posiedzieć na przysłowiowym "Pigalu" a dziś przy braku pięknych świerków nie ma co tam szukać.
Gumiś
2012-04-30 21:33:01
E tam, o ile nie rozumiem np. zmniejszania parków miejskich, o tyle pomysły "zalesiania" Rynku czy Pigalu są śmieszne. Trzeba znać jakieś proporcje, poza tym nie jest aż tak tragicznie teraz.
aaa
2012-05-05 22:20:51
A widzieliście tą nową koszmarną rurę obok kładki dla pieszych? Mam nadzieje że to prowizorka?
inwestycje
2012-07-17 11:56:52
Wczoraj podpisano umowę z wykonawcą (IMB Podbeskidzie) na kwotę 19 mln zł. Kosztorys inwestorski przewidywał wydanie na ten cel 22 mln zł.
100% BB
2012-07-17 12:11:45
No widzisz szanowny panie @inwestycje , co prawda uważam ze to sa złe przetargi gdzie kryterium jest najniższa cena, ale tym sposobem miasto wyda o kolejne 3 mln zł mniej niż planowało, a bedzie jeszcze mniej jak dostaną dofinansowanie z UE, miejsze o 3 miliony niż jest we wniosku, ale zawsze dofinansowanie.
policjant
2012-08-15 10:50:17
Witam. Pod znakiem "nakaz skrętu w prawo" umieszczonym na wyj z ul. Rychlińskiego w Broniewskiego należałoby umieścić tabliczkę "nie dot. Policji". Najczęstszym kierunkiem wyjazdu spod komendy jest właśnie w lewo w kierunku PCK! Pozdrawiam
inwestycje
2012-11-13 14:53:39
Projekt nie znalazł się na podstawowej liście inwestycji, które otrzymają dofinansowanie z UE. Przebudowa PCK i 1 Maja jest dopiero na 12. miejscu, na liście rezerwowej. Wniosek miasta zakładał dofinansowanie w kwocie 19,6 mln zł.

Sąd Okręgowy ogłosił przetarg na remont kolejnej kamienicy na Starówce będącej jego własnością. W poprzednim roku nową elewację zyskały budynki przy ul. św. Trójcy 3 i 5 (czytaj więcej). Teraz przyszedł czas na sąsiedni - przy ul. Sobieskiego 1/św. Trójcy 7.

Remont będzie obejmował przede wszystkim elewację budynku (przywrócenie historycznego wystroju fasady), wymianę lub odnowienie materiałów wykończeniowych wnętrz, docieplenie poddasza, montaż okien połaciowych, instalacji elektrycznej i grzewczej na poddaszu. Wszystkie prace prowadzone będą pod nadzorem konserwatorskim, ponieważ budynek wpisany jest do rejestru zabytków.

Narożna kamienica jest w dobrym stanie technicznym. Powstała z przebudowania parterowego budynku. Obiekt został wzniesiony w XIX wieku . Piętro dobudowano pod koniec lat 80. XX wieku. Budynek posiada dwie kondygnacje nadziemne i dwa poziomy piwnic oraz poddasze nieużytkowe.

Całość prac ma zostać wykonana do 15 listopada 2012.
Termin składania ofert cenowych mija 25 kwietnia 2012.

stan obecny:

projekt remontu elewacji:

zdjęcie stanu obecnego: Gaj777

2012-04-11 | Dodaj komentarz
manios
2012-04-11 13:40:14
zajmuja sie tym co nie potrzebne, wiele w bielsku kamienic co nadaja sie do remontu w pierwszej kolejnosci. a odnosnie stadionu mam info :) http://sportslaski.pl/czy-niebawem-ruszy-budowa-bielskiego-stadionu-jest-taka-mozliwosc,sport-slaski,35910,info.html
inwestycje
2012-04-11 14:15:28
wiekszosc z tych zaniedbanych kamienic to albo wlasnosc prywatna, albo ZGM, badz z nieuregulowanym statusem prawnym, a ta kamienica to wlasnosc sadu - ciezko, zeby sad przekazywal pieniadze na remont nie swojej kamienicy / w artykule o stadionie nie ma nic nowego...
wapienica
2012-04-12 17:59:40
Teraz już pewne, że stadion wkrótce zaczną budować: http://www.super-nowa.pl/art.php?i=23153
inwestycje
2012-04-12 20:55:45
nic tu nie jest pewne / poprawki w projekcie moga mocno skomplikowac przetargu, gdyż nie ma jeszcze podpisanej umowy z wykonawcą, a zmiana projektu przed podpisaniem umowy zapewne skutkować będzie protestami innych oferentów - bo po przecież projekt jest podstawą do wyceny kosztów budowy / co wiecej, wciaz nie ma pozwolenia na budowe (przynajmniej tak z tego wnioskuje)
myszkin
2012-04-12 20:56:18
Znając życie, to się pewnie teraz okaże, że są problemy proceduralne z przetargiem. Cały 'cyrk' przetargowy będzie trzeba powtórzyć (ze względu na istotne zmiany w projekcie), później odwołania, itd.. może wiosną przyszłęgo roku zaczną budowę. W sumie to już przestałem wierzyć, że coś pozytywnego w tym temacie będzie się działo...a jednak małe światełko w tunelu się pojawiło.
galeski.com.pl
2012-04-18 10:59:45
osobiście mam nadzieję że do budowy stadionu nie dojdzie - chodzi mi tylko o lokalizację - to miejsce jest zupełnie nie odpowiednie dla takiego obiektu - powinien on być lokalizowany w miejscu lepiej skomunikowanym zarówno samochodowo jak i komunikacją publiczną z możliwościa zbudowania dużego parkingu - czyli gdzieś u zbiegu obwodnic miasta - tak się robi na całym świecie - a obecny stadion pownien być wykorzystany bardziej jako obiekt publiczny tworząc element sieci terenów zielonych - parkowych i sportowych - tak się robi w cywilizowanych miastach świata (a także w Polsce - patrz Wrocław i lokalizacja nowego stadionu)
Gumiś
2012-04-18 16:04:57
Zgadzam się w 100% z przedmówcą. Stadion powinien być postawiony tam gdzie jest łatwy i przyjemny dojazd. Terenów jest ogrom, choćby gdzieś w okolicy Auchan. A MZK może się postarać i puszczać na czas imprez na stadionie specjalne autobusy, to nic strasznego.
inwestycje
2012-04-18 16:57:27
Zgadzam się z tym, że stadion najlepiej, gdyby powstał w innym miejscu, ale teraz już na to za późno. Z tym ogromem terenów to lekka przesada, bo miasto praktycznie nie dysponuje juz wolnymi, wiekszymi terenami.
Gumiś
2012-04-18 21:04:44
Cóż, to miasto musiałoby kupić działki. Inwestycja podrożałaby, no ale byłaby bardziej rozwojowa niż dotychczas.
100% BB
2012-04-19 11:22:43
No pewnie kupić działkę, uzbroić teren, wybudowac nową siec dróg dojazdowych, parkingów. Wszystko tak łatwo tylko, ze już Tychy sie uginają z powodu zbyt duzych cen jakie zechciały firmy zeby zbudować stadion w Tychach, dojdzie do tego że Tychy, zrezygnują z budowy parkingu podziemnego aby zmniejszyć koszty budowy. Za nowy przetarg na dokończenie stadionu zapłaci tez Białystok, o 130 milionów pln więcej niz za pierwszym razem, tak jest cena kombinacji!!! W BB, przebudowuje się stadion na nowy z ilością widzów podobną do starego obiektu, a kreśli się tutaj apokaliptyczne wizje zdewastowanego i zakorkowanego śródmieścia.Jakby obiekt sportowy w BB, był na 40-50 tys kibiców dosłownie. W Polsce niepowstanie już zbyt wiele nowych stadionów raz ze Euro 2012 przeminie, a dwa wraz z drozejacym paliwem ceny za budowę stadionów pójdą tak do góry, że gminy majac na uwadze inne priorytety odejda od budowy stadionów, ewentualnie kosztem modernizacji, starych. To ze Zabrze na pierwszy etap budowy stadionu na 30 tys ludzi i to na tym samym miejscu co obecnie, wyda 195 mln pln ( obligacje ), nie znaczy że gmina finalnie nie dołoży wiecej pieniędzy, zeby inwestycja mogła byc ukonczona. W BB, im szybciej zaczną tym lepiej dla nas i bez zadnych kombinacji z lokalizacją. Chociaz jest demokracja i kazdy ma sie prawo wypowiedziec na ten temat. Kazda zwołka czasowa, odsuwa budowe stadionu w nieskończoność a może na zawsze. Obecny stadion nie nadaje sie na ekstraklasę za 4-5 lat nie będzie sie nadawał nawet na jej zaplecze.
kostka
2012-04-19 18:48:41
Tej elewacji wystarczyła by solidna ekipa czyszcząca ciśnieniowo. Odnośnie stadionu - widziałem na jednym z ostatnich meczów nie był zapełniony nawet w połowie, to po co nowy? Będzie jak z halą widowiskowo-sportową na której nie da się zorganizować koncertu, a na parkingu obok hali buduje się namiocik koncertowy. To się nadaje do kretynizmów .....
Gumiś
2012-04-20 15:35:29
Ok, ja rozumiem oszczędności itp itd... ale za 4-5 lat po modernizacji stadionu, okaże się że będzie niewystarczalny, poza tym sami zobaczycie mimo wszystko BĘDĄ problemy z zakorkowanym śródmieściem (szczególnie na czas imprez) i miejscami parkingowymi. Takie plusy i minusy i ideologii bym do tego nie dorabiał (tej o demokracji itp) bo nie ma żadnej "jedynej i właściwej" drogi do rozwiązania.
Gumiś
2012-04-20 15:41:55
Sytuacja podobna jak do tej z początku lat 70-tych, z budowaniem tranzytu przez centrum miasta i likwidacją tramwajów. W 1971 roku spokojnie można by było poprowadził układ drogowy wokół miasta (szczególnie że w tym czasie tam gdzie dziś pną się blokowiska były pola). Ale postawiono na czteropasmówkę w centrum "bo taniej". A teraz już jest za późno na jakiekolwiek zmiany. A problem z 3-maja w centrum miasta i Zamkową jest coraz bardziej uciążliwy. Szczególnie po wybudowaniu sfery.

Poniżej przedstawiam aktualne warianty przebudowy ul. Cieszyńskiej. Są to zaktualizowane plany przedstawione na konsultacjach społecznych, opiniowane również przez Miejski Zarząd Dróg i Miejski Zakład Komunikacyjny. W stosunku do prezentowanych we wcześniejszym poście planów, najważniejszymi zmianami są:

• rezygnacja z dwupasmowego ronda Niemena i zastąpienie go rozbudowanym skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną (zmiana na podstawie przeprowadzonej analizy ruchowej)
• budowa nowego wjazdu do Aeroklubu (stary miałby służyć jako ciąg pieszo-rowerowy)
• zmiana przebiegu ulic: Przy Torach, Dzwonkowej, Zagajnik
• budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej pomiędzy Aeroklubem a projektowaną ul. Nowomłodzieżową (połączenie ul. Karpackiej z ul. Cieszyńską)

WARIANT 1:

WARIANT 2:

Podziękowania dla p. Marcina Kwaterskiego z firmy: Europrojekt Projekty i Nadzory Drogowe mgr inż. Andrzej Kula.

2012-04-05 | Dodaj komentarz
nowohalcnowska.manifo.com
2012-04-05 17:11:44
Rezygnacja z ronda Niemena i zastąpienie go rozbudowanym skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną. Układ towarzysko - biznesowy między MZD a AMP rozwija się coraz lepiej.
wapienica
2012-04-05 19:35:19
Bardzo trafione pomysły. Wykorzystanie rozbudowanego skrzyżowania przy Lidlu do wybudowania drogi dojazdowej na lotnisko, przyczyni się do zlikwidowania skrzyżowania przy samym lotnisku. Przesunięcie Dzwonkowej do skrzyżowania ze Średnią również przyczyni się do zmniejszenia liczby skrzyżowań z Cieszyńską. Budowa ścieżki rowerowej - powinna zaczynać się już w Wapienicy Centrum, prowadzić starym wjazdem na lotnisko i być połączona z deptakiem po drugiej stronie lotniska. Niestety przebudowa BEZKOLIZYJNEGO ronda(Niemena) na KOLIZYJNE skrzyżowanie to fatalny pomysł. Mam nadzieje, że upadnie tak szybko jak powstał..
bogdanbo
2012-04-05 22:41:52
@apienica/ 100% racji ! Jako zwolennik muzyki i wokalu pana Czesława stanowczo protestuję :P . Po diaska likwidacja ronda, które nawet jako jednopasmowe funkcjonuje nieźle. Jakie światła? Czy nie dosyć już wyrzuconych w błoto pieniędzy na sygnalizację świetlną na Hulance, która funkcjonuje znakomicie bez niej? A z tymi dwoma wariantami to jakiś konkurs typu: "znajdż 10 szczegółów którymi różnią się obrazki" :P
inwestycje
2012-04-05 23:54:16
@bogdanbo: warianty różnią się diametralnie na całym przebiegu
fred
2012-04-06 10:59:18
warianty roznia sie tylko tym ze w jednym jest "droga serwisowa" obslugujaca ruch lokalny a w w drugim jej nie ma. To jeden szczegol tylko. Nawet 5 nie ma :)
bogdanbo
2012-04-06 11:30:48
Po tak różnych dwóch odpowiedziach to ja wysiadam. :(
inwestycje
2012-04-06 11:58:00
różnic jest więcej, ale droga serwisowa jest najważnieszą (bo zmieniającą drogę praktycznie na całej długości - zupełnie inne skrzyżowania)
vaillant
2012-04-06 12:10:58
Witam, Panie Autorze tego blogu, czy jest Pan w stanie podesłać mapę "sektor" wyżej od tego na którym jest rondo Niemena ??
bogdanbo
2012-04-06 12:14:21
w wariancie z drogą serwisową przebieg ulic licząc po osi dróg jest prawie identyczny jak w drugim wariancie. Róznice dotyczą tylko większej szerokości zajętej przez drogę po przebudowie wg. wariantu 1/. Czy są jakieś różnice pomiędzy wariantami właśnie w przebiegu ulic, ilości skrzyżowań i dróg bocznych, które będą miały połączenie z Cieszyńską lub też będą "ślepe"?
Maciek
2012-04-06 12:36:01
Rezygnacja z ronda jest rozwiązaniem zupełnie niedorzecznym. Niby jak miałoby to wpłynąć na poprawę ruchu? Czego złego się dopatrzono owym rondzie? Nigdy nie zauważyłem żeby powodowało korki a mieszkam całkiem niedaleko. W dodatku rondo jest bardzo przyjazne dla pieszych - zbliżające się do niego samochody naturalnie muszą zwalniać. Tymczasem pieszym utrudniono jeszcze bardziej rezygnując z przejścia dla pieszych z okolic ul. Sosnowej. Dlaczego? Teraz żeby przejść z tamtej strony w kierunku do TESCO albo na BP trzeba będzie obejść skrzyżowanie na około, prawdopodobnie co najmniej dwukrotnie po drodze stojąc na światłach. Czy ktoś w ogóle o tym pomyślał? Uważam że obecny plan przebudowy Cieszyńskiej w okolicy skrzyżowania z Szarotki to jakieś nieporozumienie.
inwestycje
2012-04-06 12:39:41
@bogdanbo: właśnie ta szerokość jest najważniejszą zmienną / jak pisałem już wcześniej różnic jest dużo, np. Smolna, łącznik IAWP -> Cieszyńska, Dzwonkowa, Regera, Jagienki i inne / każdy może sobie porównać...
inwestycje
2012-04-06 12:40:34
@vaillant - niestety nie, gdyż "nie należy" ona do tej inwestycji
inwestycje
2012-04-06 12:45:10
@Maciek i inni: pamiętajcie, że warto wysyłać merytoryczne uwagi (w ramach konsultacji społecznych) do MZD i do firmy projektowej
Adamsky
2012-04-06 13:12:24
wariant II wydaje się nieco tańszy więc pewnie bardziej prawdopodobny niż nr I. Jak tak się tylko zastanawiam, czy przy tej ogromnej przebudowie nie należałoby uwzględnić BUS PASSów?
mm
2012-04-07 17:11:33
prawdopodobnie nieźle w urzędzie ktoś musi kasować za wstawianie sygnalizacji świetlnej gdzie popadnie...
bogdanbo
2012-04-07 22:14:25
rezygnacja z dwupasmowego ronda Niemena to powrt do przeszłości. W obu wersjach po cztery pasy wjazdowe na skrzyżowanie na obu kierynkach rucu Cieszyńskiej; po trzy pasy wjazdowe z ulic poprzecznych. Ile będzie faz zmiany świateł ? To katastrofa!
Nazwisko Jablonski
2012-04-09 19:50:26
Miasto odpuściło Zapłocie Duże, To Duży Błąd. Trzeba było robić swoje.
bogdanbo
2012-04-09 23:02:36
w pierwszym wariancie wjazd na ul. Zapłocie jest jedokierunkowy - od centrum, w drugim jest ślepa. Wyjazd w kierunku Wapienicy przejmuje przedłużona Tańskiego. Wyjazd w kierunku centrum w obu wariantach - Tańskiego, Spółdzielców i Stawową do Cieszyńskiej. Jeśli się mylę - @inwestycje mnie poprawi!
inwestycje
2012-04-10 00:09:56
@bogdanbo - to, że Zapłocie Duże na końcowym odcinku (wedlug dzisiejszego przebiegu) jest ślepa to bardzo dobrze, gdyż niepotrzebne jest kolejne skrzyżowanie / wyjazd do centrum (i wjazd od strony centrum) jest dużo prostszy - nowy odcinek Zapłocie Duże -> nowy odcinek Tańskiego -> skrzyżowanie Tańskiego/Wapienicka/Tańskiego / to skrzyżowanie jest kilkadziesiąt metrów na zachód od obecnego skrzyżowania Cieszyńskiej z Zapłociem Dużym
Yanek
2012-04-12 10:26:52
Mogą sciągnąć światła z ronda na Hulance. I tak jest nie potrzebne.
Yanek
2012-04-12 10:33:19
Mam prośbę żeby autor wpisał jak można złożyć wnioski do w/w instytucji. W wariancie bez drogi technicznej ulica Jagienki jest zamknięta, tzn. nie ma dojazdu do Cieszyńskiej. To jest jakieś nie porozumienie. Przy ulicy Jagienki i bocznych dochodzących do Jagienki mieszka duża liczba mieszkanców którzy nie mieli by jak dojechać do swoich domów. Jedyny dojazd jaki by był to ulicą Marzanny lub ulicą Potok obok Leviatana. Są to uliczki wąskie i dziurawe. Dlatego chcielibyśmy napisać petycję z podpisami mieszkańców. Bardzo bym prosił o pomoc.
Yanek
2012-04-12 10:34:28
Oczywiście petycję w sprawie by ulica Jagienki w wersji bez drogi technicznej miała dojazd do ulicy Cieszyńskiej.
inwestycje
2012-04-12 11:25:49
@Yanek: pod tym adresem (podawałem go też w poprzednim wpisie) jest wniosek i adresy, na które należy go wysyłać (do 23.04): http://europrojekt.bielsko.pl/pliki_konsultacje/73.Wniosek.doc
martinibb
2012-04-12 21:01:40
@Yanek: dla Twojej informacji temat ul. Jagienki został poruszony na konsultacjach społecznych. Według wstępnych założeń ruch będzie poprowadzony ul Marzanny w kierunku ul. Światopełka, a następnie do nowo projektowanego ronda.
art
2012-04-25 16:54:09
Jeśli ktoś pamięta co działo się gdy nie było ronda Niemena? Wieczne kolizje i korki. Oby tam nie wstawili żadnych świateł.
Yanek
2012-05-14 11:22:09
Czy wiadomo już może czy są jakieś inne warianty?
MP
2013-02-13 10:04:58
Pierwszy raz sie spotykam z tym, zeby mapy nie były orientowane do kierunku północy.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242710
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała