inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Po przeprowadzonych wcześniej pracach przygotowawczych polegających na wyburzeniu XIX-wiecznej chałupy przy ul. Sempołowskiej 25 (czytaj więcej) oraz wycince drzew przy korycie rzeki Białej - ogłoszono przetarg na właściwe prace budowlane związane z wykonaniem nowego układu komunikacyjnego w rejonie ulic 1 Maja, PCK, Sempołowskiej i Broniewskiego.

Główny zakres prac obejmuje:
- budowę mostu na rzece Biała
- budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic PCK i Sempołowskiej
- przebudowę skrzyżowania ul. PCK z ul. 1 Maja
- remont istniejącego mostu na rzece Biała w ciągu ul. PCK
- przebudowę ul. 1 Maja od rejonu skrzyżowania z ulicą Partyzantów do skrzyżowania z ulicą PCK
- rozbudowę ulicy PCK od skrzyżowania z ulicą 1 Maja do rejonu projektowanego ronda turbinowego z ulicą Sempołowskiej (długość przebudowy to ok. 563 metrów)
- budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic PCK i Broniewskiego
- regulację rzeki Biała wraz z przebudową progu rzecznego
- zabezpieczenie istniejących murów oporowych wzdłuż rzeki
- przebudowę zatok autobusowych
- przebudowę sieci teletechnicznych

Droga na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do projektowanego ronda turbinowego na przecięciu z ul. Broniewskiego będzie dwujezdniowa, o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Wszystkie pasy będą miały szerokość 3,5 metra, za wyjątkiem odcinków tuż przy skrzyżowaniach (gdzie pasy będą osiągać szerokość od 3 do 4 metrów).

Na „starym moście" pozostawiono ruch kołowy w jednym kierunku, w stronę ulicy Sempołowskiej. Odcinek ten nie będzie posiadać wyodrębnionej jezdni, od ciągu pieszo-rowerowego przebiegającego tym mostem, oddzielać go będą ozdobne, wysokie na 1 metr separatory ruchu.

Po obu stronach ulic dróg przewidziano chodniki (szerokość 1,5-2,25m), które w prowadzone są bezpośrednio przy jezdni lub za zieleńcem o szerokości od 3,0-3,5m. Wzdłuż nowego mostu, a następnie wzdłuż 3/4 ronda PCK/Sempołowskiej zaprojektowano 2-metrową ścieżkę rowerową, która połączy dwie jej części biegnące przez Park Włókniarzy oraz wzdłuż parku po wschodniej stronie rzeki.

Nowy jednoprzęsłowy most, budowany równolegle, na południe od istniejącego będzie miał długość 34,6 metrów, a szerokość ok. 30 metrów. Po jego wybudowaniu, prace przeniosą się na starą przeprawę, która zostaniu gruntownie wyremontowana i otrzyma nową brukowaną nawierzchnię. Przez cały okres prac przejazd przez rzekę Białą będzie utrzymywany starą bądź nową przeprawą.

Prace wykonywane będą w dwóch etapach. Do 30 listopada 2012 wykonawca inwestycji musi wybudować nowy most oraz wykonać prace w korycie rzeki Białej. Natomiast do 30 września 2013 mają być wykonane prace drogowe na długości 410 metrów (całość ul. 1 Maja oraz część ul. PCK) oraz wykonane ma zostać rondo turbinowe PCK/Sempołowskiej. W przypadku uzyskania dodatkowych środków zewnętrznych ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego zakres robót w 2012 roku może zostać zwiększony. Całość inwestycji szacuje się na 34,7 mln zł. W następnych latach (licząc od 2012 roku) miasto planuje wydać kolejno 7,3 mln, 13 mln, 13,7 mln zł.

Prace przy budowie prawdopodobnie rozpoczną się 15 lipca 2012. Całość prac ma zostać wykonana do 30 czerwca 2014.
Składanie ofert cenowych nastąpi 1 czerwca 2012.

Plan inwestycji:

2012-04-24 | Dodaj komentarz
inwestor
2012-04-24 13:08:35
Jakie jest właściwie źródło tej wiadomości? Widzimisię blogera, czy kalka kopiuj-wklej?
inwestycje
2012-04-24 13:15:04
@inwestor: nie rozumiem za bardzo pytania? / tekst jest napisany przeze mnie
Filip
2012-04-24 13:51:46
Czysto teoretyzując to wyburzenie jednego budynku między mostami prowadziło by do 100% "wyprostowania" ulicy PCK. Rozumiem, że jazda 1go Maja - Sempołowska bedzie odbywać sie poprzez zawracanie na rondzie? Kierowcy autobusów na rondzie z Broniewskiego, tam gdzie jest to niepotrzebne wybrzuszenie, będą mieli duże trudności.
inwestycje
2012-04-24 14:00:18
@Filip: wyburzenie tego budynku drogę by wyprostowało, pytanie tylko po co wydawać pieniądze na coś, co nie jest potrzebne - tam powstanie lekki łuk, który nie będzie ani ostry, ani niebezpieczny / 1 Maja -> Sempołowskiej w stronę Ratusza - tak, będzie to jedyna możliwość; na tym kierunku jest mały ruch, więc to nie przeszkadza, a robienie dodatkowego skrzyżowania narobiło by zbyt dużo zamieszania / według projektantów było to uwzględnione i nie powinno być problemów nawet dla autobusów przegubowych - zobaczymy...
inwestycje
2012-04-24 14:08:05
Patrząc na znaki kierunkowe, to widzę, że ktoś słabo pomyślał. Zamiast wyprowadzać ruch z centrum miasta, to się go tam wprowadza. Znaki z ul. 1 Maja/PCK kierują w stronę centrum na Katowice oraz na A4 Kraków. Po co mamy śródmiejską obwodnicę zachodnią? Chyba po to, by ruch wyprowadzała z centrum... Znaki powinny kierować na wprost na ul. Michałowicza i następnie na obwodnicę zachodnią!
Filip
2012-04-24 14:15:20
Na Broniewskiego ten brzuszek spokojnie można było przyciąć aby po prostu ułatwić jazdę.
bad455
2012-04-24 14:48:41
@Filip: Jeśli kierowcy przegubów nie mają problemów z jazdą przez ronda przy sferze, to tu też nie powinni mieć.
Filip
2012-04-24 14:56:38
Przy Sferze nie ma betonowych krawężników na jezdni.
maras49
2012-04-24 19:30:29
W tym śladzie w latach 70-tych była koncepcja tzw. Trasy W-Z (srednicówki). W jednym z wariantów (poza preferowanym wariantem estakady od Michałowicza do PCK na wys.stadionu) była wersja "na ziemi" czyli mniej wiecej po tym śladzie: Poczatek na Hulance, doliną Sikornika do Partyzantów, dalej 1-Maja, PCK (jak w ww. opracowaniu), pod Żywiecką, i dalej łukiem obok szkoły ogrodniczej do ul. Krakowskiej. Tyle w dużym skrócie. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-24 19:50:16
@maras49: co szokujące, w najnowszym Studium zagosp. B-B ta droga nadal istnieje: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2335.html
Biker
2012-04-24 23:06:45
I kolejny odcinek ścieżki rowerowej do bani.Zobaczcie jak ona jest zakręcona.Ile razy trzeba przeciąć ulice.Projektowanie w Polsce ścieżek rowerowych to jakiś skrajny debilizm.Kto będzie jechał taką ścieżką rowerową np. spiesząc się rano do pracy?Pojedzie ulicą bo mniej kombinowania i szybciej,narażając się na mandat.Ale chyba o to chodzi,bo przecież mamy deficyt budżetowy.A ilość znaków powala,może ja jestem ślepy ale w tzw. "europie zachodniej " tyle znaków to ja nie widzę.
taa
2012-04-25 00:37:06
myśle ze panu 'inwestor" chodzilo o to ze zapewne gdzies pojawił sie ten tekst. Niektóre redaktorzyny kopiuja Pana całe teksty do "swoich" artykułów, to już niestety nie pierwszy raz i smutne że jeszcze ktoś ma czelność krytykować autora. Pozdrawiam
Rad
2012-04-25 08:05:50
@Biker: a miało być bezkolizyjnie pod mostem. Swoją drogą, trasa rowerowa północ południe jest moim zdaniem kluczowa dla ruchu rowerowego. Najlepiej szybka i z pierwszeństwem.
beskid
2012-04-25 08:57:37
Popieram "taa" w całej rozciągłości, gość "inwestor" powinien się wstydzić, pozdrawiam. W artykule zaciekawiły mnie te ozdobne, metrowe separatory ruchu, jak takie coś wygląda ?
inwestycje
2012-04-25 09:31:00
@taa @beskid: krytykować może każdy, dobrze natomiast jeszcze wiedzieć, o co chodzi w danej krytyce :) / @beskid: nie znalazłem nigdzie dokładnych informacji, jak te separatory miałyby dokładnie wyglądać, miejmy nadzieję, że nie będą to takie: http://www.cdkpolska.com.pl/images/images/bariera80Big.jpg / jeszcze odnośnie "starego mostu" - zastanawia mnie po co zrobiono łuk na włączeniu jezdni mostu w ul. Sempołowskiej w stronę Ratusza? przecież ani jadąc od Ratusza, nie będzie można skręcić na "stary most", ani z mostu w stronę Ratusza...
inwestycje
2012-04-25 09:49:48
@beskid: mam, znalazłem: http://img851.imageshack.us/img851/9113/slupek.png
Michał
2012-04-25 10:15:55
Nie wiem jaki sens jest krytykować kogoś kto wykonuje kawał dobrej roboty i dzięki niemu wiemy co dzieje się w mieście .pozdrawiam i życzę cierpliwości. ps. Pieniacze są byli i będą.
jaks
2012-04-25 12:48:07
Szczerze, to Ja osobiście chyba codziennie wchodzę na ten blog sprawdzając czy są jakieś nowe wieści, to jest dla mnie już jak sprawdzanie poczty.
maras49
2012-04-25 15:33:13
@inwestycje: łuk na włączeniach ulic lub skrzyżowaniach, nawet jak nie ma wjazdu, może się przydać dla wjazdu pojazdów specjalnych. Tutaj decyduje czytelność oznakowania pionowego i poziomego (i np. zmiana nawierzchni lub tp.) Projektanci nie lubią kątów prostych w krawężniku drogowym poza miejscami gdzie wynika to z organizacji lub/i bezpieczeństa ruchu Pozdrawiam.
mhe
2012-04-25 17:10:25
Budynek-kostka pomiędzy mostami będzie wyglądał groteskowo.
maras49
2012-04-25 18:41:55
Kierunek przejazdu przez istniejący most jest nieprzydatny z punktu widzenia ruchowego. można by sie zastanowić nad eleganckimi (patrz Barlickiego) miejscami postojowymi wzdłuż tego odcinka np z lewej strony pod kątem. Wokół jest troch punktów usługowych, a budynek "na wyspie" prędzej czy później przestanie służyć jako mieszkanie. Wtedy to może spełnić jakąś funkcję. Teraz nie spełnia żadnej. Pozdrawiam
maras49
2012-04-25 18:52:18
PS. Tracony fragment ul. Zielonej można było przystosować na parkowanie z wjazdem i wyjazdem na "wprost" istn.mostu - lub nomen omen zazielenić.
inwestycje
2012-04-25 19:13:32
@maras49: ma jedynie takie uzasadnienie, że likwiduje zamieszanie na skrzyżowaniu 1 Maja z PCK / teraz gdy ktoś skręca z 1 Maja w stronę Stadionu blokował auta stojące za nim i chcące skręcić w prawo, w stronę ul. Michałowicza / gdy powstaną dwie jezdnie skręcenie z 1 Maja w lewo byłoby praktycznie niemożliwe - musiałby tam być światła
mm
2012-04-25 20:59:45
z tym kierunkowskazem na Katowice/Kraków A4 chyba rzeczywiście coś nie tak
jan
2012-04-26 11:09:55
Wie ktoś może jakiego programu komputerowego używa się przy tworzeniu tego typu planów jak ten powyżej ?
scareb
2012-04-26 13:08:02
Wiadomo dlaczego zarzucono pomysł przeprowadzenie drogi rowerowej pod nowym mostem?
inwestycje
2012-04-26 15:26:57
@scareb: niestety nie wiem, ale domyślam się, że może chodzić o zmniejszenie kosztów
maras49
2012-04-26 15:29:04
@inwestycje: no może, ale dla mnie to jest trochę "naciągana" funkcja. Takie wyskakiwanie w lewo za plecami skręcających w prawo przy jednoczesnym obserwacji czy mi ktoś z przeciwka (prawoskrętu) nie nadjedzie wcale takie komfortowe nie jest. Ostatnio tych lewoskretów jest coraz mniej, a swoją drogą co by się stało gdyby je zlikwidować. Ul.1-go Maja byłaby odciążona jako przejazd-skrót. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-27 01:45:18
@maras49 - likwidacja lewoskrętu może i by odciążyła 1 Maja, ale byłaby dużym utrudnieniem, gdyż by odcięto wjazd na ul. PCK dla dużego obszaru lezącego na wschód od Partyzantów (pomiędzy Michałowicza a Teatrem) - aby przejechać przez rzekę Białą musieliby korzystać albo ze Stojałowskiego (co byłoby najgorszym rozwiązaniem) albo z Sempołowskiej (koło Bielmaru)
maras49
2012-04-27 08:35:31
@iwestycje: zapewne Panu chodzi o mieszkańców ulic: 1-go Maja, Powst.l., i Przekopu, ale tu własnie można to rozwiązać poprzez wybudowanie wiaduktu nad torami w ul.Kołłątaja. To stary temat jeszcze z ODIM-u lat 70tych, ale wówczas nie było motywacji ruchowej. W mieście takim jak BB nie powinno być przejazdów przez tory w jednym poziomie. Dopiero od 1992 zaczęto to likwidować (PCK, Komorowskiego) ale to za mało. Podobnie ilość mostów na Białej. Brak środków w mieście nie jest wymówka. Od przemian poza Komorowskiego przyrost jest zerowy. Pozdrawiam.
inwestycje
2012-04-27 09:59:34
@maras49: od tego czasu powstały dwie przeprawy przez Białą - co prawdą nie są to miejskie inwestycje / mowa tu o wiadukcie w ciągu drogi ekspresowej oraz moście przy Gemini (na miejscu drewnianego)
maras49
2012-04-27 11:35:58
@inwestycje: fakt o Gemini zapomniałem, lecz o przeprawie S69 (tak się złożyło że powstała m.in.pod moim nadzorem) nie kojarzę z układem ulic miejskich. Nie mniej jednak trzeba przyznać, że nadaj jest potrzeba modernizowania go. Pozdrawiam.
Art
2012-04-27 16:24:50
Tak z innej beczki. Byłem wczoraj na Placu Chrobrego a tu znowu nie działa winda. Czy jest jakaś szansa na zrobienie zwykłego podjazdu i dosadzenie drzew w miejsce wyciętych świerków ?
aaa
2012-04-29 21:19:05
Panie Art do lasu się Pan przeprowadź. dajcie ludzie spokój z tymi drzewami, żyjemy w mieście. Jeżeli zgiełk przeszkadza to do parku, albo na Magurke. No i nie zaśmiecać wątku Nowy most i nowe ronda: przebudowa ulic PCK i 1 Maja. Pozdrawiam
Art
2012-04-30 16:44:30
Do aaa .Ja wolę zielone miasto od betonowej dżungli. A tak poza tym to kiedyś było miło posiedzieć na przysłowiowym "Pigalu" a dziś przy braku pięknych świerków nie ma co tam szukać.
Gumiś
2012-04-30 21:33:01
E tam, o ile nie rozumiem np. zmniejszania parków miejskich, o tyle pomysły "zalesiania" Rynku czy Pigalu są śmieszne. Trzeba znać jakieś proporcje, poza tym nie jest aż tak tragicznie teraz.
aaa
2012-05-05 22:20:51
A widzieliście tą nową koszmarną rurę obok kładki dla pieszych? Mam nadzieje że to prowizorka?
inwestycje
2012-07-17 11:56:52
Wczoraj podpisano umowę z wykonawcą (IMB Podbeskidzie) na kwotę 19 mln zł. Kosztorys inwestorski przewidywał wydanie na ten cel 22 mln zł.
100% BB
2012-07-17 12:11:45
No widzisz szanowny panie @inwestycje , co prawda uważam ze to sa złe przetargi gdzie kryterium jest najniższa cena, ale tym sposobem miasto wyda o kolejne 3 mln zł mniej niż planowało, a bedzie jeszcze mniej jak dostaną dofinansowanie z UE, miejsze o 3 miliony niż jest we wniosku, ale zawsze dofinansowanie.
policjant
2012-08-15 10:50:17
Witam. Pod znakiem "nakaz skrętu w prawo" umieszczonym na wyj z ul. Rychlińskiego w Broniewskiego należałoby umieścić tabliczkę "nie dot. Policji". Najczęstszym kierunkiem wyjazdu spod komendy jest właśnie w lewo w kierunku PCK! Pozdrawiam
inwestycje
2012-11-13 14:53:39
Projekt nie znalazł się na podstawowej liście inwestycji, które otrzymają dofinansowanie z UE. Przebudowa PCK i 1 Maja jest dopiero na 12. miejscu, na liście rezerwowej. Wniosek miasta zakładał dofinansowanie w kwocie 19,6 mln zł.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Matrix ]
Oczywiście chodzi o Cieszynską:)
[Matrix ]
21 stycznia Eurovia rusza z wycinką drzew, wycinka ma się odbywać przy ruchu wahadlowym....
[O_01]
Ta nazwa już się przyjęła w kraju, jest ponadto bardzo sugestywna, a przy tym wygodna....

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2553246
Newsów: 270
Komentarzy: 5611
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Nowy most i nowe ronda: przebudowa ulic PCK i 1 Maja, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała