inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - grudzień 2014

Komentarzy (15)

Kamienice z nowymi elewacjami

  

Zarząd Gospodarki Miejskiej zakończył remonty elewacji kilku zabytkowych kamienic w Bielsku-Białej. O szczegółach konkretnych realizacji informowałem w poprzednich wpisach. Czas na porównania, przed i po:

Partyzantów 5:

Cieszyńska 39:

11 Listopada 48:

Plac Wojska Polskiego 5:

11 Listopada 46:

11 Listopada 64:

Dubois 4:

Stojałowskiego 19:

Piłsudskiego 46:

W następnych latach ZGM planuje remonty elewacji kolejnych kamienic:

2015:

ul. 11 listopada 7, 42, 49, 50,
ul. Orkana 16,
ul. Grażyńskiego 67,
ul. Broniewskiego 38.


2016:

ul. 11 listopada 61, 63, 65,
ul. Partyzantów 29,
ul. Komorowicka 15,
ul. Cechowa 10,
plac Żwirki i Wigury 11,
ul. Pocztowa 16,
ul. 1 Maja 44-45,
ul. W. Stwosza 7.


2017:

ul. Waryńskiego 2,
ul. Wyzwolenia 6a,
ul. Barlickiego 1 (gzymsy),
ul. Sobieskiego 9 i 11,
ul. Trakcyjna 16,
ul. Łukowa 5.


2018:

ul. Lipnicka 64, 66, 70,
ul. Komorowicka 8 i 10.

fotografie: ZGM

2014-12-11 | Dodaj komentarz
Matrix
2014-12-12 00:07:26
Plan remontów ambitny. Może remont kamienic na 11 listopada ożywi trochę to ulicę. Miasto powinno więcej pieniędzy wydawać na remonty, widać jak to zmienia otoczenie. Dziś jechałem ulicą Piłsudskiego, remont kamienicy na przeciwko szkoły nr 9 powala odrestaurowaniem. Jestem tylko ciekaw jak długo kamienica ta będzie żółta.
Arti
2014-12-12 11:19:27
A co Rynkiem i ulicami do niego przylegajacymi? Rynek to wizytówka miasta mimo wszystko. Większość miast dba o to, żeby chociaż rynek wyglądał ładnie. W Bielsku nie ma sie za bardzo czym chwalić...a Rynek czy ul. 11 listopada to pięknie położone miejsca...Problemy z własnością czy coś innego bo tego nie rozumiem.
Marcin
2014-12-12 12:24:33
Prawda jest taka, że nasze centrum to jeden wielki parking z ruchem kołowym sztucznie wtłaczanym w samo serce centrum. Dodatkowo brak komunikacji miejskiej i zamordowanie jej przez Kasztelana doprowadziło, że po centrum nie ma kto spacerować.
Münchner
2014-12-12 14:26:55
Zgadzam sie z Marcinem. Plany wladz lokalnych na rozwoj miast sa rodem z lat 60/70-tych. Mnogosc galerii handlowych zabija centrum B-B, a polityka zwiazana z transportem i komunikacja miejska sprawia, ze ulice sa tylko parkingiem dla tych galerii.
wapienica.org
2014-12-12 23:29:17
1. Dlaczego zaprzestane zostały remonty kamienic na bielskiej starówce? Z tego co widać to w latach 2015-2018 żadna z kamienic znajdujących się w tym miejscu nie zostanie wyremontowana. 2. Czy elewacja kamienic przy ruchliwych drogach (np. Patyzantów) została zabezpieczona przeciw brudzeniu, czy będzie można go zmyć po kilku latach?
inwestycje
2014-12-13 00:34:52
Wymienione tutaj są kamienice, za których remont odpowiedzialny będzie ZGM. W obrębie Rynku mają być również remontowane kolejne kamienice (choć w małej ilości).
deutz
2014-12-15 20:08:08
Renowacja kamienic w ciągu 3 Maja ma średni sens bez ograniczenia ruchu w centrum. Zero perspektywicznego myślenia o komunikacji miejskiej, tylko wpycha się te samochody w centrum.
anafik
2014-12-16 12:49:08
Z Marcinem trudno się nie zgodzić. Uwolnić serce miasta - od tego trzeba zacząć. Priorytetem na dziś powinno być wprowadzenie znaczących ograniczeń dla ruchu samochodowego i miejsc parkingowych w ścisłym centrum. W tym mieście nie pojawią się turyści dopóki nie będzie możliwości zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia bez samochodów w tle.
100%BB
2014-12-17 12:48:42
Kierowcy mają wybór! Są dwie obwodnice miasta i to od nich zależy którą drogą się wybierają w kierunkach Szczyrk, Żywiec. Sprawa już była wałkowana w mediach, wypuszczą ruch na obwodnice, stracą nie tylko galerie ale także dobiją drobniejszych handlarzy w centrum miasta. Komunikacja miejska sama w sobie też nie jest rozwiązaniem, ponieważ ludzie, którzy mają samochody, nie chcą korzystać z tego przewoźnika, skoro pieczywo do sklepu osiedlowego zamiast nóg, używają samochodu. Trudno będzie ludzi oduczyć korzystania z samochodu zwłaszcza kiedy wybierają się na zakupy do centrum miasta. Co do kamienic na Starówce, to właściwie kasa idzie z budżetu miasta na rok 2015 przewidziane jest wg. założeń budżetowych 1.9 miliona złotych, a do tego remonty przeprowadzają inwestorzy prywatni. Tak czy owak miasto i ZGM, powinni robić co się da aby zdobyć pieniądze ze środków UE. O ile to będzie możliwe, ponieważ za własne pieniądze to wykonają niewielką część planu. Zwłaszcza trzeba zadbać o remonty kamienic w okolicach dworca PKP, chodzi zwyczajnie o wywarcie pozytywnego wrażenia na turystach. Niestety plany ZGM-u jak widzę nie obejmują np. ul 3-go maja w tym kamienic w okolicach Hotelu President, co także jest ważne z estetycznego punktu widzenia. Mało kamienic bedzie wyremontowanych na głównym deptaku 11-Listopada nie mówiąc już o Barlickiego, Cechowa, Szkolna, Krótka, Łukowa. Pracy więcej niż kasy. Zwłaszcza, że te remonty są prowadzone punktowo i nie maja one jakiegoś planu ciągłości inwestycji. Pewnie chodzi o obiekty najstarsze a jednocześnie będące pod ochroną konserwatora zabytków. Nie samochody są najgorszym wrogiem elewacji kamienic, a właśnie pseudoartyści oraz dymiące kominy z powodu palenia w starych piecach których u nas jest u nas jeszcze bardzo dużo. Paradoksalnie lekka zima to mniej jak rok temu czy obecnie jak sie zapowiada, to mniej intensywnego palenia w piecach, lepsze powietrze i mniej zanieczyszczeń.
Jacek
2014-12-17 15:55:53
Miasto wydaje wielkie miliony na niepotrzebny stadion a centrum zaniedbane z planem zaledwie kilku remontów rocznie. Czyli jak to w trzecim świecie.
frankfurt
2014-12-17 20:18:44
pozdrawiam, ogladalem wypowiedz starego i zarazem nowego "Prezydenta" na temat przewidzianych inwestycji na lata do 2018 roku. W skrocie: boiska, przedszkola, DROGI....nic ale absolutnie nic!! na temat przyszlosci komunikacji miejskiej w bielsku!??....wlasnie teraz do roku 2020 jest mozliwosc uzyskania do 70% dofinansowania z EU do projektow przyszlosciowych....obecnie istnieje lesli dobrze policzylem 49 linii autobusowych?? po co?...."Rezydent" twierdzi z duma ze zamierza zakupic kolejne nowe autobusy.....czy w tym miescie nie ma powaznych ludzi ktorym zalezaloby na "ekologicznym" przyszlosciowym rozwoju miasta? (np. tramwaj - z tradycja w tym miescie czy tanszy trolejbus). Olsztyn z duma odbudowal linie tramwajowa ktorej koszty zastaly w 80% pokryte z funduszy EU.... cz ktos wie o co tu chodzi??
100%BB
2014-12-24 14:59:20
Tak prawdę mówiąc, to ZGM, w ciągu ulicy 11-go Listopada, ma wyremontowanych znaczną większość kamienic. Reszta na to wygląda jest własnością instytucji i osób prywatnych. Z tego co udało mi się policzyć, idąc głównym deptakiem na tym całym odcinku zostało do wyremontowania nieco ponad 30 kamienic- elewacji. Jednak jeszcze tylko na kilku z nich znajdują się tabliczki, informujące, że budynek jest własnością ZGM-u. Tak więc te kamienice w ciągu kolejnych dwóch lat zostaną poddane gruntownej modernizacji co najmniej od strony estetycznej. Jak zmobilizować efektywnie właściciela prywatnego do remontów swoich budynków, to już jest inna sprawa, a przynajmniej ich dobra wola. Pieniądze można mieć, ale chęci do wydawania ich na inwestycje w remont kamienicy ( np. elewacji ) już niekoniecznie.
stork
2015-01-14 08:30:03
Z innej beczki. Trwa wycinka powyżej osiedla Sarni Stok w kierunku Trzech Lipek. Czy wie ktoś co się tam szykuje?
tymon
2015-02-18 10:43:01
Witam. mam pytanie: czy autor bloga orientuje się może co się dzieje na ul. Rynek pod numerem 10? Ponieważ od kilku tygodni widać tam jakieś działania, jest też wywieszony baner wykonawcy inwestycji. Czy to jest osoby prywatnej czy ZGMu? ps.dobra foto archiwizacja zmian w BB.
inwestycje
2015-02-18 20:47:27
@tymon: Rynek 10 to prywatna kamienica; niestety nie wiem, co się tam dzieje
Komentarzy (63)

Cieszyńska - kolejne podejście

  

Miejski Zarząd Dróg zaprezentował nową wersję koncepcji projektowej rozbudowy ulicy Cieszyńskiej. Początkiem roku na blogu (zobacz) prezentowałem aktualny wówczas wariant III (wynikowy). Od tego czasu, nieco zmienił się zakres proponowanej przez miasto rozbudowy. Zmiany zapewne w dużej mierze były efektem kampanii przed wyborami samorządowymi, w trakcie której głośnym echem odbiła się sprawa tej inwestycji. Jak zapewniał Tomasz Ficoń, rzecznik Ratusza, podjęto decyzję o ograniczeniu inwestycji i uwzględnieniu postulatów z przeprowadzonych konsultacji społecznych.

W stosunku do wcześniej prezentowanej wersji:

  • zrezygnowano z zastąpienia ronda Niemena skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną - w aktualnie obowiązujacym wariancie zbudowane zostanie rondo turbinowe
  • zrezygnowano z budowy niektórych dróg serwisowych równoległych do ul. Cieszyńskiej (po północnej i południowej stronie ulicy na odcinku Saperów-Nasienna oraz Jaworzańska-nowy odcinek Międzyrzeckiej)
  • zrezygnowano z budowy przejścia podziemnego przy Aeroklubie
  • zaplanowano połączenie ulicy Trzech Diamentów z nowym systemem dróg (Zapłocie Duże, Tańskiego) poprzez drogę serwisową idącą po północnej stronie ulicy Cieszyńskiej [w poprzednim wariancie system dróg w tym rejonie rozwiązano w sposób odmienny]
  • zaplanowano połączenie ulicy Wierzbowej z planowaną ulicą Nowogościnną poprzez drogę serwisową idącą po południowej stronie ulicy Cieszyńskiej oraz budowę ronda u zbiegu drogi serwisowej i ulicy Nowogościnnej
  • zaplanowano budowę małego ronda w ciągu ulicy Wapienickiej, na włączeniu ulicy osiedlowej i ulic prowadzących z terenów przemysłowych
  • zaplanowano likwidację bezpośrednich wjazdów na boczne ulice (m.in. Klonowa, Zapłocie Duże, Regera)
  • zaplanowano budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulicy Cieszyńskiej z nowym odcinkiem Międzyrzeckiej i ulicą Światopełka [wcześniej planowano budowę zwykłego ronda]
  • zaniechano budowy dwóch jezdni na odcinku od ronda Cieszyńska/Międzyrzecka/Światopełka do ulicy Dzwonkowej
  • przeprojektowano włączenie ulicy Dzwonkowej do ulicy Cieszyńskiej
  • wprowadzono inne drobne zmiany

Na 9 grudnia (Gimnazjum nr 15 przy ulicy Cieszyńskiej 385, o godzinie 15:00) Miejski Zarząd Dróg zapowiada zorganizowanie spotkania informacyjnego na temat rozbudowy ulicy Cieszyńskiej.

Aktualne plany przebudowy:

2014-12-01 | Dodaj komentarz
Matrix
2014-12-01 22:22:36
Dlaczego te skrzyżowania są takie rozbudowane ja 6 pasmowa autostrada nie lepiej zastąpić je rondami turbinowymi tym bardziej Wapienicy? Jestem ciekaw, że nagle Rondo Niemena stało się wydolne?
qwert
2014-12-01 23:01:00
Wow, nawet ścieżka rowerowa się zmieściła. A rondo Niemena jako turbinowe w zupełności wystarczy także generalnie ten wariant wygląda ciekawie. Wszystkich nie zadowoli zapewne, ale to wiadome.
:)
2014-12-02 00:57:38
Doskonale że zostaje rondo niemena
Yanek
2014-12-02 09:07:52
Niesamowite, całkiem niezły plan się z tego zrobił. Pomiędzy rodem Światopełka i Jaworzańską zniknęły idiotyczne drogi techniczne, z Jagienki i z Zniczowej jest bezpośredni wyjazd a także jest przejście dla pieszych którego wcześniej nie było. Przejście dla pieszych miało być albo na rondzie Światopełka albo w centrum Wapiennicy. Inne zmiany też mi się podobają. Nie spodziewałem się że jednak się ugną panowie projektanci.
Arti
2014-12-02 09:18:00
Przyłączam się do pozytywnych opinii o tym projekcie. Dodając do tego spotkania z mieszkańcami projekt może zostać jeszcze bardziej dopracowany. Ale na tą chwilę jest według mnie bardzo dobry. Bardzo czekam na tą inwestycję ponieważ mieszkam w okolicy i najwyższy czas na remont. Być może źle czytam projekt, ale czy zostaną wyremontowane także ulice wszystkie ulice łączące Cieszyńską z Tańskiego, Spółdzielców w na osiedlu Polskich Skrzydeł i Wojska Polskiego?
maras49
2014-12-02 12:11:54
Blisko, coraz bliżej. Pisalem wcześniej, że nie odstąpią bez względu na wynik wyborów. 9.XII. spotkanie z mieszkańcami, będzie się działo. W tym roku tylko 1 mln wydatków na Cieszyńską (budżet), pewnie część prac projektowych np. geologia i PB, zapewne w 1-szej poł. 2016 reszta opracowania, potem pozwolenie i rozpoczęcie jesień-wiosna 16/17. W 2020 powinniśmy zapomnieć o tej robocie bo już pewnie będzie w trakcie budowy np. Nowopiekarska albo Krakowska. Tak to widzę. A jak będzie ....?
qwert
2014-12-02 12:23:26
No właśnie, jak będzie to zależy od kaski z UE. Jak nie załapie się ten projekt to pewnie nic nie będzie... :/
Adamsky
2014-12-02 13:58:34
Projekt wydaj się optymalny, natomiast ul Nowo-wierzbowa (oznaczona jako droga lokalna 1) coś nie za bardzo mi się podoba. W tym miejscu jest bardzo stromy podjazd, nie lepiej zrobić jedynie prawoskręt z głównej ul. Cieszyńskiej z możliwością zawrócenia" na Tańskiego/Wapienickiej jadąc od centrum? Sporo taniej by wyszło.
maras49
2014-12-02 14:08:21
Zainteresowani na spotkaniu 9 bm. mogliby zadać parę pytań technicznych projektantom i miastu i tak np. 1.Przejście podziemne przy Spółdzielców-Smolnej, po co konstrukcja zjazdów dla niepełnosprawnych skoro obok projektowanej ścieżki rowerowej można by wykonać chodnik dla ww. 2.Co stoi na przeszkodzie aby wlot ul. Gościnnej-nowej do Cieszyńskiej ująć w rondo turbinowe z ew.podłączeniem jako 4 wlot łącznika do ul. Wierzbowej (lub nie) , stąd likwidacja dodatkowego ronda bezpośrednio za skrzyżowaniem. Ponadto teraz zaprojektowany lewoskręt z Cieszyńskiej będzie zbyt krótki po wybudowaniu ul. Gościnnej-nowej. I po 3. Dlaczego nie opisano ewidentną budowę nowego mostu na Wapieniczance, oraz przepustu pod ul.Tąskiego-nowa poniżej proj. P5 i 6. 4. Dlaczego nie pomyślano o połączeniu ul. Tańskiego-nowej-Zapłocia z ul. Regara choćby nieszeroką jezdnią o obc. do 2,5 t pasem ul. Rusałki , albo powyżej zabudowy przemysłowej. Zawsze to jakiś wentyl bezpiecznego ominięcia korków (a te będą). Może ktoś ma jeszcze inne uwagi. Pozdrawiam.
M
2014-12-02 20:24:45
Po co budować ulicę Nowogościnną (cóż za nazwa, nic lepszego nie przyszło do głowy?) w miejscu, które jest niewątpliwą wizytówką w Bielsku (miejsce rekreacyjne - lotnisko)? Poza tym, pobiegnie dokładnie wzdłuż ulicy Wapienickiej. Poza tym, czeka nas istny koszmar komunikacyjny.
graz
2014-12-02 20:41:09
Co to za highway od Tańskiego do Nowogościnnej?
inwestycje
2014-12-02 20:54:39
@M Nowogościnna to nazwa robocza; droga ta ma połączyć Kamienicę (ul. Karpacką) z Wapienicą i Aleksandrowicami (droga ma przebiegać równolegle do Wapienickiej i Jeżynowej)
rav
2014-12-02 21:16:29
Niepotrzebnie przeskalowany projekt, który zdegraduje tę część miasta poprzez rozdzielenie osiedli od okolic lotniska. Szkodliwy jest zwłaszcza charakter tej drogi: profil 2x2 i do tego jeszcze serwisówki - jak na autostradzie; skrzyżowania z 4 pasami w 1 kierunku; zbyt rzadkie przejścia dla pieszych; przejście podziemne dla pieszych, które pokazuje gdzie jest miejsce pieszego oraz jakie są priorytety tego ciągu; mur ekranów od nowogościnnej do ronda Niemena; niby-droga rowerowa do której będzie utrudniony dojazd z osiedli. W zupełności wystarczyła by aleja 2x1 i lewoskręty, plus pas rowerowy po obu stronach i zatoki autobusowe, a miejscowo odcinki dróg zbiorczych z osiedli; do tego szpaler drzew i szerokie chodniki po obu stronach.
Matrix
2014-12-02 21:22:37
Dlaczego ścieżka rowerowa kończy się na ulicy Saperów, nie można było jej podciągnąć do ulicy Szarotki gdzie idę pasy rowerowe??
Matrix
2014-12-02 21:24:53
Zgadzam się z rav, przekrój 2 x 1 wystarczy w zupełności, cały krajobraz tej części miasta zostanie zdegradowany:(
qwert
2014-12-02 22:36:33
Tak, tak. Szpaler drzew i szerokie chodniki :) Najlepiej przekrój 1x1 i ruch wahadłowy. Albo zaorać i posiać truskawki, a ruch na S1 skierować.
rav
2014-12-03 08:40:00
a dlaczego nie? czy MZD ma prognozy ruchu, które uzasadniają takie podniesienie std drogi? jeżeli droga ma służyć tranzytowi, to właściwie po co jest S
rav
2014-12-03 08:45:39
a dlaczego nie? czy MZD ma prognozy ruchu, które uzasadniają takie podniesienie standardu drogi? ruch między Wapienicą, osiedlami i Hulanką naprawdę wymaga przekroju 2x2 ? a jeżeli droga ma służyć tranzytowi, to właściwie po co jest S1? wg mnie to jest taki sam problem, jaki Biała ma z ulicą Żywiecką, którą czeka kolejna przebudowa, mimo że oddano wschodnią obwodnicę.
maras49
2014-12-03 10:02:24
Na miejscu Prezydenta Krywulta spisałbym wszystkie te posty i inne z innych portali i przedstawił mieszkańcom-kierowcom oraz przedsiębiorcom na całej trasie i powiedział słowa: NIE ROBIMY NIC. Na szczęście to mieszkańcy zadecydują (jeśli podejdą do tego stanowczo) co chcą i w jaki sposób chcą się pozbyć korków i spalin w ich rejonie życia.
var
2014-12-03 10:08:44
@rav - po cholere katowicom tyle dwujezdniowych dróg skoro mają A4 dwie DK i DTŚ przecież tam mieszka tylko2x więcej ludzi niż w BB.
M
2014-12-03 10:24:46
Codziennie jeżdżę Cieszyńską od kilku lat, prawda jest taka, że korki tworzą się tylko w godzinach tzw. "powrotów z pracy". Przez resztę dnia można przejechać tą drogą bez żadnych problemów. Ja się nie znam, ale jak dla mnie wystarczyłoby wymienić całą nawierzchnię, zrobić zatoki dla autobusów ( głównie przystanek "lotnisko" w stronę Wapienicy tamuje ruch) i kosmetycznie przebudować drogi dochodzące do Cieszyńskiej (np. lewoskręt do Spółdzielców na wysokości komisu). Tak, jak ktoś wspomniał wcześniej, po co powielać S1, którą dojedzie się z centrum miasta do Wapienicy, Międzyrzecza, czy Jasienicy, czyli miejsc skąd wyjeżdża dużo samochodów. Bez żadnej budowy Nowogościnnej, niech lepiej porządnie wyremontują Antyczną i Wapienicką, aż tyle samochodów tam nie jeździ, żeby było tyle dróg wlotowych na Cieszyńską.
maras49
2014-12-03 10:29:29
Ciekaw jestem reakcji niektórych tu piszących wówczas kiedy na S1 wprowadzą opłaty ViaTol dla wszystkich pojazdów. Zaprawdę powiadam WAM S-1 nie jest ulicą miejską, nie jest ulicą układu komunikacyjnego miasta, co jednak nie oznacza że nie można z niej korzystać jeśli się ma z tego określone korzyści.
X
2014-12-03 10:33:22
@M - to ja mam propozycje, aby poszerzyć Cieszyńska tylko w godzinach szczytu! Remont i kosmetyk NIC nie poprawią w sprawie kilkugodzinnych dobowo korków.
qwert
2014-12-03 10:40:19
No tak to już korki mają, ze tworzą się w godzinach szczytu, a nie nocami. Niektórych to najwyraźniej dziwi, ale są też tacy dla których to logiczne. Niektórzy też uważają najwyraźniej, że dwa pasy są zarezerwowane dla autostrad. Otóż nie. I ten przykład Żywieckiej... no faktycznie, że też nie pomyśleli o zwężeniu jej, przecież na co komu dwa pasy na takiej ścieżynce... Opowieści dziwnej treści o S1 nie ma za dużo co komentować. Ciekawe kto miałby ochotę nadkładać tyle drogi (a, teraz przecież widać kto - nikt). No chyba, że koledzy zmobilizujecie resztę kierowców żeby jednak się zdecydowali.
rav
2014-12-03 11:14:39
z S1 czy S69 chodzi o to, ze jak przez miasto prowadzi alternatywna droga z za dużą przepustowością, kierowcy wybiorą drogę przez miasto, zamiast obwodnicę. A cel powinien być przecież taki, aby uspokajać ruch w mieście. Zwłaszcza w okolicach osiedli (vide Cieszyńska). Aktualna propozycja rozbudowy Cieszyńskiej to ewidentne zaproszenie dla kierowców i stworzenie skrótu przez miasto dla jadących w kierunku z Cieszyna do Żywca ( Jasienica -> nowa Cieszyńska -> Hulanka -> Andersa -> Partyzantow -> S69).
qwert
2014-12-03 11:33:56
No i ja sie nie dziwię, jadąc taką trasą sam pojechałbym przez miasto. Tylko co z tego? Ilu jest takich kierowców? Po to żeby tych kilku zrezygnowało (a i tak nie zrezygnują :P ) wszyscy inni mają stać w korku? Bezsensu...
Adamsky
2014-12-03 13:05:14
Dodałbym jeszcze, dlaczego tylko 2 ronda turbinowe? Zastanawiam się, skoro na PCK oraz Wałowej idealnie się sprawdzają w płynności ruchu to dlaczego w centrum Wapienicy planowane są skrzyżowania "standardowe"?
maras49
2014-12-03 13:35:24
Zgadzam się całkowicie z Adamsky z tym, że nie tylko w Wapienicy ale i na włączeniu Gościnnej-nowej (jak wyżej pisałem).
PS
2014-12-03 13:37:34
...wówczas zamiast 4 pasów przy wlocie na skrzyżowanie są 2, stąd oszczędność 14 m.
cd
2014-12-03 13:38:43
sorry zapędziłem się tylko 7 metrów.
M
2014-12-03 13:53:06
Każdy ma swoje zdanie na temat tej inwestycji. Zapytam tylko, czy znane są ewentualne etapy prowadzenia modernizacji?
wapieniczan
2014-12-03 16:36:45
Jestem za rozbudową. Mam tylko uwagi podobnie jak poprzednicy, żeby zastąpić w projekcie standardowe skrzyżowania z sygnalizacją rondami turbinowymi, na hulance ruch jest idealny nawet w godzinach szczytu, a na skrzyżowaniu Partyzantów-Andersa albo partyzantów koło hotelu Wiena TRAGICZNY bo nie ma tam rond... to samo tyczy się Bora Komorowskiego - żywiecka tragedia...
mazan
2014-12-03 22:15:41
@var - Błagam, nawet nie próbuj stawiać Katowic za wzór dobrze skomunikowanego miasta. Tak miasta wyglądały w Europie 40 lat tamu kiedy ślepo inwestowano w transport drogowy. Przeorane siecią szerokich dróg, zabetonowane parkingami. Rozwinięte kraje od tego odchodzą na rzecz zrównoważonego rozwoju komunikacji. Nie żebym był przeciw rozbudowie Cieszyńskiej do 2x2, nie w tym rzecz, ale róbmy to z rozwagą. Ronda turbinowe skutecznie uspokajają ruch, przejścia podziemne to relikt minionej epoki - dużo rzeczy można jeszcze w tym projekcie poprawić.
qwert
2014-12-03 23:33:14
A co takiego złego jest w przejściach podziemnych? Nie interesują mnie śmieszne frazesy typu "to spychanie pieszych do podziemia" "relikt przeszłości" "na zachodzie już dawno się od tego odchodzi, a my sto lat za murzynami" itd. Konkretnie - jakież to szkody wyrządza społeczeństwu przejście podziemne (uprzedzam że zadbane, oświetlone przejście nie jest w żaden sposób niebezpieczne więc nie strzelać na oślep).
dcfh
2014-12-03 23:52:52
[rzejscia podziemne maja jedna wazna zalete, eliminuja kolizje pieszych z pojazdami i i nie tamuja ruchu, tamgdzie ukształtowanie terenu na to pozwala powinno byc ich jak najwiecej
MASAKRA
2014-12-04 09:08:26
Nie wiem co ci goście palą, ale pojarali ostro przy tym projekcie. Niemal 10 pasów w rejonie lotniska to już przegięcie
maras49
2014-12-04 09:49:57
@masakra to ty raczej nie jaraj pasw jest 2x2 a zewnetrzne do sa dojazdy do domów - ciekawe jakbyś am mieszkał i nie zrobili ci dojazdu. a jakby nie bylo dojazdów tobyś w trakcie przykorkownia jezdni w ogóle nie wyjechał z posesji.
MASAKRA
2014-12-04 11:19:00
@maras49: to nie znaczy, ze te dojazdy do domów muszą mieć po dwa pasy ruchu. Np. ul. Wierzbowa jest wąska i nagle przechodzi wzdłuż ul. Cieszyńskiej i robi się dwupasmowa. To czysty debilizm i marnowanie pieniędzy.
mad_moose
2014-12-04 13:13:46
@MASAKRA ul. Wierzbowa jest szersza na wspomnianym przez Ciebie odcinku choćby dla tego, aby zapewnić dojazd dla dostawców szkółki krzewów i hurtowni torebek. Dostawy do tych obiektów odbywają się nie tylko busami ale też zestawami ciągnik + naczepa o szerokości 2,5 m.
Matrix
2014-12-04 18:25:15
Widzę, że część osób lubi tu krytykować innych za swoje wypowiedzi na temat tej drogi, jestem ciekaw ilu z was będzie przy niej mieszkać???????Niektóre rozwiązania tej drogi są na wyrost i to wielki. Ulica Andersa nawet nie ma tyle pasów ruchu co ten projekt, a ruch jest o wiele większy. Wspominał tu już, że gdyby nie upadek transportu zbiorowego na odcinku Bielsko - Cieszyn (kolejowego jak i kołowego czyli PKS) nie było by takich korków w godzinach szczytu. Na początek wystarczy przebudowa Międzyrzeckiej, centrum Wapienicy i wreszcie po tylu latach wydłużenie Tańskiego i na pewno ruch by się dużo rozładował. Dużym udogodnieniem było by wybudowanie ulicy Nowogościnnej. Niestety nasz stary/nowy prezydent idzie niestety w ślady Antka :Burzyciela"
var
2014-12-04 19:35:10
@matrix - kula w płot co ma Andersa do Cieszyńkiej zupełnie inna funkacja poza tym polityke przenies na inne fora na sky.. byś sie nie odważył
Matrix
2014-12-04 19:48:59
To nie jest polityka tylko realia tego miasta, gdyby nie wybory to na pewno miałbym 10 metrowe ekrany pod nosem i 6 pasów ruchu. Przytoczyłem Andersa na przykładzie, że nie ma tak rozbudowanych skrzyżowań prawo i lewoskrętów.
martinez
2014-12-04 19:54:41
moja propozycja taka: Powiększyć lub zrobić zatoczki autobusowe wzdłuż ul.cieszynskiej w stronę wapienicy. na skrzyżowaniu Cieszynskiej i Wapienickiej rondo lekko je spłaszczająć w stronę ul.Zapłocie. rondo podobne jak w Wodzisławiu Śl tzw nerkę w miejscu skrzyżowania Cieszynskiej z Regera i Jaworzańskiej- tzw ormówka do wyburzenia, droga się trochę przesunie w stronę szkoły. a jak tu wielu wczesniej pisało korki są w godz 7:30-9 oraz 15-17 ps. rondo w ciągu ul.Wapienickiej poniżej straży pożarnej to wyrzucona w błoto kasa- co ktoś z bloków lub jakis klient firm nie poczeka 10 sek zeby włączyć się w ruch . Widac ze projektem zajęła sie firma z Katowic której pracownicy niewiele wiedzą o ruchu na ulicach w ciągu ul. Cieszyńskiej
Matrix
2014-12-04 20:01:59
@Martinez dobrze mówisz...
qwert
2014-12-04 20:41:44
To, że tam mieszkasz to żaden argument. Przy Żywieckiej też ktoś mieszka, przy rondzie Hulanka też, nawet przy Warszawskiej ktoś, o dziwo, mieszka. Jakoś nie postulujesz zwężenia tych dróg? Cieszyńska powinna być dwupasmowa już dawno dawno temu i nie ma w ogóle co poruszać tematu pozostawienia jej jednopasmowej, bo musieliby włodarze miasta na głowę upaść żeby się na to zgodzić. Lepiej się zajmijcie jakimiś realnymi postulatami typu dodatkowe rondo czy co tam chcecie.
Remik'S
2014-12-04 23:53:35
Juz sie kiedys wypowiadalem ze jestem przeciw drodze 2x2, wystarczy 2x1... bo korki jakie sie tworza, to glownie przez skrzyzowania w Wapienicy... podzielic projekt na 2 etapy: wybudowac nowy niedokonczony slad drogi z wiaduktem ul. Miedzyrzeckiej i przebudowac skrzyzowania w centrum z Jaworzanska i Regera, bo juz takiego znaczenia nie beda mialy... zobaczyc co bedzie sie dziac i wtedy podjac nastepne dzialania czy faktycznie droga 2x2 tego wymaga... Jeszcze jedno - przytaczane sa przyklady Zywiecka, Warszawska - tego juz nikt nie zmieni, ale wystarczy podac inny przyklad - Krakowska... i co? wersja 2x1, a jakos nie ma w planach rozbudowy do 2x2 tylko modernizacja!... nikt tamtedy nie jezdzi czy co?
Nic
2014-12-05 00:00:18
Dlaczego inwedtycje nie pisze nic o nowej fabryce GE? W koncu to wazna inwedtycja. Wazniejsza niz przebudowa jakiejkolwiek nawet najwiekszej drogi.
inwestycje
2014-12-05 04:41:38
@Nic: Na tym blogu z reguły nie piszę o inwestycjach przemysłowych, mieszkaniowych itp.
mad_moose
2014-12-05 09:54:17
Ustalmy coś. Nawet częściowa przebudowa kilku skrzyżowań wiąże się ze sporym wydatkiem bo żeby to miało sens należałoby przebudować skrzyżowania w centrum Wapienicy a także wybudować wiadukt nad torami w ciągu ul. Międzyrzeckiej. Bez tego nie ma sensu nic ruszać. Jak wiadomo koszty samego wiaduktu są ogromne i miasta na to nie stać i w najbliższym czasie stać nie będzie. W takim razie jedyną opcją na finansowanie jest dotacja z UE. Dotacje ratusz dostanie tylko w momencie jeśli ciąg Międzyrzecka - Cieszyńska stanie się drogą wojewódzką. A to znaczy, że należy tą trasę przygotować pod nieco większe obciążenie (choć nie uważam, żeby ruch zwiększył się znacząco tylko ze względu na nadanie nr drogi). Zatem albo miasto stara się o dofinansowanie i remontuje gruntownie drogę eliminując problem na długie lata albo nie robi nic. W tym wypadku nie ma wariantów pośrednich jeśli chodzi o profil drogi.
bba
2014-12-05 18:47:42
Jako rodowity bielszczanin a obecnie mieszkaniec powiatu cieszyńskiego muszę powiedzieć że tezy że ktoś nie jedzie S1 bo nadkłada drogi to chyba trzeba być debilem żeby tak rozumować. Jak nie mam interesu do załatwienia przy starej drodze to ZAWSZE nie tylko w godzinnach szczytu jezdzę S1 bo szybciej i ekonomiczniej w całokształcie. Czas to pieniądz ale niektórzy są zacofani i tak pozostanie
Matrix
2014-12-07 00:14:57
@Inwestycje wiadomo coś o inwestycjach drogowych na przyszły rok? Czy będą fundusze na kontynuację przebudowy ulicy Sobieskiego?
dla potrzebujących
2014-12-07 10:57:42
^^^Czasem trzeba się ruszyć się od kompa - str.8-12 w magazynie samorządowym-dwutygodnik z 28.11.2014 o nr 24/2014, dostępny za darmo w wielu miejscach publicznych miasta - tam jest wszystko o budżecie co do złotówki
Matrix
2014-12-07 11:29:15
@dla potrzebujących dzięki za informacje:) PS: Dostępnych wielu punktach miasta albo na stronie Urzędu Miejskiego:)
inwestycje
2014-12-07 18:28:02
@dla potrzebujących: nie tak do końca wszystko - część inwestycji ujęta jest w Wieloletniej Prognozie Finansowej
Matrix
2014-12-07 19:21:17
@Inwestycje ma racje, dużo inwestycji nie ma tam ujętych, wszystko będzie zależeć od realizacji założeń budżetowych czyli ile pieniędzy w płynie do kasy albo ile znowu miasto weźmie kredytu żeby je zrealizować:). Tak na marginesie z nowymi słupami oraz oprawami led na Piastowskiej doszli do dworca chociaż część jeszcze nie podłączona.
dla potrzebujacych
2014-12-08 10:43:00
pytanie było o 2015 a tam jest na pewno więcej niż zrobią.....
2014-12-09 13:03:15
Nasz pan prezydent z małej litery, bo na dużą nie zasługuje, to osoba która musi pokazać, że w tym mieście rządzi i nie interesuje go zdanie mieszkańców. Droga ma powstać tak jak on tego chce i koniec. Nie interesuje go, że do ul. Regera nie ma dojazdu, a aby dojechać do Wierzbowej i Pieczarkowej oraz Krzywej trzeba objechać Wapienice. ON TAM NIE MIESZKA I WARA OD NIEGO!!! Jeżdże tamtędy codziennie i nie widzę potrzeby takiej rozbudowy dróg. Korki tam tworzą się tylko w godz.powrotu z pracy między 14,30, a 16,00. więc wystarczy poszerzyć drogę o jeden pas, porobić zatoki autobusowe tak jak należy(np.na os.Wojska Polskiego nawet przegubowiec się nie mieści, a co dopiero dwa autobusy, a na Lotnisku w ogóle brak zatoki), zjazdy do niektórych ulic np. Regera i sprawa napewno była by rozwiązana. Dziwne,że w stronę centrum korków nie ma!!! PANIE PREZYDENCIE MOŻE PORA POSŁUCHAĆ GŁOSU LUDU I WYJŚĆ Z ZA BIURKA I TROSZECZKĘ POMYŚLEĆ JAK TANIO POPRAWIĆ PRZELOTOWOŚĆ DROGI , A NIE POKAZYWAĆ JAKIE INWESTYCJE ZA PANA KADENCJI ZOSTAŁY POCZYNIONE. PRZYPOMINAM, ŻE ZA PIENIĄDZE PODATNIKÓW BO POMIMO, ŻE UE DOFINANSOWUJE TO MY PODATNICY DĘDZIEMY TO MUSIELI ODDAĆ!!!!!!!!
Yanek
2014-12-10 08:17:03
To zabawne ale wprost przeciwnie, pan prezydent miasta ma działkę w Wapiennicy i jeszcze nie dawno prowadziła do niej ulica o czterech pasach. Więc ja myślę że on właśnie chce takiego projektu żeby mógł do swojej działeczki jak najłatwiej dojechać. ;-)
100%BB
2014-12-10 13:54:36
Wszystkie plany i założenia odnośnie rozbudowy ul. Cieszyńskiej są uwarunkowane dotacją z UE. Jeżeli dotacji nie będzie inwestycja nie ruszy z miejsca, to jasne jak słońce. Nikt nie będzie ryzykował kredytu na ponad 100 milionów złotych na przebudowę tylko jednej nawet ważnej drogi z punktu widzenia miasta. Międzyrzecką jeszcze przebudują z kasy miasta, koszt 30 milionów złotych inwestycja rozłożona w czasie na dwa lata nie spowoduje kłopotów dla budżetu miasta. Ale przebudowa Cieszyńskiej tylko z kasy miasta jest nie realna! Po drugie miasto nie jest wstanie spełnić wszystkich marzeń ludzi w nim mieszkających bo tak naprawę skok inwestycyjny rozpoczął się dopiero 10 lat temu. Czas między 1946 a 2002 rokiem został zmarnowany z powodu czasów komuny a decentralizacja władzy po roku 89 nie spowodowała skokowego wzrostu gospodarczego i jakości życia chociażby dlatego, że nasze miasto ucierpiało wskutek zmian na gospodarczej mapie kraju, czyli upadek przemysłu włókienniczego. Ludzie powinni sobie zdawać sprawę, że na wskutek zacofania na co najmniej dwa pokolenia, tego nie przeskoczy się w 10 lat. Warszawa, która ma budżet miasta na 12-13 miliardów, nie ma obwodnicy, a jakie kłopoty przy budowie mają przy budowie II linii metra? Aby nasze miasto miało sie zmieniać w sposób skokowy uwzględniając przy tym założenia mieszkańców miasta, powinniśmy co roku wydawać około 400-500 milinów złotych tylko na same inwestycje i zakupy majątkowe. A te ostatnie dotacje z UE, są właśnie po to aby wykorzystać czas wykonania takich inwestycji miejskich, które normalnie są nie do zrealizowania tylko i wyłącznie z kasy miasta!
maras49
2014-12-10 20:06:35
@100%BB - dla mnie jest to oczywiste co piszesz, lecz dla innych nie. Są tez tacy, którym po prostu nie podoba się, że wygrała wybory ta osoba i jest okazja pokrzyczeć. Ot, demokracja dzisiejsza - o tyle wygodna, że anonimowa. Z jednym wyjątkiem. Skoro są wybory bez przymusu i wybrano - to ta osoba (zespół) realizuje pewnie to co miastu jest być może niezbędne. Ale - miasto to ludzie....i tu mogę powrócić do pierwszego wiersza mojego wpisu. Czas jednak biegnie i czy się tego chce czy nie pokaże że pewne rzeczy i tak powstaną. Przykłady - budowa Pałacu Kultury W-wa, wyburzenie podzamcza BB, czy przejście w Zwardoniu itd.itp. Budowle (działania) uznane swego czasu za niepotrzebne czy nawet wręcz wrogie. Są jednak zadania przesuwane w czasie lecz stają się często nieekonomiczne. Tak jak ww. kolega pisze. Myślę, że miasto będzie dyskutować z mieszkańcami do czasu, aż będzie zmuszone podjąć decyzję - teraz albo nigdy (czytaj - później - ale za niebotycznie większą kasę). Tak było z ul.Andersa od Hulanki do Armii Krajowej 1976 do 1994 bodaj 2,5 km, chociaż to niezbyt fortunne porównanie i to nie o czasy chodzi. Tu mamy 4 km do przebudowy - trudniej i znakomicie dłuuuużej zrobić to odcinkami. I w dodatku tylko za miejską kasę. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
va
2014-12-11 15:54:59
czy prezentacja dnia 9.bm tak bardzo podobała sie mieszkańcom bo nie widzę konstruktywnych wpisów
Arti
2015-01-15 12:24:12
http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/28765/beda-wyburzac-przy-cieszynskiej
maras49
2015-05-19 12:26:32
Dziś przekazano plac budowy na budowe mostu na pot. Wapienickim w c.ulicy Tartacznej, lecz zamknięcie drogi w związku z budowa dopiero w przyszłym tygodniu na okres do ok. konća września - pisze w tym miejscu żeby zbyt głeboko w tematach nie szukac

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078207
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała