inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (18)

"Świątynia handlu" na kolei

  

Czy w sąsiedztwie dworca kolejowego wyrośną kolejne w Bielsku-Białej budynki o funkcji handlowej?

Specjalnie powołana spółka deweloperska PKP S.A. - Xcity Investment sp. z o.o. planuje już wkrótce ogłosić postępowanie na znalezienie prywatnego partnera do zrealizowania parku handlowego przy ulicy 3 Maja (po wschodniej stronie drogi, w rejonie wylotu przejścia podziemnego). Teren, na którym planowana jest budowa parku handlowego to działki kolejowe, wykorzystywane obecnie również do handlu (mało estetyczne budki i stragany).

Całość inwestycji ma zajmować 1,08 hektara, a powierzchnia komercyjna ma wynieść 2000 m2. Szacuje się, że realizacja inwestycji pochłonie 3,2 mln euro. Zakończenie budowy planowane jest na 2019 rok.

2015-10-02 | Dodaj komentarz
ania
2015-10-03 09:04:42
A czy nie mógłby to być po prostu park? A nie park handlowy. Szkoda.
fack
2015-10-03 10:58:48
Przede wszystkim powinno się odrestaurować stary dworzec pod okiem konserwatora - on może być naprawdę piękny. Wiadomo co tam się właściwie znajduje i czy są jakieś plany z tym związane?
taa
2015-10-03 22:57:11
Bardzo dobry pomysl.
Kramb
2015-10-03 23:42:46
Podoba mi się. Ciekaw jestem jak zorganizują dostęp do miejsc parkingowych, tak aby klienci mieli gdzie zaparkować :)
olo
2015-10-04 01:21:57
macie racje... dworzec.. wyburzenie budynku dostawki , usuniecie budek i bud jarmarcznych , usunięcie szpetnych wiat rodem z prlu- kostka - płytka granitowa na peronach i w ikiło dworca retro lampy i ławki... to samo dwoprzec pks miał być dawno robiony: http://s8.flog.pl/media/foto/kolekcjoner205_98f2d6174fcb035ca824e3acdf650d24.jpg tylko bruk granitowy z płyt jak olice do rynku w Krakowie-aby walizkami dało się echać.. i retro ławki..
olo
2015-10-04 01:23:06
pks.. http://www.portalplock.pl/news_foto/18153.jpg http://www.sztuka-architektury.pl/files/slough_bus_station_Bblur_Architects_4.jpeg
Andrzej
2015-10-04 09:33:18
Popieram pomysł. Dodam jeszcze, że cieszę się, że nad całością będzie "czuwać" spółka spoza B-B, co powinno zagwarantować estetykę i dobre wykonanie (patrz: budynek Archiwum Państwowego w centrum).
100%BB
2015-10-04 17:43:23
Warto dodać, że PKP chce aby ma przełomie 2018-20 roku zagospodarowanie działek należących do kolei, objęło 14 innych miast. To nie tylko dotyczy naszego miasta, oczywiście inny jest zakres prac, inwestycji oraz kosztorysu. Projekt dla Bielska-Białej, jest jednym z najtańszych. Zobaczymy czy zostanie realizowany.
Adamsky
2015-10-06 11:42:06
Najpierw myślałem" O Jezu, kolejny market". Ale patrząc na plany zmieniam zdanie, wykopanie tych obskurnych bud i zastąpienie ich estetycznym "ceglanym' budynkiem byłoby na prawdę na plus dla tej części Bielska-Białej. Czekam co z tego wyniknie :)
Michał BB
2015-10-06 16:04:46
@Ania to teren prywatny, znaczy PKP i trudno żeby PKP robiła nam parki za darmochę, oni na tym chcą i muszą zarobić. Parki i skwery to nam moze ratusz stawiać, ale o to też nie ma łatwo Po za tym pomysł koncepcja jak i wizualizacje na tą chwile bardzo mi się podobają , teraz jak się tam chodzi to obrzydzenie człowieka bierze.
Fres
2015-10-06 21:13:07
Cokolwiek tam zrobia to bedzie dobrze. Takiego syfu jaki jest teraz kolo dworca w tak malym miescie jeszcze nie widzialem.
wymagajacy
2015-10-11 17:01:20
Mam jedynie nadzieję że to jedynie wstępna analiza, bo architektura bez polotu, a funkcja żywcem wyciągnięta z początku lat 90tych... to taka blaszana buda obłożona cegłą... powinni troszkę przycisnąć architektów albo poluzować krawaty...
inwestycje
2015-10-11 22:59:39
żeby nie poluzowano tak, jak w przypadku Wagi...
Nemo
2015-10-14 10:17:32
Działki koło dworca Bielsko-Biała Gł to nie tylko strona zachodnia . Po drugiej wschodniej stronie torów na działkach należących do PKP jest jak po wojnie w Afganistanie. Takiego koszmarnego miejsca nie ma w żadnym tego wielkości mieście w Polsce. Jednym słowem RUINA!!! Dlaczego kolej nie dba w żaden sposób o ten rejon .Tędy przechodzą tysiące mieszkańców i przyjezdnych, a chodniki w dziura na dziurze. Lepiej byłoby odebrać ten teren kolei, bo tu nic przez następne 30 lat się nie zmieni.
Adamsky
2015-10-15 13:33:18
@Tom/ PKP nie dba, bo teraz "powchodzili" tam trzydziestolatkowie, "fachowcy" zwani przez kolejarzy z dużym stażem "bankomatami". Ich wiedza o kolejnictwie jest ŻADNA, natomiast zarobki przekraczają 10tyś miesięcznie. Mają natomiast odpowiednie "pochodzenie". Było na ten temat sporo artykułów w prasie lokalnej jak i ogólnopolskiej. Np. pan Furgalski z miesięcznika (?) "Na Kolei" wypowiadał się o nich w którymś z obecnych "dzienników". Powiem krótko, albo głupota albo celowe działanie. Trzeciej opcji nie ma :)
Zipek
2015-10-16 23:23:20
Wydaje się istotne pytanie, czy przy okazji zyska też dworzec PKP, a właściwe przejście podziemne obok którego ma powstać ten Park Handlowy. Może schody ruchome na perony ? Remont peronów ? Przejście do ul. Podwale i Gazowniczej ?
inwestycje
2015-10-17 20:07:14
@Zipek: przecież przejście dopiero co zostało wyremontowane; ruchomych schodów przy tak nikłym obłożeniu bielskiego dworca PKP mija się z celem, tym bardziej, że do końca roku powstaną windy z przejścia podziemnego na konkretne perony
Baca
2015-10-18 00:25:40
Czy dobrze widzę, że budyneczki z kwadratową wieżą na której był swego czasu zamontowany zegar wyświetlający godziny (na południe od przejścia podziemnego pod torami) - mają zostać wyburzone?
Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś przetarg na przebudowę ulic Zapora i Tartacznej. Roboty będą obejmować 1253-metrowy odcinek ulicy Zapora i 280-metrowy fragment ulicy Tartacznej. Dodatkowo, w ramach zadania wyremontowany zostanie fragment ulicy Jaworzańskiej oraz ulice Leśników i Kopytko.

Planowana inwestycja obejmuje przede wszystkim:
- przebudowę konstrukcji jezdni ul. Zapora i jej poszerzenie do szerokości 6 m;
- przebudowę konstrukcji jezdni ul. Tartacznej i jej poszerzenie do szerokości 7 m;
- remont nawierzchni ulicy Leśników oraz fragmentów ulic Kopytko i Jaworzańskiej;
- budowę chodników obustronnych wzdłuż ul. Zapora;
- budowę obustronnych chodników (1,5-2 m) i ścieżki rowerowej (2 m) wzdłuż ul. Tartacznej;
- przebudowę ulic bocznych;
- przebudowę zjazdów.

Aktualnie na ukończeniu jest realizowana od wiosny budowa nowego mostu nad potokiem Wapienica w ciągu ulicy Tartacznej.

Całość prac powinna zostać wykonana do 15 listopada 2016. Planuje się, że prace pochłoną 15,3 mln zł (łącznie z realizowaną obecnie przebudową mostu nad potokiem Wapienica).

plany: materiały przetargowe

2015-09-21 | Dodaj komentarz
maras49
2015-09-22 15:07:03
Dlaczego trasa rowerowa obecnie wykonana w etapie III (24-bm odbiór+dop.do ruchu) przebiega po moście po stronie północnej ulicy wraca przed pętą MZK spowrotem na południową stronę. A spokojnie ścieżka mogła przebiegać po południowej stronie ulicy byłoby bezpieczniej. Projektanci są czasami niobliczalni - chyba że ja o czymś nie wiem !
inwestycje
2015-09-22 15:50:16
@maras49: zapewne chodzi o to, że wzdłuż ulicy Dębowiec ścieżka będzie przebiegać właśnie po północnej stronie - plan zamieszczałem w jedynym z wcześniejszych postów
maras49
2015-09-23 10:24:45
@inwestycje - dzięki za info - musiałem przeoczyć plan ul.Dębowiec. Pozdrawiam.
maras49
2015-09-23 10:37:24
PS - znalazłem plan ul. Dębowiec, lecz z niego nie wynika że będzie ścieżka rowerowa - co najwyżej może być ciąg pieszo-rowerowy - rzeczywiście po północnej stronie. Pzdr.
Matrix
2015-09-23 20:13:21
Ciekawe czy przy wszystkich nowych przebudowach dróg, miasto będzie stosować oświetlenie w technologii led? @Inwestycje czy inwestycja ta ruszy jeszcze w tym roku?
inwestycje
2015-09-23 21:01:40
@maras49: ewidentnie to wynika z planu zamieszczonego na blogu: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,4107.html
inwestycje
2015-09-23 21:03:25
@Matrix: tak, inwestycja ruszy w tym roku, choć zbyt dużo na pewno nie uda się zrealizować przed zimą - otwarcie ofert cenowych ma nastąpić 6 października, co oznacza, że umowa powinna być podpisana przed połową listopada. Podpisanie umowy = początek prac budowlanych.
maras49
2015-09-24 13:40:28
Na dzisiejszym otwarciu mostu i dopuszczeniu do ruchu ciągu ul. Tartacznej zarówno Prezydent jak i kierownictwo MZD potwierdziło, że odcinek zad.III tj.od mostu do pętli MZK rozpocznie się w tym roku.
Matrix
2015-09-26 14:57:24
Jeżeli dojdzie do sprzedaży Thermy za ponad 100 mln zł, ciekawe na co miasto je przeznaczy??
inwestycje
2015-09-26 15:07:12
@Matrix: na załatanie ogromnego deficytu w budżecie miasta
maras49
2015-09-28 15:49:01
Uważniej przeczytałem treść - co inwestycja obejmuje - i jestem trochę zdziwiony różną szerokością jezdni ulic: Zapory 6m i Tartacznej 7 m. Gdyby było odwrotnie nie dziwiłbym się ponieważ wychodzi na to, że tam gdzie ma trasę MZK jest akurat mniejsza szerokość jezdni. Nawiązanie się do szerokości jezdni na moście również nie jest uzasadnieniem - jezdnia na obiekcie i tak powinna być szersza niz poza.
wapienica
2015-09-29 00:42:18
Dlaczego przy ul. Zapora będzie dwustronny chodnik a nie będzie ścieżki rowerowej? Dlaczego ścieżka rowerowa biegnie wzdłuż ul. Tartacznej do lasu? Tam jest przecież zakaz ruchu..
Ja
2016-01-18 12:57:03
Dlaczego wycięto tyle drzew?! Zrobiło się tak goło i nieprzyjemnie. Będzie pewnie jeszcze do tego bardziej betonowo. Po co to wszystko? Może będą chociaż jakieś nowe nasadzenia?

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę fragmentu ulicy Krasińskiego na odcinku od ul. Nad Niprem do ul. Henryka Sienkiewicza oraz ulicy Kącik - łącznie ok. 270 metrów.


Roboty w głównej mierze będą polegać na wymianie nawierzchni jezdni i chodników oraz unormowaniu szerokości jezdni (7 metrów w przypadku ul. Krasińskiego). Nawierzchnia obu ulic na całym odcinku wykonana będzie z cegły klinkierowej. Obecnie część ulicy Krasińskiego ma nawierzchnię z kostki kamiennej, a krótka ulica Kącik wykonana jest z asfaltu.
Wykonawca będzie miał 55 dni (od daty podpisania umowy) na zakończenie prac.

2015-09-17 | Dodaj komentarz
mieszkaniec
2015-09-18 18:41:12
a dlaczego nie z kostki brukowej?
Fred
2015-09-19 22:35:53
A dlaczego nie z paneli slonecznych?
mazan
2015-09-21 20:19:07
a dlaczego nie z koksu
inwestycje
2015-09-21 21:35:41
A może by tak merytorycznie?
Fred
2015-09-21 23:30:40
Nie da sie merytorycznie kiedy pierwszy komentarz otwierajacy to "a dlaczego nie z kostki brukowej" :)
pytajnik
2015-09-26 12:56:24
A dlaczego nie z asfaltu? Z cegły to się domy buduje.
Komentarzy (16)

Sikorskiego do remontu

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Sikorskiego na bielskiej Starówce. Inwestycja polegać będzie głównie na przebudowie ok. 150 metrów nawierzchni jezdni z kostki kamiennej i zmianie nawierzchni chodników na nawierzchnię z płyt kamiennych.

Wykonawca na zakończenie prac będzie miał 60 dni od daty podpisania umowy.

plan: materiały przetargowe

2015-09-04 | Dodaj komentarz
realista
2015-09-05 07:26:27
Po co? Jak na drogę z kostki granitowej, jest w dobrym stanie. Z jakiego powodu mają być nowe chodniki? Czyżby chodziło o zlewające się kolory poszczególnych części ulicy?
realista
2015-09-05 07:32:36
Z rysunku wynika, że mają być dwa pasy ruchu (a w związku z tym spady dwustronne), dodane studzienki uliczne i dodane korytko uliczne.
MK
2015-09-09 14:14:38
Z innego tematu. Czy dla modernizacji ulicy Międzyrzeckiej zarezerwowano dodatkowy teren pod ewentualne poszerzenie w przyszłości do 4 pasów?
maras49
2015-09-09 16:46:12
@MK - Istniejące zabudowy i granic własności nie zmienisz. Jak kiedyś zajdzie potrzeba to się wywłaszczy, wyburzy - tak jak dotychczas....
tatko
2015-09-17 10:42:04
off-topic, ale wyborcza podaje że w tym roku w końcu zamontowane zostaną windy na dworcu. Ale ani słowa o dostosowaniu wysokości peronów do normalnych standardów. Czy przy inwestycji w windy nie było by lepiej od razu zrobić nowoczesne perony? Później to windy trzeba będzie znowu przerabiać.
Adamsky
2015-09-17 16:49:29
Obawiam się, ze nasz dworzec staje się tylko przystankiem kolejowym i to głęboko prowincjonalnym. Co nie przejeżdżam w jego okolicy to nie widzę żadnego pociągu! Kiedyś jak jeździłem na studia do Wrocławia, dworzec był może i obskurny, ale odjeżdżały z niego pociągi (!), czyli służył do tego do czego został postawiony, a nie jako bank czy apteka jak obecnie.
inwestycje
2015-09-17 19:26:31
Stanie się jeszcze bardziej prowincjonalny, bo lista podstawowa Krajowego Programu Kolejowego w okolicy B-B nie planuje żadnych infrastrukturalnych inwestycji kolejowych do 2023 roku.
maras49
2015-09-18 10:05:58
Przyglądając się zaangażowaniu budżetu centralnego dla Podbeskidzia odnoszę wrażenie, że im nie daje spokoju to, że region tak dobrze sobie daje radę, ma relatywnie niskie bezrobocie, etc. etc. i być może dlatego uważają, że pomoc jest zbędna. Poza tym dla nich to prowincja od strony nieciekawego sąsiada więc po jakie licho mają tam pakować środki. Ręce opadają.
inwestycje
2015-09-18 10:23:44
@maras49: Dużym problemem wpływającym na to jest jakość naszych posłów i przedstawicieli w samorządzie wojewódzkim... W pewnym sensie to efekt głosowania społeczeństwa (np. 280-tysięczne miasto w woj. śląskim nie ma ani jednego przedstawiciela w Sejmiku Wojewódzkim...).
maras49
2015-09-18 19:00:13
@ inwestycje - Być może - chociaż można tak dostosować ordynację wyborczą, aby jakaś sensowna proporcja społeczności we władzach była - przez ich przedstawicieli...
inwestycje
2015-09-18 19:27:21
@maras49: Owszem, można tak dostosować ordynację, choć boję się wówczas prób gerrymanderingu.
maras49
2015-09-18 20:35:10
@inwestycje - martwi mnie to, że jakiekolwiek chęci zadziałania w kierunku poprawy, naprawy, intencji czegokolwiek lepszego, w rozumieniu jakiejś czystej logiki pozytywnego myślenia spotykają się u szanownych rodaków z obawą, że zostanie to źle wykorzystane - oczywiście przeciwko temu co miało w zamiarze. Przepraszam ale trudno mi to ująć prostymi pisanymi słowami. Pozdrawiam.
inwestycje
2015-09-19 03:08:45
@maras49: może to po prostu kwestia dotychczasowych doświadczeń... Pozdrawiam
beskid
2015-09-27 09:55:49
W nawiązaniu do w/w, wg ostatnich doniesień na BB Główna będzie jednak i Dart i Pendolino, więc chyba nie tak prowincjonalnie ?
novva
2015-10-09 12:54:43
Chcę prosić Pana o odpowiedź na moje pytanie dotyczące chodników w mieście.Zauważyłam, że ich naprawa często przebiega w dziwny sposób. Wzdłuż jednej strony ulicy chodnik zostaje wykonany z nowych materiałów, a po drugiej pozostawiony z popękanych, starych płyt. Często też chodnik po jednej stronie ulicy wykonany bywa z zupełnie innych materiałów niż ten po przeciwnej stronie.Dlaczego tak jest i od kogo lub od czego zależy wymiana chodników w mieście na nowe?
inwestycje
2015-10-10 03:39:15
@novva: tego typu pytania proszę zadawać MZD - nie jestem w żaden sposób związany z Miejskim Zarządem Dróg, który odpowiada za stan dróg i chodników w Bielsku-Białej

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej tzw. ul. Nowohałcnowskiej, czyli połączenia węzła Rosta (na drodze ekspresowej S69) z ulicą Hałcnowską.


Projekt zakłada budowę drogi jednojezdniowej o szerokości 7 metrów, z obustronnymi chodnikami. Ulica zostanie zaprojektowana z rezerwą pod ewentualną rozbudowę do drogi o dwóch jezdniach i czterech pasach. Pierwotnie planowano w pierwszym etapie budowę trzech pasach ruchu (dwa pasy w stronę Komorowic i Hałcnowa, jeden w stronę drogi ekspresowej), jednakże ten pomysł zarzucono. Projektowana droga będzie miała 550 metrów długości. Dodatkowo przewiduje się rozbudowę sąsiednich lokalnych ulic: Braterskiej, Bocznej i Siostrzanej.

Pierwotnie planowano połączenie Nowohałcnowskiej z Hałcnowską za pomocą ronda. Powołując się jednak m.in. na audyt bezpieczeństwa - obecnie przewiduje się budowę w tamtym miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
Warto zwrócić uwagę, że w planach inwestycyjnych miasta nie ma żadnych zapisów związanych z realizacją ulicy Nowohałcnowskiej.

Projektant będzie miał 8 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie dokumentacji.

Stary plan budowy ulicy Nowohałcnowskiej (z uwzględniem budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Hałcnowską):

plany: materiały przetargowe

2015-09-01 | Dodaj komentarz
Yanek
2015-09-02 09:20:24
Uważam że ten odcinek jest NIEZBĘDNY i KONIECZNIE WYMAGANY dla sprawnego i prawidłowego ruchu samochodowego. Obecnie aby dostać się na drogę szybkiego ruchu trzeba nakładać drogi praktycznie z każdej strony, czy to od Komorowic czy od Hałcnowa. Życzyłbym sobie jak najszybszego powstania tego odcinka.
darekbb
2015-09-02 09:59:44
Jak mozna zrezygnować z ronda na rę zecz sygnalizacji? Ze niby będzie bezpieczniej? Przeciez Przecież tego nie da sie spokojnje czytać to trzeba mieć nieziemski tupet żeby tak twierdzić i wpychac tamujace ruch swiatelka :/
maras49
2015-09-02 17:04:02
Zgadzam się z przedmówcą - nie dość, że sygnalizacji hamuje ruch to jeszcze krocie kosztuje jej utrzymanie w rocznych wydatkach. Myślę, że w MZD zmienią zdanie. A na nieaktualnym planie jest rondo zwykłe, a miejsca jest dość dla turbinowego - które jest najbardziej przepustowe dla trzech wlotów.
Matrix
2015-09-02 20:04:41
Miasto zawaliło z tą drogą już wczasie budowy ekspresówki. Trzeba było dogadać się Gddkia, żeby wybudowali tą drogę w ramach węzła Rosta.
O_01
2015-09-06 09:29:37
Moja interpelacja w tej sprawie (luty 2015): http://rm.um.bielsko.pl/bielsko/web/uploads/pub/pages/page_3685/text_images/int_bszafarczyk_12022015.pdf
Nowohałcnowska
2015-09-06 10:08:49
W miastach w których zaskoczył układ towarzyski na wciskanie wszędzie świateł (by żyło się lepiej) generalnie rond prawie się nie buduję, bo są bardzo niebezpieczne (tajny audyt bezpieczeństwa znajomego królika). Na tym etapie trzeba protestować- piszcie listy. Radny z Hałcnowa do boju! CHCEMY RONDO!!!
O_01
2015-09-06 18:24:26
To nie jest sprawa chciejstwa, ale możliwości. Po wstępnych informacjach Dyrektora MZD potwierdzam, że są problemy z rondem - w aspekcie właśnie bezpieczeństwa ruchu. Zobaczymy jak do tego podejdzie nowy projektant.
Art.
2015-09-06 18:28:12
Wybudują skrzyżowanie ze światłami a po jakimś czasie przebudują na rondo.
Nowohałcnowska
2015-09-07 01:09:39
No to niech upublicznią te supertajne audyty niebezpieczeństwa rond (również Rondo Niemena), chętnie zobaczę kto się pod nimi podpisuje i osobiście z nim porozmawiam.
inwestycje
2015-09-07 11:49:15
Audyt do ściągnięcia: http://www.docdroid.net/B5xa6mh/audyt-nowohalcnowska.pdf.html
Adamsky
2015-09-07 17:42:05
Ta droga już dawno powinna powstać, na etapie przebudowy DK1 do standardów S1, a węzeł Rosta powinien umożliwiać wjazd również od północnych dzielnic miasta (Hałcnów, Komorowice). Podobnie też w okolicy Straconki/Złotych Łanów/Langiewicza powinien być zlokalizowany dodatkowy zjazd, bo obecnie w te dzielnice miasta nie da się dojechać bezpośrednio z obwodnicy mimo, że obwodnica przez nie przebiega, tylko trzeba zjechać w Lipniku bądź Mikuszowicach..
Wojciechowski
2015-09-07 18:00:22
@Adamsky Ale ile można budować węzłów na tak krótkim odcinku obwodnicy? Nie wiem, czy gdziekolwiek w Polsce poza Bielskiem-Białą są tak gęsto rozmieszczone zjazdy i wjazdy na drogę ekspresową.
inwestycje
2015-09-07 21:27:20
@Adamsky - co do węzła Rosta - pełna zgoda / Odnośnie węzła na Złotych Łanach - absolutnie nie mogę się zgodzić. Wschodnia obwodnica to droga ekspresowa, a nie droga miejska, która ma rozprowadzać ruch między dzielnicami miasta. Poza tym, ulice Łagodna/Langiewicza to jednak tylko podrzędne drogi (nawet w systemie dróg miejskich).
Adamsky
2015-09-09 13:10:57
Przykład: Białystok. Obwodnica o jeszcze lepszych parametrach technicznych niż "nasza" tj droga szersza, prostsza, węzły głównie w postaci rond nad/pod dwupasmówką, zjazd co 2km do każdej główniejszej drogi w mieście, co umożliwia korzystanie z niej również mieszkańcom. B-B ma dziwną tą obwodnicę, gdyż mimo iż jest to droga typu "S", czyli ekspresowa, przebiega praktycznie przez miasto (zurbanizowane przedmieścia). Zupełnie innego typu obwodnice ma np. Kraków, Lublin, czy trójmiasto, gdzie obwodnica biegnie już po pustych polach, kilka bądź czasami kilkanaście km od terenów zurbanizowanych, gdzie nie ma potrzeby budowy węzłaco np. 2-3 km, wystarczy co 4-5km. Poza tym ukształtowanie terenu w miejscu basenu Aqua'y umożliwia wykonanie takiego zjazdu bez potrzeby budowy dodatkowych nasypów. Zresztą dodatkowy zjazd dla hipermaktetów w Wapienicy jakoś dało się zbudować, więc czemu tutaj nie? Pozdrawiam
inwestycje
2015-09-09 20:57:20
@Adamsky: Proszę zwrócić uwagę, że Białystok nie ma ekspresowej obwodnicy. Jest to zwykła miejska droga - budowana i utrzymywana przez miasto oraz stworzona dla potrzeb miejskich (poniekąd pełni rolę drugiej trasy średnicowej). To droga o dwie kategorie niżej niż ekspresówka (droga ma ograniczenie do 70 km/h, przejazdy poprzeczne, brak pasa awaryjnego, brak zabezpieczeń przed zwierzętami, brak barier energochłonnych itd.). Nie można porównywać tych dwóch dróg, bo to co innego. Białostocką drogę można porównywać jedynie do bielskiej śródmiejskiej obwodnicy zachodniej.
Adamsky
2015-09-10 09:32:50
Białystok, z tego co czytałem będzie miał tę obwodnice połączoną z S8 w kierunku do Warszawy, potrzebny jest jeszcze ok 2km fragment, żeby je połączyć. Te 70km/h jest zapewne tymczasowe, no chyba że pozostaniemy w tzw polskich absurdach i policja będzie stała "w krzakach" i łapała na fotoradar jak w Warszawie na trasie siekierkowskiej gdzie jest ... 50km/h, 3 pasy + awaryjny i żadnych świateł. Droga w Białystoku (vide google earth) ma parametry na co najmniej 90km/h, żadnych świateł, ani pieszych, wszystkie skrzyżowania są wielopoziomowe, z wyjątkiem końcowego fragmentu zakończonego rondem. Przypomina trochę Drogową Trasę Średnicową Katowice-Gliwice. A co Pan sądzi o A4 w Katowicach? Zjazdy: Witosa, Ligota, Centrum, Francuska i K-ce Wschód każdy oddalony od siebie o 1.5-2km. I to na autostradzie. Da się. W ogóle to nie wiem dlaczego w Polsce jest takie zapatrzenie na autostrady niemieckie, gdzie rzeczywiście większość omija duże miasta jak u nas w odległości kilku kilometrów (tylko, że tam są osobne drogi tranzytowe wewnątrz aglomeracji tzw obwodnice śródmiejskie), zamiast wybudować np. w UK (Belfast) czy Turcji (Ankara, Izmir, Alanya), czy Belgradzie, gdzie te drogi biegną przez śródmieście i mają mnóstwo włączeń w ruch miejski? Pozdrawiam
GWD
2015-09-10 13:36:08
Nie jestem ekspertem i może się mylę ale czytając audyt bezpieczeństwa odnoszę wrażenie że wskazuje on na błędy w projekcie powodujące naruszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale BŁĘDY TE NIE WYNIKAJĄ Z FAKTU ZASTOSOWANIA RONDA JAKO ROZWIĄZANIA TYLKO ZE ZŁEGO JEGO ZAPROJEKTOWANIA, więc wydaje mi się że należałoby raczej przeprojektować rondo aniżeli zamieniać go na sygnalizację świetlną bo takiej sugestii w audycie się nie doszukałem (choć przyznam że czytałem go w pośpiechu więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie)
inwestycje
2015-09-10 15:30:48
@Adamsky: Owszem ta droga będzie połączona z S8, ale co to ma do rzeczy. Nasza zachodnia obwodnica też jest połączona z drogą ekspresową. / Białystok oprócz wspomnianej miejskiej obwodnicy będzie miał również obwodnicę ekspresową (+łącznik do DK65) - łącznie na tym odcinku będzie "tylko" 6 węzłów. / Drogowa Trasa Średnicowa też nie spełnia parametrów drogi ekspresowej ( i dlatego jako taka nie jest zaznaczona) - w głównej mierze budowana była nie ze środków krajowych. / Na A4 w Katowicach występuje zupełnie inna sytuacja - tam zbudowano węzły zintegrowane, tak więc w rzeczywistości są tylko 2 zjazdy z głównego ciągu autostrady (na Francuską i na Mikołowską). / Wtłaczanie tranzytu do miasta - pomysł zabójczy dla tegoż miasta. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje ma przebiegać poza centrum. Do rozprowadzania ruchu miejskiego są inne drogi, które dopiero w dalszej kolejności dołączone są do obwodnic (przykład naszej zachodniej obwodnicy, trasy średnicowej na Śląsku).
Adamsky
2015-09-10 17:44:58
@inwestycje/ dzięki za wyjaśnienie, ja jako planista-amator :) nie zawsze rozumiem dlaczego w konkretnym mieście wybierany jest konkretny wariant drogi np. "S" zamiast tego typu co w Białymstoku czy DTŚ na Śląsku. Tak z rozsądkowego punktu widzenia można by przecież miejscowo spowolnić ruch (np. do 90km/h w przypadku ekspresówki) i wybudować dodatkowy zjazd, szczególnie, że w tym miejscu jest wybudowany nowy most na S69 vis a vis Aquy, brakuje jedynie zjazdu/wjazdu na S69. Szczególnie, że nowy odcinek S69 w B-B takie "zwolnienia" już ma 2 (na łuku pod projektowany węzeł Suchy Potok oraz na zjeździe w Mikuszowicach). Problemem w B-B jest to, że miasto położone jest na terenie górzystym i nie ma praktycznie żadnej miejskiej drogi równoległej do S69, która mogłaby posłużyć do dojazdu do zjazdu. Z Langiewicza czy Straconki trzeba zjechać do Żywieckiej, dojechać do centrum i dopiero Krakowską dojechać do zjazdu robiąc przy tym około 5km. Aleja Andersa raczej nie rozwiązuje tutaj niczego Ale skoro tak ma być..
geomatic
2015-09-18 14:32:14
Tak! Ta droga niech powstanie. Bez znaczenia czy będzie z rondem, rondem-jądrem jak w Kozach czy bez, byle szybko. Niestety bielskie MZD regularne "olewa" ludzi w Hałcnowie odmawiając od lat np. położenia kilkuset metrów asfaltu, więc nie liczę na szybką realizację i tego projektu. Notabene, patrząc jak rozwijają się właśnie Kozy czy Pisarzowice, chętnie podpiszę się pod wnioskiem o odłączenie Hałcnowa od Bielska-Białej.
Peter
2015-09-21 12:01:10
Inwestycje. Czy to nie absurd, że mieszkańcy Łodygowic, Kóz a czasem i Żywca i Skoczowa dojeżdżają szybciej do pracy w Wapienicy niż mieszkańcy Straconki, Langiewicza, czy Złotych Łanów?? Niewykorzystanie obwodnicy dla potrzeb największych osiedli mieszkaniowych po wschodniej stronie miasta to błąd, setki samochodów codziennie zapychają niepotrzebnie centrum dojeżdżając właśnie do pracy czy na zakupy (duże centrum handlowe Auchan)
inwestycje
2015-09-21 19:33:59
@Peter: podobny zarzut można skierować wobec każdej obwodnicy - np. z wielu peryferyjnych dzielnic Warszawy dojazd do centrum jest o wiele dłuższy niż z podwarszawskich miejscowości / podkreślam jeszcze raz, że nie jest to obwodnica, której inwestorem było miasto, a to Miejski Zarząd Dróg i Urząd Miasta odpowiadają za budowę dróg dla bielszczan. To, że Ratusz zaniedbał sprawę dostosowania dróg lokalnych do nowego układu i zapewnienia sprawnej komunikacji - to już inna historia...
Peter
2015-09-22 10:24:49
@ Inwestycje. Tak ratusz zaniedbał to fakt ale najbardziej boli, iż nie wykorzystał okazji jaką dała budowa ekspresówki...!!! Może chociaż ten ratusz przymierzyłby się do częściowej synchronizacji świateł, bo to też są kpiny żeby co 100 m na czerwonym stawać!!!

Informacje:


Napisz do mnie:
inwestycjebielsko(małpa)tlen.pl

inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2016
» luty (1)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Mieszkaniec Wapienicy]
Przyłączam się do pytania, jak można się z Państwem skontaktować i dołączyć do protestu??
[gutek]
kto by się tam jakaś ścieżką rowerowa przejmował. gdyby jej nie było na planie to...
[Rowerowe-Bielsko.PL]
Dokładnie teraz to sobie możemy jedynie pisać. Jednak chętnie zobaczyłbym jak to ma wyglądać prawidłowo. Zawsze to...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1592436
Newsów: 230
Komentarzy: 4313
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała