inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - styczeń 2013

Zarząd Województwa Śląskiego podjął decyzję o częściowym dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przebudowy ulicy PCK i budowy nowego mostu nad Białą (czytaj więcej o tej inwestycji). Miasto wnioskowało o dofinansowanie w wysokości 19.582.125,68 zł (85% wartości całości kosztorysu), jednakże pierwotnie projekt ten znalazł się na 12. miejscu na liście rezerwowej i mógł liczyć jedynie na środki finansowe w przypadku, gdyby zrezygnowano z jakiejś innej inwestycji w województwie, lub gdyby znalazły się oszczędności w tych projektach. Parę dni temu Zarząd zadecydował warunkowo wybrać do dofinansowania m.in. bielską inwestycję. Ze względu na ograniczoną ilość pieniędzy, kwotę unijnej pomocy zmniejszono do 10.535.131,07 zł. Teraz, Urząd Miejski w Bielsku-Białej musi zdecydować, czy zgodzić się na tę mniejszą kwotę (co zapewne nastąpi), czy nadal ubiegać się o pełną sumę dofinansowania, lecz bez dużych szans na sukces.

Warto zwrócić uwagę na to, że pierwotny wniosek Urzędu Miasta dotyczył kwoty szacunkowej (opartej na kosztorysie) - po rozstrzygnięciu przetargu, firma (IMB Podbeskidzie), z którą podpisano umowę złożyła ofertę mniejszą (18.986.625,84 zł) niż wstępne szacunki miasta. Tym samym kwota, którą miasto będzie musiało dołożyć do inwestycji jest mniejsza niż to wynika z pierwszych kalkulacji.

2013-01-22 | Dodaj komentarz
Wojtek
2013-01-22 22:16:40
Lepsze 10mln dofinansowania niż pokrycie kosztów inwestycji z własnej kasy, dlatego powinni to przyjąć skoro są nikłe szanse na większe środki.
Matrix
2013-01-22 23:26:56
To znaczy, że cała inwestycja zostanie zakończona w tym roku???
inwestycje
2013-01-23 00:13:51
@Matrix: wszystko zależy od decyzji miasta; jest to natomiast bardzo możliwe, gdyż budżet (konstruowany jeszcze przed uzyskaniem dofinansowania) przewiduje w 2013 roku na tę inwestycję 10 mln zł, co bez problemu pokryje całość wymaganego wkładu własnego. Co więcej, miasto wydało już w 2012 roku część środków na tę inwestycję. Wolne środki być może pójdą m.in. na przebudowę ulicy Orkana i ronda na Placu Zwycięstwa.
maras49
2013-01-23 11:47:38
Należy tylko żałować, że nie dało się wykorzystać wybudowanych podpór wiaduktu nad trasą dla bezkolizyjnego przejazdu dla ulicy Broniewskiego (oba przyczółki i słupy wymagają remontu) Bez pomysłu zezwolono na wybudowanie tam prywatnej przychodni. A może da się to jeszcze odkręcić w przyszłości. Pozdrawiam.
100% BB
2013-01-23 13:37:54
Zabiorą, zabiorą, ponad 10 mln pln droga nie chodzi, a ten projekt przebudowy ulicy wraz z budowa nowego mostu, był sklasyfikowany dopiero na....12 miejscu na liście rezerwowej. Na pewno, o 6 milionów mniej ( przetarg wygrała firma za cenę 19 mln pln ) ale znowu mogliby tych pieniędzy wogóle nie zobaczyć, ze względu na niską pozycję po zakończonym konkursie.
Angus
2013-01-23 14:59:48
@maras49 Pewnie, bezkolizyjny przejazd przez centrum miasta! na słupach! Miasto służy mimo wszytko także do mieszkania, nie tylko jako placyk pocięty trasami komunikacyjnymi dla kierowców....
stork
2013-01-24 07:49:33
Uzasadnienie (Zarządu Woj. Śl.) przyznania dofinansowania dla projektu przebudowy PCK: Dofinansowanie projektu Miasta Bielsko – Biała przyczyni się do bezpośredniego usprawnienia ruchu poprzez wyprowadzenie pojazdów z centrum miasta na DK 69 (będącej w sieci TENT) w kierunku Żywca i Zwardonia, a także poprzez węzeł Mikuszowice Śląskie na drogę ekspresową S1 w kierunku Cieszyna, Krakowa i Katowic. Co uzupełni brakujący element w sieci drogowej i będzie miało znaczenie dla atrakcyjności inwestycyjnej województwa. Przyznanie dofinasowania dla projektu z dość odległej pozycji na liście rez. dobrze świadczy o władzach miasta i pozycji miasta w województwie. Jest to najdroższy projekt z dodatkowo dofinansowanych. http://rpo.slaskie.pl/zalaczniki/2013/01/21/1358770929.pdf http://rpo.slaskie.pl/zalaczniki/2013/01/21/1358770943.pdf
jaro
2013-01-24 11:40:37
@ Inwestycje. Czy jest sens przebudowanie Placu Zwycięstwa skoro jest on nieźle przejezdny i dość rozbudowany. Pieniądze bardziej by się przydały na remont ulicy Sobieskiego (od początku do właśnie Placu Zwycięstwa). W miarę możliwości można by ten odcinek poszerzyć .Pozdrawiam.
wywrotowiec
2013-01-24 13:00:07
mysle ze po oddaniu tych tegorocznych inwestycji drogowych w Bielsku, trzeba bedzie zaczac ucinac budzet na drogi (pozostac jedynie przy konserwacji i remontach nawierzchni) i zaczac inwestowac w inne sektory np. edukacje, transport publiczny, i turystyke
wywrotowiec
2013-01-24 13:04:58
a, zapomnialem uzasadnic. Miasto jest przejezdne, nawet na najmniejszych ulicach naszego miasta jest w stanie zmiescic sie autobus (jesli nie dwuplatowiec, to dwupietrowy ktory ma wieksza pojemnosc i zwrotnosc) A autobusow jadacych 3-go maja, ktore skrecaja w Orkana, albo dalej strone Slowackiego nie ma, a jest miejsce i zapotrzebowanie.
inwestycje
2013-01-24 13:49:40
@jaro: zdecydowanie uważam, że ta przebudowa ronda na Placu Zwycięstwa jest kompletnie nie potrzebna, szczególnie, że na pewno kosztować będzie kilka mln zł - te pieniądze dużo bardziej przydałyby się drogom lokalnym, które nierzadko są w tragicznym stanie
fack
2013-01-24 20:47:44
Przebudowa ronda na Placu Zwycięstwa jest bardzo konieczna, ale tylko przy założeniu, że ZMNIEJSZY się to rondo baaardzo. Wiadomo, że jest pięć dróg dojazdowych, ale rondo nie musi być okrągłe i można go odpowiednio uformować.
jaro
2013-01-24 21:04:08
@ Inwestycje. Dzięki za odpowiedź. Kto decyduje w Magistracie o tym które ulice będą remontowane i w jakiej kolejności ? Odnośnie przytoczonego przeze mnie odcinka ulicy Sobieskiego - jest on sporo wyjechany a przede wszystkim mocno wąski. Dlatego autobus nr 7 ma problemy żeby w miarę spokojnie przejechać go. Natomiast w planie na ten rok nie ma remontu ulicy Grunwaldzkiej, co było zapowiadane m.in. przez prezydenta BB.
inwestycje
2013-01-25 02:08:15
@jaro: to, że jakiejś inwestycji nie ma zapisanej w założeniach do budżetu to jeszcze nie znaczy, że nie będzie realizowana; nie jest dostępny publicznie żadna lista inwestycji drogowych planowanych w tym roku
KUTAS
2013-01-26 20:44:09
inwestycje- wiesz może kiedy coś będzie działane z międzyrzecką? Wapienice zaniedbali straszni eprzez ostatnie 10-15 lat ale tyle firm tutaj nowych powstało i powstaje
...gość...
2013-01-26 21:51:14
wapienice miasto ma gdzieś, tylko odwlekają wszystko i przez nich ludzie jeżdżący dzień w dzień międzyrzecką do pracy muszą co roku z zawieszeniem robić! Miasto umie tylko ciągnąć z wapienicy dając w zamian puste długoterminowe obietnice
bogdanbo
2013-01-27 10:40:45
Uważam, że powinniśmy pytania zadawać bezpośrednio radnym, władzom miasta i naczelnikom wydziałów. Wstęp na odpowiednie komisje RM jest wolny, są to posiedzenia otwarte i każdy mieszkaniec miasta może prosić o możliwość zabrania głosu, zadania pytań czy też wyrażenia opinii w punkcie "sprawy różne" jeśli porządek obrad danej komisji nie obejmował tematu nas interesującego. I tak w sprawach budowy i remontu dróg można stawić się na Komisję Gospodarki PiOŚ lub Komisję Gospodarki M&M. Ponieważ w bm te komisje już obradowały to jeśli ktoś ma czas może jutro: "Uprzejmie zapraszam na posiedzenie Komisji Budżetu Strategii i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej, które odbędzie się w dniu 28 stycznia 2013r. o godz. 15.30 w sali nr 31." Na budżetówce też można spytać, na które drogi będą wydane pieniądze w br. Polecam aktywniejszy udział, bo na komisje z pośród mieszkańców przychodzi regularnie tylko Romek Chomicki ale jego wystąpienia nic nowego nie wnoszą :) . No i ja też czasem wpadam na jakąś komisję i pytam!
inwestycje
2013-01-27 22:48:24
W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta, jeszcze w październiku zapisane było, że przebudowa Międzyrzeckiej zacząć ma się w 2014 roku. W obecnej WPF (styczniowej) nie ma tej inwestycji w ogóle ujętej (poza tym dużo innych projektów wypadło (m.in. Nowohałcnowska, Zapora i inne). Nie wiem jeszcze dokładnie, jak to wytłumaczyć...
q
2013-01-27 23:34:11
Bo potrzeba dużo pieniędzy na budowę stadionu. Przez dwa lata to będzie najwieksza inwestycja.
ben
2013-01-28 00:23:06
Stadion był ujęty w WPF już znacznie wcześniej, więc to nie jest przyczyną zniknięcia niektórych inwestycji. Raczej przeszacowanie dochodów z podatków, bo że będzie mniej niż planowano to raczej pewne
100% BB
2013-01-28 11:26:41
Miedzyrzecka to koszt 30 milionów złotych, na upartego mozna tą inwestycję zapisać na 2 lata budzetowe ( np. lata 2014-15 ), bo i zakres prac jest na tyle duży, że można ją wykonać na środki własne 2x15 mln pln, a dodając że kwota z przetargu będzie raczej niższa, to inwestycja będzie znacznie tańsza. Prawdopodobnie w UM, nie chce przeinwestować, ponieważ moze sie okazać, ze pod koniec roku 2015 kiedy będą do podziału pierwsze pieniądze z UE na lata 2014-20, muszą być zabezpieczone pieniądze na wkład własny, a jak coś już się słyszy, UE ma dofinansowywac projekty w okolicach 70%, reszta musia być zabezpieczone przez zamawiajacego. Co nie zmienia faktu, ze nie trzeba czekać na środki z UE, na każdą inwestycję, a co bedzie jeśli pan premier wróci z negocjacji jako przegrany?
...gość...
2013-01-28 23:14:48
a czy nie można zebrać podpisów, zrobić czegokolwiek by przyspieszyć remont Międzyrzeckiej? Sądzę że znajdzie się wiele osób które poparłoby tą inicjatywę
inwestycje
2013-01-29 00:37:35
Należy wg mnie zacząć od naciskania na radnych i prezydenta miasta. Zbieranie podpisów to jest raczej drugi krok (w przypadku, gdyby pierwszy był nieefektywny). Choć nie powiedziane, że ktoś nie może zająć się taką inicjatywą.
...gość...
2013-01-29 08:18:48
chętnie bym sie tym zajął gdyby znalazł sie ktoś kto by mi w tym pomoże
100% BB
2013-01-31 10:55:43
Panie @inwestycje, mamy wstepne dane z wykonania budzetu miasta BB za rok 2012, z deficytu założonego na blisko 50 mln złotych, wydatki były większe raptem o 6 mln pln, czyli dług miasta zwiekszył się o kolejne 6 mln pln, ale zważywszy na to że miasto spłaca 35 mln+ odsetki 12 mln, dług ogólny gminy suma sumarum powinien być niższy w roku 2013; gdyż deficyt roczny za tamten okres jest mniejszy niż suma spłat jaką dokonało miasto BB, za rok 2012...... Czyli de facto dług miasta powinen spać o jakieś 29 do 41 mln pln jeśli do rozchodów doliczymy odsetki jakie miasto musiało z tego tytułu ( kredytów ) ponieść. Proszę o analizę tego co napisałem. Głowną przyczyną defictu miasta sa niezrealizowane, założone przed rokiem wpływy do budżetu z UE na dosyć sporą sumę pieniedzy ( brak rozliczeń czy niedokończone inwestycje..... ) z niewykonanych czynności cywilnoprawnych w okolicy 20% oraz niewykonanie udziałów w podatku PIT, na sumę 5 mln zł. Mimo wszytsko liczyłem, że koniec, końców deficyt jeśli bedzie to minimalny, a powinna być nadwyżka gdyby rozliczenie środków z UE było tak jaki był plan na 2012 rok. Pana o nicku inwestycje proszę o komentarz do deficytu i jakie to ma przełożenie na wysokośc zadłużenia miasta w roku 2013.....
Darco
2013-01-31 14:51:04
Pan Inwestycje wspomniał coś o przebudowie ul. Orkana, czy są jakieś wieści?
wapienica
2013-02-03 12:55:30
do gość, w sprawie Międzyrzeckiej chętnie Ci pomogę, daj jakiś namiar na siebie
jaro
2013-02-03 20:00:47
@ Inwestycje. Wiadomo może coś więcej na temat poprowadzenia drogi przez wzgórze Trzy Lipki, niż to wynika z artykułu ze znanego bielskiego portalu ? Może jakieś dane techniczne ?
Matrix
2013-02-06 15:00:03
W parku przy skrzyżowaniu PCK i Broniewskiego wycięto wszystkie drzewa rosnące przy drodze pod przyszłe rondo...
obiektywny
2013-02-09 17:44:22
@jaro: Jeżeli dobrze pamiętam, to w maju zeszłego roku odbyło się spotkanie władz miasta z mieszkańcami dzielnicy na temat drogi, o której piszesz. Według planów, jakie zaprezentowali przedstawiciele miasta, droga (a właściwie pas drogowy) miałaby mieć 17 metrów szerokości zaś sama jezdnia 6 metrów.
wywrotowiec
2013-02-10 17:38:12
apeluje o wiecej szacunku o drzewa i krzewy rosnace przy drogach, kiedy juz sie wszystko zbuduje i poszerzy, bedziecie Panstwo odczuwac brak zielonych miejsc i wielka szeroka np na 15 metrow przestrzen asfaltu i brak drzew. Nie jestem ekologiem tylko mieszkancem duzego europejskiego miasta, ktore nie wyobraza sobie zeby wyciac drzewo pod budowe lewoskretu badz chociazby jednego pasa wiecej
bogdanbo
2013-02-10 21:55:48
>@Darco/ Z tego co mi wiadomo Orkana i Waryńskiego mają dużą szansę na remont w tym roku. Są niestety też opinie aby remont Cieszyńskiej i Sobieskiego zacząć od strony d..y tzn. przebudować po pierwsze rondo Zwycięstwa. >jaro/ Chwilowo budowa drogi na Trzech Lipkach została "uwalona" na ostatniej sesji RM. >@wywrotowiec/Parę starych drzew czasem trzeba wyciąć. ważne są liczne i dobrze zaplanowane nowe nasadzenia. WB-B-ej jest sporo lip, brzóz i innych pylących - alergicznych drzew nasadzonych za czasów prl-u. Należy je zastępować gatunkami szlachetniejszymi i ładniejszymi.
nowohalcnowska.manifo.com
2013-02-12 21:44:08
@wywrotowiec U nas wyburza się kamienicę aby zrobić prawoskręt w kierunku Ratusza, by żyło się lepiej http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2210.html
jaro
2013-02-13 11:30:18
@ Obiektywny. Gdzie tkwi haczyk ? 17 metrów szeroka ulica a tylko 6 metrów jezdni. To 11 metrów na chodnik ?
Angus
2013-02-13 11:51:55
@jaro@obiektywny Pytanie - a po co jest potrzebna droga przez Trzy Lipki?
jaro
2013-02-14 11:47:32
@ Angus. To proste. Wszystkim zalecam , którzy włączają się w dyskusję, aby najpierw popatrzyli się na mapę B-B. Droga ta byłaby częścią pierścienia okrążająca centrum miasta. Większy pierścień okrążający to obwodnica i ekspresówka. Jednak nie każdy ma ochotę ładować się na cztery pasy.To po pierwsze. Po drugie może to, w jakimś stopniu, udrożnić miejski krwiobieg komunikacyjny.
Angus
2013-02-14 13:14:53
@jaro OK, rozumiem i patrzę na Google earth, ale chodzi o to, aby plusy nie przesłoniły nam minusów. To są tereny zielone, możliwe do wykorzystania jako rekreacyjne dla płn-zach części miasta. Póki co zaniedbane i zmarnowane. Jeśli zostaną przecięte drogą,, bo nie każdy chce się pakować na dwupasmówkę, to pozamiatane. A zysk dla kierowców to przejazd kilka minut krótszy. Tym bardziej, jeśli plany dalekosiężne zakładają rozbudowę Cieszyńskiej, a więc mijski krwiobieg komunikacyjny udrożni sie tak czy inaczej.
obiektywny
2013-02-14 16:33:34
@Angus: Jeżeli chodzi o tę drogę, to prędzej czy później będzie ona potrzebna. W przyszłości całe wzgórze Trzech Lipek (zapewne oprócz małego obszaru wokół krzyża) oraz tereny w stronę Sarniego Stoku będą zabudowane, bo tereny te nie są miejskie i miasto nie jest w stanie praktycznie zablokować ich zabudowy. Biorąc pod uwagę fakt, iż liczba mieszkańców zwiększy się wielokrotnie, nie wyobrażam sobie, aby ulica Nad Potokiem była w stanie wytrzymać takie natężenie ruchu. Już teraz w godzinach szczytu panuje na niej duży ruch, a wyjazdy z bocznych ulic (na przykład Portowej) są niebezpieczne. Zapewne za kilka lat te same osoby, które teraz protestują przeciwko tej drodze, będą chciały, aby na te tereny docierała komunikacja miejska i jakoś nie mogę sobie wyobrazić, aby autobusy (zwłaszcza w ziemie) poruszały się po wąskich i stromych uliczkach odchodzących w górę od ulicy Nad Potokiem. Oczywiście nie jestem zwolennikiem budowy "autostrady", ale uważam, iż droga o charakterze lokalnym jest (będzie) tam jak najbardziej potrzebna.
Gumiś
2013-02-18 11:06:32
Raczej bym się nie nastawiał na to, że teren wokół Trzech Lipek czy same Trzy lipki zostaną zabudowane, na wskutek "wielokrotnego podwojenia liczby mieszkańców". Po pierwsze dlatego, że nic nie wskazuje na to by w Bielsku miał mieć jakikolwiek ogromny bum demograficzny, po drugie tereny przy Trzech lipkach nie są atrakcyjnymi działkami budowlanymi, choćby z powodu uzbrojenia terenu, no i po trzecie, cokolwiek będziesz robił na trzech lipkach odezwą się ekolodzy-hipokryci, na codzień "ślepi" na dewastację i ząsmiecanie wzgórza.
Gumiś
2013-02-18 11:30:05
No i chyba najwazniejsze- według mnie nie ma sensu budować tam drogi, a w przyszłości jeśli jakaś miałaby tam powstać, to tylko o charakterze osiedlowym. Pieniądze wydałbym bardziej na naprzykład poszerzenie i połączenie ulicy Błotnej z Filarową
inwestycje
2013-03-15 22:31:51
Urząd Miejski zgodził się na niższą kwotę dofinansowania.
bogdanbo
2013-03-16 11:01:23
>@inwestycje/ A czy było inne wyjście? Najważniejsze inwestycje drogowe w centrum i śródmieściu to obecnie te, które są powiązane ze skomunikowaniem stadionu miejskiego. Ten priorytet widać gołym okiem choćby uzasadnienia inwestycji były inne.
inwestycje
2013-03-16 12:51:11
@bogdanbo: Oczywiście. Choć niegospodarnością byłoby zrezygnowanie z tych pieniędzy, skoro Miasto i tak zaczęło realizację inwestycji bez zapewnienia finansowania ze środków UE. Szanse na uzyskanie pełnego (85%) dofinansowania były raczej mizerne, dlatego lepsze 52% niż 0%.
bogdanbo
2013-03-16 13:22:58
Zygzakowaty i okrężny przebieg ścieżki rowerowej budzi zdumienie; Trzykrotnie przecina ona jezdnię w tym dwa razy na rondzie turbinowym (gdzie sygnalizacji świetlnej nie będzie) Korzystając ze ścieżki będzie trzeba 3 razy zsiąść z roweru na przestrzeni 100 m aby jadąc od starego mostu skręcić na nowy most!
inwestycje
2013-03-16 14:22:15
@bogdanbo: Nikt z tej ścieżki w takim przebiegu nie będzie korzystał - nie ma co się łudzić! Projektanci mogą się pochwalić, że zaprojektowali ścieżkę rowerową... Myślę jednak, że nigdy nie wstali zza AutoCada i nie wsiedli na rower. Gdyby tak było - mieliby inne koncepcje poprowadzenia ścieżki. Ktoś taki projekt zrobił, ktoś taki również zatwierdził w MZD. Nie ma zatem co się dziwić, że zajmujemy zaszczytne OSTATNIE (41.) miejsce w rankingu przyjazności dla rowerzystów wg RowerTour: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,12816464,Rowertour_ocenil_polskie_miasta__Ktore_sa_przyjazne.html
nowohalcnowska.manifo.com
2013-03-16 23:08:41
Patrząc na projekty w moim mieście odnoszę wrażenie ze:projektant stoku na debowcu nigdy nie jeździł na nartach , projektant ścieżek rowerowych-rower widział tylko na zdjęciu, projektant rozwiązań komunikacyjnych na pewno nie ma prawa jazdy, projektant Starego Rynku nigdy nie był za granicą(Wieśniak), Nestrypke(zadaszenie zamku) przechodzi kryzys wieku średniego. Kasztelan nie jeździ na nartach-efekt projekt Dębowca z którego śmieje się cała polska.
Komentarzy (27)

Powrót tramwaju do centrum...

  

Czy do Bielska-Białej wróci tramwaj? Dużo wskazuje na to, że tak. Nie będzie pełnił jednak funkcji komunikacyjnej...

Jak informuje portal bielsko.biala.pl na placu Żwirki i Wigury, gdzie przed laty znajdowały się przystanki i mijanka bielskiego tramwaju - staną dwa wagony (według planów ma być to wagon silnikowy i przyczepa).

Tramwaj ma zostać ulokowany na placyku przed wejściem do Muzeum Techniki i Włókiennictwa - na terenie niewielkiego parkingu samochodowego. Pojazd będzie pochodził ze zbiorów bielskiego Muzeum Motoryzacji, które przejęło wagony przed paru laty, po obowiązkowej ich wyprowadzce z terenu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

W tym roku na tylnej elewacji kamienicy przylegającej do placu ŻiW miejscowi artyści namalują mural bazujący na starej widokówce przedstawiającej plac w pierwszej połowie minionego stulecia. Fizycznie stojący przed muralem, na zrekonstruowanym na krótkim odcinku torowisku, tramwaj ma niejako „wjeżdżać" w widokówkę, na której będzie widoczna dalsza część szyn i kolejny już „obrazkowy" wagon.

Całość inwestycji ma kosztować około 1 miliona złotych - realizowana będzie etapami. Projekt jest już gotowy. W pierwszej kolejności (w tym roku) powstanie mural, a w 2014 roku ustawione zostaną wagony. Dodatkowo na placu ŻiW tuż przy pojeździe ulokowane będą dwa tematycznie związane pomniki: konduktorki i motorniczego. Ostatnimi elementami (poza towarzyszącą małą architekturą - np. ławeczkami) będą tablica informacyjna przybliżająca ponad 75-letnią (1895-1971) historię bielskich tramwajów oraz przedwojenna prasa do wyginania szyn.

Miejmy nadzieję, że tym razem plany przywrócenia tramwaju w mieście (chociaż w takiej formie) w końcu doczekają się realizacji. Przez ostatnie lata, mimo nacisku części społeczeństwa i różnych organizacji (m.in Bielskiego Towarzystwa Tramwajowego), władze miasta (poza nielicznymi wyjątkami) nie wykazywały specjalnego zainteresowania takimi pomysłami... Dotychczasowe pomysły ustawienia tramwaju w okolicy placu Żwirki i Wigury, mimo interesujących koncepcji nie wychodziły poza sferę idei.

na podstawie artykułu Katarzyny Górnej-Oremus, Tramwaj stanie na placu (link)

Strzałką wskazano elewację kamienicy, na której powstanie mural i pod którą staną wagony tramwajowe:

zdjęcie: Gaj777, licencja PD

2013-01-11 | Dodaj komentarz
bielszczanin
2013-01-12 11:37:55
Czy ktoś wie coś na temat przebudowy ulicy cieszyńskiej i ulicy zapory? Swojego czasu było o tym głośno, już miało to być robione a teraz temat umarł i nic się nie dzieję. Pozdrawiam
inwestycje
2013-01-12 12:47:09
bielszczanin: "już miało to być robione a teraz temat umarł i nic się nie dzieje" - absolutnie nie miało to być już robione - Cieszyńskiej nikt nigdy nie zapowiadał w tak krótkim czasie, jeśli do końca dekady ulica zostanie przebudowana, to będzie dobrze... / ul. Zapory ruszy najwcześniej (choć i to nie jest pewne) w przyszłym roku
jaro
2013-01-13 11:00:53
Wszystko piknie itd ...- Fajnie ,że pomysł z pl. Żwirki i Wigury w końcu (może) będzie zrealizowany. Tylko ,że mowa jest tu o jednym wagonie. Natomiast przy ulicy Długiej jeszcze parę lat temu było składowanych wiele pięknych wagonów związanych z historią bielskich tramwajów. Pozbycie się ich przez władze miasta było , wg mnie , bandytyzmem w czystej postaci.
inwestycje
2013-01-13 12:01:57
@jaro: część z tych wagonów została w BB tylko dzięki uporowi zapaleńców, gdyby nie oni - w mieście nie zostałby ani jeden wagon
Ogrodnik
2013-01-13 23:35:35
Super pomysł, mam nadzieję, że zostanie zrealizowany. Tylko aby później były też pieniądze na jego konserwację, oraz aby nie został za chwilę zniszczony przez jakiś wandali bo szkoda by było.
inwestycje
2013-01-14 01:36:15
@Ogrodnik: to drugie niestety jest ogromnym problemem; tablica Miejskiego Systemu Informacji na Placu Żwirki i Wigury została już w kilkanaście dni po zainstalowaniu pomazana przez jakiegoś zakompleksionego idiotę...
z BB
2013-01-14 07:40:53
swietna koncepcja - otwiera wyobraznie
Angus
2013-01-14 07:52:26
@Inwestycje&Ogrodnik - Zakompleksionych idiotów marzących po ścianach i płotach nigdy nie zabraknie niestety. jedyną radą byłoby systematyczne czyszczenie i zamalowywani tych bohomazów, wg zasady purmistrza new yorku Gulianiego. Jesli się tego nie robi, matoły mają satysfakce, że ich "tfurczość cieszy oko". A u nas niestyty się bohomazy pozostawia, nawet w miejscach niedawnych nowych inwestycji - tak jakby nikt tego nie zauważał.
Łukasz
2013-01-14 11:22:38
Czekamy na więcej info i wizualizację planowanego remontu kolejnej kamienicy na Rynku, tym razem tej, gdzie od kilkudziesięciu lat mieści się "Pierożek". :)
jaro
2013-01-14 11:34:10
@ Inwestycje. Dzięki za odpowiedź. Mam pytanie z innej beczki. Niedawno został zatwierdzony budżet miasta na nowy rok. Jednak nic nie słychać na temat remontu (zapowiadanego) ulicy Grunwaldzkiej. Ani mru mru...
Gumiś
2013-01-14 14:11:52
Super! Takich między innymi rzeczy mi właśnie w Bielsku brakuje
dd
2013-01-14 15:24:36
na drugim zdjęciu kamienica przy schodowej "faktura czerwona z białymi detalami" zajebiście pasuje do tej kamienicy ,ale znając wizje lokalna jak każda odnowiona kamienica będzie pewnie żółta ;/ ps mam jeszcze pytanie do @inwestycji mianowicie chciałbym dowiedziec się co powstaje pod Dębowcem przy niedoszłym aqaparku
inwestycje
2013-01-14 15:44:48
@dd: w tym miejscu powstaje Szpital Chirurgii Małoinwazyjnej i Rekonstrukcyjnej i Klinika Chirurgii Plastycznej, wizualizacja: http://www.cmr.bielsko.pl/files/rozbudowacmrduza.jpg
inwestycje
2013-01-14 15:46:52
z innej beczki: otwarcie (dla narciarzy) stoku pod Dębowcem, w piątek o 12:00; stok będzie czynny codziennie od 9:00 do 21:00
Matrix
2013-01-14 16:03:50
Inwestycje to na pewno pewne, bo kumpel był wczoraj i powiedziano mu że 15 stycznia. Będzie może dzień za darmo na otwarcie???
inwestycje
2013-01-14 16:08:51
@Matrix: na pewno w piątek; dwie godziny przed wpuszczeniem narciarzy na stok będzie oficjalne otwarcie; nic nie wiem o darmowym dniu - szczerze w to wątpię...
Matrix
2013-01-14 16:13:28
Każdy "normalny" ośrodek narciarski robi otwarcie sezonu za darmoszke. ale czego można się spodziewać po naszym magistracie...
Matrix
2013-01-14 16:53:45
Ośrodek narciarski powinien być już otwarty od tego weekendu .Do piątku to odwilż szybciej przyjdzie...
bielszczanin
2013-01-14 17:16:44
Dziękuję za odpowiedź. Z tą Zaporą w przyszłym roku to chodzi omyłkowo o 2013 czy już 2014? No to nic tylko czekać. Pozdrawiam,
inwestycje
2013-01-14 17:38:00
@bielszczanin: o 2014
stork
2013-01-16 08:29:54
Jest już wstępny projekt Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ślaskiego na lata 2014-2020, a w nim Lista projektów strategicznych rekomendowanych jako projekty kluczowe (Uchwała Zarządu Województwa Śląskiego z dnia 21 grudnia 2012 r.) nr 3620/219/IV/2012). Na liście dwa wielkie projekty dotyczące naszego miasta: 1/ Poprawa bezpieczeństwa energetycznego miasta Bielska-Białej wraz z zapewnieniem jego dalszego rozwoju poprzez przeizolowanie sieci elektroenergetycznej 6 kV na napięcie 15 kV na terenie miasta - przewidywany koszt 200.000.000 PLN - Beneficjent: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach; 2/ Rozbudowa ul. Warszawskiej w Bielsku-Białej – odcinek od węzła Komorowice do ul Piastowskiej - 276.700.000 PLN - Beneficjent: Miasto Bielsko-Biała. Prawie 500 mln dla Bielska z puli ponad 7,5 mld PLN na projekty kluczowe. Oczywiście to dopiero projekt, ale prawdopodobieństwo realizacji ww. inwestycji jest w tym momencie bardzo duże. Nie ma w nich problemów dotyczących pomocy publicznej, więc Komisja Europejska klepnie je pewnie bez pytań. Na dzień dziesiejszy nie wiadomo na 100% jaki będzie poziom dofinansowania projektów, ale prawdopodobnie będzie niższy niż w latach 2007-2013 (85% kosztów kwalifikowalnych).
nowohalcnowska.manifo.com
2013-01-16 13:07:21
Z tym tramwajem przy muzeum techniki to super sprawa. @stork o ńowohałcnowskiej zapomnieli. @Angus pozostawienie na dłużej graffiti jest przyzwoleniem na dewastacje, zamalowanie jej ,,na szybko" skutecznie zniechęca potencjalnych naśladowców.
stork
2013-01-16 13:16:02
Najsłynniejsza na blogu, przyszła arteria Nowohałcnowska, będzie mogła ubiegać się o dofinansowanie w konkursach w ramach priorytetu VI RPO WSL na lata 2014-2020 - Transport.
Gumiś
2013-01-18 11:07:42
Węzeł Komorowice? Chodzi o naszą koniczynkę, czy może już o zjad do Mazańcowic na wysokości forda? (tam by się w sumie przydał węzeł)
inwestycje
2013-01-18 13:45:54
węzeł Komorowice to "koniczynka"
cityzen
2013-01-30 17:35:51
Mało kto pamięta czasy gdy do Cygańskiego lasu..tramwajem .. A może jeszcze nie wszystko stracone.Technicznie jest możliwa odbudowa częsci lini nr 1,np od ul. Kustronia na wysokosci ul. Andersa do Cygańskigo Nie byłby to kosmiczny wydatek Stara zajezdnia tramwai istnieje jak i klimat cygańskiego lasku także..Fakt Władcy miejscy zrobili kolejny interes życia skutkiem czego do niedawna była tam piekarnia(chyba splajtowała) . Niewątpliwie taka reaktywacja byłaby to całoroczna atrakcja ,Przy odpowiedniej motywacji zapewne i UE grosza by dorzuciła
quest
2013-04-23 17:57:57
Co ma wspólnego budowa nowego mostu oraz skrzyżowania z dewastacją i regulacją rzeki Białej,w Bielsku-Białej niema i nigdy nie było zagrożenia powodziowego,regulacje są zbędne!. Gdzie jest wydział ds.ochrony środowiska w UM w Bielsku-Białej,wydział ten nie spełnia swojej roli i powinien być rozwiązany.Komu przeszkadzały pstrągi pływające koło Urzędu Miejskiego oraz w Parku im.A.Mickiewicza. Precz z korupcją w Bielsku-Białej oraz korporacją SKANSKA S.A.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078175
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała