inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach wydała dziś decyzję środowiskową dla drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Mysłowice. Ta ważna decyzja administracyjna ostatecznie określa wariant budowy drogi.

Jeśli decyzja uprawomocni się, GDDKiA będzie mogła ogłaszać przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej drogi, a następnie przetarg na realizację inwestycji (w formule Zaprojektuj i Zbuduj).


Wybrano wariant E (tzw. hybrydowy) - oznaczony na mapie na czerwono:

Szczegółowy przebieg na terenie Bielska-Białej:

2016-06-30 | Dodaj komentarz
facebook/Nowohalcnowska
2016-07-01 11:19:30
Trzymam kciuki aby tym razem się udało
inwestycje
2016-07-01 12:04:02
Mniej-więcej w ciągu dwóch-trzech tygodni powinna pojawić się również DŚU dla Beskidzkiej Drogi Integracyjnej - S52.
Matrix
2016-07-01 19:54:18
Lepiej żeby się udało z tą drogą, bo dk1 to droga śmierci, droga zatkana do granic wytrzymałości. Jeszcze tylko przebudować odcinek do parametrów s na terenie Dąbrowy Górniczej i będzie super. Naszczęście też jest już przetarg na drugą nitkę Podwarpie - Pyrzowice.
xxx
2016-07-03 09:55:17
Super tylko ten węzeł Suchy Potok to lekkie nieporozumienie. Zamiast drogi się "przecinać" to jest łuk w stronę Cieszyna i plątanina zjazdów wjazdów.
Fred
2016-07-03 10:23:30
Szkoda ze nie da sie powiekszyc pliku i ze jest w jakims dziwnym portalu do publikowania zdjec. Daloby sie wrzucic na cos bardziej ogolnodostepnego? Nie androidowego windowsowego? Albo link do oryginalu Pozdrawiam
inwestycje
2016-07-03 10:36:57
@Fred: po otwarciu linku proszę kliknąć "Download Image"
inwestycje
2016-07-03 10:40:39
@xxx: węzeł został stworzony tak, aby na głównym potoku ruchu (Cieszyn - Mysłowice) nie trzeba było korzystać z łącznic; tworząc węzeł typu "koniczyna" główne relacje to: północ-południe i zachód-wschód
xxx
2016-07-03 15:31:23
@inwestycje masz racje domyślam się, że taki był zamiar projektanta. tylko to raczej nie ma sensu. bo główny potok ma iść autostradą A1 a po drugie po to zmienili nazwę S1 na odcinku BB - Cieszyn na S52 i najprawdopodobniej odcinek Kosztowy-Zwardoń na S69 aby uporządkować te drogi w kierunkach zachód-wschód i północ-południe. I co będzie tez raczej odzwierciedlać ruch na tych drogach. Bo ruch ze Śląska albo z centralnej Polski zmierzający na południe będzie kierował się na A1 jak na Czech i na S69 jak na Słowację zaś S52 będzie drogą, która będzie integrowała (nie bez kozery powstała nazwa BDI na odcinek BB - Głogoczów) wszystkie miasta począwszy od Cieszyna aż do Kalwarii i dalej do Krakowa. Obstawiam, że większy ruch generują mieszkańcy Żywiecczyzny jadący do pracy na Śląsk niż mieszkańcy np. Skoczowa i Cieszyna, którzy maja swoja drogę DK81 na Śląsk. Konkludując nie widzę sensu takiego 'ułatwiania" podróży z Kosztowej w stronę Cieszyna. No i dziwne to będzie, że jadąc ekspresówką S52 z Cieszyna do Głogoczowa w BB będziemy kręcić się to zjazdach i wjazdach aby dalej tą sama droga kontynuować jazdę. Jest to dla mnie pewien nie znany mi fenomen. No chyba, że GDDKiA ma naprawdę dobrze to przebadane i może udowodnić, że procentowo największy ruch to ruch północ-zachód. Wątpię szczególnie po istnieniu A1.
xxx
2016-07-03 15:35:29
@inwestycje dodam jeszcze aspekt finansowy klasyczna "koniczyna" jest chyba o wiele tańsza niż ta plątanina na której ludzie będą się gubić to pewne.
inwestycje
2016-07-03 16:55:06
@xxx: klasyczna koniczyna byłaby wyjątkowo droga ze względu na uwarunkowania terenowe - duże nachylenie terenu; aby ją tam wykonać, należałoby wykonać ogromne wykopy (i przy okazji przeorać połowę Hałcnowa)
xxx
2016-07-03 23:34:14
@inwestycje ok. ale uważasz, że to co jest obecnie zaprojektowane ten misz-masz będzie tańszym i lepszym rozwiązaniem niż normalny węzeł z drogami północ-południe , zachód wschód ??? nie musi to być klasyczna "koniczyna" bo ją w sumie w Polsce dość rzadko się buduje ale nie spotkałem się jeszcze w Polsce z takim dziwacznym rozwiązaniem. Jeśli znasz taki to podaj będę wdzięczny Zawsze człowiek coś nowego się dowie.
xxx
2016-07-04 00:03:16
@inwestycje rzuciłem jeszcze raz na mapę i na street view i jedyny problem jaki widzę to "sektor" południowo-wschodni i zjazd od strony Cieszyna w stronę Mysłowic. Mimo wszystko i tak uważam takie rozwiązanie za głupie. Tylko, czy mi czy komuś innemu się to podoba czy nie to i tak żadnego znaczenia nie ma bo i tak zrobią jak jest w projekcie. a my co najwyżej możemy sobie akademicko podywagować.
Gutek
2016-07-04 10:14:05
Pis przy władzy. ZAPOMNIJCIE o tej drodze!! Dla pisu szeroko pojęta komunikacja jest totalnie niepotrzebna. Poza tym nasi posłowie, szczególnie pisowcy maja ją głęboko w poważaniu.
inwestycje
2016-07-04 12:49:03
@xxx - tu nie chodzi tylko o finansowy koszt budowy węzła, ale również o koszt dla mieszkańców i otoczenia - budowa w tym miejscu węzła w bardziej "tradycyjnej" formie spowodowałaby ogromną destrukcję okolicy; według mnie węzeł jest dobrze zaprojektowany: płynnie rozwiązany główny ciąg Cieszyn-Mysłowice i Mysłowice-Cieszyn, łagodne i niewymagające znacznej redukcji prędkości łącznice na kierunku Zwardoń-Mysłowice, Mysłowice-Zwardoń, Cieszyn-Głogoczów; najwęższe promienie będą miały łącznice na najmniej obleganych kierunkach: Mysłowice-Głogoczów oraz Głogoczów-Zwardoń; jaki widzisz problem w "zjeździe od strony Cieszyna w stronę Mysłowic"? - przecież tam właśnie idzie główny ciąg drogi - nie ma tam żadnego zjazdu
inwestycje
2016-07-04 12:49:51
ciekawy jestem opinii praktyków projektowania drogowego @maras49 i @O_01 na temat kształtu węzła
xxx
2016-07-04 18:19:57
@inwestycje problem na "zjeździe od strony Cieszyna w stronę Mysłowic"?' byłby moim zdaniem w przypadku budowy "tradycyjnego" węzła w projektowanym węźle oczywiście nie ma żadnego problemu. Ja się na budowie dróg nie znam i chętnie też bym poczytał co sądzą o takim węźle ludzie bardziej zorientowani w tej dziedzinie. Nadal jednak będę się upierał :), że główny ruch będzie na kierunkach północ-południe i zachód-wschód. Co do "destrukcji okolicy" to problem widzę tylko w części południowej - zabudowania wzdłuż Witosa. Cała północna cześć aż już tym bardziej północno-wschodnia to pola.
do xxx
2016-07-05 12:08:46
Skoro nie znasz się na budowie dróg, a do tego nie masz żadnych danych liczbowych/statystyk dot. natężenia ruchu to po co w ogóle stawiasz tezy, że lepsze byłoby inne rozwiązanie? Przecież drogę zaprojektował ktoś kto się na tym zna, po wielu godzinach analizy i mając do dyspozycji dane, o których Ty nie wiesz nawet że istnieją. Jak się nie znasz na budowie dróg to proponowałbym trochę wstrzymać się z opiniami, że inne rozwiązanie byłoby lepsze. Moim zdaniem my jako społeczność powinniśmy teraz naciskać na naszych posłów i samorządowców, aby Ci lobbowali za jak najszybszym rozpoczęciem budowy drogi i za tym, aby nadać tej budowie wysoki priorytet. DK 1 to jest koszmar, w dodatku jest coraz gorzej - zamiast likwidować skrzyżowania, to tam dokłada się kolejne, przez co cały ruch stoi i są liczne wypadki. Niezależnie od naszych preferencji politycznych - trzeba lobbować i pokazywać politykom jak ważna dla mieszkańców jest to inwestycja. Niech się kłócą o jakieś głupoty, ale tutaj cała nasza lokalna społeczność powinna mówić jednym głosem.
xxx
2016-07-05 14:26:03
@do xxx Wyczuwam jakiegoś ważniaka znającym się na wszystkim. Po pierwsze koleś zamysł takiego węzła powstał wiele wiele lat temu kiedy nie istniała A1, kiedy nie było wiadomo jakie będzie natężenie ruchu obecnie więc projektant mógł siedzieć nawet lata i teraz to nie ma żadnego znaczenia bo nie przystoi do obecnej rzeczywistości. Po drugie mamy wolność słowa i każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii na każdy temat jaki mu pasuje. Tak samo jak ty wyraziłeś swoją opinie co lokalna społeczność ma robić w tej sprawie choć nie masz żadnych do tego predyspozycji. Po trzecie po to twórca tego blogu stworzył możliwość komentowania aby każdy mógł wyrazić swoją opinie. I mnie to nie interesuje czy to ci się podoba czy nie i czy się na tym znam czy nie. bez odbioru.
Matrix
2016-07-06 22:20:59
Dzisiaj biegnę sobie ulicą Zapory, a tu miła niespodzianka na całym już przebudowanym odcinku do ulicy Kopytko położono warstwę ścieralną i do tego SMA:) Jedyne co mi się niepodoba to sodowe oprawy oświetleniowe, żyjemy w dobie technologii led więc nie rozumiem montowania takiego oświetlenia na przebudowanych ulicach niestety.
Adamsky
2016-07-08 21:27:47
@Matrix/ ja też tam biegłem we wtorek. Wszystko super, tylko brakuje ścieżki rowerowej
Matrix
2016-07-09 13:55:09
@Adamsky no niestety drogi rowerowej brak ala nie wie czy droga dla rowerów nie będzie robiona przez bulwary do zapory( podobno kiedyś mają być przebudowane). Doczepił bym się jeszcze do wszędobylskiej kostki brukowej na chodnikach, asfalt jest tańszy i równy, kostki się później zapadają. Koszt ułożenia bruku najpewniej jest większy. Rozumiem w ścisłym centrum żeby było estetycznie ale na obrzeżach gdzie potok pieszych jest mały, później trawa wyrasta.to samo zrobiono na około lotniska, na pasie dla pieszych wszędzie kostka i to jeszcze ryflowana, brzydko to wygląda moim zdaniem.
Fred
2016-07-09 23:22:37
Ogolnie kostka brukowa jest dramatem architektonicznym ;)
maras49
2016-07-10 10:30:52
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/22587/Zmiana-przebiegu-drog-ekspresowych-S1-S52-i-S69-na-terenie-woj-slaskiego
inwestycje
2016-07-10 16:04:53
@maras49: pisałem o zmianie numeracji przy okazji wiadomości nt. wydania decyzji środowiskowej dla S1
Clive
2016-07-12 12:35:07
Wybrali wykonawcę Międzyrzeckiej - Eurovia.
inwestycje
2016-07-12 15:28:40
@Clive: zgadza się; pisałem o tym w komentarzu pod odpowiednim postem dot. ul. Międzyrzeckiej
toms
2016-07-12 20:16:24
@inwestycje kiedy planowane jest rozpoczęcie prac dot. Międzyrzeckiej? miało to pierwotnie być końcem wakacji, początkiem września czy coś wiadomo o terminie?
inwestycje
2016-07-12 23:00:06
@toms: wszystko zależy od tego, czy pojawią się jakieś odwołania na wybór oferty; jeśli nie, to termin rozpoczęcia prac pod koniec wakacji jest bardzo realny
inwestycje
2016-07-13 12:33:30
Aktualność nt. wydania decyzji środowiskowej dla BDI: Decyzja środowiskowa dla S52 (Beskidzka Droga Integracyjna) będzie wydana mniej-więcej za miesiąc. Wydana zostanie na wariant preferowany (III), czyli dla Wadowic po południowej stronie. W trakcie procedowania RDOŚ rozważał wariant z budową S52 po śladzie obecnej obwodnicy w Wadowicach, natomiast uznano, że jest to niekorzystne rozwiązanie (ze względu na zurbanizowanie terenu, wąski pas dostępnego terenu). Warianty północne zostały od razu odrzucone ze względu na kolizję z Naturą 2000 - zgodnie z przepisami prawa, nie można wydawać DŚU dla wariantu kolidującego z N2000, jeśli możliwe są inne warianty. Co więcej, warianty północne wchodziłyby w kolizję z cmentarzami komunalnymi, więc to kolejny argument, za tym, iż należało je odrzucić. Początkowo planowano, że DŚU zostanie wydane w połowie lipca, natomiast ze względu na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, RDOŚ będzie miał pewne opóźnienie (głównie chodzi o problemy z otrzymywaniem zwrotek - utrudnienia w działaniu poczty).
mieszkaniec
2016-07-14 12:50:41
@inwestycje - możesz rozpocząć wątek o przebudowie ulicy Bratków? Teoretycznie datę zakończenia inwestycji zaplanowano na koniec sierpnia 2016, a postęp prac niemal zerowy.
fack
2016-07-14 13:07:06
@inwestycje: Orientujesz się może co to za inwestycja na 11 Listopada 67? Jest dostępny projekt tego budynku? Od Krakowskiej/Lwowskiej będzie on chyba bardzo widoczny.
inwestycje
2016-07-14 18:57:59
@mieszkaniec: nie planuję wpisu na temat ulicy Bratków - to jednak ulica o znaczeniu lokalnym, a nie o wszystkich tego typu inwestycjach piszę na blogu / @fack: niestety nie wiem, co tam powstaje
Ra
2016-07-15 23:13:54
Projektant się starał i rozdzielił jezdnie S69/S52 i S1 a tu taki psikus i zmienili nazewnictwo S1 S52 S69,
maras49
2016-07-16 16:10:07
Idąc tokiem myśli @Ra to trzeba koniecznie ten węzeł "dostosować" do tych zmian :-))
100%BB
2016-07-20 14:25:01
Zapytam Pana o nicku @inwestycje, o sprawy związane PKP PLK, mieli oni wyburzać stare opuszczone i zdewastowane budynki na stacji Bielsko-Biała Główna, a także rozebrać stare zniszczone budynki, poczekalnie na przystankach kolejowych na linii Bielsko-Biała-Zwardoń. Czy coś wiadomo dlaczego wyburzenia jeszcze nie ruszyły z miejsca? A może coś umknęło mojej uwadze...
inwestycje
2016-07-20 20:34:18
@100%BB - niestety nie śledziłem później tej sprawy, więc trudno mi powiedzieć czy coś się dzieje w tym temacie
inwestycje
2016-07-20 21:17:42
Jeden z czytelników blogu (maras49) przesłał swoją propozycję kształtu węzła Suchy Potok: https://s31.postimg.org/nwgdr684b/Suchy_Potok_opcja_1.jpg Co o nim sądzicie?
Rob
2016-07-21 07:31:52
Według mnie propozycja maras49 ma jedną istotną wadę: mocno kolizyjny zjazd na kierunku Cieszyn-Mysłowice z kierunkiem Zwardoń-Cieszyn. No i pytanie zasadnicze czy zmiana nazewnictwa tych dróg sprawiła, że główny potok Cieszyn-Mysłowice faktycznie już nie będzie głównym?
O_01
2016-07-21 12:33:37
Przy dzisiejszych natężeniach ruchu i prędkościach, na klasycznej koniczynie są zbyt krótkie odcinki przeplatania...
maras49
2016-07-21 14:14:20
@Rob - Zgadzam się, jest to najsłabszy punkt tego węzła. Dlatego też zastosowałem tu małe naprzemienne promienie łuków zjazdu z Cieszyna na Mysłowice, co wraz z możliwością prawie pełnej obserwacji pojazdów wyłączających się ze Zwardonia na Cieszyn, zmusza do ograniczenia maksimum prędkości tych pierwszych. Ułatwi to na pewno bezpieczniejszą, kolizyjną przeplatankę (długi odcinek). Na tym węźle trudno było uniknąć „przeplatanki”, ponieważ na pełne bezkolizyjne rozwiązanie jest bardzo, bardzo mało miejsca. Ale ok. – jak to mówią wszystkim się nie dogodzi. Pozdrawiam.
maras49
2016-07-21 14:19:22
I jeszcze jedno. Szkic (!) nie ma znamion projektu, czy nawet koncepcji. Należy go potraktować jako propozycję przedkoncepcyjną, którą można poprawiać do skutku (albo stworzyć nowa - inną) ....
maras49
2016-07-21 20:33:28
Wpis nie jest odpowiedzią dla O-01, lecz odnosi się do głosu z dyskusji z innego blogu, w którym się nie udzielam: Nie sądzę, aby najbliższym dziesięcioleciu (ew. czas skończenia budowy pełnego węzła) natężenia ruchu znacznie wzrosły w porównaniu do dzisiejszych. Dlatego też jeżeli chodzi o odcinki przeplatania (zmiana pasa lub nawet przecięcie 2-ch), to nie widzę problemu, żeby ograniczyć dop. prędkość na tych odcinkach do 70, a nawet do 50 km/h – oczywiście na łącznicach. W Gliwicach na łącznicach autostradowych A-1/A-4 są dwa ograniczenia prędkości do - uwaga - 40 km/h. Co prawda nie wynikają z powodu przeplatania, ale jednak są i można takowe zastosować. Czasami sztywne wdrażanie przepisów ruchu nie wychodzi na dobre tym, którzy z ich efektów korzystają. Przepisy (ustawy) też można zmieniać – co dzisiaj widać i słychać wokoło. To że są niedobre - zgoda, ale czy nowe kiedyś nie podzielą ich losu.
inwestycje
2016-07-22 09:45:24
Link do poprawionej wersji węzła, stworzonej przez czytelnika blogu - maras49: https://s32.postimg.org/mf2l4vjth/Suchy_Potok_opcja_2.jpg
Rob
2016-07-25 11:43:28
Mnie się wersja 2 podoba :-)
Matrix
2016-07-28 12:36:08
@Inwestycje może coś o przetargu i to dość dużym na remont ulic osiedlowych???? W przetargu tym wreszcie ogłoszono m.in. remont ulicy Spółdzielców od Cieszyńskiej do skrzyżowania z Tańskiego. Naciski spódzielni Strzecha wreszcie pomogły.
inwestycje
2016-07-28 20:48:58
@Matrix: o ulicach osiedlowych zazwyczaj nie pisałem na tym blogu, więc teraz też nie planuję
Matrix
2016-07-28 21:51:28
@Inwestycje szkoda bo dla Nas Bielszczan czasami ważniejsze są takie remonty niż przebudowy głównych szlaków. Główne drogi są w stanie dobrym lub bardzo dobrym, a boczne drogi to tragedia niestety.
inwestycje
2016-07-29 10:38:07
@Matrix: blog prowadzę społecznie i niestety brakuje czasu na opisywanie każdej drobnej inwestycji / nie chcę wyręczać marnie działających służb prasowych urzędu (bo nie taka jest idea tego blogu) w informowaniu mieszkańców o miejskich inwestycjach
Fred
2016-07-29 15:55:17
Autor bloga wykonuje swietna prace, wlasciwie to stal sie jedynym wiarygodnym i szybkim zrodlem informacji o inwestycjach sensownych rozmiarow w miescie. Po oaiedlowych ulicach jezdza tylko mieszkancy osiedla i ich goscie, 90% populacji miasta zastanawialoby sie gdzie jest dana ulica i prawdopodobnoe powiedzialaby pod nosem "nigdy tam nie bylem" i pewnie nigdy nie bedzie, w zwiazku z tym pisanie o wydarzeniach lokalnych jest zbyteczne. Kazdy ma rowniez prawo do pisania bloga o sprawach wlasnego osiedla, ale przy tej wielkosci miasta i takim "dynamizmie" wydarzen na bielskich osiedlach nje gwarantuje wielu wyswietlen.
Mieszkaniec
2016-08-03 16:23:12
Ktoś wie dlaczego pracę na ulicy Zapory stanęły? Od kilku tygodni nic się nie dzieje, co więcej wywieźli sprzęt i część materiałów. A termin coraz bliżej...
Oriel
2016-08-05 09:19:37
Na ul. Zapora prace stanęły, bo jakaś właścicielka oprotestowała inwestycję (bo się nie zgadza na zabranie części ogródka) i do tej pory nie ma pozwolenia na budowę. Info z pierwszej ręki - kolega z pracy mówił, że rozmawiał z Panią w sklepiku, która rozmawiała z "kierownikiem" ;)
inwestycje
2016-08-05 16:29:31
@Oriel: bez pozwolenia na budowę nie można było w ogóle rozpocząć prac, więc informacja o tym, że brakuje tej decyzji administracyjnej jest mało wiarygodna
Mieszkaniec
2016-08-05 18:19:00
Pani w sklepie jakiś czas temu twierdziła że na Kopytku będzie rondo. Sklepik fajny ale wiarygodność Pani raczej niska, na poziomie lokalnej poczty pantoflowej :) Ktoś ma jakieś inne informacje? Może bezpośrednio od źródła.
inwestycje
2016-08-05 22:06:37
Kolejna wersja węzła Suchy Potok przedstawiona przez czytelnika (maras49) blogu: https://s31.postimg.org/gfmqn2xa3/Suchy_Potok_NOWY1_copy.jpg
Matrix
2016-08-09 19:55:59
W tym roku rozpoczęcie przebudowy Cieszyńskiego raczej nie dojdzie do skutku. Ostatnio MZD przesunęło otwarcie ofert na 31 sierpnia, a już data została zmieniona na 23 września.
Adamsky
2016-08-12 09:56:27
Z Cieszyńską wydaje się będzie jakaś większa "obsuwa", bo te protesty grupki osób sprawiły, że "Warszawa" interweniuje. Zresztą tu jest trochę więcej; http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/32896/opozniaja-przebudowe-cieszynskiej
inwestycje
2016-08-12 12:00:06
Absolutnie "Warszawa" nie interweniuje. Protestujący mieszkańcy napisali po prostu pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, ale to nie oznacza wcale, że będzie jakakolwiek interwencja ze strony Ministerstwa. Link do pisma: https://goo.gl/iyIT3k
inwestycje
2016-08-12 12:01:20
@Matrix: pisałem o tym parę dni temu, w komentarzu pod wpisem nt. przebudowy Cieszyńskiej
tatko
2016-08-17 12:06:40
@Inwestycje - link do pisma z protestem mieszkańców nie działa. Możesz podać działający link?
RatujmyAleksandrowice
2016-08-17 12:11:00
nie tylko grupka mieszkańców pisze protesty do ministerstwa. SM Strzecha odwołuje się od decyzji wojewody. Skan pisma tu: https://www.facebook.com/groups/RatujmyAleksandrowice
Matrix
2016-08-18 19:09:32
@RatujmyAleksandrowice co ty chcesz ratować w Aleksandrowicach????? Jak tu Cieszyńska już jest szeroka. Ja mieszkam na Wojska Polskiego i już nie mogę doczekać się przebudowy, spaliny i syf wydobywający się z tych samochodów stojących w korku jest nie do wytrzymania. A żeby wbić się do ruchu z drogi podporządkowanej to już rosyjska ruletka czy komuś nie wymusisz pierwszeństwa
Adamsky
2016-08-19 11:14:40
Pamiętam jak poszerzali Żywiecką, też kilka osób protestowało, a czy obecnie ktoś wyobraża sobie miasto z Żywiecką po jednym pasie ruchu w każdą stronę? Cieszyńska jest podobnie obciążona co Żywiecka, tylko że przez Żywiecką można śmignąć (jak światła spasują) w kilka minut, a Cieszyńską do Wapienicy jedzie się czasami 20-30minut. Czy ci od @RatujmyAleksandrowice dalej chcą tego skansenu do Wapienicy? Myślę, że Aleksandrowice właśnie można "uratować" przebudowując Cieszyńską do dwupasmówki, a nie zostawiając to co jest obecnie.
Ratujmy Aleksandrowice
2016-08-19 13:03:46
Czternascie odwołań do decyzji wojewody. Tak to jest jak WiecznieNamPanujacy nie słucha nikogo i realizuje swoje własne tylko wizje. Wszyscy chcą udrożnienia Cieszynskiej, ale nie potrzebna nam autostrada przez osiedla. Nowa międzyrzecka z wygodnymi wjazdami na obwodnice i połączona wiaduktem z Cieszynska w wapienicy przejmie cześć ruchu przez aleksandrowice. Czy to takie trudne do wyobrażenia? Jak bedą aleksandrowice wyglądać gdy wyrżną wszystkie drzewa wzdłuż Cieszynskiej i zaasfaltują? Ktoś podawał ze do wycięcia jest 2000 drzew pod nowy asfalt.
inwestycje
2016-08-19 13:07:28
DOT. DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ DLA BDI: Niestety, decyzja środowiskowa dla S52 Beskidzkiej Drogi Integracyjnej zostanie wydana dopiero w pierwszej dekadzie września. Decyzja jest już praktycznie gotowa. DŚU czeka w zasadzie tylko na podpis dyrektora RDOŚ, natomiast ze względu na jego urlop, DŚU musi poczekać do jego powrotu.
xxx
2016-08-20 09:26:11
@Ratujmy Aleksandrowice i inni Ja proponuję aby każda osoba, która protestuje przeciwko rozbudowie Cieszyńskiej podawała od razu jaki ma biznes przy tej ulicy. Tak będzie prościej. :) A po drugie jak możesz pisać takie kuriozum, że Cieszyńska będzie przecinała osiedla. Podaj mi choć jeden numer bloku (obojętnie Osiedla Wojska Polskiego czy Polskich Skrzydeł) , który leży po drugiej stronie ulicy. Nie ma takiego więc nie kłam. Napisz jeszcze, że przecina ogródki działkowe albo lotnisko będzie bardziej dramatycznie.
Ratujmy Aleksandrowice
2016-08-21 13:34:50
@xxx, nikt nie protestuje przeciwko rozbudowie Cieszyńskiej. NIKT! Chodzi tylko o rozmiar przewidzianych prac, ich wpływ na dzielnicę i brak współpracy ze strony WiecznieNamPanującego.
Matrix
2016-08-21 22:50:15
@ratujmyaleksandrowice gadasz totalne bzdury jak obecna władza, gdzie ci Międzyrzecka przejmie ruch????? Nikt o zdrowych zmysłach nię będzie nadkładał drogi, żeby jechać ekspresówką do górskich rejonów Wapienicy lub Jaworza. A te 2000 drzew to powiedz to ci je o ogrodu zawioze, znalazł się kolejny miłośnik przyrody w mieście. Wiele razy powtarzałem, że Cieszyńska jest główną drogą zbiorczą jedyną w tej części miasta i musi być rozbudowana do,czterech pasów bo ruch będzie coraz większy. droga rozprowadza ruch do wszystkich osiedli. Jak słyszę pieprzenie, że ekspresówka to obwodnica to mi się śmiać chce, to jest droga tranzytowa, która była zawsze tylko kiedyć nie była ekspresówką.
Matrix
2016-08-21 22:56:02
@ ratujmyaleksnadrowice podaj mi jaki to wpływ będzie na dzielnice????? Bo dla mnie napewno bardziej pozytywny niż teraz i nie mów, że nikt nie rozmawiał z ludźmi bo były spotkania i to ludzie na tych spotkaniach w nieśli same poprawki, które są w obecnym projekcie. Siejesz propagandę i jesteś monotematyczny powtarzając te same twierdzenia bez żadnych sensownych argumentów.
Adamsky
2016-08-22 17:26:38
Prawda jest taka, że ludzie są wygodni, a obecnie kupno auta, nie jest żadnym luksusem, ba prawie każda rodzina ma już auto, niektóre nawet 2. Tak, że ruch w mieście będzie tylko wzrastał, dlatego utopią jest twierdzenie, żeby było więcej autobusów, rowerów, skuterów i takie tam lewackie gadanie. Cieszyńska jest jedyną drogą (oprócz S52 - ale to tranzyt) od Hulanki na zachód, już teraz ledwo daje radę, a w szczycie się po prostu korkuje i jej gruntowna rozbudowa do 4 pasów to żadna "fanaberia", tylko rzecz wręcz naturalna i coś nieuniknionego. Dość mrzonek, im szybciej niektórzy zejdą na Ziemię tym lepiej dla nas wszystkich :)
maras49
2016-08-22 19:12:44
Od poszerzenia Cieszyńskiej nie ma odwrotu. Nawet jeśli w każdej rodzinie jest 1 samochód, a nawet 2, to ruch w mieście raczej nie będzie wzrastał. Nawet jak będą 3 samochody to przecież któryś zostaje w domu. Wszyscy naraz ciągle nie będą w ruchu. Ilość samochodów w populacji już się zaczyna stabilizować. Zmieniają się tylko ich parametry. Zmienia się wiele trendów ruchu pojazdów. Skutek zmiany lokalizacji miejsc źródłowych człowieka jak dom-praca-zakupy-pozostałe. Ruchy te ulegają zmianom na skutek rotacji miejsc i zdarzeń. Ludzie zmieniają pracę, przyzwyczajenia, bywania, a nawet miejsca zamieszkania. Oznacza to, że wiele nośników infrastruktury, w tym m.in. ulice, w pewnym momencie nie spełnia już swojej funkcji. Np. kiedyś odcinek Cieszyńskiej w dół od Hulanki, na miarę ówczesnego miasta, był ważną dla Bielska arterią, jak każdy wlot do centrum. Dzisiaj tę ważną rolę przejął jej inny odcinek i inne ulice. Nie oznacza to jednak, że dla zaistniałych wielkości ruchu dzisiejsza infrastruktura odcinka przejmie ten natłok pojazdów i z nim sobie poradzi. Nie. Człowiek, mówiąc ogólnie, musi przystosować swoje miejsce do swoich potrzeb. Tak było, jest i będzie. Gdzieś napisano, Czyńcie sobie ziemię poddaną, ja dodałbym – czyńcie to tak, żeby Ci co nastąpią, źle o Was nie mówili. Pozdrawiam.
inwestycje
2016-08-22 22:43:41
Jeszcze nikt mi logicznie nie wytłumaczył, dlaczego usilnie forsuje się przekrój 2x2. Czy na Cieszyńskiej (ze względu na mniejszą zajętość terenu) nie sprawdziłby się przekrój 1x4?
maras49
2016-08-23 10:21:13
Ależ oczywiście, że przekrój 1x4 by wystarczył; ba, nawet szerokość pasa ruchu 3 m a nie 3,5 m, bo przy prędkości w mieście 50 km/h spokojnie pojedzie każdy normatywny pojazd. Tylko jak to wytłumaczyć niektórym projektantom i zamawiającym, dla których wyznacznikiem jest zgodność z przyjętymi założeniami i trendami w projektowaniu oraz użytkowaniu. Kiedyś tu napisałem, że nie każdy przepis czy normatyw do końca jest realny bo brak widełek czy możliwości i/lub granic odstępstw. Jeszcze nic nie zbudowano, a już się wie jakie będzie w użytkowaniu, bo gdzie indziej jest tak, to i tu będzie dobrze działało. Bezsprzeczne jest to, że inne wymagania ruchowe potrzebne są dla np.Andersa, a inne dla Cieszyńskiej. A jest tak, że projekt zakłada b.podobne przekroje poprzeczne, a nawet lepsze np. bezkolizyjność na skrzyżowaniach. A tu wcale tyle dobroci nie potrzeba. W największym natężeniu ruchu, przy średniej prędkości 30 km/h, cały 4 km odcinek przejedzie się w 8 min. I wystarczy. To chyba krócej niż dzisiaj? Pozdrawiam.
Adamsky
2016-08-23 11:20:57
Rozdzielenie przeciwnych kierunków ruchu pasem zieleni czy betonowymi płytami (jak na Al. Andersa przy skręcie do Auchan) ma zapewne poprawę bezpieczeństwa i obniżenie ilości stłuczek. Wymusza również na kierowcach skręt w lewo (a więc niebezpieczny, bo przecinający dwa pasy ruchu w przeciwną stronę) tylko w wyznaczonych do tego miejscach. W takich okolicznościach zginął bodajże były wicewojewoda czy wiceprezydent bielski na Żywieckiej/Poniatowskiego, gdy tak właśnie skręcał, bo miał zielone światło, ale musiał puścić jadących znad przeciwka a chyba zapomniał. Choć co do "przepustowości" drogi to raczej niema znaczenia czy jest 2x2 czy 4x1. Oby tylko ewentualne światła były zsynchronizowane w tzw "zieloną falę", bo w przeciwnym razie zaliczymy ... wszystkie czerowne :)
Matrix
2016-08-23 18:42:05
@inwestycje z przekrojem 4x1 się zgodzę, moim zdaniem to najlepszy wariant. Może dlatego jest wariant 2x2 bo pierwsza wersja tego projektu opierała się o łącznie wjazdowe i zjazdowe i wtedy prędkość projektowa miała być 70 km/h jak mnie pamięć nie myli. Po protestach ludzi odcięto łacznice, skrzyżowania zamieniono na ronda i pas zieleni chyba zostowiono żeby nie projektować drogi od początku.
maras49
2016-08-24 16:29:16
Wspomniany wypadek na lewoskręcie z Żywieckiej w Poniatowskiego to przede wszystkim błąd w projekcie zastosowania sygnalizatorów. Pod istniejącym sygnalizatorem powinien być jeszcze jeden z rysunkiem strzałki w lewo mającej kolor przeciwny do koloru jazdy na wprost z miasta. Dziwię się że częściej wypadków tam nie ma! Pozdrawiam.
Fred
2016-08-30 23:21:01
Miasto nie zyje
Tatko
2016-09-02 10:53:28
off-topic - Ktoś może wie co kolejarze majstrują? "Od 5 września do 9 września zostanie całkowicie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Bielsko-Biała Główna – Bielsko Biała Lipnik. Na tym odcinku będą kursować autobusy zastępcze skomunikowane z pociągami." @Inwestycje - nie dałoby się dodać jakiegoś otwartego forum na stronę, dla podobnych tematów?
Adamsky
2016-09-02 11:16:37
@Tadko/ pewnie ma to związek z toczącym się remontem ul. Sempołowskiej wraz z przejazdem kolejowym pomiędzy wymienionymi przez Ciebie przystankami kolejowymi.
inwestycje
2016-09-02 11:52:39
Tatko: niestety szablon stron blog.bielsko.pl nie pozwala na zainstalowanie forum
Darco
2016-09-05 09:32:38
Jakaś dziwna "cisza" w tym miejscu?
RatujmyAleksandrowice (FB)
2016-09-05 13:58:41
Decyzja środowiskowa dotycząca rozbudowy Cieszyńskiej uchylona przez Sąd w Gliwicach. Tak się kończy buta i arogancja rządzących, zamiast współpracy z mieszańcami z szacunkiem. Tylko co dalej? Cały proces od początku? Czy też może prezydent się teraz obrazi i stwierdzi jak nie chcecie autostrady to nie będzie niczego? http://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/1,88025,20645928,sad-uchylil-decyzje-srodowiskowa-dla-rozbudowy-ul-cieszynskiej.html?v=1&pId=41312692&send-a=1#opinion41312692
Ratujmy Aleksandrowice
2016-09-05 14:17:15
@inwestycje Odnośnie Twojego pytania 2x2 czy 4x1, to oczywiście 4x1 jest wystarczające. Wystarczy nawet 2x1 jeśli wszędzie będą zjazdy, wydzielone lewoskręty i udrożniona Wapienica. Jednak najważniejszą kwestią przy rozbudowie jest uratowanie drzew. Jeśli drzew nie uda się uratować, to przekrój drogi nie ma już chyba takiego znaczenia. Codziennie jadę od ronda Niemena w stronę lotniska w cudownym tunelu wielkich drzew i próbuję sobie wyobrazić jak będzie tu okropnie po ich wyrżnięciu.
inwestycje
2016-09-05 19:39:55
@RatujmyAleksandrowice (FB): na podstawie uchylonej decyzji środowiskowej został wydany ZnRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej), co oznacza, że zgodnie z prawem inwestycję można realizować.
inwestycje
2016-09-06 16:15:28
W związku z uchyleniem decyzji środowiskowej dla rozbudowy ulicy Cieszyńskiej, wstrzymano również proces przetargowy na ulicę Międzyrzecką. Te dwie inwestycje miały otrzymać dofinansowanie z UE. Uchylenie decyzji środowiskowej dla przebudowy Cieszyńskiej i niepewny los ZnRID (zgody na realizację inwestycji drogowej) mogą skutkować cofnięciem dotacji z UE. Wówczas prawdopodobnie przebudowa Cieszyńskiej/Międzyrzeckiej w najbliższej przyszłości nie zostanie zrealizowana. Rozpoczęcie procedury wydawania wszystkich decyzji trwało by zbyt długo, co będzie automatycznie skutkowało cofnięciem dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego. Miasto, bez dotacji nie będzie w stanie samo przebudować Cieszyńskiej. Kolejna szansa na pieniądze z UE będzie dopiero w okolicy roku 2021.
Matrix
2016-09-06 16:36:37
Gratuluje protestującym, stracą mieszkańcy wszystkich dzielnic. Najbardziej firmy w tym rojenie bo nikt nie będzie tracił czasu na dojazd najbardziej zakorkowaną ulicą. @Inwestycje jest możliwość przerzucenia tych środków z powrotem na przebudowę ulicy Warszawskiej jeżeli okaże się, jeżeli miasto przegra apelacje???
inwestycje
2016-09-06 16:58:35
@Matrix: nie ma możliwości "przerzucenia" środków, ponieważ to nie miasto o tym decyduje. Co więcej, ulica Warszawska w żaden sposób nie kwalifikuje się do żadnego z konkursów. Na ulice miejskie w tej perspektywie nie będą przeznaczane żadne środki.
Janko
2016-09-06 17:52:06
@Inwestycje A co z remontem Żywieckiej/Krakowskiej? Te drogi chyba też nie mają charakteru wyłącznie drogi miejskiej (CHYBA, popraw jeśli się mylę) a miał być duże remont. Myślisz, że nie da rady przesunąć środków na nie? Wiem, że nie decyduje miasto tylko pewnie Katowice, ale czy jest szansa?
inwestycje
2016-09-06 18:00:42
@Janko: Żywiecka i Krakowska to drogi krajowe / nie ma czegoś takiego jak przesunięcie środków, ponieważ środki unijne przydzielane są na podstawie konkursu, a nie arbitralnej decyzji jakiegoś urzędnika / to, czy Żywiecka/Krakowska otrzyma dofinansowanie będzie wiadomo końcem tego roku - wówczas będą ogłoszone wyniki konkursu z Programu Infrastruktura i Środkowisko
wiech
2016-09-06 18:05:14
@inwestycje - czy jest jakaś szansa, że miasto z własnych środków zrealizuje ronda na Międzyrzeckiej przy Monte Casino?
inwestycje
2016-09-06 18:07:52
@wiech: za wcześnie na takie pytanie
Matrix
2016-09-06 18:24:39
Dziś wstrzymano przebudowę Miedzyrzeckiej i odwołano konferencje prasową w sprawie podpisania umowy z Eurovią. Wszystkie przez decyzję środowiskową. więc Międzyrzecką też szlak trafił, bo też pieniądze mogą przepaść.
Mieszkaniec
2016-09-06 19:21:28
Brak słów! Wygląda na to że dalej się trzeba będzie przez następne naście lat tłuc w korkach, tracił czas, paliwo i przeklinał pod nosem. A wszystko to przez kilku oszołomów. Brawo za Miedzyrzecką! Kolejna "cudowna" wiadomość ... Szkoda że niektórzy widzą tylko czubek własnego nosa. Do lasu mieszkać jak wam drzew mało!
100%BB
2016-09-06 19:27:08
Panie gospodarzu bloga, przez ile dziesięcioleci było wiadomo, że ulica Cieszynska, będzie rozbudowana? Ratusz od dawna nabierali wodę w usta, ale jeszcze nie byliśmy w UE, a mówiło się miedzy ludźmi o rozbudowie tej ulicy do granicy Bielska-Białej. Wiadomo, było, ze przy takiej skali inwestycji nie ma możliwości aby nie ingerować tak w środowisko naturalne jak i w majątki prywatne. Przeciwnicy zwarli szeregi na całego w momencie ogłoszenia przetargu na rozbudowę Cieszyńskiej. Mieszkańcy, ekolodzy... no to sobie ludzie sami zafundowali stagnację. Miastu wyjdzie to na dobre uważam ponieważ rok 2017 to będzie tsunami środków z UE na setki milionów złotych, ale Wapienica w własnego wyboru staje się zaściankiem i niedoinwestowana z własnej woli. Jak Krywult zaczął sypac milionami dla Wapienicy, to oni powiedzieli STOP. No to niech mają a co....
inwestycje
2016-09-06 19:42:55
@100%BB: nie bardzo rozumiem, dlaczego jestem adresatem Pana komentarza? We wszystkich ze swoich komentarzy dot. Cieszyńskiej/Międzyrzeckiej odnosiłem się bezstronnie do faktów.
100%BB
2016-09-06 19:55:00
Ponieważ ma Pan dużą wiedzę z zakresu inwestycji i planów na przyszłość tego wszystkiego co dzieje się na naszym podwórku. A niektórzy ludzie zachowują się jakby ktoś sobie coś sobie wymyślił i na kolanie zaprojektował, bo jest kasa z UE i róbta co chceta. Wydawało mi się że przynajmniej jedno pokolenie powinno mieć w swojej świadomości zakodowane, że taki plan rozbudowy istniał już dawno, ale zwyczajnie nie było środków jakie są do dyspozycji w chwili obecnej. Nie namawiam do podziałów czy tworzenia murów wśród komentujących ponieważ nie po to ten blog istnieje, ale pytam czy faktycznie plany dla tej drogi sięgają znacznie dalej niż 5-10 lat wstecz.
inwestycje
2016-09-06 19:59:27
@100%BB: tylko przypomnijmy, co jest powodem obecnego zamieszania? Nie to, że mieszkańcy Wapienicy czy Aleksandrowic protestowali przeciwko rozbudowie Cieszyńskiej, lecz to, że w trakcie wydawania decyzji środowiskowej Ratusz popełnił błędy proceduralne, które skutkują uchyleniem DŚU. Gdyby nie nieudolność Ratusza w tej kwestii, dzisiejszy problem by nie istniał i wkrótce obserwowalibyśmy pierwsze prace budowlane na Międzyrzeckiej.
Matrix
2016-09-06 20:45:40
Międzyrzecka to jeszcze pół biedy, po cena Eurovii wynosiła 27 mln. Sam stadion kosztował 110 mln po zwróceniu vat., więc to miasto udźwignie. Gorzej z Cieszyńską, którą będzie trzeba budować na raty przez x lat.
Rob
2016-09-06 21:54:50
@Ratujmy Aleksandrowice napisał "Codziennie jadę od ronda Niemena w stronę lotniska w cudownym tunelu wielkich drzew i próbuję sobie wyobrazić jak będzie tu okropnie po ich wyrżnięciu. " A ja minimum 2 razy dziennie stoję w tym cudownym tunelu śmierdzącym spalinami ... bo o jeździe w godzinach szczytu to trudno tu mówić.
Matrix
2016-09-06 22:13:26
@Rob ja musze tam mieszkać i wiele ludzi z WP, a te drzewa to wyślemy @ratujmyaleksandrowice na jego działkę. Wtedy bedzię w takiej ekztazie, że ma tunel z drzew tylko na własność.
Matrix
2016-09-06 22:19:28
Ciekawe co wymyślą prawnicy ratusza w sprawie apelacji, czy coś uda się jeszcze naprawić. Druga sprawa jest taka, że jak by Międzyrzecka miała osobną decyzję środowiskową to bitwa była by tylko o Cieszyńską. Ciekawy jestem jak się będzie ratusz tłumaczył po stracie funduszy i kto za to będzie???
realista
2016-09-06 22:25:54
Mam pytanie do Szanownego Gospodarza Bloga. Jestem daleki od bronienia Ratusza ale czy wie Pan jakie błędy proceduralne zostały popełnione przez Ratusz przy wydawaniu tej decyzji? Zakładam, że na opublikowanie treści wyroku trzeba będzie trochę poczekać.
inwestycja
2016-09-06 22:31:04
@realista: niestety nie znam szczegółów
inwestycje
2016-09-06 22:36:20
@Matrix: ależ Międzyrzecka ma osobną decyzję środowiskową / Międzyrzecką można budować - tutaj są wszystkie pozwolenia, nie ma natomiast funduszy, aby ją wykonać bez wsparcia środków europejskich
Matrix
2016-09-06 22:43:23
@lnwestycje to nie wiedziałem, zwracam honor. To już wiemy jak będzie wyglądał budżet miasta na przyszły rok:):) Akurat 20 baniek ze zwrotu VAT za stadion się przyda:) Teraz nasuwa się pytanie dlaczego na Międzyrzecką nie starali się osobno zdobyć pieniędzy z funduszu UE?
inwestycje
2016-09-06 22:47:42
@Matrix: ale w jakim celu miasto miało się starać osobno o fundusze na Międzyrzecką, skoro otrzymało takowe na przebudowę całego ciągu Międzyrzecka-Cieszyńska?
Matrix
2016-09-06 22:57:35
@inwestycje właśnie dla takich sytuacji jaka teraz wynikła. Jak znam nasze sądy i terminy rozpraw to apelacja na bank do końca roku.
inwestycje
2016-09-06 23:09:28
@Matrix: Karkołomne działanie - dzielmy inwestycję na części, bo może pojawią się problemy, z którymś z jej fragmentów... W taki sposób, żadna część nie dostałaby w ogóle dofinansowania. Projekty trzeba dostosować do ogłaszanych konkursów, a nie konkursy do inwestycji... / Wyrok wyższej instancji (NSA) to na pewno nie ten rok.
Olo
2016-09-06 23:19:23
Jakoś nie widzę jak miasto sypie 30 baniek na samą międzyrzecką bez dotacji. Jesteśmy w trakcie ostatniej perspektywy unijnej z dobrąkasą do wzięcia więc "wszystkie ręce na pokład" - każdy milion powinien lecieć do inwestycje, w których będzie tylko niewielkim wkłądem własnym (z resztą zapewnioną z Unii), a nie 30 baniek na jedną ulicę, która i tak skończy się na zakorkowanej Cieszyńskiej. Oczywiście ja nie decyduję, ani decydentów nie znam, ale tak wygląda dla mnie logiczny dalszy ciąg obecnej sytuacji (co potwierdza wstrzymanie się z Międzyrzecką przez MZD). Jesli stracimy te fundusze to Wapienica obchodzi się smakiem, a kasa idzie na inne projekty, gdzie da radę wyciągnąć coś z Unii. Do tematu Wapienicy wrócimy jak się skończą dotacje. Za 20 lat :P
inwestycje
2016-09-06 23:35:04
@Olo: jeśli chodzi o ulice w mieście, to nie ma innych dróg (oprócz ciągu Krakowska-Żywiecka, na który miasto już się ubiega o dofinansowanie), na które w tej perspektywie dałoby się otrzymać środki unijne. Wsparcie unijne, zgodnie z zapisami programów unijnych dotyczyć może tylko dróg wojewódzkich i krajowych, a z tych kategorii mamy tylko właśnie Cieszyńską/Międzyrzecką i Krakowską/Żywiecką. Jeśli dotacja zostanie cofnięta, to po prostu te pieniądze otrzymają inne miasta - w tym przypadku konkretnie: Gliwice (droga wojewódzka 408), Janów-Złoty Potok (przebudowa drogi wojewódzkiej) i Bytom (trasa N-S).
Olo
2016-09-06 23:47:14
@up Jasne. Chodziło mi o kasę z budżetu (wkład własny). Akurat pewnie koło 30 baniek miał wynosić więc jak dotacja przepadnie to nie ładować wszystkiego w międzyrzecką tylko zostawić te 30 baniek w budżecie na wkład własny dla jakichś innych (niekoniecznie drogowych) inwestycji zamiast w nieskończoność zadłużać miasto.
Przyjezdny
2016-09-07 10:56:15
@inwestycje nie do końca mogę się z Panem zgodzić problem nie jest w UM (nie jestem w żaden sposób z nim związany) problem leży w ludziach którzy blokują wszelkie inwestycje w okolicy... to jest jakiś góralski fenomen/upartość zawziętość połączony ze sprytem i zaradnością i cwaniactwem której nie ma w innych rejonach Polski - wszystko tylko nie u mnie. Tak nie mamy nartostrady aż na Klimczok tylko małą górkę na Dębowic, S1 do Mysłowic, nie ma BDI (z powodu Wadowic), teraz nie będzie Cieszyńskiej, mało co nie byłoby stadionu (czy naprawdę wszędzie były problemy proceduralne?) - najpierw BB straciło województwo a teraz jeśli tak będziemy robić powoli stanie się zaściankiem a nie prężnym ośrodkiem, straciliśmy fabrykę samochodów - na otarcie łez zostały silniki... mogliśmy mieć dolinę lotniczą a wyprzedza nas Rzeszów i okolice... trzeba spojrzeć szerzej. Nikt rozsądny z zewnątrz nie będzie chciał nam dać pieniędzy na inwestycje jeśli sami nie potrafimy /nie wiemy czego chcemy i się tylko potrafimy kłócić. Ostatnie inwestycje w okolicy przypominają mi niekończącą się opowieść z zakopianką. Oczywiście że wina UM jest ale nie w procedurach bo tu zawsze znajdziemy coś od czego można się odwołać - jesteśmy tylko ludźmi, wina w braku wypracowania kompromisu, a jak się nie dało to niestety powinni niektórzy ludzie też dopasować się do reszty. Czy ludzie protestujący mają na tyle odwagi że występują z imienia i nazwiska? czy tylko kryją się za najprzeróżniejszymi organizacjami? I ostatnie pytanie czy można zmienić "status" drogi jak to było z cieszyńską i np. zrobić dwupoziomowe rondo na Warszawskiej koło sarniego stoku lub rozpocząć inwestycje w innej okolicy - nowopiekarska? Ludzie z okolicy cieszyńskiej powinni sami sobie wytłumaczyć o co chodzi bo w demokracji powinna większość decydować - skoro protestujący są tacy "mądrzy" to powinna reszta się zintergrowac i do sądu oddać tych oszołómów którzy nie chcą nic zmieniać, zawsze się znajdzie jakiś artykół/paragraf, zawsze ktoś będzie miał jakieś straty z powodu niewybudowanej drogi - po to aby więcej nie było takich sytuacji. Dla mnie kuriozalna sytuacja - wszyscy dookoła się mega rozwijają - Białystok, Kielce Warszawa, Rzeszów Gliwice, Częstochowa ... a w Bielsku tylko ciągłe kłótnie.
Krystian Tarnawa
2016-09-07 15:00:27
@Przyjezdny. 1. Strasznie mnie śmieszy jak ktoś się czepia że inni piszą pod nickiem, a sam nie przedstawia się z imienia/nazwiska. 2. Winnych szukaj w ratuszu. Buta i arogancja władzy jest od lat na niewyobrażalnym poziomie. Zero dialogu i współpracy. Nic dziwnego że mieszkańcy protestują, skoro nikt ich opinii nie bierze pod uwagę w trakcie planowania.
Adamsky
2016-09-07 15:08:58
Właśnie na analogicznym forum na innym portalu pan Marceli Wójcik - RO Wapienica, pokazał, że storpedowali rozbudowę Cieszyńskiej (a wraz nią Międzyrzeckiej) ponieważ ... pomylił drogę wojewódzką z krajową i myślał, że po przebudowie na Cieszyńską wrócą TIRy i że Jacek Krywult w zeszłym roku wysłał w tej sprawie zapytanie do Ewy Kopacz! Jeżeli tak rzeczywiście jest to mamy tutaj niezły Monthy Python :) Niestety bez happy endu!
Tatko
2016-09-07 15:30:39
@adamsky - tu na blogu są plany inwestycji z naniesionymi znakami drogowymi. Szukam i nie mogę znaleźć żadnego ograniczenia dla ciężarówek. Są tylko znaki ograniczające wjazd w boczne drogi np. Jesionową, Brodzińskiego, co sugeruje że na nowej Cieszyńskiej ograniczenia nie przewiduje się. Śledzę sprawę dość uważnie i nie pamiętam żadnej informacji sugerującej że ruch ciężarowy będzie ograniczony. Jak masz jakieś żródło, to podaj proszę.
Olo
2016-09-07 15:36:20
No tak, bo plan przebudowy na pewno zawiera ostateczny i nieodwracalny układ oznaczeń.
Adamsky
2016-09-07 15:42:54
@Tatko/ znaki ograniczające wjazd ciężarówek można postawić w każdym momencie. Za szybko narobiliście rabanu, pewnie sami nie sądziliście, że się uda! Być może i część racji leży po Waszej stronie, zawsze można coś w projekcie poprawić, natomiast nawet sami mówicie, że nie podważacie sensowności rozbudowy tej drogi. Sprawa w sumie rozchodziła się o szczegóły, drogę dojazdową, natomiast z działań @RatujmyAleksandrowice czy RO-Wapienica wyszedł wielki.. klops. Wylaliście dziecko z kąpielą, nie chcieliście drogi z TIRami pod oknami (i to rozumiem) to w zamian nie będziecie mieli... NIC! Żadnej drogi! Ani Cieszyńskiej, ani Międzyrzeckiej! Być może były jakieś błędy proceduralne popełnione przez Ratusz, natomiast śmiem twierdzić, że kroplę goryczy przelały te wszystkie pisma, skargi i odwołania pisane przez grupkę osób do różnych instytucji. Hałaśliwa garstka osób doprowadziła do skutecznego storpedowania ćwierćmiliardowej inwestycji drogowej w sporej wielkości mieście. Brawo. Monthy Python. Jak podał @inwestycje cieszą się w Gliwicach bądź Bytomiu. Au nas cieszy się tylko V kolumna
Matrix
2016-09-07 16:21:07
Ja nie wiem skąd się ludziom wzięły te tiry na Cieszyńskiej ale widać, że znaleźli się tacy co potrafili zamieszać, ciemny lud to kupił i klops. Przypomina mi to Brexit wszyscy walczyli i głosowali nie wiadomo o co i wyszło to co wyszło, a panowie którzy zrobili zamieszanie wyparli się wszystkiego.
Adamsky
2016-09-08 16:08:30
Oto argument za 2x2 vs 1x4 na Cieszyńskiej https://www.youtube.com/watch?v=PRkuYz1Cbh8&feature=youtu.be Kierowca Putina zginął na miejscu, gdyby był pas zieleni bądź krawężnik, który odbiłby go na "swój" pas być może zderzyłby się z pojazdem jadącym w tę samą stronę i siła uderzenia umożliwiłaby mu przeżycie.
maras49
2016-09-08 17:00:09
Z jednej strony winien UM BB, z drugiej protestujący. A nie wydaje się Wam, że tu chodzi o kasę. Fundusze tak przecież potrzebne Gliwicom lub Bytomiu - pisał o tym @inwestycje. Nie przypadkiem WSA w Gliwicach własnie zmieniło decyzję. Zwykłe lobbowanie. Ci co mieli na te fundusze ochotę dopięli swego. Mają dwa projekty w rezerwie, u siebie, to po co pchać kasę do BB. Przecież to BB, jak czytałem, ma wysokie miejsce w rankingu gospodarczym, a oni nie! Takiego działania bym nie wykluczył.
Adamsky
2016-09-08 17:42:03
@maras49/ zgadzam się w 100%, ale ta banda e-diotów, samozwańczych "obrońców" Aleksandrowic czy ten radny z Wapienicy dostarczyli im właśnie doskonały pretekst i przykrywkę do takiej właśnie decyzji w postaci DOKUMNTÓW, protesty, zaskarżenia, wszystko czarno na białym. A w Gliwicach powiedzą; "no przecież nawaliliście z tym projektem, mieszkańcy się skarżą, ba nawet spółdzielnia mieszkaniowa, Rada Osiedla, proszę bardzo tutaj są otrzymane pisma". I bach. Inwestycję wstrzymujemy, a środki przekazujemy na drogę w... Gliwicach. I gotowe!
bba
2016-09-08 20:36:51
Protesty opłacane z bankowej kieszeni
Matrix
2016-09-09 14:38:03
Jestem ciekaw jakie będzie uzasadnienie sądu i jak poważne błędy proceduralne są zawarte w tej decyzji środowiskowej. Chyba, że Gliwice są w zmowie, a Warszawie uda się to odrzucić.
Rob
2016-09-12 12:58:58
Stracić 200 mln zł na największą inwestycję w mieście. Ci niezadowoleni niby mieszkańcy muszą być baaaaardzo dumni z siebie!
Mieszkaniec Wapienicy
2016-09-13 23:30:19
Prosiłbym o podanie z Imienia i Nazwiska tego radnego i z jakiego jest ugrupowania, który tak protestował, jak również tych przedsiębiorców którzy wspierali protesty - chciałbym im podziękować za taką robotę i stratę 200 mln dla Bielska w imię własnej prywaty i cholernego EGOIZMU. Śledziłem od początku wszelkie konsultacje społeczne w sprawie tej drogi i były spotkania, były uwagi, część uwzględnianych, cześć nie - więc jak IDIOTA pisze że nie było rozmów i nikt nikogo nie słuchał to jest po prostu DEBILEM - SKOŃCZONYM KŁAMCĄ I WAŁEM, KTÓRY SPOWODOWAŁ UTRATĘ 200 MLN i wieczny korek a wręcz nie można wykluczyć iż wielu mieszkańców tej części Bielska zachoruje z powodu smogu, spalin i zanieczyszczeń wydobywających się z rur stojących w korku samochodów. DEBILE to chyba najłagodniejsze określenie. Prosiłbym i imiona i nazwiska + ugrupowanie - będę przynajmniej wiedział na kogo nie głosować, u kogo nie kupować i kogo bojkotować!
mel
2017-02-13 20:54:40
ok, mus to mus... Ale dlaczego przez las, a nie obok ?
slazak1962
2017-08-11 20:21:02
Czy to ostateczny kształt węzła Suchy Potok? Robi wrażenie nieaktualnego. Byłoby rzeczą co najmniej dziwną, gdyby najważniejsza i pewnie najbardziej obciążona droga (obecna S1, realizująca kierunki Pyrzowice-Zwardoń i Zwardoń-Pyrzowice) była prowadzona po łącznicach, ze zwężeniami do jednego pasa i krzyżowaniem się potoków pojazdów (weaving), za to droga, obsługująca kierunki Pyrzowice-Cieszyn i Cieszyn-Pyrzowice czyli S1/S52 miała na całym odcinku profil ekspresowy.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242702
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
S1 Bielsko-Biała - Mysłowice: wydano decyzję środowiskową, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała