inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (28)

Dojazd do Ratusza bez dziur

  
Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na rozbudowę fragmentu ulicy Sempołowskiej pomiędzy rondami na skrzyżowaniach z ulicami PCK a Dmowskiego/Kierową.

W szczególności inwestycja obejmie rozbudowę 400 metrów jezdni wraz z chodnikami, przebudowę istniejących zjazdów, rozbudowę przejazdu kolejowego, a także budowę ścieżki rowerowej na odcinku od ronda Sempołowskiej/Dmowskiego/Kierowa do rejonu ulicy PCK.
Jezdnia na całym odcinku będzie miał 6 metrów szerokości; ścieżka rowerowa - 2 metry; chodniki 1,5-2,75 metra.

W ramach inwestycji przebudowane będzie skrzyżowanie z ulicą Dworkową, powstanie także 19 nowych, prostopadłych do ulicy, miejsc parkingowych (naprzeciwko budynku Aquy).

Wykonawca będzie miał czas do końca października 2016.
Przewiduje się, że remont będzie kosztował 6,64 mln zł.

2016-02-07 | Dodaj komentarz
O_01
2016-02-08 07:09:51
Niestety, widzę poważne błędy w organizacji ruchu dla projektowanej ścieżki rowerowej. Nieprawidłowo ukształtowany jest dojazd do przejazdu dla rowerzystów na wlocie ul. Kołłątaja (przesunięcie ścieżki względem przejazdu), brak wymaganego odsunięcia dwukierunkowej ścieżki rowerowej od krawędzi jezdni (tak wynika z przekroju poprzecznego, a także z wymairowania na planie sytuacyjnym), które powinno wynosić co najmniej 0,5m, a właściwie 0,7 m (skrajnia drogowa 0,5 m plus skrajnia rowerowa 0,2 m), brak wymaganych poszerzeń ścieżki na jej łukach poziomych, zastosowanie jedynie 0,2 m odstępu pomiędzy krawędzia ścieżki a słupkami znaków drogowych (jak uczy doświadczenie, jest to zdecydowanie niewystarczające, rowerzyści często zahaczają kierownicą roweru o takie urządzenia). Ponadto preojektant nie zwymiarował łuków poziomych ścieżki... Jak to sie stało, że projekt z takimi błędami został zatwierdzony przez zarządzającego ruchem?
maras49
2016-02-08 11:53:36
Proponuję, aby po parzystej stronie ul. Sempołowskiej od ronda do przejazdu kolejowego był jednolity chodnik ze znakiem C 16-13 (poziomo) - łatwiej, taniej i chyba bezpieczniej. Nie wiem jakie jest tam natężenie ruchu pieszy-rower.
maras49
2016-02-08 12:03:46
I jeszcze na temat rowerów. W portalu podobnym temu mówi się o ścieżkach rowerowych w mieście i o turystyce rowerowej. Trudno się doszukać publikacji o sposobie poruszania się rowerem po ścieżkach w mieście. Wiadomo, że sa tacy co jeżdżą brawurowo po chodnikach, widomo też, że nikt nie zmierzy im prędkości. Nie wiem czy istnieje Kodeks Rowerowy (po chodnikach). A gdyby tak, tytułem próby, wprowadzić na starannie wybranych odcinkach, w poprzek chodnika rowerowego tzw. garby, podobne jak na drogach, rzecz jasna o innych parametrach. Może wówczas niektórzy zwolnią.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-08 15:12:51
"Jakieś" odsunięcie drogi rowerowej od jezdni jest. Trudno się wyznać ile ono wynosi. Jednak patrząc po czerwonych liniach krawędziowych to jest. Dziwi mnie za to przeplatanka z chodnikiem tuż przy przejeździe kolejowym. Według mnie DDR powinna lecieć od strony jezdni aż do rozwidlenia chodników przy zakręcie.
O_01
2016-02-08 20:33:40
@rowerow - owszem, "jakieś", ale to tylko linie. Dwukierunkowa DDR powinna być fizycznie oddzielona od jezdni poprzez zastosowanie nawirzchni "nieprzyjaznej rowerzystom" na przykład... Przeplatanka - bo kawałek dalej chodnik i DDR rozdzielaja się. Gdzieś chyba trzeba było ją zrobić.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-09 15:08:16
Ta przeplatanka jest tam niepotrzebna. Bezsens taki sam jak przeplatanka na ddr przy dmowskiego.
O_01
2016-02-10 07:09:44
Przeplatanki by nie było gdyby DDR na całym odcinku poprowadzić po zewnętrznej stronie. Ale byłoby to bez sensu, bo rowery pod ścianami domów i tuż przed wyjściami z nich?
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-10 15:15:14
Jednak się nie rozumiemy, więc pokaże naocznie na oryginalnym planie: http://rowerowe-bielsko.pl/SiteImage/korekta.jpg Naniosłem rozwiązanie o które mi chodzi. Chyba tak byłoby lepiej?
maras49
2016-02-10 16:49:04
Przecież to co ... Rowerowe... narysował było jednoznacznie opisane w poście z 08.bm. Wydaje ni się to bardziej funkcjonalne od kręcenia tuż przed szlabanem.
O_01
2016-02-11 07:09:44
Niestety, tym sposobem zwiększa się obszar kolizji pomiądzy ruchem pieszym, a rowerowym. Propozycję oceniam jako nieprawidłową.
biker
2016-02-11 07:20:14
czyli im więcej przeplatanek pieszych z rowerzystami z lewa na prawo tym lepiej? logika godna artystów z mzd.
O_01
2016-02-11 11:24:32
@biker - nie zrozumiałeś chyba. Przyjrzyj się rysunkom. "Rowerowe" też proponuje przeplatankę, ale na dłuższym odcinku, co jest oczywiscie niekorzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu. Podstawową zasadą jest, by miejsca kolizji skupiać na jak najmniejszej przestrzeni - najlepiej w punkcie. Tymczasem "rowerowe" rozciąga je zamiast skupiać.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-11 15:51:08
Przyznam, że też nie wiem o co Panu chodzi (o długość przejścia dla pieszych?). Ogólnie jest jedna przeplatanka mniej więc wg mnie na plus. Przeróbka jest tylko do poglądu.
maras49
2016-02-11 18:42:05
Z ww.dyskusji wnioskuję powrót do mojego pierwszego pomysłu tj. wspólnego chodnika. Wówczas to rowerzysta musi uważać na pieszych, będzie jechał wolniej czyli uważniej. A tak po prawdzie to w tym miejscu nie mogę sobie wyobrazić takiego natłoku obu użytkowników. To jest krótki odcinek i nie widzę jakichś większych problemów. Ale jest projekt i - pozamiatane.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-11 20:49:49
Dokładnie teraz to sobie możemy jedynie pisać. Jednak chętnie zobaczyłbym jak to ma wyglądać prawidłowo. Zawsze to człowiek się czegoś nowego nauczy i dowie.
gutek
2016-02-12 07:19:26
kto by się tam jakaś ścieżką rowerowa przejmował. gdyby jej nie było na planie to nie było by problemu.
O_01
2016-02-16 07:41:12
@rowerowe - zawsze miejsce potencjalnej kolizji uczestników ruchu powino obejmować jak najmniejszy obszar, to podstawowa zasada. W tym przypadku piesi powinni jak najkrócej przebywać na ścieżce rowerowej, a więc nie można im dawać tak rozciągniętego przejścia, jak proponujesz.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-16 10:03:54
W takim razie jak to się ma do przepisów, które określają minimalną szerokość przejścia dla pieszych na 4 metry (nie wiem czy po aktualizacji to nadal obowiązuje). Czy ta szerokość nie obowiązuje na drogach rowerowych?
maras49
2016-02-16 14:29:35
No i tu wyszlo na moje. Jeśli min.szerokość pasów 4m, to chodniki na styku z ścieżką też 4 m. A tak nie projektują, ponieważ nie ma czegoś takiego jak Kodeks Dróg Rowerowych, stąd winny obowiązywać przepisy o ruchu drogowym - w projektowaniu również! Od niedawna już nie siedzę w zawodzie - być może są jakieś zmiany? Pozdrawiam
O_01
2016-02-18 08:53:29
Niestety, obowiązujące przepisy nie są jasne w tej sprawie. Tak po prawdzie, to nic nie mówią o wyznaczaniu przejść dla pieszych na DDR. Zdania specjalistów są podzielone, tak więc różne miasta różnie to interpretują. Należy jednak wyjść od powodu, dla którego szerokość przejścia to min. 4,0 m - chodzi oczywiście o ich widoczność, zauważalność, postrzeganie przez kierujących pojazdami, co ma oczywiście znaczenie dla bezpieczeństwa pieszych. Ten czynnik ma mniejsze znaczenie na DDR, jako że (co by nie mówić) rowerzyści rozwijają znacznie mniejsze prędkości od pojazdów (nie mówimy oczywiście o wyjątkach, ale o przeciętnej). Tu powinniśmy się kierować tym, o czym pisałem uprzednio - a więc jak najmniejszym obszarem potencjalnej kolizji.
Marek
2016-02-19 10:28:16
Patrząc na ten projekt oczami pieszego nie rozumiem dlaczego ścieżka rowerowa przecina chodnik 2 razy na odcinku 60 m. Jeden raz obok szkoły przed przejazdem a drugi za przejazdem przed rozgałęzieniem chodnika przy skwerze. Wystarczyłoby 1 raz przy skwerze. Każde takie przecięcie to dodatkowa kolizyjność i to kosztem pieszych. W tym mieście piesi są systematycznie dyskryminowani. Buduje się ścieżki rowerowe kosztem chodników, poszerza ulice też kosztem chodników, Są chodniki szer 1,7 w których osi stoją latarnie. Nie wspomnę już o nagminnym zajmowaniu chodników przez samochody przy najczęściej biernej postawie Straży Miejskiej i Policji. Takie działania na pewno nie zwiększą zainteresowania komunikacją zbiorową w mieście.
ob
2016-02-19 12:40:43
Przepisy powinny być jak w ruchu wodnym, samochody - biała flota, rowerzyści i piesi uważają na samochody, rowery to motorówki zwrotne i szybkie, uważają na samochody i pieszych, a piesi to żagle, uważają na samochody maja pierwszeństwo przed rowerami. Bo chce widzieć mamę z dwójka dzieci berbeci co biegną we wszystkie strony i na pewno zauważą ścieżkę rowerową, starsze osoby dla których ścieżka rowerowa to tez chodnik, no i młodzież z komóra w ręce piszącą esemesy i nie patrzą przed siebie. Więc to rowerzysta powinien mieć namalowane przejście anie pieszy na ścieżce rowerowej.
O_1
2016-02-22 06:49:43
Ano dlatego, że na wlocie ul. Kołłątaja, niezgodnie z zasadami, przejazd dla rowerzystów zaprojektowano od strony najazdu, zamiast od strony ronda...
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-22 10:08:03
Czy da się coś jeszcze zdziałać w tej sprawie? Czy znowu wybudują nam dziadostwo niezgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem? Drugim tematem jest kawałek starego chodnika z płyt betonowych (między rzeką, a drogą rowerową), którego nawet nie ruszą zamiast też go od razu wyremontować. Wszystko dookoła będzie nowe, a po środku koślawy chodnik. Czym ci ludzie myślą?
O_01
2016-02-24 07:45:02
Spróbujmy...
O_01
2016-03-17 07:07:04
Pismo z uwagami "poszło", rozmowa była - mzd myśli...
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-03-18 16:18:15
Zlecają dokumentację, dostają wadliwą i oni jeszcze mają czelność myśleć? Żeby im się tylko mózgi nie przegrzały od tego myślenia ! Niech pomyślą o sytuacji z przebudową ul. Cieszyńskiej...
Andrzej
2016-03-31 13:10:40
Kiedy planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. S. Sempołowskiej na tym odcinku? Co z przejazdem kolejowym, który teraz wygląda jak tor przeszkód - rodeo?

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Matrix ]
Oczywiście chodzi o Cieszynską:)
[Matrix ]
21 stycznia Eurovia rusza z wycinką drzew, wycinka ma się odbywać przy ruchu wahadlowym....
[O_01]
Ta nazwa już się przyjęła w kraju, jest ponadto bardzo sugestywna, a przy tym wygodna....

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2553243
Newsów: 270
Komentarzy: 5611
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Dojazd do Ratusza bez dziur, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała