inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - grudzień 2013

Miejski Zarząd Dróg ogłosił w grudniu przetarg na dokończenie projektowania inwestycji polegającej na przebudowie ulicy Warszawskiej, na odcinku pomiędzy ulicą Budowlanych a węzłem z drogą ekspresową S1. Część dokumentacji została już wykonana w ramach wcześniejszego zadania (czytaj więcej).

Termin składania ofert w przetargu na wykonanie dokumentacji mija 24 stycznia 2014 roku.

Kolejny przetarg, tym razem na wykonanie prac budowlanych, ma być ogłoszony w pierwszej połowie 2016 roku. Roboty mają być prowadzone od drugiej połowy 2016 roku do końca 2018 roku.

Inwestycja polegać ma głównie na:
- przebudowie ul. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Budowlanych do węzła z drogą ekspresową S1
- przebudowie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Budowlanych i ul. Trakcyjną
- przebudowie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Czechowicką
- przebudowie ul. Czechowickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do ul. Traugutta
- remoncie ul. Czechowickiej na odcinku od ul. Traugutta do wiaduktu kolejowego
- przebudowie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Sarni Stok i ul. Kwiatkowskiego
- przebudowie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Węglową (uniemożliwienie ruchu poprzecznego)
- przebudowie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Okrężną
- budowie ekranów akustycznych w rejonie ul. Korczaka i Technikum Budowlanego
- przebudowie mostu na potoku Starobielskim w ciągu ul. Warszawskiej
- remoncie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Warszawskiej
- budowie kładki dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Węglową (prowadzącej do CH „Sarni Stok")
- przebudowie chodników
- przebudowie sieci teletechnicznych
- modernizacji oświetlenia ulicznego

Parametry ulicy Warszawskiej po przebudowie:
- klasa ulicy G - droga główna
- droga dwujezdniowa dwupasowa, z poszerzeniami w rejonie skrzyżowań
- szerokość jezdni głównej 2 x 3,5m = 7m
- szerokość pasa dzielącego zmienna od 2m do 5m
- prędkość projektowa - 50km/h
- prędkość miarodajna - 70km/h
- chodniki: obustronne min szerokość 2,5m (przy jezdni)

Plany przebudowy ulicy Warszawskiej:

Kładka nad ulicą Warszawską na wysokości CH "Sarni Stok":

plany: materiały przetargowe

2013-12-30 | Dodaj komentarz
Filip
2013-12-31 01:07:39
Czyli przy TESCO i przy Sarnim Stoku pozostaną tę niebezpieczne ronda?
inwestycje
2013-12-31 01:23:20
@Filip: tak zostaną - będą jedynie poszerzone i będzie trochę inna organizacja ruchu / aby być precyzyjnym - nie są to ronda, lecz skrzyżowania z wyspą centralną
raf
2013-12-31 10:52:53
Problem ronda/skrzyżowania przy Sarnim to idiotycznie zaprogramowane światła, które w dodatku są podwójne i mylą bardzo. Co do Tesco to ja tam nie widzę nic niebezpiecznego, wystarczy zainstalować rejestrator przejazdu aut na czerwonym świetle i problem zniknie, jak się posypią mandaty.
Filip
2013-12-31 11:49:39
@inwestycje Czy rondo (skrót myślowy) przy Sarnim Stoku nadal nie jest odebrane MZD, gdyż inwestor CH Sarni Stok nie wykonał go zgodnie z umową? Te skrzyżowania mają niebezpieczny kształt, wyprofilowanie i przede wszystkim bardzo śliski asfalt.
inwestycje
2013-12-31 14:47:58
@Filip: niestety nie wiem
Rowerowe-BIelsko.PL
2013-12-31 16:27:45
Tak jak myslałem oczywiście nikt nie pomyslał żeby zrobić od razu drogi rowerowe wzdłuż tej ulicy, bo szerokośc chodnika od strony Sarniego Stoku jest wystaczajaca do wybudowania wydzielonego chodnika i DDR-a. Ale oczywiście tego "NIE DA SIĘ ZROBIĆ". Cholerny skansen rowerowy.
inwestycje
2013-12-31 16:46:45
^^^ Niestety... :( Zamiast budować ścieżki likwiduje się nawet te istniejące - w ostatnim czasie zauważyłem, że zlikwidowano ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Kolistej (os. Karpackie - rondo przy ul. Gościnnej).
Rowerowe-Bielsko.PL
2013-12-31 16:56:44
Zlikwidowali bo puscili tam linie autobusowa i porobili przystanki. Poza tym trzepneli tam niezlego bubla za unijna kase. Pisalem o tym u siebie jak robilem przeglad tego niewypalu. Zlikwidowac to powinni MZD (M-oże Z-robimy D-obrze).
maras49
2013-12-31 17:13:19
Hm..Przepadła okazja na przebudowę skrzyżowania (tu zwanym Rondem przy Sarnim) na RONDO podobne jak na Hulance. Moim zdaniem jest ono dość bezpieczne. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego i (niektórym dysydentom) bardziej rozsądnego działania w Nowym 2014 Roku.
Wojtek
2014-01-01 12:52:08
Patrząc na ten projekt to słowo "przebudowa" jest tutaj nie na miejscu ... powinno być ... remont. Oby w tym roku ludzie poszli po rozum do głowy i podczas wyborów samorządowych udało się wyrzucić tą bandę z kasztelanem na czele bo oni już miastu niczego dobrego nie przyniosą.
D2156
2014-01-01 20:51:55
Skrzyżowanie na sarnim stoku jest bardzo mało przepustowe i bardzo kolizyjne. Należy je bezwzględnie przebudować na rondo turbinowe, albo skrzyzowanie 2 poziomowe jak na piekarska/ wyzwolenia. Jeżeli przebudowa ma polegać tylko na tym co jest załączone na obrazkach to jest to skandal i wręcz defraudowanie pieniedzy
inwestycje
2014-01-02 01:16:41
@D2156 - wg analiz projektanta rondo turbinowe byłoby w tym miejscu mniej przepustowe niż przebudowane skrzyżowanie ze światłami i wyspą centralną / skrzyżowanie dwupoziomowe byłoby na pewno najlepszym rozwiązaniem - pytanie, czy jest na to miejsce (sąsiedztwo wiaduktu na Kwiatkowskiego i wiaduktu na Warszawskiej oraz CH Sarni Stok)
jp
2014-01-02 16:20:09
Chodnik przy rondzie obok Tesco (od strony Metalplastu) kończy się w polu. Są tam światła, wiec chyba nie ma problemu żeby zrobić tam bezpieczne przejście. Nikt rozsądny idąc z Tesco do Metalplastu (np. ze względu przystanek autobusowy przy Tesco) nie będzie nadrabiał drogi do kładki, a przebieganie przez dwupas jest trochę niebezpieczne...
mazan
2014-01-02 17:00:31
Przebudowa, która nic nie wnosi a kosztuje krocie. Dziękuję
wapienica
2014-01-02 18:19:42
Dobra dobra, dofinansowanie unijne a skąd gmina znajdzie 20% - czyli 55mln zł na wkład własny? Bo jeśli rozpocznie się ta inwestycja to pozostałe drogi zostaną nawet nieruszone. A wolałbym lokalne miejskie dziurawe drogi wyremontować, a na Warszawskiej ułożyć tylko nowy asfaltowy dywan.
Fred
2014-01-03 13:41:45
Warszawska potrzebuje tylko nowego asfaltu. Wydaje mi sie ze w ramach walki z ruchem drogowym I po wybudowaniu obwodnicy zwiekszanie przepustowosci I klasy drogi przez centrum miasta to pomyłka ktora mieszkanca I tak zycia nie ulatwi, skroci moze czas prize jazdu ale czy te kilka minut wart jest 200 mln? Mysle ze sa inne zadania w miescie, chocby modernizacja szkol i szpitali miejskich ktore wygladaja jak garnizony.
Obserwator
2014-01-03 18:11:40
Nie wiem, czy podnoszenie klasy tej drogi to dobry pomysł. Już teraz samochody pędzą po 3ciego Maja (na wysokości Wzgórza) po 100km/h, bo myślą, że to jakaś droga ekspresowa. Ruch samochodowy w mieście powinno się wyciszać na korzyść komunikacji miejskiej/ rowerów. My tu robimy dokładnie na odwrót.
maras49
2014-01-06 19:13:05
@D2156 Przebudowa na skrzyżowanie w 2ch poziomach w tym miejscu jest mało realne z powodów, które opisał @Inwestycje. Nie mniej można się pokusić o analizę jego przesunięcia w kier. K-c , trochę trasę „odgiąć w teren po prawej” i spróbować w tym miejscu usadowić węzeł. Ale to za drogo na dziś dla miasta. Pozdrawiam.
MS
2014-01-07 10:25:15
Tyle milionów na kosmetykę drogi?! Z tych projektów, które są w artykule wynika, że nic de facto się nie zmieni! Ktoś już słusznie skomentował, że wystarczyłoby położyć nowy asfalt i chodniki a po jednej stronie wydzielić ścieżkę rowerową, ew. można usunąć ten komiczny mini ekran akustyczny na wysokości ul. Korczaka, który do dziś jest dla mnie wielką zagadką :)
qwerty
2014-01-07 11:28:37
To jest projekt kluczowy na drogowej mapie Bielska?! że co proszę? Miasto, które jeszcze nie dawno zrealizowało tak śmiałe inwestycje jak przebudowa Hulanki czy wiadukt na Wyzowolenia, posiada obwodnice w standardzie ekspresówki chyba spoczęło na laurach. Wymiana nawierzchni na Warszawskiej (bo do tego de facto sprowadza się przebudowa) ni jak ma się do wcześniejszej polityki miasta. Mamy w kolejce ważny i drogi projekt ulicy Nowopiekarskiej, wyprostowanie Międzyrzeckiej i budowę Nowohałcnowskiej, a będziemy poprawiać skrzyżowanie przy jednym z CH za ćwierć miliarda...
Michał
2014-01-07 19:23:26
Witam wszystkich serdecznie. Drodzy forumowicze, czy ktoś z Was posiada może jakieś informację na temat podwykonawców odcinka S69 Żywiec-Bielsko Biała, generalnie chodzi mi o nazwy ewentualnych firm. Będę wdzięczny za wszelkie wieści przesłane ma mój adres: depo220@wp.pl
maras49
2014-01-31 12:16:09
Wykonawca inwestycji - firma Budimex - ma przebudować torowisko tramwajowe (około 6,5 km) oraz dostosować je do wymogów szybkiego tramwaju, w tym włączyć do specjalnego systemu sterowania ruchem. Przy okazji zmodernizowane będą jezdnie ulic oraz skrzyżowań. Koszt inwestycji to 116,4 mln zł. - chodzi o przebudowe ul.Mogilskiej w Krk. Za ok.250 mln można by wybudować jedno bezkolizyjne skrzyzowanie na W-wskiej.
Dzarkos
2014-03-06 11:46:40
Przetarg został UNIEWAŻNIONY
maras49
2014-03-06 12:53:19
Oby przyczyną było zmiany w zakresie objętym projektem np. dwa poziomy na wężle przy Sarnim Stoku lub przy Tesco. Pozdrawiam.
inwestycje
2014-03-06 14:08:28
Rozbudowę Warszawskiej odłożono ad acta! Środki przeznaczone na jej realizację mają być przetransferowane na rozbudowę Cieszyńskiej i Międzyrzeckiej. Wreszcie ktoś zauważył, że rozbudowa Warszawskiej i zachęcanie kierowców do wjazdu do centrum, zamiast korzystania z obwodnic, mija się z celem!
inwestycje
2014-03-06 15:26:25
Żeby nie stracić pieniędzy, które miasto ma zapewnione z Unii Europejskiej, wg moich informacji ma być zrobiony pewien fortel. Planuje się wykorzystanie tych pieniędzy na ul. Cieszyńską, ale z racji tego, że pieniądze z UE mogą być przeznaczone tylko na drogę wojewódzką - planuje się zmianę statusu ul. Warszawskiej z wojewódzkiej na powiatową, natomiast w zamian ciągu ulic Międzyrzecka - Cieszyńska - Andersa na wojewódzką. Wówczas 277 mln zł z UE zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym wydane zostanie zamiast na Warszawską - na Międzyrzecką/Cieszyńską.
samar11
2014-03-06 16:33:38
jeśli jest sprawa do załatwienia w centrum (niekoniecznie w ścisłym) to trzeba wjeżdżać, ale dlaczego po dziurach oraz z zagrożeniem kolizyjnym na skrzyzowaniach.
inwestycje
2014-03-06 16:35:31
@samar11: jeśli się natomiast jedzie do Żywca czy Szczyrku to powinno się korzystać z obwodnic - wysokoprzepustowa droga wprowadzająca ruch do centrum to nic dobrego
maras49
2014-03-06 16:45:11
jeszcze jedno - uważam, że "fikcyjna" zmiana klasyfikacji ww. ulic jest po prostu przekrętem administrzacyjnym, a nie "osiągnięciem myślowym" władz miasta. Powstanie zamieszanie w układzie mapowym oraz logicznym odnośnie przebiegu numerowanych dróg. W tej sytuacji DW 942 będzie miało początek na S-1 przy węźle obok Peugeota i przebiegać będzie do Hulanki Międzyrzecką i Cieszyńską - pytanie jak ma dalej ma biec, skoro Warszawska ma być powiatową, to czy pobiegnie Piastowską do dworca czy Andersa do Partyzantów (wówczas status Andersa też trzeba będzie zmienić). A co wówczas z odc. DW 942 od 3-go Maja do Partyzantów (wlot Andersa)???
inwestycje
2014-03-06 16:55:52
Przebieg DW zapewne będzie taki: Międzyrzecka - Cieszyńska - Andersa - Partyzantów - Bystrzańska (oczywiście logiczniejszy byłyby przebieg al. Andersa od Makro, ale wówczas nie byłoby możliwe dofinansowanie dla Międzyrzeckiej i Cieszyńskiej). Nie widzę tutaj żadnego problemu ani ewentualnego zamieszania z numeracją dróg. Kiedyś w przyszłości ciąg Warszawska - 3 Maja - Zamkowa - Partyzantów - Bystrzańska i tak będzie przerwany i nie będzie stanowił jednego traktu. / Dodatkowo degradacja Warszawskiej może spowodować lekki spadek ilości samochodów jadących na południe przez centrum miasta, zamiast korzystać z obwodnic.
samar11
2014-03-06 16:58:36
@inwestycje - racja ale proszę mi pokazać jakiś przykład, że ktoś o tym pomyślał i zrobił symulacje takich utrudnień, że mało komu by się chciało wjechać na wiadukt za Sarnim Stokiem w kireunku miasta. Markety generują tu ruch a "reszta" jedzie za nimi bo widzi dwujezdniówkę bez znaków zniechęcających jazde dalej
maras49
2014-03-06 17:03:56
ja myślę, że W-ską mona by tak oznakoać albo "zszykanowań" ruchowo, żeby skutecznie ograniczać ruch do niezbędnego ale az do Piastowskiej. 3-go Maja możnaby rozważyć pod zamknięcie dla ruchu - no może w 1 fazie b.ograniczyć a docelowo tylko pieszy-rower + ew.dostawy nocą no i pojazdy uprzywilejowane muszą miec dostęp. Pozdrawiam
maras49
2014-03-06 17:56:55
Kontynuując wątek zmian przebiegu DW 942 myślę, że należałoby przebudować węzeł Międzyrzecka - S1 bo on co prawda jest bezkolizyjny ale geometrycznie i w oznakowaniu nie będzie przystawał do węzła tak ważnych dróg! Drugi aspekt to obawa, że pobudki takiej zmiany wychodząc na zewnątrz na pewną skłonią niejedną osobę to szperania - a dlaczego, a dla kogo itd itp, łącznie z "doniesieniami" do różnych organów i mediów. Pozdrawiam.
Komentarzy (5)

Nowa Przędzalnia

  

Już wkrótce wypięknieje kolejny pofabryczny budynek w centrum Bielska-Białej. Prywatny właściciel - firma Trabot Sp. z o.o. - przystąpił do przebudowy dawnej fabryki sukna Maurycego Graubnera, mieszczącej się przy skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Partyzantów.

Według planów inwestora, budynek ma wkrótce pełnić funkcję centrum biurowo-handlowo-usługowego, o nazwie „Przędzalnia". Adaptacja fabryki, oprócz remontu elewacji zewnętrznej, polegać będzie na wygospodarowaniu łącznej powierzchni 3600 m2, na czterech kondygnacjach. Przed nowym centrum (od strony ul. Partyzantów) wybudowany zostanie parking dla 70 samochodów. Dodatkowo, w najbliższym sąsiedztwie znajduje się parking miejski z 40 miejscami postojowymi.

Ceglany budynek przypominający nieregularną podkowę powstał po 1875 roku. Obiekt pierwotnie miał dwa piętra. W 1919 roku nadbudowano kolejną kondygnację - projektem tym kierował architekt Emanuel Rost. W międzyczasie fabryka przeszła w ręce syna założyciela - w 1916 roku przejął ją Karl Graubner. Dziesięć lat później sprzedano ją Janowi Machowi.

autorem projektu i wizualizacji jest: Pracownia Projektowa KURTO PRYSZCZ

wizualizacje pochodzą ze strony: trabot.pl

2013-12-30 | Dodaj komentarz
raf
2013-12-30 22:01:05
się wierzyć nie chce, że po "ciekawej" rozbudowie Gemini, czy "ślicznej" Wadze może powstać w tym mieście coś stylowego i ze smakiem.
fack
2013-12-31 01:25:03
Mylisz pojęcia. Odrestaurowywać budynki to my potrafimy, mamy pecha do plastyka miejskiego, który godzi się na tandetną nową architekturę. Miasto powinno zatrudnić jakiego czecha, bo u nich to można gustownie. Dobra, nowa architektura to wielka bolączka tego miasta.
raf
2013-12-31 10:12:41
To raczej Ty mylisz pojęcia. O odrestaurowaniu to można mówić w przypadku Zamku Sułkowskich albo teatru, a przy tej inwestycji będzie duże naruszenie pierwotnego budynku. Przebudowy kamienic przy Młyńskiej czy na Barlickiego, nie wspominając o "wydmuszkach" Sfery II trudno nazwać trafionymi, więc jeśli się upierasz to niech to będą przykłady do porównań. W tym przypadku natomiast zapowiada się niezły efekt więc jestem pozytywnie zaskoczony. Plastyk - na pewno masz rację, ale zaręczam Ci, że Panowie od zabytków to jest dopiero sitwa, wiem bo przekonałem się na własnym przykładzie.
daro
2014-01-03 19:55:56
Ano może powstać. Nasuwa mi się wizualne skojarzenie z łódzką Manufakturą. Szkoda,że Bielsko gustuje w nowobogadzkiej stylizacji a la Warszawka,vel Złote Tarasy i kiczowaty Rynek/dawny ZWM/ i pustako podobnej Sferze,która nie umywa się do Manufaktury. Jestem za Przędzalnią. Przynajmniej zmieni się ten zakątek miasta i będzie cieszyć oczy.
Gumiś
2014-01-14 13:39:45
Dokładnie jak napisał mój przedmówca, ktoś w końcu bierze przykład z Łodzi, a nie "burzenie, burzenie burzenie i jeszcze raz burzenie"

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała dziś umowę z konsorcjum firm Polimex-Mostostal (lider konsorcjum) i Doprastav na budowę drogi ekspresowej S69 Mikuszowice - Żywiec. Nowy przetarg na dokończenie całości inwestycji ma zostać ogłoszony 2 stycznia 2014 roku.

Pierwotny termin realizacji tej drogi minął w listopadzie 2012. 14 października 2013 minął natomiast termin szóstego aneksu, przedłużającego termin oddania drogi do użytku.

Obecnie, stan zaawansowania tej inwestycji szacowany jest na ok. 74 procent.

Czytaj więcej o tej inwestycji.

2013-12-16 | Dodaj komentarz
Matrix
2013-12-16 21:26:16
Najlepsza wiadomość na święta jaka mogła się wydarzyć...:)
nowohalcnowska.manifo.com
2013-12-17 09:51:02
Jak dobrze pójdzie to nowy wykonawca wejdzie w czerwcu 2014r., może na wakacje 2015r. pojedziemy do Żywca.
maras49
2013-12-17 09:51:26
należało to zrobić na wiosnę - dzis byłoby znacznie bliżej do końca
Matrix
2013-12-17 19:06:56
Przestańcie marudzić lepiej teraz niż w przyszłym roku! Rzecznik GDDKiA wypowiedział się, że 30 procent kontraktu ma być zakończone do końca 2014. Czyli można się z podziewać, że przetarg może być bardzo szybko przeprowadzony tak jak na A4 gdzie przetarg przeprowadzono w 62 dni. Po drugie bardzo szybko przeprowadzono inwentaryzację całej budowy oraz szybko przygotowano nowy przetarg.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078189
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała