inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - kwiecień 2015

Komentarzy (39)

Czas na kolejne elewacje

  

Na wiosnę ruszają prace przy kolejnych bielsko-bialskich kamienicach:

Orkana 16
Jest to piętrowy, zabytkowy dom mieszkalny, z parterową oficyną, zwróconą krótszym bokiem do ul. Nad Niprem. Dom zbudowany został w XVIII/XIX wieku, przebudowany pod koniec XIX wieku. Na elewacji zachowane są cechy klasycystyczne z elementami historyzującymi.

11 Listopada 50
Dom zbudowany XVIII/XIX wieku w stylu klasycystycznym, częściowo przekształcony w XIX-XX wieku. Budynek ma dwie kondygnacje oraz poddasze użytkowe z dachem dwuspadowym. Dom jest częściowo podpiwniczony.

Stojałowskiego 15
Jest to trzykondygnacyjna, podpiwniczona kamienica. Budynek prawdopodobnie pochodzi z XIX/XX wieku. W obecnej postaci ma skromny detal architektoniczny i stylistycznie koresponduje z innymi budynkami z tego okresu, znajdującymi się w tym rejonie ulicy Stojałowskiego. Przed i po II wojnie światowej przeprowadzano kilkakrotnie drobne remonty. Budynek był kilkakrotnie przemalowany i szpachlowany.

Broniewskiego 38
Piętrowy dom, z dachem dwuspadowym pochodzący z I połowy XIX wieku. Budynek przebudowany został końcem XIX stulecia.

Plac Św. Mikołaja 14
Jest to piętrowa kamienica z wysokim nieużytkowym poddaszem, budynek jest niepodpiwniczony. W skrzydle od strony ul. Schodowej istnieje dach dwuspadowy, w oficynie zachodniej od podwórza - dach pulpitowy, kryty papą. Dom zbudowano prawdopodobnie w II połowie XVII wieku z adaptacją starszej zabudowy. Budynek został gruntownie przebudowany w XVIII/XIX wieku (prawdopodobnie po pożarze miasta w 1808 roku). W trakcie tej przebudowy scalono budynki pod ob. adresami: Plac Św. Mikołaja 14 i Rynek 24. Elewacja budynku przy Placu Św. Mikołaja przebudowana została w latach 1892-1893 staraniem właściciela Józefa Lubicha, według projektu Andrzeja Walczoka. Ponowna przebudowa budynku przy Placu Św. Mikołaja nastąpiła około roku 1927 według projektu O. Lesieckiego i związana była z wyburzeniem zachodniej części budynku i wprowadzeniem muru z bramą wjazdową zamykającą podwórze od strony południowej, a także budową obecnej klatki schodowej i ganków od podwórza. Bryła i wystrój budynku o zatartych wskutek przebudów cechach klasycystycznych z elementami historyzmu.

materiały graficzne: Google Street View / materiały przetargowe / Gaj777

2015-04-26 | Dodaj komentarz
moko
2015-04-27 08:07:32
Ruiny powinno się burzyć a na ich miejscu stawiać solidne nowoczesne niemieckie supermarkety.
Fred
2015-04-27 17:39:53
Popieram! Na starowce jeszcze nie ma zadnego fajnego supermarketu
SeMla
2015-04-28 12:43:42
witam, czy ktoś orientuje się co powstanie w miejscu wyburzonych budynków w okolicach Apeny?
Nowohałcnowska
2015-04-28 21:25:19
@SeMla skoro dostali pozwolenie na wyburzenie, tzn. że będzie tam kolejny market.
Art.
2015-04-28 21:47:37
Podobno ma tam powstać Lidl.
@SeMla
2015-04-29 01:45:16
Średniopowierzchniowy market typu Biedronka, Lidl, Aldi itp. dziadostwo.
mms
2015-04-29 10:21:30
5 komentarzy - i żaden w temacie - czyżby wiosna zaburzała zmysły
moko
2015-04-30 13:07:20
Jakież to walory architektoniczne czy estetyczne przedstawiają powyższe psie budy, że pakuje się miliony w ich odbudowę? Ludzie umierają ze śmiechu gdy widzą, co nasze władze uznają za zabytki i w co inwestują pieniądze. Lepiej nie mieć zabytków niż mieć takie coś. Naprawdę myślę, że lepsze są supermarkety - bo przynajmniej stworzono je dla ludzi, a nie im na złość. Wątpię czy znajdzie się ktoś, komu podobają się te budy - nawet po remoncie. Robimy z Bielska żałosny skansen, w którym dobrze czuje się tylko zdegradowany lumpenprolatariat z podbeskidzkich wsi. Chałupy sklecone z byle czego. Kto remontował "zabytki" w Bielsku ten wie, że w XIX i początkiem XX wieku mury budowano z byle czego (z wyjątkiem budynków państwowych). Biekszczanie nie byli zbyt chojni. Mury się rozsypują i praktycznie nie ma czego ratować. Te budy są nie do uratowania i prędzej czy później się zawalą tak jak na rynku.
inwestycje
2015-04-30 21:25:02
@moko: mnie się podobają
moko
2015-04-30 21:55:28
No nie wiem. Chyba nie jesteś uczciwy wobec własnego sumienia. Naprawdę chciałbyś tam mieszkać?
100%BB
2015-05-01 07:34:25
Ciekawe czy niejaki @moko taki ma sam tok myślenia dla całego kraju? Ponieważ podobne inwestycje w mniejszym lub większym wymiarze są prowadzone nie tylko w Bielsku-Białej, ale w całej Polsce. Może spróbuj wyskoczyć z tym tekstem, w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Toruniu, Bytomiu, Zamościu, Gliwicach Gdańsku czy w Warszawie. Trzeba być niespełna rozumu aby wygadywać takie rzeczy. Budynki i kamienice miejskie są wymieszane z budynkami prywatnymi i już to widzę jakby wyglądało nasze miasto gdyby wyburzano kilkaset budynków ponieważ nie spełniają one swoich funkcji standardów w XXI wieku. Myślę, że ten tekst gościa wyżej to była tylko czysta złośliwość do nawiązana sytuacji gdzie w mieście planuje sie budowę kolejnego obiektu handlowego przy ul. Partyzantów. Wybuduje sie jeszcze kilka marketów i zaraz będą stały puste obiekty, bo prywatni inwestorzy nie biorą pod uwagę, że Bielsko-Biała to nie Warszawa i rynek tutaj już się nasycił, czego przykładem jest inwestycja na Karpackim i problemy z pozyskaniem firm które mogłyby wynajmować powierzchnie w celach handlowo-usługowych. Myslę, że miasto i ZGM raczej powinny przyspieszyć proces rewitalizacji, remontów budynków w mieście, zwłaszcza tych w centrum miasta.
olo
2015-05-03 22:45:46
debilizmu nie ma końca... kamienica orkana róg cokół z piaskowca pomalowany farbą...po remoncie... gdzie jest konserwator?? kamień cię impregnuje ,,lakieruje'' a nie maluje na żółtu .. rok temu robione teraz się łupi... KOMUNO WRÓC KONSERWATORZE WON
jaro
2015-05-04 12:45:59
@ moko. Można krytykować a czasami nawet trzeba krytykować - tylko czemu to robisz w sposób kret.ński. Jak Ci nie pasują takie kamienice i chcesz je wszystkie wyburzyć to może masz pomysł jak wybudować lepsze i za czyje pieniądze ?
mazan
2015-05-11 21:15:50
Kamienice jak najbardziej trzeba remontować, ale nie tylko elewacje. Większość z nich prezentuje warunki mieszkaniowe z poziomu XIX wieku z toaletą na korytarzu albo wcale. Opakowanie tego w ładną elewację wiele nie zmienia, budynek nadal jest martwy w środku.
polak
2015-05-12 22:30:09
Popieram moko. Debile przebudowali PCK a zostawili stara ruinę była to pseudo zabytek. Gdzie jest pseudo konserwator jak ta kamienicah montuja banery reklamowe. Czyżby wziął w ....? Wstyd mi za takie Bielsko . jak wygląda ulica cyniarska . trzeci świat.
Fred
2015-05-15 22:47:54
W niektorych z tych budynkow lazienki sa na korytarzu
fack
2015-05-17 08:32:48
Mam pytanie do 11 Listopada 50. Piszą że "istniejąca lampa do renowacji". Ale jakiej renowacji?? Przecież to współczesna lampa, która swoją drogą pasuje tam jak pięść do oka. Nikt nie wpadł na to aby wymienić ją na lepszy model? Poza tym, kto maluje współczesne lampy?
Fred
2015-05-20 22:09:57
Zrobcie tam mieszkanca lazienki i pozbadzcie wilgoci, pleani i grzyba. Potem sobie elewacje malujcie.
Maciej P.
2015-05-22 18:36:17
Wypowiedź moko uważam za średniej klasy trolling, na jedno z jego pytań jednak odpowiem, bo uważam, że jest tego warte, a w dodatku porusza najistotniejszy, pomijany w dyskusji problem. Moko pyta: "jakież to walory architektoniczne czy estetyczne przedstawiają powyższe psie budy, że pakuje się miliony w ich odbudowę?". Sprawa jest bardzo prosta. Nie w tym rzecz, jakie walory posiadają poszczególne kamienice, bo w istocie kilka z nich pozostawia w tym względzie wiele do życzenia, ale w tym, że wszystkie te kamienice - nie ważne, brzydka, ładna, czy taka sobie - razem stanowią niepowtarzalny (unikatowy nie tylko na skalę krajową, ale i europejską) zespół zabytkowy, którego wartość wielokrotnie przewyższa estetyczną, architektoniczną, czy użyteczną wartość każdej kamienicy z osobna. I tu leży sens wszystkich zabiegów mających na celu przywracanie do życia "psich bud". Tutaj jest metoda w tym szaleństwie. Substancja zabytkowa starego miasta w Bielsku to nie jakiś tam zbiór poszczególnych zabytków, ale zwarty, osadzony w konkretnym kontekście kulturowym i historycznym układ miejski o nieprzerwanej ciągłości począwszy od średniowiecza. W dodatku jest to układ praktycznie nietknięty przez wojny, nienaruszony od prawie 180 lat - w odróżnieniu od starówek budowanych na nowo w wielu miastach - prawdziwy i oryginalny. To właśnie z tego powodu trzeba go otoczyć opieką, chroniąc każdy, najbrzydszy nawet jego element. Nie dlatego, że jest brzydki, ale dlatego, że jest prawdziwy. Prawdziwszy niż w innych miastach.
maras49
2015-05-28 09:35:27
No i mamy jasno kreśloną i legalną prawnie, strefę płatnego parkowania w mieście - jedynym plusem dodatnim - jak mawiał pewien powiedzmy polityk - jest możliwość parkowania pół godziny za złotówkę.
obserwator
2015-05-30 14:48:30
Do obroncow zaprzeproszeniem tych ruder w B-B i całej Polsce,trzeba być slepym aby nie widzieć tego syfu a wy się jaracie 5-cioma wyremontowanymi kamienicami na rok i to tylko na zewnątrz a 90% to malaria i jak wygladaja nasze miasta przez to glupia polityke! Albo to wyburzyć albo uwlaszczyc mieszkancow tak jak było to z blokami za 10%wartosci i ludzie sami to doprowadza do porządku! Obroncy tych ruder pewnie nigdy nie mieszkali w tych pseldo zabytkach!
100%BB
2015-06-01 19:57:05
Z innej beczki do pana o nicku Inwestycje, chciałbym się zapytać, co się dzieje od strony ul. Podwale, a dokładniej w okolicach torów kolejowych, przy stacji BB Główna, przeznaczonych dla pociągów towarowych? Od paru dni znikają z naszego krajobrazu stare, niszczejące, pofabryczne hale ( nareszcie ). Co powstanie w ich miejscu? Burzą pustostany znaczy że: powstanie jakaś nowa inwestycja prywatna, czy może będą dodatkowe miejsca parkingowe dla klientów Galerii Waga?
inwestycje
2015-06-03 00:17:14
To ma być nowa prywatna inwestycja usługowo-handlowo-mieszkaniowa, ale nie znam szczegółowych planów. Inwestorem jest firma West Power, a projektantem Kaizerbrecht Investment. / Przy okazji: W okolicach dworca PKP (i nie tylko) w najbliższych miesiącach znikną też różne kolejowe budynki. W sumie w B-B ponad 20 budynków i instalacji kolejowych.
Podwale i ,,psie budy''.
2015-06-03 23:00:49
Na Podwalu od strony Wagi, jeśli nie do wyburzenia to prawdopodobnie same się zawalą, kolejne budynki pofabryczne. Obecnie są to już tylko mury bo piętra i dach się już częściowo zawaliły i są nie do odratowania. Chętnych na te budynki jak dotąd nie ma. Jeśli się je wyburzy to na ich miejscu i tak nic prawdopodobnie nie powstanie - wg. właściciela teren jest zbyt blisko torów kolejowych i podobno wg. prawa obecnie nic w takim miejscu nie może być wybudowane (?). Też zastanawiam się czy jest sens remontowania za ciężkie pieniądze wszystkich XIX-budynków. Są wartościowsze i mniej wartościowe, pieniędzy wiele nie ma a potrzeby sa ogromne. Ja bym nie miał nic przeciwko by w niektórych przypadkach zostawiać tylko same fasady, resztę burzyć i odbudowywać nowymi technikami. Takie rozwiązania są praktykowane i może czasami warte jest to przemyślenia. Jeśli uda się zaoszczędzić jakies pieniądze to można je przeznaczyć na remonty wartościowszych zabytków. Wiele z tych domów wogóle nie nadaje się do mieszkania wg. współczesnych kryteriów a pustostanów w centrum i tak coraz więcej.
100%BB
2015-06-04 21:02:11
Jedynym sensownym rozwiązaniem dla zagospodarowania terenu w okolicy torów kolejowych byłoby zachęcenie PKP lub firm kooperujących z przewoźnikiem kolejowym do tworzenia miejsc pracy w oparciu o produkcję, kojarzoną z branżą kolejową, bądź serwisem dla przewoźników, pasażerskich albo towarowych. Druga opcja to inwestycje w zakłady pracy, którzy wykorzystają, transport kolejowy dla przewożenia swoich towarów, wyprodukowanych w BB. To tylko marzenia i chyba trudno będzie o ich realizację. Ale kto wie.... Co ważne, to fakt, że znikają naszego krajobrazu z centrum miasta i okolic stacji BB, stare fabryki oraz co napisał pan Inwestycje, znikną też stare i niszczejące budynki PKP, które nie są już do niczego potrzebne. Fajnie ze w okolicy stacji BB Głowna, coś drgnęło w kierunku nowych inwestycji i zmian stricte estetycznych. Dobrze, żeby jeszcze PKP w Sosnowcu dostali pieniądze na modernizacje stacji BB Główna na wzór tego jak wyglądają stacje w: Gdyni, Tczewie czy Malborku i będzie miodek :-)
Fred
2015-06-04 21:51:15
Moze znowu stacje kolejowe odegraja role miastotworcza jak to w miastach zachodu. Latwiej jest doprowadzic do centrum linie kolejowa obslugujaca tysiace ludzi niz autostrade. Mieszkania przy stacjach kolejowych/dworcach takze sa dosc drogie
maras49
2015-06-08 20:53:31
@inwestycje - mam pytanie: Jeśli jest , to czy jest dostępny projekt lub przynajmniej koncepcja parkingu obok stadionu przy Żywieckiej? Słyszałem o koncepcji parkingu pomiędzy linią .kol. st. Biała-Lipnik i Broniewskiego.
inwestycje
2015-06-08 23:10:54
@maras49: planów było dość dużo, natomiast większość z nich nie wykroczyła poza luźne koncepcje (powstałe w głowach, a nie w dokumentach) / swoją drogą - pierwotnie w opisywanym miejscu planowano budowę parkingu wielopoziomowego - kilka lat temu zarzucono jednak ten karkołomny pomysł / natomiast budowa tradycyjnego placu parkingowe przy stacji kolejowej BB-Lipnik to już raczej nieaktualna sprawa - obecnie parking planuje się w miejscu komendy policji (po przeniesieniu KMP do nowego budynku i wyburzeniu obecnych zabudowań przy ul. Rychlińskiego)
maras49
2015-06-09 17:47:40
@inwestycje - dzb za odpowiedź. Tak myślę, że gdyby parking zajął cały kwartał po Policji to miejsca dosyć. Do tego dojdzie też dojazd autokarów i limuzyn oficjeli drużyn rozgrywających mecz. To trochę miejsca zajmie, choć będą chcieć podjechać „głęboko” pod trybuny poza zasięgiem kibiców. Natomiast rezygnacja z parkingu przy torach to może być też tak, że teren ten jest dość łakomy. Np. Hipermarketów w koło brak – może by tak wybudować kilka mniejszych. Ba, żeby sobie społeczeństwo nie myślało, że dla nich nic, można by wyremontować przystanek kolejowy i połączyć perony z wejściami do sklepów. Czysty zysk. Z pociągu ma prosto na zakupy! Tak sobie wymyśliłem. Pozdrawiam.
100%BB
2015-06-09 19:18:50
Jeśli mogę wtrącić, to naturalnym wydaje się że remont przystanku kolejowego BB Lipnik, będzie przeprowadzony w momencie modernizacji linii kolejowej Katowice- Bielsko-Biała - Zwardoń. A tego typu pomysły koleją na zakupy czy na stadion to tylko wtedy kiedy zostanie zrealizowany projekt kolei miejskiej czy tam podmiejskiej. Z drugiej strony zainicjowanie rozwiązania z koleją w mieście czy w połączeniu z powiatami, uderzy znacznie w PKS i MZK w BB. Tam gdzie będzie jakiś zysk dla pasazerów, tam straci komunikacja zbiorowa, busy i autobusy i wiele kierowców pójdzie do zwolnienia. To bardzo prawdopodobny scenariusz.
inwestycje
2015-06-09 19:46:30
@maras49: dwa markety właśnie się budują tuż przy stadionie (jeden naprzeciwko wejścia głównego przy ul. Żywieckiej; drugi właśnie przy stacji kolejowej BB-Lipnik) / autokary z zawodnikami będą parkowały na wewnętrznym parkingu stadionu miejskiego (przy płocie klasztoru, na miejscu dawnego boiska treningowego)
inwestycje
2015-06-09 19:50:04
@100%: przebudowa linii kolejowej BB-Żywiec to niestety jeszcze odległa perspektywa / co do kolei podmiejskiej - niestety widzę pełną determinację miasta do NIEangażowania się tego typu plany / mam silne wrażenie, że dla obecnej ekipy rządzącej w ratuszu, transport szynowy to zupełnie zbędny wymysł ludzkości i absolutny przeżytek w dobie silników spalinowych...
maras49
2015-06-10 09:15:42
@inwestycje dzb za info o marketach i parkingu . Czasem się nie zauważa co w koło jak się porusza samochodem a tam ostatnio bywam b.rzadko.
100%BB
2015-06-10 19:43:47
Odchodząc nieco od tematu. Kolej miejska w BB, przy takiej infrastrukturze zarządzanej przez PKP PLK, w kierunkach na Czechowice, Cieszyn i Kraków, na chwilę obecną wydaje się inwestycją nie mającą sensu, ekonomicznego oraz jako efektywnego transportu z w/w powodu, a wystarczy jeszcze dodać upadające i niszczejące stacje przelotowe. To nas woj śląskie załatwiło, a sobie także zafundowali kolejowy koszmar, żeby w latach 2007-13 nie przeprowadzić żadnych większych projektów dla regionu. Przecież przez Sląsk wstyd jechać koleją, tak są zdewastowane i zniszczone szlaki oraz stacje kolejowe. A stacja w Dąbrowie Górniczej to jakiś koszmar rodem z opuszczonego miasta. Wracając na naszą ziemię, jak się Panu @ Inwestycje, wydaje, która trasa kolejowa bedzie rewitalizowana jako pierwsza, z Bielska-Białej do Kalwarii czy Zwardonia? Co do trasy do Cieszyna, to kasa będzie chyba tylko wtedy jak się zmieni partia polityczna i rząd po wyborach. Nie można liczyć moim zdaniem tylko na pojazdy spalinowe. Raz że uzależniony od ceny ropy, której cena wyrażona jest sytuacją polityczną, a nie sytuacją rynkową, a dwa, Busy i PKS-y i tak muszą jeździć przez wszystkie miejscowości stąd bus jedzie 50-60 km/h a pociągi po nowych torach mogą śmigac spokojnie 80-100 km/h. Cieszyn i Żywiec chyba teraz czują co znaczy brak woj bielskiego. Wymierające Kęty, jedyna głowna droga przez centrum Andrychowa, żadnej obwodnicy, upadające Wadowice, było się gniewać i pozbywać się woj. bielskiego, podzielonego na Katowice i Kraków? Jak byśmy mieli silnych i wpływowych polityków rodem z Pomorza, to na Podbeskidziu i kolej do Szczyrku by jeździła. Taka prawda.
maras49
2015-06-14 12:20:38
@inwestycje - prośba o pomoc w wyszukaniu linku do planów sytuacyjnych przebudowy ul.Sobieskiego - tych niebawem rozpoczynanych. Dzb. Pozdrowienia.
maras49
2015-06-15 14:21:54
Znalazłem - przepr.za kłopot
royal
2015-06-16 17:56:21
Ciekawe projekty remontów elewacji w BB mamy tu http://www.proinwest.eu/remonty_elewacji.html
inwestycje
2015-06-17 17:00:32
@100%BB: Jeśli już to jednak stawiałbym na odcinek do Zwardonia (a w zasadzie do Żywca, bo odcinek Żywiec-Zwardoń na pewno jeszcze poczeka długie lata na remont). Fragment linii 117 Bielsko-Biała - Kalwaria Zebrz. to na pewno nie temat na obecną perspektywę unijną. Projekt ten nie jest ujęty nawet w Dokumencie Implementacyjnym, więc nie uzyska dofinansowania unijnego. Bielsko-Biała - Zwardoń jest na tej liście, choć bardzo nisko, bo dopiero na 51. miejscu. Mimo, że rozpoczęło się niedawno postępowanie w sprawie wydania DŚU dla tej inwestycji, to byłbym bardzo zaskoczony, gdyby udało się tę inwestycję zrealizować w tej perspektywie. / UWażam, że zachowanie woj. bielskiego niestety było utopijną wizją. Zgodzę się natomiast, co do oczywistego faktu, że jego likwiadacja bardzo negatywnie wpłynęła na nasze miasto...
royal
2016-06-24 18:03:31
Biorą się za elewację budynku bielskiego Zespołu Szkół Plastycznych (szkoła ta podlega Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego). Projekt zielono-niebieskiej elewacji jest do wglądu w BIPie szkoły.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078137
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała