inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

W najbliższych latach rozpoczną się dalsze etapy rozbudowy ulicy Żywieckiej. Po przeprowadzonych pracach na odcinku od ulicy Górskiej do węzła z S69, do wyremontowania pozostało jeszcze ponad 4,2 km. Głównymi, zauważalnymi zmianami będzie budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic Żywieckiej - PCK - Skłodowskiej-Curie, budowa dwóch przejść podziemnych w jego rejonie oraz wykonanie pasów do lewoskrętów na odcinku od węzła z S69 do granicy miasta.

Etap I , odcinek I - od ul. Ks. S. Stojałowskiego do ul. PCK o długości około 770 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 13,35 m do 13,70m;
- chodnik obustronny o szerokości zmiennej od 1,65 m do 3,35 m;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska;
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych (rejon budynku ul. Żywiecka 21) i nowoprojektowane zatoki w rejonie Stadionu Miejskiego;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Stojałowskiego - Lipnicka, przejście dla pieszych przy ul. Cmentarnej, dodatkowe przejście dla pieszych w sąsiedztwie Stadionu Miejskiego;
- budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu Żywiecka - PCK - Skłodowskiej;
- budowa dwóch przejść podziemnych (pod ulicą PCK i pod ulicą Żywiecką) w rejonie ronda turbinowego.

Plan (rondo turbinowe Żywiecka - PCK - Skłodowskiej ujęte na kolejnych rysunkach):

Rondo turbinowe (wariant preferowany):

Rondo turbinowe (wariant 2):

Etap I, odcinek II - od ul. PCK do ul. Poniatowskiego o długości około 780 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 13,50 m do 13,70 m;
- chodnik obustronny o szerokości 2,00 m;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska.
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Lenartowicza, Poniatowskiego, Tuwima.

Etap II - odcinek ulicy od ul. Poniatowskiego do ul. Górskiej o długości około 1100 m.

- klasa drogi G1/4 (o przekroju jedna jezdnia po dwa pasy ruchu w każdym kierunku);
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: 7,0 m po 3,5 m na pas ruchu;
- chodnik obustronny o szerokości 2,0 m;
- urządzenia ochrony środowiska;
- zatoki autobusowe w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu ulicy Żywieckiej z ulicami: Gen. Bora-Komorowskiego - Łagodnej, Straconki, Górskiej.

Etap IV - odcinek ulicy od ul. Narciarskiej do granicy miasta Bielska-Białej o długości około 1580 m.

- klasa drogi G1/3 (o przekroju jedna jezdnia o jednym pasie ruchu w każdym kierunku);
- środkowy pas do obsługi lewoskrętów szer. 3,0 m;
- kategoria ruchu KR5;
- obciążenie 115 kN/oś;
- szerokość jezdni: zmienna w granicach od 10,00 m do 10,65 m;
- chodnik obustronny o szerokości zmiennej od 1,65 m do 3,35 m;
- nowe przejścia dla pieszych z azylami;
- budowa zatok autobusowych w miejscu istniejących przystanków autobusowych;
- nowe zjazdy do ulic ślepych i posesji prywatnych;
- urządzenia ochrony środowiska.


Inwestycja przeprowadzona będzie najprawdopodobniej przed 2017 rokiem. Wszystko wskazuje na to, że uzyska dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - wpisana jest jako propozycja projektu realizowanego w ramach „Strategii dla Rozwoju Polski Południowej do roku 2020". Przebudowa ulicy Żywieckiej jest częścią większego zadania, którego koszty liczone są na ok. 230 mln zł - oprócz tej drogi, przebudowana ma zostać ulica Krakowska oraz inne odcinki drogi krajowej nr 52 w województwie śląskim.

2014-09-02 | Dodaj komentarz
Filip
2014-09-02 23:14:57
@inwestycje Bardzo szkoda, że nie zrobią (2x2 zamiast 1x4) nawet tam gdzie jest miejsce bez zbędnych (i drogich) wykupów.
Fred
2014-09-03 00:48:13
Widze ze w Bielsku powazny ciagle w podziemiu a dostepnosc miasta dla pieszych ciagle nieistotna. Kiedy żywiecka nie ma juz takiej "odpowiedzialnosci" z powodu budowy s69 spokojnie mozna zrobic wiecej wysepek I przejsc dla pieszych z azylami (bez swiatel) przejscia podziemne ze wzgledu na koszty I potem niebezpieczenstwo w nich panujace odradzam. Szkoda ze traci sie cene tereny pod poszetrzenie drogi ktora dochodow nie prZynisi a sluzy swoja przepustowoscia TYLKO przez dwie trZy godziny dziennie
Fred
2014-09-03 00:49:03
Widze ze w Bielsku PIESZY (zamiast powazny)
Jerzy
2014-09-03 08:00:02
Miasto jest dla ludzi nie dla samochodow !!!! Kiedy decydenci i projektanci to zrozumieja ? "Nasi " zostali w epoce "Gierka" Biedne Bielsko ,kiedy sie od nich uwolnimy, może w tych wyborach ?
stork
2014-09-03 09:03:27
Mam wrażenie, że pierwsza mapka jest niektualna (bryła stadionu znajduje się bliżej Żywieckiej, na mapce widać nieistniejące już budynki, planowany jest zdaje się spory parking w miejscu boiska treningowego, który potrzebować będzie skomunikowania z Żywiecką, planowane centrum handlowe po drugiej stronie Żywieckiej z dojazdami oraz zmianą połączenia ul. Dawnej z Żywiecką).
dddd
2014-09-03 09:40:16
Rondo na PCK - Żywiecka, bardzo dobry pomysł , poprawi płynność ruchu, czekam az w końcu ktoś wpadnie na to ze na Michałowicza Andersa tez trzeba zrobic rondo i to duże.
ollo
2014-09-03 09:47:36
@stork Przedstawiony projekt przewidziany jest do aktualizacji. MZD w czerwcu ogłosiło przetarg na taką aktualizację lecz przetarg unieważniono: http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80&przetarg=532
anafik
2014-09-03 10:10:40
Taki projekt - bez ścieżki rowerowej - to porażka.
Münchener
2014-09-03 11:36:25
W XXI wieku przejscia dla pieszych w podziemiu! Te lesnie dziadki, ktore rzadza miastem maja mentalnosc z lat 50 tych ubieglego wieku. Rece opadaja. Przykre jest to, ze jak jestem w BBA to wydaje mi sie, ze wszyscy spoczeli na laurach. Powtarza sie w kolko, ze bezrobocie jest niskie, ze powstaja nowe firmy. Tylko co z tego?! Bielsko stac na znacznie wiecej. Trzymam kciuki, ze Bielszczanie wybiora w wyborach samorzadowych kogos ogarnietego (o ile taki sie pojawi).
maras49
2014-09-03 12:18:21
Jak się projektuje rondo w rejonie słabego natężenia ruchu pieszego (a tu tak jest) budowa przejść podziemnych jest nieekonomiczna. Już samo rondo spowalnia ruch na swoich wlotach, więc samo zastosowanie przejść przez jezdnię w tych miejscach bardziej poprawi bezpieczeństwo. Należy je tylko odpowiednio umiejscowić . Należy dążyć to tego, aby metodami geometrii jezdni obniżyć prędkość samochodu dojeżdżającego do ronda. Jak najbliżej strefy ronda umiejscowić pasy przejść dla pieszych z szykanami utrudniającymi przebieganie na wprost i przejeżdżanie rowerów z tzw. rozpędu jazdy po chodniku czy ścieżce. Sygnalizację należy stosować w miejscach KONIECZNYCH i wynikających z obserwacji ruchu – zwykle cykliczną w okresach szczególnego natężenia ruchu pieszych i rowerów.
maras49
2014-09-03 12:27:38
C.d. Zastosowanie odpowiedniej geometrii ulic dojazdowych do ronda poprawia często bezpieczeństwo przejścia dla pieszych. Np. poprzez szersze „rozwidlenie” jezdni wlotowych do ronda. Powstaną wówczas większe wyspy-azyle dla pieszych, a sam rozdział jezdni zmusza kierowcę do większej uwagi. Często rozdzielenie kierunków ruchu jest już powodem do zmniejszenia prędkości pojazdu. Ponadto zastosowanie dwóch naprzemiennych łuków na dojeździe do ronda (do przejścia dla pieszych) odpowiednio wyliczonych na redukcję prędkości, realnie obniża prędkość pojazdu. Jest wiele możliwości…Pozdrawiam.
ebi
2014-09-03 13:28:39
do anafik: spokojnie - ścieżki dla cyklistów będą na pewno w następnym etapie budowy drogi... pod ziemią - jak przejścia dla pieszych. Generalnie projekt nieciekawy. Ogromna większość kobiet nie ma pojęcia jak jeździć po rondzie turbinowym (vide - ronda przy Sferze). Przewiduję niezły ubaw, zwłaszcza od strony Żywca. Geometria drogi powina umożliwiać jak naszybszy przejazd samochodów - wtedy nie tworzą się korki. Ronda, przejścia dla pieszych, a zwłaszcza światła, utrudniają ruch i korkują miasto. Celem budowy dróg jest umożliwienie sprawnego poruszania się samochodów a nie stanie w kolejkach na światłach albo wykręcanie po serpentynach. Popatrzcie na amerykańskie miasta z lotu ptaka. Chyba że nie o to nam chodzi - to zróbmy wszędzie deptaki i będzie święty spokój. Poza tym większość wypadków z pieszymi jest na przejściach - gdyby ich nie było - ilość wypadków na pewno by się mniejszyła radykalnie. Rozdzielanie pasów drogi wysepką jest bez sensu ponieważ w razie awarii nie można pojazdu ominąć.
Jerzy
2014-09-03 13:47:51
Najlepiej dla ciebie poprzedniku żeby pieszych nie było wcale .Super myślenie .Nadajesz sie do tej ekipy z ratusza ..
maras49
2014-09-03 16:54:22
Do ebi - Ameryka jest dla amerykanów - oni myślą dobrze, ale dla siebie. My spod ogona sroki nie wyszli, swój rozum mamy. Jeśli wg Pana źle myślą Polacy - to Pan też (chyba że inna nacja - to przepraszam). Malkontentem być jest łatwo i wygodnie - stworzyć coś samemu (a nie tylko mówić) trudniej.
O_01
2014-09-03 17:36:06
Projektantem jest WBP Zabrze. To samo biuro, które spieprzyło projekt przebudowy DK1 w Tychach. Czarno to widzę...
dym
2014-09-03 22:10:33
Miasto z obwodnicą, a projektanci chyba dalej mają stare dane natężenia ruchu kiedy jej nie było. Po co robić przejścia podziemne w rejonie ronda?!
Münchner
2014-09-04 12:49:45
@Ebi: Jak zawsze jestes w formie i jak zwykle musisz skrytykowac kobiety w swoim komentarzu. Uwazam, ze bledy sa w takim samym stopniu popelniane przez wszystkich kierowcow niezaleznie od plci (dodam, ze jestem mezczyzna). Niektore kobiety jedynie sa ostrozniejsze przez co wydluza sie czas zanim wykonaja pewne manewry. Co do sprawy szybkosci to mylisz sie, ze sensem jest aby samochody na Zywieckiej poruszaly sie jak najszybciej jak sie da. Teraz, gdy jest obwodnica to ta droga nie powinna sie niczym roznic od Piastowskiej, a dozwolona predkosc powinna wynosic 50-60 km/h. Nie wiem z jakimi amerykanskimi miastami porownujesz BBA, ale w tych ktore sa porownywalnej wielkosci masz swiatla lub znak stopu praktycznie na kazdym skrzyzowaniu przy takich ulicach jak Zywiecka
olo
2014-09-05 16:06:48
obowiązkowe szerokie przejście na wysokości stadinu dla kibiców
Cynik
2014-09-10 09:01:20
@olo - oraz obowiązkowe szczepienia przeciw wściekliźnie dla psudokibiców oczywiście :/
Rycho
2014-10-31 08:19:55
a nikt nie pomyślał, żeby na wysokości wejścia na stadion zrobić tunel dla samochodów, "ruch pieszy nad żywiecką" piękny deptak o szerokości 50 m wystarczy i bezpiecznej dla kibiców i dla innych pieszych (likwidacja przejścia po pasach po lewej jak i prawej strony stadionu. A po drugiej stronie zaprojektować teren rekreacyjny i po meczu można zorganizować "imprezę rodzinną"
Tom
2014-11-19 10:45:04
Dodajcie przejścia dla pieszych przy Lenartowicza i przy Łagodnej przejście przez żywiecką od strony północnej. Teraz aby tam przejść trzeba stracić dobre kilka minut a wieczorem tunelem trochę strach
ROWERZYSTA
2014-12-05 11:41:41
Dlaczego znowu nie ma drogi dla rowerów??? dramat z tym MZD
GustawIIAdolf
2014-12-06 15:03:59
Kolejny jeden z nielicznych skwerów zostanie zlikwidowany... A ludzi wysyła się w podziemia. Trudno mi znaleźć wytłumaczenie, jak większości mieszkańców Bielska taki stan odpowiada, wybierając na nową kadencję starą władzę, dla której liczy się SZEROKO po trupach. Widocznie ta większość porusza się jedynie samochodami. Skądinąd we wspomnianej szerokości jak zwykle brakuje 1,5 m na ścieżkę rowerową.
inwestycje
2016-09-27 19:14:37
AKTUALIZACJA: u zbiegu ulic Żywieckiej - PCK - Skłodowskiej-Curie nie będzie budowane rondo turbinowe, a jedynie przebudowane zostanie obecne rozwiązanie z sygnalizacją świetlną
PMTR
2017-03-21 17:32:04
Witajcie, nie znam się na projektowaniu, dlatego zapytam Was. Czy na skrzyżowaniu Żywiecka/Tuwima można wprowadzić rozwiązanie, które pozwoliłoby na skręt z Żywieckiej (od centrum) w Tuwima do góry. Tuwima jest ulicą, która mogłaby zdjąć część ruchu z Łagodnej i umożliwić dojazd do nowych osiedli (Siewna - już oddawana do użytku i kolejne za os. Langiewicza).
inwestycje
2017-03-21 18:35:48
@PMTR: wiązałoby się to z koniecznością stworzenia nowej sygnalizacji świetlnej; równolegle ten sam odcinek można pokonać skręcając w lewo z Żywieckiej (od centrum) na ul. Skłodowskiej-Curie, a na następnie ul. Akademii Umiejętności.
pmtr
2017-04-03 22:50:53
@inwestycje Dziękuję za odpowiedź. Jeżeli to tylko kwestia świateł, to sprawa mogłaby być rozwiązana. Szkoda, że o tym nie pomyślano, bo ul. Skłodowskiej jest zwężona przez parkujące auta i przejazd jest utrudniony (wahadłowy), a Tuwima szeroka i ruch byłby płynny. Dodatkowo tam już są światła (przejście dla pieszych), które zatrzymują ruch.
inwestycje
2017-04-05 19:20:13
@pmtr: To jest "aż" kwestia świateł, a nie "tylko". Na głównej drodze powinno być jak najmniej sygnalizacji świetlnych, które znacząco spowalniają ruch i powodują zatory drogowe. Sygnalizacja, która włączana jest tylko przez pieszych to zupełnie co innego niż pełne skrzyżowanie z sygnalizacją. Tuż obok są dwa skrzyżowania z możliwym lewoskrętem (Lenartowicza, Skłodowskiej-Curie), kolejne jest niepotrzebne i przede wszystkim mocno szkodliwe dla płynności ruchu. Szeroka, alternatywna droga dla dolnego odcinka Tuwima to oprócz (Skłodowskiej-Curie) także ulica Lenartowicza.
pmtr
2017-04-13 13:33:06
@inwestycje. Dziękuję za odpowiedź. Ty się na tym znasz, ja jestem tylko użytkownikiem dróg. Pewnie wszystko jest zgodnie z prawem i z teorią ruchu, ale logiki w tym nie ma. Na siłę możemy sobie tłumaczyć że jest Lenartowicza i Skłodowskiej, ale to nie o to chodzi. Moim zdaniem problemem jest brak szerszego spojrzenia na inwestycje. Robiona jest Żywiecka, to kogo obchodzi że 2 km dalej budują się nowe osiedla. Przecież jakoś ci ludzie sobie dojadą (pokręcą po lokalnych uliczkach, postoją w korkach na zbiorczych - np. ul. Łagodna). W efekcie mamy niewykorzystaną Tuwima: na dole odcięta koniecznością kręcenia do Skłodowskiej, a u góry bramą do osiedla, zamiast kontynuacją drogi po śladzie działek. W sumie to poruszamy się jak po wsiach w Galicji (ciężko o kawałek prostej drogi). Już za późno. Może inne pokolenie to będzie poprawiać.. Powiedz proszę, czy możesz założyć wątek "standaryzacja przejść dla pieszych"? Od ponad 20 lat w Warszawie wszystkie przebudowywane przejścia otrzymują jeden wygląd. U nas trwa przebudowa przejść i każde wykonawca robi jak mu się podoba. Czy MZD może wyznaczyć standard? Przecież takie opracowanie robi się raz (jednorazowy koszt), a w koszcie inwestycji już nie robi różnicy (ułożenie szarych czy żółtych płytek). Jeżeli MZD nie daje rady to pewnie miłośnicy tego forum zrobiliby taki projekt standaryzacji, choćby w ramach budżetu obywatelskiego.
maras49
2017-04-13 16:28:03
Dobrze, że ktoś porusza sprawę standaryzacji przejść dla pieszych. Najnowszym przykładem jej braku jest przejście dla pieszych na ul. Karpackiej przy wlocie ulicy Sterniczej. Z jednej strony kostka szara zakończona tuż przy krawężniku pasem żółtych płytek z karbami, pewnie dla niewidzących. Natomiast po drugiej stronie tego przejścia już tylko goła nawierzchnia bitumiczna. Czy to jest jednokierunkowe przejście dla niewidzących???
Kris
2017-04-21 10:52:12
A planują może zrobić tunel zamiast ulicy Żywieckiej, a na górze pas zieleni??? Mieszkam na skrzyżowaniu Żywieckiej i PCK i stare pierdzące, pędzące po centrum miasta auta skutecznie zatruwają życie. Okna nie otworzy bo własnych myśli nie słychać, nie wspominając o spalinach.
Kris
2017-04-21 11:00:09
Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów, które powinny zostać wyprowadzone na obrzeża miasta albo zepchane pod ziemię do tuneli. W miejscu ul. Żywieckiej ew. nad nią powinny być zielone skwery, ścieżki rowerowe, chodniki względnie uliczki osiedlowe dla mieszkańców. Na pewno nie powinno być autostrady w centrum miasta dla trucicieli.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mieszczan]
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !!...
[inwestycje]
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
[stclaus]
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2078141
Newsów: 249
Komentarzy: 5070
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Rozbudowa Żywieckiej - co się zmieni, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała