inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

W wyniku konsultacji społecznych oraz uzgodnień z Urzędem Miasta powstał kolejny, trzeci wariant rozbudowy ulicy Cieszyńskiej. Zgodnie z wcześniejszymi planami, jest to wariant wynikowy, który został stworzony na bazie prezentowanych wcześniej wariantów 1 i 2 - później lekko zmodyfikowanych. W przeważającej części pokrywa się z wariantem nr 1, jednak w stosunku do niego, na całej długości ul. Cieszyńskiej poprowadzono ścieżkę rowerową (po południowej stronie), skorygowano skrzyżowania (m.in. z planowaną ul. Nowomłodzieżową) i wprowadzono wiele innych, mniejszych zmian.

Podziękowania dla p. Marcina Kwaterskiego z firmy: Europrojekt Projekty i Nadzory Drogowe mgr inż. Andrzej Kula.

2012-07-31 | Dodaj komentarz
zeneck
2012-07-31 22:34:07
nooo fajne to, ciekawe jak z realizacją będzie . . .
maras49
2012-08-01 09:14:57
Jednej rzeczy nie mogę zrozumieć. Jeśli na końcu opracowania może byc rondo (Światopełka-Międzyrzecka), to PO CO zmieniać Rondo Niemena na skrzyżowanie ze światłami. Może je zmodernizować. Terenu jest dosyć aby mogło funkcjonować rondo turbinowe a`la Hulanka. Z góry zapowiadam, że żaden argument "ekonomiczno-terytorialny"mnie nie przekona. Pozdrawiam.
100% BB
2012-08-01 09:35:36
Nie ma dwóch zdań, ta inwestycje musiała keidyś nastąpić. Szkoda tylko że urzędnicy w BB, od 20 lat owijali w bawełne, że a tam..... e tam.. .Wiadomo, kiedyś nie było takich pieniędzy jakie sa obecnie i dodtakowo wspartych środkami z UE. Jednak pewne rzeczy dało sie zauważyć już wiele lat temu, co by wskazywało że i tak ta potrzebna inwestycja ruszy kiedyś z miejsca. Szkoda tylko, że trzeba ściemniać jak sie da, skoro wiadomo że pewne rzeczy sa nieuniknione. Natomiast mnie także by było szkoda tego Ronda Niemena. W ostatnich 15-20 latch tyle sie tych sygnalizacji swietlnych w mieście namnożyło że szkoda gadać. A warto wspomnieć że budowa ronda w tym miejscu spowodowała płynność ruchu samochodowego tak przy wyjeździe z Szarortki jak i płynny przejazd na Cieszyńskiej od Lotniska w kierunku Hulanki. Nie wiem być może rondo przy szerszej ulicy o dwa pasy ruchu już nie spełni swojej roli tak jak obecnie?
wanad
2012-08-01 12:03:16
Wolałbym jednak Cieszyńską o bardziej miejskim charakterze. Przede wszystkim z rondem na Niemena/Szarotki oraz dróg serwisowych. DTŚ jest nam niepotrzebna
nowohalcnowska.manifo.com
2012-08-01 18:06:43
Likwidacja ronda Niemena - to się towarzystwo rozzuchwaliło, widać ze ten układ towarzysko biznesowy w B-B czuje się całkowicie bezkarny. Ta przebudowa nic nie da kierowcom, będzie się stało na swiatłach dużej niż jechało.PYTAM dlaczego nie buduje się rond (np. Piłsudskiego/Lwowska)
art
2012-08-01 18:24:54
Ja jednak mam nadzieję, że rondo Niemena pozostanie.
inwestycje
2012-08-01 19:02:40
@art: znikome są na to szanse
martinibb
2012-08-01 19:22:28
Przy takim układzie komunikacyjnym to rondo nie ma racji bytu, a powiększenie go zajęło by znaczy obszar i napewno wiązało sie z usunięciem jakieś stacji paliw i przynajmniej dwóch budynków mieszkalnych. Wystarczy popatrzyć ile miejsca zajmuje hulanka w obecnym kształcie.
maras49
2012-08-01 20:19:12
martinibb nie wiesz co piszesz - hulanka jest taka bo pod spodem ma to co ma - weź sobie normatyw projektowania i przyłóż min .wymaganą srednice ronda to zobaczysz ze sie zmiesci. Oczywiscie lobby nie pozwoli na 1 cm zabrac nawet zielenca sprzed stacji paliw ale to juz inna bajka
martinibb
2012-08-01 22:15:07
maras49...ok mogę się zgodzić, że z powodu ul. Andersa, która przechodzi dołem, rondo ma troche większe rozmiary, ale nie sztuka wziąć i dobrać minimalną średnicę ronda (np rondo średnie dwupasowe, swoją drogą bardzo niebezpieczne), a potem wrysować, żeby parę osób było szczęśliwych. Efekta będzie podobny jak przy Sarnim Stoku gdzie zrobiono minimalną (nie normatywną wyspę centralną) i teraz każdy kierowca tira czy autobus klnie jak tam wjeżdża i co jakiś czas któraś naczepa otrze się o jakąś osobówkę, a skutki tego bywają fatalne (wiem bo widziałem). Więc jeśli sprawdzisz sobie przejezdność dla pojazdów 40t lub autobusu przegubowego to wyjdzie, że średnica zew. będzie musiała mieć przynajmniej 65-70m (przy obecnych ok 50m, hulanka ma około 85 m) Poza tym żeby rondo przy takie drodze dłużej funkcjonowało to podobnie jak na hulance przydały by się bypassy, a to już nie trzeba mówić ile miejsca zajmuję. Wystarczy popatrzeć na google earth. A nawiasem mówiąc wytyczne do proj, skrzyżowań niestety nic nie mówią o rondach turbinowych, choć należy się nimi podpierać przy projektowaniu takich rond.
Ja
2012-08-01 22:16:27
A czy dwa pasy w jedną i w drugą stronę to nie jest miejski charakter? i co wy z tymi rondami ???? tragedia...
RemikS
2012-08-01 22:26:04
Fakt, kolega troszke zaszalal aby bylo podobne rondo jak Hulanka (tunel i 5 skrzyzowan)... ale wystarczy podac inny przyklad - rondo na skrzyzwoaniu z ulicami NIepodleglosci i Krysztalowa... Idealtyczne rozwiazanie, malo miejsca zajmuje... a poza tym na moje oko Niemena jest wieksze, wiec nawet wieksza srednice mozna zrobic...
martinibb
2012-08-01 23:02:51
No może trochę zaszalałem z hulanką, ale nie do końca i będę trzymał się tych 65 m, no może 60 ale to w ostateczności. Średnice ronda można sprawdzić na dowolnej mapie satelitarnej polecam google earth, a tam wychodzi koło 50 m dla Niemena, a to na Niepodległości ma koło 45, ale rucha jaki jest na Niemena jest nieporównywalnie większy niż na Niepodległości więc wraca sprawa bypassów,(o tym pisałem już wcześniej ile miejsca zajmą) i przejezdności . Możemy jeszcze o tym podyskutować, ale może wrzucę jeszcze mały temat. Jeśli się nie mylę kilkanaście lat temu powstała koncepcja (alternatywa do hulanki), że ul. szarotki przechodziła pod cieszyńską i wchodziła w Stawową, a następnie w kierunku Monte Cassino. W miejscu dwóch stacji paliw (nie istniejących wtedy) były węzły i całość tworzyła "pół koniczynę". Czy ktoś w ogóle o tym słyszał? A skrzyżowanie ma ten plus że zajmuję mniej miejsca, a sygnalizacją można dowolnie sterować, tak jak to było powiedziane na konsultacjach społecznych tzw ITS.
martinibb
2012-08-01 23:13:21
Zresztą przegadujemy się niepotrzebnie, a wystarczy spojrzeć na projekt ronda na przedłużeniu Międzyrzeckiej, ono ma tyle co Niemena i ma jeden bypass. Więc każdy może sprawdzić ile to zajmuję. Co więcej to jest dwupasowe rondo (dość niebezpieczne), turbinowe mogło by być trochę szersze.
Filip
2012-08-02 00:17:41
W pierwotnej koncepcji rondo z Międzyrzecką nie było turbinowe?
stork
2012-08-02 07:47:56
I po co tyle hałasu o projekt, który nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowany. Mimo, że jest ciekawy i z pewnością przydałby się, to nie wróżę mu sukcesów w następnej perspektywie finansowej (2014-2020), gdzie nacisk będzie na inne projekty. A bez unijnej kasy projekt na lekko ponad 100 mln. (myślę, że tak go trzeba szacować), nie tylko musi być zaakceptowany przez Min. Fin. (dług publiczny), ale po prostu miasto takiej kasy mieć nie będzie. Życzę jednak powodzenia.
martinibb
2012-08-02 08:20:01
Święte słowa STORK:)...witam :)....jest jeszcze opcja etapowania, ale w tym wypadku całość będą budować przez dwa pokolenia:) jak piramidy
maras49
2012-08-02 08:47:45
no i zakończyliscie iście w polskim stylu. Dyskusja (?) tak, robota - a gdzie tam, kto u nas da rady. Malkontenctwo rodaków mnie powala!!!
martinibb
2012-08-02 10:26:51
Jednym komentarzem zepsułeś całą dyskusje. Kto tu narzeka? stwierdzamy fakt. Jasne jest to, że inwestycja pochłonie znacznie więcej kasy niż sam budżet miasta. Dodatkowo ta budowa powoduję tyle konfliktów społecznych, że samo ich załagodzenie może trwać lata. Zobacz ile czasu minęło od powstania koncepcji budowy Andersa i Hulanki do momentu wybudowania, albo jak kształtują się ambitne plany budowy Nowopiekarskiej.
stork
2012-08-02 12:50:24
Jakie malkontenctwo? Stwierdziłem jedynie pewien fakt. A projekty, cóż, muszą powstawać, bo na ich bazie realizowana jest potem inwestycja. Nie neguję ani projektu, ani potrzeby realizacji przedsiewziecia. Skłaniam jedynie do myślenia przedmówców, którzy już pisali, jakby Cieszyńska miała być realizowana od jutra. Rozwiazaniem na problem z finansowaniem może być PPP (opłata za dostępność), ale taki wariant również wchodzi w dług publiczny. Pozdrowienia dla martinibb.
gawel
2012-08-02 14:48:57
@Angus spróbuję to opisać jak umiem najlepiej. Rozumiem, że chodzi Panu o to, że nie będąc kibicem piłki kopanej ,,musi" się Pan dołożyć ze swoich podatków do tej inwestycji, myślę, że o to Panu chodziło. No cóż tak to bywa, że miasto jako wspólnota podejmuje decyzje dotyczące mieszkańców miasta (różnych podkreślę) w różnych materiach i w różnych lokalizacjach. Tutaj chodzi o dobro wspólne, choć nie zawsze wszystkim na równi zależy na tym samym. Podam tu przykład np. ścieżek rowerowych, z których cześć ludzi będzie z chęcią korzystała a część, ta która nie jeździ na rowerach, nie będzie. Podobnie rzecz ma się ze stadionem, drogami, terenami zielonymi itd...Najwyraźniej Magistrat doszedł do wniosku, że wybudowanie stadionu dla kilku, czy nawet kilkunastu tysięcy obywateli naszego miasta i regionu, będzie dobrą inwestycją, miasto podniesie swój prestiż (przecież klub z miasta gra w ekstraklasie a relacje można oglądać w ogólnopolskiej telewizji) a mieszkańcy otrzymają miejsce ciekawego spędzania wolnego czasu w weekend. Tak to jednak zawsze bywa, że nie każdy zgodzi się z takim wydatkiem (publiczne pieniądze), ale tu chodzi o dobro wspólne miasta, tak samo jak powstają nowe drogi, chodniki, hala pod Szyndzielnią, stok pod Dębowcem, tak teraz będzie stadion miejski. Nie ma się co obruszać, bo każdy mógłby napisać np. ,,co mnie obchodzi kanalizacja w Komorowicach", albo ,,ścieżka rowerowa w Wapienicy?". Tak samo Pan może powiedzieć ,,co mnie obchodzi stadion?". Są jednak ludzie, których obchodzi i tak samo jak oni płacą podatki do miasta na inne inwestycje, które ich nie dotyczą tak samo Pan, ja, moi i Pana znajomi dołożą się do Stadionu Miejskiego. Tak wygląda życie w grupie....
Matrix
2012-08-02 16:51:19
Chciałbym zapytać, jaka firma dostarcza kolej krzesełkową Dębowiec, bo nigdzie nie nie mogę znaleść. Jakiś producent musiał być już wcześniej wybrany,bo fundamenty pod podpory i stacje już są wylane. A zawsze projektuje kolejkę firma, która dostarcz kolejkę.
O_01
2012-08-02 16:53:35
Hmm - dziwne - ja tam widzę, że ścieżka jest zaprojektowana po południowej, a nie po północnej stronie ul. Cieszyńskiej... A tak już na temat: projektantom podobno wyszło, że rondo nie przeniesie ruchu prognozowanego na skrzyżowaniu z ul. Szarotki. Poza tym rondo na skrzyżowaniu z ul. Międzyrzecką zawiera wszelkie możliwe błędy projektowe - w tym brak przejezdności na wlotach, brak poprawnego prowadzenia ruchu rowerowego, niewłaściwą geometrię bypasa i wysoką na nim kolizyjność z ruchem pieszym oraz rowerowym!
martinibb
2012-08-02 17:18:19
@O_01: rondo na skrzyżowaniu z ul. Międzyrzecką z Cieszyńską jest wykonywane według projektu przebudowy ul. Międzyrzeckiej (http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2277.html),a z Cieszyńską pewnie tylko się dopasowali.
inwestycje
2012-08-02 17:52:58
@O_01: oczywiście, ścieżka będzie po południowej stronie ul. Cieszyńskiej / poprawione - dziękuję za czujność
O_01
2012-08-03 14:32:43
@martinibb: Otóż chodzi o to, że się nie dopasowali! A właściwie nie dopasowali tamtego - totalnie błędnego projektu - do nowych uwarunkowań projektowych. Wzięli "jak leci" i wkleili nie przejmując się tym, że tamten projekt zawiera rozwiązania zagrażające bezpieczeństwu ruchu! No a poza tym niech mi ktoś wyjaśni w jaki sposób rowerzyści mają kontynuować jazdę w kierunku zachodnim (do Jasienicy)? Nie widzę żadnej propozycji... Chciałbym się też dowiedzieć co to za dziwne malowanki wymyślił projektant? Chodzi o te rozległe wyspy malowane po bokach obydwu jezdni - po co to? Czy nie lepiej zamiast nienormatywnych pasów włączania i wyłączania zastosować pasy przeplatania bez tych malowanek?
kamil
2012-08-03 20:21:23
Do LSR Inwestycje owszem ale dostosowane do potrzeb lokalnej społeczności tzn. 1) po co na 15 tys jeżeli w granicach miasta mamy 4 inne obiekty Młyńska, Sprint, Olimpijska w stanie względnym i niedoinwestowany LKS dla którego nie ma kasy, a chłopaki grają w nim dla idei w odróżnieniu od TSP gdzie na wynagrodzenia piłkarzy zrzucają się wszyscy płacąc rachunki za wodę które dziwnym trafem wzrosły w momencie kiedy sponsorem TSP stała się AQUA 2) po modernizacji rzesza kibiców i tak się nie powiększy dlaczego ? Bo ci co mieli ochotę oglądać spektakl pt mecz ligowy i tak przychodzili na niego pomimo kiepskiej infrastruktury. Czynnikami wpływającymi na frekwencje zapewne będą ceny biletów oraz to czy w przyszłości uda się TSP sprostać oczekiwaniom EK 3) na stadionie nie będzie żadnych imprez masowych gdyż w zamyśle Włodarzy mają się one odbywać na czy wokół hali W-S pod Szyndzielnią aby nie generowała ona tak dużych strat (obecnie miasto dokłada do jej utrzymania 1mln rocznie plus inne obiekty takie jak Panorama 900 tys.) 4) rozwiązaniem sytuacji byłaby modernizacja obiektu ale Sprintu tak aby optymalnie pomieścił te 7-8 tys widzów z częściowo zadaszoną widownią. Mam świadomość, iż wg niektórych remont Stadionu BKS więcej by kosztował niż budowa nowego obiektu, tu się jednak mylą, dlaczego? roboty ziemne i rozbiórkowe pochłoną co najmniej 1/4 kosztów te inwestycji Zmienię trochę Stok Dębowiec kolejna chybiona inwestycja Dlaczego, odpowiadam 1) warunki naturalne powodują iż pokrywa śniegu będzie się krótko utrzymywać 2) woda do naśnieżania czerpana będzie z sieci (niezłe koszty zapłacimy wszyscy kiedy AQUA uraczy nas nową stawka za m3 od 2013r) 3) wtedy kiedy nawet będzie temp. 1 C ( w dzień) to na Szyndzielni będzie śnieg prószył a przy ulicy Karbowej spadnie deszcz powodują oblodzenie stoku. Panowie i Panie będzie mieli najdłuższe lodowisko w EU na wys 600 m n.p.m. 4) ale co tam miasto zorganizuje targi budownictwa na Dębowcu i koszty utrzymania zwrócą się szybko no i co najistotniejsze szykuje się kilka etatów do obsługi tego kompleksu Proszę się szykować praca cze ka
Bielszczanin
2012-08-03 20:43:15
Jak dla mnie rewelacja! Zgadzam się z poprzednikami odnośnie ronda Niemena, jestem zdania, że powinno tam zostać rondo nawet kosztem wyburzenia dwóch czy trzech domów, sygnalizacja świetlna faktycznie może przykorkować. Ekrany akustyczne , droga rowerowa, nowe rondo z Nowomiedzyrzecka, przedłużenie ul: Tańskiego, przebudowa zatoczek autobusowych, jezdnie dwupasmowe, nowa nawierzchnia, zapewne rozładowanie korków w godzinach szczytu to najlepsze co może dać nam ta inwestycja. A wiadomo coś dokładniej o planowanym czasie inwestycji?
martinibb
2012-08-03 21:58:20
@O_01: Co do tego ronda to masz rację, zupełna porażka. ale ktoś to musiał zatwierdzić skoro powstaje projekt budowlany ul. Międzyrzeckiej. a możesz przybliżyć mi miejsce gdzie są te rozległe pasy (podaj km). Dzieki
O_01
2012-08-04 11:36:36
@martinibb: Proszę bardzo - malowanka w km 0+400 rozdziela pas włączania z ul. Podchorążych od pasa wyłączania w ul. Saperów; podobnie malowanki w km 0+870; 1+120; 1+570. Ponadto brak prawidłowego powiązania projektowanej ścieżki rowerowej z terenami po północnej stronie ulicy, z poprzeczną ścieżką rowerową w km 2+170 (biegnie pod ul. Cieszyńską); kolizyjność kierunków ruchu na drodze serwisowej w km 1+820 (tego się nie da "załatwić" oznakowaniem poziomym) oraz na drodze serwisowej prowadzącej do ul. Regera w km 2+270; brak wyspy segregujacej kierunki ruchu na wlocie ul. Regera (a miejsce jest, jednak zastosowano mało potrzebną wysepkę trójkątną) - itd...
Darco
2012-08-06 15:19:02
Plotka niesie że jednak coś będzie robione na ul. Orkana, coś z jezdnią i...że ma być w/w zamknięta dla ruchu. Proszę o cokolwiek.
kamil
2012-08-06 16:13:46
darco- ul. Orkana mieli już remontować w 2010 roku. takie były plany MZD, który to już w 2009 roku wysłał do ZGM-u stosowne pismo informujące o tym przedsięwzięciu.
darco
2012-08-08 13:26:21
Kamil, to wiem lecz może kolega INWESTYCJE coś wie czego my nie wiemy.
Darco
2012-08-09 06:25:13
Do Pana Inwestycje mam jeszcze jedno pytanie; Co dalej z kanalizacją przy ul. Jeżynowej...robili pełną parą i stanęło kilka miesięcy temu. Proszę o jakieś szczegóły.
Matrix
2012-08-09 15:37:01
Budowa stadionu rozpoczęta:):):) BPBP wkroczyła do akcji:):)
Matrix
2012-08-09 15:47:35
Ruszyła budowa mostu w ciągu ulicy PCK:)
rav
2012-08-10 08:04:49
droga 2x2, a miejscami nawet 1+2x2+1 z murem z ekranów na całej długości, beznadziejnie zaprojektowaną infrastrukturą dla pieszych i rowerów. przecież to jest totalna degradacja tej części miasta. mam nadzieję, że przebudowa w takiej formie nigdy nie dojdzie do skutku - szkoda Bielska. mieszkając na os. Kopernika czy Polskich Skrzydeł bardziej by mi przeszkadzała taka droga niż budowa pasa na lotnisku. a to co projektanci zrobili w wapienicy przy rondzie z międzyrzecką jest tragikomiczne (chyba wzięli program graficzny i po prostu nałożyli 2 warstwy ...)
Yanek
2012-08-10 08:58:34
Faktycznie zgadzam się się z rav, to jest jakaś paranoja, droga eksterytorialna pomiędzy skrzyżowaniem z Jaworzańską a rondem z Międzyrzecką. Najzabawniejsze jest to że droga technicza od ronda z Międzyrzecką zbierająca ruch m.in. z Jagienki jest JEDNOKIERUNKOWA!!! na dodatek ŚLEPA!!! Ciekawym jest jak ludzie dojadą do Apteki, Ośrodka Zdrowia i do Hurtowni Rowerowej. Wjadą tam i już nie wyjadą. Co za głupota, wielkość tego projektu przerosła projektantów. Mam nadzieję że w tej formie nie dojdzie do skutku.
rafal
2012-08-10 15:51:27
Mam pytanie... dlaczego na końcu opracowania wpakowane jest rondo (Światopełka-Międzyrzecka)? Przecież tam nic nie ma a Światopełka chyba nawet nie jest utwardzona... I jeszcze jedno pytanie w okolicach tego ronda u góry opracowania są takie trzy na niebiesko zacnaczone obszary. Czy są jakieś plany na zagospodarowanie tamtych terenów? W tym obszarze 113_2U coś się buduje ale nie wiem co...
do kamila
2012-08-10 15:51:57
Przepraszam za dosłowność, ale niestety piszesz głupoty. Ad.1/ Argumenty wyssane z palca. Brudnego palca. Żaden z wymienionych obiektów piłkarskich nie może być rozbudowany do wielkości 7-8 tys. widzów. Zabierasz głos nie mając pojęcia o wymogach stadionów piłkarskich. Horyzont wyznacza ci a-klasowy LKS z Wapienicy. Uwierz, z całym szacunkiem dla chłopaków z Zapory, są w mieście ludzie którym nie wystarcza takie granie i chcą profesjonalnego sportu. Ad. 2 - w każdym mieście gdzie oddawano do użytku nowy stadion wzrastała frekwencja na stadionach. U nas też wzrośnie, bo będzie wygodniej, nie będzie padać na głowę, będzie sektor rodzinny i mała gastronomia - to wszystko przyciąga ludzi. Ad.3 - Różne są imprezy, są takie co się nadają do hali i są takie które lepiej zrobić na stadionie. Ad 4 - miasto włożyło wiele milionów w modernizację stadionu Sprintu w Wapienicy, ale to stadion lekkoatletyczny, nie piłkarski i nie ma żadnej możliwości rozbudować go do wymiarów reprezentacyjnego stadionu miejskiego. Zejdź z zapiecka i zobacz jak wygląda świat poza twoją rodzinną wsią. Jeszcze jedno: podaj jakikolwiek przykład związku pomiędzy cenami wody a sponsorowaniem klubu. Piszesz o tym, jakbyś posiadał na ten temat wiedzę, więc się nią podziel. Ale interesują mnie fakty, nie podejrzenia. Czy wiesz od kiedy AQUA jest sponsorem TSP? O ile w tym czasie wzrosły ceny wody? Jaki jest związek między tymi faktami? Bez odpowiedzi na te pytania będę uważał cię za zazdrosnego, podejrzliwego ignoranta.
RafalK
2012-08-11 19:33:29
Śledzę w miarę na bieżąco jak wyglądają plany (warianty) przebudowy ul. Cieszyńskiej i mam mieszane uczucia. Uważam jednak, że zmiana jest potrzebna i każdy z pomysłów ma swoje dobre strony. Jednakże kompletnie nie rozumiem dlaczego na skrzyżowaniu Cieszyńskiej, Stawowej i Szarotki (czyli obecne rondo Niemena) nie może powstać rondo turbinowe? Miejsca jest wystarczająco dużo (w szczególności gdy przyglądniemy się jaki obszar ma zajmować "nowe" skrzyżowanie). Jeszcze gdyby sensownie go zaprojektować i zrobić każdy prawoskręt jako osobny pas to nie byłoby żadnych korków. Ludzie przejeżdżający obecnie przez to rondo zapewne nie raz przejeżdżali przez rondo na Hulance, więc problemów z poruszaniem się po ewentualnym nowym nie powinni mieć, a rozwiązanie to uważam za najlepsze. Oglądałem analizy ruchu drogowego przewidywane na 2020 rok i później - owszem największy przepływ samochodów ma być ma być na "wprost" Cieszyńską, ale jeśli wybudują tam skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną to sporo osób będzie chciała ją uniknąć i pojedzie przez os. Kopernika i Wojska Polskiego ul. Spółdzielców, a to już nie za dobra prognoza. A już pominę fakt że sygnalizacja świetlna jest bardzo "korkodajna" - jeśli już ma być sygnalizacja to mam nadzieję, że z fotokomórką reagującą na ilość przejeżdżających samochodów (tak jak skrzyżowanie Partyzantów, Andersa i Bora-Komorowskiego).
jazzbb
2012-08-31 09:54:04
Czy nie można znaleźć godnych patronów dla ulic, tylko dodawać "nowo" ? Nowopiekarka, Nowomłodzieżowa....
inwestycje
2012-08-31 10:45:23
@jazzbb - nowomowa...
2012-11-12 19:44:57
rewolucja???
Szymon
2016-08-29 14:16:27
Czy jest jeszcze możliwość dostania lub załączenia na nowo planów ? Obecne się nie otwierają.
RatujmyAleksandrowice
2016-09-02 11:00:12
@Szymon - plany można pobrać tu: http://www.mzd.home.pl/index.php?str=10&idk=21&idm=11
inwestycje
2016-09-02 11:53:46
@szymon: aktualne plany zamieszczone są na PIERWSZEJ stronie blogu

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Matrix ]
Oczywiście chodzi o Cieszynską:)
[Matrix ]
21 stycznia Eurovia rusza z wycinką drzew, wycinka ma się odbywać przy ruchu wahadlowym....
[O_01]
Ta nazwa już się przyjęła w kraju, jest ponadto bardzo sugestywna, a przy tym wygodna....

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2553230
Newsów: 270
Komentarzy: 5611
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Rewolucja na ul. Cieszyńskiej (cd.) - kolejny wariant, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała