inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - wrzesień 2014

Przed 2017 rokiem powinna się zakończyć inwestycja polegająca na przebudowie blisko 5-kilometrowej ulicy Krakowskiej. Jest to kolejna część inwestycji polegającej na przebudowie ciągu drogi krajowej nr 52, która w Bielsku-Białej przebiega ulicami Żywiecką i Krakowską.

Przebudowa prawdopodobnie uzyska dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - wpisana jest jako propozycja projektu realizowanego w ramach „Strategii dla Rozwoju Polski Południowej do roku 2020". Przebudowa ulicy Krakowskiej jest częścią większego zadania, którego koszty liczone są na ok. 230 mln zł - oprócz tej drogi, przebudowana ma zostać ulica Żywiecka (o czym informowałem w poprzednim wpisie) oraz inne odcinki drogi krajowej nr 52 w województwie śląskim.

Większość istotnych zmian na ulicy Krakowskiej polegać będzie na zmianie formy skrzyżowań (ze zwykłych na skanalizowane), budowie lewoskrętów oraz wprowadzeniu azyli dla pieszych. Przewiduje się również przebudowę istniejących zatok autobusowych oraz uzupełnienie przystanków autobusowych o brakujące zatoki.

Inwestycja podzielona będzie na 2 odcinki:
odcinek nr 1 - od skrzyżowania z ul. Lwowską do węzła drogowego „Krakowska", tj od km 0+000 do km 1+884 (kategoria drogi L 1/2 - lokalna)
odcinek nr 2 - od węzła „Krakowska" do granicy miasta Bielsko-Biała, tj od km 2+288 do km 4+883 (kategoria drogi Z 1/2 - zbiorcza)

Parametry techniczne przebudowanej drogi:
- prędkość projektowa Vp = 40 km/h
- liczba pasów ruchu na jezdni 2 (+dodatkowy pas dla relacji skrętnych w rejonie skrzyżowań)
- szerokość pasa ruchu podstawowego 3,50 (3,00) m
- szerokość pasa ruchu dla relacji skrętnej 3,00 m
- szerokość chodnika 2,00-3,80 m
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
- kategoria ruchu KR5

2014-09-03 | Dodaj komentarz
dddd
2014-09-03 21:41:52
Dlaczego na węźle krakowska - obwodnica nie ma ronda? Tam jest mnóstwo miejsca, przejazd byl by plynny, a nie co teraz światła mocno tamuja tam ruch
wapienica
2014-09-03 23:40:47
Fajnie to wygląda, tylko miasto bedzie musialo doplacic do tej inwestycji 35mln zł, czyli dalej ulice typu: Międzyrzecka, Wapienicka, Antyczna, Jeżynowa, Zapora pozostaną nietknięte..
inwestycje
2014-09-04 00:24:32
@wapienica: błędne wyliczenia - kwota 230 mln zł obejmuje także inwestycje prowadzone poza Bielskiem-Białą; Międzyrzecka (wraz z Cieszyńską) będzie miała (najprawdopodobniej) zapewnione pieniądze również ze środków wspólnotowych - łącznie 277 mln zł
wapienica
2014-09-04 14:50:54
@inwestycje Ale czy Cieszyńska z Międzyrzecką mają jakiekolwiek szanse na środki zewnętrzne jeśli są drogami powiatowymi? Czy został złożony już jakiś wniosek odnośnie tych ulic? Wiesz coś na temat remontu ulic Zapora i Tartacznej, bo projekt już gotowy
maras49
2014-09-04 17:05:51
Wreszcie będzie nieco bezpieczniej. Kosmetyczne uwagi do opracowania: Mieszkańcy osiedla pomiędzy ul.Płk.Dąbka i Oś.Dembowskiego nie będą zadowoleni z odcięci im wyjazdu - lewoskrętu do miasta. Wydaje się on możliwy do zrobienia, tym bardziej że b. podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu z ul. Pola - tam dopuszczono skręt w lewo. Na skrzyżowaniu z ulicami Polna/Łosiowa można by zrobić krótką akumulację dla lewoskrętu w Łosiową przesuwając przejście dla pieszych poza łuk do km ok. 4+260 (20 m do miasta).
tak czymac
2014-09-04 18:35:05
I tradycyjnie drogi rowerowej brak, bo i po co. Róbmy wypożyczalnie rowerów, ale drogi rowerowe po co? Przecież to fanaberia i niepotrzebny wydatek.
Goga
2014-09-04 18:43:30
Lewoskręt w Wapienną powinien być wydłużony kosztem lewoskrętu do dawnego Tesco. Przypominam, że Wapienną będzie poprowadzony dojazd do Komendy Policji. Co Wy na to?
O_01
2014-09-05 08:49:11
Kurczę! Znowu WBP Zabrze! Wystarczy popatrzeć na skrzyżowanie Krakowska - Rydla i ocenić, czy został spełniony warunek korytarzy ruchu dla lewoskrętów z drogi głównej (Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych, punkt 5.2.2.3.)... Malowana wyspa kroplowa na wlocie ulicy Polnej, położonym po zewnętrznej stronie łuku poziomego ulicy Krakowskiej! Toż to prawie pewne miejsce występowania sytuacji kolizyjnych! Takich perełek znalazłoby się więcej...
O_01
2014-09-05 08:55:12
Nie mogłem się powstrzymać: ul. Krańcowa - jak się ustawić do skrętu w lewo od strony centrum miasta, aby nie było to kolizyjne? Jak wykonać skręty w lewo związane ze zjazdem sąsiadującym z ul. Krańcową? Czy zjazd ten nie powinien być podłączony raczej do ul. Krańcowej?
O_01
2014-09-05 08:56:42
@tak czymać - prowadzenie ruchu rowerowego wzdłuż ul. Krakowskiej byłoby chyba nieporozumieniem. Ten kierunek wylotowy z miasta w strone Kóz, powinien być obsługiwany ciągiem ul. Lipnickiej. I bezpieczniej, i przyjemniej...
maras49
2014-09-05 12:16:15
@ 0-01 - co do ścieżki rowerowej Lipnicką rzecz oczywista - obok Krakowskiej (DK) trudno poprowadzić ciąg rowerowy bezpieczny; Przy Rydla przydała by się sygnalizacja świetlna wzbudzana (przynajmniej na przejściu dla pieszych) dla ułatwienia właczania się do ruchu w Krakowską.
ebi
2014-09-05 13:13:09
Ilość znaków drogowych w rejonie skrzyżowań świadczy o stanie umysłu projektanta. Przyszło mi na myśl, że część wynagrodzenia projektanta powinno być zapłacone dopiero po upływie przynajmniej roku od realizacji inwestycji drogowej (gdy jest możliwość weryfikacji jakości projektu w praktyce), a na wysokośc wynagrodzenia projektanta powinny wpływać koszty inwestycji, koszty eksploatacji, a także ocena płynności i szybkości ruchu kołowego oraz ilość wypadków na zaprojektowanym odcinku drogi. Jestem pewny, że gdyby nie AUTOCAD projektantom nie chciałoby się w tuszu na kalce wyciągać tylu wysepek, pasów, barierek, znaków i innych bzdetów. Drogi byłyby proste i prowadziłyby do celu - tak jak to było u Rzymian. U nas podstawowy cel drogi, jakim jest sprawne przemieszczenie się z miejsca na miejsce, postawiony został na miejscu bardzo odległym. Pierwszeństwo mają: bezpieczeństwo pieszych, rozrywka cyklistów, minimalizacja hałsu i zanieczyszczeń, interesy właścicieli okolicznych posesji, właścieciele sieci wodnych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych (skandaliczne studzienki na pasach jedni) i diabli wiedzą co jeszcze.
ebi
2014-09-05 13:49:20
5 km drogi z v=40km/g daje 8 minut. Ponieważ w kierunku Krakowa naliczyłem 82 znaki, oznacza to, że co 5,8 sekundy muszę spostrzec i zinterpretować jeden znak. A to nie wszystko - są jeszcze znaki poziome i sygnalizacja. No i oczywiście zagzakujący cykliści. Prawdziwy horror.
O_01
2014-09-05 15:15:15
@ebi - a skąd ty wziąłeś te 40 km/h? Mam nadzieję, że nie z zapisu na projekcie, że przyjęto prędkość projektową o wartości 40 km/h. Prędkość projektowa w żaden sposób nie jest przecież powiązana z prędkością dopuszczalną, czy też eksploatacyjną. Jest to tylko parametr projektowy, według którego dobiera się pozostałe parametry projektowania (łuki poziome i pionowe, pochylenia podłużne i poprzeczne, przechyłki i tym podobne). Powtarzam z całą mocą: to nie ma żadnego przęłożenia na prędkość w potocznym tego słowa rozumieniu (zaznaczyć jednak muszę, że - neistety - niedouczeni projektanci nie zawsze o tym wiedzą). I druga uwaga - liczba znaków pionowych to nie "widzi mi się" projektanta, ale wymóg prawny, wynikający z obowiązujących u nas przepisów. Niech no by spróbował o którymś z wymaganych przepisami znaków zapomnieć - zaraz wytknie mu to zarząd drogi, policja i zarządzajacy ruchem. A w razie jakiegoś wypadku, prokurator i tak zażąda dodatkowego ograniczenia prędkości. Taka ta nasza żałosna rzeczywistość...
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-05 19:52:26
@O_01: oczywiście najlepiej drogi rowerowe robić tam gdzie ruch jest znikomy. I właśnie dzięki takiemu myśleniu infrastruktura rowerowa w mieście wygląda jak wygląda - czyli prawie jej nie ma. Drogi rowerowe powinny być właśnie wzdłuż ruchliwych dróg!!!! _____________ @maras49: oczywiście trudno zrobić DDR, czyli typowy NIEDASIZM. Lepiej, żeby rowerzyści jechali ulicą i blokowali ruch i byli narażeni na potrącenie. Miejsca jest dość aby zrobić 2m wydzieloną DDR. Koledze proponuje zatrudnić się w MZD - kariera pewna.
O_01
2014-09-06 06:35:25
@RoweroweBielsko.PL - życzę miłego spalinowego smrodku. Ja tam wolę trasy równoległe do głównych, a za to spokojne i widokowe. Nie dość, że załatwiają obsługę pożądanego kierunku jazdy, to jeszcze są bezpieczne i dają estetyczne przeżycia.
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-06 08:49:20
@0_01: W takim razie trzeba będzie zlikwidować DDR wzdłuż partyzantów, bystrzańskiej, komorowskiego i andersa, bo smrodek nie wpływa pozytywnie na jazdę rowerem...
inwestycje
2014-09-06 17:18:51
U wielu osób pokutuje niestety myślenie, że rower jest tylko urządzeniem rekreacyjnym. A to nie jest prawda - rower to także równoprawny środek transportu (np. trasa praca dom). W takich przypadkach nieistotne są aspekty wizualne ścieżki, lecz liczba mieszkańców, jaką może ona obsługiwać, jej dostępność, długość itp. Jakie korzyści ze ścieżki przy Lipnickiej, miałyby osoby mieszkające przy Krakowskiej, chcące dojechać do pracy do centrum miasta? Tak na marginesie, jakoś przy niedawno przebudowywanej Lipnickiej ścieżki też nie dostrzegłem...
O_01
2014-09-07 10:29:15
A jaką korzyść mieliby mieszkańcy Lipnickiej z drogi dla rowerów na Krakowskiej??? Rower jest świetnym środkiem transportu na każdą okazję, jeśli jednak ma się do wyboru dwie trasy prowadzące w tym samym kierunku (jak np. Krakowska i Lipnicka), to ja wybieram te, na której jest mniejsze natężenie ruchu samochodów (niezależnie, czy wybudowano drogi dla rowerów, czy też nie). Jeśli zaś walory widokowe są dodatkowym handikapem - to tym lepiej. Takie są zasady projektowania tras rowerowych - szkoda, że nasi bielscy włodarze nie za bardzo je znają, albo nimi się przejmują. Oczywiście inaczej traktować należy komunikację rowerową w centrum miasta, a inaczej na jego obrzeżach. Załóżmy jednak, że w centrum byłyby techniczne możliwości poprowadzenia trasy rowerowej od dworców (PKP, PKS) w kierunku południowym, to zawsze wolałbym taką trasę na linii ul. Mickiewicza, aniżeli na linii ul. 3 Maja. Trasy ruchu rowerowego nie zawsze muszą się pokrywać z trasami ruchu samochodowego, choć uniknąć tego nie da się w każdym przypadku. Rowerzystom należy jednak oferować trasy alternatywne, pozbawione "atrakcji spalinowych".
maras49
2014-09-07 11:32:59
@rowerowe.bielsko - to ja proponuję młodemu koledze zatrudnić się w MZD - ścieżki rowerowe na pewno powstaną. Osobiście nigdy nie byłem im przeciwny! A w MZD jest okazja bo, jak słyszałem nawet w UM chcą głowy dyrektora. A ja już dla pracy jestem out off . Wystarczy, w XXI w. pracowałem już poza BB. Pozdrawiam.
O_01
2014-09-07 12:03:39
Słusznie! Niech młodzi próbują szturmować zatwardziałe struktury miejskie w B-B. W sam raz okazja dla rowerowego Bielska. Może byłaby to okazja do podszkolenia się nieco? A już na pewno do uporzadkowania spraw rowerowych w naszym mieście...
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-07 12:16:42
@O_01: Kolego nie myl pojęć. Trasa rowerowa, czy też szlak rowerowy, a droga rowerowa pełniąca rolę komunikacyjną to jednak dwie różne sprawy. Czasem się oczywiście pokrywają, ja jednak mam na myśli DDR w aspekcie komunikacji rowerowej. Gdyby np. w Warszawie budowali DDR w uwzględnieniem smrodku spalin to nie mieliby żadnych, a buduje się ich sporo w centrum. Też wolę jechać rowerem po obrzeżach, ale w momencie gdy uruchamia się miejską wypożyczalnię rowerów to sam przyznasz, że coś tu jest chyba nie tak. Co innego remont nawierzchni ulicy, a co innego przebudowa drogi zapewne wraz z podbudową itd. wtedy jest okazja aby zrobić drobne korekty przebiegu ulicy, aby np. zmieścić DDR. No ale to trzeba chcieć! __________________________________________ @maras49: patrząc na to co do tej pory MZD nabudowało jeśli chodzi DDR to dyrektor powinien już dawno polecieć, a wraz z nim parę osób z nadzoru budowlanego.
maras49
2014-09-07 18:12:02
@ rowerowe... - otóż to - w MZD było błędne to, że sami nadzorowali swoje inwestycje. Teraz już nie. Myślę o inwestycjach dotowanych spoza budżetu. Zgodnie z FIDIC - inspektor nadzoru powinien sprawdzać zgodność z dokumentacją projektową i koniec kropka. Finanse ustala przetarg a więc wiadomo za ile. I to bez późniejszych zmian (poza nieprzewidzianymi sytuacjami - które również definiuje FIDIC). Mógłbym napisać więcej, ale nie o to chodzi. Co to jest FIDIC - patrz net). Myślę, że jest ogólny plan budowy ścieżek rowerowych (nie w MZD), ale czy jest nastawiony na dojazd do pracy/szkoły/instytucji, czy bardziej rekreacyjnie nie mam pojęcia. Pozdrawiam.
O_01
2014-09-08 07:12:51
@rowerowy - nie ucz ojca dzieci robić... Niejeden szlak rowerowy, niejedną DDR mam w dorobku jako projektant. Oczywiście tam, gdzie są sprzyjające klimaty, nie u nas, niestety ( ostatnio ponad 22 km w Gminie Branice - połączone z DDR w Czechach)... U nas (mam na myśli tzw. miasto, czyli dokładniej MZD) jakakolwiek spójna koncepcja tras rowerowych nie istnieje. Koncepcja, która uwzględniałaby potrzeby wszystkich uczestników ruchu rowerowego - zarówno ruchu rekreacyjnego, krajoznawczego, jak i tego, który ty nazywasz "komunikacyjnym". Zauważ, że wziąłem w cudzysłów, jako że każdy rodzaj tego ruchu, to komunikacja. U nas istnieje zasada: budujemy lub remontujemy ulicę, to jeśli się da, projektant powinien wepchać ścieżkę rowerową. A że nie będzie ona elementem większej całości, że nie będzie elementem spójnego układu komunikacyjnego - to trudno. Będzie odfajkowane! Oczywiście nieco przesadzam, ale ogólnie tak to wygląda.
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-08 09:30:23
@O_01: Cieszę się, że kolega taki obeznany w temacie - tylko czy ta wiedza przełożyła się kiedyś realnie na którąś z naszych DDR? Co do polityki miasta + MZD w kwestii dróg to już sam zdążyłem wydedukować jak to wygląda. Lecimy na ilość. Jakość, spójność, kto by się tym przejmował - ważne że statystyki rosną i "coś" robimy. Najbardziej rozwaliło mnie stwierdzenie jednego z panów z MZD odnośnie ostatnio oddanego 300 metrowego odcinka DDR, że jego połączenie z DDR wzdłuż Łagodnej przez koszty będzie mało realne. Normalnie ręce opadają. Żeby skruszyć ten zatwardziały beton urzędniczy to trzeba by lasek dynamitu użyć.
O_01
2014-09-08 09:46:14
Realnie? A jakże! Widzisz, jestem projektantem i z tego żyję. Realizuję to, co ktoś zechce mi zlecić do wykonania. Raz odmówiłem projektowania DDR według idiotycznych założeń MZD - wyrażając swoją na ten temat opinię. Potem już nikt z "miasta" nie zechciał mi czegokolwiek zlecać.
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-08 10:38:39
@O_01: Skoro kolega nie maczał palców w żadnej z bielskich DDR i jeszcze odmówił MZD to zasługuje u mnie na pełen szacunek :) Pozdrawiam.
100% BB
2014-09-08 13:02:46
Dobrze a co z ulicą Polną? Jak wiadomo ta droga nie nadaje sie dzisiaj do zwiekszonego ruchu samochodowego, a niestety będzie tak, że remont Krakowskiej niejako wymusi objazdy tak więc trzeba zakładać, że częśc kierowców wybierze przejazd Lipnicka-Polna stąd pytanie czy sa plany modernizacji, poszerzenia drogi od okolic Kościoła w Lipniku, aż do ul.Krakowskiej? Tak wogóle ostatnie 10-15 lat zaznaczył sie wzrostem natężenia ruchu na tej drodze, do tego od kilku lat kursuje tam autobus MZK i jasno widać ze miejsca na płynny przejazd w obie strony jest zbyt mało, a tutaj jeszcze musimy uznać pieszych którzy się tam poruszają ( brak chodnika ), tak do posesji, autobusu czy w celach rekreacyjnych.
maras49
2014-09-08 17:37:53
@100%BB - wg http://inwestycje.onuse.pl/studium.jpg - przebieg nowego odcinka ul. Polnej - pod kościołem częściowo rozwiązałby problem przedstawiony przez Pana plus oczywiście jako tak modernizacja nawierzchni całego przebiegu. Czy jednak do kosztów przebudowy Krakowskiej można włączyć koszt wybudowania tego odcinka? - o tym nie jestem przekonany. Pozdrawiam.
MadMen
2014-09-09 11:12:21
@wapienica - Cieszyńska i Międzyrzecka od 1 stycznia 2015 r. będą już drogą wojewódzką (sierpniowa sesja RM to potwierdza)
inwestycje
2014-09-09 19:19:30
@MadMen - część Al. Andersa (od Hulanki do Partyzantów) również stanie się drogą wojewódzką
O_01
2014-09-09 19:21:54
@Rowerowe - a tak z ciekawości: czy ktoś zbadał jakie jest zainteresowanie wyznaczonymi w naszym mieście szlakami rowerowymi? Ile osób nimi przejeżdża np. w ciągu tygodnia, czy miesiąca? Po takim np. niebieskim (pętla wokół B-B), czy żółtym (pętla wokół Hałcnowa) lub zielonym (od ratusza na Trzy Lipki)? Czy warta skórka za wyprawkę? Czy nie jest to sztuka dla sztuki?
Rowerowe-Bielsko.PL
2014-09-09 23:18:11
@O_01: pytanie raczej należałoby skierować do pomysłodawców, czyli BTC. Osobiście jeszcze nie udało mi się spotkać rowerzystów na niebieskim szlaku wokół Bielska na odcinku położonym na północ od miasta (Kozy,Pisarzowice,Mazańcowice itd), a cała pętlę pokonałem kilkanaście razy od czasu jak jest wytyczona (daje wycisk ;) ). Akurat ten szlak oraz czerwony Czechowice-Bielsko-Glinka (często korzystam) uważam za kawał dobrej roboty. Nie rozumiem tylko pętli hałcnowskiej - to akurat uważam za sztukę dla sztuki. Lepiej byłoby zrobić szlak rowerowy Bielsko-Hałnców i np. dalej po ogrodach wilamowickich.
O_01
2014-09-10 07:11:32
@Rowerowe - i tu się zgadzamy. Podobne zdanie mam na temat szlaków rowerowych na terenach przygranicznych (nawet w Gminie Jasienica), które reklamowane są jako te, którymi do Wiednia nawet dojechać można. Oceniam je jako byłą doskonałą okazję do zgarnięcia funduszy europejskich - nieważne na jaki cel, byle dało się zarobić...
mieszkaniecKrakowskiej
2014-09-10 12:24:45
@Inwestycje. Pytanie odnośnie objazdów... Plany planami a co będzie w trakcie inwestycji z objazdami? wiadomo już którędy będą prowadzone objazdy? Szczególnie jeśli chodzi o objazdy ulicy Krakowskiej? jaka będzie alternatywa? którędy? ulicą Lipnicką? ulicą Polną?
inwestycje
2014-09-10 20:11:00
@mieszkaniecKrakowskiej: niestety nie wiem, jak poprowadzone będą objazdy
maras49
2014-09-11 08:48:34
Ad. ww. - MZD jako firma pracująca dla miasta , czyli dla mieszkańców winna w materiałach przetargowych uwzględnić sugestie w sprawie objazdów. Firma, która realizuje zadanie ustawia objazdy wyłącznie pod swoja technologię – a inwestor ślepo to akceptuje. Rzadko jest to tak zrobione, by zminimalizować uciążliwości. pozdrawiam.
Matrix
2014-09-14 10:28:15
Wybory idą - przetarg na remont Wapienickiej!
inwestycje
2014-09-14 19:23:50
@Matrix: jedynie kilkudziesięciu metrów ulicy Wapienickiej...
Matrix
2014-09-15 22:28:16
Masz racje @Inwestycje ale najbardziej rozwalony odcinek tej ulicy będzie naprawiony, bo od straży do skrzyżowania z Cieszyńską już nie jest w miarę w porządku. Tylko jeszcze żeby tak Antyczną wyremontować.
Matrix
2014-09-15 22:29:29
Miało być w miarę w porządku:)
inwestycje
2014-09-15 22:48:35
@Matrix: Antyczna wymagałaby na pewno poważniejszej przebudowy, a nie tylko remontu; koniecznie musiałyby powstać tam chodniki i ścieżka rowerowa
Matrix
2014-09-16 17:42:16
Jeżeli ma być ścieżka rowerowa taka jakie są w naszym mieście to ja dziękuje za takie ścieżki. To już wolę sam remont drogi bez ścieżki. Absurdem jest wytyczanie ścieżki rowerowej na chodniku, zamiast wytaczać ja na równi z jezdnią dla samochodów np. ulica Szarotki. Wtedy ruch pieszych jest oddzielony od ruchu rowerzystów. Niestety nasi włodarze nie znają się na budowie dróg!
Matrix
2014-09-16 17:50:47
Miasto podjęło uchwałę o zmianie przebiegu DW 942. Droga DW 942 pobiegnie ulicami: Andersa, Cieszyńska, Międzyrzecka. Natomiast stary przebieg DW 942 przez centrum będzie drogą powiatową. Artykuł w magazynie samorządowym.
O_01
2014-09-16 19:32:13
Na Szarotki nie ma ścieżki rowerowej! Tam są pasy ruchu dla rowerzystów! Swoją drogą, zarządzający ruchem w tym mieście parę lat temu nie zgodził się na podobne rozwiązanie na ul. Żywieckiej (końcowy odcinek za obwodnicą) - uzasadniając to potencjalnym wzrostem zagrożeniem bezpieczeństwa rowerzystów...
inwestycje
2014-09-16 21:24:57
@Matrix: decyzje takie najpierw podjął Sejmik Województwa Śląskiego (kategorie dróg zostaną zmienione 1 stycznia 2015) - pisaliśmy o tym już w komentarzach
Matrix
2014-09-17 15:36:15
@O_01 masz racje że to nie ścieżka na Szarotki tylko droga rowerowa. A pro po wytyczenia takich dróg rowerowych, wszytko się da. W Anglii się da, w Holandii się da tylko w u nas się nie da. Kolejny bubel w tym mieście to słynne stojaki Allegro na placu Wojska Polskiego, co z tego że są, jak nie można do nich legalnie dojechać na rowerze!!!!!
Matrix
2014-09-17 15:39:32
@Inwestycje dawno nie czytałem bloga albo może przegapiłem ten wątek ze zmianą numeracji dróg. A pro po właśnie Cieszyńskiej czy już wiadomo kiedy mogła by się zacząć przebudowa tej drogi????
inwestycje
2014-09-17 19:53:07
@Matrix: najwcześniej w 2016; to również najbardziej realna data rozpoczęcia robót
inwestycje
2014-09-27 12:32:00
Mimo pierwotnych planów, przebudowa ciągu ulic Międzyrzeckiej i Cieszyńskiej nie znalazła się w podpisanym przez Zarząd Województwa Śląskiego i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Kontrakcie Terytorialnym. Przebudowa ulic Krakowskiej i Żywieckiej znalazła się na liście przedsięwzięć warunkowych (rezerwowych).
Matrix
2014-09-28 12:22:22
Czyli ma się rozumieć, że Cieszyńska powstanie tylko z pieniędzy miasta?
dobrze wam tak
2014-09-28 15:26:11
ojejku pieniazkow nie bedzie na drogi, co ten biedny krywulcik i walus teraz zrobia? a tu kampania wyborcza sie zbliza...
inwestycje
2014-09-28 19:38:43
@Matrix: nie ma możliwości, aby ta droga powstała tylko i wyłącznie ze środków miejskich; miasto najprawdopodobniej będzie musiało się starać się o pieniądze na drodze konkursowej przy rozdziale pieniędzy z nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego; tak w ogóle w podpisanym Kontrakcie Terytorialnym bardzo mało Bielska-Białej, bardzo mało...
inwestycje
2014-09-28 20:20:05
Na Żywiecką i Krakowską miasto też będzie musiało się starać o pieniądze w konkursie.
Matrix
2014-09-28 20:36:46
Stać nas stać, jak budujemy stadion za 120 mln to jak miasta nie stać?
inwestycje
2014-09-28 21:01:37
@Matrix: Stać miasto na inwestycję wartą 250 mln zł??? Chyba, że zamkniemy wszystkie szkoły, szpitale i wstrzymamy pomoc socjalną i dodatkowo Ministerstwo Finansów zniesie limity zadłużenia dla samorządów...
Matrix
2014-09-28 22:39:39
Jakoś przy budowie stadionu nie zamknięto szkół i szpitali, a jest to połowa kwoty budowy Cieszyńskiej!
inwestycje
2014-09-28 22:54:37
@Matrix: no właśnie, TYLKO połowa / od momentu rozpoczęcia budowy stadionu, miasta nie stać nawet na wystartowanie z kolejnymi etapami rozbudowy dróg (np. Sobieskiego, Sempołowskiej) / budżet na inne, pozastadionowe inwestycje skurczył się drastycznie, przy dwukrotności - nie będzie go w ogóle / przy takim wydatku z budżetu od razu miasto przekroczyłoby limity zadłużenia (a tym samym nie byłoby w stanie przeprowadzać żadnych innych inwestycji, w tym tych dofinansowywanych z UE)
Matrix
2014-09-29 15:21:28
Z tym, że nas stać to troche ironizuje ale 250 mln będzie wyrzucone w błoto. Wystarczy przebudować Międzyrzecką i centrum Wapienicy, które generuje największe korki. Druga strona medalu to, że wiekszość z motoryzowanych to ludzie jadący do pracy z okolic. Brak komunkacji w postaci np. likwidacji Pks-u Cieszyn i zawieszenie pociągów na linii Bielsko-Cieszyn doprowadza do tego co dzieje się na Cieszyńskiej. Zamiast propagować transport publiczny wyburzymy kolejne dzielnice pod 4 pasy ruchu i las ekranów akustycznych.Za 250 mln z innymi gminami mamy wlasna kolej dojazdową połączona z Pksem Bielsko i Mzk, plus wspólny bilet. Ale my wolimy przebudować ulice na na "autostrady" i dawać pozwolemie na wiēkszą ilość samochodów. Kolejny poroniony pomysł to modernizacja Warszawskiej, niech wiecej aut wiedzie do centrum, najlepiej wyburzmy jeszcze zamek i poczte, żeby zrobić 6 pasów za super pieniądze wspaniałej Unii...
inwestycje
2014-09-29 18:46:22
@Matrix: w 100% zgadzam się z Twoim komentarzem!
inwestycje
2014-09-29 18:51:32
Zapowiadają się 4 kolejne stracone lata dla Bielska-Białej.
maras49
2014-09-30 10:55:09
Co przyniosą unijne pieniądze. Otóż chęć budowy tego co u nas jest jak się ogólnie mówi - słabe, czyli - drogi. Czy kiedykolwiek dawniej mówiło się, że mamy słabą kolej albo pks - nie - zawsze się psy wieszało na drogach. Skoro pojawia się możliwość pozyskania kasy z unii to dlaczego nie budować dróg. Przecież i tak koleją na krótkie odległości nie pojedziesz bo się przewoźnikowi nie opłaca. A pks - po co jak są inne pojazdy i prywatne busy. Po co się wysilać skoro sugestia budowy dróg jest na tacy! Euroentuzjastów drogowych ci u nas dosyć. Trochę może skrajnie podany pogląd, ale coś w tym musi być, że tak a nie inaczej jest.
kpn
2014-09-30 11:07:23
Coś mi się wydaje że desydenci przy planowaniu zadań kolejnej "pięciolatki" (określenie z przeszłości) brali pod uwagę populizm przed wyborami bardziej niż realność ich wykonania. Głównemu reżyserowi polityki w mieście chyba nie specjalnie zależy, wszak prawa emerytalne nabył już 8 lat temu a zgromadzony kapitał będzie mu trudno wydać za życia.
sasa
2014-10-01 11:44:37
Krakowska do przebudowy. To cały ruch pójdzie ulicą Polną? Kiedy przebudowa Polnej, ktoś wie?
Yanek
2014-10-02 10:47:10
@Matrix: ja też w 100% zgadzam się z Twoim komentarzem!
plastuś
2014-10-02 16:21:41
Krakowskiej i Żywieckiej nie ma nawet na liście rezerwowej kontraktów terytorialnych województwa śląskiego z rządem na lata 2014-2023. Projekt do kosza.
inwestycje
2014-10-02 19:15:17
@plastuś: jest na liście rezerwowej, tyle, że bardzo enigmatycznie opisany / a tak na marginesie - to, że czegoś nie ma w Kontrakcie Terytorialnym nie oznacza, że dany projekt nie otrzyma dofinansowania z UE
inwestycje
2014-10-02 22:00:33
@plastuś: Kronika Beskidzka nie jest najlepszym źródłem wiarygodnej wiedzy... Znalazłem również inne niedorzeczności w tym krótkim artykule na temat Kontraktu Terytorialnego w dzisiejszej KB...
Maxior
2015-07-07 14:21:14
Sorry że nie na temat, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji, czy istnieją jakieś plany na przebudowę ulicy Krańcowej? Jeżdżę tamtędy niemal codziennie bo to najkrótsza droga z lipnika do komorowic i widzę że ruch się zwiększa a droga jest w tragiczny stanie.

W najbliższych latach rozpoczną się dalsze etapy rozbudowy ulicy Żywieckiej. Po przeprowadzonych pracach na odcinku od ulicy Górskiej do węzła z S69, do wyremontowania pozostało jeszcze ponad 4,2 km. Głównymi, zauważalnymi zmianami będzie budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic Żywieckiej - PCK - Skłodowskiej-Curie, budowa dwóch przejść podziemnych w jego rejonie oraz wykonanie pasów do lewoskrętów na odcinku od węzła z S69 do granicy miasta.

Etap I , odcinek I - od ul. Ks. S. Stojałowskiego do ul. PCK o długości około 770 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 13,35 m do 13,70m;
- chodnik obustronny o szerokości zmiennej od 1,65 m do 3,35 m;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska;
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych (rejon budynku ul. Żywiecka 21) i nowoprojektowane zatoki w rejonie Stadionu Miejskiego;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Stojałowskiego - Lipnicka, przejście dla pieszych przy ul. Cmentarnej, dodatkowe przejście dla pieszych w sąsiedztwie Stadionu Miejskiego;
- budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu Żywiecka - PCK - Skłodowskiej;
- budowa dwóch przejść podziemnych (pod ulicą PCK i pod ulicą Żywiecką) w rejonie ronda turbinowego.

Plan (rondo turbinowe Żywiecka - PCK - Skłodowskiej ujęte na kolejnych rysunkach):

Rondo turbinowe (wariant preferowany):

Rondo turbinowe (wariant 2):

Etap I, odcinek II - od ul. PCK do ul. Poniatowskiego o długości około 780 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 13,50 m do 13,70 m;
- chodnik obustronny o szerokości 2,00 m;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska.
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Lenartowicza, Poniatowskiego, Tuwima.

Etap II - odcinek ulicy od ul. Poniatowskiego do ul. Górskiej o długości około 1100 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: 7,0 m po 3,5 m na pas ruchu;
- chodnik obustronny o szerokości 2,0 m;
- urządzenia ochrony środowiska;
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Gen. Bora-Komorowskiego - Łagodnej, Straconki, Górskiej.

Etap IV - odcinek ulicy od ul. Narciarskiej do granicy miasta Bielska-Białej o długości około 1580 m.

- klasa drogi G1/3 (o przekroju jedna jezdnia o jednym pasie ruchu w każdym kierunku);
- środkowy pas do obsługi lewoskrętów szer. 3,0 m;
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 10,00 m do 10,65 m;
- chodnik obustronny o szerokości zmiennej od 1,65 m do 3,35 m;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- budowa zatok autobusowych w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska.


Inwestycja przeprowadzona będzie najprawdopodobniej przed 2017 rokiem. Wszystko wskazuje na to, że uzyska dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - wpisana jest jako propozycja projektu realizowanego w ramach „Strategii dla Rozwoju Polski Południowej do roku 2020". Przebudowa ulicy Żywieckiej jest częścią większego zadania, którego koszty liczone są na ok. 230 mln zł - oprócz tej drogi, przebudowana ma zostać ulica Krakowska oraz inne odcinki drogi krajowej nr 52 w województwie śląskim.

2014-09-02 | Dodaj komentarz
Filip
2014-09-02 23:14:57
@inwestycje Bardzo szkoda, że nie zrobią (2x2 zamiast 1x4) nawet tam gdzie jest miejsce bez zbędnych (i drogich) wykupów.
Fred
2014-09-03 00:48:13
Widze ze w Bielsku powazny ciagle w podziemiu a dostepnosc miasta dla pieszych ciagle nieistotna. Kiedy żywiecka nie ma juz takiej "odpowiedzialnosci" z powodu budowy s69 spokojnie mozna zrobic wiecej wysepek I przejsc dla pieszych z azylami (bez swiatel) przejscia podziemne ze wzgledu na koszty I potem niebezpieczenstwo w nich panujace odradzam. Szkoda ze traci sie cene tereny pod poszetrzenie drogi ktora dochodow nie prZynisi a sluzy swoja przepustowoscia TYLKO przez dwie trZy godziny dziennie
Fred
2014-09-03 00:49:03
Widze ze w Bielsku PIESZY (zamiast powazny)
Jerzy
2014-09-03 08:00:02
Miasto jest dla ludzi nie dla samochodow !!!! Kiedy decydenci i projektanci to zrozumieja ? "Nasi " zostali w epoce "Gierka" Biedne Bielsko ,kiedy sie od nich uwolnimy, może w tych wyborach ?
stork
2014-09-03 09:03:27
Mam wrażenie, że pierwsza mapka jest niektualna (bryła stadionu znajduje się bliżej Żywieckiej, na mapce widać nieistniejące już budynki, planowany jest zdaje się spory parking w miejscu boiska treningowego, który potrzebować będzie skomunikowania z Żywiecką, planowane centrum handlowe po drugiej stronie Żywieckiej z dojazdami oraz zmianą połączenia ul. Dawnej z Żywiecką).
dddd
2014-09-03 09:40:16
Rondo na PCK - Żywiecka, bardzo dobry pomysł , poprawi płynność ruchu, czekam az w końcu ktoś wpadnie na to ze na Michałowicza Andersa tez trzeba zrobic rondo i to duże.
ollo
2014-09-03 09:47:36
@stork Przedstawiony projekt przewidziany jest do aktualizacji. MZD w czerwcu ogłosiło przetarg na taką aktualizację lecz przetarg unieważniono: http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80&przetarg=532
anafik
2014-09-03 10:10:40
Taki projekt - bez ścieżki rowerowej - to porażka.
Münchener
2014-09-03 11:36:25
W XXI wieku przejscia dla pieszych w podziemiu! Te lesnie dziadki, ktore rzadza miastem maja mentalnosc z lat 50 tych ubieglego wieku. Rece opadaja. Przykre jest to, ze jak jestem w BBA to wydaje mi sie, ze wszyscy spoczeli na laurach. Powtarza sie w kolko, ze bezrobocie jest niskie, ze powstaja nowe firmy. Tylko co z tego?! Bielsko stac na znacznie wiecej. Trzymam kciuki, ze Bielszczanie wybiora w wyborach samorzadowych kogos ogarnietego (o ile taki sie pojawi).
maras49
2014-09-03 12:18:21
Jak się projektuje rondo w rejonie słabego natężenia ruchu pieszego (a tu tak jest) budowa przejść podziemnych jest nieekonomiczna. Już samo rondo spowalnia ruch na swoich wlotach, więc samo zastosowanie przejść przez jezdnię w tych miejscach bardziej poprawi bezpieczeństwo. Należy je tylko odpowiednio umiejscowić . Należy dążyć to tego, aby metodami geometrii jezdni obniżyć prędkość samochodu dojeżdżającego do ronda. Jak najbliżej strefy ronda umiejscowić pasy przejść dla pieszych z szykanami utrudniającymi przebieganie na wprost i przejeżdżanie rowerów z tzw. rozpędu jazdy po chodniku czy ścieżce. Sygnalizację należy stosować w miejscach KONIECZNYCH i wynikających z obserwacji ruchu – zwykle cykliczną w okresach szczególnego natężenia ruchu pieszych i rowerów.
maras49
2014-09-03 12:27:38
C.d. Zastosowanie odpowiedniej geometrii ulic dojazdowych do ronda poprawia często bezpieczeństwo przejścia dla pieszych. Np. poprzez szersze „rozwidlenie” jezdni wlotowych do ronda. Powstaną wówczas większe wyspy-azyle dla pieszych, a sam rozdział jezdni zmusza kierowcę do większej uwagi. Często rozdzielenie kierunków ruchu jest już powodem do zmniejszenia prędkości pojazdu. Ponadto zastosowanie dwóch naprzemiennych łuków na dojeździe do ronda (do przejścia dla pieszych) odpowiednio wyliczonych na redukcję prędkości, realnie obniża prędkość pojazdu. Jest wiele możliwości…Pozdrawiam.
ebi
2014-09-03 13:28:39
do anafik: spokojnie - ścieżki dla cyklistów będą na pewno w następnym etapie budowy drogi... pod ziemią - jak przejścia dla pieszych. Generalnie projekt nieciekawy. Ogromna większość kobiet nie ma pojęcia jak jeździć po rondzie turbinowym (vide - ronda przy Sferze). Przewiduję niezły ubaw, zwłaszcza od strony Żywca. Geometria drogi powina umożliwiać jak naszybszy przejazd samochodów - wtedy nie tworzą się korki. Ronda, przejścia dla pieszych, a zwłaszcza światła, utrudniają ruch i korkują miasto. Celem budowy dróg jest umożliwienie sprawnego poruszania się samochodów a nie stanie w kolejkach na światłach albo wykręcanie po serpentynach. Popatrzcie na amerykańskie miasta z lotu ptaka. Chyba że nie o to nam chodzi - to zróbmy wszędzie deptaki i będzie święty spokój. Poza tym większość wypadków z pieszymi jest na przejściach - gdyby ich nie było - ilość wypadków na pewno by się mniejszyła radykalnie. Rozdzielanie pasów drogi wysepką jest bez sensu ponieważ w razie awarii nie można pojazdu ominąć.
Jerzy
2014-09-03 13:47:51
Najlepiej dla ciebie poprzedniku żeby pieszych nie było wcale .Super myślenie .Nadajesz sie do tej ekipy z ratusza ..
maras49
2014-09-03 16:54:22
Do ebi - Ameryka jest dla amerykanów - oni myślą dobrze, ale dla siebie. My spod ogona sroki nie wyszli, swój rozum mamy. Jeśli wg Pana źle myślą Polacy - to Pan też (chyba że inna nacja - to przepraszam). Malkontentem być jest łatwo i wygodnie - stworzyć coś samemu (a nie tylko mówić) trudniej.
O_01
2014-09-03 17:36:06
Projektantem jest WBP Zabrze. To samo biuro, które spieprzyło projekt przebudowy DK1 w Tychach. Czarno to widzę...
dym
2014-09-03 22:10:33
Miasto z obwodnicą, a projektanci chyba dalej mają stare dane natężenia ruchu kiedy jej nie było. Po co robić przejścia podziemne w rejonie ronda?!
Münchner
2014-09-04 12:49:45
@Ebi: Jak zawsze jestes w formie i jak zwykle musisz skrytykowac kobiety w swoim komentarzu. Uwazam, ze bledy sa w takim samym stopniu popelniane przez wszystkich kierowcow niezaleznie od plci (dodam, ze jestem mezczyzna). Niektore kobiety jedynie sa ostrozniejsze przez co wydluza sie czas zanim wykonaja pewne manewry. Co do sprawy szybkosci to mylisz sie, ze sensem jest aby samochody na Zywieckiej poruszaly sie jak najszybciej jak sie da. Teraz, gdy jest obwodnica to ta droga nie powinna sie niczym roznic od Piastowskiej, a dozwolona predkosc powinna wynosic 50-60 km/h. Nie wiem z jakimi amerykanskimi miastami porownujesz BBA, ale w tych ktore sa porownywalnej wielkosci masz swiatla lub znak stopu praktycznie na kazdym skrzyzowaniu przy takich ulicach jak Zywiecka
olo
2014-09-05 16:06:48
obowiązkowe szerokie przejście na wysokości stadinu dla kibiców
Cynik
2014-09-10 09:01:20
@olo - oraz obowiązkowe szczepienia przeciw wściekliźnie dla psudokibiców oczywiście :/
Rycho
2014-10-31 08:19:55
a nikt nie pomyślał, żeby na wysokości wejścia na stadion zrobić tunel dla samochodów, "ruch pieszy nad żywiecką" piękny deptak o szerokości 50 m wystarczy i bezpiecznej dla kibiców i dla innych pieszych (likwidacja przejścia po pasach po lewej jak i prawej strony stadionu. A po drugiej stronie zaprojektować teren rekreacyjny i po meczu można zorganizować "imprezę rodzinną"
Tom
2014-11-19 10:45:04
Dodajcie przejścia dla pieszych przy Lenartowicza i przy Łagodnej przejście przez żywiecką od strony północnej. Teraz aby tam przejść trzeba stracić dobre kilka minut a wieczorem tunelem trochę strach
ROWERZYSTA
2014-12-05 11:41:41
Dlaczego znowu nie ma drogi dla rowerów??? dramat z tym MZD
GustawIIAdolf
2014-12-06 15:03:59
Kolejny jeden z nielicznych skwerów zostanie zlikwidowany... A ludzi wysyła się w podziemia. Trudno mi znaleźć wytłumaczenie, jak większości mieszkańców Bielska taki stan odpowiada, wybierając na nową kadencję starą władzę, dla której liczy się SZEROKO po trupach. Widocznie ta większość porusza się jedynie samochodami. Skądinąd we wspomnianej szerokości jak zwykle brakuje 1,5 m na ścieżkę rowerową.
inwestycje
2016-09-27 19:14:37
AKTUALIZACJA: u zbiegu ulic Żywieckiej - PCK - Skłodowskiej-Curie nie będzie budowane rondo turbinowe, a jedynie przebudowane zostanie obecne rozwiązanie z sygnalizacją świetlną
PMTR
2017-03-21 17:32:04
Witajcie, nie znam się na projektowaniu, dlatego zapytam Was. Czy na skrzyżowaniu Żywiecka/Tuwima można wprowadzić rozwiązanie, które pozwoliłoby na skręt z Żywieckiej (od centrum) w Tuwima do góry. Tuwima jest ulicą, która mogłaby zdjąć część ruchu z Łagodnej i umożliwić dojazd do nowych osiedli (Siewna - już oddawana do użytku i kolejne za os. Langiewicza).
inwestycje
2017-03-21 18:35:48
@PMTR: wiązałoby się to z koniecznością stworzenia nowej sygnalizacji świetlnej; równolegle ten sam odcinek można pokonać skręcając w lewo z Żywieckiej (od centrum) na ul. Skłodowskiej-Curie, a na następnie ul. Akademii Umiejętności.
pmtr
2017-04-03 22:50:53
@inwestycje Dziękuję za odpowiedź. Jeżeli to tylko kwestia świateł, to sprawa mogłaby być rozwiązana. Szkoda, że o tym nie pomyślano, bo ul. Skłodowskiej jest zwężona przez parkujące auta i przejazd jest utrudniony (wahadłowy), a Tuwima szeroka i ruch byłby płynny. Dodatkowo tam już są światła (przejście dla pieszych), które zatrzymują ruch.
inwestycje
2017-04-05 19:20:13
@pmtr: To jest "aż" kwestia świateł, a nie "tylko". Na głównej drodze powinno być jak najmniej sygnalizacji świetlnych, które znacząco spowalniają ruch i powodują zatory drogowe. Sygnalizacja, która włączana jest tylko przez pieszych to zupełnie co innego niż pełne skrzyżowanie z sygnalizacją. Tuż obok są dwa skrzyżowania z możliwym lewoskrętem (Lenartowicza, Skłodowskiej-Curie), kolejne jest niepotrzebne i przede wszystkim mocno szkodliwe dla płynności ruchu. Szeroka, alternatywna droga dla dolnego odcinka Tuwima to oprócz (Skłodowskiej-Curie) także ulica Lenartowicza.
pmtr
2017-04-13 13:33:06
@inwestycje. Dziękuję za odpowiedź. Ty się na tym znasz, ja jestem tylko użytkownikiem dróg. Pewnie wszystko jest zgodnie z prawem i z teorią ruchu, ale logiki w tym nie ma. Na siłę możemy sobie tłumaczyć że jest Lenartowicza i Skłodowskiej, ale to nie o to chodzi. Moim zdaniem problemem jest brak szerszego spojrzenia na inwestycje. Robiona jest Żywiecka, to kogo obchodzi że 2 km dalej budują się nowe osiedla. Przecież jakoś ci ludzie sobie dojadą (pokręcą po lokalnych uliczkach, postoją w korkach na zbiorczych - np. ul. Łagodna). W efekcie mamy niewykorzystaną Tuwima: na dole odcięta koniecznością kręcenia do Skłodowskiej, a u góry bramą do osiedla, zamiast kontynuacją drogi po śladzie działek. W sumie to poruszamy się jak po wsiach w Galicji (ciężko o kawałek prostej drogi). Już za późno. Może inne pokolenie to będzie poprawiać.. Powiedz proszę, czy możesz założyć wątek "standaryzacja przejść dla pieszych"? Od ponad 20 lat w Warszawie wszystkie przebudowywane przejścia otrzymują jeden wygląd. U nas trwa przebudowa przejść i każde wykonawca robi jak mu się podoba. Czy MZD może wyznaczyć standard? Przecież takie opracowanie robi się raz (jednorazowy koszt), a w koszcie inwestycji już nie robi różnicy (ułożenie szarych czy żółtych płytek). Jeżeli MZD nie daje rady to pewnie miłośnicy tego forum zrobiliby taki projekt standaryzacji, choćby w ramach budżetu obywatelskiego.
maras49
2017-04-13 16:28:03
Dobrze, że ktoś porusza sprawę standaryzacji przejść dla pieszych. Najnowszym przykładem jej braku jest przejście dla pieszych na ul. Karpackiej przy wlocie ulicy Sterniczej. Z jednej strony kostka szara zakończona tuż przy krawężniku pasem żółtych płytek z karbami, pewnie dla niewidzących. Natomiast po drugiej stronie tego przejścia już tylko goła nawierzchnia bitumiczna. Czy to jest jednokierunkowe przejście dla niewidzących???
Kris
2017-04-21 10:52:12
A planują może zrobić tunel zamiast ulicy Żywieckiej, a na górze pas zieleni??? Mieszkam na skrzyżowaniu Żywieckiej i PCK i stare pierdzące, pędzące po centrum miasta auta skutecznie zatruwają życie. Okna nie otworzy bo własnych myśli nie słychać, nie wspominając o spalinach.
Kris
2017-04-21 11:00:09
Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów, które powinny zostać wyprowadzone na obrzeża miasta albo zepchane pod ziemię do tuneli. W miejscu ul. Żywieckiej ew. nad nią powinny być zielone skwery, ścieżki rowerowe, chodniki względnie uliczki osiedlowe dla mieszkańców. Na pewno nie powinno być autostrady w centrum miasta dla trucicieli.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242616
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała