inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (15)

Przetarg na dokumentację dla S1

  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dziś przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej.

Dokumentacja powinna być gotowa w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy z firmą projektową. Koncepcja Projektowa to dokument, na podstawie którego ogłaszany może być przetarg w formule Zaprojektuj i Buduj. Istnieje zatem realna szansa na ogłoszenie tego postępowania pod koniec 2018 roku. Zakładając taki scenariusz, podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić rok później. Licząc kolejne 15 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej, przysłowiowa "pierwsza łopata" mogłaby być wbita w pierwszych miesiącach 2021 roku. Na budowę należy rezerwować 2 lata, co oznacza, że nową drogą moglibyśmy pojechać początkiem 2023 roku.

W 2012 roku, w jednym z moich wpisów na blogu, wyliczałem, że droga byłaby gotowa w 2024 roku. Wówczas przedstawiciele GDDKiA zakładali ODDANIE drogi do użytku w okolicach 2018 roku. Przedstawiciel GDDKiA w trakcie konsultacji społecznych dyskutował z moimi wyliczeniami, twierdząc, że są nierealne. Jednak stanęło na moim...

-----

REKLAMA:

2017-06-09 | Dodaj komentarz
Matrix
2017-06-09 22:08:56
@Inwestycje tu wiemy już mniej i więcej na czym stoimi, a co z Obejściem Węgierskiej Górki, co z finansowaniem z CEF???Tym bardziej, że za kilka dni Słowacy otwierają autostrade i zacznie się najazd tirów!!!
Matrix
2017-06-09 22:11:50
Słowacy dokładnie jutro o 16 otwierają autostrade...
Fred
2017-06-10 01:49:07
To polacy postawia znaki zakazu dla tirow I juz. To cos po slowackiej stronie to Nie autostrada tylko jakis szlak. Aleje Andrsa w bielsku to przy tym droga mleczna.
inwestycje
2017-06-10 08:56:36
@Matrix: na przełomie czerwca i lipca będzie wiadomo, czy S1 przyznane zostanie dofinansowanie z CEF (raczej nie) / @Fred: ze względu na umowę mnarod. ciężki ruch nie zostanie ograniczony na odcinku WG
inwestycje
2017-06-10 09:19:17
@Fred: po słowackiej stronie jest autostrada w półprofilu, czyli mniej-więcej droga o podobnych parametrach, jak odcinek Żywiec-Przybędza. Przejedź odcinek 5 km aleją Andersa i zrób to samo na autostradzie D3 (w półprofilu). W tym drugim przypadku zajmie Ci to mniej niż 2,5 minuty. Ciekawe, czy uda Ci się przejechać w takim czasie od skrzyżowania z Partyzantów do skrzyżowania z Francuską...
maras49
2017-06-10 10:08:11
Ja się tam nie cieszę z dat 2024 czy 2023 nawet. To i tak spóźnione. Na razie ten odcinek się utrzymuje do budowy z uwagi na Brzeszcze. Jednak po zmianach w Rządzie wiele się takich planów może pozamieniać. Nie takie rzeczy już się działy. Ale bądźmy dobrej myśli.
Matrix
2017-06-10 10:55:00
@Fred Polacy nie postawią znaków bo obowiązuje ich umowa ze Słowakami. To, że Słowacy byli szybsi to tylko i wyłącznie nasza winsię. W sprawie drogi do Mysłowic wszystko dzieje się za wolno niestety, gdyby gdaka od razu dogadała się ze wszystkimi stronami w sprawie przebiegu drogi to teraz rozmawialibyśmy już o przetargu albo nawet budowie drogi.
inwestycje
2017-06-10 11:25:37
@Matrix: Słowacy wcale nie byli szybsi; D3 na odcinku od Żyliny ma jeszcze wiele dziur, a u nas od Bielska-Białej jednak tylko 8-kilometrowa (Węgierska Górka) / @maras49: Do 2023 roku należy rozliczyć pieniądze z obecnej perspektywy unijnej. Poziom przygotowania wielu innych dróg A i S jest mocno opóźniony (przez ostatnie półtora roku, przygotowania STEŚ w zasadzie stanęły), więc nie ma zbyt dużej konkurencji, do tego, by w najbliższych latach ogłaszać przetargi budowlane dla dróg, dla których zakończenie budowy możliwe jest do końca 2023 roku.
Fred
2017-06-11 09:48:11
@mattix widze wiec ze jestes z nurtu urzedasow ktorzy beda aplikowac i wdrazac prawo i umowy niezaleznie od warunkow spolecznych. Unowy umowami ale jak widac nie moga one obowiqzywac bo droga nie jest skonczona i LUDZIE/'mieszkancy beda mieli przez to utrudnione zycie. Czyli ludzie rozwiazanie to: zakaz dla ciezarowek do momentu ukinczenia WG. Nie bralbym az tak doslownie moich porownan slowackiej "autostrady" do alei andersa. Wiem ze nie przejade tak szybko andersa bo z alei andersa korzysta dziennienwiecej ludzi niz z wsZystkich autostrad na calej slowacji lacznie. Wybaczcie moj kolonialny styl
inwestycje
2017-06-11 10:12:03
Brak argumentów i znajomości tematu. Szkoda brnąć w dyskusję.
maras49
2017-06-12 10:43:15
@Matrix i Fred: o czym Wy piszecie. Jakie pojazdy pojadą drogą przez WG po oddaniu D3, to decyzja administratora drogi krajowej. Protesty przeciw temu to decyzja mieszkańców. Na razie nic się nie dzieje. Jak będzie nasza S1 skończona to się i tak okaże, że ilość samochodów ciężarowych od strony Słowacji wzrośnie o 100% to jest z 10 na 20 dziennie i jaki to problem?
Matrix
2017-06-12 17:24:16
@Maras49 s1 jak będzie skończona to za 6 lat przy dobrych wiatrach. Mówimy teraz o tym co jest, mnie nie obchodzi to co jest wirtualne na papierze. Mieszkałem 25 lat przy Krakowskiej to wiem co to jest najazd tirów i związany z tym hałas, trzesące się budynek i smród spalin z diesla.
Matrix
2017-06-12 17:29:48
@Fred mi się też to nie podoba ale ktoś chyba te umowy podpisuje??? Mogliśmy już dawno skończyć to drogę ale poprzednia władza miała inne prioretytety, szkoda bo był okres gdzie Słowacy przystopowali z odcinkiem do Zwardonia.
inwestycje
2017-06-13 13:04:23
@maras49: Oczywiście, to decyzja administratora drogi (GDDKiA), ale tego administratora obowiązują ustalenia międzynarodowe (umowa) między dwoma państwami.
maras49
2017-06-13 19:11:12
@inwestycje: oj gdyby to nie była Słowacja to nie byłbym pewien respektowania umów, w świetle tego co się w tej obecnej polityce dzieje... :-(

Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 52 - ciągu ulic Krakowskiej i Żywieckiej. Zadanie podzielone zostało na dwie części - zgodnie z nazwami ulic. Oznacza to, że prace na obu częściach będą mogły wykonywać różne firmy budowlane.

Żywiecka - zakres robót:
- rozbudowa ulicy Żywieckiej na odcinkach w km: 0+000 - 0+820, 0+820 - 1+533,32 i 1+533,32 - 2+528,29,
- przebudowa/rozbudowa istniejących skrzyżowań ul. Żywieckiej z ulicami: Stojałowskiego, Lipnicka, PCK, Skłodowskiej, Cmentarna, Rychlińskiego, Tuwima, Lenartowicza, Chodkiewicza, Gorkiego, Poniatowskiego, Krasickiego, Bora-Komorowskiego, Łagodna, Prusa, Niemcewicza, Straconki i Górska,
- rozbudowa/przebudowa mostu na rzece Niwka,
- budowa ścian oporowych (1 szt.),
- przebudowa/rozbudowa/budowa zjazdów indywidualnych i publicznych,
- rozbudowa/przebudowa chodników,
- przebudowa/budowa zatok autobusowych,
- budowa/przebudowa oświetlenia układu drogowego,
- budowa/przebudowa kanalizacji deszczowej w ul. Żywieckiej i na ulicach poprzecznych z odprowadzeniem do istniejących cieków wodnych i istniejącej kanalizacji deszczowej,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. bariery ochronne, balustrady, itp.,
- przebudowa/budowa lub zabezpieczenie infrastruktury technicznej, w szczególności: energetycznej SN i nN, zasilania sygnalizacji świetlnej, gazowej, ciepłowniczej, teletechnicznej, wodociągowej, kanalizacji sieci szerokopasmowej,
- budowa tymczasowych ogrodzeń,
- rozbiórki związane z inwestycją (w tym: elementy dróg, obiekty inżynierskie, urządzenia infrastruktury technicznej, wiaty, kioski, biletomaty),
- wycinka i nasadzenie zieleni wysokiej i niskiej,
- budowa sygnalizacji świetlnej na: skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. Stojałowskiego/Ogrodowa, przejściu dla pieszych przy ul. Cmentarnej, skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. PCK/Skłodowskiej, przejściu dla pieszych przy ul. Tuwima, skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. Lenartowicza, skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. Poniatowskiego, skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul Bora-Komorowskiego/Łagodna, przejściu dla pieszych przy ul. Lenartowicza, skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. Straconki i skrzyżowaniu ul. Żywieckiej z ul. Górską,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, balustrady),
- wykonanie oznakowania pionowe i poziomego układu drogowego.

zyw1
zyw2
zyw3

Krakowska - zakres robót:
- rozbudowa ulicy Krakowskiej na odcinkach w km 0+000 - 1+883 i 2+288 - 5+068,
- przebudowa/rozbudowa istniejących skrzyżowań ul. Krakowskiej z ulicami: Kazimierza Wielkiego, Łukasińskiego, Bohaterów Westerplatte, Wapienna, Stroma, Pola, Dembowskiego+Metalowców, Dygasińskiego, Solskiego, Wiślana, Rydla, Południowa, Świerkowa, Przybyszewskiego, Grabowa, Podgórna, Reksia, Dojazd do wysypiska, Polna, Łosiowa, Admiralska, Krańcowa,
- budowa obiektów inżynierskich: mostu na potoku Krzywa oraz przepustów (7 szt.),
- budowa ścian oporowych (4 szt.),
- przebudowa/rozbudowa/budowa zjazdów indywidualnych i publicznych,
- rozbudowa/budowa chodników,
- budowa pochylni dla pieszych,
- przebudowa/budowa zatok autobusowych,
- budowa/przebudowa oświetlenia układu drogowego,
- budowa/przebudowa kanalizacji deszczowej w ul. Krakowskiej, na drogach poprzecznych i nowoprojektowanych odcinkach ulic bocznych z odprowadzeniem do istniejących cieków wodnych i istniejącej kanalizacji deszczowej,
- przebudowa istniejących cieków wodnych i rowów w rejonie obiektów inżynierskich i w rejonie wylotów kanalizacji deszczowych,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. bariery ochronne, balustrady, itp.,
- przebudowa/budowa lub zabezpieczenie infrastruktury technicznej, w szczególności: energetycznej SN i nN, zasilania znaków aktywnych, zasilania sygnalizacji świetlnej, gazowej średnio i niskoprężnej, teletechnicznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji sieci szerokopasmowej,
- budowa tymczasowych ogrodzeń,
- rozbiórki związane z inwestycją (w tym: budynek mieszkalny, budynki gospodarcze, garaże, elementy dróg, przepusty, urządzenia infrastruktury technicznej, wiaty, fundamenty, ogrodzenia, reklamy, stacja trafo, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie pionowe),
- przebudowa ekranu akustycznego,
- wycinka i nasadzenie zieleni wysokiej i niskiej,
- budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z ul. Podgórną,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, balustrady),
- wykonanie oznakowania pionowe i poziomego układu drogowego.

krk1
krk2
krk3
krk4
krk5
krk6
krk7

Szacowany koszt inwestycji: 118 566 795 zł.

Pierwsze prace budowlane spodziewane są końcem roku lub na początku przyszłego.
Całość prac ma zostać wykonana w ciągu 1,5 roku od momentu rozpoczęcia prac.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-05-27 | Dodaj komentarz
mazan
2017-05-28 00:38:41
Nareszcie! Choć zakres robót jest dosyć konserwatywny.
arb
2017-05-28 17:03:34
Szczerze zmian bardzo nie wiele które i tak nie wpłyną na płynność ruchu bądź tylko w małym stopniu koszty ogromne a ogranicza się to tylko do wymiany dywanika asfaltowego
inwestycje
2017-05-28 19:21:05
Lewoskręty na Krakowskiej znacznie upłynnią ruch.
T0m3k
2017-05-29 08:44:44
A co z etapem przebudowy ul. Żywieckiej na odcinku od ul. Narciarskiej do granic administracyjnych miasta ?
inwestycje
2017-05-29 08:53:04
@T0m3k: to nie jest droga krajowa, więc w 100% jej przebudowa musi być sfinansowana z budżetu miejskiego. Projekt jest od dawna gotowy, ale... tej inwestycji nie ma w planach Ratusza na najbliższe lata.
T0m3k
2017-05-29 09:11:56
A to bardzo dziwna sprawa ponieważ w związku z przebudową, miasto ma ode mnie wykupić część działki i z tego co dowiedziałem się ostatnio w Urzędzie to wypłaty mają zostać wykonane "na dniach"
martinbb
2017-05-29 09:14:53
Przebudowa Żywieckiej raczej kosmetyczna, jedynie na skrzyżowaniu z PCK większe zmiany, które mogą upłynnić ruch. Dziwi mnie zmiana na odcinku między ul. Straconki a Górską, gdzie w kierunku Żywca planują zwężenie do 1 pasa a potem ponownie na 2 pasy (do skrętu w lewo i prosto) - teraz jest OK i nie wiem po co taka zmiana, może się tylko korkować jak więcej aut będzie chciało skręcać w stronę Straconki...
Royal
2017-05-29 09:51:46
Żywiecka od Narciarskiej ma bodajże status drogi wojewódzkiej na 945 do Żywca i dalej do granicy w Korbielowie.
T0m3k
2017-05-29 09:54:01
@Royal, owszem masz rację, ale od samego początku rozbudowa tej części była liczona w tym samym projekcie co część Zywieckiej w centrum miasta.
inwestycje
2017-05-29 11:22:46
@Royal @T0m3k: projekt był wykonywany w momencie, gdy ten odcinek był jeszcze drogą krajową. Teraz już nie jest. Nie jest też żadną drogą wojewódzką jak piszecie, a zwykłą drogą miejską.
T0m3k
2017-05-29 11:40:09
@inwestycje: Koło domu kultury w Mikuszowicach Krakowskich stoi znak że jest to droga wojewódzka 945, dlatego sądziłem że jest ona teraz drogą wojewódzką.
inwestycje
2017-05-29 11:49:23
@T0m3k: hmm, pierwsze słyszę... Jeśli nawet, to i tak nic nie zmienia, ponieważ za budowę dróg wojewódzkich w miastach na prawach powiatu odpowiada miasto.
Bogdan
2017-05-29 12:07:16
Czy na tych drogach po remoncie będzie oświetlenie ledowe czy zwykłe?
inwestycje
2017-05-29 12:26:09
@Bogdan: tak - wszędzie będą LEDy
mieszkaniecBB
2017-05-29 13:09:37
Żywiecka i Krakowska w LEDach, w końcu będzie jaśniej na tych ulicach. Przy okazji na odcinku ulicy Żywieckiej od Górskiej do obwodnicy przydałoby się zamontować aktywne znaki D6 z lampami pulsacyjnymi oraz dodatkowymi lampami LED oświetlającymi przejścia dla pieszych na istniejących masztach.
BOB
2017-05-29 16:47:41
Szkoda że ścieżki rowerowej nie ma
piter339
2017-05-29 17:56:50
Witam. Czy są moze jakieś wieści w temacie decyzji dotyczącej przebudowy Cieszyńskiej? Dzisiaj słyszałem plotki, ze jest pozytywna decyzja sądu i przebudowa jednak ma sie odbyć... moze ktoś to potwierdzić? Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
Matrix
2017-05-29 21:27:10
Dla mnie Krakowska spoko ale Żywiecka nie licząc przebudowy skrzyżowania z PCK i nowej nawierzchni to dużo kasy wyrzucone w błoto. Po cholere robić tam nowe chodniki jak te są dobre, jedynie tą kostkę ułożył bym na nowo.Ciekawe czy jak będą zakładać ledy to słupy też będą nowe? Jak tak to po co jak te betonowo są w bardzo dobrym stanie.
inwestycje
2017-05-29 21:33:55
@piter339: z tego co wiem, to nie było jeszcze wyroku NSA (nie ma chyba nawet terminu rozprawy. Nie warto wierzyć w plotki.
piter339
2017-05-30 11:54:23
@inwestycje: dzieki za odpowiedz, zatem nadal czekamy... Ta plotka wydawała mi sie nie do końca realna, dlatego postanowiłem zapytać. Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
Adamsky
2017-06-01 09:27:13
Krótkie pytanie, na grafice zyw3.jpg na wysokości 2+400 (przed skrętem z Żywieckiej w ul. Górską jadąc w stronę Żywca) po co jest zwężenie z dwóch do jednego pasa, a następnie ponowne przejście do dwóch pasów? A jakieś 3-4 metry szerokości ulicy są wymalowane pasy żeby nie wjeżdżać, obecnie jest tak, że są ciągle 2 pasy a ten po lewj przechodzi w lewoskręt i po kłopocie! Przecież tak będą się robiły korki jak diabli, totalnie nie rozumiem tego fragmentu, szczególnie, że często tam jeżdżę i jak jest jest OK, nic się nie korukje,miejsce na 2 pasy jest aż do skrzyżowania Żywiecka/Górka. Czy jest ktoś,kto to potrafi racjonalnie wyjaśnić dlaczego to zmieniono i dlaczego teraz ma być lepiej? Przecież jadąc Żywiecką i chcąc skręcić w Górską będę musiał zmienić pas, przejechać kilka (!) metrów lewym pasem, po czym znowu zmienić pas na prawy! A teraz jest po prostu jazda na wprost bez jakichkolwiek zmian, aż do samego skrzyżowania, co ma sens, bo miejsca jest dość!
maras49
2017-06-01 10:35:48
@adamsky - myślę, że projektant przedobrzył poprawność ruchową, a wystarczyła informacja na wysięgniku nad jezdnią tuż za prawoskrętem z ul.Straconki o tym, że wewnętrzny pas to w lewo na ul. Górską, a zewnętrzny prosto i niepotrzebne jest malowane zwężenie. Dojeżdżający do skrzyżowania wewnętrznym pasem, chcąc jechać prosto, mniej będą zakłócać ruch od tych na projektowanym zwężeniu.
maras49
2017-06-01 10:42:26
suplement do ww: tę informację o rozdziale ruchu na poszczególnym pasie można wcześniej powtórzyć na tyle wcześnie, aby pojazdy mogły wybrać swój pas
inwestycje
2017-06-02 12:42:25
Do 31 maja GDOŚ miał podjąć decyzję w sprawie odwołań od decyzji środowiskowej dla S1 i S52. Sprawa jest nadal w toku - terminy przedłużono. Dla S1 decyzja powinna zapaść w kolejnym możliwym terminie - czyli za 2 miesiące. Obecnie dokumentacja jest gotowa w 80%.
maras49
2017-06-02 15:45:57
http://slask.onet.pl/ruda-slaska-jeszcze-w-tym-roku-przetarg-na-ostatni-odcinek-trasy-n-s/hft7px4 o tym jak Ruda Śląska dostała dotacje unijne w wysokości 110 mln zł. Czy to czasem nie przesunięcie kosztów z naszej Cieszyńskiej.
maras49
2017-06-02 15:56:39
cd. jw. http://slask.onet.pl/slaskie-ponad-300-mln-zl-na-drogi/m7vme6f pieniądze z RPO
inwestycje
2017-06-02 20:29:50
@maras49: nie, to zupełnie inny konkurs, który ogłoszony był jeszcze jesienią 2016 roku: http://rpo.slaskie.pl/lsi/nabor/129
Rycho
2017-06-12 22:01:52
Ok, ale powstająca Powiatowa Komenda Policji, do której dojazd będzie ul. Wapienną budzi wiele zastrzeżeń: samochody parkują wzdłuż ulicy, brak płynnego przejazdu ulicą, autobus nr 26 jeździ dookoła (marnowanie paliwa i czasu) za miast ulica Wapienną, a przydałaby się zatoka autobusowa dla autobusów jadących do Komendy, np. parkingi można wybudować wzdłuż ogródków działkowych i po drugiej stronie zwężając chodnik. A tak ogólnie to można przebudować skrzyżowanie koło kościoła. Proponuję założyć odrębny na temat dot. remontu ulicy Wapiennej i przyszłej tarasy i terminów kursowania autobusu nr 26.
Rycho
2017-06-12 22:02:27
Miejska Komenda Policji
stclaus
2017-06-14 14:49:10
A ktoś zauważył, że oprócz dziwnego rozwiązania lewoskrętu z Żywieckiej na Górską, także zmienia się lewoskręt z Żywieckiej w Bora-Komorowskiego? były dwa pasy teraz jest plan na jeden - wg. nic a nic to nie usprawni, ale mocno utrudni...
jaro
2017-06-27 18:19:49
Myślę że zaprojektowane zwężenie drogi przed skrętem od centrum Bielska w ulicę Górską w stronę Międzybrodzia będzie pięknym miejscem na DZWONY samochodów. Po co tam zwężenie w takim miejscu ???
maras49
2017-06-28 19:45:21
@jaro: z tym zwężeniem to problem nie do rozwiązania.Gdyby znak D-14 umieszczony teraz 20 m przed samym zwężeniem, miał poprzednika np przed sygnalizatorami tj. D-14 z tabliczką np. 100 m, to można by było wcześniej zjechać. Ale nie można, bo umieszczony wcześniej powodował by, że kierujący wykonają manewr w obrębie skrzyżowania, a to jest bardzo niebezpieczne. Więc - kicha.

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę ulic Szerokiej i Czołgistów w Mikuszowicach Śląskich. Oprócz remontu drogi, wykonane zostaną nowe miejsca parkingowe (ok. 86 szt.), ścieżka rowerowa oraz powstanie rondo na skrzyżowaniu ulic: Czołgistów, Szerokiej, Pszczelej i Willowej. Łączna długość przebudowanych ulic ma wynieść ok. 1100 m.


Ze względu na ograniczenia budżetowe, prace rozłożone będą na dwa lata. Wszystkie roboty mają się zakończyć 31 sierpnia 2018 roku. Wykonawca będzie zobowiązany do wcześniejszego oddania do użytku ulicy Czołgistów w zakresie przebudowy nawierzchni drogi na odcinku od. ul. Pocztowej do ul. Pszczelej. Początek przebudowy ulicy Szerokiej ma się rozpocząć natomiast dopiero w przyszłym roku. W przypadku wygospodarowania dodatkowych środków finansowych przez Urząd Miejski, inwestycja może być zakończona wcześniej.
Szacowany koszt inwestycji to 5,5 mln zł.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-04-26 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2017-04-26 14:50:08
Rozumiem, że brak chodnika wzdłuż ul. Czołgistów to jakiś kiepski żart? Już teraz jest fatalnie, ale jakoś przejść się da, lawirując między samochodami zaparkowanymi byle jak. A po nowemu ludzie mają fruwać czy mijać się z autami i innymi pieszymi na jezdni o szerokości 5 metrów? Może iść tymi pseudochodniczkami gęsiego? Tak oto wygląda droga do czołowego rejonu wypoczynkowego betonowo-asfaltowego Bielska-Białej...
Rowerowe-Bielsko.PL
2017-04-26 15:44:39
W stosunku do planów roboczych nie zaszły większe zmiany. Ciekawe co ze stacją BBbike, która miała być przeniesiona w pobliże ronda i od strony drogi rowerowej: http://rowerowe-bielsko.pl/strona/aktualnosci/1509920857/
mifal
2017-04-26 19:13:12
ciekawie to wygląda, przede wszystkim ta wyspa z miejscami parkingowymi przed ATH, skończy się problem z blokowaniem zawracających autobusów
maras49
2017-04-26 19:42:23
Jeśli zieleńce kropkowane nomen omen na zielono znajdują się w pasie drogowym to brak chodnika chociażby z jednej strony musi być mocno uzasadniony na NIE. Nie bardzo rozumiem. Natomiast zaprojektowanie 6 miejsc parkingowych równoległych oznacza, że projektant miał zadanie na siłę upchnąć max.ich ilość. Życie pokazuje, że jak na poboczach gruntowych parkuje 100 pojazdów, to po wykonaniu projektu, na tym samym obszarze zmieści się max 60. Niestety tu decydują przepisy i normatywy. Nie wiem, czy nie lepszym wyjściem było by wybrukować kostką cały pas pomiędzy krawężnikiem ulicy, a ogrodzeniem posesji i oznakować tak aby tych, którzy zaparkują choćby pół metra na jezdni lub na wjazdach do posesji obdarzać mandatami ....
zadowolony
2017-04-27 10:31:17
Wy to pewnie chcielibyście, żeby parking zrobili na samych terenach zielonych Błoni. Wtedy nie trzeba by było nawet wysiadać z auta. Jak nie ma miejsca to nie zrobi się 3 metrowych chodników, drogi rowerowej i jeszcze parkingów na 100 samochodów.
maras49
2017-04-27 10:42:03
@zadowolony - zobaczysz jak te pseudo trawniki przyuliczne zazielenią się ale kolorem parkujących samochodów na nich.... Live is brutal.
Rob
2017-04-27 10:58:48
@mifal No właśnie ładnie to wygląda ale problemem tam jest nadmierna ilość pojazdów do ilości miejsc postojowych i te piękne ronda i zabudowane wyspy choć pięknie się prezentujące na projekcie wcale tego nie poprawią.
2017-04-27 14:07:10
@Zadowolony O to chodzi, żeby jak najmniej ludzi jeździło samochodami na Szeroką i Czołgistów, a nie jak najwięcej! To jest nieszczęście. Przecież tam bardzo wielu idzie z autobusu lub z dalsza na piechotę, teraz to będzie jeszcze bardziej utrudnione...
Cygański las
2017-04-29 11:57:23
Powinni iść za ciosem i wyremontować pocztową. Za niedługo bedzie tam można zostawić podwozie na drodze.
Rob
2017-04-30 08:00:50
Dla zainteresowanych info o Międzyrzeckiej: do końca lipca ruch nad S52 będzie tylko w stronę Wapienicy. Szczegóły objazdów na stronie MZD. http://mzd.bielsko.pl/utrudnienia/files/uploads/documents/90ad9e682294de582291aae1ef29b369.pdf
O_01
2017-05-02 08:28:38
Do Wojciechowskiego: zwróć uwagę, że ul. Czołgistów znajduje się w strefie zamieszkania, a tam obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego. Przede wszystkim piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami na całej szerokości drogi, te zaś mogą poruszać się z prędkością co najwyżej 20 km/h i wolno im parkować wyłącznie na miejscach wyznaczonych.
Wojciechowski
2017-05-06 00:52:01
@O_01 Tak, to prawda, tylko zdajemy sobie dobrze sprawę, że mniejsze prędkości w strefie zamieszkania to zwykle fikcja. Miejmy nadzieję, że tym razem jakoś się uda to poskładać, bo każda próba "ucywilizowania drogowego" w tym rejonie będzie lepsza niż to, co jest obecnie. Bo obecnie jest wstyd i hańba.
O_01
2017-05-14 09:40:11
Wojciechowski - proponuję zwrócić uwagę na organizację ruchu (oznakowanie). Na ul. Czołgistów przewidziano strefę zamieszkania, a w takiej strefie chodników się nie buduje, byłoby to bez sensu, skoro piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami na całej szerokości drogi.
O_01
2017-05-14 09:41:21
Prawie mi się "skopiowało", hmmm. Dobra, widzę, że w projekcie przewidziano progi zwalniające, które mają wymusić ograniczenie prędkości.
Lolek
2017-05-16 14:38:03
Pan Wojciechowski jak zwykle w formie :)
maras49
2017-05-17 10:22:24
w dyskusjach tak jest, że ktoś musi zacząć.....patrz film Rejs :-)
inwestycje
2017-05-28 11:46:42
Przetarg na Szeroką/Czołgistów prawdopodobnie zostanie unieważniony - wszystkie oferty przekraczają budżet inwestora o ponad 1,5 mln zł.
inwestycje
2017-06-14 22:01:23
Dorzucono pieniądze z budżetu na rozbudowę tych ulic, a więc przetarg nie będzie unieważniony.
mieszczan
2017-06-16 20:03:17
mam nadzieje ze chodnika nie bedzie na ulicy czolgistow od ronda w strone bloni !! pozdrawiam
inwestycje
2017-07-05 09:19:19
Wczoraj podpisano umowę z firmą Strabag na wykonanie tej inwestycji.
maras49
2017-07-05 13:08:27
@inwestycje:Dlaczego tego nie ma tu: http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80
inwestycje
2017-07-05 23:44:18
@maras49: jest.
Komentarzy (33)

Parking w zdegradowanej Białej

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej budowy parkingu przy ulicy Paderewskiego.

Jednopoziomowy, terenowy parking przewidziany jest dla około 300 samochodów osobowych, jego powierzchnia wyniesie 6800 mkw. Parking skomunikowany zostanie z ulicą Paderewskiego i ewentualnie z ulicą Legionów.

Przed przystąpieniem do prac, miasto będzie musiało wyburzyć szereg zdegradowanych, pofabrycznych zabudowań zlokalizowanych na miejscu przyszłego parkingu. W pobliżu, w 2016 roku, zgodnie z nakazem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, na zlecenie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej również wyburzono część budynków grożących zawaleniem. Wyburzono wówczas sześć pofabrycznych, rozsypujących się budowli na zapleczu budynku przy ul. Paderewskiego 5.

Projektant będzie miał 210 dni na wykonanie pełnej dokumentacji.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-03-18 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2017-03-18 21:39:43
Wpychajmy jeszcze więcej samochodów do centrum, gratulacje!
inwestycje
2017-03-18 22:15:47
Rozsądnym byłoby, gdyby budowa tego parkingu wiązała się z zamknięciem Placu Wolności dla ruchu samochodowego.
Matrix
2017-03-18 22:30:11
Wreszcie miasto wzięło się za budowę parkingów. Z tego co wiem to o tym parkingu mówiło się od 15 lat jak nie lepiej. Jeżeli naprawdę tyle aut wejdzie w tym miejscu to będzie to tylko ułatwienie dla okolicznych mieszkańcow. Wtedy można było by pomyśleć o zamknięciu placu Wolności dla samochodów, bo jako parking chluby mu nie przynosi.
Prawda
2017-03-19 00:41:03
Kompletny bezsens robić tam płaski parking. Miejsce otoczone innymi zabudowaniami aż się prosi żeby wepchnąć kilkupoziomowy. Nie będzie nic szpecił, a da tyle miejsc, ze spokojnie można zamykać plac wolności, a kto wie, może i plac WP. Nawet nie sądziłem że taką fajną działkę ma miasto w centrum, jak to się uchowało i dlaczego tyle lat niszczało zamiast służyć? :P
Rob
2017-03-19 06:49:53
Kluczowe będzie tu skomunikowanie z ul. Legionów a nie Paderewskiego tak źeby ci którzy nie znajdą miejsca koło Klimczoka łatwo dostali się na ten parking. No chyba że Paderewskiego zrobią dwukierunkową.
maras49
2017-03-19 09:51:06
Przecież parkingi mogą być praktycznie w każdym, podobnym temu, miejscu. Pytanie, dlaczego TYLKO parking. Przecież nad każdym terenowym, jak to określono w informacji, parkingiem można postawić pięter ile pozwolą urbaniści dla zabudowy: mieszkań, usług lub innej funkcji. I tak się dzieje w samym centrum? Brawo urbaniści - szkoda komentować.
xxx
2017-03-19 11:46:37
@wojciechowski krótka piłka z mojej strony. kiedy kupiłeś ostatni raz bilet MZK ? bez odbioru.
Rr
2017-03-19 13:14:25
Mam nadzieję że po wybudowaniu parkingu Pl. Wolności zostanie zagospodarowany tak jak Pl Rynek.
Fred
2017-03-19 16:18:03
Bielsko to male miasto, mysle ze przesadne polegabie na komunikacji zbiorowej do niczego specjalnego nie zaprowadzi. Parking w tamtym miejscu jest ok, zawsze mozna dobudowac dwa trzy pietra. Plac wolnosci w tej sytuacji powinien byc wolny od ruchu kolowego.
Facio
2017-03-19 23:13:27
Wprowadzą opłaty i nikt nie będzie tam parkował...
inwestycje
2017-03-19 23:16:47
@Facio: na Placu Wolności też są opłaty; tu będzie wprowadzony system poboru opłat
Wojciechowski
2017-03-19 23:49:56
@xxx Genialna metoda - rzucić hasło i zakneblować "pytanego". Cóż, sam akurat w ogóle nie korzystam z samochodu, bo go... nie mam.
WAP
2017-03-20 11:11:38
dzieje się coś przy Międzyrzeckiej?
ajot
2017-03-20 21:42:36
Na przyszłym rondzie przy Peugeocie rozpoczęły się w piątek jakieś roboty przy instalacjach (chyba wod-kan) - póki co bez wpływu na ruch uliczny. Poza tym cisza, nie ma żadnego oznakowania, a podejrzewam ze od tego zaczną.
Adamsky
2017-03-22 09:58:03
Czyli coś mi podpowiada, że w takim razie z parkingu przy Krakowskiej/Lwowskiej chyba nici! Skoro miasto bierze się za alternatywną lokalizację w niedalekiej odległości. Ale to bardzo dobrze, bo pomysł budowy parkingu Lw/Kr z tunelem pod czteropasmówką byłby zbyt drogi w stosunku do osiągniętych korzyści. W ogóle to uważam, że w mieście tej wielkości co B-B nie ma sensu budowa wielopoziomowych parkingów, niema po prostu aż takiego zapotrzebowania, a koszty wielokrotnie przewyższają ewentualne korzyści. Zresztą mamy już wielopoziomowy parking w centrum w Sferze. PS. Też jestem za zamknięciem dla ruchu (może z wyjątkiem postoju taxi gdzieś w rogu placu) placu Wolności po wybudowaniu parkingu przy Paderewskiego.
inwestycje
2017-03-22 13:44:55
@Adamsky: nie zgodzę się z Tobą, że w 170-tysięcznym mieście parkingi wielopoziomowe nie mają racji bytu. Dobrym przykładem jest parking przy ulicy Słowackiego.
xxx
2017-03-22 17:57:42
@inwestycje jest dobrym przykładem na to z jaką mentalnością kierowców mamy do czynienia. Zamiast wygodnie zaparkować na tym parkingu to stają bez ładu i składu na placu między parkingiem a domem muzyki blokując dojście do parku bo im się nie chce przejść parę dodatkowych metrów
Adamsky
2017-03-23 16:49:08
@inwestycje/ ale przykładem z drugiej strony jest parking koło B-B Lipnik. Myślano o budowie tam parkingu wielopoziomowego (ja od początku twierdziłem, że byłoby to wyrzucanie w błoto ok 50mln zł). Wybudowano na szczęście parking jednopoziomowy, który wypełnia się w 10% (z wyjątkiem dnia meczu piłkarskiego - kilkanaście razy do roku). W B-B już istnieje ogromny parking wielopoziomowy na Sferze i on jest pełny, gdyż jest... darmowy. Rozumiem, że jak miasto postawi taki parking w centrum to nie odpuści pobierana opłat więc będzie jak przy stacji Lipnik.
Prawda
2017-03-23 16:57:41
A co ma stacja lipnik do centrum? Przy stacji lipnik nie pobiera się opłat, a w centrum jest strefa więc jak najbardziej parking będzie pełny.
Rycho
2017-03-23 17:54:52
Bardzo dobra koncepcja !!! Może zniknie parking z Placu Wolności, który zamieni się w ładny plac z ławkami, drzewami i restauracyjnymi ogródkami , przyjazdy dla ludzi
ciekawy
2017-03-23 22:45:58
Jestem ciekaw czy wlodarze zdecyduja sie na zamkniecie Pl Wolnosci dla samochodow po wybudowaniu tego parkingu. Jakos nie pasuje mi to do pokretnej logigi Krywulatek...
psenk
2017-03-25 17:23:49
gdzie jest konserwator? Jak on może wydawać na coś takiego pozwolenie?. Czemu nie próbuję się odbudowywać kwartałów? Czemu nie przeznacza się takich terenów do zabudowy usługowo mieszkalnej. Zachęcać żeby np deweloper wybudował mieszkania? Przynajmniej próbować zachęcać ludzi do zamieszkania w centrum. Bielsko Biała to drugi Bytom. Łączy te oba miasta podobna historia po 45 roku. Co niestety wiele, czy nawet wszystko tłumaczy. W Bytomiu wymyślono metodę fedrowania na tzw "zawał" bezpośrednio pod zabudową miejską co jednoznacznie pogrzebało to miasto w gruzach walących się kamienic. W Bielsku-Białej wyburzono dynamitem samo centrum. Pod była SP 5. Komuniści zatrzymali się właśnie na tej byłej szkole. Nawet im starczyło animuszu żeby dokończyć ten chory pomysł.Ale nie przypuszczali że przyjdzie za jakiś czas Krywult i on dokończy dzieło czteropasmowej drogi przez centrum. To przyzwyczajenie, ta ideologia, te pomysły(trudno to nazwać) przetrwała i dalej sukcesywnie wyburza się właśnie takie kwartały teraz w Białej i przeznacza na parkingi w takim miejscu(w historycznej części Białej). Jakie miasto? Dajmy spokój. Już chyba jedynie w sensie geograficznym.
ArtBB
2017-03-31 17:21:46
Pobiera się opłaty na parkingu przy PKP Lipnik. Więc jak wcześniej parkowało tam sporo osób to teraz stoi kilka samochodów. Więc lepiej gdyby go nie remontowano.
Matrix
2017-04-01 20:40:41
Przy samym dworcu koło poczty znowu nie zaparkujesz, bo wszystko zostało pogrodzone...
maras49
2017-04-03 14:21:22
a ten parking koło dworca zakładką to już skończony?
Matrix
2017-04-04 17:15:37
@maras49 parking za kładką dawno skończony, a czy już jest zainstalowany szlaban to nie wiem. A Międzyrzecka dostała chyba zadyszki, bo brak jakichkolwiek informacji na temat rozpoczęcie inwestycji. Coś niby dłubią koło Rudawki i na starym nasypie ale to tylko dłubanie.
Rob
2017-04-05 12:48:56
@Matrix Pod północnym rondem przeciskają instalacje - o tyle dobrze że nie wpływa to na ruch.
maras49
2017-04-07 15:48:22
@matrix: tak to jest z robotami drogowymi. Przez rok dłubanie w ziemi, aż tu nagle ... asfalt :-)
Matrix
2017-04-08 12:57:01
@maras49 a później po tym asfalcie znowu dłubią...
maras49
2017-04-09 09:44:27
@Matrix: sam widzisz, takie dłubanie w ziemi i asfalcie ma jednak przyszłość....
Rycho
2017-04-12 21:24:58
Kto odpowie na pytanie : kiedy "znikną" samochody z Placu Wolności i Placu Wojska Polskiego - tzn. likwidacja parkingów
maras49
2017-04-13 09:12:36
Na to pytanie można tylko odpowiedzieć fragmentem tekstu piosenki na mundial w 1982 roku, którą śpiewał Łazuka: ..... tego nie wie nikt...... :-)
Dzarkos
2017-04-13 19:10:17
W ciągu 100 dni na parkingu przy DWORCU PKP za kładką zostanie zainstalowany system parkingowy z kasą automatyczną jak w przypadku parkingu przy ul.Dmowskiego wjazd pobranie biletu wyjazd opłata w kasie automatycznej i dopiero wyjazd. Dodatkowo parking będzie monitorowany 24h.

Jaki przebieg zyska łącznik między al. Andersa a Hulanką? Udało się dotrzeć do planów koncepcyjnych tej szykowanej inwestycji.

Nowy łącznik zostanie poprowadzony jednokierunkową ulicą z możliwością przejazdu z al. Andersa do ulicy Piastowskiej. Jezdnia będzie miała szerokość 4,5 m. Długość projektowanej ulicy wynosi około 400 m. Początek projektowanej ulicy nastąpi przed wlotem „zielonego tunelu" za pomocą pasa wyłączenia. Droga następnie przekroczy istniejący rów przydrożny, ominie prawą (zachodnią) stroną dwie istniejące komory wlotowe systemu kanalizacyjnego. Następnie ulica trawersować będzie skarpę „zielonego tunelu" (częściowo zlikwidowany zostanie zachodni płaszcz ziemny tego tunelu) i przebiegać pomiędzy tunelami a ulicą Bukową. W połowie drogi, przewidziano możliwość połączenia projektowanej ulicy z ulicą Bukową. Nowy łącznik kończyć się będzie wjazdem na ulicę Piastowską, zlokalizowanym na początku dodatkowego, skrajnego prawego pasa ulicy Piastowskiej.

Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dni/tygodni ogłoszony zostanie przetarg na projekt budowlany dla tej inwestycji.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-03-15 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2017-03-15 23:44:43
A przesunięcie łącznika Piastowska - Cieszyńska w głąb wyspy centralnej to jakaś fantazja projektanta, czy jakiś błąd?
inwestycje
2017-03-16 00:00:38
@Wojciechowski: to przesunięcie będzie realizowane w ramach przebudowy Cieszyńskiej (jeśli kiedykolwiek ona nastąpi)
ciekawy
2017-03-16 06:25:16
Czy jest opcja lacznika takze w druga strone?
inwestycje
2017-03-16 08:30:33
@ciekawy: nie, nie jest w ogole planowany
Wojciechowski
2017-03-16 10:38:00
@inwestycje Chcą jeszcze przebudowywać Cieszyńską na Hulance? Panowie z MZD naprawdę nie mają co robić?
martinibb
2017-03-16 10:51:16
W planie wygląda ciekawie, ale chciałbym zobaczyć profil i rozwiązanie w rejonie ogródków działkowych i tunelu, a dokładnie tą różnice terenu jaka tam jest i jak zostanie rozwiązana. Poza tym włączenie do ul. Piastowskiej powinno się odbywać przez pas włączenia, a nie takie pseudo skrzyżowanie, na których co mądrzejszy kierowca pojedzie w lewo.
inwestycje
2017-03-16 11:13:18
@martinibb: maksymalne pochylenie podłużne tego łącznika to 8,3%
martinibb
2017-03-16 11:30:57
Dramatu nie ma, ciekawi mnie też rozwiązanie w miejscu przecięcia chodnika biegnącego nad tunelem. Obecnie jest to bardzo dobre i bezpieczne połączenie piesze i rowerowe między osiedlem Piastowskim a Kopernika. czyżby kładka tam miała być? przejście w poziomie jednie będzie niewypałem!!
mieszkaniec
2017-03-16 11:38:27
Powinna być możliwość bezpośredniego skrętu na tym skrzyżowaniu w lewo w Piastowską. Po co objeżdżać całe rondo. Odciążyło by to trochę ul . Sobieskiego, W. Stwosza i Listopadową.
martinibb
2017-03-16 12:28:53
Osobiście pozostał bym tylko przy prawo skręcie. Objechanie ronda nie stanowi problemu, a bezpośredni lewoskręt nie jest bezpieczny i na pewno będzie powodem (w godzinach szczytu) blokowania pojazdów, które chcą skręcić w prawo.
martinibb
2017-03-16 12:41:15
Zastanawia mnie również włączenie od strony ul. Bukowej, z punktu widzenia mieszkańców pobliskiego osiedla rozwiązanie świetne, ale rozpatrując to w szerszym zakresie to cały łącznik do ul. Bukowej wymaga poszerzenia i wzmocnienia, a nie taki krótki fragment wskazany na koncepcji. Ponownie rodzi się pytanie, jak zostanie rozwiązane przejście dla pieszych w tym miejscu. A czy w koncepcji była jakaś analiza ruchu?
maras49
2017-03-16 15:42:37
@inwestycje - tak tak, miałem to wpisać i wpisałem w temat poniżej....
niki
2017-03-16 15:55:33
Czy ktoś się orientuje na jakim etapie jest sprawa budowy parkingu wielopoziomowego przy Lwowskiej /Krakowskiej?
maras49
2017-03-16 15:57:07
Włączenie Bukowej w łącznik to zapewne chwilowy poryw radosnej twórczości autora koncepcji. Nic to naprawdę nie daję dla mieszkańców okolicy. Skrócenie drogi o średnio stokilkadziesiąt metrów, przy jednoczesnym narażeniu się na kolizje przy wjeździe na łącznik? Nie, ja bym tego nie wybrał. Poza tym zbyt wielu kierowców zaczęłoby korzystać z tego skrótu, i korek na łączniku Bukowa możliwy, a mieszkańcy wściekli. Można bezpiecznie do ronda dojechać ulicami Jesionową i Cieszyńską. Wystarczy! Martwi mnie przerwanie ciągu pieszo-rowerowego. Rozwiązanie tej kolizji będzie trochę kosztować. Jedynie kładka z pochylniami. Co na to O-01?
inwestycje
2017-03-16 15:58:23
@niki: miasto złożyło wniosek o odstępstwo do Ministra Infrastruktury i Budownictwa; nie wiem, czy dostali już odpowiedź, ale prawd. będzie negatywna i pojawi się problem dla miasta
V8
2017-03-16 18:57:06
Rozwalil mnie koniec tego łącznika, zamiast zrobić pas rozbiegowy to wlot pod kątem 90°, idealne rozwiązanie dla "płynnego" ruchu
martinibb
2017-03-16 19:55:28
Mam wrażenie, że autor tych paru kresek zwiedził okolicę tylko ze street view, łącznik od Bukowej tylko to potwierdza. Kompletny brak znajomości okolicy. Przerwane chodniki przy ul. Piastowskiej i ciągu pieszo-rowerowego do ul. Bukowej to czysty absurd. Myślę, że przyszły Oficer Rowerowy BB oraz audytor BRD będzie tu miał ładne pole do popisu.
Tyle w temacie
2017-03-16 20:56:30
Poroniony pomysł!
Matrix
2017-03-16 22:45:29
Dla mnie też poroniony pomysł z tą łącznicą. Lepiej wydać te pieniądze na przebudowę Brodzińskiego i zrobić ją dwukierunkową na to samo wyjdzie. Przy okazji przebudować Ciżemki i Wodną na szerokie ulice dwukierunkowe i już ruch się rozłoży.
mieszkaniec
2017-03-16 23:36:26
Nie chodzi o to aby poszerzać małe "lokalne" ulice i zwiększać niepotrzebnie na nich ruch skoro można zrobić bezpośredni zjazd z jednej głównej ulicy na drugą. Pewnie nie mieszkasz przy samej ulicy i jest ci wszystko jedno czy daną ulicą jedzie 100 aut na godzinę czy 1000.
Matrix
2017-03-17 00:14:00
Mieszkam przy samej Cieszyńskiej, która jest zakorkowana do granic możliwości. Moim zdaniem ruch trzeba rozprowadzać też na inne ulice aby główne się nie korkowały. Jak dołożymy kolejną łącznicę to ta Cieszyńska już wogóle się zajedzie. A o ulicach, których wspomiałem ruch jest i tak duży bo to bardzo dobre skróty między dzielnicami. Trzeba je tylko przebudować żeby było bezpieczniej do mijania się jak i pieszych czyli brak chodnika. Właśnie rozładowanie ruchu na mniejsze ulice, może razładować ruch na głównych arteriach.
maras49
2017-03-17 09:49:01
Myślę, że mieszkańcy tych czterech posesji położonych wzdłuż łącznika jeszcze nie wiedza co może ich czekać. Sznur pojazdów jadący pod górę, a więc na wciśniętym gazie, chmura spalin oraz odpowiednie decybele wzmacniające swoją siłę w wąwozie pomiędzy ścianą tunelu i rzędem ich domów. Nie wygląda to ciekawie. Z istniejącego spokoju może się zrobić koszmar uporczywego szumu, o spalinach nie wspomnę.
xxx
2017-03-17 11:51:58
pozwolę sobie wkleić wypowiedź w tym temacie maicrofta z forum http://www.skyscrapercity.com "A nie prosciej i taniej oraz z duzo wieksza korzyscia przerobic skrzyzowanie Michalowicza-Andersa na rondo, gdzie jadac od S52 na rondzie bedzie mozna zawrocic i wjechac w Piastowska czy Cieszynska?? Przy okazji pojawi sie mozliwosc skretu w Michalowicza jadac od Hulanki, poprawi sie bezpieczenstwo na tym skrzyzowaniu, gdzie co kilka dni dochodzi do mniejszych i wiekszych kolizji, a i mieszkancy Bukowej nie beda mieli nagle na wysokosci swoich dachow drogi albo ekranow. " Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
mieszkaniec
2017-03-17 13:51:53
@xxx Łącznik jest budowany z myślą o skręcie z Andersa w Cieszyńską. Gdyby kierowcy chcieli jeździć na około to by jeździli np. Babiogórską ale tego nie robią i jadą np. Wodną. Większość kierowców woli jechać po dziurawej, nierównej drodze aby być 2 minuty szybciej na miejscu to co dopiero jakby mieli jechać do Michałowicza i zawracać do Hulanki. Mission Impossible.
maras49
2017-03-17 14:03:58
@xxx: Ależ oczywiście. W obecnym kształcie na dwupoziomowym skrzyżowaniu Andersa z Babiogórską można zawrócić i wjechać w Michałowicza. Trochę kręcenia oraz kolizyjnie, a przede wszystkim dla obcych mało czytelnie. Można ten węzeł trochę przerobić i będzie bez kolizji. Jednak dwa ronda blisko siebie nie jest dobrym rozwiązaniem. Moja propozycja ma już kilka lat i błądzi gdzieś po necie, tylko w rozwiązaniu o wiele mniej inwazyjnym niż przebudowa skrzyżowania na rondo. Cieszę się, że jest nas więcej dla takiej opcji. Nie zgadzam się z @mieszkaniec: Samochodem to nie pieszo, by wybierać najkrótszą drogę. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
mieszkaniec
2017-03-17 14:20:40
@maras49 Źle mnie zrozumiałeś. Nie piszę o sobie, bo wolę jechać trochę dłuższą a lepszą drogą. Parę minut zaoszczędzonych po paru miesiącach skutkuje np. naprawą zawieszenia za nie małe pieniądze. Stwierdziłem tylko, że w Bielsku i pewnie nie tylko tu z 70% kierowców wybiera drogę minimalnie krótszą (szybszą) od drogi trochę dłuższej ale lepszej (równiejszej). Tak się składa, że mieszkam około 1 km od Hulanki i rano jak jedzie "banda" kierowców co ścigają się na nierównej drodze byleby zawieść dziecko do szkoły na czas albo zdążyć do pracy to zastanawiam się gdzie oni mają rozum. Generalnie mnie szkoda pieniędzy na takie "skróty". A jeśli nie powstanie ten łącznik to szkoda kasy na przebudowę skrzyżowania z Michałowicza bo mało kto tam zawróci i pojedzie na Piastowską czy Cieszyńską. A co do wypadków na tym skrzyżowaniu i nie tylko tam to możemy podziękować Policji która nic nie robi aby zapanować nad przestrzeganiem przepisów na drogach. Przekraczanie prędkości, przejeżdżanie na czerwonym to jest norma w Bielsku. W zasadzie ten, kto jedzie z przepisową prędkością zachowuje się niezgodnie z obowiązującymi normami. Przykład idzie z góry - czy widział ktoś ostatni radiowóz, który jedzie 40 na 40-ce albo 50 na 50-ce.
maras49
2017-03-17 16:07:05
@mieszkaniec: trudno się nie zgodzić - pozdrawiam
Badi
2017-03-17 17:09:30
Niestety z tej koncepcji zbyt wiele nie wynika i nie obejmuje ona wszystkich problemów. Wzdłuż tych 4 budynków, o których wspomniał @maras49 zapowiada się pokaźny mur oporowy. Pochylenie podłużne 8,3% jak i szerokość 4,5m nie spełnia parametrów dla łącznic. Podejrzewam że będzie tutaj niezły misz-masz w nazewnictwie. Włączenie w Piastowską nie do końca trafione, zdecydowanie lepszy byłby pas włączania. Oczywiście, skróci się wtedy odcinek przeplatania dla kierujących się w lewo na rondzie.
Tyle w temacie
2017-03-18 09:53:42
Powtarzam - poroniony pomysł! Na co komu tutaj łącznica? Lepiej wyremontować jakąś, lokalną ulicę w mieście!
Mieszkaniec
2017-03-18 11:56:34
Ciekawe czy wśród sceptyków jest jakiś mieszkaniec okolic, bo ja mieszkam na Brodzińskiego blisko Bukowej i pomysł jest spoko (biorę pod uwagę wersję z połączeniem z ulicą Bukową). Mam nadzieję, że będzie opcja zjazdu z tego łącznika również w Bukowa, wtedy już w ogóle świetna sprawa dla mieszkańców Bukowej i okolic. Oczywiście na tych czterech posesjach może mniej sie ucieszą, ale jak postawią przy drodze porządne ekrany to tragedii nie będzie.
Matrix
2017-03-18 12:25:28
@mieszkaniec,a nie lepiej zrobić kapitalny remont ulicy Brodzińskiego, której nawierzchnia wygląda jak po nalocie dywanowym????? Przecież bez problemu można skręcić w ulicą Sobieskiego, a dalej Piastowską dojechać do Hulanki!!!!
Tyle w temacie
2017-03-18 12:26:40
Najlepiej zalać wszystko betonem i nastawiać ekranów, słupków, balustrad i progów zwalniających.
xxx
2017-03-18 14:52:57
@ mieszkaniec większości przypadków Ci oponenci to po prostu ludzie, którzy nienawidzą wąsa i cokolwiek by UM nie wymyślił to będą to krytykować dla zasady i pisać o betonie. to już się robi nudne. powoli nie chce mi się już tu wchodzić i czytać jak 90% postów to bez konstruktywna krytyka wszystkiego. a alternatywne pomysły nie są żadnymi lepszymi pomysłami. BB to nie wieś zabita dechami w Bieszczadach tylko miasto dość spore miasto. I chyba oczywista oczywistość, że jakakolwiek inwestycja będzie miała wpływ na kogoś. Weźmy przykład tej łącznicy. Pomijam opinie totalnie kwestionujące lepsze skomunikowanie obwodnicy zachodniej z dzielnicami i osiedlami np. z Os. Kopernika bo to ludzie, którzy kompletnie nie orientują się w problemach kierowców. Weźmy jednak ludzi, którzy w imię "wygody" dla 4 posesji proponują puścić ruch samochodowy przez Ciżemkę i Wodną. Zamiast 4 posesji mielibyśmy kilkanaście posesji z uciążliwą ulicą. Podoba mi się Twoja postawa jako mieszkańca, na którego będzie miała wpływ ta inwestycja. W przeciwieństwie do mieszkańców np. Lipnika nie masz postawy roszczeniowej, którzy pierwsze za psie pieniądze kupili działki przy planowanej od lat strefy przemysłowej i od "zawsze" istniejącym wysypisku śmieci a teraz pretensje, lamenty, protesty bo śmierdzi bo hałas itd.
Mieszkaniec
2017-03-19 00:47:18
@Matrix Objeżdżanie przez Sobieskiego jest możliwe oczywiście, ale jest to nadkłądanie drogi + nie zmienia sytuacji mieszkańców Bukowej jak chodzi o dojazd do ronda Hulanka (które widzę i SŁYSZĄ z własnych domów, a żeby dojechać muszą drałować przez zapchaną parkującymi samochodami Brodzińskiego+Jesionową). Ten łącznik (połączony z Bukową, nie widzę innej możliwości) daje im super wyjazd na rondo. Brodzińskiego nie ma potrzeby remontować. Jest brukowana i nierówna odkąd byłem dzieciakiem i tak jest ok. To powstrzymuje ludzi przed gnaniem dużo lepiej niż progi. Przy tej ulicy są dwie szkoły, przedszkole i żłobek. Im wolniej tym lepiej.
jam
2017-03-21 11:00:21
Świetny pomysł, który powinien być już dawno zrealizowany. Oby został wykonany jak najszybciej. Obecnie 99% kierowców wybiera przejazd ul. Wodną w celu dojazdu na Cieszyńską. Wodna jest w opłakanym stanie, wąska, dziurawa, brak chodników dla pieszych, od strony os. Kopernika do wiaduktu jest dwu kierunkowa, itd. (każdy kto jechał doskonale wiej jak wygląda). Drugą sprawą jest wykonanie łącznika Cieszyńska na ul. Stawową i dalej w kierunku na Stare Bielsko do ul. Sobieskiego czy Zapłocie.
inwestycje
2017-03-21 18:39:09
@jam: z tym 99% mocno przesadziłeś; sądzę, że to nie jest nawet 30%
TAK23
2017-03-21 20:37:39
@maras49 w 100% się z tobą zgadzam, dlaczego? bo mieszkam właśnie przy tunelu, także czuję na co się zanosi...rzeczywiście fantazja poniosła projektantów a plany to chyba tylko przy pomocy street view projektowali. Bardzo ciężko jest logistycznie to rozwiązać (muszą przeciąć potok, w sąsiedztwie potoka są działki gdzie jest różnica poziomów, później my mieszkańcy gdzie droga była by zaraz pod nosem - dosłownie! później zejście z tunelu, kolejne działki oraz połączenie piesze ul. Piastowskiej z tunelem). Strasznie dużo roboty, kasy a efekt? jeżeli ktoś jedzie załóżmy na Wojska Polskiego czy Kopernika to to chyba nie jest straszny problem odbić na Beskidzkim przejechać koło Szarotki i znaleźć się na rondzie Niemena (tak wiem wiem to jest jakieś 4-6 minut w plecy niż przy łączniku). A Sobieskiego? Jak sama nazwa wskazuje to obwodnica więc tiry jeżdżą nią a rzadko kiedy zjeżdżają na nią (obwodnicę) od strony Piastowskiej a już w ogóle nie cisną się na Piastowską z dołu (bo albo nie mają po co albo jest tam rzeczywiście dość stromo i nie dały by rady); ale zwykłe auta? jaki problem włączyć się w piastowską? Akurat problemy z korkami są zaraz przed godziną 8:00 i to ze skrętem w stronę miasta...(wiem bo akurat odjeżdżam z przystanku piastowska/sobieskiego prawie codzienie o 7:28 gdzie nie ma problemów lub o 7:48 gdzie już pojawiaja się problem ale dość szybko korek znika) Najgorsze jest to, że MZD milczy-żadnego pisma nic...no pożyjemy zobaczymy
TAK23
2017-03-21 21:29:10
@martinibb @mieszkaniec no czy ja wiem czy to jest takie super rozwiązanie i udogodnienie? Z Bukowej można się wydostać na 2 sposoby: przez Brodzińskiego na świeżo wyremontowaną Bratków i mniej więcej znaleźć się na pętli autobusowej lub koło bloku (Brodzińskiego 12A) gdzie rzeczywiście jest sznurek zaparkowanych aut ale nigdy tam nie doszło do kolizji ze względu po prostu na małe natężenie ruchu. Co prawda przy tym bloku jest malutki parking ale jest on niewystarczający; problem rozwiązał by nowy, większy (ale podejrzewam że nikt z tego bloku nie chciał by mieć aut zaraz pod oknami-jakiś pas zieleni powinien być). Wystarczy wyremontować ul.Wiśniową, która jest w opłakanym stanie i będzie dobrze. Przejechać z Bukowej i znaleźć się na skrzyżowaniu Cieszyńskiej z Jesionową to na prawdę nie jest problem...a i zawsze przecież można skorzystać z Brodzińskiego (wiem, że tylko do pewnego momentu to ulica dwukierunkowa) innym aspektem jest wyremontowanie i oświetlenie tej ulicy w kierunku torów; jest to super łącznik jeżeli ktoś planuje wjazd na obwodnicę (szkoda, że jest za mało miejsca i nie da się podciągnąć drugiego pasa Brodzińskiego mniej więcej do ulicy Zielnej od strony Starego Bielska), a i wspomniana Wodna może być też jakimś rozwiązaniem (tyle, że to znowu będzie zmora dla tamtych okolicznych mieszkańców).
Matrix
2017-03-21 23:31:44
@Tak23 popieram cię w stu procentach, ta łącznica będzie kosztować kolosalne pieniądze. Wybudujemy kawałek drogi, za olbrzymie pieniądze bo części kierowców nie chce się nadłożyć paru minut. @ mieszkaniec jeżeli przeszkadza ci pare samochodów zaparkowanych przy drodze to nie mam pytań. A twój tekst, że nawierzchnia na Brodzińskiego jest ok i tak jest dobrze bo się powoli jeździ poprostu razwala na łopatki.....
Matrix
2017-03-21 23:36:53
@xxx wklejony tekst na temat budowy ronda na skrzyżowaniu Andersa/Michałowicza jest jakąś abstrakcją. Tyle lat mówi się o likwidacji tego skrzyżowania i puszczeniu Michałowicza pod wiadukt żeby upłynnić ruch na obwodnicy. Zamiast budowy łącznicy na Hulankę wolał bym przenaczyć pieniądze na tą inwestycje.
martinibb
2017-03-22 10:24:55
@Tak23 Czy możesz mi powiedzieć w którym miejscu moje wypowiedzi napisałem, że rozwiązanie połączenia przez ul. Bukową jest dobrym rozwiązaniem? Mieszkam w okolicy i znam uwarunkowania terenowe w tym rejonie i na pewno bym nie popełnił takiego błędu, a jeśli coś napisałem niezrozumiale to przepraszam. Tak na szybko, zakładając ze ktoś by chciał wykorzystać łącznik z Bukowej do tej projektowanej drogi to na wstępie musiał by się zmierzyć ze spadkiem podłużnym na skrzyżowaniu Bukowa-łącznik do projektowanej drogi. Max może być 4%, a obecnie tam będzie z 10% albo więcej. Dalej, poszerzenie łącznika (bo zakładam, że trzeba by zrobić tam jakiś chodnik) będzie mocno ingerowało w istniejącą zabudowę zlokalizowaną poniżej drogi. A na koniec pytanie jak rozwiążą uciąglenie ciągu pieszo-rowerowego w miejscu skrzyżowania łącznika z projektowaną drogą, co kładkę zrobią? Mam nadzieje, że ten projekt nigdy nie zostanie zrealizowany!!
Matrix
2017-03-22 11:14:34
@martin oprócz tego do tej inwestycji będzie trzeba doliczyć las ekranów akustycznych, który zaśmieci krajobraz.
mieszkaniec
2017-03-22 14:21:23
Było nie było łącznik jest bardzo potrzebny i nie ma się nawet co zastanawiać nad jego wykonaniem. Problematyczne jest tylko jego połączenie z ul. Bukową. Tu należy się zastanowić czy robić czy nie. Może lepiej wyłoby otworzyć wjazd na Bukową od strony Hulanki.
maras49
2017-03-22 15:38:56
@mieszkaniec: bezpośrednie włączenie Bukowej do Cieszyńskie raczej nierealne. Bukowa to osiedlowa, a Cieszyńska wojewódzka. To, że są takie połączenia nie oznacza, że też nowe można wykonać. Dzisiejsze przepisy tego nie puszczą. W daleko idącym odstępstwie musiałby się pojawić długi odrębny pas prawoskrętu. O lewoskręcie z Bukowej nie ma nawet co myśleć. Śmierć w oczach :-) .
TAK23
2017-03-22 16:28:00
@Mieszkaniec chodziło mi o ten cytat "Ten łącznik (połączony z Bukową, nie widzę innej możliwości) daje im super wyjazd na rondo" ; tam dalej opisuje jak się można wydostać z Bukowej i że ogólnie to nie jest utrudnienie; ale odniosę się jeszcze do innej kwestii; połączenie tej ulicy z Bukową (czyli moją ulicą dojazdową do domu) było by kolosalnym błędem, gdyż w tym wypadku dostać się na posesję mógłbym tylko jadąc obwodnicą a nie tak jak jest teraz Brodzińskiego i w Bukową; załóżmy, że wracam z lotniska w Aleksandrowicach i co wtedy musiałbym jechać Piastowską w dół później Sobieskiego i na obwodnicę?! tak jak mówię to rozwiązanie nie wchodzi w grę, no ewentualnie ten łącznik puścić równolegle do tej ulicy ale pomiędzy moim domem a tunelem jest na prawdę mało miejsca, chyba, że co uwalą skarpę? i co zostanie goła ściana tunelu a i jakieś zabezpieczenia wypadałoby by zrobić bo akurat na tunelu "zawija" chodnik + ewentualne ekrany akustyczne...a najbardziej ciekawym rozwiązaniem muszą się popisać w dwóch miejscach - przed wjazdem do tunelu jest potok i działki gdzie jest różnica poziomów oraz zejście dla pieszych z tunelu gdzie również jest ścieżka rowerowa...wybaczcie, że piszę teksty długie jak jakaś zdenerwowana laska ale to jest dość poważny problem bo druga część tunelu powstała ze względu na wsparcie sąsiednich bloków, bo tak to nikt by się nie przejmował paroma domami...już jest i tak dość spalin natomiast świetną rolą ten tunel pełni jeżeli chodzi o tłumienie hałasu (jedynie jest problem jak jedzie jakiś motocyklista lub pojazd uprzywilejowany) a jak zrobią łącznik to ciężko będzie w lecie nawet okno otworzyć.
TAK23
2017-03-22 16:43:37
@martinibb chodziło mi o ten cytat "Zastanawia mnie również włączenie od strony ul. Bukowej, z punktu widzenia mieszkańców pobliskiego osiedla rozwiązanie świetne" i teraz mi chodziło o połączenie bukowej przy tunelu do piastowskiej a właśnie nie wiem czy tobie też czy raczej o włączenie głównej ulicy bukowej do ulicy z cieszyńską; przepraszam, mogłem wtedy nie oznaczać dwóch osób bo tam się wtedy to wymieszało
mieszkaniec
2017-03-23 10:35:33
Problem wzrastającego hałasu komunikacyjnego występuje niestety w sporej części Bielska. Biorąc pod uwagę np. samo Stare Bielsko. To co się stało w tej dzielnicy po zmodernizowaniu ulicy Nad Potokiem, Sobieskiego oraz wybudowaniu drogi omijającej osiedle Sarni Stok jest w zasadzie katastrofą dla mieszkańców domów przyległych do tych dróg ale nie tylko. Potok aut sunących od strony Sarniego Stoku rozchodzi się później na małe uliczki typu Listopadowa, Wita Stwosza, Wodna, Zapłocie. Z kolei rano osiedle Mieszka 1 przechodzi oblężenie aut cisnących z od strony Wapienicy. Taki wpływ niestety mają remonty, rozbudowy i nowe inwestycje na spokojne wcześniej tereny. Dlatego powinno się rozbudowywać, modernizować i usprawniać ruch na ulicach głównych, które istnieją od zawsze i przy których domy, bloki nie są usytuowane 5, 10 metrów od jezdni.
Mieszkaniec
2017-03-23 15:05:20
@TAK23 Tamten mieszkaniec któremu odpisujesz to inny :D Ja pisałem o łączniku z Bukową. Tak, wiem że można się wydostać, gdyby nie można było, to by tam nie powstały zabudowania. Sęk w tym żeby się nie wydostawać tylko sprawnie wyjeżdżać. To co piszesz, że da się wygodnie wyjechać, i przy tym proponujesz jazdę w górę Brodzińskiego gdzie można tylko skręcić w osiedlową uliczkę wzdłuż płotu szkoły (akurat żeby kilka dzieciaków rozjechać przed pracą), która kończy się na parkingu za pocztą to jakiś nonsens. Na tym polega Wasze "wygodne" wyjeżdżanie? Slalom między dziećmi z podstawówki? OMG. Również kompletnie nie wiem o co Ci chodzi z tym przykładem o wracaniu z lotniska??? Przecież nikt nie mówi o zamykaniu wszystkich innych dróg dojazdowych do Bukowej tylko o dodaniu kolejnej! Co do tego że jest potok i ścieżka rowerowa... sory, ale to chyba żart ;) Z takimi problemami inżynierowie sobie radzą od tysięcy lat :). Ostatni wątek - hałas. No co Ci poradzę? Będziesz miał głośniej, fakt. Dasz radę zbudować drogę w mieście tak żeby ktoś nie miał przez nią głośniej? Czasy kiedy chodziło się "na żabę" bawić w potoku i zwiedzać opuszczoną chatę na przeciwko Twojej już raczej nie wrócą ;)
Mieszkaniec
2017-03-23 15:10:29
@Matrix Tak tak. 400m będzie kosztować kolosalne pieniądze. Nie masz z tą drogą nic wspólnego, po prostu wolisz żeby kasa została na (potrzebny Tobie do rajdowania) remont Brodzińskiego albo... wiadukt na Andersa :D . Super plany. Tak jak pisał xxx, czepianie się tylko po to żeby się przyczepić.
TAK23
2017-03-23 17:00:20
@Mieszkaniec no rzeczywiście może przejazd koło Brodzińskiego to trochę nietrafione ja to podałem jako przykład, fajnie by było jakby wyremontowali Wiśniową na wzór ul. Bratków; o wydostaniu z Bukowej nie pisałem, że jest wygodne lecz nie jest problemowe, powiedzmy takie średnie; co do przykładu lotniska to tylko punkt orientacyjny (gdybym miał wracać z tamtych rejonów) a w projekcie może pojawić się taki wariant, że ulica Bukowa stanie się jednokierunkowa; co do ukształtowania terenu to inżynierowie pewnie coś wykombinują ale mają jedno z cięższych zadań, z którego mogą wyjść z dobrymi rozwiązaniami; a co do hałasu to napisałem tak "natomiast świetną rolą ten tunel pełni jeżeli chodzi o tłumienie hałasu'' także nie narzekałem na hałas raczej na spaliny; a co do "żaby" naprawdę konkret górka była! :D
jam
2017-03-23 19:57:10
Zjazd na Bukową nie jest potrzebny. Istotą rozwiązania jest umożliwienie bezpośredniego zjazdu na hulankę i dalej w kierunkach dostępnych z ronda m.in w ul.Cieszyńską. Znakomite rozwiązanie szczególnie dla mieszkańców os. Kopernika.
Matrix
2017-03-23 20:44:19
@mieszkaniec żyj dalej w swojej życzywistości.
xxx
2017-03-23 21:56:16
@matrix i vice versa a ty żyj w swoim matrixie, który z rzeczywistością niewiele ma wspólnego. każdy ma prawo do swojego zdania. a ty nie potrafisz zaakceptować, że ktoś może mieć inne zdanie niż twoje. w przeciwieństwie do Mieszkańca to twoje pomysły są życzliwością, które się nie spełnia a łącznik zostanie wybudowany. Zresztą nie po raz pierwszy oprócz obstrukcji niczym konstruktywnym się nie wykazujesz. Prosta zasada każda dzielnica czy osiedle czy kwartał domów jednorodzinnych powinna mieć bezpośrednie połączenie z głównymi drogami a nie żeby mieszkaniec Korzennej robił taka trasę jak proponujecie tutaj niektórzy "pseudoplaniści" ;p https://www.google.pl/maps/dir/49.8256442,19.0156235/49.8213781,19.0135105/@49.8181557,19.0077608,14.75z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d19.0254171!2d49.8099363!3s0x4716a02d364d8c17:0xd1faa893659f0129!3m4!1m2!1d19.0137698!2d49.8108027!3s0x4716a03492195aa7:0x616676155f7fdb83!3m4!1m2!1d19.0154113!2d49.8180875!3s0x4716a1c98d04df57:0xc20b27141477baac!1m0!3e0
xxx
2017-03-23 22:39:41
największą troską tutaj przeciwników tej łącznicy jest "dobro" właścicieli 4 posesji na Bukowej od strony Andersa i łącznicy. Czy to jest problem natury co było pierwsze kura czy jajko. NIE. od "zawsze" była tam planowa obwodnica dlatego nie wiem w ogóle dlaczego podatnik już poniósł koszty (tunel) i ma ponosić koszty (ekrany) aby zapewnić tym ludziom "komfort". niech sobie sami kupią szczelne okna. to się dotyczy wszystkich tych, którzy budują się na terenach planowanych od kilkudziesięciu lat pod ulice takie jak nowopiekarska, nowogościnna, nowohałcnowska, nowofarncuska i jakakokolwiek nowo-cośtam. i nie ma tu pola do dywagacji.
Matrix
2017-03-24 11:16:29
@xxx twoim matrixem i urojeniem jest wymyślenie budowy ronda Andersa/Michałowicza, bezsens totalny. Jak z Andersa zjeżdżasz na Babiogórską i nawracasz w stronę tunelu.Po drugie nie neguje twojego zdania na temat łącznicy. Wolny kraj ty jesteś za, a ja przeciw i tyle w tym temacie. A do budowy tej łącznicy dużo czasu upłynie, narazie to przetarg na projekt w tym roku, a co będzie dalej to czas pokarze. Nie zdziwił bym się jak ci ludzie, którym karzesz założyć sobie lepsze okna oprotestują tą łącznicę, wczoraj patrząc na miejscu będzie to bardzo blisko domów. I kwestia najbardziej drażniąca, jak będzie rozwiązany wpust tej łącznicy do Hulanki.Będą się tam tworzyć niezłe zatory bo każdy będzie chciał się dostać na swój pas.
mieszkaniec
2017-03-24 11:53:23
Najlepsze okna dają tłumienie do 50dB. Oczywiście okno to nie tylko szyba!. Hałas z drogi przy normalnych pojazdach jadących pod górę to co najmniej 80 dB. W tym przypadku przez okna przedostaje się nam co najmniej 30 dB. Ale po drogach jeżdżą jeszcze motocykle i pacjenci w autach "usportowionych". Te pojazdy emitują niskie tony, które jest najtrudniej wytłumić. Proszę więc nie pisać pierdoł, że szczelne okna wyciszają nam hałas z ulicy do zera.
Rob
2017-03-24 12:43:39
@maras49 Jeśli mówisz o opcji zakręcenia Michałowicza i poprowadzenia równolegle do Andersa, aż do połączenia z Babiogórską to jest to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie na bezkolizyjność tego skrzyżowania. Rondo w tym miejscu przy takim natężeniu ruchu jest nieporozumieniem.
xxx
2017-03-24 12:49:47
@matrix po pierwsze czytaj uważnie to co inni piszą. Bo pomysł ronda na Andersa/Michałowicza nie jest moim urojeniem tylko był t cytat postu napisanego przez maicrofta z innego forum. Nigdzie nie napisałem, że go popieram albo neguję. po drugie odniosłem się do Twojej wypowiedzi do Mieszkańca, któremu napisałeś "żyj dalej w swojej życzywistości." Ta wypowiedź była dość prostacka tym bardziej, że przez wiele lat czytania Twoich wypowiedz to raczej Twoje pomysły odnośnie różnych inwestycji w BB są pobożnymi życzeniami. po trzecie oczywiście, że Ci ludzie będą protestować tak jak protestowali przy budowie obwodnicy i za ciężkie pieniądze (z moich podatków) wybudowano drugi tunel a teraz z moich pieniędzy postawi im się ekrany a to oni powinni ponieść koszty swojej głupoty. Zresztą sytuacja taka wraca jak bumerang za każdym razem jak jest budowana droga przewidziana od dawna. Czy nie przypadkiem dzięki takim ludziom nie da się już wybudować Nowopiekarskiej ?
xxx
2017-03-24 12:58:58
@mieszkaniec nigdzie nie napisałem, że okna wyciszą wam hasał do zera. kompletnie mnie to nie obchodzi. trzeba było nie budować się w pobliżu obwodnicy. jak chcesz mieć cisze to się wyprowadź w Bieszczady. A jak chcesz mieszkać w mieście to zaakceptuj to, że ludzie żyją, poruszaj się i "wytwarzają" hałas. Nie da się wszystkiego "oekranować". proste, że aż boli.
TAK23
2017-03-24 15:13:04
najnowsze info - w ratuszu powiedzieli by iść do MZD więc MZD przedstawia sprawę tak: do końca tego roku chcą załatwić sprawę papierkową by w 2018 "ruszyć" z pracami; cały przedsięwzięciem zarządzają Katowice także bielskie MZD nie wiele ma z tym wspólnego; plan jest taki żeby uwalić skarpę i przy samym tunelu puścić drogę, nam jako mieszkańcom nie należą się ekrany, bo to nie będzie droga szybkiego ruchu, również nie obsadzą to roślinnością, bo rozsypywana sól zimą niszczy korzenie i rośliny usychają dlatego oni zaprzestali takich działań; kiedy powstawały te domy (koniec lat '70) nikt nie przypuszczał, że będzie tu obwodnica, ta druga część tunelu nie powstałaby gdyby nie sąsiednie bloki, także my bardzo fajnie się załapaliśmy na ten tunel (no bo powiedzmy sobie szczerze - kto by się przejmował paroma mieszkańcami tak jak pewnie będzie w tym przypadku) ja mam żal z jednego powodu hałas i spaliny to nie problem, nie muszę sobie kupować lepszych okien :D ...widok oraz ewentualna możliwość otwarcia okna w lecie - to też bym zdzierżył, na prawdę niektórzy muszą mieszkać przy Piastowskiej czy w centrum i też jest, ale tego, że na Hulankę można się przecież dostać nawracając za Michałowicza przy zjeździe i wybrać powrót na Andersa czy Babiogórską - no ewentualnie Sobieskiego (chociaż to stroma, niewygodna ulica) a robi się połączenie, które skróci tą drogę o 4-5 minut...no ale skoro to jest tak potrzebne, że ktoś w Katowicach podpisał co trzeba i raczej na 99% to powstanie...to działajcie...
maras49
2017-03-24 15:45:09
@Rob: dokładnie tak mówiłem pzdr
mieszkaniec
2017-03-24 16:25:23
@xxx tak nie mądrój z tymi Bieszczadami bo za niedługo będzie kolejna zima i będziesz płakał, że jest smog a ktoś ci odpisze, że jak ci przeszkadza to się tam właśnie przeprowadź.
xxx
2017-03-24 16:30:37
@ tak23 "kiedy powstawały te domy (koniec lat '70) nikt nie przypuszczał, że będzie tu obwodnica" zwykłe kłamstwa ale nie będę się bawił słowo przeciwko słowu. kto żył wtedy to wie co tam było i co miało być.
xxx
2017-03-24 16:37:47
@mieszkaniec jak kulą w płot. w przeciwieństwie do Ciebie nie mam mentalności człowieka, który za grosze kupuje działkę na terenach zalewowych chwaląc się jaki z niego spryciarz a później chce wyłudzić od pozostałych obywateli odszkodowanie od Państwa za powódź. nie mierz mnie swoja miarką. ze smogiem mi nie po drodze ale potrafię zrozumieć to, że niektórych nie stać na palenie gazem czy dobrym węglem. między nami jest mentalna przepaść Ty oprócz swojego końca nosa nie widzisz nic.
TAK23
2017-03-24 16:54:02
@xxx no rzeczywistości nie zakłamiesz....oprócz jednego domu pozostałe trzy są właśnie z tego okresu czasu - tak samo były pozostałe dwa, które zostały wyburzone ze względu na drogę; poniżej nich były ogródki działkowe a dalej to łąka i zaraz przy garażach plac zabaw; kiedy pojawia się pierwsza wzmianka o koncepcji budowy obwodnicy to dokładnie nie pamiętam ale chyba nie z okresu PRL-u...
xxx
2017-03-24 18:03:44
@tak23 i vice versa. ile masz lat ? kto ci takich głupot naopowiadał. nie mam czasu na głupoty.
Matrix
2017-03-24 23:25:46
Widać, że @xxx pozjadał wszystkie rozumy i jest najmądrzejszy na tym forum. Widać z kogo wychodzi prostactwo i komu by się przydały Bieszczady...
inwestycje
2017-03-25 09:22:32
@TAK23: o tych Katowicach ktoś udzielił Ci nieprawdziwych informacji; to jest inwestycja miejska, a nie wojewódzka. Wykonanie projektu będzie po stronie bielskiego MZD, realizacja robót także.
xxx
2017-03-25 09:50:30
@matrix nie pozjadałem wszystkich rozumów ani nie jestem najmądrzejszy. możesz pisać o mnie co tam chcesz nie wzrusza mnie to wcale. nie obrażam ludzi tylko dlatego, że ktoś ma inne zdanie od mojego w przeciwieństwie do Ciebie jak ty mieszkańca. przy temacie rozszerzenia Cieszyńskiej też był taki jeden, który twierdził, że go obrażam tylko dlatego, że ujawniłem, że za kilkoma stronami protestującymi stoi jedna i ta sama osoba i w dodatku mieszkająca setki metrów od tej inwestycji. pisze prawdę prosto z mostu bez owijania. nie musi Ci się to podobać. czytam to forum bo to dobre źródło informacji o inwestycjach w BB. tylko schemat komentarzy jest zawsze ten sam. jedna grupa krytykuje i narzeka dla samego krytykowania i narzekania a druga krytykuje i narzeka bo są naruszone jej interesy. ja wiem , że Polacy się na wszystkim znają ja jednak uważam, że w MZD pracują ludzie w tej materii MĄDRZEJSI ODE MNIE (jednak nie jestem najmądrzejszy), którzy jak coś projektują to robią to według jakiś zasad a nie żeby ludziom mieszkającym w okolicy "dokuczyć". a tu jest parę osób, które uważają się za doktorów habilitowanych budownictwa drogowego. ok. każdy może mieć swoje zdanie. tylko, że 90% to krytyka bez podania sensownych alternatywnych rozwiązań. tym wpisem kończę wszelaka polemikę.
Hehe
2017-04-26 16:20:24
Co za ... projektował to rondo że po latach dopiero wpadł na pomysł żeby była opcja zjazdu na Piastowską ?

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2017
» październik (2)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[one]
Cena wg mnie atrakcyjna, ok 3000 za metr w developerce, jest niezle. Tylko lokalizacji brakuje...
[marzyciel]
Piękne osiedle. Niestety tylko dla bogatych.
[ultra]
A projekt parkingu Lwowska/Krakowska już gotowy?

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2194229
Newsów: 254
Komentarzy: 5171
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała