inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - grudzień 2015

Miejski Zarząd Dróg ogłosił długo oczekiwany przez wielu bielszczan przetarg na przebudowę ulicy Międzyrzeckiej. Jest to pierwsza część planowanej na lata 2016-2019 ogromnej inwestycji polegającej na przebudowie drogi wojewódzkiej 942, czyli ciągu ulic Międzyrzecka - Cieszyńska. Planuje się, że wszystkie prace związane z całą inwestycją pochłoną 271 mln zł. 85 procent tej sumy ma zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. W 2016 roku planuje się zrealizować prace o wartości 53,2 mln zł.

Całość zadania podzielono na 6 etapów:

ETAP I: Rozbudowa istniejącej ulicy Międzyrzeckiej na odcinku od granicy miasta do rejonu ulicy Zagajnik.
- rozbudowa jezdni na odcinku o długości około 1 650 m,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa zatok autobusowych,
- przebudowa istniejących zjazdów,
- wybudowanie i urządzenie stanowiska dla ważenia pojazdów w miejscu przy zachodniej stronie ulicy, za pierwszą zatoką autobusową za rondem z ul. Sobieskiego i ul. Strażacką.

ETAP II: Budowa nowej drogi (ulica o roboczej nazwie „Nowo-Międzyrzecka") na odcinku od ulicy Zagajnik do ulicy Cieszyńskiej.
- budowa nowej jezdni na odcinku o długości około 690 m,
- budowa skrzyżowania na połączeniu ulicy Nowo-Miedzyrzeckiej z ulicą Cieszyńską w formie ronda o średnicy zewnętrznej około 45 m wraz z rozbudową wlotów na długości po około 150 m oraz rozbudowa pozostałych istniejących skrzyżowań,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa 3-przęsłowego wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn o długości całkowitej około 68 m.

ETAP III: Rozbudowa ulicy Przy Torach na odcinku od ulicy Nowo-Międzyrzeckiej (w rejonie planowanego wiaduktu drogowego, nad linią kolejową), do połączenia z istniejącą ulicą Międzyrzecką w okolicy kościoła.
- rozbudowa ulicy na odcinku o długości około 380 m,
- budowę łącznicy łączącej ul. Przy Torach z ul. Nowo-Międzyrzecką,
- rozbudowę istniejących lokalnych skrzyżowań,
- budowę chodników i ścieżek rowerowych.

ETAP IV: Rondo Międzyrzecka - Londzina. Przebudowa istniejącego skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Ks. Londzina oraz łącznicy z drogi ekspresowej S1 - na skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
- budowa ronda o średnicy zewnętrznej 37 m z jezdnią główną o szerokości 4,75 m i pierścieniem
przejezdnym o szerokości 2 m,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych.

ETAP V: Rozbudowa ulicy Dziewanny na odcinku 251,95 m - związana z likwidacją przejazdów kolejowych, w związku z rozbudową ul. Międzyrzeckiej.
- rozbudowa ulicy do szerokości 5 m (0,75 m [pobocze] + 3,50 m [jezdnia] + 0,75 m [pobocze]) z jedną zatoką mijankową o długości 31 m,
- przebudowa krótkiego odcinka ul. Mazurskiej w pobliżu nowego skrzyżowania z ul. Dziewanny.

ETAP VI: Rondo Północne. Rozbudowa skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Rudawka (łącznicą drogi ekspresowej S1) po północnej stronie węzła drogowego drogi ekspresowej S1 w Bielsku-Białej - na skrzyżowanie w formie ronda.
- budowa ronda średniego o średnicy 41 m, o szerokości pasa ruchu 7 m i z pierścieniem przy przejezdnej wyspie środkowej o szer. 1 m, o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego.
- budowa chodników wzdłuż wlotów skrzyżowania i przejść przez jezdnie poprzez wyspy kanalizujące ruch na wlotach ronda.

Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Przy realizacji inwestycji będzie musiał jednak zachować terminy przejściowe, mianowicie zrealizować:
- w pierwszej kolejności, w 2016 roku ETAP VI co najmniej w zakresie uzyskania przejezdności.
- część ETAPU II co najmniej w zakresie budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn obejmującym wykonanie ustroju nośnego konstrukcji mostu bez jego wyposażenia, w terminie do 8 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.
- ETAP IV oraz ETAP I na odcinku od węzła z drogą ekspresową S1 do ul. Sobieskiego, w zakresie uzyskania przejezdności w terminie do 10 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

plany: materiały przetargowe

2015-12-21 | Dodaj komentarz
Pawel
2015-12-22 11:07:13
Wreszcie dobre wiadomości dla Wapienicy! Gdzie można dowiedzieć się szczegółów odnośnie etapu V - rozbudowa ul. Dziewanny?
MK
2015-12-22 14:21:38
Czy planuje się rezerwę dla ul. Międzyrzeckiej aby w przyszłości ta ulica funkcjonowała w formie 4 pasów?
Fred
2015-12-22 21:41:31
Mysle ze nie ma potrzeby 2x2 na miedzyrzeckiej. To tak jak z budowa lotniska. Sa lotniska ktore maja dwa pasy startowe i obsluguja 75 mln pasazerow rocznie, a sa takze takie ktore maja 3 pasy, a obsluguja ich tylko 70 lub niewiele wiecej.
Fred
2015-12-22 21:43:07
...stad nie ma potrzeby zwiekszac wydatkow, skoro osiagniemy mizerna poprawe przepustowosci. Zdziwicie sie ile aut moze przejechac jednopasmowa droga bez sygnalizacji swietlnej :)
wapienica
2015-12-22 23:06:50
Nie widzę potrzeby budowy ronda po północnej stronie S1. Tam są tylko trzy wloty. Ruch płynnie się rozładowywuje. Rondo to strata kasy. I to sporej. Wystarczyłoby zbudować prawoskręt ze zjazdu w stronę Międzyrzecza. Problemem jest ogromna ilość samochodów o określonych godzinach. Miasto MUSI wykonać łącznik od strefy przemysłowej do Al. Andersa. Zobaczycie, że budowa ronda nic nie da. 50% samochodów zawraca na wiadukcie w stronę miasta poprzez S1.
Wojciechowski
2015-12-23 00:44:32
Rondo o średnicy 41 metrów na granicy z Międzyrzeczem? Kogoś pogięło do reszty? Gigant jakiś jak na tamtejsze potrzeby.
inwestycje
2015-12-23 19:17:31
@Wojciechowski: a w jaki sposób przez mniejsze rondo miałyby przejechać pojazdy ciężarowe, dość licznie tam obecne?
Matrix
2015-12-23 22:07:20
Super wiadomości na koniec roku:) @Inwestycje, a kiedy przetarg na Cieszyńską? Jeden z portali podaje, nieciekawe newsa z tą inwestycją.
inwestycje
2015-12-23 23:33:54
@Matrix: raczej nie wcześniej niż jesień przyszłego roku; zasadnicza decyzja związana z tą inwestycją od dwóch miesięcy jest już wydana, więc mało prawdopodobne, aby odstąpiono od realizacji
100%BB
2015-12-24 14:50:38
W mieście mieszka ponad 173 tys ludzi. Nigdy nie bedzie jednomyślności, tak ten świat jest urządzony i nie inaczej jest w naszym mieście. Zawsze są zwolennicy i przeciwnicy pewnych pomysłów, rozwiązań czy inwestycji. Normalna rzecz mi się wydaje. Zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku!
Obserwator
2015-12-26 13:37:17
@wapienica nie zgodzę się z Tobą Moim zdaniem nie jest ważne ile jest wlotów, tylko jakie jest obciążenie, a to akurat znacznie wzrosło, ponieważ powstał kolejny zakład i to generuje i owszem w określonych godzinach, ale mimo wszystko znaczny ruch, a korki na S1 na pasie zjazdowym to duże zagrożenie. Sam byłem świadkiem jak gość w ostatniej chwili chciał zjechać na Wapienicę z lewego pasa przyblokował prawy i dostał w tył. Tak po prawdzie, to tam by się przydało jeszcze rondo Rudawka zjazd z S1 i wtedy problem byłby mniejszy. Co do rozmiarów rond, to tam jednak jeździ sporo ciężarówek, więc chyba nic w tym dziwnego.
wikin
2015-12-26 16:04:23
A strefy przemysłowej nie można połączyć poprzez węzeł przy Auchan?
maras49
2015-12-26 16:40:31
@wikin - ano można,a nawet trwają przygotowania. Ale popatrz jaie tam sa ronda - łamaniec nie wjedzie.
Toms
2015-12-27 14:34:12
@maras49 wystarczy żeby był wjazd na osobówki bo to w 80% one tworzą korki ja się jeszcze zastanawiam gdzie na nowomiędzyrzeckiej będzie przystanek autobusowy? bo w projektach brak
maras49
2015-12-28 11:20:08
@Toms - osobówki same zadecydują którędy pojadą w tamten rejon - to ciężarowe, mówiąc w uproszczeniu, wyznaczają gabaryty i parametry dróg.
wuk
2015-12-28 21:40:44
@wapienica: Chyba niezbyt często jesteś w tych rejonach skoro masz takie pomysły. Zarówno węzeł S1 z Międzyrzecką jak i z Klubową wymagają przebudowy. Lewoskręty z S1 na Klubową w stronę Mazańcowic już się korkują a co by było gdyby trafił tam jeszcze ruch ze strefy.
Wojciechowski
2015-12-29 00:53:29
@wuk Klubowej to tam akurat nie ma już od dziewięciu prawie lat, ale przynajmniej każdy chyba wie, o co chodzi. ;)
Winlinux
2015-12-29 10:08:12
Najwyższy czas wybudować te ronda za zjazdami z S1. Wyjazd z ul. Londzina to codzienne ryzyko wypadku z szaleńcem zjeżdżającym z wiaduktu 100km/h
maras49
2015-12-29 10:12:48
Popieram pomysł @Obserwator, co do dodatkowego ronda na skrzyżowaniu ulic Rudawka z łacznikiem S1. Poszedłbym dalej - zaproponowałbym wystąpienie do GDDKiA, bo to ich teren, o dodatkowy tj. drugi pas na krótkim fragmencie zjazdu z S1 i doprowadzenie obu tych pasów do wspomnianego wyżej ronda. Pozwoliłoby to przed rondem rozdzielić potoki ruchu: na lewym pasie w kierunku Międzyrzeckiej i na prawym w kierunku ul. Rudawka - obszaru przemysłowego.
jaro
2016-01-02 17:44:00
Czy jest już może projekt rozbudowy ulic Krakowskiej i Żywieckiej ?
inwestycje
2016-01-02 23:11:39
Proszę poszukać w starych postach - były publikowane na blogu.
wiech
2016-01-03 15:08:25
http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,strona_6.html
O_01
2016-01-07 08:12:01
Przyznam, że w odniesieniu do niektórych zaprojektowanych rozwiązań mam mieszane odczucia. Widzę takie, które mogą zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Ciekawe, czy dokumentacja była poddana audytowi brd? Chyba jednak nie...
Rob
2016-01-09 08:02:13
Wreszcie! Tylko boję się, tego najbliższego roku bo w zasadzie jedyny możliwy objazd w tym czasie to będzie Cieszyńską. Oj będzie się działo (stało).
jaro
2016-01-11 18:34:37
@ Inwestycje . Dzięki za info . Rozumiem ,że się nic nie zmieniło od tego czasu w planach. A czy jest plan poszerzenia ulicy Sempołowskiej ?
wapienica
2016-01-13 09:55:38
Kiedy ruszy przetarg na Cieszyńską?
inwestycje
2016-01-13 22:07:42
@wapienica: przed zadaniem pytania, warto zerknąć na wcześniejsze pytania i odpowiedzi pod tą wiadomością
wapienica
2016-01-14 17:16:08
Aha czyli jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku wbiją pierwszą łopatę..
maras49
2016-01-21 14:52:09
14.01.2016 wydano ZnRID dla przebudowy ulicy Żywieckiej na odcinku od ul. Stojałowskiego do ul. Poniatowskiego - czas przypomnieć w tym miejscu o dokumentacji, bo mało kumu chce się grzebać wstecz.
?
2016-01-26 15:24:03
Będzie rondo na skrzyżowaniu z PCK?
Wuk
2016-01-30 15:43:26
Właśnie przedłużono o miesiąc termin składania ofert 😓 Czyli już na wejściu inwestycja ma opóźnienia. Jakieś fatum?
inwestycje
2016-01-30 18:40:36
@Wuk: przy takiej inwestycji to nic nadzwyczajnego; założę się, że to nie pierwsze przesunięcie
inwestycje
2016-01-30 18:41:52
W tym roku nie będzie przetargu na przebudowę Cieszyńskiej.
Matrix
2016-01-31 00:27:16
@Inwestycje co jest tego powodem, że przetarg nie ruszy w tym roku?
Wuk
2016-01-31 08:21:00
@inwestycje Ja wiem, że to nic nadzwyczajnego (taki mamy kraj) tylko skoro już na tym etapie mamy poślizg to wątpię w utrzymanie zaplanowanych terminów zakończenia.
inwestycje
2016-01-31 12:19:08
@Wuk: a czy porównywałeś nasz system zamówień publicznych z tymi w innych krajach, że sugerujesz, iż w Polsce ten system jest zły? (W Chinach nie ma poślizgów w przetargach, bo najczęściej przetargów nie ma w ogóle)... / Na etapie przetargu nie ma żadnego poślizgu - w procesie inwestycyjnym zawsze zakłada się przesunięcia terminów otwarcia ofert cenowych (przy tak dużej inwestycji pojawia się wiele pytań od potencjalnych wykonawców, na które inwestor i projektant muszą mieć czas na odpowiedź; potencjalni wykonawcy muszą mieć mieć czas na zapoznanie się z odpowiedziami). Warto trochę refleksyjnie podejść do sprawy, a nie rzucać od razu populistycznych i semantycznie obraźliwych haseł w stylu: "taki mamy kraj".
inwestycje
2016-01-31 12:21:52
@Matrix: myślę, że to wynika z dwóch spraw: pierwsza - najbardziej prozaiczna - brak zabezpieczonych środków w budżecie miejskim / druga - wynika z terminów przyznawania pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Matrix
2016-01-31 21:41:59
Czyli druga połowa 2017 może zacząć się przebudowa Cieszyńskiej?
inwestycje
2016-02-01 00:04:14
@Matrix: myślę, że termin może być realny
max_zorin
2016-02-07 21:07:37
Na jakim etapie zwykle rozpoczyna się rozmowa z ludźmi w sprawie odszkodowań? To możliwe, że zgłoszą się do zainteresowanych jeszcze w tym roku, skoro przetarg będzie w 2017r?
Kris
2016-02-17 23:01:30
@inwestycje: Urząd Marszałkowski informuje że wyniki konkursu na dotacje dróg wojewódzkich będzie w kwietniu 2016. Nawet jakby miała być jaka obsówa to połowa roku wydaje się realna. Myślę że mając umowę UM ogłosi postępowania, tak żeby z końcem roku zaczęła się inwestycja: http://www.portalsamorzadowy.pl/fundusze-europejskie/slaskie-12-wnioskow-o-wsparcie-w-ramach-regionalnego-programu-operacyjnego,77629.html
Arti
2016-02-18 09:12:23
Wszystko fajnie. Ale czy nie sypie się nam czasem już Piastowska? O przyległych do niej ulicach nie wspomnę (H. Zamoyskiego, Listopadowa...). Kiedy te ulice mogą być remontowane? Za chwile będzie je można pokonać tylko traktorem chyba. Czy to aż tak olbrzymi koszt? A na bajery na stadionie się znajduje kasa. No i pytanie zasadnicze bo nie ma dokładnej odpowiedzi (chyba, że przeoczyłem): czy cała Tańskiego i Spółdzielców i te inne w okolicy będą przy Cieszyńskiej i Międzyrzeckiej robione? Ekipy łatające tam dziury mają niezłą zagadkę...jak załatać drogę która składa się już z samych łat.
inwestycje
2016-02-18 21:30:26
@Kris: ale DW942 to także ulica Międzyrzecka, na którą jest już ogłoszony przetarg; żeby ogłosić przetarg na ulicę Cieszyńską w budżecie miasta musiałyby być zabezpieczone środki na jej budowę, a to się nie stało; czy konkurs będzie wygrany czy nie - przetarg na Cieszyńską w tym roku nie jest planowany.
autostrada w Wapienicy
2016-02-25 21:37:49
@inwestycje, a czy dysponujesz może ostatnimi ważnymi planami rozbudowy Cieszyńskiej (tych niby uwzględniających niektóre uwago mieszkańców)? Nigdzie na stronie MZD nie mogę ich znaleźć. Z góry dzięki! P.S. To niezła patologia, żeby najlepszym źródłem informacji o planowanych inwestycjach był prywatny blog społecznika, a nie strony urzędów. Skromne dzięki za tę robotę.
inwestycje
2016-02-26 20:45:48
@autostrada w Wapienicy: aktualne plany zamieszczałem na blogu: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,3894.html
jag
2016-02-28 11:10:10
@inwestycje - no to mnie zmartwiłeś, że to są w dalszym ciągu aktualne plany... Zastanawiam się na ile umieszczona tam turbinka w centrum Wapienicy, powstała metodą kopiuj-wklej (grunt to się zmieścić), a na ile z przesłanek racjonalnego podejścia do tematu. Nawet laik widzi, że w godzinach szczytu takie turbo-rondko, będzie w tym miejscu generowało większe korki niż obecnie - nie wspominając o brd...
Obserwator
2016-03-05 17:30:20
Czy ja dobrze doczytałem, że mamy kolejne przesunięcie terminu otwarcia ofert na 6 kwietnia??
inwestycje
2016-03-06 13:28:21
@Obserwator: zgadza się. Niekoniecznie będzie to ostatnie przesunięcie terminu otwarcia ofert. Jest bardzo duża liczba zapytań od potencjalnych oferentów.
krytar
2016-04-05 22:31:37
Na FB jest kilka miejsc gdzie mieszkańcy Aleksandrowic organizują się w proteście. Remont - Tak. Cztery pasy - NIe. Szukajcie "Chcą Zabić Wapienicę", "OsiedlePolskichSkrzydelBB" i "RatujmyAleksandrowice"
janek
2016-04-06 11:14:42
czy ma ktoś może informacje z otwarcia ofert bo mzd chyba nie podaje na stronie internetowej
Mieszkaniec Wapienicy
2016-04-15 12:39:02
A kiedy łaskawie MZD ma zamiar powiadomić ludzi o fakcie zajęcia ich nieruchomości bądź też części nieruchomości?
inwestycje
2016-04-15 19:14:39
@Mieszkaniec Wapienicy: W komentarzu na pewno takiej informacji nie uzyskasz. Zapytaj się w MZD - to jest właściwy adresat.
Yanek
2016-04-21 08:30:56
Czy wyłoniono już wykonawcę na przebudowę Międzyrzeckiej? Z Cieszyńską poszło szybko ...
inwestycje
2016-07-08 14:54:06
Dzisiaj w przetargu na przebudowę Międzyrzeckiej MZD wybrało jako najkorzystniejszą, ofertę firmy Eurovia Polska + Eurovia C.S.
dolly
2017-01-23 13:25:11
a czy firma, która wygrała przetarg na II etap ma ubezpieczenie? czy nie wystąpiła sytuacja jak tutaj: http://www.eporady24.pl/przetarg_i_ubezpieczenie_firmy_od_odpowiedzialnosci_cywilnej,pytania,8,117,9157.html ? pisze bo mam od znajomego informację, że tak było... (?)
Komentarzy (7)

Cztery lata = cztery parkingi

  

Do 2019 roku Urząd Miejski planuje budowę czterech dużych parkingów w rejonie centrum miasta. Na całość przedsięwzięcia planuje się wydać 50,5 mln zł.

Nowe parkingi mają powstać w poniższych lokalizacjach:
1. Parking wielopoziomowy przy ul. Kopernika
2. Parking terenowy przy ul. Rychlińskiego
3. Parking terenowy przy ulicach Broniewskiego-PCK
4. Parking wielopoziomowy przy ulicach Lwowskiej-Krakowskiej

W tym roku przystąpiono do prac przygotowawczych, ogłaszając dwa przetargi na wykonanie dokumentacji dla dwóch lokalizacji oraz przetargu na projekt i budowę dla kolejnej. O przetargu na dokumentację dla parkingu przy ulicy Kopernika pisałem na blogu już wcześniej.

Przygotowania do budowy parkingu przy ul. Rychlińskiego, ruszą dopiero w momencie, gdy Komenda Miejska Policji przeniesie się do nowo budowanej siedziby przy ulicy Wapiennej/Piekarskiej. Zwolniony przez KMP budynek przy Rychlińskiego ma zostać wyburzony i na jego miejscu według planów, powstanie parking terenowy, obsługujący w głównej mierze Stadion Miejski.

Na parking przy ulicy Broniewskiego ogłoszono przetarg w formule zaprojektuj i zbuduj. Na parkingu o pow. 7700 mkw znajdzie się miejsce dla 195-210 samochodów osobowych oraz 5 autobusów. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym złożyła firma Radex sp. z o.o. z Bielska-Białej, która będzie zobowiązana do zakończenia wszelkich prac budowlanych w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy.

Ostatni z parkingów (a w zasadzie dwa połączone parkingi) powstanie po obu stronach ulicy Lwowskiej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Krakowską. Aktualnie trwa proces wyłaniania biura projektowego, odpowiedzialnego za przygotowanie dokumentacji. Projektowane parkingi wielopoziomowe będą zajmować teren o powierzchni około 7000 mkw, mają mieć min. 2-3 kondygnacje z możliwością dalszej rozbudowy. Parkingi po obu stronach ulicy Lwowskiej, zależnie od wybranej koncepcji mają być skomunikowane między sobą za pomocą tunelu lub kładki pod/nad ulicą Lwowską. Dojazd do parkingów ma być zapewniony od strony ulicy Lwowskiej, w tym celu rozbudowie ma ulec układ komunikacyjny w rejonie skrzyżowania ulic Lwowskiej i Krakowskiej - zbudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia (z uwzględnieniem zatok autobusowych przy ul. Lwowskiej).
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 9 miesięcy na wykonanie projektu.

plany: materiały przetargowe

2015-12-21 | Dodaj komentarz
MK
2015-12-22 14:14:44
Czy parking przy Broniewskiego/PCK ma być zaprojektowany z możliwością rozbudowy do wielokondygnacyjnego? Czytałem w prasie o takim wariancie.
Maria
2015-12-22 15:08:05
Polecam ciekawą książkę o inwestycjach "Cykl Gospodarczy a ceny akcji" Sebastian Barszowski
maras49
2015-12-22 16:10:53
@MK - Gdyby o tym myślano wcześniej można by było wykorzystać istniejące podpory przy wiadukcie kolejowym dla nowego wiaduktu drogowego. Wiadukt ten pozwoliłby na bezkolizyjny wjazd i wyjazd na ew.górną kondygnację parkingu z ul. Broniewskiego od strony miasta. Ponieważ pozwolono wybudować Ultramedic - jest to niemożliwe. Stąd jeden poziom parkingu z dojazdem od Broniewskiego vis-a-vis osiedla grunwaldzkiego. Niby drobiazg lecz planistom BB niedostępny myślowo. Nie tylko w tym miejscu.
inwestycje
2015-12-23 19:27:35
@MK: to będzie zwykły plac parkingowy, więc wybudowanie na jego miejscu kilkupoziomowego parkingu nie będzie problemem
Szlak miejski
2016-01-17 18:53:07
Na lwowskiej powinien być również parking dla autobusów turystycznych mapka tzw szlaku miejskiego tzn 11 Listopada w stronę starówki z uwzględnieniem pomnika Bolka i Lolka tak aby nasze miasto tętniło życiem czym więcej turystów tym więcej ciekawych atrakcji myślę że lokalni przedsiębiorcy wpadną już na odpowiednie pomysły, dodatkowo wysłał bym do biur turystycznych informację o takowym parkingu, popatrzcie ilu turystów mija bielsko obwodnicą kierując się na południe, moim zdaniem jest to bardzo duży potencjał
Robert
2016-02-09 08:58:46
Aż się prosi by na ten parking był wjazd/ wyjazd z ul. Krakowskiej
maras49
2016-02-09 10:56:00
@Robert. Te parkingi muszą być dostępne obustronnie z każdego kierunku tj. Krakowska, Żywiecka czy Lwowska. W przeciwnym razie nie spełnią swojej funkcji. Ale to już zmartwienie projektanta. Zobaczymy czy podoła.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[]
@Zadowolony O to chodzi, żeby jak najmniej ludzi jeździło samochodami na Szeroką i Czołgistów, a nie...
[Rob]
@mifal No właśnie ładnie to wygląda ale problemem tam jest nadmierna ilość pojazdów do ilości miejsc...
[maras49]
@zadowolony - zobaczysz jak te pseudo trawniki przyuliczne zazielenią się ale kolorem parkujących samochodów na...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2021309
Newsów: 247
Komentarzy: 5008
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała