inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (28)

Drogowe plany

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji dla inwestycji polegającej na przebudowie układu komunikacyjnego w rejonie kościoła Opatrzności Bożej w Białej. W miejscu historycznego Placu Deskowego, na skrzyżowaniu obecnych ulic Stojałowskiego, Głębokiej, Szkolnej, Wyzwolenia i Broniewskiego powstać ma pięciowlotowe rondo. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 5,3 mln zł. Budowa planowana jest na lata 2018-2019.

W ciągu najbliższych 6 tygodni powinien być również ogłoszony przetarg na I etap rozbudowy ulicy Dębowiec. Miasto w ramach inwestycji polegającej na rozbudowie ciągu ulic Dębowiec-Łowiecka planuje poszerzyć obie drogi, wybudować nową ścieżkę rowerową i chodniki oraz wykonać rondo u zbiegu ulic Łowieckiej, Zwardońskiej, Antycznej i Jeżynowej. Rondo w tym miejscu jest zaprojektowane już z myślą o przyszłościowej ulicy Nowomłodzieżowej (nowego połączenia ulic Karpackiej z Cieszyńską).
Planowany sposób poprowadzenia ścieżki rowerowej i chodnika wzbudza kontrowersje związane z konieczną w takiej sytuacji wycinką drzew. W internecie pojawiła się inicjatywa zbierania podpisów pod petycją do Miejskiego Zarządu Dróg w sprawie stworzenia dokumentacji dla alternatywnego przebiegu wspomnianych traktów pieszych i rowerowych (link).

plany: MZD

---

REKLAMA:

2017-02-13 | Dodaj komentarz
Lojza
2017-02-14 00:28:12
Daleką drogę przeszła inżynieria drogowa - od pisma technicznego do Comic Sans... To jakiś żart? ;)
Rafał
2017-02-14 09:14:43
Nie rozumiem tej wzmianki że rondo jest zaprojektowane pod przyszłą ul. Nowomłodzieżową. Na czym polega to przystosowanie i czy jest gdzieś więcej informacji na temat tej nowej drogi?
maras49
2017-02-14 10:15:33
A co z kapliczką teraz na jezdni ronda. Rysować sobie można, ale to jest istotny element w tym miejscu ?! Żadnej informacji, a powinna być nawet lakoniczna o przeniesieniu w inne miejsce.
maras49
2017-02-14 13:56:37
Przy ul.Dębowiec trzeba będzie dużo drzew wyciąć pod m.in.chodnik czy ścieżkę rowerowa. Myślę, że ścieżkę można by projektować na miejscu (w cudzysłowie), tak aby zredukować wycinkę.
maras49
2017-02-14 14:04:44
@Rafał Nowomłodzieżowa czy Nowogościnna jak zwał tak zwał. Do tego ronda do północnego wlotu będzie dochodzić droga planowana jako połączenie ciągu ul. Jeżynowa-Gościnna z ul.Cieszyńską, które znajdziesz na tym blogu. Ww.połaczenie jest w dalekich planach miasta, widać to na Studium uwarunkowań... http://i.imgur.com/VrSU4yX.jpg
Rafał
2017-02-14 15:27:33
Dziękuję @maras49 za odpowiedź. A wiadomo kiedy ta droga ma szansę powstać? Bo fakt jest taki, że ruch pieszy i rowerowy na ul. Jeżynowej bardzo się zwiększył od czasu jak powstała pętla dla rolkarzy i ścieżka rowerowa wokół lotniska. A jak wiadomo ta ulica jest dość wąska, nie ma nawet pobocza i jest tam strasznie niebezpiecznie.
maras49
2017-02-14 19:05:58
@Rafał przykro mi ale trudno powiedzieć, sadzę, że przed 2020 nie będzie
inwestycje
2017-02-14 20:26:51
@maras49: myślę, że przeniesienie zostanie uwzględnione w projekcie budowlanym (podejrzewam, że Nepomucen znajdzie się pośrodku zielonego placu otoczonego chodnikiem).
inwestycje
2017-02-14 20:30:42
@Rafał: na planowanym rondzie ulica Nowogościnna/Nowomłodzieżowa (używane są dwie nazwy) od widocznego na planie zakrętu na ulicy Zwardońskiej będzie biegła dalej prosto do ulicy Cieszyńskiej (fragment Nowogościnnej będzie wykonany również w ramach przebudowy Cieszyńskiej)
O_01
2017-02-15 07:16:54
W MZD odbyło się spotkanie z przedstawicielami środowiska, które protestowało przeciwko projektowanemu przebiegowi ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec. Po dwugodzinnej, żywej dyskusji, osiągnięto kompromis. Ścieżka pozostanie w projektowanym przebiegu (każdy inny przebieg również wiąże się z wycinką drzew, nadto rodzi dodatkowe problemy natury technicznej i finasowej), jednak uzupełniona zostanie o elementy służące odpowczynkowi i rekreacji. MZD zleci opracowanie uzupełniającej propozycji projektowej. Przewiduje się, że kolejne spotkanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w bieżącym kwartale.
xxx
2017-02-15 09:58:12
@ O_01 A tak wielce pisali, że ścieżkę i chodnik można poprowadzić krzakami i nie trzeba wycinać drzew. Nie zdziwiłbym się jak to "środowisko" jest tym samym "środowiskiem", które walczyło o tunel drzew przy Cieszyńskiej. Ja dla tych ludzi mam propozycję. Jeśli nie potrafią zrozumieć, że żyją w 170 000 mieście to proponuję zabitą dechami wieś w Bieszczadach.
O_01
2017-02-15 10:17:41
Ja bym ich tak nie potępiał. Brak biegłości w czytaniu dokumentacji projektowej oraz dostęp do jedynie jej części (na stronie internetowej MZD) to przyczyny, wskutek których mogło się wydawać, że są inne możliwości. Wejście w głąb dokumentacji, dodatkowe informacje, analiza nie tylko na płaszczyźnie planu sytuacyjnego, ale także wysokościowa, szerzej naświetlają sprawę i pokazują inne możliwości, lub też ich brak.
inwestycje
2017-02-15 13:11:15
Problem leży w tym, że Ratusz kompletnie nie konsultuje się z mieszkańcami na etapie tworzenia koncepcji czy projektowania inwestycji, a następnie narzuca swoje rozwiązania szantażując mieszkańców słowami: "albo tak jak my zaprojektowaliśmy, albo w ogóle - wybierajcie". Urzędnicy mają być reprezentantami mieszkańców, a nie dyktatorami, którzy arbitralnie narzucają swoje pomysły. Gdyby inaczej wyglądał dialog z bielszczanami można byłoby uniknąć wielu problemów z inwestycjami w ostatnich latach/miesiącach (np. Cieszyńska, strefa przemysłowa w Lipniku, ul. Dębowiec).
jaaaaaaaaaaa
2017-02-15 14:18:22
LUDZIE !!! same ronda... za niedługo bielszczanin nie poradzi sobie w większym mieście od BB bo po prostu nie będzie umiał sobie poradzić... BB to nie wioska, zostawmy duże skrzyżowania !!! naposzmy jakiś protest, zróbmy coś w tym mieście bo jest tragedia, coraz gorzej !
xxx
2017-02-15 14:40:06
@O_01 @inwestycje Ależ oczywiście, że dobrze, że są ludzie "patrzący władzy na rękę", oczywiście że władza powinna swoje pomysły, zamierzenia, plany konsultować ze społeczeństwem. Tylko, że na te konsultacje przychodzą przeważnie Ci, którym wszystko nie pasuje negują wszystko i drą tylko japy po wszelakich mediach. A częstokroć ludzie, na których dana inwestycja będzie miała znikomy wpływ. Już tu nie będę jechał nazwiskami ludzi, którzy mieszkają setki metrów od Cieszyńskiej a najbardziej protestowali. A jak już mowa o Cieszyńskiej to konsultacje były i projektanci wprowadzili zmiany ale i tak "środowisko" dalej swoje. I to raczej oni działają zero-jedynkowo. Na koniec jeszcze jedna rzecz. Przeważnie dla większości dany zamiar urzędników pasuje np. ta nieszczęsna rozbudowa Cieszyńskiej ale nie zakładają komitetów obrony, nie zakładają kilku kont na serwisach społecznościowych , nie udzielają się medialnie więc jakby ich głosu nie ma i co wtedy ... Miasto ma przy każdej inwestycji robić referendum czy chodzić po domach i się wypytywać kto jest za a kto przeciw. Mamy niby demokracje więc jeśli komuś wąsacz nie pasuje (nie głosowałem na Niego) bo betonuje wszystko to niech wystawią kontrkandydata i niech wygrają wybory, i wyrzucą na bruk tych urzędników a tak to jest dla mnie tylko bicie nie potrzebnie piany jaka to władza i urzędnicy są be. Sorry za trochę polityki. Jeśli projektanci tak zaprojektowali ul. Dębowiec to jakieś powody były. Nie można zakładać a priori, że są głupi, że robią to specjalnie, że robią to na złość mieszkańcom, że nie lubią przyrody itd. Zaś do tych protestujących nawet w uzasadnieniu petycji pisali, że ich pomysł jest rewelacyjny bo praktycznie nie będzie trzeba ścinać drzew tylko krzaki. I co po dwóch godzinach konsultacji nagle okazało się, że to kompletna nieprawda. Można zakładać, że projektant nie ruszył d. za biurka aby na miejscu sprawdzić swój projekt no ale to "środowisko", które tam mieszka i mija codziennie te krzaki powinni chyba wiedzieć, którędy wytyczyli drogę rowerową i chodnik.
xxx
2017-02-15 14:45:27
@ jaaaaaaaaaaa O macie następny. Ronda be ... protest.... znów wina tego betonowego wąsa... to już jest nudne. jeśli uważasz, że skrzyżowania są lepszym rozwiązaniem to oświeć nas jakimś linkiem gdzie poczytamy o badaniach naukowych na temat wyższości skrzyżowań nad rondami.
O_01
2017-02-17 10:14:04
@inwestycje - wiele racji w tym co piszesz. Brałem udział w wielu konsultacjach społecznych (jako projektant). Zawsze znajdą sie tacy, którzy albo nie byli, albo nie uważali, ale mają coś do powiedzenia i uważają, że wiedzą lepiej. Są też tacy, co dyskutują i rzeczowo przedstawiają swoje racje, potrafią też uznać racje projektanta i wycofać się ze swoich poglądów. Z taką postawą mieliśmy do czynienia w przypadku dyskusji na temat ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec (brałem udział w spotkaniu).
Bikerrr
2017-02-18 17:31:34
Ja już dziękuję za ścieżki rowerowe,jeśli one mają wyglądać tak jak do tej pory.Przy ruchu rowerowym jaki występuje w tym rejonie to ścieżka rowerowa powinna mieć priorytet i być baaardzo szeroka. A pewnie będzie jak zwykle,czyli wybrukowana,wąska z mnóstwem podjazdów do prywatnych posesji.Tylko czekać jak straż wiejska zacznie tam polowania na tych co nie jadą ścieżką,a takich na pewno będzie sporo.(widać to już na lotnisku,część ludzi wybiera drogę zamiast przepełnionej ścieżki rowerowej).
Matrix
2017-02-18 18:44:44
Przebudowa Jeździeckiej w tym wariancie to niepotrzebne zabieranie terenu. Zrobić nową nawierzchnie i chodnik. Zrobić strefe 20 gdzie rowerzyści będą mieć pierszeństwo tak jak w Holandii. Ta droga straci swój charakter tym bardziej że ruch samochodowy po przebudowie może się zwiększyć niestety. Druga sprawa, po jaką cholere stawiano latarnie ledowe skoro było wiadomo, że droga będzie przebudowana????
maras49
2017-02-19 11:00:15
Przepraszam Panie Matrix, ale o Jeździeckiej to chyba nie tu i teraz.
Matrix
2017-02-19 15:21:20
@maras49 mój błąd, miało być Łowiecka:)
Ax
2017-02-21 15:45:21
Czy przy tworzeniu koncepcji dla ronda na Stojałowskiego były przeprowadzone analizy ruchu? Inwestycja wydaje się być trochę przeskalowana. Przesadne są na pewno już trzy pasy zaraz za wylotem z ronda na Stojałowskiego przed dojazdem do Żywieckiej. Na plus uspokojnie Głębokiej, Szkolnej. Zastanawia mnie, że zanika chodnik na pl. Opatrzności wzdłuż kościoła. Skoro wprowadzamy strefę zamieszkania lepiej byłoby już zastosować wspólną przestrzeń dla wszystkich użytkowników, a nie ten bieda-chodnik. Brakuje mi tu wymiarów, żeby ocenić jeszcze niektóre rozwiązania. Najgorsze jest jednak to, że projekt w tak wrażliwym historycznie obszarze, reprezentatywnym miejscu, dającym możliwość stworzenia atrakcyjnej przestrzeni publicznej pozostawiony jest wyłącznie dla drogowca, z podporządkowaniem funkcji komunikacyjnej. Kształt placu i tego obszaru powinien zostać poddany szerokim konsultacji, a jego koncepcje powstać przy udziale architektów z poszanowaniem funkcji historycznej i podporządkowaniu obecności pieszego.
Rycho
2017-02-21 19:58:56
I jak zwykle, przy tak dużej inwestycji, brak zatoki autobusowej, najlepiej zając pas ruchu i wszyscy będą zadowoleni. Niech żyją projektanci i urzędnicy, którzy nie dostrzegają problemu.
Ax
2017-02-21 22:12:04
Akurat zatoka to tam nie jest potrzebna. Są dwa pasy ruchu i dodatkowa zatoka byłaby mniej bezpieczna, wpływała negatywnie na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a przede wszystkim nie ma tam na nią miejsca. Zwróciłbym za to uwagę na to, żeby odrobinę poszerzyć zakres opracowania i dołożyć tam normalną wiatę i stworzyć wygodny i komfortowy przystanek.
Fred
2017-02-21 22:54:03
Najwieksza kleska tego projektu to wglad tylko na sprawy komunikacji. Brak tu odniesienia do historii, moze odwazenia sir ns zastosowanie nowoczesnych(tych prawdziwie nowoczesnych) rozwiazan. Mamy rzeke, plac, stary kosciol to moze i projekt zrobic mniej drogowyb?
O_01
2017-02-22 07:57:19
Ax - patrząc na napełnienie obecnych pasów dojazdowych do Żywieckiej, to dwa pasy i to maksymalnie wydłużone, są tam akurat jak najbardziej potrzebne.
O_01
2017-02-22 07:58:56
No i nie zapominajcie, że to dopiero koncepcja służąca określeniu zakresu niezbędnych prac projektowych. Wszak ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Zobaczymy kto go wygra i jakie będzie miał podejście do tematu.
maras49
2017-02-22 16:57:51
@O-01 Za parę lat i tych dwóch dojazdowych pasów do Żywieckiej może być mało. Bez przebudowy skrzyżowania z Żywiecką pewnie się nie obejdzie, a może nawet i tego z Krakowską. Dzisiaj wydaje się to zbyt przyszłościowe, ale np. projektującym obecną S1 do Żywca w ub. dekadzie też mogło się to wydawać na wyrost.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Matrix ]
Oczywiście chodzi o Cieszynską:)
[Matrix ]
21 stycznia Eurovia rusza z wycinką drzew, wycinka ma się odbywać przy ruchu wahadlowym....
[O_01]
Ta nazwa już się przyjęła w kraju, jest ponadto bardzo sugestywna, a przy tym wygodna....

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2553153
Newsów: 270
Komentarzy: 5611
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Drogowe plany, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała