inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - styczeń 2014

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na rozbudowę ulicy Kwiatkowskiego od Ronda Ofiar Katynia (skrzyżowanie z ulicą Grażyńskiego) do Ronda Narodowych Sił Zbrojnych (skrzyżowanie z ulicami Komorowicką i Czerwoną).

Prace na około 350-metrowym odcinku polegać będą głównie na wymianie konstrukcji nawierzchni ulicy, budowie dwóch zatok autobusowych, przebudowie chodników oraz „wyprostowaniu" wlotu na Rondo NSZ. W ramach prac przebudowany zostanie także most nad rzeką Białą, którego obecny stan techniczny nie jest dobry.

Całość prac ma zostać wykonana w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Otwarcie ofert cenowych nastąpi 12 lutego 2014.

plan: materiały przetargowe

2014-01-25 | Dodaj komentarz
maras49
2014-01-25 12:10:09
Sądzę, że ul. Cieszyńska to takie samo "peryferie" jak ul.Kwiatkowskiego, a jednak tutaj mogą być ronda i się sprawdzają. To czy przy Kwiatkowskiego wszystkie wloty do rond są w miarę równomiernie obciążone, nie oznacza, że na siłę musi się zmienić status Cieszyńskiej na główną przelotową (jak np. Krakowska). Myślę, że ul. Cieszyńska obsługuje większy ruch poprzeczny i ronda również by się sprawdziły. Być może zanudzam Was tymi rondami. Przepraszam i pozdrawiam.
Matrix
2014-01-25 14:13:45
Fajna sprawa ale dla mnie te ronda są już nie wydolne. Jak już remontować tą ulicą to można było by zrobić ronda turbinowe, a Kwiatkowskiego zrobić cztery pasy tak jak PCK.
Matrix
2014-01-25 14:17:57
A co z budową ronda Grażyńskiego/Mazańcowicka???
wapienica
2014-01-25 20:41:55
A ja się zastanawiam, jak będzie prowadzony ruch podczas remontu? Przecież ruch wahadłowy sparaliżuje tą część miasta i stworzą się gigantyczne korki! Według mnie są inne bardziej potrzebne remonty niż ten odcinek.
Darco
2014-01-26 10:25:56
Ul. Antyczna ( od lotniska do Wapienicy )...nie remontować tej ulicy, idealnie nadaje się do testowania traktorów.
Apel Man
2014-01-26 11:22:44
Apeluje do wszystkich mieszkancow I czytelnikow tego bloga! Zwracajcie uwage na ilość przejezdzajacych danymi odcinkami samochodow. Nie mowmy co nam sie wydaje zeby bylo najlepiej zrobic bez opierania sie o suche a potem przeanalizowane fakty. Zbalansujmy koszty do przyszlych efektow, uwzglesniajac koniecznie wyglad Inwestycjii.. Kolega matrix chce budowac 4 pasy, pojawiaja sie glosy o niewydolnosci. Miasto to nie jest droga przelotowa gdzie wszedzie dojezdza sie 100 km/h w dwie minuty a Bielsko to nie jest metropolia!
Apel man
2014-01-26 11:24:59
Zapomnialem dodac wers I zdrowym rozsadku I logice ktorej niektorym brakuje.
rowerzysta
2014-01-27 10:27:32
Skoro przebudowują most, to dlaczego nie poszerza go z jednej strony, aby zmiescic tam sciezke rowerowa? Byloby fajne przedluzenie od grazynskiego w kierunku komorowickiej. Miejsca jest dosc aby ja tam zbudowac. Ale oczywiscie w mzd nikt nie mysli, a wielkie towarzystwo cyklistow spi jak zwykle.
mazan
2014-01-27 21:03:35
Rozbudowa to chyba zbyt mocne słowo na ten remont.
martinibb
2014-01-29 12:36:54
@mazan - remont to remont, a rozbudowa to rozbudowa - odsyłam to ustawy o drogach publicznych:)
maras49
2014-02-05 16:47:18
Plan objazdów przebudowy w PDFie na stronie MZD: http://mzd.bielsko.pl/utrudnienia/public/show/37 - oj będzie bal... przepraszam tłok na drogach objazdowych
bbh
2014-02-05 22:07:33
Popieram kolege matrixa. Powinny byc cztery pasy . Mamysie rozwijac a bielsko znow cofa sie wstecz..
wapienica
2014-02-05 23:17:40
Remont będzie trwał 8 miesięcy? Nie róbmy sobie jaj.. w tej części miasta temont powinien trwać max 3 miesiące - myśle, że w takich przetargach oprócz ceny powinno być brane kryterium czasu oddania do użytku!
inwestycje
2014-02-06 00:11:45
@wapienica - do remontu idzie także most nad Białą, a tego tak szybko się nie da wykonać
wrc
2014-02-06 10:27:57
pod przyszłościowe rondo Mazańcowickiej i Grażyńskiego konieczne jest uregulowanie spraw własnościowych terenów pod skrzyżowaniem.
Angus
2014-02-06 11:33:14
A ja się zastanawiam, czy te wszystkie drogowe inwestycje robione są w oparciu o jakieś badania natężenia ruchu. Bo tak optycznie, to jakieś większe natężenie ruchu ogranicza się do godz. kilku godzin rannych i popołudniowych- gdy wszyscy jadą do i z pracy. Poza tym , w ciagu dnia pustka jak na wiejskiej ulicy - tak jest np. na niedawno oddanej PCK, niewiele lepiej na Żywieckiej, nawet 3 Maja i Piastowska luźna. Te kilka godzin wzmożonego ruchu w zupełnosci rozładowałaby normalne i logicznie funkcjonujaća komunikacja miejska i podmiejska.
samar11
2014-02-06 16:44:38
do powyżej - pamietam w latach siedemdziesiątych w BB było dużo firm róznego rodzaju , a godziny rozpoczynania pracy były od 5:30 do 8:00 żeby rozładować tłok w autobusach MZK. To była dyrektywa ówczesnych władz. Mało kto się o tym domyślał.
Angus
2014-02-06 17:25:55
Według prognoz demograficznych, do 2015 roku liczba mieszkańców Bielska-Białej spadnie do ok. 171 tys. osób, w 2020 do 168 tysięcy, aby w 2030 roku wynieść 156 tys. osób. Kto więc będzie podróżował tymi budowanymi teraz drogami?
Filip
2014-02-06 20:40:41
Ci co uciekli z miasta do wsi go okalających.
Bielszczanin
2014-02-07 08:57:36
na ulicy Grażyńskiego nie zrobiono ronda w Komorowicach , tak wiec już widzę te korki na tym skrzyżowaniu
Matrix
2014-02-08 17:37:09
Korki będą nieziemskie jak zamkną ten fragment ulicy. W tej części miasta jest tak dużo zakładów pracy, że zamknięcie PCK przy tym to pikuś (obym się mylił)...
Gumiś
2014-02-09 10:38:53
A po co tam dwupasmówka? Wystarczy tak jak jest. I nie wszyscy którzy "ubyli" z Bielska, "uciekli" do wsi okalających. Sam mam znajomych którzy obecnie albo mieszkają za granicą, albo w większych miastach, a bielszczanami byli ;)
ziomalbb
2014-02-09 15:06:52
A mnie się wydaje,że niektóre ronda są zrobione tylko i wyłącznie po to bo taka jest moda i nie zdają swojego zadania,np.ronda Spółdzielców i Jesionowa,Spółdzielców i Stawowa oraz Mazańcowicka i Katowicka
samar11
2014-02-10 12:23:50
@ziomalbb - ot tak sobie Waćpan stwierdziłeś?, może podasz co to znaczy że ronda nie spełniaja swoich zadań. Myślę,że uzasadnisz to technicznie i ruchowo. Faktem jest,że "wymyślono" je w UK pomysł do PL wszedł ok. połowy lat 90tych. Jakoś nie czytałem takich jak Pańskie "stwierdzeń" (no - poza malkontenctwem.
Matrix
2014-02-10 15:32:38
ziomalbb@ na jakich informacjach opierasz swoje tezy w sprawie ronda Mazańcowicka/Katowicka?? Kiedyś jak pracowałem w Komorowicach i były tam światła to korek sięgał aż za wiadukt na Warszwaskiej!!!
tsk
2014-02-11 16:33:42
Jaka firma wygrała przetarg na ocieplenie szkoły na Beskidzkim? Bo zauważyłem że prace już się zaczeły?
inwestycje
2014-02-11 22:31:59
@tsk: Niestety Beskid-Holding + Beskid VI...
samar11
2014-02-12 10:21:46
Dlaczego "niestety" - ja tam się cieszę , że na dłuuuugo zasłaniać będą rusztowaniami te nędzne elewacje....
inwestycje
2014-02-12 12:35:19
Niestety odnosiło się w stosunku do firmy, która wygrała przetarg.
Matrix
2014-02-12 16:26:56
Podobno w tym roku ma być przeprowadzony remont ulicy Spółdzielców. Wiadomo Inwestycje@ o jaki odcinek chodzi???
□□□
2014-02-15 16:44:26
Ronda na spoldziecow/stawowa i spoldzielcow/jesionowa sa zbedne, jedynie utrudniaja ruch autobusów
tratatata
2014-02-15 20:11:47
buah-'kierowca" sie odezwał
Matrix
2014-02-19 17:18:07
W magazynie Urzędu Miejskiego napisano, że w tym roku rozpocznie się przebudowa ulicy Zapora w Wapienicy.
inwestycje
2014-02-19 19:02:07
@Matrix: nic takiego nie napisano; w tym roku ma powstać jedynie krótki, tymczasowy fragment chodnika pomiędzy pętlą autobusową a parkingiem
Matrix
2014-02-19 20:19:16
@Inwestycje masz rację, za bardzo się pospieszyłem nie doczytując do końca tekstu A taką miałem nadzieje. Ale przy dzisiejszych finansach miasta lepsze to niż nic...
Yanek
2014-02-20 09:25:11
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie remontu tego odcinka. Cały ten ruch który przewala się tamtedy wpadnie do miasta i centrum stanie w miejscu. Zamiast wpierw zbudować jakąś alternatywę zmusza się ludzi do zmiany środków transportu na rower na przykład.
maras49
2014-02-20 20:21:22
Kolejne przesunięcie terminu S69 do Żywca: UWAGA ZMIANA TERMINU!! Nowy termin otwarcia ofert: w dniu 17.03.2014r. o godz. 11:15. Miejsce otwarcia ofert: w siedzibie Zamawiającego w Katowicach przy ul. Myśliwskiej 5, pok. nr 104. - jak tak dalej pójdzie to trasą pojedziemy w 2016 = nie pomoże Borucka w Wa-wie
Matrix
2014-03-06 17:57:05
Unieważniono przetarg na zaprojektowanie ulicy Warszawskiej!!! http://www.mzd.bielsko.pl/przetargi/42-%20informacja%20o%20uniewaznieniu.pdf Wynika z tego, że odstąpiono od modernizacji Warszawskiej, na rzecz nowych funduszy unijnych na ulicę Cieszyńską!
inwestycje
2014-03-06 17:59:37
@Matrix: wyjaśniam to w komentarzu pod odpowiednim wpisem (dotyczącym Warszawskiej, a nie Kwiatkowskiego)
Matrix
2014-03-06 17:59:56
I ulicę Międzyrzecką....
MK
2014-03-07 09:17:22
Na przebudowę ul. Warszawskiej mają być wydane środki pieniężne z budżetu województwa śląskiego wg najnowszej strategii rozwoju. Może to jest powodem unieważnienia przetargu ...
inwestycje
2014-03-07 10:26:50
@MK - nie tak do końca / inwestycja jest ujęta nie w strategii województwa śląskiego, lecz w mandacie negocjacyjnym - a tam są zapisane inwestycje realizowane z budżetu krajowego (i unijnego)
Radway
2014-03-12 21:50:03
Przetarg wygrała firma z Bielska - Most-Bud E. Klimczak.
maras49
2014-03-19 18:33:34
no proszę - Mostmar padł a p.Eugeniusz spokojnie będzie dalej budować mosty. Pogratulować. a prawie w tym samym czasie zaczynali.
maras49
2014-04-01 16:34:17
i chyba dopiero w poniedziałek 14 rozpoczną - no tak - robotę na 6-7 mcy rozpocząć w pn Wielkiego tygodnia i na święta objazdy !? Toż już można by przesunąć o 1 tydzień i 22-go zacząć (zamknąć drogę i most). Pewnie sie boja, że nie zdążą przed zimą, która w tym roku może być dużo wcześniej.
Yanek
2014-04-15 09:05:40
Już się zaczął przewidziany dramat, wczoraj byl jeden wielki korek w mieście, ulice Komorowicka i Legionów zakorkowane, Komorowice też, na dodatek jakiś geniusz postawił światła przed mostem i za mostem w Komorowicach, co spowodowało korki kilometrowe, BRAWO!!!!
W 2011 i 2012 roku informowałem (czytaj1, czytaj2, czytaj3, czytaj4) o planach przebudowy ulicy Cieszyńskiej oraz o prowadzonych konsultacjach społecznych w tej sprawie. Po stworzeniu koncepcji projektowej i przeanalizowaniu pierwotnie dwóch, a potem trzech wariantów drogi i wybraniu wariantu III, przyszedł czas na wykonanie szczegółowej dokumentacji - m.in. projektów budowlanego i wykonawczego. Projektant wybrany w ogłoszonym właśnie postępowaniu przetargowym będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy na zakończenie prac. Otwarcie ofert cenowych nastąpi 26 lutego 2014.

Niezwykle interesujący jest sposób zapewnienia finansowania samej przebudowy ul. Cieszyńskiej. Droga ta obecnie ma status powiatowej, co powoduje, że miasto nie miałoby możliwości starania się o dofinansowanie ze środków unijnych - w nowej perspektywie 2014-2020 Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie przewiduje wsparcia dla dróg lokalnych. Ratusz nie byłby w stanie sfinansować jednak tak rozległej inwestycji wyłącznie z własnych środków, dlatego rozważa się zastosowanie pewnego „fortelu" - mianowicie, planuje się podniesienie kategorii drogi z powiatowej na wojewódzką. W przypadku dróg wojewódzkich, dofinansowanie z UE jest już możliwe. Jeśli ta administracyjna sztuczka się uda, i jeśli projekt przebudowy ul. Cieszyńskiej otrzyma dofinansowanie, istnieje szansa na ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych już w pierwszej połowie 2016 roku, po zakończeniu prac projektowych. W takim przypadku budowa trwałaby od drugiej połowy 2016 roku do końca 2018 roku.

W ramach przebudowy drogi, oprócz głównego ciągu zmienić ma się także cały układ komunikacyjny w sąsiedztwie ulicy Cieszyńskiej - m.in. powstaną drogi serwisowe wzdłuż ul. Cieszyńskiej oraz zbudowane będą nowe drogi w sąsiedztwie inwestycji.

Całość prac budowlanych polegać ma m.in. na:
- przebudowie ul. Cieszyńskiej o długości ok. 3,5 km od okolic skrzyżowania ulic Szarotki/Stawowa/Cieszyńska do granicy miasta
- budowie dróg serwisowych równoległych do ul. Cieszyńskiej
- budowie nowej drogi wjazdowej na teren Aeroklubu
- rozbudowie ul. Tańskiego od skrzyżowania z ul. Św. Pawła do skrzyżowania ulic Cieszyńskiej i Wapienickiej, wraz z podłączeniem do projektowanych ulic serwisowych i istniejącej ul. Zapłocie Duże
- rozbudowie ul. Regera od ul. Cieszyńskiej (o długości ok. 220 m), wraz z włączeniem ulicy serwisowej
- rozbudowie ul. Międzyrzeckiej z nowym włączeniem od projektowanej ul. Regera do kościoła (o długości ok. 400 m)
- połączeniu ulicy serwisowej i rozbudowie ul. Dzwonkowej z połączeniem z ulicą Przy Torach
- budowie krótkiego odcinka ul. Nowogościnnej, służącego tymczasowo jako pętla do zawracania
- zamknięciu niektórych istniejących skrzyżowań oraz przebudowie skrzyżowań: Cieszyńska/Szarotki/Stawowa (likwidacja ronda - instalacja sygnalizacji świetlnej), Cieszyńska/Skrzydlewskiego, Cieszyńska/Nowogościnna, Cieszyńska/Wapienicka/przedłużenie Tańskiego, Cieszyńska/Jaworzańska/Regera po nowym śladzie, Cieszyńska/Międzyrzecka po nowym śladzie, Cieszyńska/Średnia
- przebudowie istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych oraz zamknięciu niektórych istniejących zjazdów
- budowie dwóch przejść podziemnych w rejonie skrzyżowania z ulicami Smolną oraz Trzech Diamentów
- przebudowie przejścia podziemnego w rejonie ulicy Jaworzańskiej
- przebudowie/budowie zatok autobusowych
- rozbudowie obustronnych chodników
- budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Cieszyńskiej wraz z połączeniem jej do istniejących i projektowanych ścieżek rowerowych w obrębie ulicy Cieszyńskiej
- rozbudowie istniejących obiektów inżynierskich (mostu na potoku Wapienickim i przepustów)
- budowie ekranów akustycznych
- przebudowie/budowie sieci teletechnicznych
- instalacji sygnalizacji świetlnych
- wyburzeniu budynków kolidujących z nową infrastrukturą drogową

Ulica Cieszyńska po przebudowie zyska klasę G 2/2 - drogi głównej z dwoma jezdniami (każda po dwa pasy ruchu), o nośności 115 kN. Szerokość jezdni wyniesie 7 m (2 pasy po 3,5 m), z pasem dzielącym 2,0-3,5 m. Po dwóch stronach drogi wybudowane zostaną chodniki o szerokości od 1,5 do 3,0 m. Po południowej stronie wytyczona zostanie ścieżka rowerowa o szerokości 2-3 m.
Drogi serwisowe będą wybudowane w klasie Z 1/1 - dróg zbiorczych, jednokierunkowych, o szerokości 4 m i nośności 115 kN.

Wariant 3 (uwaga, duże pliki; na słabszych komputerach nie otworzą się z poziomu przeglądarki internetowej - należy zapisać je dysku):

2014-01-17 | Dodaj komentarz
Remik'S
2014-01-17 22:36:21
Prawde mowiac jestem w pewniej czesci przeciwny tej drodze, a mianowicie poszerzeniu jej do 2x2... jakos nie widze sensu... bo przeciez jest to przedluzenie ul. Piatowskiej, ktora ma jednak jeden pas... Poza tym jak widze ile trzeba by bylo tak piknych drzew sciac :-( i postawic ekrany na znacznej dlugosci... ehh... Najpierw trfzeba by bylo zajac sie przedluzeniem po nowym sladzie ul. Miedzyrzeckiej do Cieszynskiej (z budowia wiaduktu) i przebudowa skrzyzowan do ul. Regera... bo chyba to jest jedyne miejsce ktore tak faktycznie psuje cala komunikacje na Cieszynskiej... a pozniej zobaczyc czy drugi pas jest faktycznie potrzebny... bo jak na moje oko, to jakby nie Wapienica, to droga jest wystarczajaco przejazdna... a drugi pas zwiekszy tylko ilosc wariatow w terenie zabudowanym...
Filip
2014-01-17 23:43:58
Duży + za przejścia podziemne. Kilka uwag. Najważniejsza - Cieszyńska stanie się bardzo powyginana czasami jest to bardzo niebezpieczne. Szkoda likwidowanego ronda na skrzyżowaniu Cieszyńskiej/Stawowej/Szarotki, strefa wyłączona z ruchu pomiędzy Podchorążych/Saperów utrudni ruch, to samo między Skrzydlewskiego i Spółdzielców, dajmy więcej miejsca na włączanie się do ruchu np. autobusów, Smolna-Szarotki to samo. Takich przykładów jest kilka. Nie rozumiem sztucznego zwężania jezdni. Pętla przy lotnisku idzie w zapomnienie? Dobrze widzę, że Regera nie będzie można skręcić w Cieszyńską w stronę centrum? Na koniec taka luźna propozycja. Może zrobić 70 km/h tam gdzie są zbiorcze?
bialanin
2014-01-18 11:24:00
Kolejny przykład niepotrzebnej gigantomanii. Przebudowa Warszawskiej za 100 milionów a teraz to. I to w sytuacji, gdy mamy już sensowny układ obwodnic. W obu wypadkach wystarczy porządny remont i punktowe przebudowy, za wielokrotnie mniejsze pieniądze. W planowaniu dominuje myślenie z połowy dwudziestego wieku, gdzie ułatwiano samochodom wjazd do centrum. Najlepszy przykład to przejścia podziemne dla pieszych, w urbanistyce traktowane jako relikt. Pytam się gdzie jakiekolwiek nowe zamierzenia z zakresu komunikacji zbiorowej, gdzie próby uspokojenia ruchu samochodowego w śródmieściu, gdzie przemyślana polityka transportowa? Rządzącym miastem dziadkom wydaje się że od epoki Gierka nic się nie zmieniło...
detsamis
2014-01-18 13:39:00
Poszerzenie tej drogi wraz z budową zatok autobusowych jest konieczne, ale czy 4 pasy to już śmiem wątpić. Podejrzewam, że ofekt końcowy i tak będzie nieco inny, bo na papierze wszystko wyglada ladnie, a rzeczywistosc przyniesie co innego. Ciekawe czy w przyszlosci planuje sie poszerzenie piastowskiej do 4 pasow, bo teoretycznie jest miejsce.
maras49
2014-01-18 16:18:15
Panowie(i Panie). O czteropasmowej(2x2) ul.Cieszyńskiej mówiono już w 1974 roku jeszcze w ODIM-ie (jeśli ktoś pamięta taka instytucję). I tu nie chodzi o to, że to ma być "wielkie" jak ktoś tu pisze. W 1974 na 1000 mieszkańców przypadały 3 może 5 samochodów, dziś to chyba 300. Wówczas mamusie lamentowały jak tu samo dziecko posłać do szkoły jak taki ruch na ulicy. A dziś. Gdyby nie przejścia podziemne, kładki czy uporzadkowanie ruchu pieszych przez ulice ile byłoby nieszczęść. Uspokojenie ruchu samochodów - co to oznacza - bo dla mnie np. znak zakaz do 30 km/h i co to da - mało kto to przestrzega. Jeśli rozwój komunikacji (ogólnie ją nazywając) jest nieuchronny to są dwa wyjścia: rozbudowa dróg temu służących lub zamykanie dla ruchu. Są jakieś inne pomysły. Rzecz jasna poszedłem na skróty ale coś w tym jest.
jaro
2014-01-18 16:29:50
Uważam , iż poszerzenie ulicy Cieszyńskiej to sprawa priorytetowa dla miasta. Można się , oczywiście , spierać co do szczegółów. Natomiast w sensie ogólnym jest to niesamowicie ważna sprawa. Przede wszystkim jest to ulica gdzie występuje bardzo duże natężenie ruchu. Jest to ulica która obsługuje ruch z conajmniej kilku dzielnic Bielska-Białej plus auta ,busy i autobusy relacji Skoczów , Cieszyn itd. Nie rozumiem wypowiedzi ludzi którzy mają przyciasne myślenie. Że dobrze jest jak jest. To poszerzenie miałoby dobry wpływ na rozwój tej części miasta a także byłoby to dobre na długie lata. Kolejnym plusem byoby to iż byłby lepszy dojazd do lotniska, czyli lepsze możliwości do rozwoju firm (też średnich i może małych ale prężnych).
Filip
2014-01-18 16:37:23
Może zamiast aż tak dużej wycinki, zrobić zwykłe 2x2 albo 2x1 + dwie pojedyncze zbiorcze?
Matrix
2014-01-18 16:44:08
Ta przebudowa Cieszyńskiej to jakaś abstrakcja Pana Walusia i reszty świty. Drogę ekspresową już do Cieszyna mamy druga nam nie potrzebna!!!! Nie wystarczy poszerzyć tak jak odcinek od Hulanki do Ronda Niemena(bez pasa zieleni). A rondo Niemena zrobić turbinowe i resztę skrzyżowań też turbinowych??? Główne przebudowa powinna się zacząć od przebudowy centrum Wapienicy. Wiele razy pisałem tu na forum, że większość korków to trzy skrzyżowania w centrum.
maras49
2014-01-18 16:58:23
Jeśli chodzi o rondo to jestem oboma rekami (i nogami) za @Matrix, poszerzenie do 14m = 4 pasy po 3,5 m - o niczym innym tutaj sie nie pisze - i tez uważam to za właściwe. Pozdrawiam.
olo
2014-01-18 18:14:21
budowia ekranów akustycznych.... debilne zachłuśnięcie się niby dobrem mieszkańców.owszem tak gdzie stoi dom w odległości do 50m ok... ale reszta ? trasa ychy jakbyś jechał w tunelu, trasa Cieszyn ekrany pokrywaja pola i zagajniki - za 80mlm złotych dodatkowe... kto to będzie malował i remontował za 10-15 lat? tak jak w czechowidach na dk1? co piaskowali słupy razem ze szkłem? i pomalowali na odpier.. tak że rdza wyszła po roku? ekrany to zachłyśnięcie się ,,pseudo-nowoczesnością'' i nabijanie kasy... po co okrany na krakowska-obwodnica od strony przedszkola??? obudowali przedszkole które 30 lat miało obok siebie ulice krakowską...
inwestycje
2014-01-18 18:36:46
@Matrix @maras49 według analiz projektanta rondo w tym miejscu byłoby mniej przepustowe niż skrzyżowanie ze światłami
maras49
2014-01-18 19:38:33
@inwestycje. Być może ze ten projektant wybrany zresztą przez MZD tak policzył. Znamienne, że taki sam projektant np. w Rybniku "zdecydował" o ponad 30 rondach różnej geometrii. Myślę, że ruch pojazdów w tym mieście nie odbiega znacznie od naszego. Nie słyszałem o korkach w tym mieście, a mam tam rodzinę. Pozdrawiam. P.S. Posłałem maila. Nie wiem czy doszedł.
bialanin
2014-01-18 19:48:25
do jaro/ Przyciasne myślenie to jest twoje. Pokaż mi jeden przykład, że rozbudowa układu komunikacyjnego bez innych działań (komunikacja zbiorowa, rowery, strefy uspokojonego ruchu w centrum) dała jakąkolwiek ulgę mieszkańcom miasta? A u nas (i u ciebie osobiście) dominuje myślenie, że jak się poszerzy drogę to od tego będzie lepiej. Nie będzie, będzie większy ruch na Cieszyńskiej niż do tej pory (po co się pchać na obwodnicę jak masz taką samą drogę w mieście), więcej samochodów wjedzie do centrum (którego już nie przebudujesz, bo jak), samochody będą jeździć szybciej (nie dostawcze na lotnisko tylko stare golfy z łysymi z Beskidzkiego). Na odcinku od ronda Niemena do Wapienicy są potrzebne tylko pasy do skrętu, zatoki autobusowe i ścieżka rowerowa, natomiast solidnej przebudowy wymaga centrum Wapienicy, bo to tam tworzą się korki. Nie trzeba żadnych pasów zieleni (zamiast tego lepiej nie wycinać setek drzew wzdłuż drogi), dróg serwisowych itp. Ten sam efekt za dwa-trzy razy mniejsze pieniądze! Nie zmieniam zdania, myślenie jak za Gierka. Pokaż mi jaro jeden kraj na zachód od nas, który buduje jeszcze podziemne przejścia dla pieszych w centrum miasta! Ale nie, u nas to jest ciągle "nowoczesne", jak 50 lat temu. Musimy powtórzyc wszystkie błędy zachodu za własnej skórze, bo jakos nie widać żeby się ktoś uczył od mądrzejszych
Matrix
2014-01-18 20:14:24
@Inwestycje pamiętaj, że projektanci w naszym mieście dużo razy się pomylili, a podobno są inżynierami:) Wystarczyła by przebudowa tylko Wapienicy według tego projektu razem z Tańskiego, Regera i Międzyrzecką. A resztę ulicy zrobić jak Żywiecką w Mikuszowicach z lewo i prawo skrętami i zatokami autobusowymi. No i nowa droga dojazdowa do lotniska to też duży plus. Ps. Ja mieszkam na Wojska Polskiego i nie widzi mi się mieć autostrady pod oknami, lepiej jak przeznaczą te pieniądze no budowę Nowopiekarskiej do Wapienicy do byłby lepszy pomysł wykorzystania pięniędzy!!!
aniol
2014-01-18 21:46:59
Cały problem cieszynskiej rozpoczął się od S1 wcześniej z dwupasmówki był zjazd nawet do tzw.wólki dolnej po przebudowie ruch lokalny przeniósł się na cieszyńską.Korki tworzą się przez nie wydolne skrzyżowania ze światłami w Wapienicy.wystarczy wybudować dwa ronda lub jedno i korki znikną,nie ma potrzeby budowania 2x2 plus drogi zbiorcze.Już podczas rozbudowy S1 wiedziałem że Cieszyńska zakorkuje się poprzez zwiekszenie ilości pojzdów.Rozsądne przebudowanie centrum Wapienicy rozwiąże problem.
Martrix
2014-01-18 23:36:01
Zgadzam się z Aniołem....:)
2014-01-19 11:09:09
Ja też się zgadzam z @Anioł + uwaga @Matrix = szerokość taka jak od Hulanki do ronda Niemena (i na miłość boską zostawcie rondo).
KrisBB
2014-01-19 18:35:44
również zgadzam się z przedmówcami - a może zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na drogi dojazdowe, bo aktualnie w większości są w opłakanym stanie (jeżdżę często: wapienicka - antyczna - jeżynowa - łowiecka i to jest dramat...). Z Łowieckiej generalnie albo trzeba jechać wzdłuż lotniska po bujakach, albo właśnie na wapienicką gdzie jest masakra...
SB
2014-01-20 00:28:32
Podobno przy tej przebudowie mają zlikwidować przejazd kolejowy na ulicy Ciżemki (będzie wtedy ulica ślepą). Podobno mato związek z wiaduktem kolejowym na Międzyrzeckiej i wynika z jakiś przepisów. Czy ktoś wie więcej na ten temat?
Samotnik
2014-01-20 09:47:27
To jest autostrada przez miasto, podczas gdy równolegle, kilometr dalej, znajduje się obwodnica w standardzie drogi ekspresowej. Myślałem, że clue to zrobienie sensownego łącznika z tą drogą ekspresową (co nie jest trudne), a nie robienie ludziom sześciu (wliczając drogi zbiorcze) pasów pod oknami. Pomysł absurdalny. Morze asfaltu, betonu i ekranów przeciwhałasowych. Może byłby uzasadniony, gdyby to było centrum Moskwy albo Los Angeles, a nie peryferyjna dzielnica małego miasta, gdzie korki tworzą się wyłącznie przez kombinację trzech niewydolnych skrzyżowań w centrum Wapienicy.
jaro
2014-01-20 12:46:49
@ bialanin. Nie twierdzę ,że poszerzenie ulicy Cieszyńskiej do czterech pasów jest panaceum na wszystkie problemy komunikacyjne w tym rejonie. Natomiast nieposzerzenie tej ulicy spowoduje ,że inne działania będą tylko zmianami kosmetycznymi z uwagi na bardzo duży ruch. Jak widać mylne jest myślenie u wielu ludzi ,że jak jest ekspresówka na Cieszyn to już nie potrzeba poszerzać ważnej ulicy dla dużej części miasta która jest zatłoczona. Tak ciężko to zrozumieć ?
mzd robi zle
2014-01-20 15:06:16
Jak patrze na to co wyprawia Walus z ekipa to otwiera mi sie noz w kieszeni. Najlepiej wszystko zabetonowac, zalac asfaltem, powycinac drzewa, nastawiac ekranow, barirek, slupkow i bog wie co jeszcze.
100% BB
2014-01-20 16:03:54
Nie ma co gdybać tylko inwestowac póki jeszcze są pieniądze. Pierwsze drzewa w rejonie Lotniska już ida po piłę, mało tego o przbudowie Cieszyńskiej mówiło sie już od dawna już chyba za 20 lat temu, zresztą jakby już od dawna trwały pod to przygotowania problemem były pieniądze, a raczej ich brak. Ten temat był wałkowany już wielokrotnie, plany, projekty, faktycznie każdy może miec swoje zdanie. Ale tak jak w przypadku przebudowy PCK tak co do ul. Cieszyńskiej, plany tej inwestycji nie powstały wczoraj czy dwa lata temu. To są plany które uraleniają się dopiero teraz kiedy Bruksela sypie groszem.
Matrix
2014-01-20 16:09:27
100%BB to była wizja,a plany i projekt to dopiero będą zaprojektowane po przetargu. A PCK to w ogóle inna bajka, to była rozpoczęta inwestycja, która stała w miejscu przez 20 lat...
maras49
2014-01-20 18:16:52
Dyskusja zaczyna się przeradzać w "poszerzać czy nie poszerzać". Większość jest za poszerzaniem, ale tu znowu są zdania podzielone. Jeśli przedstawiona tu koncepcja została zatwierdzona, odbyły się konsultacje z mieszkańcami czy innymi "ciałami" osiedlowymi to myślę, że musztarda po obiedzie. Pozostaje tylko pytanie, czy jeśli dziś nie ma ekranów to czy one w ogóle są potrzebne. A może już zasadzić szybko rosnące drzewa w odpowiednich miejscach. Brzmi to dość groteskowo, ale tunel ekranowy o wysokości chyba 5 m będzie "szumiącą rurą" no i szpecić okolice. Pozdrawiam.
Matrix
2014-01-20 19:50:08
Ekranów może być mało dlatego, że zmieniły się przepisy związane z dopuszczalną normą hałasu(bo poprzednie były absurdalne). I nie wiem przypadkiem czy w centrum miast z powodu i tak dużego hałasu te normy nie są mniejsze????
mazan
2014-01-20 20:24:17
Autostrada Wapiennica na całego. Ekrany naniesione na planie i jest ich masakryczna ilość. Może MZD jeszcze pójdzie po rozum do głowy i zrewiduje te plany z nowymi przepisami. Do tego masa skrzyżowań z sygnalizacją, przejścia podziemne. Wygląda to jak PRLowska aleja na śląskim osiedlu.
Matrix
2014-01-20 22:09:58
Pytanie do @Inwestycje, a pro po ulicy Spółdzielców. Podobno w tym roku ma być remontowana. A wiadomo jaki fragment i w jakim przekroju będzie remont???
Samotnik
2014-01-21 10:48:52
Wyobraziłem sobie też te mega-hiper-korki przez te dwa i pół roku budowy... Suma opóźnień pojazdów wygenerowanych w ten sposób zrównoważy zapewne następne 20 lat funkcjonowania dotychczasowego układu ul. Cieszyńskiej...
Matrix
2014-01-21 11:54:05
Jestem ciekaw, że wszyscy na spotkaniach z MZD tak ochoczo zgodzili się , żeby zabrać nim połowę działki i zamiast ogródka mieć 6 pasów asfaltu???
Matrix
2014-01-21 12:04:04
Zamontowano rejestrator przejeżdżania na czerwonym świetle na skrzyżowaniu przy dworcu: http://www.wiadomosci.bielsko.info/0,0,0,5919,0,rejestrator-na-ulicy-warszawskiej,artykul,serwis.html
martinibb
2014-01-21 12:56:03
W końcu trzeba jakoś uzbierać kasę na te dwie przebudowy;)
Matrix
2014-01-21 13:24:08
Akurat w tym miejscu fotoradar 1000 razy za!!! Założę się że nie jeden stracił by przód własnego auta zjeżdżając z ul. Piastowskiej. W tym miejscu jazda na czerwonym to już tradycja....
maras49
2014-01-24 09:23:42
Jeszcze raz (ostatni) wracam do geometrii projektu ul. Cieszyńskiej. Dalej twierdze, że poszerzyć trzeba, ale jak to stwierdziło paru moich przedmówców, najwyżej do szerokości 1x4 (tak jak od Hulanki do r.Niemena) oraz wszystkie bez wyjątku ulice boczne na prawoskręty z tym, że w newralgicznych miejscach wstawiamy ronda po to, aby móc zawrócić i wjechać w swoją boczną ulicę. Dalej twierdze, że na razie jeszcze ronda są lepsze od każdej sygnalizacji świetlnej. Kierowcy ewidentnie zwalniają. Ponadto myślę, że przewaga na ciągu trasy na skrzyżowaniach w formie ronda nad standardowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną jest w uproszczeniu taka, że ZAŁÓŻMY np.: przepustowość ciągu ulicznego z RONDAMI wyliczono na np. 10000pu/h, a z sygnalizacją na 12000pu/h, ale przejazd przez RONDA jest płynny w jednym kierunku (w przypadku pełnego obciążenia) i rozkłada się na całą godzinę, natomiast przy sygnalizacji jest skokowy w małych przedziałach czasu. Oznacza to ,że pomimo teoretycznej przepustowości 12000pu/h lokalne zatłoczenie w krótkich okresach czasu może spowodować korki lub inne sytuacje, które w rzeczywistości spowodują spowolnienie ruchu, a na pewno obniżą jego komfort . Projektant, jak zaczyna liczyć, to wyłącz wyobraźnię. Ktoś powie, że w przypadku dużego ruchu trudniej wjechać w główną ulicę na RONDACH. Zgoda, ale o to chodzi, że dojazd do pracy najpierw jest wolniejszy a potem szybszy. Irytuje nas gdy jest odwrotnie np. stojąc w korkach. Pozdrawiam.
maras49
2014-01-24 09:43:36
PS. RONDA można umieścić przy LIDL, włączeniu Nowogościnnej, Wapienickiej i Jaworzańskiej/Regera-nowa. Rondo Niemena i Międzyrzecka bez zmian. Kropka.
sly prosto z dzungli z ak47 na ramieniu
2014-01-24 16:16:56
Cieszynska w formie 1x4 a na srodku pas do lewoskretow. znaczaco poprawi to bezpieczenstwo ruchu choc wiadomo ze na srodku nie bedzie wtedy barier. ale przynajmniej dzielnica nie bedzie przeorana na pol. odnoszac sie do faktu iz ktos wspomnial ze Piastowska jest waska od Hulanki. tyle ze Cieszynska przyjmuje ruch nie tylko od Piastowskiej ale i od Konopnickiej, Cieszynskiej i z Andersa. prawdopodobnie tez w przyszlosci przejmie ruch z Trasy W-Z, bo koniecznosc jej powstania nie budzi watpliwosci. choc na razie sie o tym oficjalnie nie mowi ale zdecydowanie taka trasa pomoze zmienic ruch w srodmiesciu i bedzie mozna zamknac ciag 3maja, zamkowa, partyzantow i puscic tramwaje.
ex-Bielszczanin
2014-01-25 15:55:12
Załamują mnie niektóre wasze Komentarze - że już w latach 70tych były takie plany, gdy aut było 100x mniej; że dobrze że powstaną przejścia podziemne etc. Myślenie włodarzy jest rodem z głębokiego PRLu. Obecnie każda rozsądna władza samorządowa w Europie myśli o tym, aby zniechęcać ludzi do samochodów i zachęcać do komunikacji zbiorowej. W przeciwnym wypadku mamy wiecznie zakorkowane centra miast, zero wolnych miejsc parkingowych, hałas i zanieczyszczenia powietrza. Przecież cieszyńska się nie korkuje aż na tyle, aby robić z niej autostradę, na dodatek przechodzącą przez tereny z rozwiniętym mieszkalnictwem. Przejścia podziemne?! Koło trzech diamentów? W każdym normalnym mieście to pieszy ma priorytet i nie wygania się go do podziemi- już nie wspominając o tym, że koło trzech diamentów nie ma zbyt dużo przechodniów. W nowej wersji ta droga powinna być jak najbardziej wojewódzka, bo bielszczanom nic nie daje, jedynie ułatwia dojazd do centrum ludziom, którzy w B-B nie mieszkają. To ułatwi też podjęcie decyzji tym, którzy się chcą z tego miasta wyprowadzić wraz ze swoimi podatkami. Ola boga! Miasto, w którym się wychowałem schodzi na psy, a duża część jego mieszkańców (sądząc po komentarzach) uważa, że dzieje sie dobrze! Przykre!
samar11-tu miałem to wpisać
2014-01-25 22:10:48
Do tej rozsądnej władzy europejskiej mamy jeszcze ze 30-40 lat. Nie stać nas na razie na to. Jest więc jeszcze sporo czasu aż to ew.się poprawi, ale póki co wszyscy chcą (piszą) dobrze, a będzie tak jak jest. Poza tym gdyby wówczas w PRL-u takie projekty powstawały to byłaby to rewelacja. Wiem coś na temat. I to by było na tyle.
Adas
2014-01-26 11:36:42
Bielsko miastem dla samochodow!!! Wladza ma gdzies ze mimo ze cieszynsksa przechodzi przez duze osiedla jest jedna z dwoch drog zbiorczych na zachod I mimo to nie korkuje sie na caly dzien tylko w godzinach szczytu I to TYLKO Z POWODU WAPIENICY. Teraz wyprowadza korki z miasta to korki beda tworzyc sie tam gdzie te dwa pasy beda sie konczyc. Wytna drzewa, zburza budynki a ludzi wsadza pod ziemie. Zobaczcie jak wyglada zywiecka przy elektrowni czy chocby kolo straconki. Zero klimatu, miejskiej atmosfery.
Adas jeszcze raz
2014-01-26 11:40:20
Przejsc podziemnych w 21 wieku sie nie buduje!!!! Sa drogie niebezpieczne itp. Kilka drobnych I remontow zalatwi sprawe. Nie zapminajcie ze to jest miasto, w miescie jest 50 jak ktos chce jechac 100 to niech jedzie po S1
effertz
2014-01-27 20:21:16
Jesteśmy jakieś 40 lat za światem. U nas ludzie przyklaskują na myśl o autostradzie w centrum miasta, obstawionej ekranami, z pieszymi zepchniętymi do podziemi. Każdy nowobogacki musi dojechać swoim szrotem z niemiec wprost pod pracę. U nas dalej samochód pozostaje wyznacznikiem majętności i każdy chce się pochwalić, jak w Pakistanie.
samar11
2014-01-28 11:15:19
@effertz - i co tym wpisem wyraziłeś? Jedynie to, że jesteś jednym z nich czyli jednym z nas. Ostatnio polscy katolicy też mówią: ja jestem od Rydzyka, a ja od Lemańskiego, inny od Franciszka - a nikt nie poczuwa się że jest OD CHRYSTUSA - taki katolik. Może to nie miejsce na takie rozważania, ale część dyskutantów zapędza swoje poglądya w tzw. "kozi róg'
samar11
2014-02-02 11:24:52
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Oplaty_za_wjazd_do_centrum_sposobem_na_korki,a,234932.html - jedni chca uspokojenia ruchu i komunikacji zbiorowej, inni są za płatnym wjazdem do śródmieść - w ww. artykule głos w dyskusji zabiera człowiek niepełnosprawny i jest temu przeciwny. Wniosek. Nikogo nie zadowoli się. Szczególnie w naszym kraju. Mimo wszystko ludzie jak zwierzęta - silniejszy (przy władzy) wygrywa zawsze (prawie).
Yanek
2014-02-20 09:34:32
Panowie z zieleni miejskiej bardzo przejeli się planami przebudowy ulicy Cieszyńskiej i w trybie przyśpieszonym rozpoczeli już wycinkę drzew wzdłuż od ronda Niemena do centrum Wapiennicy. Rozumiem że selektywna wycinka drzew na tym odcinku do czasu rozpoczęcia budowy spowoduje brak problemów ze strony tzw. "zielonych".
Grzegorz
2014-03-05 14:02:39
Wszystko fajnie. Ale dla kogo to jest? Na pewno nie dla mieszkańców BB! Mieszkam zaraz przy Cieszyńskiej i widze kto tam jeździ i wybaczcie ale dla wszystkich "okolicznych" nie chce mieć ekranów zaraz przed blokiem. Teraz wszędzie, do Lidla, Aldi itd dojdę na piechotę. A potem? Na spacer na lotnisko mam dymać kilkaset metrów na przejście podziemne? Poza tym zwiększenie przepustowości zwiększy ilość aut bo część zamiast S1 pojedzie tędy. Czy Wy tam w ratuszu w ogóle myślicie? Liczycie się z ludzmi? Żaden ekran tego nie wygłuszy i nie zniweluje smrodu! Pomijam już, że wartość mojego mieszkania spadnie co najmniej o 1/4!! i kto mi to zwróci?
maras49
2014-03-06 17:11:40
czy ekrany na odcinkach zabudowy mieszkalnej będą przeźroczyste po obu stronach ulicy Cieszyńskiej i jakie mw. wysokości?
"Wapieniczanin"
2014-05-16 15:28:48
Mój poprzednik nie widzi sensu poszerzania Cieszyńskiej do 2+2 - proponuje mu przejechać z Hulanki do Wapienicy ok. godziny 16.00 Ja wracając z pracy dojeżdżam z Komorowic w tym samym czasie co z Hulanki do Centrum Wapienicy.
gość
2014-09-27 11:32:24
Przejścia podziemne jakim kosztem iza ile pójdą tereny Co ludziom wezmą za koszk jabłek
Mieszkańcy osiedli przy ul.Cieszyńskiej
2014-11-06 14:22:25
Mieszkańcy osiedli przy ul.Cieszyńskiej nie zgadzajmy się na poszerzenie tej ulicy.. Krywult chce nam urządzić piekło na ziemi. Dosyć tego! Ten stary sklerotyk już chyba nie wie, co robi. Ekrany nam chce zrobić? Żeby spaliny szły w górę do naszych okien? Już i tak nie da się okien otwierać, taki huk i smród.Sobie pod domem niech wybuduje czteropasmówkę. Wyjdźmy na ulice i pokażmy imbecylowi co o nim myślimy. Pokażmy mu na wyborach,że jego nieudolne rządzenie już się skończyło.
Wapienica
2014-11-06 14:41:20
Mieszkańcy Wapienicy, nie zgadzają się na poszerzenie ulicy Cieszyńskiej. Już teraz mamy tutaj huk i smród. Zamknąć tą ulicę i ruch puścić drogą szybkiego ruchu. Bo po to jest ona wybudowana. Poza tym droga miała przebiegać od ul. Kolistej i omijać osiedla mieszkaniowe. Dosyć mamy takiego rządzenia, przez tego prezydenta i jego popleczników.
mms
2014-11-06 15:34:49
Oho - widzę, że nastroje wyborców przenoszą sie na techniczne fora
ja się nie dziwię
2014-11-06 21:00:34
Nie dziwię się ludziom mieszkającym przy ulicy Cieszyńskiej, że mają dosyć hałasu i spalin. Przecież tam jest ogromny ruch. Samochody ciężarowe, autobusy,osobowe wszystkie pędzą na złamanie karku. Takie trasy przelotowe powinny być puszczane poza miastem. Zresztą z taką myślą zbudowana została droga szybkiego ruchu. Na Cieszyńskiej powinien być zakaz przejazdu samochodów ciężarowych i ograniczenie prędkości do 50 km/godz.
pogromca łosi
2014-11-07 01:09:29
Przestańże już wypisywać bzdety człowieku... Jak chcesz spokoju ciszy i super czystego luftu to się wyprowadź na wioskę. Mieszkasz niemal w środku 200 tys aglomeracji, czego Ty oczekujesz?! A S1 nie jest w żaden sposób ani stworzona ani przystosowana do obsługi ruchu z wewnątrz miasta - wystarczy spojrzeć na mapę. To jest ekspresówka do granicy a nie obwodnica BB. Myślenie nie boli.
łosie na eskę
2014-11-08 08:55:09
Chyba ciebie łosiu myślenie boli, bo jeździsz Cieszyńską i nam smrodzisz. My mieszkańcy mamy was głęboko w d., że eską macie dalej i wam coś nie pasuje. Nam nie odpowiada hałas i spaliny i nie mamy zamiaru wyprowadzać się stąd tylko dlatego że wy chcecie tędy pędzić na złamanie karku. Po to są porobione obwodnice,żeby odciążyć ruch w mieście pacanku.
maras49
2014-11-08 10:26:57
I po co taka dyskusja. Za 2 lata (po wyborach) ci co protestują przeciw zmienią zdanie. Wystarczy, że raz będą musieli skorzystać pilnie z samochodu w godzinach szczytu. A zwolennicy przebudowy nie zmienią zdania bo codziennie dojeżdżają do pracy. A co zrobi Ratusz? - ano to co przegłosują radni: przed wyborami przeciw, po wyborach za! I tyle.
a już się piraci cieszyli
2014-11-08 12:54:16
Już miałem nawoływać - Wapieniczanie kosy na sztorc! Ale Prezydent Krywult zrezygnował z budowy czteropasmówki na Cieszyńskiej. I bardzo dobrze,że w porę się opamiętał i wycofał. Pisanie,że wszyscy dojeżdżają tędy do pracy nie jest prawdą. Przez Cieszyńską to można dojeżdżać do Wapienicy czy Jaworza, a reszta powinna jechać eską. Poza tym chcę przypomnieć, że Wapienica była wioską i będziemy walczyć o odłączenie od Bielska. A wtedy w okolicach Lidla postawimy rogatki i będziemy od przejeżdżających pobierać myto.
mms
2014-11-09 18:24:32
no to nareszcie wapieniczanie pojada międzyrzecką do BB lub dalej bo takie same rogatki postawi miasto
maras49
2014-11-09 18:37:48
Naprawdę, proszę się nie cieszyć - ponieważ ktokolwiek zostanie Prezydentem nie odłoży ad acta przebudowy Cieszyńskiej. Dla mnie zagranie obecnego Prez. jest typowo politycznym chwytem liczącym na część Waszych głosów. Natomiast wpis o szlabanie to typowa "partyjniacka" zagrywka na skłócenie mieszkańców przy ul. Cieszyńskiej. No cóż charakteru wichrzyciela nie da rady pokonać. Trzeba mu współczuć.
olin
2014-11-11 09:43:01
Przyszłego prezydenta rozliczymy z obietnic. Dla nas mieszkańców przy ul.Cieszyńskiej i tych co mają tutaj firmy, czteropasmówka jest nie do przyjęcia. To,że tą ulicę trzeba przebudować i może ciut poszerzyć, to jest sprawa oczywista. Obwodnica jest po to żeby odciążyć ruch przez miasto.I nie ma co więcej dyskutować na ten temat.
mol
2014-11-12 21:01:12
Rozliczą go z danego słowa, jak nie wyborcy to Pan Bóg na pewno.
Ben
2014-12-09 17:44:40
Widzicie Wapieniczanie jak pan Krywult nas oszukał? Naobiecywał przed wyborami,że plany przebudowy ul.Cieszyńskiej ulegną zmianie i nie wybuduje nam przez Wapienicę autostrady. Ale po wyborach projekt w pierwszej wersji powrócił. Nasze protesty poszły do kosza. Kto głosował na tego kłamcę? Ale niech nie liczy,że się poddamy. Jak będzie trzeba wyjdziemy na ulice. Gdzie jest ratusz- też wiemy.
BIELSZCZANKA
2014-12-10 17:58:02
Nasz pan prezydent z małej litery, bo na dużą nie zasługuje, to osoba która musi pokazać, że w tym mieście rządzi i nie interesuje go zdanie mieszkańców. Droga ma powstać tak jak on tego chce i koniec. Nie interesuje go, że do ul. Regera nie ma dojazdu, a aby dojechać do Wierzbowej i Pieczarkowej oraz Krzywej trzeba objechać Wapienice. ON TAM NIE MIESZKA I WARA OD NIEGO!!! Jeżdże tamtędy codziennie i nie widzę potrzeby takiej rozbudowy dróg. Korki tam tworzą się tylko w godz.powrotu z pracy między 14,30, a 16,00. więc wystarczy poszerzyć drogę o jeden pas, porobić zatoki autobusowe tak jak należy(np.na os.Wojska Polskiego nawet przegubowiec się nie mieści, a co dopiero dwa autobusy, a na Lotnisku w ogóle brak zatoki), zjazdy do niektórych ulic np. Regera i sprawa napewno była by rozwiązana. Dziwne,że w stronę centrum korków nie ma!!! PANIE PREZYDENCIE MOŻE PORA POSŁUCHAĆ GŁOSU LUDU I WYJŚĆ Z ZA BIURKA I TROSZECZKĘ POMYŚLEĆ JAK TANIO POPRAWIĆ PRZELOTOWOŚĆ DROGI , A NIE POKAZYWAĆ JAKIE INWESTYCJE ZA PANA KADENCJI ZOSTAŁY POCZYNIONE. PRZYPOMINAM, ŻE ZA PIENIĄDZE PODATNIKÓW BO POMIMO, ŻE UE DOFINANSOWUJE TO MY PODATNICY DĘDZIEMY TO MUSIELI ODDAĆ!!!!!!!!
wkurzony
2014-12-12 22:38:20
Temu gościowi widać trudno się myśli. Tylko,że jego wiek nie jest tu żadnym usprawiedliwieniem. Ale niech wie, że my mieszkańcy Wapienicy nie zgadzamy się na takie rozwiązania. Nie pozwolimy się oszukiwać dyktatorowi.
jasiek
2014-12-22 08:31:21
kolega matrix patrzy na świat przez własne widzi mi się, proponuję aby zmienił miejsce zamieszkania i będzie miał spokój np.: na Bieszczady. Cieszyńska musi być rozbudowana na następne 50 lat i ten projekt jest tego podstawą, gdyż miasto rozrasta się w kierunku Wapienicy. Tutaj są tereny pod zabudowę jednorodzinną. Dojazd do S1 pilnie potrzebny już dzisiaj nie wspominając o tym co będzie jutro, mam nadzieję, że się uda go zrealizować szybko i sprawnie!
Tom
2014-12-22 15:14:31
Nie proponuj komuś kto tutaj mieszka, zmiany miejsca zamieszkania. Po co ty przyjeżdżasz do Bielska? Siedź w swojej wiosze i się nie wychylaj. Plany na -co będzie za 50 lat, MZD niech zrobi za 49 lat. My tutaj mieszkamy i chcemy jakoś żyć. Już teraz jest tutaj smród i hałas nie do wytrzymania.
wapniak
2016-02-06 18:09:08
My mieszkańcy Wapienicy nie zgadzamy się na poszerzenie ul.Cieszyńskiej. Wszędzie poszerza się drogi poza miastem a w Bielsku mądrale z UM i MZD puszczają cały ruch przez dzielnice mieszkaniowe. Nie wiemy czy prezydent jest aż tak złośliwy,żeby nam tutaj uniemożliwić życie? Już teraz mamy hałas i smród (smog) największy z wszystkich dzielnic. Przecież samochody mają wyjazd na S1 ul.Warszawską albo Andersa. Po co robić czteropasmówkę przez dzielnice gdzie są takie skupiska bloków. Panie Prezydencie,ludzie pana przeklinają, za to piekło jakie pan nam chce urządzić. Oby pan jak najszybciej odszedł z tego stanowiska.
kierowca
2016-02-06 18:18:45
Nie dziwię się,że ludzie mieszkający przy ul.Cieszyńskiej protestują przeciwko budowie czteropasmówki tuż przy ich budynkach. Moim zdaniem można by ją trochę poszerzyć ale po co aż tyle. Tam nie ma dużego ruchu. Korki się robią między godz. 14-16. Przecież nie można kosztem mieszkańców zadawalać tych za kółkiem.Oni tam mieszkają i chyba mają coś do powiedzenia. Poszerzą drogę, to pojada tamtędy Tir-y,bo kto będzie jeździł płatną S1?
Wapieniczanie
2016-02-11 12:21:02
Pytanie do Stowarzyszenia protestujących przeciwko planom rozbudowy ul.Cieszyńskiej. Gdzie możemy podpisać listy protestu przeciwko w/w inwestycji. Gdzie i kiedy będzie zebranie?
Mieszkaniec Wapienicy
2016-02-14 13:58:32
Przyłączam się do pytania, jak można się z Państwem skontaktować i dołączyć do protestu??
SG
2016-03-23 23:09:30
Proszę jak się można skontaktować z organizatorami protestu, chce się dołączyć mieszkam w terenie potencjalnie zagrożonym rozbudowa.
Komentarzy (19)

Nowy przetarg na S69

  

Zgodnie z zapowiedziami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dziś przetarg na dokończenie budowy drogi ekspresowej S69 z Bielska-Białej do Żywca.

Umowa z poprzednim wykonawcą - konsorcjum firm Polimex-Mostostal (lider konsorcjum) i Doprastav, została zerwana ze względu na zbyt duże opóźnienia wobec harmonogramu (czytaj więcej).

Nowy wykonawca, zgodnie z warunkami kontraktu będzie miał 9 miesięcy na dokończenie całości prac budowlanych. Jednak w ciągu 4 miesięcy od daty rozpoczęcia prac ma zostać udostępniony dla kierowców odcinek od Bielska-Białej do węzła Buczkowice.

Inaczej niż w poprzednim przetargu na budowę, tym razem zastosowano nieograniczoną formułę przetargu, co pozwala mieć nadzieję na sprawne rozstrzygnięcie postępowania i wyłonienie nowego wykonawcy. Średnia liczba dni od daty ogłoszenia przetargu do daty podpisania umowy w przypadku podobnych przetargów (nieograniczonych, na dokończenie budowy) to 162 dni, czyli 5,5 miesiąca. Najszybciej nastąpiło to w przypadku A4 Brzesko - Wierzchosławice - po 62 dniach, najdłużej przy A4 Rzeszów Centralny - Rzeszów Zachód - 205 dni. GDDKiA zakłada, że na wiosnę udostępni plac budowy nowemu wykonawcy, który zdąży z pracami do końca 2014 roku.

Termin składania ofert cenowych w przetargu na dokończenie prac mija 12 lutego 2014 roku.

Wkrótce rozpoczną się także prace zabezpieczające, objęte zupełnie innym postępowaniem przetargowym. Potrwają 2 miesiące i najprawdopodobniej będzie za nie odpowiadała firma Budimex Budownictwo Sp. z o.o., która złożyła najatrakcyjniejszą cenowo ofertę - w wysokości 13,8 mln zł.

2014-01-02 | Dodaj komentarz
wapienica
2014-01-02 18:22:11
Bardzo dobra wiadomość! Oby wszystko było w terminie.
Martrix
2014-01-03 15:11:26
Dobra wiadomość to będzie jak ją otworzą:)
maras49
2014-01-03 17:04:31
No to nadzór ma labę - prawie 5 lat (2010-2014?) na 20 km.
mifal
2014-01-03 17:41:41
byle to już w końcu powstało
tsk
2014-01-07 19:29:54
A przetarg wygra zapewne nie kto inny jak Polimex-Mostostal ;) Tylko na nowych zasadach..
inwestycje
2014-01-07 22:04:06
Raczej nie, bo PM (wg komunikatów spółki) chce się wycofać w ogóle z branży drogowej. / Powtórka z A1 Mszana - Gorzyczki nie byłaby wskazana. :)
nv
2014-01-14 10:00:06
http://www.immo.com.pl/aktualnosci/art,11,nowa-powierzchnia-na-placu-wolnosci-8.html
maras49
2014-01-14 12:55:14
http://biznes.pl/rynki/gielda/agencyjne/polimex-mostostal-nie-dokonczy-a1-i-a4,5598028,news-detal.html >>> no i po P-M.
inwestycje
2014-01-14 16:43:17
^^^ Nie tak do końca, bo 1 lutego zaczynają budowę nowych bloków energetycznych w Opolu (koszt inwestycji to w sumie 11,6 mld zł).
inwestycje
2014-01-14 16:44:57
@nv: pisałem o tej inwestycji tu: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2814.html
maras49
2014-01-14 18:50:36
ok inwestycje - w tym kontekście miałem na myśli to co mnie interesuje = infrastruktura drogowa. Co jeszcze robi PM to mnie nie interesuje :-) Pozdrawiam
nazar
2014-01-15 09:41:29
inwestycje - chciałem zapytać czy dzieje sie coś z planowaną przebudową ulicy cieszyńskiej od ronda przy bp do wapienicy? wiem że były prowadzone rozmowy z właścicielami gruntów graniczącymi z drogą w celu wykupu terenów pod rozbudowę.
inwestycje
2014-01-15 14:53:06
@nazar: nadal trwa projektowanie; właśnie dzisiaj ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy Cieszyńskiej pomiędzy nowym fragmentem ul. Międzyrzeckiej do Hulanki
Matrix
2014-01-17 11:11:16
Mam pytanie drogowe w sprawie przedłużenia ulicy Tańskiego? Czy ona w ogóle dojdzie do skutku. Na google widać, że na końcu tej ulicy ktoś coś buduje na działce po którym ma iść przedłużenie. I czy Tańskiego ma być przedłużona do ulicy Regera? Jak zawsze pytanie do@ inwestycje:):)
inwestycje
2014-01-17 21:31:41
@Matrix - odpowiedź znajdziesz w dzisiejszym wpisie na temat ul. Cieszyńskiej :)
niedzielny kierowca
2014-02-27 12:44:01
czy ktos wie co z przetargiem na s-69 ???
inwestycje
2014-02-27 15:00:05
Na razie jeszcze nic - otwarcie ofert 17.03.
bolo
2014-05-21 14:50:50
kto w koncu wygrał ten przetarg ?
inwestycje
2014-05-21 20:59:29
@bolo: polecam wpis na blogu: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,3369.html

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078184
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała