inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (27)

Stojałowskiego bez wybojów

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont fragmentu ul. Stojałowskiego od Ratusza do ulicy Cechowej. Głównym celem tej inwestycji jest remont przykrycia potoku Niwka.

Wykonawca będzie miał 180 dni od podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac.
Szacunkowy koszt zamówienia to: 4,7-5,8 mln zł.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-03-08 | Dodaj komentarz
Matrix
2017-03-08 23:10:00
180 dni paraliżu miasta, jakoś będzie trzeba to przeboleć.
inwestycje
2017-03-08 23:23:11
Gdyby była Nowopiekarska... ale niestety, nigdy jej już nie będzie.
toms
2017-03-09 12:20:41
dlaczego budowa nowopiekarskiej została w ogóle odrzucona? pamiętam jak firmy się wynosiły z rzeźniczej a potem zrezygnowali z tej drogi.
t0m
2017-03-09 12:41:32
Oby przez wakacje...
Andrzej
2017-03-09 12:56:30
Którędy będą poprowadzone ew. objazdy?
maras49
2017-03-09 13:12:06
Co można zrobić za jedynie 6 mln w zakresie przebudowy przykrycia Niwki, wraz z robotami drogowymi? Chyba tylko wymienić, wzmocnić i ew. uciąglić konstrukcję samej izolacji? Nawierzchnia asfaltowa ma kilka poprzecznych pęknięć, ale czy izolacja też? Nie sądzę, żeby aż tak była uszkodzona. Co prawda od przykrycia Niwki minęło równo 50 lat, ale czy wymieniano izolację, chyba tylko naprawiano, nie pamiętam. Wewnątrz widać ślady zaledwie kilku małych zacieków na ścianach, nie zagrażających jednak trwałości belek i murów betonowych. Moim zdaniem bardziej chodzi o równość nawierzchni - i z tym się zgadzam.
maras49
2017-03-09 14:12:39
Dokopałem się do szczegółowej dokumentacji już wiem co będą robić. Może nie zabraknie tych 5,8 mln. Myślę, że to są koszty samych robót. Faktycznie nie było sensu na forum publikować tych rysunków wzmacniających powierzchnie ścian i innych detali. Są dostępne na BIP.
inwestycje
2017-03-09 15:35:54
@toms: zbyt duży koszt wykupu gruntów i brak perspektyw co do możliwego zewnętrznego finansowania tej arcydrogiej inwestycji
Matrix
2017-03-09 20:24:03
Może budowa samej Nowopiekarskiej jest nieuzasadniona ekonomicznie ale budowa Nowokrakowskiej do skrzyżowania z Piekarską czy przedłużenie ulicy Francuskiej do Wapienicy nie było by chyba tak drogie.???
inwestycje
2017-03-09 21:27:25
@Matrix: większości dróg ekonomicznych nie buduje się dla korzyści ekonomicznych; Nowopiekarska to znaczące odciążenie centrum i zapchanych dróg W-Z - Kwiatkowskiego-Czerwonej, Piłsudskiego, Stojałowskiego. Bez Nowopiekarskiej niestety nigdy nie uda się zamknąć ścisłego centrum dla ruchu samochodowego.
Wojciechowski
2017-03-09 22:25:46
Sprawa Nowopiekarskiej musi kiedyś wrócić. Pewnie już po opuszczeniu ziemskiego padołu przez obecnego prezydenta, ale musi. Alternatywna droga od Warszawskiej po Wyzwolenia między dworcem i Fiatem będzie niebawem konieczna, żeby miasto się nie udusiło. Tak to jest, jak wtłacza się dodatkowo nowy strumień ruchu przez budowę wielkiej galerii handlowej w samym środku miasta, pomijając ogólny stały wzrost ruchu samochodowego w centrum.
inwestycje
2017-03-10 00:04:08
@Wojciechowski: problem polega na tym, że podjęto już decyzje blokujące budowę tej drogi w przyszłości - w planach zagospodarowania terenu oraz w studium uwarunkowań zagosp. przestrzennego zrezygnowano z rezerwy terenowej pod budowę Nowopiekarskiej
Wojciechowski
2017-03-10 00:24:42
@inwestycje Wszystko można zmienić, tylko Dekalog jest nienaruszalny. Przecież tam prawie nie ma nawet czego burzyć, a co dopiero mówić o zmianie planu zagospodarowania...
inwestycje
2017-03-10 10:37:28
@Wojciechowski: nie ma czego burzyć? Wręcz przeciwnie. Mnóstwo zagospodarowanych budynków fabrycznych i magazynowych. Miasto wycofało się z inwestycji m.in. właśnie dlatego, że koszt wykupu i odszkodowań dla przedsiębiorców był zbyt wysoki - sięgający kilkudziesięciu milionów złotych. https://www.google.pl/maps/@49.8343596,19.0512291,366m/data=!3m1!1e3
maras49
2017-03-11 14:17:01
Inwestycje ma rację. Dużo jest do wyburzenia i drogo. Sęk w tym, że urbaniści lekką ręką kreślą trasy takich dróg-obwodnic. Moim zdaniem ta droga mogła iść trochę inną trasą. Niekoniecznie musi zajmować tak szeroki pas terenu. Nie bardzo rozumiem, dlaczego parametry tej drogi musza przypominać ekspresówkę. Jesteśmy w mieście i nie zawsze na całym odcinku trasy obwodnica, nomen omen miejska, musi mieć pas rozdziału 5 m. Za to powinna mieć tyle skrzyżowań, aby służyła miastu, a nie dla objeżdżania miasto przejeżdżających. Od tego są ekspresówki.
fred
2017-03-11 18:48:05
Oglaszam zatem ze skonczyl sie w Polsce....okres wyburzania a zaczal okres zagospodarowania. Ceny dzialek NA SZCZESCIE rosna i wladza zanim zburzy budynek pod poszerzenie o 2 metry drogi (patrz stojalowskiego/dmowskiego) dfobrze sie zastanowi.
inwestycje
2017-03-11 19:14:57
@maras49: to co napisałeś, można idealnie odnieść do ul. Cieszyńskiej
maras49
2017-03-12 12:22:08
@inwestycje, chwała Bogu, że na Międzyrzeckiej nie proponowali 2-ch jezdni, chociaż tam akurat na większości odcinka miejsca jest dość :-)
olo
2017-03-13 21:22:12
a jak Międzyrzecka? robią coś czy tylko powycinali?
wiech
2017-03-13 23:22:58
Dziś widziałem geodetów robiących jakieś pomiary przy rondzie północnym (za wiaduktem przy Peugeot Magurka).
O_01
2017-03-14 08:18:54
No tak, to tylko techniczny remont przekrycia potoku. A mozna było przy okazji pomyśleć o małych modernizacjach i o korektach organizacji ruchu. Na przykład brakuje prawidłowych rozwiązań na trasie rowerowej od Ratusza do Czechowic-Dziedzic. Brak pochylni dojazdowej dla rowerów od strony Parku Ratuszowego do ul. Stojałowskiego, brak przejazdu dla rowerzystów. Nadal w tzw. terenie jest śmieszna tabliczka o treści "prowadź rower 250 m". Można byłoby też rozważyć zmianę przebiegu tej trasy i wyznaczyć ją poprzez ul. Ratuszową - z przejazdem dla rowerzystów w poprzek ul. Stojałowskiego z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Czy doczekamy kiedyś kompleksowego rozwiązywania problemów ruchowych?
Wojciechowski
2017-03-14 11:09:05
@inwestycje Ale przynajmniej odcinek od Krakowskiej do Wyzwolenia powinien powstać bezwzględnie. Prędzej czy później nie będzie też wyjścia i centrum udusi się bez alternatywy dla ciągu Wałowa - Mostowa - Piłsudskiego.
inwestycje
2017-03-14 15:19:28
@Wojciechowski: dla odcinka Wyzwolenia - Krakowska alternatywą będzie BDI, więc ten odcinek nie będzie tak bardzo potrzebny
Matrix
2017-03-14 23:32:16
@Inwestycje ale BDI nie powstanie nawet do 2030, powód to kasa i brak woli politycznej. Inna sprawa, że Śląsk i Małopolska nigdy za sobą nie przepadały. Wogóle to Małopolsce powinno zależeć bardziej na tej drodze.
Wojciechowski
2017-03-15 08:59:20
@inwestycje Z perspektywy ruchu lokalnego BDI będzie miała w tym przypadku średnie znaczenie. Zresztą nie dożyjemy pewnie w ogóle jej powstania, prędzej będziemy obchodzić 25. rocznicę ukończenia S1 do Mysłowic.
inwestycje
2017-03-15 18:35:52
@Wojciechowski: ruch lokalny nie jest tam wcale taki duży, śmiało jak na razie wystarcza ulica Krakowska (i to zarówno do ruchu lokalnego, jak i tranzytowego). Na Krakowskiej nie tworzą się korki.
maras49
2017-07-23 16:34:57
czy ktoś wie, kto ma nadzór nad przykryciem Niwki?

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog...
[mieszkaniec okolicy Żywieckiej]
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku...
[Paweł]
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2242674
Newsów: 257
Komentarzy: 5230
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Stojałowskiego bez wybojów, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała