inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Gotowa jest już koncepcja projektowa dla rozbudowy ulicy Cieszyńskiej. W maju 2010 ogłoszono przetarg na jej opracowanie (czytaj) - teraz projektant przedstawia ją opinii publicznej w ogólnodostępnych konsultacjach społecznych. Spotkanie mające na celu zasięgnięcie opinii mieszkańców oraz właścicieli gruntów sąsiadujących z ul. Cieszyńską na temat planowanej rozbudowy odbędzie się 29 marca 2012 r. o godzinie 14.00 w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg. Przedstawiciele biura projektowego oraz inwestor odpowiedzą na pytania dotyczące planowanej inwestycji, a wszyscy uczestnicy konsultacji będą mogli wyrazić swoją opinię w ankietach. Wnioski dotyczące przedsięwzięcia można składać od 29 marca do 23 kwietnia 2012.

Wyniki przeprowadzonych pomiarów oraz prognoz ruchu wskazują jednoznacznie, że rozwiązaniem które w sposób znaczący usprawni komunikację w tym rejonie Bielska-Białej jest przebudowa ul. Cieszyńskiej do przekroju drogi dwujezdniowej. W obu wariantach przedstawionych przez projektanta, droga ta posiada dwie jezdnie z pasem zieleni pośrodku.

Planowana inwestycja obejmuje rozbudowę odcinka długości ok. 3,3 km. Początek przebudowy zlokalizowany jest na wysokości ronda Niemena u zbiegu ul. Cieszyńskiej z ulicami Szarotki i Stawową, natomiast końcem inwestycji jest granica Bielska-Białej i Jaworza.

Prace koncepcyjne obejmują trzy warianty rozbudowy ul. Cieszyńskiej:
- wariant nr 1 - dostosowanie do parametrów ulicy klasy technicznej „G" (główna)
- wariant nr 2 - dostosowanie do parametrów ulicy klasy technicznej „Z" (zbiorcza)
- wariant wynikowy nr 3, który powstanie w wyniku konsultacji społecznych i uzgodnień.

Zakres inwestycji obejmuje:
• rozbudowę jezdni oraz skrzyżowań
• przebudowę ulic poprzecznych
• budowę chodników
• budowę dwóch i przebudowę jednego przejścia podziemnego dla pieszych
• budowę zatok autobusowych
• przebudowę mostu na cieku Wapienica
• przebudowę przepustów drogowych
• przebudowę zjazdów
• budowę dróg serwisowych
• budowę nowych połączeń drogowych usprawniających ruch na ul. Cieszyńskiej

Zgodnie z koncepcją każda z jezdni ul. Cieszyńskiej będzie miała szerokość min. 7 m, z chodnikami 2 lub 3-metrowymi. Wariant 1 przewiduje budowę dróg serwisowych wzdłuż głównego ciągu, do której „podłączone" byłyby prywatne zjazdy z posesji oraz inne boczne drogi.

W ramach inwestycji planuje się także znaczącą zmianę całego układu komunikacyjnego w Wapienicy:
• rondo Niemena planuje się poszerzyć o kolejny pas - innym wariantem jest budowa sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu.
• „dociągnięcie" ul. Tańskiego do ul. Cieszyńskiej (lub do drogi serwisowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej - zależnie od wariantu)
• zmiana przebiegu końcowego odcinka ul. Zapłocie Duże - połączenie z ul. Tańskiego i likwidacja dotychczasowego skrzyżowania z ul. Cieszyńską
• budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż rzeki Wapienica
• likwidacja skrzyżowania ul. Cieszyńskiej z dotychczasową ul. Regera (jeden z wariantów przewiduje ew. zjazd na tę ulicę od strony centrum miasta)
• budowa nowego, końcowego odcinka ul. Regera równoległego do ul. Twórczej
• zamknięcie skrzyżowania ul. Twórczej z ul. Cieszyńską i Międzyrzecką
• likwidacja skrzyżowania obecnego odcinka ul. Międzyrzeckiej z ul. Cieszyńską (końcowy odcinek ul. Międzyrzeckiej doprowadzony zostanie do nowego fragmentu ul. Regera)
• rozbudowę ul. Przy Torach i połączenie jej z planowanym odcinkiem (wiadukt nad torami kolejowymi - czytaj więcej) ul. Międzyrzeckiej
• połączenie ul. Przy Torach z ul. Dzwonkową i budowa w tym rejonie pętli autobusowej

W powiązaniu z innymi projektami drogowymi w tym rejonie, przewiduje się dodatkowo budowę skrzyżowania z ul. Nowomłodzieżową oraz ronda z nowym odcinkiem ul. Międzyrzeckiej.

Link do wniosku: (link)

WARIANT 1:

WARIANT 2:

2012-03-21 | Dodaj komentarz
maras49
2012-03-21 16:01:43
No nareszcie! Ale to powinno już być budowane - za kilkanaście lat może nie wystarczyć. Szczególnie należy zwrócić uwagę na max.otwarcie ul.Cieszyńskiej na ruch prostopadły ale - nie krzyżować ruchu. Dużo jednokierunkowych dojazdów i wyjazdów (tam gdzie można i trzeba). To jest to o czym pisałem pare dni wczesniej już nie pamiętam przy którym temacie. Pozdrawiam.
rav
2012-03-21 18:32:58
dwujezdniowa Cieszyńska z przejściami podziemnymi? na prawdę tak ma wyglądać przestrzeń w Bielsku-Białej? po to budowano obwodnicę śródmiejską i ekspresową na północy? pomijam już fakt, że bez sprawnej komunikacji zbiorowej, żadne poszerzanie dróg nie pomoże na dłuższą metę...
BB
2012-03-21 21:04:53
przejścia podziemne nie są robione kosztem przejść naziemnych ( pasów ) które są dość często umieszczone, niestety ale inna rozbudowa Cieszyńskiej nie ma większego sensu, ruch od dawna jest tam wystarczający na ulicę dwupasmową a samochodów ubywać nie będzie niestety takie czasy nastały...
fred
2012-03-21 21:27:01
kiedys juz na forum przedstawialem koncepcje rozbudowy cieszynskiej, nie pamietam czy wrzucalem wizualizacje. Sprawdze i wrzuce na forum
PrL
2012-03-21 21:40:43
Jeżdżę tą ulicą nieomal codziennie w godzinach szczytu i muszę stwierdzić,że w ostatnich miesiącach jeździ się tam całkiem dobrze,bo w zeszłym roku był koszmar (nawet 40min od ronda Niemena do Wapienicy) aż się boję, jak to zaczną robić,bo jakieś 3 lata koszmaru komunikacyjnego nas czeka,no cóż kiedyś trzeba,choć biorąc pod uwagę zakres prac,koszty, protesty społeczne itd. zdążę pewnie przejść na emeryturę i to nawet wtedy,jak mi ją do 67 podniosą
fred
2012-03-21 21:42:21
uksztaltowanie terenu sprzyja budowie przejsc podziemnych. Tutaj plus. Plus takze za likwidacje jednego ze skrzyzowan w Wapienicy, Mysle ze modernizujac wlasnie ten odcinek jako pierwszy, sytuacja uleglaby znacznej poprawie. Juz dzisiaj, mogliby postawic barierki na regera zaraz za mostem na Wapieniczance. Analizuje dalej :)
bb
2012-03-21 21:48:56
Obie propozycje ciekawe, ale na pewno będzie sprzeciw mieszkańców sąsiadujących z cieszyńską. 2 wariant chyba ma większe szanse na realizacje. Wiadomo może jakie byłoby koszta tej inwestycji? Realne jest w ogóle zrealizowanie tego? ;-)
fred
2012-03-21 21:52:58
jestem za wariantem drugim. Bo wykorzystuje miejsce ktore zostalo zaplanowane duzo wczesniej pod poszerzenie cieszynskiej, Nie wprowadza takiej demolki w okolicy jak wariant numer 1. Wariant numer 1 sprawi ze cieszynska to bedzie dosc szeroka, lotniskowa niemal arteria, fakt, polaczy wszystkie skrzyzowania, ale te zjazdy i drogi zbiorcze wzdluz, pochlona wielkie pieniadze a efekty nie beda az tak duze. Jest spoko wariant nr 2
PrL
2012-03-21 22:04:47
Średni czas realizacji nowej inwestycji drogowej w UE,także w Polsce to około 7 lat i to w mniej zurbanizowanym terenie, więc najprawdopodobniej nie uda się tego zrobić w ramach najbliższej agendy unijnej. Biorąc pod uwagę wszystkie procedury czyli: projektowanie, studium uwarunkowań techniczno-ekonomiczno-środowiskowych, konsultacje społeczne, uzyskiwanie niezbędnych decyzji, wywłaszczenia i samą budowę sądzę, że realnym terminem są lata 2020 2027, o ile polityka KE w zakresie transportu się nie zmieni. Koszt takiej inwestycji będzie z całą pewnością gigantyczny
wapienica
2012-03-21 22:33:05
Wariant pierwszy to jakaś paranoja. To nie ma być droga ekspresowa z drogami serwiosowymi! Ulica Cieszyńska łączy całą wschodnią część miasta i musi nam wszystkim służyć a nie przejezdnym. Jestem jak najbardziej za wariantem drugim (założę się, że wariantu I nie wybudowaliby nawet za 10 lat). Należy poszerzyć Cieszyńską do dwóch pasów ruchu. Te dwa pasy powinny prowadzić tylko prosto. Stworzyć lewoskręty oraz prawoskręty (pomijając wjazdów do posesji - przecież tam ruch jest znikomy). Zamknąć ulicę Spółdzielców od strony Cieszyńskiej. Utworzyć rondo na skrzyżowaniu z ul. Wapienicką i Tańskiego. Należy bardzo zastanowić się nad centrum dzielnicy. Nie wyobrażam sobie jak można zamknąć ruch samochodowy w pobliżu sklepów i banku i zostawić sam przystanek. Należy Cieszyńską przesunąć na południe (w stronę budynku podstawówki) - łącznie z przystankiem autobusowym. A za nim zbudować spory parking. Również parking na ulicy Twórczej powinien być o wiele większy (a nie na 10 miejsc). Z Jaworzańskiej MUSI być osobny pas prosto i osobny do lewoskrętu. I jeszcze jedna sprawa - dwa przystanki autobusowe po tej samej stronie na ul. Regera oraz Cieszyńskiej? Dotychczas autobus zatrzymujący się na ul. Regera omijał przystanek linii nr 7 i 16. Za inwestycję należy się zabrać jak najszybciej - to już ostatni dzwonek.
inwestycje
2012-03-21 22:36:44
koszt takiej inwestycji to z pewnością grubo ponad 100 mln zł; ciekawe co powstanie pierwsze: Cieszyńska, czy Nowopiekarska? ta pierwsza ma tę przewagę, że nie ma żadnych wiaduktów i estakad
inwestycje
2012-03-21 22:46:03
patrząc na plany - bardzo niekorzystne wydaje mi się rozwiązanie przybliżenia Cieszyńskiej do prywanych domów (między ul. Smolną a Cisową) zamiast poprowadzenia nieznacznie bliżej bloków / w wariancie 1 Cieszyńska na 10 działach obcinałaby praktycznie cały teren ogródka zostawiając sam dom mieszkalny, podczas gdy po przeciwnej stronie (wyburzając tylko jeden budynek - pawilon handlowy) moznaby poprowadzić drogę bez zbędnej ingerencji w prywatne działki
Adamsky
2012-03-22 11:36:09
Mnie natomiast podobają się oba warianty, mam nadzieję, że któryś z nich doczeka się wkrótce realizacji. Jak pokazuje przykład ul. Żywieckiej (w szczególności jej 'wąskiego' dwujezdniowego odcinka od Górkiej do węzła Mikuszowice) nie płaca się stosować półśrodków. Obstawiam, że za parę lat i tamten odcinek trzeba będzie poszerzać (tylko że UE nie da kasy drugi raz na tę samą inwestycję, więc już pewnie zawsze pozostanie tam w drogowej mapie miasta wąskie gardło). Natomiast ul. Cieszyńska jest JEDYNĄ ulicą zbiorczą w zachodniej częsci miasta zamieszkanej przez około 100tyś mieszkańców więc z uśmiechem czytam tutaj komentarze, że ojoj 'autostradę' zbudują. Jak B-B będzie miało niesprawny układ komunikacyjny (z wąską np ul.Cieszyńską) to dopiero będzie ojoj, do pracy będziemy dojeżdżać jak obecnie w Warszawie 1-1.5h! Pozdrawiam.
Gumiś
2012-03-22 12:00:53
No to właśnie o to chodzi że jest drogą zbiorczą i nie ma sensu z niej robić eksterytorialnej autostrady jak w przypadku pierwszym. Czteropasmowa Cieszyńska ok ale jak już tu wspomniano wcale to nie rozwiąże problemów komunikacyjnych miasta. przynajmniej nie na długo. Z tego względu że publiczny transport w Bielsku siada na całej linii, a bez niego to trzeba by było każdą ulicę w Bielsku przerobić na dwupasmówkę, jak się ludzie rzucili do samochodów.
100% BB
2012-03-22 15:16:28
Dołożę swoje trzy grosze jeśli mogę. Uważam, ze miasto powinno walczyć o środki unijne na lata 2014-20, bo to będzie droga inwestycja. Tyle że, miasto chce pozyskac kasę z UE na: Nowopiekarską, Żywiecką, Krakowską, Miedzyrzecką, Cieszyńską, pytam bo jak się policzy to wyjdzie na wszystko 250-300 milionów złotych, czy miasto ma szanse na wyrwanie z tego 85% pieniędzy z różnych konkursów? Coś mi się wydaje że będzie cieżko. Z tego powodu miasto BB, powinno już teraz zastanowic czy w latach 2013/14 nie wydac pieniędzy z budżetu miasta na przebudowę dróg tj. Krakowska oraz Miedzyrzecka. Boję sie że tak duże inwestycje i dużo za razem może nie zostać dofinansowanych. Skąd wiemy jaki będzie przelicznik euro do złotego w 2014 roku? Strefa euro sie wali, możemy dostac ochłapy, a nie 300 czy 360 mld złotych. Słyszałem tez że jest wariant odciążenia Cieszyńskiej kosztem rozbudowy Tańskiego do Regera chyba, nie byłem na zebraniu RO, bo zwyczajnie nie mogłem wtedy być ale uwazam, ze powinni o tym zapomnieć i dalej pracować nad rozbudową Cieszyńskiej, zresztą już od ronda Niemena do ronda Hulanka, mamy drogę na 2 pasy ruchu w każdą stronę wiec zasadnym i rozsądnym jest kontynuowanie inwestycji w kierunku Wapienicy! Dzisiaj po 14 godz. widziałem osoby zajmujące się wykonywaniem pomiarów przy ul Cieszyńkiej na wysokości myjni samochodowej i skrzyżowania z os. Polskich Skrzydeł oraz na posesji prywatnej, widocznie ruszą z tą inwestycją za kilka lat!
inwestycje
2012-03-22 18:58:09
@100% BB: w przyszłej perspektywie unijnej już nie będzie refundacji w wysokości 85%, tak jak dotychczas - zmniejszy się do ok. 60%
jaro
2012-03-23 01:40:20
@ inwestycje. Sorry , że wcześniej nie pisałem ale może to i dobrze. Dzięki za linki odnośnie modernizacji ul. Międzyrzeckiej , ale mało tam jest konkretów. Szkoda ,że nie będzie poszerzana do czterech pasów, choć pięknie by się łączyła z ul. Cieszyńską. Dla mnie oczywistością było poszerzenie Cieszyńskiej -od dawna ( zresztą od jakiegoś czasu planowane). Pisałem to zanim wybuchła '' wielka dyskusja'' na temat ul. Cieszyńskiej. Tylko co dalej. Pięknym łącznikiem i odprowadzeniem ruchu byłoby poszerzenie ulicy Międzyrzeckiej między właśnie Cieszyńską a drogą ekspresową na Cieszyn. Moim zdaniem nie ma miejsca, aby pociągnąć tam wielką autostradę (ul. Cieszyńska ) więc wariant drugi wydaje się bardziej wiarygodny. Jest jeszcze aspekt ważniejszy - tj. miasto nie uciągnęłoby kosztów przy pierwszym wariancie - skromnie licząc jakieś sto kilkadziesiąt milionów złotych. @ rav Twoje zaklinanie rzeczywistości w postaci komunikacji zbiorowej nic nie da. Miasto wydaje ogromne sumy na zakup nowych autobusów a teraz dochodzą do tego jeszcze szalejące ceny paliwa. @ Adamsky Zgadzam się z tobą. Zła modernizacja ulicy Żywieckiej od ul. Górskiej do węzła Mikuszowice. Trzeba było się nie napalać na środki unijne tylko pomyśleć długofalowo. Zresztą pisałem o tym kiedyś ( o czterech pasach na tym odcinku).
manios
2012-03-23 12:11:26
CZY WIE KTOŚ COŚ NA TEMAT STADIONU?NA FORUM PODBESKIDZIA NAPISANO ŻE JEDNA TRYBUNA MA BYĆ GOTOWA NA JESIEŃ I ŻE PODOBNO JEST JUŻ POROZUMIENIE ZE WSPÓLNOTA. ALE JAKOŚ MI SIĘ W TO WIERZYĆ NIE CHCE. PROSZĘ O INFO.
inwestycje
2012-03-23 12:25:56
@manios: jesień to marzenia ściętej głowy... / nie ma nadal (i nie wiadomo, kiedy będzie) pozwolenia na budowę
inwestycje
2012-03-23 12:34:26
@manios: z calym szacunkiem do forumowiczow na stronie TSP, ale merytorycznosc tamtejszych komentarzy (przynajmniej w sprawie budowy stadionu) jest dyplomatycznie to nazywajac niewysoka / "informacje" tam zamieszczone ciężko nazwać nawet plotkami - ktos uslyszal, ze klaruje sie porozumienie wspolnota mieszkaniowa-ratusz i wysnul z tego wniosek, ze w takim razie od strony blokow powstanie trybuna na runde jesienna...
@inwestycje
2012-03-23 13:54:11
czyli jedno wielkie g....;)
marcos
2012-03-29 01:48:48
@ Adamsky Tobie podobają się oba warianty ? A gdzie k...cze mieszkasz ?!! 25 lat temu ogrodzenie mojej działki musiałem odsunąć pod planowaną drogę - za darmo oczywiście lub nie wybudujesz. A teraz wariant 1 przewiduje że tną mi następne kilka metrów. Może z okna mam patrzeć jak Ty jedziesz mi 5 metrów od domu i jak to Ci się podoba bo wspaniale zrobili ? A ja dostanę 10 tysięcy za które co najwyżej posprzątam po robotnikach... Dam im te pieniądze, ale niech się trzymają tego co było ustalone. Albo niech w cholerę zamkną Cieszyńską i spokój :/
2012-03-29 08:17:25
marcos ma niestety rację - pamiętam, że w 2poł lat 70tych Cieszyńska miała być poszerzana do chyba 1x14m(4 pasy bez rozdziału) z chodnikami 3m - wtedy ruch pieszy był duży. Dzisiaj wystarczy chodnik 2 m a pas rozdziału można dać 1,5 m wszak to cenny teren miejski. W wariantach brakuje mi połączenia Tańskiego z Regera ale tu musiałby być most.
maras49
2012-03-29 08:26:46
myślę,że połączenie Tańskiego z Regera wykonane wcześniej rozładowaloby trochę Cieszyńską teraz, a w trakcie jej przebudowy dobre na objazd.
Adamsky
2012-03-29 10:10:07
@marcos/ nie unoś się tak chłopie. Ta inwestycja i tak nie ruszy bo UE coraz mniej pieniążków daje więc nie panikuj miasto nie ma 100mln ot tak sobie gdzieś w kopercie pod biurkiem. A co do idei, że Cieszyńska już teraz powinna mieć po 2 pasy ruchu w obie strony aż do Wapienicy to twoje krzyki nie zmienią mojego zdania, jakbyś ty jedyny mieszkał w tym mieście i tylko ty jedyny miał ulice pod oknem. Typowe polskie stanowisko, tak budujcie drogi, tylko nie pod moim oknem, nie na mojej działce, moje, moje, moje, ja, jaj, ja.... Jakby takich wszystkich słuchac to nic by się w mieście nie zbudowało, bo zawsze się ktoś znajdzie co pokręci nosem: 'Budujcie tylko nie tu'! PS Właśnie po to są ww konsultację, żebyś miał prawo wyrazić swoją opinię, więc jak ci nie pasi to idź do Ratusza i im to powiedz, co tu po mnie wyjeżdżasz, ja ci tą drogę pod oknem chcę budować, czy co?
100% BB
2012-03-29 22:21:53
Oczywiście tylko rozbudowa Cieszyńskiej ma sens, dlatego że ona ma wieksze szanse na utrzymanie jej w dobrym stanie, technicznym. Należy pamietać, że planując nowe drogi, których jeszcze nie ma musimy wiedziec, ze trzeba je będzie utrzymać, rozbudowując Tańskiego do Regera, trzeba bedzie wykonac od podstaw jakiś kolejny odcinek drogi, zadbac o oświelenie trasy, ta droga nigdy nie bedzie ważniejsza od Cieszyńskiej, zobaczcie jak dzisiaj wyglada ul Tanskiego i jak będzie wygladała za "x" lat, zawsze prędzej zainwestują w Cieszyńską niż wyremontują odcinek od Wojska Polskiego do Wapienicy, stąd lepsza jest inwestycja w Cieszyńską, ale miasto musi zainwestowac z budzetu miasta w inne drogi, bo zwyczajnie na tyle projektów w latach 2014-20 może nie starczyć pieniędzy albo nie bedzie tyle konkursów. Hanysland, nie jest szczęsliwy, że BB, zagarneło tyle środków z UE w obecnym rozadniu i walczyć o kasę będzie bardzo trudno, a gminy nauczyły sie pisac projekty. Juz dzisiaj są kłopoty aby utrzymać sieć 600 kilometrow w mieście, a w planach Nowopiekarska, droga przez Sarni Stok ( projekt raczej upadnie ), teraz droga Tanskiego- Regera aby odciążyć Cieszyńską, tylko kto da pieniądze na tak rozbudowaną siec dróg, zeby to wszystko utrzymać? Poza tym pisałem juz chyba jest juz rozbudowana droga od ronda Niemena do Hulanki w kierunku obwodnich zachodniej, stad naturalnym jest fakt, rozbudowy ulicy Cieszyńskiej do Wapienicy, no i jest na to sporo miejsca jak widac, kiedyś myslano o tym bo wiele posesji znajduje sie daleko od drogi i na pewno nie podzielą losu mieszkanców ul Komorowickiej, a gdzie bedzie trzeba zrobią wykup nieruchomości i po krzyku.
kntstr
2012-03-30 12:59:22
pierwszy wariant za bardzo mi cuchnie katowicami - jedzie się ale nie bardzo wiadomo gdzie - dla ludzi którzy mieszkają w tych dzielnicach i dojazdy znają na pamięć jest dobry bo szybki - z góry trzeba wiedzieć gdzie zjechać drugi jest bardziej przyjazny ludziom, którzy tam nie mieszkają - można jechać spokojnie i skręcić jak sie zauważy że trzeba zjechać
bb
2012-04-01 23:11:07
Ktoś był może na tych konsultacjach?
bogdanbo
2012-04-01 23:33:29
Jak planuje się zmienić ruch w czasie przebudowy? Znowu wahadło i wielomesięczny dramat jak było ma Żywieckiej? Przez Sobieskiego? Spółdzielców przechodzi w Tańskiego i kończy się ślepo. Kiedyś planowano przedłużenie do Zapłocia Dużego, działki po drodze są niebudowlane. Nikt w MZD nie myśli o realizacji tej drogi przed przebudową Cieszyńskiej???
bogdanbo
2012-04-01 23:40:13
manios zapytał o stadion. A poczekajże jeszcze chwilę cierpliwie, juz tyle lat stracono. Wspólnota to ciało enigmatyczne, niestabilne. Nikt z Ratusza oficjalnie nic nie powie dopóki sąd dokumentów nie klepnie. Tyle razy była cofka, że nikt nie chce świecić oczami gdyby był znó falstart.
inwestycje
2012-04-02 00:22:49
@bogdanbo: dociągnięcie Tańskiego planuje się (jak widać na planach) równocześnie z przebudową Cieszyńskiej / jaka będzie organizacja ruchu przy tej przebudowie nie ma co na tym etapie mówić, bo to dopiero koncepcja projektowa - jeszcze daleka droga do projektu budowlanego, decyzji środowiskowej, projektu wykonawczego, a nie mówiąc o samej realizacji
bogdanbo
2012-04-02 10:07:26
@inwestycje/ Organizacja będzie taka jak zwykle tzn. np. jak budowano jednocześnie obwodnicę i Żywiecką to bajzel był podwójny. Na zebraniach sprawozdawczych rocznych, na pytania mieszkańców, pan Henryk Juszczyk odpowiedział krótko - żadnej przebudowy Cieszyńskiej i Tańskiego teraz nie będzie. Co jest oczywiście prawdą bo maszyny budowlane w tym roku nie wjadą do akcji. A jak wjadą za rok czy dw to usłyszymy z Ratusza: przecież były konsultacje w MZK. Tylko kto o tym wiedział ? A propos planu, bo nie mogę się zorientować: w które miejsce Tańskiego dociągną po przedłużeniu?
wapienica
2012-04-02 10:43:56
@bogdanbo Tańskiego ma się krzyżować z Wapienicką - między stadniną koni a budynkami usługowymi. Wg mnie powinien być osobny przetarg na przedłużenie Tańskiego i zrealizowany przed tą inwestycją. Dzięki temu możnaby zagwarantować objazd od Wapienickiej do Stawowej. Tak samo jak robili odcinek pomiędzy Stawową a Hulanką. Dzięki temu inwestycja poszłaby sprawnie i szybko.
bogdanbo
2012-04-02 11:33:36
@wapienica/ Tak to powinno być realizowane jeśli chodzi o kolejność. Przydałby się też nowy most na rzece np. wzdłuż torów kolejowych i odbicie z Regera przez ten most, lasek i przez teren wybiegu dla koni do Zapłocia lub nowego odcinka Tańskiego.
BoBo
2012-04-02 11:57:38
Ktoś był może na konsultacjach, jakieś ciekawe opinie, nowości? zostało to przedstawione w miarę jasno?
inwestycje
2012-04-02 12:20:23
@bogdanbo: za dwa lata, to może będzie dopiero projekt, a nie realizacja inwestycji / budowa nowego mostu (połączenie Zapłocia z Regera) to wg mnie zupełnie niepotrzebny wydatek - budowa nowego, drogiego mostu nad rzeką, gdy tuż obok jest inny most (na Cieszyńskiej) - zbędny rozmach
manios
2012-04-02 13:14:02
z tego co się dowiedziałem, budowa stadionu ma ruszyć początkiem maja, ciekawe czy sie sprawdzi.
inwestycje
2012-04-02 14:09:47
@manios: podkreślam, że nie ma jeszcze pozwolenia na budowę - termin majowy nierealny / na przełomie listopada i grudnia prezydent Krywult zapowiadał, że pozwolenie na budowę będzie do końca 2011 roku... / pozdrawiam, ps. skad takie informacje?
bogdanbo
2012-04-02 14:15:38
@inwestycje / poszerzenie istniejącego mostu w trakcie prrzebudowy Cieszyńskiej?
inwestycje
2012-04-02 14:59:38
@bogdanbo: poszerzony musi byc - pod cztery pasy
bogdanbo
2012-04-02 16:39:21
To tez nie rozwiąże problemu węzła gordyjskiego w centrum Wapienicy. Szeroka Cieszyńska w przyszłości to dogodniejsza komunikacja pomiędzy Jaworzem, Wapienicą i centrum a dodatkowa droga w kierunku pod Szpital Wojewódzki odciąży Hulankę.. Ale jest też strumień pojazdów, który codziennie z trójosiedla (K, WP,PS) oraz Zapłocia Dużego wjeżdża na ul. Cieszyńską tylko po to by po chwili skręcić w Regera do wielu zakładów pracy tam usytuowanych. A po południu i w handlowe niedziele wyjazd z Regera w kierunku miasta jest dramatyczny. Poszerzenie Cieszynskiej tego nie rozwiąże. Dodatkowa droga i lokalny most (o niewielkim tonażu nośności) dojazd i powrót ułatwiłby. Również most w okolicach stadionu w Wapienicy w kierunku na tyły lotniska rozładowałby kosmiczne zagęszczenie pojazdów w centrum Wapienicy przed jedynym mostem.
inwestycje
2012-04-02 16:54:06
@bogdanbo: ale przecież połączenie ul. Regera na ul. Cieszyńską zostało rozwiązane w inny sposób (na planach) / budowa mostu w okolicach stadionu w Wapienicy - to juz w ogole kosmiczny pomysl....
bogdanbo
2012-04-02 17:21:10
w inny sposób, ale ruch i tak będzie się kumulował w węzie Wapienica-Centrum. Ja jestem za rozwiązaniami rozpraszającymi a nie kumulującymi strumień pojazdów. Oczywiści dla mnie mostek dla pieszych do przejechania rowerem od lotniska na stadion w Wapienicy wystarcza :)
martinibb
2012-04-03 00:45:23
Miłośnicy mostków małych lub większych chyba nie zdają sobie sprawy ile taka inwestycja kosztuje, rzucając kolejne propozycje ich lokalizacji. Więc decyzja o poszerzeniu istniejącego mostu w ciągu ul. Cieszyńskiej jej jak najbardziej uzasadniona. A co do drogi dwujezdniowej to jest to jak najbardziej sensowne rozwiązanie. Istnieje jeszcze jedno dobre rozwiązanie mianowicie: Wykonanie drogi dwujezdniowej dwupasowej z czego skrajne pasy przewidziane będą tylko dla autobusów oraz pojazdów skręcających w prawo lub włączających sie do ruchu. Przypuszczalnie nie zmniejszy to korków, ale biorąc pod uwagę priorytet dla autobusów możliwe, że część kierowców przesiądzie się na komunikację zbiorową. Puki co jazda autobusem w tym rejonie w godzinach szczytu nie należy do przyjemnych, długi okres stania w korkach i wiecznie spóźnione autobusy.
stork
2012-04-03 07:54:08
Kwestię połączenia osiedli (Kopernika, Wojska Polskiego, Poskich Skrzydeł) z przemysłową częścią Wapienicy rozwiązałoby jakieś konkretne połączenie Spółdzielców z Sobieskiego. Na razie funkcję taką pełni ul. Ciżemki, która jednak bardziej przypomina ścieżkę rowerową. Takie połączenie wykorzystywałoby istniejący most na ul. Sobieskiego. Zgadzam się, że budowa nowego mostu na Wapienicy byłaby głupotą.
maras49
2012-04-03 15:39:03
Nowy most w takim mieście jak BB nie jest nonsensem - zawsze jest potrzebny; nawet tu w Wapienicy (Regera -Tanskiego). Określenie "drogi most" jest pojeciem b.subiektywnym. Potok Wapienicki dzieli miasto od wschodnich dzielnic i gmin i ma "aż 4 mosty" w tym 1 na "S"(piąty powyżej eSki donikąd prowadzi - no do stacji trafo). Czy energetyka partycypowala w jego kosztach? Znam jego konstrukcję jest conajmniej klasy B a to wystarczyłoby dla Tańskiego-Regera nawet tymczasowo przy objazdach dla budowy Cieszyńskiej. Poszerzenie starego na Cieszyńskiej będzie na pewno droższe od nowego! Wiem co mówie. Pozdrawiam
martinibb
2012-04-04 07:40:35
Widząc tu wielu specjalistów w branży konstrukcyjnej zapytam, czy ktoś może zwrócił uwagę ile jest działek prywatnych i budynków mieszkalnych na wspominanym wcześniej odcinku Tańskiego - Regera. I jaki będzie sens takiego połączenia? Ponieważ przewidywana przebudowa ul. Międzyrzeckiej ma przejąć ruch ze starego śladu ul. Międzyrzeckiej. Wiec tak często wspominane połączenie T-R może okazać się mało uczęszczane
maras49
2012-04-04 09:54:36
kolokwialnie - jeden ratujący życie przejazd może byc wart jego budowy - przewidywanie ruchu jest .trudne,gdyz ten w zależności od warunków może być akurat inny. Pozdrawiam.
bogdanbo
2012-04-04 10:59:30
.>martinbb/ Na planowanym połączeniu Tańskiego z Cieszyńską (bez przecinania Zapłocia Dużego jest ZERO budynków prywatnych. Dlamojej, obśmianej ale tylko nieśmiałej propozycji powstania mostku lokalnego z Regera wzdłuż mostu kolejowego, przez lasek i wybieg dla koni do ul. Zapłocie Duże stoi tylko budynek dróżnikaPKP i do wykupienia tereny prywatne niezabudowane. Specjalistą od budowlanki nie jestem, to była tylko lużna propozycja aby zmniejszyc korki na Regera właśnie wzdłuż domów prywatnych na odcinku od torów do Cieszyńskiej i ulżyć też mieszkańcom. Teoria, że ktoś jadący z "pił" albo "unionu" (Klingspor) do miasta będzie się cofał z Regera do nowej Mazańcowickiej jakoś kupy się nie trzyma.
wic
2012-04-04 17:19:42
a ja mam pytanie dla mnie bardzo ważne (bo tam mieszkam) - czy wzdłuż ul. Cieszyńskiej przewidziane są jakieś ekrany, bo ulice wjedzie na domy, bloki. Wycięte będą kasztanowce i cały syf z ulicy, w tym hałas nie będzie dawał jak żyć mieszkańcom żyjącym wzdłuż Cieszyńskiej
inwestycje
2012-04-04 21:08:22
@wic: to jest koncepcja projektowa, a takie rzeczy jak ekrany projektuje się na późniejszych etapach, natomiast wątpię, żeby uzyskano decyzję środowiskową na taką drogę bez ekranów
martinibb
2012-04-04 23:22:39
@bogdanbo: Każda propozycja jest mile widziana i każdy pomysł się liczy. Popatrz tylko na to od innej strony. Jeżeli zostanie otwarta tzw ul. Nowomiędzyrzecka to cały ruch który obecnie prowadzony jest ul. Dworcową i następnie Regera zostanie przeniesiony na nowy odcinek i tym samym odciąży ul. Regera. Kolejna sprawa dotyczy Omawianego połączenia Tańskiego - Regera - ok ślad który proponujesz może i jest ok, ale czy rozsądne jest aby ruch z terenów przemysłowych wzdłuż Regera prowadzić ul. Tańskiego wzdłuż osiedli Polskich skrzydeł, Wojska Polskiego i Kopernika i następnie do Cieszyńskiej? . Opcją byłby jeszcze Twój wariant z mostkiem połączony z przedstawionym tu projektem czyli ul. Tańskiego krzyżyjącą się z cieszyńską.
bogdanbo
2012-04-04 23:40:01
martinbb/ Po przeglądnieciu projektów raz jeszcze, masz rację. Moje pomysły są dużo na wyrost. Po zrealizowaniu inwestycji z wiaduktem Międzyrzeckiej do Cieszynskiej i poszerzeniu tejże, można będzie dopiero ocenić, czy efekty są zadowalajace.
Yanek
2012-06-08 11:08:27
Wydaje się że logiczne by było aby dociągnięta została ulica Tańskiego do ulicy Cieszyńskiej, jeszcze przed przebudową. Znacznie ułatwiło by to ruch, zwłaszcza żę z planów wynika że Cieszyńska nie będzie przebudowywana pas nowy obok starego tylko w linii starej drogi więc momentami nawet ruch wahadłowy nie będzie możłiwy.
Z Wapienicy
2014-03-26 22:05:44
Jestem za wersją II z powodu sposobu włączenia się do ul.Cieszyńskiej z ul.Dzwonkowej .Brakuje odcinka drogi przy torach, łączącego ul.Dzwonkową w miejscu przed przejazdem kolejowym.Zwolniony wówczas fragment drogi przeznaczyć na chodnik (dojście do przystanku od przejazdu PKP.
inwestycje
2014-03-26 23:48:17
^^^ trochę spóźnione, bo jest już trzeci wariant (został wybrany do realizacji)

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Janusz]
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
[skyscrapper]
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
[Mark]
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2674109
Newsów: 270
Komentarzy: 5643
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Rewolucja na ul. Cieszyńskiej: konsultacje społeczne, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała