inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - marzec 2018

Komentarzy (34)

Drogowa wiosna w Bielsku-Białej

  
W ciągu ostatnich dni, Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetargi budowlane dla rozbudowy fragmentu ulicy Żywieckiej, budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Lompy/Cieszyńskiej oraz postępowanie przetargowe na opracowanie projektowe budowy nowego łącznika do węzła z drogą S52.

---

Miasto zamierza przebudować obecne skrzyżowanie ulic Lompy/Cieszyńskiej na rondo. Inwestycja ta jest ściśle związana z planowaną budową parkingu wielopoziomowego, do którego właśnie z owego ronda poprowadzony będzie nowy łącznik. W ramach zadania, wykonawca wyremontuje również nawierzchnie jezdni i chodników ul. Kopernika oraz fragmentu ul. Cieszyńskiej.

MZD szacuje koszty tej inwestycji na ok. 3,9 mln zł.

Wykonawca będzie miał 140 dni na wykonanie całości prac.

---

MZD ogłosił również przetarg na przebudowę ok. 250-metrowego odcinka ulicy Żywieckiej (od ulicy Sielanka do granic miasta). Najtrudniejsze prace związane będą z rozbiórką i budową nowego mostu nad potokiem Skleniec. W ramach inwestycji powstanie nowa sygnalizacja świetlna - na przejściu dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ulicą Bajki.
Jest to mały fragment planowanej od wielu lat przebudowy ulicy Żywieckiej od węzła z drogą S1 w Mikuszowicach do granic miasta (koło Stalownika).
Miasto na przebudowę planuje przeznaczyć 3,45 mln zł. Całość prac powinna być wykonana w ciągu 180 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

---

Trzecie postępowanie przetargowe, które ogłosił Miejski Zarząd Dróg w ostatnich dniach dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy układu komunikacyjnego wokół terenów inwestycyjnych po północnej stronie drogi ekspresowej S52. Miasto planuje przedłużenie ulicy Rudawka oraz budowę łącznika prowadzącego do węzła przy CH Auchan na drodze ekspresowej S52 ulicy Rudawka.
Kluczowym problemem przy rozbudowie tego układu komunikacyjnego będzie średnica ronda północnego na węźle. W ciągu 30 dni projektant będzie musiał wykonać analizę przejezdności dla tego miejsca.
Nowy odcinek ulicy Rudawka (500 m) zakończony zostanie rondem, z którego na południe poprowadzony zostanie łącznik (550 m) do węzła z drogą S52. Łącznik będzie musiał przechodzić wiaduktem nad drogą serwisową, ciągnącą się wzdłuż „ekspresówki". Teren, na którym planowana jest inwestycja to w głównej mierze tereny rolnicze, nieużytki oraz tereny leśne.
Projekt powinien być gotowy w ciągu 230 dni od dnia podpisania kontraktu z wykonawcą dokumentacji.

Plany: dokumentacja przetargowa / własne

REKLAMA:

2018-03-26 | Dodaj komentarz
Matrix
2018-03-26 19:20:35
Przebudowa tego odcinka Cieszyńskiej bez budowy parkingu mija się z celem. W tym roku widać, że miasto z parkingami nie ruszy. Obecna władza chce podrzucić kukułcze jajo jakie jest budowa parkingów, nowej władzy po wyborach. Inna sprawa po co wydawać tyle kasy na budowę niepotrzebnego ronda, nie wystarczy zwykły wjazd???
Wojciechowski
2018-03-27 00:27:46
Być może przy zamyśle z rondem na Cieszyńskiej chodzi też o próbę wyhamowania w jakiś sposób dzikusów pędzących tam w dół w stronę sądu i katedry...
inwestycje
2018-03-27 01:01:37
Do tego wystarczyłoby wyniesione skrzyżowanie albo zmiana nawierzchni drogi na bruk. Ostatnio coraz więcej niepotrzebnych, drogich inwestycji przeprowadza się w mieście. A drogi lokalne jak ser szwajcarski...
Matrix
2018-03-27 10:25:16
Zgadzam się z @Inwestycje wystarczy wyniesione wyspa. Te pięniądze by się bardzo przydały na osiedlowe drogi, które są tragicznym stanie.
Matrix
2018-03-27 10:28:51
Myślę, że to rondo i tak nie powstanie. Na przebudowę Stojałowskiego najtańsza oferta to ponad 11 mln, przy ponad 4 mln jakie miasto chciało przeznaczyć.
pwpw
2018-03-27 15:02:36
Wyniesienie skrzyżowań działa tylko na tych "normalnych" kierowców. Na dzikusów wyniesienie musiałoby mieć z 50 cm wysokości żeby zwolnili. Zmiana nawierzchni na kostkę granitową także niczego nie zmienia, no może poza tym, że okoliczni mieszkańcy dostają w bonusie hałas kół toczących się po tym nieporozumieniu.
Rob
2018-04-03 14:47:03
A czy czasem w 2008 nie był już wykonywany projekt zjazdu z S52? Nie można by go wykorzystać?
inwestycje
2018-04-03 20:36:21
Był wykonywany - nawet zamieściłem go we wpisie. Projekt wykonywany jednak 10 lat temu jest już zupełnie zdezaktualizowany (pod kątem działek, prawa budowlanego, zgód administracyjnych itp.).
Tomasz
2018-04-03 22:37:54
Pytanie do Inwestycje, czy miasto ma w planach również jakieś działania drogowe po południowej stronie S52? przedłużenie Francuskiej, "obejscie" parkingu Auchan/Leroy? na ile plany które uchwalili w Mpzp 187 mogą sie wydarzyć w najbliższym czasie?
inwestycje
2018-04-04 20:29:21
Są takie plany, ale znajdują się w formie bardzo odległych koncepcji. Nawet mam wątpliwości, czy to kwestia przyszłej dekady... Na blogu publikowałem kiedyś plany Nowopiekarskiej.
AL
2018-04-07 04:55:07
Z innej beczki, wie ktoś może co budują koło netto w Jaworzu?
inwestycje
2018-04-10 15:06:04
W przetargu na rondo przy ulicy Cieszyńskiej nie zgłosił się żaden wykonawca, a w przetargu na fragment ulicy Żywieckiej oferty znacznie przekraczały budżet MZD. Oba przetargu pójdą do unieważnienia.
mk
2018-04-10 16:37:35
Jak tak dalej pójdzie to w tym roku nie rozstrzygną ani jednego przetargu :D jak to dobrze że wybory już jesienią :)
Olaf
2018-04-10 21:44:17
Czyli jedyny przetarg, który ma szanse na powodzenie, to łącznica do Międzyrzeckiej... Tam koszty tylko nieznacznie przewyższały budżet.
inwestycje
2018-04-12 00:54:43
Unieważniono także przetarg na ul. Cieszyńską. W tym momencie już można stwierdzić, że Cieszyńska nie będzie realizowana. Trwanie przetargu było jedyną kartą przetargową dla miasta wobec wojewody, aby nie anulował decyzji o dotacji z UE. Teraz nawet wyrok NSA już nic nie zmieni.
Karpackie
2018-04-12 08:32:14
Jeszcze brakuje tylko, żeby Krakowską i żywiecką anulowali i będzie komplet:) Szkoda Cieszynskiej- parę osób zrobiło larum i 100mln PLN pójdzie do sąsiednich miast. Z drugiej strony kasa na Cieszyńską(wkład miasta) zostanie przeznaczona na zwiększenie budżetu zamawiajacego dla ronda na stojałowskiego, łącznika miedzyrzeckiej i odcina żywieckiej przy granicy miasta
inwestycje
2018-04-12 10:23:32
Małe sprostowanie do mojego poprzedniego komentarza - oczywiście chodziło o marszałka, a nie o wojewodę. @Karpackie: To Ratusz popełnił błędy proceduralne przy wydawaniu decyzji środowiskowej przy Cieszyńskiej. / Odnośnie zwiększenia budżetu na unieważnione przetargi - nic takiego nie nastąpi. Po pierwsze, że pieniądze w budżecie na Cieszyńską są wirtualne - od kilku lat są tam wpisywane i miasto nie przeznacza ich na inne inwestycje. Po drugie - MZD nie będzie zwiększało kosztorysów w jakiś zasadniczy sposób. Zapewne ogłoszone zostaną ponowne przetargi z podobnymi kosztorysami.
mk
2018-04-12 14:54:27
Rondo na Stojałowskiego jednak będzie, wybrali ofertę Strabagu, przy takim przekroczeniu kosztorysu jestem w szoku że się nie zdecydowali powtórzyć przetargu.
ms
2018-04-12 17:31:06
czyli Pan(i) @karpackie miał(a) trochę racji. Dziś jak widać na TV i na Wiejskiej można wszystko
maras49
2018-04-13 09:43:31
A jeśli w kosztorysie na rondo jajo nie uwzględniono wymianę przykrycia Niwki, lub zbagatelizowano wielkość nakładów. Stąd takie rozbieżności. Może były jakieś dodatkowe ustalenia przed-przetargowe? Może ktoś coś wie?
Rob
2018-04-13 16:32:07
@Inwestycje co do Cieszyńskiej to ratusz się oczywiście podłożył swoimi błędami w dokumentacji ale niezaprzeczalnie winnymi tego, że będziemy kolejne 20 lat stać w korku jest grupka tych którym jest to na rękę (znaczy się na pełniejszą kieszeń)... SFR powinno nakręcić lokalną bajkę o tym jak można stracić 100 baniek ;-)
Rob
2018-04-13 16:36:01
... choć właśnie słucham J.Krywulta który twierdzi, że będzie ogłoszony nowy przetarg na Cieszyńską....
inwestycje
2018-04-13 18:45:09
@Rob: ta "grupka" to 1500 mieszkańców Bielska-Białej.
ms
2018-04-14 09:57:02
@inwestycje - 1500 czyli 1% mieszkańców. Tu chyba kierujących pojazdami z potrzebą jazdy tą ulicą jest głosów też conajmniej 1500 - tyle, że za przebudowa.
Tomek
2018-04-15 03:16:51
1500 mieszkańców złożyło doniesienie o błędach proceduralnych w decyzjach Ratusza czy podpisało protest przeciw realizacji pierwotnego (autostradowego, z drogami serwisowymi i ekranami) projektu przebudowy? Bo to dwie zupełnie inne kwestie. ilu z tych 1500 mieszkańców podpisałoby się pod donosem wiedząc, że zablokuje on rozbudowę Cieszyńskiej w nowym, łagodniejszym wydaniu? 100?
inwestycje
2018-04-15 12:35:18
Tego typu zawiadomień nie składa się gremialnie - tylko pojedynczo (osoba prawna). Nie rozumiem, dlaczego niektórzy tak łatwo ulegają propagandzie ratusza, która za swoje błędy obarcza mieszkańców. Gdyby nie nieudolność ratusza przy wydawaniu decyzji środowiskowej - Cieszyńska byłaby obecnie w budowie. Warto rozważyć co było przyczyną (błąd ratusza), a co skutkiem (zawiadomienie o błędzie).
inwestycje
2018-04-15 12:38:34
Druga rzecz, gdyby miasto nie brnęło w bezsensowną i z góry przegraną walkę w NSA, to przez te kilkadziesiąt miesięcy, gdy czekamy na wyrok NSA, udałoby się przeprojektować ulicę Cieszyńską do wariantu akceptowalnego przez ogół mieszkańców oraz uzyskać ważną decyzję środowiskową i zgodę na realizację inwestycji drogowej. Ratusz nie ruszył w tym kierunku nawet palcem.
ms
2018-04-15 14:47:43
Dyskusję o tym jak miała wyglądać Cieszyńska można porównać do dyskusji o ilości pasów na autostradach. Przed budową - po co trzy pasy, tam dwoma nie ma kto jeździć. Po wykonaniu – kto to widział, dwa pasy, cały zachód buduje trzy i więcej , a u nas jak zwykle itd.itp. Bez antagonizmów i niestety czasem kłótni, nie ma w RP rzeczowych dyskusji. Każdy jest wojewodą na swojej zagrodzie. A poza swoją zagrodą najczęściej dyletantem.
inwestycje
2018-04-15 15:04:16
@ms: raczej nie ma dyskusji o czterech pasach na Cieszyńskiej. Dyskusja dotyczy szerokości arterii - nikt mi jeszcze nie wytłumaczył, w jakim celu robi się tam pas zieleni i oddziela dwa kierunki ruchu, skoro to droga miejska a nie tranzytowa. Wystarczyłby spokojnie przekrój 1x4 - taki jak jest na odcinku od Hulanki do ronda Szarotki. Przekrój 2x2 to niepotrzebna gigantomania.
ms
2018-04-15 18:01:43
@inwestycje: pudło - mnie też nie chodziło o ilość pasów tylko o sposób dyskusji. Tyle.
Tomek
2018-04-16 08:44:32
@inwestycje A ja z kolei nie rozumiem powtarzania manipulacji, o ktorej pisalem powyzej. 1500 ludzi podpisalo protest pod inna wersja przebudowy. Czesc postulatow tego projektu zostala uwzgledniona i nie mozna juz mowic ze 1500 ludzi protestuje przeciwko wersji obecnej, bo to klamstwo. Niech zrobia petycje do obecnej wersji, bez przeklaman (poprzednio ludzie byli wprowadzani w blad jakoby droga ta miala byc po remoncie tranzytowa, oblegana przez tiry!!) z zastrzezeniem, ze najwyrazniej, judynym problemem jest pas zieleni i utrudnienia dla biznasikow wzdloz drogi. Bardzo jestem ciekaw ile podpisow zbiora :)
Rob
2018-04-16 13:51:06
@inwestycje O ile znam zasady finansowania projektów unijnych to nie ma możliwości istotnej zmiany projektu już zatwierdzonego do dofinansowania (chyba że znasz jakieś inne zasady). W przypadku dokonania takiej zmiany inwestor sam musi pokryć koszty wszystkiego czego nie ma w zatwierdzonym wcześniej projekcie. Stąd wątpię aby brak chęci ratusza do zmiany projektu wynikał z ich widzimisię ale raczej z brutalnych realiów rynku.
inwestycje
2018-04-16 22:51:34
Zmiana projektu jest jak najbardziej możliwa - z zastrzeżeniem, że nie zmieniamy znacząco celu danej inwestycji. Wymagana jest wówczas oczywiście zgoda instytucji, która udziela dofinansowania. Aneksowanie umów o dofinansowanie danej inwestycji to żadna nadzwyczajna procedura - bardzo często stosowana przy projektach z RPO.
Tatko
2018-05-21 13:16:27
@Tomek, na ostatnich planach modernizacji Cieszyńskiej nie było żadnych znaków ograniczenia dla cieżarowego ruchu tranzytowego. Jeśli gdzieś posiadasz potwierdzenie że ruch tranzytowy miał być jakoś ograniczony to podaj. W innym przypadku nie wprowadzaj w błąd.
Komentarzy (15)

Nowe rondo w centrum Białej

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę skrzyżowania ulic Stojałowskiego, Głębokiej, Szkolnej, Wyzwolenia i Broniewskiego w centrum Białej, w rejonie kościoła Opatrzności Bożej. W miejscu historycznego Placu Deskowego powstać ma pięciowlotowe rondo. Sam plac, noszący obecnie nazwę zapożyczoną od kościoła również zostanie przebudowany. Znajdująca się w jego centrum zabytkowa figura Nepomucena zostanie przeniesiona. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 5,3 mln zł. Budowa planowana jest na lata 2018-2019.

Całość zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 180 dni od daty podpisania umowy.
Miasto planuje przeznaczyć na budowę ronda 4,2 mln zł.

Plany objazdów w trakcie budowy: (zobacz)

plan: materiały przetargowe

REKLAMA:

2018-03-01 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2018-03-01 17:41:27
Comic Sans na koncepcji projektowej? Wesoło. :)
inwestycje
2018-03-01 21:30:46
Firma projektowa Trakt wszędzie ładuje tę okropną czcionkę...
Rafał
2018-03-02 08:21:15
Podczas tej inwestycji mogliby przy okazji poprawić / zmianie organizację wyjazdu ze Stojałowskiego na Żywiecką / Lipnicką. Moim zdaniem powinno się spróbować zrobić dwa pasy do skrętu w lewo i jeden prosto/prawo. Zauważyłem ze wszyscy, który chcą jechać później na Krakowską zajmują środkowy pasy a skrajny lewy jest pusty. Ja jadąc prosto do Lipnika, nie mam wyjścia i muszę ustawić się w sztucznym sznureczku.
realista
2018-03-02 22:40:46
Na pewno poprawi to bezpieczeństwo w tym miejscu. Generalnie jestem zwolennikiem rond. Szkoda tylko, że większość nie potrafi się na nich poruszać, przez co i bardzo wolnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o eksploatację.
O_01
2018-03-03 08:03:14
Pomijam "jajo". Mam jednak kilka pytań do projektanta i zarządzającego ruchem: - Przejście dla pieszych w strefie zamieszkania??? Czyli tam, gdzie z definicji pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem na całej szerokości drogi - jakie więc zasady ruchu mają na tym przejściu obowiązywać? - Co robi znak B-18 2,5 t na rondzie przed wjazdem na ul. Broniewskiego? - Dlaczego na drogowskazie E-2a zaprojektowano E-15a z numerem drogi 52 tylko w prawo? Czyżby na tym skrzyżowaniu zaczynała się droga krajowa 52? - Dlaczego na placu Opatrzności Bożej nie zaprojektowano dogodnego dojścia na chodnik ze stanowisk parkingowych dla niepełnosprawnych? - Zarządzający ruchem zaakceptował linię P-4 o długości 6 m (na wlocie z pl. Opatrzności Bożej)?
Bahahaha
2018-03-03 14:20:58
Normalnie JAJO se projektant zrobił, ale przyklepiemy projekt, bo jesteśmy innowacyjni i najlepsiejsi w drogownictwie. Wyznaczamy standardy innym...
Wojciechowski
2018-03-03 19:23:17
@O_01 Nie takie cuda w strefach zamieszkania widziano. Ostatnio w Krakowie geniusze wymyślili, że wjazd do stref w Starym Mieście i na Kazimierzu oznaczą... tablicami U-3 (!).
Wojciechowski
2018-03-03 19:23:41
@O_03 Oto one: https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/c0/5f/5a3a1d23e2abe_o,size,933x0,q,70,h,2e1efd.jpg
V8
2018-03-08 23:29:36
Wszystko fajnie, ale powinni zrobić je okragle a najwyzej pierscien robic szerszy. Czy nikt tego nie uzgadnia z MZK?
normalny
2018-03-09 00:17:35
czyli znowu wycinka ostatnich zielonych miejsc, wyciąć w pień WSZYSTKO i zabetonować
mieszkaniecBB
2018-03-13 13:29:06
Współczuje kierowcom przegubowych autobusów MZK.
O_01
2018-03-17 07:22:21
Niestety, widzę wiele błędów w tej dokumentacji. Będzie ciekawie.
Olaf
2018-03-21 17:14:27
@inwestycje Czy to prawda, że ma powstać rondo w miejsce skrzyżowania ul. Cieszyńskiej i Lompy?
inwestycje
2018-03-23 09:22:03
Tak, to prawda. Wkrótce pojawi się tu odpowiedni wpis na ten temat. :)
Matrix
2018-03-26 19:12:45
Ronda raczej nie będzie, w płynęły dwie oferty na sumę 11 i 12 mln.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[BikerBB]
Popieram w 100% wypowiedź poprzednika w sprawie skrzyzowania Partyzantów/Bora/Andersa.Wcześniej były prawoskręty bez świateł i było...
[maras49]
PS do ww. Oglądałem te krawężniki na Poniatowskiego. Na niewiele się nadają. Może na jakieś...
[maras49]
No coż, ja mam trochę inne zdanie o krawężniku granitowym. Ulica Poniatowskiego nie jest ważną,...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2440239
Newsów: 266
Komentarzy: 5427
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała