inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - maj 2013

Parę dni temu Zarząd Województwa Śląskiego dokonał aktualizacji listy projektów wybranych do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Początkiem roku na blogu informowałem, że miasto uzyskało częściowe dofinansowanie inwestycji polegającej na przebudowie ulicy PCK i budowie nowego mostu nad Białą - przyznano wówczas kwotę ok. 10,5 mln zł. Ze względu na to, że pojawiły się nowe wolne środki, wspomnianą sumę zwiększono do 17.155.254,23 zł.
Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze, miasto planuje przeznaczyć na remonty kolejnych dróg. Na wczorajszej sesji Rady Miejskiej zmieniono tegoroczną uchwałę budżetową, przekazując Miejskiemu Zarządowi Dróg dodatkowe 6 mln zł na trzy nowe zadania.
  • Pierwsze polegać będzie na remoncie zniszczonych jezdni i chodników w ciągu ulic 3 pułku strzelców podhalańskich oraz Grunwaldzkiej (do ronda Słowackiego/Dąbrowskiego). Dodatkowo w ramach tej inwestycji ma zostać przebudowane rondo na Placu Zwycięstwa (m.in. zwężone i wyprofilowane mają zostać wjazdy/zjazdy oraz wyremontowana nawierzchnia jezdni i chodników).
  • Drugim zadaniem będzie długo oczekiwany remont nawierzchni ulicy Daszyńskiego pomiędzy rondem Komorowicka/Bestwińska/Barkowska a ulicą Olimpijską. Jezdnia była od kilku lat w stanie agonalnym - w kontraście do przebudowanego niedawno innego odcinka ul. Daszyńskiego i ul. Bestwińskiej. Droga przez długi czas czekała na swoją kolej ze względu na problemy spółki AQUA z przebudową własnej infrastruktury w jej sąsiedztwie.
  • Trzecim zadaniem będzie remont lokalnej ulicy Barwnej, położonej w pobliżu bielskiego lotniska.
2013-05-29 | Dodaj komentarz
Adamsky
2013-05-30 11:57:53
No i bardzo dobrze, ja się cieszę, choć mam nadzieję, że ww remonty nie sparaliżują miasta, jak remont ul.PCK przewidziany na 3lata(!) odcinek o długości 200m :)
inwestycje
2013-05-30 13:23:28
@Adamsky - odcinek przewidziany był na dwa lata, a nie na trzy; w przyszłym roku planowane są jedynie prace wykończeniowe (być może inwestycja przyspieszy po informacji o większym dofinansowaniu); trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy: 1) jest to 200-metrowy odcinek, ale z mostem nad rzeką - procesy technologiczne nie pozwalają na wybudowanie mostu w 3 miesiące; 2) drogę owszem, dało się wybudować w ciągu jednego sezonu budowlanego, tylko pytanie skąd wziąć pieniądze na wydanie 20 mln zł w jednym roku budżetowym (przypominam, że w momencie, gdy rozpoczynano inwestycję miasto nie miało dofinansowania z UE)
Adamsky
2013-05-30 15:21:07
Oczywiście, że dałoby się szybciej wybudować niż w 3 lata (2012- 2014), np korzystając z zamrożonych pieniędzy przeznaczonych na opóźnioną budowę stadionu na przykład. A most możnaby wybudować ZANIM zamknie się ul.PCK, skoro tyle lat była jaka była to jeszcze kilka miesięcy by wielkiej różnicy nie zrobiło, nie? Tak samo można budować w trybie ZMANOWYM, a ne 8-16 i do domu. Akurat codziennie muszę teraz korzystać z objazdu, jak się jeździ każdy widzi. Pozdrawiam
inwestycje
2013-05-30 16:19:11
@Adamsky: Właśnie tak przez dłuższy czas było - budowano most, a drogi wokół były w całości przejezdne. / Budowa stadionu idzie w miarę zgodnie z harmonogramem, więc specjalnych rezerw tam nie ma. / Tryb zmianowy - oznacza, że koszty budowy znacznie wzrastają. Co więcej, nie wyobrażam sobie budowy w godzinach nocnych w centrum miasta (takie prace można wykonywać poza terenem zurbanizowanym, a niekoniecznie w sąsiedztwie wielu zabudowań - w tym osiedla mieszkaniowego)
dd
2013-05-30 16:28:35
powinni te pieniadze wydac na budowę ronda na Grażyńskie ,żeby było wszystko razem i do kupy zrobione ! co z tego ,że wyremontuja ta drogę skoro beda tam korki w szczycie aż pod rondo Ofiar Katynia , każdfy z Czechowic zobaczy nowy asfalt to na skróty pojedzie dziś omija szerokim łukiem ps z Daszyńskiego to nareszcie postep bo mało brakowało a traktory tam by tylko jeździły
darco
2013-05-31 07:28:50
A remontu Orkana nadal nie widać.
Adamsky
2013-05-31 11:22:12
@inwestycje/ jestem pod ogromnym wrażeniem tworzonego przez Pana bloga oraz zawartej w nim wiedzy (śledzę regularnie), natomiast nie mogę sie tutaj niestety zgodzić z Pana komentarzem odnośnie przebudowy ul.PCK. Przez ostatnie lata pracowałem jako inżynier (geodeta) na wyspach m.in. przy podobnych inwestycjach, praca szła zawsze idzie na 2 zmiany, a podobne przebudowy ZAWSZE były przewidziane na 1 okres inwestcyjny tj (marzec-listopad). Zaręczam - da się! Nie wspomnę już o wieloletnich (dlaczego np 4-5 letnich?) remonatach jak np ul.Lipnickiej, ks.Brzózki czy Sobieskiego, jak można tak budować "kawałkami" przez kilka lat, przecież to jest gehenna dla mieszkańców. Nie wiem, to musi być już jakaś taka 'polska specyfika', że zamiast wyremontować całość to rozkopuje się 200m odcinki w każdym roku kolejny. Niemniej bardzo się cieszę, że się przebudowuje, żeby nie było nieporozumień, natomiast znów się zastanawiam, dlaczego stworzy się dzięki temu kolejne "wąskie gardło" pomiędzy ul. Broniewskiego-Żywiecka i za rok, dwa, czy pięć znów będzie poszerzanie, tym razem kolejnego odcinka, bo się będą tworzyć korki. Tym bardziej, że przecież projekt nazywa się "przebudowa łącznika ul.Żywieckiej/Partyzantów" czy jakoś podobnie. Zostawianie podobnych "wąskich gardeł" niweczy całość przebudowy, bo poszerzone odciki będą po prostu miejscem postoju dla aut zblokowanych jednojezdniowym odcinkiem. Tak samo przy poszerzaniu ul.Żywieckiej, dlaczego odcinek od ul.Górskiej do S69 w Mikuszowicach pozostawiono nie poszerzony do standardu jak od kościoła w Białej czyli po 2 pasy w obie strony? Gdzie tutaj logika? Przecież UE drugi raz na pewno się nie dołoży do przebudowy tego samego odcinka. Pozdrawiam
Matrix
2013-06-01 10:13:13
Nowe zdjęcia z budowy Galerii Waga na stronie Inbudu: http://inbud.bielsko.pl/budowa-centrum-handlowo-uslugowego-waga_wb-aktualna,169.html
Martrix
2013-06-01 10:20:45
Wczoraj przejechałem się rowerem całym odcinkiem ulicy Grażyńskiego, można powiedzieć historyczny przejazd, bo Skanska już przejęła inwestycje do realizacji.Nie widziałem tej ulicy rok bo rzadko pojawiam się w tych rejonach, ale ulicą to nazwać nie można. Przejazd rowerem to jest wyczyn a co dopiero autem. Jak tu @dd wspomniał, niestety rondo z Mazańcowicką musi powstać jak nie w tym to przyszłym roku. bo jest to bardzo niebezpieczne skrzyżowanie tym bardziej dla pieszych.
inwestycje
2013-06-05 16:29:56
@Adamsky: zgadza się, przy systemie dwu- lub trzyzmianowym taka budowa mogłaby zakończyć się dużo szybciej, ale tak jak pisałem w poprzednim komentarzu - system wielozmianowy = większe koszty inwestycji + ogromne obciążenie budżetu. Dodatkowo dochodzi budowa wieczorno/nocna w silnie zurbanizowanym terenie. W zeszłym roku, gdy ogłaszano przetarg na PCK - nie było praktycznie w ogóle środków na tę budowę. Gdyby nie decyzja o etapowaniu, przetarg zostałby ogłoszony dopiero w tym lub przyszłym roku. Przypominam też, że budowa ma trwać dwa, a nie trzy lata (lipiec 2012 - czerwiec 2014). Owszem, budowa kawałkami to gehenna dla mieszkańców, natomiast należy pamiętać o dwóch rzeczach: gdybyśmy np. ul. Sobieskiego budowali w jednym rzucie, nie starczyłoby pieniędzy na inne dzielnice miasta; po drugie, zarezerwowanie w jednym roku budżetowym tak dużych pieniędzy zrujnowałoby (i tak już chwiejący się) budżet miasta; Deficyt środków to właśnie główna przyczyna etapowania inwestycji. Pozdrowienia
Pablo
2013-06-06 09:51:24
W dniu wczorajszym ( 5.06.2013) zamknięto częściowo ulićę Grażyńskiego- nareszcie ruszył chyba najbardziej dziurawej ulicy w Bielsku :)
...gość...
2013-06-06 11:17:33
Międzyrzeckiej nic nie przebije...
Matrix
2013-06-06 13:15:01
Gość - Międzyrzecka przy Grażyńskiego to równa autostrada jak już pisałem miałem problem ją rowerem przejechać, a co dopiero autem!!!!
...gość...
2013-06-06 21:12:15
no tak, bo po zimie "załatali" dziury które w tym momencie wracają, a oprócz tego obok jednej starej robią się dwie nowe...
TOTI
2013-06-10 22:50:44
a wie ktoś kiedy będą remontować ulice Polną od kościoła w "górę"
MieszkaniecOsiedla
2013-06-12 13:29:48
Ja mam pytanie do autora tego bloga. Kwestia problemu jaki jest na osiedlu Langiewicza a dokładniej braku wyznaczonego przystanku przy ulicy Łagodnej. Od początku kiedy to MZK przedłużył kursowanie linii nr. 4 do basenu, wbito tylko znak wyznaczający miejsce zatrzymania autobusów i tyle! Czy ktoś może zajmie się tą kwestią??? Brakiem chodnika (wysiadając z autobusu wchodzi się w błoto nie mówiąc już że w zimie jest jeszcze gorzej brakuje oznakowania tego miejsca,braku wyznaczonego przejścia dla pieszych w tym miejscu! Czy Policja Ruchu Drogowego, Wydział Komunikacji U.M. czy MZD tego nie widzi? Czy Radni reprezentujący społeczeństwo tego nie widzą? Czy ktoś kto odpowiada za taki stan tego problemu też nie dostrzega? Czy musi w tym miejscu stać się wypadek, dojść do nieszczęścia żeby odpowiedzialni ludzie zajęli się tym tematem??? Może ktoś zareagować albo podpowiedzieć gdzie i do kogo zwrócić się z tym tematem? Z góry dziękuję za odpowiedz.
inwestycje
2013-06-13 19:33:47
@MieszkaniecOsiedla: nie za bardzo rozumiem, dlaczego te pytania są kierowane do mnie - nie to to blog żadnej miejskiej instytucji; polecam skierować się do instytucji, które Pan nawet sam wymienił w swoim wpisie
inwestycje
2013-06-13 19:36:36
@TOTI: z tego co wiem, powstaje, albo wkrótce ma zacząć powstawać projekt przebudowy tej drogi; nie liczyłbym jednak na rychłe rozpoczęcie inwestycji (przez kilka najbliższych lat); jeśli dobrze kojarzę, wcześniej ma być wybudowany chodnik wzdłuż ul. Polnej (ale też raczej nie w ciągu roku, dwóch)
kubraus
2013-06-15 09:36:19
Jest już wiadomo kiedy rozpocząłby się remont ul. Daszyńskiej i ile by potrwał?
inwestycje
2013-06-15 15:22:41
@kubraus: nie wiadomo / zapewne skończyłby się przed zimą
Komentarzy (28)

Bulwary Straceńskie: parking

  
Urząd Miejski ogłosił przetarg na wykonanie parkingu obsługującego Bulwary Straceńskie.

Wykonawca w ciągu trzech miesięcy będzie zobowiązany do wybudowania parkingu na 40 miejsc postojowych (w tym 2 miejsca dla niepełnosprawnych), z wjazdem od ul. Górskiej, zlokalizowanego w okolicy skrzyżowania ul. Górskiej z ul. Straconki. Nawierzchnia wykonana będzie z kostki brukowej. Jest to jeden z trzech planowanych parkingów przy Bulwarach Straceńskich. Kolejne dwa przy ul. Górskiej - nie objęte tym przetargiem - w przyszłości będą wybudowane w rejonie stacji Orlen oraz przy wiadukcie drogi ekspresowej.

Etap I przebudowy Bulwarów (szacowany koszt 2,5 mln zł), który zakładał budowę wszystkich trzech parkingów, znalazł się na dalekim 22. miejscu listy rezerwowej projektów wybranych do dofinansowania ze środków UE. Dopiero kolejne etapy przewidywały właściwe prace na terenie Bulwarów Straceńskich.

Miasto planuje w przyszłości złożenie wniosku o dofinansowanie większego projektu, którego przebudowa Bulwarów będzie jedną z części składowych.

Koncepcja przebudowy Bulwarów Straceńskich zmieniała się w perspektywie czasu. Pierwotne, ambitniejsze plany zostały zarzucone.

Aktualny plan przebudowy Bulwarów:

Dawny plan przebudowy Bulwarów:

2013-05-01 | Dodaj komentarz
wapienica
2013-05-01 22:04:24
Super, wkońcu coś się zaczyna dziać przy bulwarach straceńskich. Mam nadzieje, że powstaną w tym roku jeszcze ścieżki rowerowe,
inwestycje
2013-05-01 22:54:54
@wapienica: jestem prawie pewien, że nie powstaną...
raf
2013-05-02 11:30:17
uwierzę jak zobaczę, chociaż w przypadku tej inwestycji możemy podziękować władzom administracyjnym z Gliwic (gospodarka wodna)
nowohalcnowska.manifo.com
2013-05-03 06:48:27
Czyli dalej Bielsko bez amfiteatru, za to mamy namiot przy hali. Jakie były przyczyny likwidacji amfiteatru na Błoniach?
art.
2013-05-03 12:10:19
Czy jest szansa w przyszłości na "odbetonienie" rzeki Straconki ?
inwestycje
2013-05-03 12:30:42
@nowohalcnowska: na Błoniach też nie było amfiteatru (nie licząc dawnego kamiennego), tylko namiot + dostawiane ławeczki; koncerty z Błoni przeniesiono pod Halę, ponieważ policja po otwarciu obwodnicy wschodniej nie zgadzała się już na zwężanie ul. Bystrzańskiej i tworzenia tymczasowych miejsc parkingowych w jednym pasie; bez tego, nie było możliwości zaabsorbowania tak dużej ilości samochodów; na przebudowę układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta nie ma środków - http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2252.html
inwestycje
2013-05-03 12:33:19
@art. - kiedyś były plany "powykręcania" całego potoku, tak by na tym odcinku był dłuższy - pomysł upadł ze względu na przepisy przeciwpowodziowe; na części potoku planuje się jednak wciąż renaturyzację jego przebiegu (punkt 19 na nowym planie)
jaro
2013-05-03 16:06:31
@ Inwestycje. Szedłem dziś przez Park Włókniarzy(czy jak kto woli Park Mickiewicza) i widziałem od nowo budowanego mostu w górę rzeki umocnienia z kamieni i siatki zbrojonej po obu brzegach. Jednak przez długie odcinki pośrodku rzeki był pas kamieni i ziemi. Zastanawiam się czy to będzie jeszcze uporządkowane czy też ma to czemuś służyć ? A drugie pytanie wiąże się z wyburzaniem byłego browaru przy ul. Cieszyńskiej. Wyburzenie nie jest inwestycją sensu stricto ale czy nie są to przygotowania do nowej inwestycji czy tylko wymóg aby ruiny nie były zagrożeniem.
nowohalcnowska.manifo.com
2013-05-03 23:21:35
@inwestycje pytając o przyczyny likwidacji amfiteatru na Błoniach miałem na myśli ten stary kamienny na skraju lasu.
rowerowe-bielsko.pl
2013-05-04 17:18:19
Jak zwykle oszczedza się na rowerzystach, albo nie budując w ogóle dróg rowerowych, albo budując pseudo drogi rowerowe jak np. wzdłuż ul. Gościnnej. Może kiedyś doczekamy drogi rowerowej z prawdziwego zdarzenia na Bulwarach. Z tego co widzę na poprawionym planie droga została przeniesiona na drugi brzeg - to dobrze.
edi
2013-05-07 08:04:52
No i powinni właśnie w tym miejscu zrobić tor dla quadów
Darco
2013-05-08 08:42:05
Do Pana Inwestycje. Wiadomo dlaczego na ul. Orkana nadal nic się nie dzieje? Media "huczały" że ulicę zamykają, że remont itd. i...teraz cisza.
inwestycje
2013-05-08 19:33:05
@jaro: Park Włókniarzy - nie wiem / browar na Cieszyńskiej - to tylko prace rozbiórkowe, niezwiązane z budową nowych obiektów / @nowohalcnowska: nie wiem, jakie był przyczyny likwidacji kamiennego amfiteatru / @edi: tor dla quadów w miejscu wypoczynkowym i prawie w centrum dzielnicy to zdecydowanie nietrafiona idea / @Darco: nowy termin rozpoczęcia inwestycji to 13 maja
Matrix
2013-05-11 10:27:29
Zawsze popierałem P. Krywulta bo ogólnie jest dobrym prezydentem i trzeba przyznać, że w mieście zmieniło się bardzo dużo za jego kadencji. Niestety tym człowiek starszy tym główka nie ta sama. Po co nam stadion na 15 tys. gdzie Kielce takie duże miasto wojewódzkie ma taki stadion i świeci pustkami(chociaż Korona dobrze gra), dlaczego w Bielsku nie można wybudować stadionu na 10 tys jedno poziomowego, nawet na 8 tys by starczył, taki ja ma Piast Gliwice. Połowę zaoszczędzonych pieniędzy można było by przeznaczyć na Bulwary Straceńskie, Bulwary w Wapienicy, albo przebudowę Międzyrzeckiej, albo dopłacić do ulicy Grażyńskiego, albo do budowy nowej hali koncertowej lub wyremontować bardzo dużo kamienic w centrum lub na starówce. Miasto samo mogło by wybudować parking wielopoziomowy, a nie dzielić się z prywatnym inwestorem. Lubię piłkę nożna jestem kibicem, ale ten stadion to przerost formy nad treścią tak samo jak Dębowiec. To samo tyczy się hali pod Dębowcem ,dla czego nie wybudowana zwykłej dużej hali sportowej gdzie też można robić targi, te składane trybuny to jakieś nieporozumienie.No i hala jest za duża jak na potrzeby miasta. Myślę, że nowy prezydent będzie człowiekiem który będzie kładł nacisk na rozbudowę komunikacji miejskiej, obniżenia biletów tym bardziej miesięcznych nawet kosztem dopłacania bo po to jest komunikacja miejska, nawet w Iondynie dopłaca się do metra. I trzeba wreszcie ograniczyć ruch samochodowy w centrum miasta do minimum, dużo traktów pieszych, ścieżek rowerowych i ulic tylko dla autobusów. Na szczęście wybory samorządowe już blisko, więc może przebudowa ulicy Warszawskiej u przyszłej władzy nie dojdzie do skutku, bo doprowadzi to do zwiększenia ruchu samochodowego w centrum.
mazan
2013-05-15 14:40:27
Niestety nasi włodarze dali się porwać ogólnopolskiej tendencji rozdmuchanych inwestycji stadionowych. Stadiony pasujące do miast swą wielkością można policzyć na palcu jednej ręki. Stawiam, że nasz zapełnić się może tylko na otwarciu. Podbeskidzie gra jak gra, a o organizacji imprez sportowych czy muzycznych na wysokim poziomie możemy zapomnieć mając w promieniu 100 km stadiony i hale na Górnym Śląsku i Krakowie.
inwestycje
2013-05-15 17:50:35
O koncertach możemy zapomnieć nie ze względu na odległość od Krakowa czy Katowic lecz z powodu położenia stadionu w centrum miasta. Nie wyobrażam sobie organizacji koncertu 100 metrów od osiedla Śródmiejskiego i 50 metrów od Grunwaldzkiego.
Matrix
2013-05-15 20:11:19
Pytanie do @Inwestycje: Kiedy zacznie się przetarg na przebudowę ulicy Grunwaldzkiej i kiedy zakończy się przetarg i zacznie "budowa" ulicy Grażyńskiego???
inwestycje
2013-05-15 20:18:03
@Matrix: obawiam się, że jednak Grunwaldzka nie ruszy w tym roku / Grażyńskiego: wczoraj wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu (Skanska) i pewno za ok. tydzień, półtora nastąpi podpisanie umowy
mazan
2013-05-21 00:07:39
@Inwestycje - byłem w weekend na Czyżynaliach na lotnisku położonym w centrum miasta, a impreza trwała do nocy. Otwarta przestrzeń dźwięk się niósł na tyle byle bloków ile w całym Bielsku nie ma. Dostali zgodę na granie do 1 i się z tego wywiązali. A propos Krakowa to ma 2 stadiony, na których nic się nie dzieje...
100% BB
2013-05-25 08:02:31
No tak faktycznie, zapedziłem sie! To nie sa pieniądze gminne i to co zostanie po przetargach na usuwanie szkód związanych z powodzią zostanie wykorzystane bądź zwrócone do budżetu województwa albo budzetu państwa. To czy jest firma renomowana czy mniej znana, moim skromnym zdaniem nie powinno powodować aby realizowanie zadania, było mało albo zwyczajnie nieopłacalne,paradoksalnie sami sobie określają cenę za wykonanie zadania. Chyba ze maja tak rozwiniętą firmę, ze sami wykonują więszośc zadań bez podpisywania umów z podwykonawcami. Dla mnie to jest dziwne, droga musi być przebudowana od podstaw, wiadomo że musi być ona przygotowana do wzmożonego ruchu drogowego. Logicznie, firma nie tylko musi mieć pieniądze na wykonanie inwestycji, ale takze musi miec finalnie zysk nawet na takiej inwestycji, aby mogli realizować politykę działalności i dalszego funkcjonowania firmy. Jeżeli obliczyli, że po mimo obniżenia wartosci zadania o blisko 50% wykonają inwestycje zgodnie ze sztuką budowlaną ( że po pierwszej zimie droga sie nie rozsypie ) i jeszcze wyjda na swoje, to gratuluję zamawiajacemu, a przedwszystkim wykonawcy tej inwestycji.
aaa
2013-05-28 10:20:43
na os złote łany kładą światłowód miejskiej sieci szkieletowej
raf
2013-05-28 12:22:20
@aaa no tak już od początku miesiąca. Ciekawostką jest to, że przynajmniej część z osób to robiących pochodzi z Ukrainy...
Dzuby
2013-06-08 12:26:21
@Inwestycje: Czy mógłby Pan opisać bliżej powstającą właśnie na terenie Bielska miejską sieć szerokopasmową? Czy i kiedy normalny człowiek będzie mógł uzyskać dostęp do tej sieci ?
inwestycje
2013-06-13 19:40:36
@Dzuby - raczej nie będę zajmował się tym tematem szczegółowo...; to, że powstaje sieć szerokopasmowa nie oznacza, że od razu dostęp do niej uzyskają prywatni użytkownicy - miasto nie będzie świadczyć usług dostępu do internetu; sieć szkieletowa będzie mogła być dzierżawiona prywatnym firmom, które na zasadach komercyjnych będą mogły dostarczać internet do prywatnych odbiorców
Bazylli
2013-07-04 13:02:50
I znowu w projekcie ta cholerna, tandetna kostka brukowa? A może jakaś nawierzchnia gładka z mas bitumicznych,aby na rolkach i nartorolkach można było sobie pojeździć.
mama
2013-07-11 08:12:03
ludzie, wyraźnie napisano, że wybudują parkingi, a ambitniejsze plany zostały zarzucone. czyli nie będzie dróżek, ścieżek rowerowych, placów zabaw, bezpiecznych mostków, rozpadające się schodki nadal będą przypominać zjeżdzalnię, zewsząd będą wyrastać nowe krzewy, krzaczki, drzewka i pokrzywy formowane tylko przez naturę, a całośc posypywana będzie obficie, jak dotąd, szkłem z rozbitych butelek, którego nikt nie sprząta ani nie dba o wyrzucanie stamtąd pijaków, którzy urządzają sobie libacje. Gratuluję gospodarzom Bielska poziomu dbałości i hipokryzji. To się trzeba naprawdę postarać, żeby utrzymywać teren w takim stanie i utrzymywać, że to miejsce rekreacyjne.
inwestycje
2013-09-17 03:23:55
I etap przebudowy Bulwarów Straceńskich, czyli budowa parkingów otrzymał dofinansowanie ze środków UE na kwotę blisko 2,5 mln zł.
ben
2013-09-17 14:24:27
Super, mamy już park bez drzew to teraz czas na bulwary na parkingu

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242660
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała