inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (16)

Jeszcze cięższe losu koleje

  

Jeszcze parę dni temu pisałem o pewnych szansach na realizację rewitalizacji linii kolejowej nr 139 (E65) odc. Czechowice-Dziedzice - Bielsko-Biała, którą planowano sfinansowanać z unijnego instrumentu CEF - Łącząc Europę. Po opublikowaniu projektu uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku opis tych szans można ograniczyć do dwóch słów: "bardzo nikłe". Jak się okazało, mimo umieszczenia inwestycji w Kontrakcie Terytorialnym oraz szumnie ogłaszanym „Programie dla Śląska - Śląsk 2.0", w projekcie Krajowego Programu Kolejowego, który jest kluczowym dokumentem dla planów rozwoju kolei do roku 2023, linia ta znajduje się na liście rezerwowej. Oznacza to w praktyce, że szanse na jej realizację są bliskie zeru...

Widać zatem, że nadproduktywność dotycząca różnych, zupełnie nic nie znaczących dokumentów, nie przekłada się w żaden sposób na ich rzetelność, osadzenie w realiach i możliwość wprowadzenia w życie. W jakim celu tego typu dokumenty są tworzone - pojąć nie mogę.

2015-07-09 | Dodaj komentarz
Fred
2015-07-10 13:41:12
Nie pozostaje nic innego jak wyniesc sie z Bielska do innego miasta gdzie sa mozliwosci chociazby dojazdu do pracy nie uzywajac samochodu. Uwazam ze bedzie to mialo coraz wieksze znaczenie i predzej czy pozniej ludziom znudzi sie i przeje jazda samochodami gdyz bedzie coraz drozsza. Bielsko idzie na dno.
Frd
2015-07-10 13:42:21
W sumie to naturalna kolej rzeczy. Wymieranie malych osrodkow i rozrost 4,5 duzych miast ktore sa w stanie wygenerowac wieksze PKB niz 50 miast wielkosci Bielska
100%BB
2015-07-12 10:19:03
Zmieni się Rząd na Wiejskiej to trzeba walczyć i to szybko! To jest robione celowo, bo komuś nie podoba się że Bielsko-Biała, podniosło się po 89 roku i upadku przemysłu włókienniczego. A skoro tak to trzeba to uwalić, na wszelkie możliwe sposoby. A przecież to jest trasa kolejowa I kategorii o znaczeniu państwowym, to już jest sabotaż! Zobaczymy co PiS naobiecuje i jak się wywiąże ze swoich obietnic jedna już jest w sprawie obwodnicy Wschodnie w BB i zniesieniu opłat. Zobaczymy ile będzie prawdy a może kiełbasy wyborczej. Warunkiem zakupienia Pendolino przez PKP IC z dofinansowaniem z UE, miały być połączenia regionalne tak aby z szybkiego pociągu mogło korzystać jak najwięcej regionów w Polsce. Co prawda, infrastrukturę linii 139 mozna ocenić z skali od 0 do 6 na notę 4, to jednak to za mało aby szybki pociąg Pendolino, poza DARTEM, dojeżdżał do stacji Bielsko-Biała Głowna jak to było zapowiadane.
100%BB
2015-07-12 10:43:08
Kilka lat temu w Katowicach w sejmiku bodajże, dało się słyszeć głosy zdenerwowanych urzędników, że Bielsko-Biała, wykorzystuje najwięcej środków unijnych w województwie. No i tak było naprawdę. Myślę, że teraz odbijają sobie za lata 2004-13 a główny atak poszedł na transport kolejowy. Co jest zapisane w programie poszło na listy rezerwowe, a linie na Cieszyn, odrzucili zupełnie. Tutaj musi interweniować państwo albo trzeba jechać walczyć o swoje do tej pokrętnej Brukseli. Tak tej infrastruktury zostawić nie można, oni chcą krok po kroku,odciąć od połączeń kolejowych powiaty cieszyński, bielski i żywiecki a na koniec Bielsko-Białą z Katowicami, Krakowem i rzecz jasna z reszta kraju. Na linię kolejową 139 powinien być jeden całościowy przetarg, a inwestycje można realizować etapami. Oni podzieli zadanie na 2 odcinki Katowicki i Bielski, to działanie złośliwe z pełną premedytacją i oni się od paru lat na to widać przygotowywali. A miasto i powiaty nie mają wartościowych przedstawicieli w sejmiku, to potem nie ma kto pilnować jak hanysowo dzielą łupy, ochłapy rzucając na region Sosnowca i Dąbrowy a reszta niech patrzy i podziwia.
Matrix
2015-07-13 14:38:26
PKP Intercity chce wydłużyć pociągi Intercity do nowych miejsc. Dokładnie chodzi i nowe Darty i Flirty, które zaczną jeździć od 14 grudnia. Najlepszym żartem jest to, że Dart ma być wydłużony z Bielska przez Skoczów i Goleszów do Wisły. Podaj linka: http://www.rynek-kolejowy.pl/58444/pkp_intercity_rozszerzy_trasy_dartow_i_flirtow.htm
Matrix
2015-07-13 14:40:44
Większość podkładów kolejowych i szyn do wymiany, nie licząc skradzionej sieci trakcyjnej.
aliveinchains
2015-07-14 11:04:43
@fred..rozumiem, że pakowanie kasy w trupa w postaci GOP się opłaca. Oplaca się pakować w kolej, drogi, urbanistykę w obszarze gdzie ludzie po prostu uciekają niczym w Detroit. Przypomnę, tylko, że Podbeskidziu (sub bielski) i Krakowskiemu Obszarowi Metropolitalnemu l. ludzi rośnie cały czas. Średnia wieku jest niższa niż w GOP, rodzi się więcej dzieci. BB i Kraków nie mają problemów z familokami, upadłymi czy upadającymi kopalniami, szkodami górniczymi...a te wyzwania to wory bez dna. W Niemczech jest normalnym, że ludzie mieszkają w mniejszych miastach i jeżdżą do większych, ale nawet tam 170tys miasto byłoby uznane za konkretny ośrodek gospodarczy a nie zadupie które musi upaść. Mimo wszystko w Niemczech zyskuje Frankfurt i jego obszar metropolitalny - który może być wzorem dla obszaru Kraków-BB, gdyby taki został zainicjowany. Zyskuje Monachium, Hamburg..a traci Zagłebie Ruhry, czy to w ludziach, czy w udziale PKB. W Polsce będzie pakowało się kasę w trupa, a tam gdzie jest prawdziwa szansa na rozwój bez obciążeń pokopalnianych czy po -hutniczych jak w BB z niej się nie chce skorzystać.
Adamsky
2015-07-15 17:24:40
To co Pan napisał oznacza dla nas, mieszkańców Bielska-Białej czy szerzej całego Podbeskidzia tylko jedno! W październiku głosujemy na PiS! Bo jak znów wygra PO to nas już kompletnie tutaj zaorają!
mazan
2015-07-15 21:59:43
@Adamsky - jak dotąd ten blog trzyma się z dala od polityki i głównie dlatego regularnie go poczytuje. Lepiej niech tak zostanie.
Adamsky
2015-07-16 13:01:59
@mazan/ masz absolutną rację, po prostu wniosek nasuwa się sam :). Chyba najprostszy sposób, żeby te antyrozwojowe (z punktu widzenia B-B) plany pozostały tylko planami. Chyba że znasz jakiś inny sposób,np potrafisz dotrzeć do kogoś tam, kto dotrze znowu do kogoś tam kto w końcu wpłynie na kogo trzeba. Ja też raczej gardzę polityką, ale to co się teraz dzieje to chyba do Grecji prowadzi.
Fred
2015-07-17 17:23:42
Nie dla polityki w blogu o inwestycjach. Wyciaganie takich wnioskow Adamsky ...bo PO ... Bo Pis.. bo cos tam nie maja sensu.
Andrzej
2015-07-18 09:08:53
Byłoby inaczej, gdyby lokalni politycy/samorządowcy wspólnie zadziałali i "ponaciskali" odpowiednio w centrali PLK. To, że stan infry kolejowej w BB i okolicach woła o pomstę do nieba, nie trżeba nikogo przekonywać.
Marcin
2015-07-27 07:27:28
Adamsky, idź politykuj gdzie indziej.
fk
2015-08-12 10:52:49
Jak to po co są tworzone kolejne dokumenty? Żeby czymś zająć armię urzędników, w końcu nie mogą przez cały czas grać w pasjansa, bo wtedy ludzie zaczęliby coś podejrzewać. A o tym, że z tego projektu niewiele wyjdzie można się było domyślić. Niestety, ale pierwszeństwo w realizacji mają inne inwestycje, głownie takie, przy których ktoś zarobi. Tu widocznie nie było odpowiednich sumek do zgarnięcia, więc nic z tego. Zresztą jak można poczytać m.in. na forum http://www.forum-kredytowe.pl to normalne w całej Polsce.
100%BB
2015-09-04 20:48:35
Dwa światełka w tunelu. W sprawie L 190 BB - Cieszyn, samorządowcy ominęli Katowice i oddział PKP w Sosnowcu i rozmawiali w Warszawie z władzami PKP PLK o możliwym remoncie kapitalnym tego szlaku kolejowego. O ile dobrze poczytałem w sieci, 9.9.2015 w siedzibie starostwa pow. cieszyńskiego, ma się odbyć ważne spotkanie samorządowców z przedstawicielami PKP PLK, w celu określenia dalszego postępowania w sprawie tej inwestycji, na pewno zostanie przedstawiony kosztorys przebudowy odcinków Cieszyn-Goleszów ( kluczowy, najbardziej uszkodzony ) i Skoczów-Bielsko-Biała Główna. Druga dobra informacja jest taka, że jak dobrze pójdzie to przed Świętami Bożego narodzenia, stacja BB Główna dołączy do bardziej przystępnych i cywilizowanych dworców PKP w kraju, a to za sprawą przetargu na budowę 4 szt. wind w przejściu podziemnym w stacji BB Gł.
aliveinchains
2015-10-07 09:47:31
na razie to subregionowi bielskiemu jak i krakowskiemu liczba mieszkańców rośnie. I nie chodzi o to by rozrastały się 4-5 dużych miast ale tez regiony wokół tych 4-5 miast. GOP zdycha demgraficznie, choć wielkościowo ma więcej mieszkańców niż Warszawa! A trend będzie się pogłębiał - patrz upadek górnictwa, zpadek produkcji w sląskiej energetyce, kto wie co Unia powie w sprawie KSSE - może po 2020 rozwiąże te przywileje? BB nie jest na dnie, bo ma samo ma szanse wzorem takiego Stuttgartu, czy Bilbao (miasta średniej wielkości) na solidny wzrost we własnym obszarze ale też mamy pod nosem (tylko 80 km stąd!)rozwojowy ośrodek w postaci 2giego najlepiej rozwijającego się miasta w Europie środ. jakim jest Kraków. Słowo klucz - infrastruktura BDI i kolej BB-Trzebinia-Kraków A tak na marginesie wg magazynu forsal wzrost tzw. woj. śląskiego jest na dnie, małopolskie i podkarpackie w czołówce. Bida galicyjska? Raczej polska Bawaria. http://forsal.pl/galerie/850159,zdjecie,1,te-wojewodztwa-najbardziej-dokladaja-sie-do-polskiego-pkb-mazowsze-liderem.html

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Janusz]
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
[skyscrapper]
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....
[Mark]
Właśnie mija rok odkąd serwis przestał działać. Czy zna ktoś podobny o podobnej tematyce dotyczący...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2683480
Newsów: 270
Komentarzy: 5643
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Jeszcze cięższe losu koleje, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała