inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Miejski Zarząd dróg ogłosił przetarg na budowę ścieżki rowerowej i deptaka wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Wapienica, na odcinku od okolic ulicy Cieszyńskiej do ulicy Leśników.

Na długości 207 m, w pobliżu centrum Wapienicy (od ok. ulicy Cieszyńskiej do ul. Celtyckiej), zbudowany zostanie szeroki na 5 metrów ciąg pieszo-jezdny. Na dalszym 687-metrowym fragmencie trasa dla rowerów (3 m) i chodnik (2 m) zostaną rozdzielone pasem zieleni.
Wspólny odcinek oraz odseparowana ścieżka rowerowa będą miały nawierzchnię asfaltową, a chodnik wykonany będzie z kostki betonowej. Trasa na całym przebiegu zostanie oświetlona.
Obecnie istnieje tam jedynie nadbrzeżna ścieżka utwardzona wyłącznie tłuczniem oraz na krótszych fragmentach - asfaltowa. Nowa trasa przebiegać będzie w większości nowym śladem, bardziej oddalonym od rzeki. Do przeprowadzenia inwestycji konieczne będzie wycięcie ponad 150 krzewów i drzew.
Jest to I etap inwestycji. W przyszłości planowana jest budowa ścieżki i deptaka na dalszym odcinku - aż do parkingu „pod zaporą" przy ulicy Tartacznej.
Całość prac nad I etapem powinna zostać wykonana w ciągu 120 dni od podpisania umowy z wykonawcą, co pozwala szacować, że jeszcze w wakacje inwestycja zostanie oddana do użytku.

plany: materiały przetargowe

REKLAMA:

2018-01-14 | Dodaj komentarz
tombou
2018-01-15 01:31:17
dobra robota.Oby jak najszybciej zrobiono dalszy odcinek do Zapory
edi
2018-01-15 20:18:21
nie wykupili terenu a pragną inwestować to kpina
Matrix
2018-01-15 20:56:40
Inwestycja na plus, tylko po co wycinać tyle drzew?? Nie można było zrobić tej inwestycji w starym śladzie??? Cały odcinek można było zrobić jako trakt pieszo-rowerowy, niestety znowu ta wszędobylska kostka betonowa:(
bella
2018-01-15 21:26:50
od mostka do mostka zaznaczono 250 drzew
inwestycje
2018-01-15 22:57:07
@bella: nie wszyyskie z nich będą wycinane; warto wczytać się dokładnie w dokumentację
O_01
2018-01-16 07:45:58
Matrix, wczytaj się w projekt - na ciągu rowerowym ma być nawierzchnia bitumiczna.
Matrix
2018-01-16 15:36:47
Wyczytałem się w projekt, ale asfalt lepszy i tańszy. I przy bieganiu lepsza amortyzacja. I ta niej zrobić jadną nakładkę asfaltową i po prostu wymalować linie rozgraniczenia pieszych i rowerzystów.
O_01
2018-01-17 06:55:39
@Matrix, wybacz, ale muszę to napisać. Nawierzchnia bitumiczna, to nawierzchnia wykonana z mieszanki kruszywa i asfaltu (asfalt jest lepiszczem), stosowana na większości dróg i na ścieżkach rowerowych - popularnie asfaltem nazywana... :-)
wywłaszczony
2018-01-17 13:37:04
@edi. To wszystko w porządku. W Bielsku już jest taka tradycja, że najpierw się projektuje, potem buduje a na końcu płaci za zabrane tereny. Projektant nawet się nie pojawia na miejscu,żeby go czasem ludzie za dużo nie wypytywali i narzucali mu swoich wizji. Miasto wyda decyzję ZRID i możesz ich pocałować. Mogą robić co chcą a ty tylko się na to patrzeć i przyzwyczaić, że twoja własność od lat nie jest już twoja. Pozdrawiam wszystkich wywłaszczonych obecnych i przyszłych.
Matrix
2018-01-17 18:25:49
0_01 wiem co to jest asfalt, tylko chodziło mi o kostkę betonową, która jest niepotrzebna. Lepiej zrobić na całej szerokości asfalt i wynajmować tylko linie podziału pieszych i rowerzystów. Bezsensowne jest stawiania niepotrzebnych krawężników i zabieranie terenu, żeby wyciąć więcej drzewek. Znowu robienie czegoś na siłę, tak samo jak na lotnisku gdzie pas dla pieszych z kostki i to jeszcze z oby dwóch stron wysoki krawężnik. Dla mnie to wygląda brzydko. Po prostu wszędzie beton, beton i beton.
O_01
2018-01-18 13:40:51
@Matrix - to się cieszę :-). Tak się zastanawiam - wiele osób wnioskuje do władz miasta, by budować ścieżki rowerowe, oczywiście z nawierzchnią bitumiczną. Kiedy jednak taki zamiar wprowadzany jest w życie, zaraz odzywa się niemniej liczne grono przeciwników takiego rozwiązania...
inwestycje
2018-01-21 22:26:34
@Matrix: separacja ruchu pieszych i ruchu rowerowego to konieczność; w innym wypadku piesi z uporem maniaka wchodzą na ścieżkę rowerową (mimo, że wymalowane są wyraźnie pasy). Robią to nawet przy osobnych ścieżkach i chodniku, a co dopiero, gdy są one połączone. Co do kostki masz rację - nawet na chodniku wygodniejsza (i po kilku latach estetyczniejsza) byłaby nawierzchnia bitumiczna.
100%BB
2018-01-22 20:26:22
Jeśli mogę, chciałbym zapytać @inwestycje o wydatki inwestycyjne w ZGM. Kilka lat temu ( grudzień 2014 ) pojawił się na blogu temat, że w latach 2015-18 ZGM miał wyremontować 30 kamienic. Po paru latach 2014-16 intensywnych i planowych działań remontów elewacji kamienic, od 2017 roku nastąpił przestój i jakby do teraz nie ma przyspieszenia inwestycji. Z tego co pamiętam na blogu inwestycje pojawił się wykaz kamienic do remontu i w planach do 2018r. nie widzę aby ten temat miałby być zamknięty, chodzi o kamienice przy ul. Komorowickiej nr. 8, 10 i 15 przy 11 Listopada nr 63,Waryńskiego 2, Sobieskiego 9 i 11; Partyzantów 29, Wyzwolenia 6a. Lipnicka 64, 66 i 70; przy pl. Żwirki i Wigury 11; Trakcyjna 16 czy Łukowa 5. Co jest grane, u nich też nie ma konsekwencji w działaniu? Czas podsumowań a połowa leży na półce. Przy czym nie wyłoniono chyba jeszcze inwestora dla remontu elewacji kamienicy przy ul. 1go Maja 44-45. Czy coś będzie wiadomo na ten temat? Z góry dziękuje za informacje.
maras49
2018-01-24 16:26:30
100%BB - faktycznie, to już rozpoczęty 3 rok bez publikacji na forum o remoncie jakiejkolwiek kamienicy lub budynku mieszkalnego ZDM-u w BB... :-( . A do 2015 r. było ich tutaj dużo. Może lobbyści nie widza teraz potrzeby.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[O_01]
@czytelnik blog-a - może należałoby się zastanowić dlaczego MZD zleca ten projekt na nowo?...
[Tatko]
@Tomek, na ostatnich planach modernizacji Cieszyńskiej nie było żadnych znaków ograniczenia dla cieżarowego...
[inwestycje]
@czytelnik blog-a: W jakim sensie zapomniałem? W jaki sposób planowana w okolicach 2020 przebudowa węzła...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2399398
Newsów: 264
Komentarzy: 5388
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Wapienica doczeka się deptaka i ścieżki rowerowej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała