inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - sierpień 2015

Jutro nastąpi otwarcie nowo wybudowanego pasa do jazdy na rolkach koło lotniska w Bielsku-Białej. Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Tomart s.c. oraz Wtórbet I. Koszt wyniósł 559 tys. zł.

Pas do jazdy na rolach poprowadzony został obok istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Zwardońskiej i Lotniczej, przy krawędzi lotniska. 3,5-metrowy pas oddzielony został od istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej opaską o szerokości 0,8 m. Dodatkowo wykonano dwie zatoki (na początku i końcu pasa do jazdy na rolkach) do zawracania wraz z miejscami odpoczynku i elementami małej architektury: stojakami na rowery, ławkami i koszami na śmieci.

---

To nie koniec inwestycji w pobliżu aleksandrowickiego lotniska. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie blisko 2,1-kilometrowego odcinka ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej i chodnika z kostki betonowej. Dzięki tej inwestycji cały teren lądowiska będzie opleciony chodnikiem i ścieżką rowerową. Nowy szlak komunikacyjny zostanie oświetlony i odgrodzony od płyty lotniska. W sąsiedztwie zostaną ustawione elementy małej architektury (ławki, kosze, stojaki rowerowe i altany). Całość będzie miała 5,8 metra szerokości w tym: ścieżka rowerowa - 3,0 m, chodnik - 2,0 m, opaska separująca - 0,8 m. Dodatkowo zaprojektowano 2 zatoki do zawracania wraz z miejscami do odpoczynku i elementami małej architektury: stojakami na rowery, ławkami, koszami na śmieci i wiatami.

Ścieżka i chodnik poprowadzone zostaną od ulicy Lotniczej ulicą Smolną, kolejno północną częścią lotniska, a następnie równolegle do ulicy Pieczarkowej z dowiązaniem do ulicy Zwardońskiej.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał czas do końca czerwca 2016 na wykonanie wszystkich prac. Planuje się jednak, że do końca listopada 2015 wykonane zostanie pierwsze 350 metrów ścieżki i chodnika (od ul. Lotniczej do 90-stopniowego zakrętu koło ogródków działkowych) wraz z pętlą do zawracania i miejscem do wypoczynku.

---------

Już wkrótce, po rozstrzygnięciu przetargu, rozpocznie się długo oczekiwana przebudowa Bulwarów Straceńskich. Jak do tej pory w ramach tej inwestycji wybudowano tylko trzy parkingi w sąsiedztwie Bulwarów. Teraz przyszła kolej na właściwe prace. Po przebudowie, która powinna się zakończyć po 10 miesiącach od dnia podpisania umowy z wykonawcą na terenie Bulwarów znajdą się:
- ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej o długości ok. 1,5 km
- ścieżka piesza o nawierzchni brukowanej o długości ok. 1,6 km
- 2 miejsca do grillowania z drewnianymi wiatami
- 2 boiska o nawierzchni poliuretanowej o pow. 613 m2 i 360 m2 (boisko wielofunkcyjne, boisko do siatkówki)
- 5 placów zabaw
- skate park
- 2 siłownie terenowe (w tym jedna z urządzeniami dla seniorów)
- stół do gry w szachy
- stół do gry w tenisa stołowego
- 3 zdroje uliczne
- natrysk w pobliżu boiska do siatkówki
- dwukondygnacyjny budynek sanitariatów publicznych wraz z pomieszczeniem Straży Miejskiej o pow. zabudowy 99,70 m2
- 2 prefabrykowane sanitariaty
- 7 placów rekreacyjnych z ławkami
- elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, obejmy drzew)

Teren Bulwarów zostanie oświetlony, zainstalowany zostanie tam również monitoring miejski.
Na tym etapie inwestycji nie powstanie zaznaczony na planie tor rowerowy w rejonie przecięcia z drogą ekspresową S69 oraz śmietnik i schody terenowe w ciągu ul. B. Śmiałego.

Szacowany koszt inwestycji to 7,3 mln zł.

---------

Od jakiegoś czasu trwa budowa górskich szlaków rowerowych w Cygańskim Lesie, na stokach Koziej Góry. Jest to jeden z projektów, który wygrał w II edycji Budżetu Obywatelskiego.

W ramach zadania stworzone zostaną 4 scieżki typu "singletrack" o szerokości do 1,00 m i łącznej długości
ok. 8885 m. Wszystkie trasy zaprojektowane są jako jednokierunkowe. Każda z tras charakteryzować się będzie inną długością i stopniem trudności:

a) trasa bardzo łatwa - długość ok. 935 m, nachylenie ok. 5%
b) trasa łatwa - długość ok. 4.200 m, nachylenie ok. 6,8%
c) trasa średnio-trudna - długość ok. 1.900 m, nachylenie ok. 11%
d) trasa trudna - długość ok. 1.850 m, nachylenie ok. 14%

Szlaki zjazdowe, jak i drogi podjazdowe mają być odpowiednio oznakowane (oznaczenia kierunku jazdy, miejsc niebezpiecznych, skrzyżowań, miejsc widokowych, wartościowych pod względem historycznym i przyrodniczym, tablice z regulaminem) - łącznie 208 tabliczek. Na trasach będzie obowiązywał bezwzględny zakaz wstępu turystów pieszych. W ramach budowy nie jest planowana wycinka drzew.

Koszt wykonania inwestycji to 430 tys. zł. Trasy powinny być gotowe najpóźniej na początku listopada 2015.

plany: materiały przetargowe

2015-08-18 | Dodaj komentarz
Adamsky
2015-08-19 11:41:32
Bardzo mnie to cieszy. Szczególnie trasa wokół lotniska W Aleksandrowicach. Ciekawe czy nie dałoby się zlokalizować w tej okolicy jakiegoś parkingu. Wiem, że zaraz będą komentarze, że wygodny jestem, ale na lotnisku bywam głównie w weekendy, a MZK wtenczas jeździ jak jeździ :). Bulwary też myślę, że będą fajne, czekam z niecierpliwością aż zobaczę efekty w realu :)
krytar
2015-08-25 23:24:50
a dałoby się zrezygnować z ogrodzeń przy tych ścieżkach wokoło lotniska? Teraz nie ma płotu i jest pięknie i czysto. Postawią płot i zaraz będzie obwieszony potarganymi bannerami.
inwestycje
2015-08-26 10:17:45
@krytar - Niestety nasze społeczeństwo ignoruje wszelkie oznaczenia dot. zakazu wchodzenia na płytę lotniska. Gdy nie ma płotu, bielszczanie masowo wchodzą na płytę - grając w piłkę, spacerując czy nawet urządzając grilla.
hehe
2015-09-01 11:31:58
to będzie taka inwestycja jak park słowackiego gdzie do dziś nie mogę znaleźć tych miejsc gdzie można się rozłożyć z kocem nie natrafiając na psie odchody i gdzie miały być piękne kwiaty, ścieżka rowerowa itp. Zrobią ścieżki i tyle i na tym się skończy.
MZ
2015-10-26 14:05:49
Właśnie o to chodzi, żeby inwestycje miasta były dla mieszkańców, żeby było gdzie grać w piłkę, urządzać grilla, spacerować, jeździć na rowerze, rolkach, wyprowadzić psa itp.
Komentarzy (7)

Z widokami na miasto

  

Parę dni temu otwarto wieżę widokową obok górnej stacji kolejki linowej na Szyndzielnię. Konstrukcja ma 18 metrów wysokości. Na szczycie wieży został przygotowany taras widokowy, na którym jednocześnie będzie mogło przebywać 30 osób. Przy dobrych warunkach atmosferycznych ze szczytu wieży będzie można zobaczyć nawet Tatry. Wejście na wieżę odbywa się przez kołowrotki liczące turystów, tak aby nie została przekroczona dopuszczalna liczba osób przebywających na tarasie. Wejście na wieżę jest biletowane - cena biletu normalnego to 3 zł, bilet ulgowy kosztuje 2 zł. Wieża czynna będzie tylko w czasie godzin otwarcia kolei linowej. Właścicielem wieży na Szyndzielni jest spółka miejska - ZIAD Bielsko-Biała S.A., właściciel Kolei Linowej Szyndzielnia. Plany budowy wieży widokowej w tym miejscu sięgają października 2009 roku, kiedy powstał pierwszy projekt.

Wieży nadano kuriozalną nazwę "ZIAD Tower", co do której mam nadzieję, że zostanie szybko zapomniana i nie zagości w świadomości bielszczan i turystów oraz na mapach turystycznych.

Dane techniczne wieży:
- ażurowa konstrukcja stalowa
- całkowity ciężar konstrukcji: ok. 30 ton
- wysokość platformy widokowej 18 m
- dopuszczalna ilość osób na wieży - 30
- liczba stopni 120
- liczba przęseł 12
- na platformie zainstalowano lunetę (powiększenie 25x) oraz kamerę

Mniej-więcej za rok powinna zakończyć się - będąca jeszcze w sferze planowania - inwestycja polegająca na modernizacji kolejki linowej na Szyndzielnię. Poza budynkami stacji oraz słupami pozostałe elementy kolejki (także wagoniki) mają zostać wymienione.

foto: ZIAD Bielsko-Biała

2015-08-18 | Dodaj komentarz
wapienica
2015-08-23 16:10:00
A ja jestem ciekaw na jakiej zasadzie kołowrotki rozpoznają czy przysługuje Ci ulgowy, czy normalny ;) Generalnie inwestycja na plus, coś się jednak dzieje w mieście ;)
bolo
2015-08-26 21:15:19
DZIAD TOWER :-)
Matrix
2015-08-26 21:16:23
Bilet kupujesz w kasie, więc ten kto ci sprzedaje bilet wie kto ulgowy, a kto normalny....
Soliter
2015-08-27 02:08:30
Za tę kretyńską nazwę jej autor winien z owej "tower" zlecieć. Zresztą w "Kronice Beskidzkiej" tłumaczyli, że "tower" jest krótsze niż "wieża" lub "wieża widokowa"...
inwestycje
2015-08-27 10:19:52
Ale mi argument, że słowo jest krótsze... Swoją drogą: w-i-e-ż-a - 5 liter / t-o-w-e-r - 5 liter. Cóż... u decydentów oprócz braku znajomości języka polskiego pokutuje również kiepskie obeznanie z podstawami matematyki. Chyba, że ktoś zapisywał wieża przez "rz" i wyszło mu 6 liter...
Angus
2015-08-30 19:56:20
Proponuję Ziadowi odtworzenie legendarnego tunelu Klimczok-Zamek Sułkowskich. Będzie atrakcja turystyczna na miarę Circus Cryvultus. Przy odrobinie inwencji podepnie się inwestycję pod projekty kolejowe i uzyska unijną dotację. By żyło się lepiej!
marcin
2015-08-31 21:44:31
Kasztelan tower of horror.
Komentarzy (5)

Co w drogach piszczy?

  

W ostatnim czasie ogłoszono kilka przetargów drogowych. Trzy z nich dotyczą wykonania dokumentacji projektowej, a jeden właściwej budowy.

Przetarg na remont ul. NMP Królowej Polski na odcinku od ul. Cieszyńskiej do ul. Sikornik

Już wkrótce rozpocznie się remont NMP Królowej Polski na odcinku od ul. Cieszyńskiej do ul. Sikornik. Prace polegać będą głównie na wymianie nawierzchni jezdni i chodnika na odcinku około 400 metrów.
Niedawno zakończył się remont sąsiedniego ciągu ulic: Sikornik i Rejtana.

Wykonawca będzie miał 70 dni od daty podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac budowlanych.


Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ciągu ulic Szerokiej i Czołgistów (od ul. Bystrzańskiej do ul. Pocztowej)

W ramach inwestycji powstanie:

- ścieżka rowerowa na całej długości
- jedno lub obustronne chodniki przy ulicy Czołgistów oraz obustronne chodniki przy ulicy Szerokiej
- rondo na skrzyżowaniu ulic Pszczelej i Czołgistów umożliwiające zawracanie autobusów
- zatoka autobusowa w pobliżu ATH
- miejsca postojowe przy ulicy Czołgistów

Inwestycja będzie realizowana w przyszłym roku - szacuje się, że koszt przebudowy samej ulicy Czołgistów wyniesie 3,9 mln zł.


Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ulic Dębowiec (ok. 735 m) i Łowieckiej (1730 m)

Inwestycja obejmować będzie:

- rozbudowę skrzyżowania ulicy Jeżynowej z ulicami Zwardońską/Antyczną/Pieczarkową i skrzyżowania ul. Jeżynowej z ulicą Łowiecką wraz z rozbudową ul. Jeżynowej na odcinku pomiędzy tymi skrzyżowaniami (na dł. ok. 90 m)
- rozbudowę skrzyżowań ulic Dębowiec/Skarpowa z ul. Łowiecką
- budowę zintegrowanych chodników i ścieżek rowerowych
- budowę oświetlenia ulicznego na całym odcinku ulic Dębowiec i Łowieckiej oraz na objętym projektem odcinku ul. Jeżynowej

Plan przebiegu ul. Dębowiec:

Przetarg na projekt rozbudowy ulicy Sobieskiego (od ul. Świętej Trójcy do ronda przy Placu Zwycięstwa)

Inwestycja obejmować będzie:

- przebudowę i rozbudowę jezdni ulicy Sobieskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Świętej Trójcy do ronda przy Placu Zwycięstwa, o długości ok. 715m i szerokości 6 m (lokalnie 7-7,5 m)
- remont nawierzchni jezdni i chodników ul. Listopadowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Modrzewskiego (dł. ok. 270m)
- remont, przebudowę i rozbudowę skrzyżowań ul. Sobieskiego z ulicami: Pułaskiego, Wita Stwosza, Solną, Moniuszki, Piotra Skargi, Wyspiańskiego, Listopadową i Kopernika
- budowę miejsc postojowych przy jezdni oraz peronów przystankowych przy ul. Sobieskiego
- remont i przebudowę chodników (o szerokości min. 2 metrów)
- stworzenie miejsc postojowych wzdłuż ulicy Sobieskiego

Ulica Sobieskiego ma otrzymać nową nawierzchnię bitumiczną. Projektant w porozumieniu z konserwatorem zabytków ma rozważyć zaprojektowanie nawierzchni jezdni z kostki granitowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Świętej Trójcy od skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego. Analogiczna sytuacja dotyczy ulicy Listopadowej od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Modrzewskiego. Przebudowany ma zostać również historyczny skwer w rejonie skrzyżowania z ul. Wita Stwosza. Niestety kosztem wyprofilowania drogi wykastrowany zostanie spory fragment tego urokliwego skweru w pobliżu zabytkowej Studnia Luschki z 1895 roku, włącznie z likwidacją drewnianych pergoli oraz częściowo innych elementów (schodków, murka, zieleńca). Warto przypomnieć, że skwer wraz ze studnią zostały gruntownie zmodernizowane w latach 2007-2008. Kolejny przykład stawiania asfaltu przed zielenią w centrum miasta...
Inwestycja będzie realizowana w przyszłym roku - szacuje się, że koszt wyniesie 3,4 mln zł.

plany: materiały przetargowe

2015-08-18 | Dodaj komentarz
wapienica
2015-08-23 16:14:28
Ulica Łowiecka i Dębowiec ze ścieżką rowerową to według mnie podstawa. Mam nadzieje, że projektant weźmie to sobie do serca..
Andrzej
2015-08-25 21:38:59
Kiedy ruszy remont ul. Wapienickiej i Antycznej?
Yanek
2015-09-14 10:34:29
Już skończyli Wapiennicką i Antyczną. Jedzie się jak po stole. Niesamowite.
Kris
2015-09-20 14:28:14
Ale po tygodniu jeżdżenia jak po stole partacze z Aqua wyrąbali koparką jebutną dziurę w nowiuteńkim asfalcie na Antycznej by dostać się do kładzionego w zeszłym roku rurociągu! To tuż obok progu zwalniającego.Teraz zasypali to kamieniem i cisza - takie partactwo powinno być przez MZD bezlitośnie karane a każde zapadnięcie skrupulatnie mierzone i stanowić podstawę do porawek przez kilka najbliźszych lat. Bo na pewno będzi się zapadać ajak mòwił mój stary majster budowlany " ziemia ti nie h... i od razu nie stwardnie" :-)
tuning090
2015-09-24 11:07:41
A co z ulicą Skarpową? Dal czego przy okazji rozbudowy Ulic Dębowiec i łowieckiej nikt nie pomysli o rozbudowie ulicy Skarpowej?

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» październik (2)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[one]
Cena wg mnie atrakcyjna, ok 3000 za metr w developerce, jest niezle. Tylko lokalizacji brakuje...
[marzyciel]
Piękne osiedle. Niestety tylko dla bogatych.
[ultra]
A projekt parkingu Lwowska/Krakowska już gotowy?

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2194246
Newsów: 254
Komentarzy: 5171
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała