inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - grudzień 2016

Dziś w Miejskim Zarządzie Dróg otwarto oferty cenowe w przetargu na rozbudowę ulicy Cieszyńskiej. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum IMB-Podbeskidzie + M-Silnice. Należy pamiętać, że zaoferowana cena jest tylko jednym z kilku kryteriów (choć najważniejszym) przy wyborze wykonawcy - oceniane są też: harmonogram prac, organizacja ruchu, analiza ryzyka, okres gwarancji. Wszystkie oferty kształtują się w okolicach 65-70% przewidywanej wartości inwestycji - MZD planował przeznaczyć na rozbudowę ul. Cieszyńskiej 135.815.592,35 zł brutto.

Pełna lista ofert cenowych kształtuje się następująco:

  • IMB-Podbeskidzie + M-Silnice: 89.194.797,41 zł brutto
  • Eurovia Polska + Eurovia C.S.: 93.337.878,05 zł brutto
  • Strabag: 94.478.466,82 zł brutto
  • Budimex: 96.294.753,53 zł brutto
---

REKLAMA:

    2016-12-29 | Dodaj komentarz
    Fred
    2016-12-31 00:52:59
    Jakies wiesci na temat cofniecia dotacji?
    inwestycje
    2016-12-31 09:41:29
    @Fred: jeszcze za wcześnie na to
    Matrix
    2017-01-02 00:19:11
    A jakie są szanse, że miasto wygra apelacje w sądzie???
    Rob
    2017-01-02 10:33:40
    średni czas rozstrzygnięć w NSA to ok. 12-14 miesięcy więc temat wcale nie musi być rozwiązany nawet w 2017 r.
    bb
    2017-01-02 10:51:21
    Jaka jest szansa że miasto podpisze umowę przed wydaniem wyroku?
    Rob
    2017-01-02 16:03:01
    @bb w mojej ocenie zerowa. Tylko samobójca podpisuje umowę na 230 mln nie mając pewnego finansowania i pozwoleń środowiskowych.
    Bart
    2017-01-02 21:29:51
    Jakich 230 mln? Na tyle były kosztorysy, kwoty po przetargach całości zamykają się sumę 150 mln. Do dźwignięcia bez UE.
    Bielszczanin nie z Wapienicy
    2017-01-02 22:08:01
    Jak miasto miało szanse na kasę z UE to protestowali a teraz juz słyszę glosy ze moze z budżetu miasta .nigdy!!! Wapienicka patologia nie sobie teraz stoi w korkach. Jedynie co zrobilbym z cieszyńska to postawił jeszcze z 5 świateł.. Niech sobie slamsy czekają.
    xxx
    2017-01-03 09:55:23
    uściślijmy kwoty. cytat z postu Rozbudowa Międzyrzeckiej - podpisano umowę " MZD szacował budżet inwestycji na 50.864.020 zł. cytat z postu "Oferty cenowe na rozbudowę ulicy Cieszyńskiej " " MZD planował przeznaczyć na rozbudowę ul. Cieszyńskiej 135.815.592,35 zł brutto. " a więc razem Miasto planowało przeznaczyć ok. 187 000 000 zł po podpisaniu umowy na Międzyrzecka i otwarciu ofert ceny te kształtują się odpowiednio na poziomie: 27.522.572 zł o ok 90 000 000zł co daje łącznie ok. 117 500 000zł.
    mad_moose
    2017-01-04 11:59:44
    @Bielszczanin ochłoń trochę, nie generalizuj a przede wszystkim nie obrażaj ludzi... Nie jest winą mieszkańców, że (jak zwykle) największą siłę przebicia mają Ci, którzy przy braku tej przebudowy mają interes. Winą mieszkańców (i to nie tylko Wapienicy) jest to że wybrali takiego a nie innego prezydenta. Gdyby umiał rozmawiać z ludźmi i gdyby panował nad swoimi pracownikami to nie byłoby żadnych podstaw do zaskarżeń dokumentacji.
    do xxx
    2017-01-05 21:20:39
    Doliczyc nadzór i wywłaszczenia (ok 23 mln)
    Rob
    2017-01-09 16:22:22
    Nie ma znaczenia czy to ostatecznie będzie 140, 180 czy 200 mln. Nikt nie zleci takiej dużej inwestycji nie mając stosownych pozwoleń i zapewnionych finansów. Pozostaje jedynie nadzieja, że NSA podejdzie do sprawy priorytetowo.
    bielszczanin
    2017-02-18 22:01:30
    najlepsze są te końcówki z dokładnością do pojedynczych groszy :)
    Lopezius
    2017-07-05 16:43:57
    Te końcówki, to zapewne będą "do negocjacji" :D
    inwestycje
    2017-07-21 15:56:09
    19 lipca wybrano ofertę Eurovii jako najkorzystniejszą w przetargu na przebudowę ulicy Cieszyńskiej.

    W czwartek 22 grudnia podpisano umowę na budowę ulicy Międzyrzeckiej. Za wykonanie prac odpowiadać będzie konsorcjum Eurovia Polska i Eurovia C.S., które w przetargu zaproponowało najniższą cenę - 27.522.572 zł. MZD szacował budżet inwestycji na 50.864.020 zł. Planuje się, że wykonawca rozpocznie prace 1 marca 2017 roku. Zakończenie robót powinno nastąpić w listopadzie 2018 roku.

    Przy realizacji inwestycji wykonawca będzie musiał jednak zachować terminy przejściowe, mianowicie zrealizować:
    - w pierwszej kolejności, w ciągu 4 miesięcy od podjęcia prac, wykonany ma zostać ETAP VI.
    - część ETAPU II co najmniej w zakresie budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn obejmującym wykonanie ustroju nośnego konstrukcji mostu bez jego wyposażenia, w terminie do 8 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.
    - ETAP IV oraz ETAP I na odcinku od węzła z drogą ekspresową S52 do ul. Sobieskiego, w zakresie uzyskania przejezdności w terminie do 10 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

    Inwestycja na ulicy Międzyrzeckiej jest częścią zadania polegającego na kompleksowej rozbudowie drogi wojewódzkiej 942, które w całości otrzymało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Znaczące problemy proceduralne związane z decyzją środowiskową i zgodą na realizację inwestycji drogowej dla ul. Cieszyńskiej znacząco jednak opóźnią realizację tej części zadania lub ją całkowicie zablokują. Brak odpowiednich zgód będzie skutkował cofnięciem przyznanego dofinansowania na cały ciąg ulic Międzyrzecka-Cieszyńska. W takiej sytuacji Ratusz będzie zmuszony do sfinansowania ulicy Międzyrzeckiej w całości ze środków własnych i zarazem do rezygnacji z rozbudowy ulicy Cieszyńskiej.


    Aby powiększyć plany - po kliknięciu na obrazek, należy kliknąć na ikonkę 3 kropek i wybrać opcję "Download Post".
    ETAP I: Rozbudowa istniejącej ulicy Międzyrzeckiej na odcinku od granicy miasta do rejonu ulicy Zagajnik.

    - rozbudowa jezdni na odcinku o długości około 1 650 m,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych,
    - budowa zatok autobusowych,
    - przebudowa istniejących zjazdów,
    - wybudowanie i urządzenie stanowiska dla ważenia pojazdów w miejscu przy zachodniej stronie ulicy, za pierwszą zatoką autobusową za rondem z ul. Sobieskiego i ul. Strażacką.

    ETAP II: Budowa nowej drogi (ulica o roboczej nazwie „Nowo-Międzyrzecka") na odcinku od ulicy Zagajnik do ulicy Cieszyńskiej.
    - budowa nowej jezdni na odcinku o długości około 690 m,
    - budowa skrzyżowania na połączeniu ulicy Nowo-Miedzyrzeckiej z ulicą Cieszyńską w formie ronda o średnicy zewnętrznej około 45 m wraz z rozbudową wlotów na długości po około 150 m oraz rozbudowa pozostałych istniejących skrzyżowań,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych,
    - budowa 3-przęsłowego wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn o długości całkowitej około 68 m.

    ETAP III: Rozbudowa ulicy Przy Torach na odcinku od ulicy Nowo-Międzyrzeckiej (w rejonie planowanego wiaduktu drogowego, nad linią kolejową), do połączenia z istniejącą ulicą Międzyrzecką w okolicy kościoła.
    - rozbudowa ulicy na odcinku o długości około 380 m,
    - budowę łącznicy łączącej ul. Przy Torach z ul. Nowo-Międzyrzecką,
    - rozbudowę istniejących lokalnych skrzyżowań,
    - budowę chodników i ścieżek rowerowych.

    ETAP IV: Rondo Międzyrzecka - Londzina. Przebudowa istniejącego skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Ks. Londzina oraz łącznicy z drogi ekspresowej S52 - na skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
    - budowa ronda o średnicy zewnętrznej 37 m z jezdnią główną o szerokości 4,75 m i pierścieniem
    przejezdnym o szerokości 2 m,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych.

    ETAP V: Rozbudowa ulicy Dziewanny na odcinku 251,95 m - związana z likwidacją przejazdów kolejowych, w związku z rozbudową ul. Międzyrzeckiej.
    - rozbudowa ulicy do szerokości 5 m (0,75 m [pobocze] + 3,50 m [jezdnia] + 0,75 m [pobocze]) z jedną zatoką mijankową o długości 31 m,
    - przebudowa krótkiego odcinka ul. Mazurskiej w pobliżu nowego skrzyżowania z ul. Dziewanny.

    ETAP VI: Rondo Północne. Rozbudowa skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Rudawka (łącznicą drogi ekspresowej S52) po północnej stronie węzła drogowego drogi ekspresowej S52 w Bielsku-Białej - na skrzyżowanie w formie ronda.
    - budowa ronda średniego o średnicy 41 m, o szerokości pasa ruchu 7 m i z pierścieniem przy przejezdnej wyspie środkowej o szer. 1 m, o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego.
    - budowa chodników wzdłuż wlotów skrzyżowania i przejść przez jezdnie poprzez wyspy kanalizujące ruch na wlotach ronda.

    plany: materiały przetargowe

    ---

    REKLAMA:

    2016-12-23 | Dodaj komentarz
    tomils
    2016-12-25 12:04:01
    Witam, czy ktoś orientuje się co z przejazdem kolejowym na ul. Regera? bo nigdzie nie ma informacji na ten temat... będzie tam przejazd czy zostanie zlikwidowany?
    inwestycje
    2016-12-25 17:36:50
    Przejazd na Regera zostanie bez zmian.
    maras49
    2016-12-25 18:17:51
    @inwestycje. Z rysunku zamieszczonego pod II etapem wynika , że zamknięty, tylko przejście dla pieszych, obok.
    maras49
    2016-12-25 18:18:23
    pod III etapem przepraszam
    maras49
    2016-12-25 18:28:38
    jeszcze raz przepraszam, myślałem o przejeździe ul.Międzyrzeckiej
    Matrix
    2016-12-26 18:31:19
    Brakuje ronda na skrzyżowaniu na zjeździe z S52 na Rudawce. Przydała by się nowa droga dojazdowa od strony Toyoty i hurtowni róża i ronda na zjazdach na Makro.
    Kolega
    2016-12-27 01:20:10
    Matrix, nie gramy tutaj w sim city tylko w realne miasto ktore ma swoj budzet i musi go wydatkowac wg regul
    Matrix
    2016-12-27 22:19:05
    @kolega to są inwestycje które już dawno powinny powstać przed budową strefy przemysłowej. Ale nasza władza nigdy nie myślała do przodu z inwestycjami. Z godnie z regułami zapłacimy 100 procent inwestycji niestety....
    cba
    2016-12-28 13:54:24
    Nie myślał to ten co projektował s52 BB-Cieszyn. Za węzły Makro , Wapienica, Jasienica, Świetoszówka w zaprojektowanej formie powinien dożywotnio stracić uprawnienia !!! Teraz będzie się tam korkować przez kolejne 20 lat zanim to przebudują i będzie to droższe niż gdyby zrobiono pierwotnie.
    maras49
    2016-12-28 17:06:43
    Też tak myślę. GDDKiA na pewno zaleciła projekty węzłów w zakresie niezbędnego minimum, natomiast miasto, zadowolone, że nie muszą ponosić żadnych dodatkowych kosztów na styku, po prostu je wówczas zaakceptowały. Przecież tzw. węzeł z Międzyrzecką to tylko bezkolizyjne włączenie ruchu pojazdów do eski! Podobnie przy Makro. Wówczas zupełny brak wyobraźni dla ruchu pojazdów w przyszłości!
    maras49
    2016-12-28 17:12:55
    W uzupełnieniu ww. Roboty na esce rozpoczęto w 2002 roku czyli prace projektowe prowadzono jeszcze pod koniec lat 90-tych to kto w mieście miał doświadczenie z tego typu kategoriami dróg, bo MZD na pewno jeszcze nie.
    Matrix
    2016-12-28 20:24:35
    Takich zaniedbań mamy więcej, np. brak Nowohałcnowskiej. Odcięto dwujezdniową drogę z ulicą Daszyńskiego bez żadnej innej alternatywy i teraz cały Hałcnów i Komorowice stoją niestety. Kolejny przykład to ulica Cieszyńska gdzie wogóle zapomiano o Nowogościnnej, którą można by podpiąć pod tą inwestycje.
    inwestycje
    2016-12-29 09:54:22
    @Matrix: fragment Nowogościnnej jest częścią rozbudowy Cieszyńskiej
    Rob
    2016-12-29 11:22:00
    @maras49 Niestety chyba masz rację... pamiętam jak dziś gdy budowano obecną ul. Andersa i węzeł koło Makro to zgłaszane były wątpliwości co do przepustowości takiego rozwiązania węzła ale odpowiedź miasta była: będzie to rozbudowane w kolejnym etapie ze względu na brak środków. I tak minęło prawie 20 lat i kolejnego etapu się nie doczekaliśmy.....
    Rob
    2016-12-29 11:31:12
    i jeszcze dodam do poprzedniego tematu, że tak w zasadzie to niewiele trzeba aby udrożnić ten węzeł - bezkolizyjna łącznica (prawo-skręt) na kierunku Bielsko-Katowice rozwiązałaby 2/3 problemów tego węzła, a kolejna na kierunku Bielsko - Cieszyn załatwiłaby resztę problemów. Zwłaszcza, że teren do takich prac jest.
    Matrix
    2016-12-29 13:00:46
    @inwestycje ale to jest tylko fragment ze skrzyżowaniem, na tym etapie nie bedzię połączenia z resztą Gościnnej do Karpackiej.
    Matrix
    2016-12-29 13:04:21
    Dziś upłynął termin składania ofert na budowę Cieszyńskiej, wpłynęły cztery oferty od 89 do 96 mln złotych. Według kosztorysu inwestorskiego 162 mln, szczerze rozpiętość olbrzymia w kwotach. Jeszcze tak będzie, że miasto wybuduję Cieszyńską za własną kase....
    inwestycje
    2016-12-29 20:23:40
    @Matrix: dość wątpliwa byłaby budowa Nowogościnnej w ramach współfinansowanej z Unii Europejskiej DW942 / kosztorys na Cieszyńską to 135 mln, nie 162 mln.
    maras49
    2017-01-09 12:27:50
    Wg mapy www.osmap.pl rondo północne nie leży w granicach administracyjnych miasta Bielska-Białej. Czy w związku z tym budowa tego ronda poza granicami BB jest legalna. Tych co mają wiedzę proszę coś na ten temat.
    Asia
    2017-03-16 09:43:18
    Mam pytanie odnośnie komunikacji autobusowej - widzę zaplanowane zatoki w rejonie Lajkonika i Zwierzynieckiej ale ani jednej na planowanej Nowo-Międzyrzeckiej - co zamiast przystanków przy Kościele i na ul. Dworcowej? Przecież autobusy będą jeździły nową drogą - nie ma tu ni jednego przystanka?
    Asia
    2017-03-16 09:55:42
    I jeszcze jedno pytanie: co z przejazdami kolejowymi na ul. Zagajnik i na ul. Dzwonkowej - one pozostaną czy też będą zamknięte? Na ul. Zagajnik zamknięcie przejazdu ma jakiś sens ale przejazd na Dzwonkowej musi raczej zostać - tam nie ma innej alternatywy?
    marian
    2017-05-06 09:12:44
    po co budować wiadukt nad torami skoro pociągi tam nie kursują
    maras49
    2017-05-09 08:54:15
    a jeśli ktoś się zdecyduje je uruchomić pociągi np. szynobusy - to co wtedy?
    maras49
    2017-05-12 10:08:21
    @marian: inna odpowiedź na powyższe: po co budować nową drogę skoro stara już jest i ma przejazd przez tory po których nie jeżdżą pociągi :-)
    pawel
    2017-07-14 13:58:40
    Ze stron MZD zniknęły plany co do etapu V - połączenia ulic Dziewanny i Dzwonkowej. Czy wiadomo coś w tej sprawie? Będzie realizacja w ramach rozbudowy Międzyrzeckiej, czy ten plan został znowu zarzucony? Dodam, ze wycięto zagajnik w miejscu planowanego skrzyżowania i rozkopano fragment terenu. Na razie zostały odkryte rury i piękny bałagan.
    maras49
    2017-09-09 12:47:04
    skyscrapercity - z tego portalu użytkownik pod nazwą mad_moose obiecał relacje zdjęciowe - i zamilkł. A przecież już 1 rondo odebrano technicznie, a 2-gie tuż tuż, no i wiadukt się rozpoczął....
    maras49
    2017-09-27 14:01:54
    Cytuję za mad_moose piszacym do portalu skyscrapercity nt. Bielska-Białej: Na terenie budowy wiaduktu nad LK 190 w ciągu ul. Międzyrzeckiej pojawił się dziś świeży beton rozpoczęło się betonowanie podpór przy północnym nasypie. Dla mnie refleks szachisty, budowa podpór trwa już trzeci tydzień począwszy od pali-kolumn w gruncie i gotowych już w zeszłym tygodniu fundamentów wszystkich podpór. O braku zdjęć z robót nawet nie wspomnę.
    maras49
    2017-10-02 10:35:48
    Co ten człowiek wypisuje nt, budowy wiaduktu w ul. Międzyrzeckiej - post publikowany w http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?nr 2909t=340468&page=146. Na budowę jakich przyczółków czeka mając projekt do dyspozycji - jak sam pisze ? Przecież wszystkie podpory mają już fundamenty. Nie lepiej się kogoś zapytać?

    Informacje:


    inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

    Archiwum:


    2017
    » grudzień (1)
    » październik (4)
    » wrzesień (1)
    » lipiec (2)
    » czerwiec (1)
    » maj (1)
    » kwiecień (1)
    » marzec (4)
    » luty (2)
    » styczeń (2)

    2016
    » grudzień (2)
    » wrzesień (1)
    » czerwiec (2)
    » maj (1)
    » kwiecień (1)
    » luty (2)

    2015
    » grudzień (2)
    » listopad (1)
    » październik (2)
    » wrzesień (4)
    » sierpień (3)
    » lipiec (3)
    » czerwiec (2)
    » kwiecień (1)
    » marzec (2)
    » luty (1)
    » styczeń (1)

    2014
    » grudzień (2)
    » listopad (1)
    » październik (1)
    » wrzesień (2)
    » lipiec (2)
    » czerwiec (1)
    » maj (3)
    » kwiecień (3)
    » marzec (4)
    » styczeń (3)

    2013
    » grudzień (3)
    » listopad (1)
    » październik (2)
    » wrzesień (1)
    » sierpień (2)
    » lipiec (1)
    » czerwiec (4)
    » maj (2)
    » kwiecień (1)
    » marzec (3)
    » luty (1)
    » styczeń (2)

    2012
    » grudzień (1)
    » październik (1)
    » wrzesień (1)
    » sierpień (4)
    » lipiec (5)
    » czerwiec (1)
    » maj (3)
    » kwiecień (3)
    » marzec (7)
    » luty (3)
    » styczeń (2)

    2011
    » grudzień (2)
    » listopad (2)
    » październik (2)
    » wrzesień (2)
    » sierpień (8)
    » lipiec (1)
    » czerwiec (5)
    » maj (5)
    » kwiecień (7)
    » marzec (4)
    » luty (7)
    » styczeń (3)

    2010
    » grudzień (2)
    » listopad (14)
    » październik (7)
    » wrzesień (8)
    » sierpień (10)
    » lipiec (5)
    » czerwiec (21)
    » maj (13)
    » kwiecień (3)

    Ostatnie komentarze


    [inwestycje]
    ^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
    [mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
    Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
    [Paweł]
    Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

    Ocena bloga:


    Oceń blog:  1   2   3   4   5 

    Reklama:


    Statystyki bloga:


    Wyświetleń: 2242681
    Newsów: 257
    Komentarzy: 5230
    Ta strona kojarzona jest ze słowami:
    Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała