inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - czerwiec 2017

Komentarzy (15)

Przetarg na dokumentację dla S1

  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dziś przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej.

Dokumentacja powinna być gotowa w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy z firmą projektową. Koncepcja Projektowa to dokument, na podstawie którego ogłaszany może być przetarg w formule Zaprojektuj i Buduj. Istnieje zatem realna szansa na ogłoszenie tego postępowania pod koniec 2018 roku. Zakładając taki scenariusz, podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić rok później. Licząc kolejne 15 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej, przysłowiowa "pierwsza łopata" mogłaby być wbita w pierwszych miesiącach 2021 roku. Na budowę należy rezerwować 2 lata, co oznacza, że nową drogą moglibyśmy pojechać początkiem 2023 roku.

W 2012 roku, w jednym z moich wpisów na blogu, wyliczałem, że droga byłaby gotowa w 2024 roku. Wówczas przedstawiciele GDDKiA zakładali ODDANIE drogi do użytku w okolicach 2018 roku. Przedstawiciel GDDKiA w trakcie konsultacji społecznych dyskutował z moimi wyliczeniami, twierdząc, że są nierealne. Jednak stanęło na moim...

-----

REKLAMA:

2017-06-09 | Dodaj komentarz
Matrix
2017-06-09 22:08:56
@Inwestycje tu wiemy już mniej i więcej na czym stoimi, a co z Obejściem Węgierskiej Górki, co z finansowaniem z CEF???Tym bardziej, że za kilka dni Słowacy otwierają autostrade i zacznie się najazd tirów!!!
Matrix
2017-06-09 22:11:50
Słowacy dokładnie jutro o 16 otwierają autostrade...
Fred
2017-06-10 01:49:07
To polacy postawia znaki zakazu dla tirow I juz. To cos po slowackiej stronie to Nie autostrada tylko jakis szlak. Aleje Andrsa w bielsku to przy tym droga mleczna.
inwestycje
2017-06-10 08:56:36
@Matrix: na przełomie czerwca i lipca będzie wiadomo, czy S1 przyznane zostanie dofinansowanie z CEF (raczej nie) / @Fred: ze względu na umowę mnarod. ciężki ruch nie zostanie ograniczony na odcinku WG
inwestycje
2017-06-10 09:19:17
@Fred: po słowackiej stronie jest autostrada w półprofilu, czyli mniej-więcej droga o podobnych parametrach, jak odcinek Żywiec-Przybędza. Przejedź odcinek 5 km aleją Andersa i zrób to samo na autostradzie D3 (w półprofilu). W tym drugim przypadku zajmie Ci to mniej niż 2,5 minuty. Ciekawe, czy uda Ci się przejechać w takim czasie od skrzyżowania z Partyzantów do skrzyżowania z Francuską...
maras49
2017-06-10 10:08:11
Ja się tam nie cieszę z dat 2024 czy 2023 nawet. To i tak spóźnione. Na razie ten odcinek się utrzymuje do budowy z uwagi na Brzeszcze. Jednak po zmianach w Rządzie wiele się takich planów może pozamieniać. Nie takie rzeczy już się działy. Ale bądźmy dobrej myśli.
Matrix
2017-06-10 10:55:00
@Fred Polacy nie postawią znaków bo obowiązuje ich umowa ze Słowakami. To, że Słowacy byli szybsi to tylko i wyłącznie nasza winsię. W sprawie drogi do Mysłowic wszystko dzieje się za wolno niestety, gdyby gdaka od razu dogadała się ze wszystkimi stronami w sprawie przebiegu drogi to teraz rozmawialibyśmy już o przetargu albo nawet budowie drogi.
inwestycje
2017-06-10 11:25:37
@Matrix: Słowacy wcale nie byli szybsi; D3 na odcinku od Żyliny ma jeszcze wiele dziur, a u nas od Bielska-Białej jednak tylko 8-kilometrowa (Węgierska Górka) / @maras49: Do 2023 roku należy rozliczyć pieniądze z obecnej perspektywy unijnej. Poziom przygotowania wielu innych dróg A i S jest mocno opóźniony (przez ostatnie półtora roku, przygotowania STEŚ w zasadzie stanęły), więc nie ma zbyt dużej konkurencji, do tego, by w najbliższych latach ogłaszać przetargi budowlane dla dróg, dla których zakończenie budowy możliwe jest do końca 2023 roku.
Fred
2017-06-11 09:48:11
@mattix widze wiec ze jestes z nurtu urzedasow ktorzy beda aplikowac i wdrazac prawo i umowy niezaleznie od warunkow spolecznych. Unowy umowami ale jak widac nie moga one obowiqzywac bo droga nie jest skonczona i LUDZIE/'mieszkancy beda mieli przez to utrudnione zycie. Czyli ludzie rozwiazanie to: zakaz dla ciezarowek do momentu ukinczenia WG. Nie bralbym az tak doslownie moich porownan slowackiej "autostrady" do alei andersa. Wiem ze nie przejade tak szybko andersa bo z alei andersa korzysta dziennienwiecej ludzi niz z wsZystkich autostrad na calej slowacji lacznie. Wybaczcie moj kolonialny styl
inwestycje
2017-06-11 10:12:03
Brak argumentów i znajomości tematu. Szkoda brnąć w dyskusję.
maras49
2017-06-12 10:43:15
@Matrix i Fred: o czym Wy piszecie. Jakie pojazdy pojadą drogą przez WG po oddaniu D3, to decyzja administratora drogi krajowej. Protesty przeciw temu to decyzja mieszkańców. Na razie nic się nie dzieje. Jak będzie nasza S1 skończona to się i tak okaże, że ilość samochodów ciężarowych od strony Słowacji wzrośnie o 100% to jest z 10 na 20 dziennie i jaki to problem?
Matrix
2017-06-12 17:24:16
@Maras49 s1 jak będzie skończona to za 6 lat przy dobrych wiatrach. Mówimy teraz o tym co jest, mnie nie obchodzi to co jest wirtualne na papierze. Mieszkałem 25 lat przy Krakowskiej to wiem co to jest najazd tirów i związany z tym hałas, trzesące się budynek i smród spalin z diesla.
Matrix
2017-06-12 17:29:48
@Fred mi się też to nie podoba ale ktoś chyba te umowy podpisuje??? Mogliśmy już dawno skończyć to drogę ale poprzednia władza miała inne prioretytety, szkoda bo był okres gdzie Słowacy przystopowali z odcinkiem do Zwardonia.
inwestycje
2017-06-13 13:04:23
@maras49: Oczywiście, to decyzja administratora drogi (GDDKiA), ale tego administratora obowiązują ustalenia międzynarodowe (umowa) między dwoma państwami.
maras49
2017-06-13 19:11:12
@inwestycje: oj gdyby to nie była Słowacja to nie byłbym pewien respektowania umów, w świetle tego co się w tej obecnej polityce dzieje... :-(

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» październik (2)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[one]
Cena wg mnie atrakcyjna, ok 3000 za metr w developerce, jest niezle. Tylko lokalizacji brakuje...
[marzyciel]
Piękne osiedle. Niestety tylko dla bogatych.
[ultra]
A projekt parkingu Lwowska/Krakowska już gotowy?

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2194217
Newsów: 254
Komentarzy: 5171
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała