inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont ulicy Grunwaldzkiej i Dąbrowskiego. Nową nawierzchnię zyska odcinek od skrzyżowania Grunwaldzka/Kossaka aż do wlotu ulicy Dąbrowskiego do ulicy 3 Maja.
Pierwszy fragment całego ciągu drogowego, prowadzącego od ronda na Placu Zwycięstwa do ulicy Kossaka, wyremontowany został w zeszłym roku (czytaj więcej).

Prace polegać będą przede wszystkim na:
- wymianie nawierzchni
- przebudowie chodników
- przebudowie skrzyżowania Grunwaldzka/Wyspiańskiego: budowa lewoskrętów z ulicy Grunwaldzkiej w Wyspiańskiego (w obu kierunkach)
- stworzeniu nowych miejsc parkingowych przy ul. Grunwaldzkiej (poniżej skrzyżowania z ul. Listopadową), które powstaną z wyodrębnienia przestrzeni z istniejących chodników i pasów zieleni
- wymianie i przebudowie instalacji technicznych

Roboty budowlane mają zostać wykonane w ciągu 55 dni od daty przekazania placu budowy wykonawcy.
Otwarcie ofert cenowych w przetargu nastąpi 30 kwietnia 2014.

Grunwaldzka:

skrzyżowanie Grunwaldzka/Wyspiańskiego:

Dąbrowskiego:

plany: materiały przetargowe

2014-04-16 | Dodaj komentarz
miras
2014-04-16 21:22:26
Rozumiem, że bez dogi rowerowej...
inwestycje
2014-04-16 21:33:26
Oczywiście - bez.
ebi
2014-04-17 07:59:46
Ale o co chodzi z tymi rowerami? W naszym klimacie rowerem można poruszać się po drogach bezpiecznie tylko mniej więcej od kwietnia do września. To jest 180 dni. Przyjemnie można jeździć wtedy gdy nie pada. Bielsko jest drugim miastem w Polsce (po Zakopanem) z największą ilością opadów - ponad połowę dni w roku. To daje co najwyżej 80 - 90 dni w roku przyjemnej jazdy na rowerze. Normalni ludzie w dni robocze nie jeżdżą na rowerach bo pracują, a po pracy jedzą obiad i odpoczywają w naszych warunkach raczej pasywnie. Wychodzi na to, że 2/7 (sobota i niedziela) z 80 dni to ok. 23 dni w roku. Tyle w zasadzie jeździ się na rowerach. Budować specjalne drogi, żeby grupka bielszczan (szacuję, że osób, które systematycznie mają czas i ochotę poruszać się na rowerach jest w mieście ok. 400-500) mogła pojeździć sobie przez trzy tygodnie w roku na rowerach? To jest kompletna paranoja. Poza tym rowerzyści: - paraliżują ruch, - narażają siebie i innych nie umiejąc jeździć (nie kończą żądnego kursu jazdy), - nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego bo ich nie znają (nie przechodzą szkolenia i egzaminu - to przecież skandal !!! ), - jeżdżą nieoświetlonymi i niesprawnymi rowerami (brak badań technicznych), - często jeżdżą nietrzeźwi i pod wpływem narkotyków - wiecznie czują się szykanowani i wiecznie są na coś obrażeni. Każdy wie że rowerzyści to plaga polskich dróg, ale poprawność polityczna nie pozwala o tym głośno mówić.
Niewierny Tomasz
2014-04-17 08:28:09
Ebi mój drogi, czy po słowach kompletna paranoja nie przyszło Ci do głowy, żeby już nic nie pisać. Do tego momentu rzeczowo wyłożyłeś fakty, o których "rowerzyści" nie lubią mówić. Do tego porwałeś się na sakrum - marudum tego bloga czyli ścieżki rowerowe i podałeś fakty, które udeżeją w fundamenty wiary "rowerzystów". Tylko, że po tym co napisałeś dalej, na usta ciśnie się tylko jeden komentarz - kompletna paranoja.
T0mik
2014-04-17 09:26:25
Czy dobrze widzę, że z skrzyżowania Grunwaldzka - Wyspiańskiego znika sygnalizacja świetlna? Rozumiem, że na czas robót trzeba poszukać drogi alternatywnej.
inwestycje
2014-04-17 10:09:22
@T0mik: sygnalizacja nie zniknie
ja
2014-04-17 10:47:34
do Ebi: kierowcy też jeżdżą niesprawnymi, nieoświetlonymi pojazdami, pod wpływem alkoholu, bez uprawnień, nie przestrzegają przepisów i w tym wypadku nikt nie mówi żeby likwidować drogi. Przestrzeń publiczna jest dla wszystkich - kierowców, rowerzystów, pieszych. Na zachodzie Europy przestrzeń oddaje się ludziom, w Polsce niestety tak nie ma. W każdej wielomilionowej inwestycji uprzywilejowani są kierowcy. Dla kierowcy jest asfalt, dla kierowcy są miejsca parkingowe. Aktualnie mieszkam w Łodzi. Dotarcie do pracy (5km) zajmuje samochodem 30-60 minut, komunikacją zbiorową 40-50 minut, natomiast rowerem 25 minut niezależnie od korków na drodze.
Yanek
2014-04-17 11:48:40
Tylko że w Łodzi jest po płaskim i nie pada, ja też byłem jeździł chętnie do pracy rowerem, ale jest to niemożliwe z wielu powodów, nie tylko brak ścieżek w tym przeszkadza. Za to było dobrze jeśli miasto tworzyło by sieć ścieżek rowerowych łączących miejsca wypoczynku i rekreacji. Ludzie dla relaksu się przejdą a nie w nerwach i w deszczu do pracy.
Matrix
2014-04-17 15:12:04
@Inwestycje wspomniałeś, że w tym roku może będzie przetarg na ostatni fragment Sempołowskiej. Czy zostanie wybudowany brakujący odcinek ścieżki rowerowej między rondem z Kołłątaja, a PCK???
miras
2014-04-17 16:04:54
Komentarz ebi jest tak durny, że to chyba ironia.
Ca za osioł
2014-04-17 16:09:16
@ebi: jesteś skończonym kretynem. Takiego bełkoty na temat rowerzystów dawno nie czytałem. Weź się ogarnij albo zmień dilera.
Matrix
2014-04-17 18:56:04
Jeżdżę rowerem cały rok, jestem za budowa jak najwięcej dróg rowerowych wydzielonych z jezdni, a nie pseudo ścieżek rowerowych wymalowanych na chodniku. Jestem za rozbudową w Bielsku komunikacji w sensie eko, elektryczne autobusy albo trolejbusy, bo niestety tramwaje u nas to już nierealne. Marzeniem jest też dożyć zamknięcia dla ruchu centrum( 3 maja/zamkowa). I dlatego szkoda reagować na wypowiedzi takiego kretyna jak Ebi
inwestycje
2014-04-17 19:16:49
@Matrix - raczej będzie to tylko remont nawierzchni jezdni i chodników - bez żadnych nowych elementów, ale zaznaczam, że nie mam pełnej wiedzy
ebi
2014-04-18 10:59:22
Agresja, która przejawia się w wypowiedziach niektórych kolegów utwierdza mnie i tysięce innych czytelników tego forum o niestabilności emocjonalnej graniczącej z socjopatią autorów tych komentarzy. Ten żenująco niski poziom intelektualny nie jest może w tym wypadku na szczęście dziedziczny, ale wymaga z Waszej strony pewnego wysiłku. Przeczytajcie od czasu do czasu jakąś książkę lub choćby gazetę, zapoznajcie się z danymi zanim się wypowiecie. Wymieńcie poglądy z innymi i wyjdźcie z jaskiń.
aktywny biker
2014-04-18 16:43:42
@ebi: weź ty lepiej idź na korepetycje, ale z matematyki, bo twoje żenujące wyliczenia świadczą, że nie jesteś orłem w tej dziedzinie. 23 dni w roku jazdy na rowerze - dobre sobie. Niektórzy pracują i jeżdżą w tygodniu rowerem rekreacyjnie i dużo dojeżdżają do pracy. Widzę coraz więcej takich osób. Wiele jeździ od stycznia do grudnia, więc spuśćmy zasłonę milczenia na twoje teorie z tyłka wzięte.
inwestycje
2014-04-18 16:44:27
Też z branży drogowej, ale nie na temat wpisu: podniesiono dopuszczalną prędkość na niektórych fragmentach dróg dwujezdniowych w Bielsku-Białej: do 70 km/h na Andersa pomiędzy Armii Krajowej a Doliny Miętusiej oraz do 60 km/h na Partyzantów pomiędzy Długą a Bystrzańską (hotelem Vienna)
Matrix
2014-04-18 16:56:50
Zauważyłem, że Andersa w stronę Karpackiego 70 km/h, ale w stronę Bystrzańskiej została chyba 50 jak się dobrze widziałem?? Na Bystrzańskiej też mogli zrobić 70. 70 przydało by się też od tunelu do Kolistej ale nie wiadomo czy likwidacja skrzyżowania z Michałowicza dojdzie kiedyś do skutku!
Matrix
2014-04-18 17:13:43
W Wapienicy pierwsze drzewa poszły pod piłę przy skrzyżowaniu z Wapienicką. Miasto chyba zaczyna nas powoli przyzwyczajać do Cieszyńskiej bez drzew przed przebudową:(
Matrix
2014-04-19 10:42:23
Na Warszawskiej burzą starą stację Orlenu na skrzyżowaniu z Trakcyjną koło sklepu LUX.
inwestycje
2014-04-19 12:33:27
równają pod nową stację paliw (też Orlen) wraz z myjnią samochodową
Matrix
2014-04-19 12:46:13
Ciekawe czy zmienią coś na trakcyjnej przy budowie nowej stacji. Znowu na przeciwko Sfery 1,2,3 znowu zamienia się w Statoil, szkoda że jej nie zburzą i nie wybudują czegoś fajnego ja Waga. Wiem, że Waga może nie jest urodziwa ale lepsze to niż skup złomu i widok na pejzaże PKP.
maras49
2014-04-19 13:17:02
teren na którym jest 1.2.3..jest dość "intratny". Myślę, że lepsza byłaby inna jego funkcja. W pobliżu handlowego skupiska bardziej przydają się przystanki końcowe komunikacji zbiorowej. Np przystanek Busów i MZK z rejonu fatalnego estetycznie w rejonie ul. Okrzei (wejścia na kładkę). Pewnie zaraz ktoś napisze że "kasa" itd. Puty kasa będzie rządziła funkcjonalność i wygoda muszą iść w odstawkę..
Matrix
2014-04-19 20:15:57
@Maras49 dobry pomysł z przystankiem komunikacji zbiorowej, można było by zrobić tam plac na kilka stanowisk zadaszony. Oprócz przystanków końcowych mogły by się zatrzymywać tam wszystkie linie autobusowe i busowe, które Wałową przejeżdżają tak jak jest na osiedlu Beskidzkim plac autobusowy. Przez to można było by zlikwidować przystanek przy Sferze, bo autobusy w obu kierunkach mogły by się tam zatrzymywać, gdyż mogły by nawracać na rondach.
bogdanbo
2014-04-20 20:52:28
>@ebi ! Od ubiegłej Wielkanocy na rowerze jeździłem jakieś 200 dni, do pracy również. Tak całkiem bez agresji - swoje wywody wsadź sobie gdzieś. po prostu wal się!
Filip
2014-04-20 21:12:11
@inwestycje Od strony Vienny jest 70 km/h.
Matrix
2014-04-20 21:19:14
@Filip od strony Vienny jest 70 ale już od skrzyżowania z Długą zaraz za przejściem dla pieszych jest 60. Ciekawe czym to jest spowodowane?
inwestycje
2014-04-20 23:38:44
zapewne tym, że jadąc w stronę centrum nie ma żadnego wjazdu/zjazdu, natomiast w kierunku Bystrej jest wjazd do Biedronki
gruba_anka
2014-04-25 13:27:41
Zostawcie ebiego. Chłopak ma pewne kompleksy i rekompensuje je sobie samochodem. No a poza tym rowerzyści to narkomani, którzy na dodatek nadużywają alkoholu Hahaha. Nieobyty w świecie
gruba_anka
2014-04-25 14:29:27
@ matrix, piszesz o ograniczeniu ruchu w centrum (Zamkowa i 3 Maja). Oczywiście wielu z nas sobie by tego życzyło. Zamkowa i 3 Maja, coś na kształt ulicy Wałowej w Krakowie itp. itd. Zapewniam Cię, że coś takiego, przy obecnej ekipie leśnych dziadków z MZD NIGDY SIĘ NIE STANIE. Urzędnicy tworzą jakieś raporty - jak ostatni o ochronie środowiska - w których piszą, że komunikacja zbiorowa, że popularyzacja rowerów, że obwodnice itp. itd, a jest jak każdy widzi. Szkoda na to papieru . Ja mieszkam przy Młyńskiej, gdzie jest po prostu niebezpiecznie i wąsko, bo dużo kierowców znalazło sobie skrót z centrum. Czasami ciężko przejść przez jezdnię, włączyć się do ruchu, na ul. Żywieckie Przedmieście - przedłużeniu ulicy nie ma nawet chodnika. Polecam zobaczyć skrzyżowanie Reymonta z Młyńską to dopiero kwiatek. A wg głównego inżyniera ruchy w MZD ta osiedlowa Młyńska ma odciążać dwupasmową ulicę Partyzantów (drogę wojewódzką 942). Facet pewnie nie słyszał nic o tym, że największa przepustowość mają ulice jednokierunkowe, o uspokajaniu ruchu też nie. W ogóle jest niedzisiejszy. Problem będzie jak kogoś tu potrąci A poza tym zdziwilibyście się jak silny głos ma nasz pan prezydent w tych sprawach, zdziwili
O_01
2014-04-26 07:28:18
A ja będę ebiego bronił. Jak dotąd, większość komentarzy jego wypowiedzi to głównie inwektywy pod jego adresem. Nieliczne są próby odpowiedzi merytorycznych. Wzywam więc adwersarzy ebiego: podyskutujcie z nim merytorycznie! No i nie demonizujcie znaczenia ścieżek rowerowych. Nie na każdej ulicy w B-B da się takową wybudować, czy wyznaczyć...
biker
2014-04-27 10:14:30
@O_01: Człowieku bronisz tych bzdetów, które ten człowiek wypisuje i jeszcze chcesz żeby prowadzić z nim merytoryczną rozmowę? Buahaha...
maras49
2014-04-27 16:02:10
Szanowni forumowicze. Kiedy dorośnie u nas demokracja. Jeśli się chce, aby szanowano czyjeś zdanie, musi być szanowane zdanie innych. W demokracji nie ma pojęcia „JEDYNIE SŁUSZNEJ OPINII”. To nie te czasy, które nieraz się potępia. A co się robi - dokładnie tak samo. Kierowcy popierają drogi, piesi chodniki a rowerzyści ścieżki – i to jest normalne. A ile procentowo przypada na każdych - to jest zupełnie inna sprawa, lecz wydatki budżetowe chyba tak są dzielone. Może jest inny sposób, ale to zależy od tych, których w WOLNYCH wyborach wybieramy. Wniosek – po części mamy wówczas pretensje do siebie samych. Pozdrawiam.
inwestycje
2014-04-27 21:07:02
Nie dziwię się, że nie szanuje się zdania ebiego, jeśli tenże obraża innych uczestników ruchu. Wielu rowerzystów (w tym i ja) może czuć się urażonymi. Dlatego też, nie mam żadnej ochoty i potrzeby brania udziału w tej "dyskusji". Stereotypizowanie i szkalowanie rowerzystów, dużą ich część nazywając narkomanami i alkoholikami, jest po prostu karygodne. Równie dobrze, można kierowców aut (w tej grupie jak rozumiem znajduje się ebi) nazwać zabójcami, bo to oni powodują wypadki śmiertelne, a nie rowerzyści. Może to także piraci drogowi i wariaci, bo to przecież kierowcy aut (a nie rowerzyści) przekraczają dopuszczalną prędkość? Taki sam jest właśnie poziom argumentacji ebiego, wydaje mi się skrajnie nieracjonalny i odrealniony. Pseudoargumenty o nieznajomości przepisów i braku przebytych szkoleń u rowerzystów są po prostu śmieszne. Z tego co się orientuję, to piesi też nie zdają egzaminu z zasad poruszania się po chodniku i po "zebrze" - czy powinni zniknąć z polskich ulic i chodników? No przecież bzdura na kółkach... rowerowych.
Matrix
2014-04-27 22:36:21
Wolność słowa, rozmowa merytoryczna mogę zrozumieć ale nie mogę zrozumieć jak można obrażać ludzi w taki sposób.I wypowiedź @Inwestycje powinna być zakończeniem na temat Pana E...
maras49
2014-04-28 08:36:57
ostatnim zdaniem potwierdziłeś moje przypuszczenia - zawsze ma być zdanie (czytaj:decyzja) JEDNEGO, a nie większości...No comment...
Münchner
2014-05-02 12:09:11
@Ebi: Czy wedlug Ciebie na rowerze mozna jezdzic tylko 3 tygodnie w roku?! Mieszkam obecnie w Monachium, gdzie warunki meteo sa W MIARE porownywalne- tzn. zima pada snieg, jest tez sporo deszczu, bywaja silne mrozy, ale te wszystkie czynniki nie zniechecaja ludzi do poruszania sie jednosladami. Zwazywszy na cene samochodow, paliwa oraz ubezpieczenia samochodu, a takze na cene biletow komunikacji miejskiej - rower jest czesto glownym sposobem poruszania sie po miescie dla wielu Monachijczykow. Czy nie przyszlo Ci do glowy, ze mogloby byc podobnie w B-B, gdyby istaniala spojna siec drog rowerowych. Ze matki puszczalyby swoje dzieci do szkol na rowerach, gdyby to bylo bezpieczne? Ze ludzie mogliby tak dojezdzac do pracy?
ebi
2014-05-05 09:46:39
Żeby nie było wątpliwości to uważam, że rowery są w porzędku. Sam czasem z przyjemnością jeżdżę - ale bezpiecznie, nie utrudniając ruchu. Rozbudowa infrastruktury rowerowej jest jednak kosztowna i kłopotliwa, a w żaden sposób nie przyczynia się do rozwoju miasta (wzrost gospodarczy, rozwój i takie tam inne drobiazgi). Warto byłoby wobec tego, aby rowerzyści dołożyli się do budowy i utrzymania ścieżek płacąc opłaty i rejestrując rowery. Rowerzyści nie mogą być traktowani na specjalnych zasadach. Mówiąc ogólnie chodzi o to żeby ogon nie machał psem.
Münchner
2014-05-05 11:00:02
@Ebi: zalamujesz mnie, a staram sie przeciez rzetelnie prowazdzic dyskusje. Piszez, ze jezdzisz rowerem tylko tak, aby nie utrudniac ruchu oraz, ze rozwoj infrastruktury rowerowej nie przyczynia sie do wzrostu gospodarczego. Nawet nie sposob z Toba polemizowac, gdyz Ty rowerzyste "a priori" traktujesz jako gorszego uczestnika ruchu. W zasadzie od poczatku to jest sedno Twojego toku myslenia. Piszesz, ze sciezki rowerowe nie przyczyniaja sie do wzrostu gospodarczego. Przepraszam, a Grundwaldzka i Dabrowskiego bez tych sciezek przyczyni sie do tego wzrostu?! W jaki sposob?! Idac tym tokiem myslenia zadam Ci pytanie- po co remontowac chodniki i stawiac nowe? Tez nie przyczyniaja sie do wzostu i sa kosztowne. Niech babcie sobie lamia nogi, niech estetyka miasta bedzie na fatalnym poziomie. Przeciez Ty masz samochod, reszta sie nie liczy. Juz poprzednio napisalem, ze gesta siec sciezek rowerowych zapewnilaby mieszkancom B-B dojazd do pracy i szkol (mysle, ze nawet przez 9-10 mc-y w roku, jesli komus zimno nie straszne). To z kolei pozwoliloby zmienjszyc wydatki na sluzbe zdrowia (czlowiek w ruchu to zdrowy czlowiek) oraz na komunikacje miejska - mniejsza ilosc potrzebnych autobusow, mniej kursow, etc. W przeciwienstwie do innych tutaj, staralem sie Ciebie nie obrazac i prosze o to, zebys pomslal, ze moze Twoj punkt widzenia nie koniecznie jest ta jedna, jedyna sluszna opcja. Viele Grüße!
ebi
2014-05-05 13:07:38
Już widzę to zadowolenie mieszkańców, których w urzędzie obsługiwać będzie 67-letnia, okryta lekkim tłuszczykiem urzędniczka, spocona i zasapana po godzinnym pedałowaniu (o ile to przeżyje - w Polsce wiek emerytalny wynosi 67 lat), ponieważ dzięki radosnemu rozwojowi ścieżek rowerowych zlikwidowano koleją linię autobusową.
ebi
2014-05-05 13:10:43
A na Komorowickiej dzisiaj wypadek pijanego rowerzysty.
inwestycje
2014-05-05 13:15:30
nie wiedziałem, że tak wyglądają rowery: http://www.bielsko.biala.pl/userfiles/aktualnosci_galerie/26918/139928447342228300.jpg
ebi
2014-05-05 13:25:45
Forma nie jest istotna. Motorower jest rowerem z silnikiem tak jak motolotnia jest lotnią a motopompa jest pompą. Tak samo stwarza zagrożenie na drodze a dodatkowo dymi i hałasuje.
Münchner
2014-05-05 13:42:54
@Ebi: argumenty ktore wysnuwasz sa coraz slabsze... tonacy brzytwy sie chwyta. Celowo zaklamujesz rzeczywistosc, mowiac, ze byl wypadek z udzialem ROWERU, podczas gdy na zdjeciu widac MOTOR/MOTOROWER, a wiec pojazd, ktoremu blizej do samochodu, ktory sie ma poruszac po ulicach a nie sciezkach rowerowych czy chodnikach. Zaklamujesz tez rzeczywistosc mowiac o spoconych i grubych 67-latkach w Urzedzie Miasta (przy okazji sam obrazasz tutaj pewna grupe Bielszczan, mimo, ze oczekujesz szacunku dla siebie). Bylem ostatnio w Bielsku jakis rok temu i musialem odwiedzic UM... obslugiwaly mnie same kobiety w wieku 25-35 lat, bynajmniej nie grube. A jazda z umiarkowana predkoscia na rowerze do pracy nie spowoduje, ze komus pot bedzie sie lal z czola... sorry to nie Tour de Pologne. Na prawde nie rozumiem Twojego zacietrzewienia i probe prowadzenia debaty w sposob klamliwy (patrz Twoje argumenty: wypadek roweru, spocone urzedniczki, rowerem tylko przez kilka tygodni w roku, sciezka rowerowa nie przyczynia sie do wzrostu gospodarczego a ulica bez nich juz tak). Podaj chociaz jeden rzetelny argument, ze sciezek rowerowych nie powinno byc, bo poki co (przynajmniej mam taka nadzieje) raczej swiadczysz nam, zwolennikom rowerow, niedzwiedzia przysluge prowadzac ta dyskusje :)
inwestycje
2014-05-05 14:04:42
@ebi: motorower ma tyle wspólnego z rowerem, co motolotnia z motocyklem / sam wpadasz w pułapkę własnego, jakże obcego dla mnie, toku myślenia - w pierwszym wpisie oburzałeś się, że rowerzyści rzekomo nie znają przepisów, bo nie muszą zdawać egzaminu na prawo jazdy; otóż w przypadku pojazdu (motorower/skuter), który prowadził pijany kierowca - prawo jazdy jest wymagane i ów kierowca przeszedł całą procedurę szkolenia oraz zdał egzamin państwowy (teoretyczny i praktyczny)! / nawiązując do Twoich słów o tym, że inwestycje w infrastrukturę rowerową nie generują żadnych korzyści: czy hospicja albo opieka paliatywna to też niepotrzebne inwestycje - przecież w żaden sposób nie wpływają na rozwój miasta, nie generują wzrostu gospodarczego a wręcz koszty... Turystyka górska, rozwój bibliotek, budowa sal koncertowych itd. też nie są inwestycjami dochodowymi. Mamy z nich wszystkich zrezygnować? Zapomniałeś chyba, że organizm miejski (także wiejski, wojewódzki, państwowy itd.) nie jest komercyjnym przedsiębiorstwem, które jest nastawione wyłącznie na zysk. Nie chcę przypominać, do czego doprowadziły kiedyś takie utylitarne poglądy... / Pisanie o kondycji fizycznej innych osób (urzędniczek) jest niczym innym jak po prostu chamstwem. Rozumiem, że według Ciebie z rowerów nie mają prawa korzystać 67-letnie kobiety z tuszą? Nie mają mogą pracować w urzędzie, tylko dlatego, że Tobie się to nie podoba. Twoje poglądy są odrażające, szkodliwe i niebezpieczne...
maras49
2014-05-05 17:27:57
@ebi. Gdybym choć przez chwile pomyślał, że dyskusja n/t rowerów przerodzi się w Twój bełkot (nie znajduję innego określenia), nie wspomniałbym o demokracji i wolności słowa. Taka postawa jest szkodliwa demokratycznym zasadom rozwoju społeczeństwa. Cofam „wszystkie demokracje” ;-) z tego postu. Pozdrawiam rozsądnie myślących.
maras49
2014-05-05 17:35:35
Dziś miały być otarte koperty z przetargu o nadzór na odcinkiem S1 BB-Żywiec. Gdyby ktoś coś wiedział na temat "po otwarciu" to proszę tu napisać - kto i za ile...Pozdrawiam.
inwestycje
2014-05-05 18:32:48
@maras49: a wiadomo :) najtańsza oferta 3,9 mln zł konsorcjum: Inko Consulting + Euroconsult (Hiszpania) + MP-Mosty. Kosztorys inwestora: 10,8 mln zł.
maras49
2014-05-05 18:39:13
@inwestycje - dzięki - swoją droga strasznie zaniża ceny MP Mosty - nie pierwszy już raz to widzę. Potem ten nadzór tak wygląda jak wygląda...Pozdrawiam.
inwestycje
2014-05-05 18:42:44
Lider konsorcjum Inko Consulting nadzorowało też budowę A4 Krzyż - Dębica Pustynia i efekty nie są tam zbyt zadowalające...
ebi
2014-05-06 09:16:52
Rowerzysta prawie zabił na Zwardońskiej bezbronne dziecko. Gratuluję cylkistom dobrego samopoczucia.
maras49
2014-05-06 09:44:34
@inwestycje - wiem coś niecoś na temat tego odcinka - byłem na wcześniejszym Pozdro.
inwestycje
2014-05-06 09:48:15
@ebi: A może byś się odniósł do argumentów innych, a nie wpisywał kolejnych wrzutek. Jak widać, nie da się z Tobą rzeczowo rozmawiać - nie potrafisz się odnieść do tego co napisali inni. A może nie chcesz, bo wiesz, że Twoje argumenty są po prostu nietrafione i śmieszne. / Czy znasz okoliczności tego wypadku? Jeśli tak, to zgłoś się na Policję, bo nawet oni nie wiedzą jak do niego doszło: http://www.bielsko.slaska.policja.gov.pl/ka2/informacje/wiadomosci/113469,Rowerzysta-potracil-dziecko.html Dlaczego od razu zakładasz, że to wina rowerzysty? Żenujące naciąganie każdego faktu pod swoje potrzeby.
Münchner
2014-05-06 10:57:50
Polemika z Ebi'm nie ma jakiegokolwiek sensu. Lepiej po prostu przemilczec nastepne jego komentarze. Czlowiek przedstawia rzeczowe argumenty, a on wysuwa bzdurne/ klamliwe/ niepotwierdzone kontrargumenty. Nie chce tu go obrazac, ale jest to czlowiek o malej swiadomosci spolecznej. Liczy sie tylko on i jego samochod. Natomiast jesli chodzi o inwestycje, to wazne sa dla niego tylko te, z ktorych on bedzie korzystal. Rzesta spoleczenstwa sie nie liczy. Dodatkowo przez to co on pisze przebijaja sie poglady radykalne, byc moze nawet skrajne (obstawiam prawicowe) - w sensie takim, ze Ebi uwaza, ze jedynym slusznym sposobem na zycie jest jego zycie. Jezeli ktos ma inny pomysl na samostanowienie (np. jazda rowerem zamiast samochodem), to nalezy go osmieszyc, upodlic a jego postawe storpedowac. Na dodatek bedzie krzyczal na prawo i lewo, ze wszycy go obrazaja oraz ze dzieje sie mu krzywda, ze tacy jak on sa szykanowani przez jakas mniejszosc, ktora wysuwa bzdurne postulaty. Niestety nie widzi tego jak sam obraza i miesza ludzi z blotem. Dodatkowo pewnie nie jest usatysfakcjonowany finansowo i rzuca sie, ze jego podatki sa topione w niewlasciwych inwestycjach. To tyle z mojej strony- koniec mojej polemiki z tym panem...
PetriX
2014-05-07 10:36:53
Bielsko, to zacofane miasto - z żadnego osiedla nie można podjechać rowerami do centrum, to skandal!!!!! Pojedyncze rajdy rowerowe nie zmienią mentalności ani przyzwyczajeń ludzi z poprzednich dekad a i młodzi nie mają na co liczyć - pamiętam , że w Poznaniu 15 lat temu można było centrum rowerem objeździć - ale tam widocznie matoły mieszkają - przecież te ścieżki nigdy im się nie zwrócą!!!!!!
DooP@
2014-05-07 16:16:32
sory Stary, ale nie kumam. Wg Ciebie w Poznaniu są ścieżki a nikt nie jeździ, a w BB na odwrót? O co tu biega ?
Münchner
2014-05-08 11:21:34
@DooPa: to chyba bylo szydzenie z mentalnosci Ebi'ego i jego sposobu patrzenia na swiat i inwestycje...
inwestycje
2014-05-09 12:20:27
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na Grunwaldzką/Dąbrowskiego złożyła Eurovia Polska S.A.
kuba.galeski@gmail.com
2014-05-09 21:42:50
cieszy mnie dyskusja na temat rowerów, ponieważ jest więcej zwolenników tej opcji poruszania się po mieście niż przeciwników ( w sumie jest jeden - tzw. ebi). Sam codziennie dojeżdżam do swojego biura z ul.Poniatowskiego do centrum (Barlickiego) rowerem. Nie jest to czysta przyjemność (mam spore doświadczenia z Berlina, Amsterdamu i rozwijającego się pod tym względem prężnie Wrocławia) ale cieszy mnie że coraz więcej osób widzę na tej samej trasie. Pogoda, moim zdaniem nie jest ograniczeniem w mieście (błotniki i kurtka przeciwdeszczowa wystarczą żeby bez szwanku dojechać do pracy). Górki i dołki też - przerzutki dają rade. Największe ograniczenie to brak infrastruktury i świadomości kierowców. Szkoda że kolejna inwestycja jest pozbawiona myślenia pro-rowerowego. W świecie "zachodnim" już od dawna wiadomo że rozwój infrastruktury samochodowej rozwiązuje problem zakorkowania miasta na najwyżej trzy lata. Później sytuacja wraca do punktu wyjścia - po prostu im wygodniejsze drogi, tym więcej ludzi z nich korzysta. Jedynym rozwiązaniem by mieszkać w mieście czystym, zdrowym i bezpiecznym to komunikacja publiczna i rowery. Każdy kto jeszcze tego nie wie zostaje w tyle. Wypadki zdarzają się zawsze, z udziałem rowerzystów też - tylko o ile mniej groźne jest zderzenie rowerzysty z pieszym lub drugim rowerzystą w porównaniu z wypadkiem samochodowym? Myślę że Bielsko powoli dorasta do zorganizowania MASY KRYTYCZNEJ...
Gumiś
2014-05-11 12:29:38
W sumie nie wiem co jest bardziej przerażające - wpisy jakiegoś sfrustrowanego antyrowerowego ignoranta, czy wywody filozoficzno-moralne pisane mu w odpowiedzi. Okraszone głęboką analizą jego psychiki i przypisywanie mu konkretnych poglądów politycznych!!! Ogarnijcie się ludzie :)
PetriX
2014-05-11 17:08:15
Czy, to nie paradoks, że "ustawę rowerową" prezydent Komorowski podpisuje w Bielsku czyli na "rowerowej pustyni" ???
Dzin
2014-05-11 21:39:35
@edi: aż żal komentować twoje wpisy. "Prawie zabił na Zwardońskiej bezbronne dziecko" - w dodatku kłamiesz. Nie było tam zagrożenia życia! Radzę zapoznać się z oficjalną informacją rzecznika bielskiej policji. W tym wypadku natomiast nie było "prawie": http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15757016,Prezydent_zlapal_pijanego_kierowce__ktory_zabil_rowerzyste.html Bądźmy bardziej rozsądni zanim zasiądziemy za sterami dowolnego środka transportu.
inwestycje
2014-05-23 20:23:36
Wczoraj podpisano umowę z Eurovią na kwotę 3.068.498,76 zł. Kosztorys inwestorski wynosił 3.231.923,25 zł.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Janusz]
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
[skyscrapper]
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
[Mark]
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2683410
Newsów: 270
Komentarzy: 5643
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Grunwaldzka i Dąbrowskiego do remontu, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała