inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (28)

Drogowe plany

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji dla inwestycji polegającej na przebudowie układu komunikacyjnego w rejonie kościoła Opatrzności Bożej w Białej. W miejscu historycznego Placu Deskowego, na skrzyżowaniu obecnych ulic Stojałowskiego, Głębokiej, Szkolnej, Wyzwolenia i Broniewskiego powstać ma pięciowlotowe rondo. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 5,3 mln zł. Budowa planowana jest na lata 2018-2019.

W ciągu najbliższych 6 tygodni powinien być również ogłoszony przetarg na I etap rozbudowy ulicy Dębowiec. Miasto w ramach inwestycji polegającej na rozbudowie ciągu ulic Dębowiec-Łowiecka planuje poszerzyć obie drogi, wybudować nową ścieżkę rowerową i chodniki oraz wykonać rondo u zbiegu ulic Łowieckiej, Zwardońskiej, Antycznej i Jeżynowej. Rondo w tym miejscu jest zaprojektowane już z myślą o przyszłościowej ulicy Nowomłodzieżowej (nowego połączenia ulic Karpackiej z Cieszyńską).
Planowany sposób poprowadzenia ścieżki rowerowej i chodnika wzbudza kontrowersje związane z konieczną w takiej sytuacji wycinką drzew. W internecie pojawiła się inicjatywa zbierania podpisów pod petycją do Miejskiego Zarządu Dróg w sprawie stworzenia dokumentacji dla alternatywnego przebiegu wspomnianych traktów pieszych i rowerowych (link).

plany: MZD

---

REKLAMA:

2017-02-13 | Dodaj komentarz
Lojza
2017-02-14 00:28:12
Daleką drogę przeszła inżynieria drogowa - od pisma technicznego do Comic Sans... To jakiś żart? ;)
Rafał
2017-02-14 09:14:43
Nie rozumiem tej wzmianki że rondo jest zaprojektowane pod przyszłą ul. Nowomłodzieżową. Na czym polega to przystosowanie i czy jest gdzieś więcej informacji na temat tej nowej drogi?
maras49
2017-02-14 10:15:33
A co z kapliczką teraz na jezdni ronda. Rysować sobie można, ale to jest istotny element w tym miejscu ?! Żadnej informacji, a powinna być nawet lakoniczna o przeniesieniu w inne miejsce.
maras49
2017-02-14 13:56:37
Przy ul.Dębowiec trzeba będzie dużo drzew wyciąć pod m.in.chodnik czy ścieżkę rowerowa. Myślę, że ścieżkę można by projektować na miejscu (w cudzysłowie), tak aby zredukować wycinkę.
maras49
2017-02-14 14:04:44
@Rafał Nowomłodzieżowa czy Nowogościnna jak zwał tak zwał. Do tego ronda do północnego wlotu będzie dochodzić droga planowana jako połączenie ciągu ul. Jeżynowa-Gościnna z ul.Cieszyńską, które znajdziesz na tym blogu. Ww.połaczenie jest w dalekich planach miasta, widać to na Studium uwarunkowań... http://i.imgur.com/VrSU4yX.jpg
Rafał
2017-02-14 15:27:33
Dziękuję @maras49 za odpowiedź. A wiadomo kiedy ta droga ma szansę powstać? Bo fakt jest taki, że ruch pieszy i rowerowy na ul. Jeżynowej bardzo się zwiększył od czasu jak powstała pętla dla rolkarzy i ścieżka rowerowa wokół lotniska. A jak wiadomo ta ulica jest dość wąska, nie ma nawet pobocza i jest tam strasznie niebezpiecznie.
maras49
2017-02-14 19:05:58
@Rafał przykro mi ale trudno powiedzieć, sadzę, że przed 2020 nie będzie
inwestycje
2017-02-14 20:26:51
@maras49: myślę, że przeniesienie zostanie uwzględnione w projekcie budowlanym (podejrzewam, że Nepomucen znajdzie się pośrodku zielonego placu otoczonego chodnikiem).
inwestycje
2017-02-14 20:30:42
@Rafał: na planowanym rondzie ulica Nowogościnna/Nowomłodzieżowa (używane są dwie nazwy) od widocznego na planie zakrętu na ulicy Zwardońskiej będzie biegła dalej prosto do ulicy Cieszyńskiej (fragment Nowogościnnej będzie wykonany również w ramach przebudowy Cieszyńskiej)
O_01
2017-02-15 07:16:54
W MZD odbyło się spotkanie z przedstawicielami środowiska, które protestowało przeciwko projektowanemu przebiegowi ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec. Po dwugodzinnej, żywej dyskusji, osiągnięto kompromis. Ścieżka pozostanie w projektowanym przebiegu (każdy inny przebieg również wiąże się z wycinką drzew, nadto rodzi dodatkowe problemy natury technicznej i finasowej), jednak uzupełniona zostanie o elementy służące odpowczynkowi i rekreacji. MZD zleci opracowanie uzupełniającej propozycji projektowej. Przewiduje się, że kolejne spotkanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w bieżącym kwartale.
xxx
2017-02-15 09:58:12
@ O_01 A tak wielce pisali, że ścieżkę i chodnik można poprowadzić krzakami i nie trzeba wycinać drzew. Nie zdziwiłbym się jak to "środowisko" jest tym samym "środowiskiem", które walczyło o tunel drzew przy Cieszyńskiej. Ja dla tych ludzi mam propozycję. Jeśli nie potrafią zrozumieć, że żyją w 170 000 mieście to proponuję zabitą dechami wieś w Bieszczadach.
O_01
2017-02-15 10:17:41
Ja bym ich tak nie potępiał. Brak biegłości w czytaniu dokumentacji projektowej oraz dostęp do jedynie jej części (na stronie internetowej MZD) to przyczyny, wskutek których mogło się wydawać, że są inne możliwości. Wejście w głąb dokumentacji, dodatkowe informacje, analiza nie tylko na płaszczyźnie planu sytuacyjnego, ale także wysokościowa, szerzej naświetlają sprawę i pokazują inne możliwości, lub też ich brak.
inwestycje
2017-02-15 13:11:15
Problem leży w tym, że Ratusz kompletnie nie konsultuje się z mieszkańcami na etapie tworzenia koncepcji czy projektowania inwestycji, a następnie narzuca swoje rozwiązania szantażując mieszkańców słowami: "albo tak jak my zaprojektowaliśmy, albo w ogóle - wybierajcie". Urzędnicy mają być reprezentantami mieszkańców, a nie dyktatorami, którzy arbitralnie narzucają swoje pomysły. Gdyby inaczej wyglądał dialog z bielszczanami można byłoby uniknąć wielu problemów z inwestycjami w ostatnich latach/miesiącach (np. Cieszyńska, strefa przemysłowa w Lipniku, ul. Dębowiec).
jaaaaaaaaaaa
2017-02-15 14:18:22
LUDZIE !!! same ronda... za niedługo bielszczanin nie poradzi sobie w większym mieście od BB bo po prostu nie będzie umiał sobie poradzić... BB to nie wioska, zostawmy duże skrzyżowania !!! naposzmy jakiś protest, zróbmy coś w tym mieście bo jest tragedia, coraz gorzej !
xxx
2017-02-15 14:40:06
@O_01 @inwestycje Ależ oczywiście, że dobrze, że są ludzie "patrzący władzy na rękę", oczywiście że władza powinna swoje pomysły, zamierzenia, plany konsultować ze społeczeństwem. Tylko, że na te konsultacje przychodzą przeważnie Ci, którym wszystko nie pasuje negują wszystko i drą tylko japy po wszelakich mediach. A częstokroć ludzie, na których dana inwestycja będzie miała znikomy wpływ. Już tu nie będę jechał nazwiskami ludzi, którzy mieszkają setki metrów od Cieszyńskiej a najbardziej protestowali. A jak już mowa o Cieszyńskiej to konsultacje były i projektanci wprowadzili zmiany ale i tak "środowisko" dalej swoje. I to raczej oni działają zero-jedynkowo. Na koniec jeszcze jedna rzecz. Przeważnie dla większości dany zamiar urzędników pasuje np. ta nieszczęsna rozbudowa Cieszyńskiej ale nie zakładają komitetów obrony, nie zakładają kilku kont na serwisach społecznościowych , nie udzielają się medialnie więc jakby ich głosu nie ma i co wtedy ... Miasto ma przy każdej inwestycji robić referendum czy chodzić po domach i się wypytywać kto jest za a kto przeciw. Mamy niby demokracje więc jeśli komuś wąsacz nie pasuje (nie głosowałem na Niego) bo betonuje wszystko to niech wystawią kontrkandydata i niech wygrają wybory, i wyrzucą na bruk tych urzędników a tak to jest dla mnie tylko bicie nie potrzebnie piany jaka to władza i urzędnicy są be. Sorry za trochę polityki. Jeśli projektanci tak zaprojektowali ul. Dębowiec to jakieś powody były. Nie można zakładać a priori, że są głupi, że robią to specjalnie, że robią to na złość mieszkańcom, że nie lubią przyrody itd. Zaś do tych protestujących nawet w uzasadnieniu petycji pisali, że ich pomysł jest rewelacyjny bo praktycznie nie będzie trzeba ścinać drzew tylko krzaki. I co po dwóch godzinach konsultacji nagle okazało się, że to kompletna nieprawda. Można zakładać, że projektant nie ruszył d. za biurka aby na miejscu sprawdzić swój projekt no ale to "środowisko", które tam mieszka i mija codziennie te krzaki powinni chyba wiedzieć, którędy wytyczyli drogę rowerową i chodnik.
xxx
2017-02-15 14:45:27
@ jaaaaaaaaaaa O macie następny. Ronda be ... protest.... znów wina tego betonowego wąsa... to już jest nudne. jeśli uważasz, że skrzyżowania są lepszym rozwiązaniem to oświeć nas jakimś linkiem gdzie poczytamy o badaniach naukowych na temat wyższości skrzyżowań nad rondami.
O_01
2017-02-17 10:14:04
@inwestycje - wiele racji w tym co piszesz. Brałem udział w wielu konsultacjach społecznych (jako projektant). Zawsze znajdą sie tacy, którzy albo nie byli, albo nie uważali, ale mają coś do powiedzenia i uważają, że wiedzą lepiej. Są też tacy, co dyskutują i rzeczowo przedstawiają swoje racje, potrafią też uznać racje projektanta i wycofać się ze swoich poglądów. Z taką postawą mieliśmy do czynienia w przypadku dyskusji na temat ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec (brałem udział w spotkaniu).
Bikerrr
2017-02-18 17:31:34
Ja już dziękuję za ścieżki rowerowe,jeśli one mają wyglądać tak jak do tej pory.Przy ruchu rowerowym jaki występuje w tym rejonie to ścieżka rowerowa powinna mieć priorytet i być baaardzo szeroka. A pewnie będzie jak zwykle,czyli wybrukowana,wąska z mnóstwem podjazdów do prywatnych posesji.Tylko czekać jak straż wiejska zacznie tam polowania na tych co nie jadą ścieżką,a takich na pewno będzie sporo.(widać to już na lotnisku,część ludzi wybiera drogę zamiast przepełnionej ścieżki rowerowej).
Matrix
2017-02-18 18:44:44
Przebudowa Jeździeckiej w tym wariancie to niepotrzebne zabieranie terenu. Zrobić nową nawierzchnie i chodnik. Zrobić strefe 20 gdzie rowerzyści będą mieć pierszeństwo tak jak w Holandii. Ta droga straci swój charakter tym bardziej że ruch samochodowy po przebudowie może się zwiększyć niestety. Druga sprawa, po jaką cholere stawiano latarnie ledowe skoro było wiadomo, że droga będzie przebudowana????
maras49
2017-02-19 11:00:15
Przepraszam Panie Matrix, ale o Jeździeckiej to chyba nie tu i teraz.
Matrix
2017-02-19 15:21:20
@maras49 mój błąd, miało być Łowiecka:)
Ax
2017-02-21 15:45:21
Czy przy tworzeniu koncepcji dla ronda na Stojałowskiego były przeprowadzone analizy ruchu? Inwestycja wydaje się być trochę przeskalowana. Przesadne są na pewno już trzy pasy zaraz za wylotem z ronda na Stojałowskiego przed dojazdem do Żywieckiej. Na plus uspokojnie Głębokiej, Szkolnej. Zastanawia mnie, że zanika chodnik na pl. Opatrzności wzdłuż kościoła. Skoro wprowadzamy strefę zamieszkania lepiej byłoby już zastosować wspólną przestrzeń dla wszystkich użytkowników, a nie ten bieda-chodnik. Brakuje mi tu wymiarów, żeby ocenić jeszcze niektóre rozwiązania. Najgorsze jest jednak to, że projekt w tak wrażliwym historycznie obszarze, reprezentatywnym miejscu, dającym możliwość stworzenia atrakcyjnej przestrzeni publicznej pozostawiony jest wyłącznie dla drogowca, z podporządkowaniem funkcji komunikacyjnej. Kształt placu i tego obszaru powinien zostać poddany szerokim konsultacji, a jego koncepcje powstać przy udziale architektów z poszanowaniem funkcji historycznej i podporządkowaniu obecności pieszego.
Rycho
2017-02-21 19:58:56
I jak zwykle, przy tak dużej inwestycji, brak zatoki autobusowej, najlepiej zając pas ruchu i wszyscy będą zadowoleni. Niech żyją projektanci i urzędnicy, którzy nie dostrzegają problemu.
Ax
2017-02-21 22:12:04
Akurat zatoka to tam nie jest potrzebna. Są dwa pasy ruchu i dodatkowa zatoka byłaby mniej bezpieczna, wpływała negatywnie na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a przede wszystkim nie ma tam na nią miejsca. Zwróciłbym za to uwagę na to, żeby odrobinę poszerzyć zakres opracowania i dołożyć tam normalną wiatę i stworzyć wygodny i komfortowy przystanek.
Fred
2017-02-21 22:54:03
Najwieksza kleska tego projektu to wglad tylko na sprawy komunikacji. Brak tu odniesienia do historii, moze odwazenia sir ns zastosowanie nowoczesnych(tych prawdziwie nowoczesnych) rozwiazan. Mamy rzeke, plac, stary kosciol to moze i projekt zrobic mniej drogowyb?
O_01
2017-02-22 07:57:19
Ax - patrząc na napełnienie obecnych pasów dojazdowych do Żywieckiej, to dwa pasy i to maksymalnie wydłużone, są tam akurat jak najbardziej potrzebne.
O_01
2017-02-22 07:58:56
No i nie zapominajcie, że to dopiero koncepcja służąca określeniu zakresu niezbędnych prac projektowych. Wszak ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Zobaczymy kto go wygra i jakie będzie miał podejście do tematu.
maras49
2017-02-22 16:57:51
@O-01 Za parę lat i tych dwóch dojazdowych pasów do Żywieckiej może być mało. Bez przebudowy skrzyżowania z Żywiecką pewnie się nie obejdzie, a może nawet i tego z Krakowską. Dzisiaj wydaje się to zbyt przyszłościowe, ale np. projektującym obecną S1 do Żywca w ub. dekadzie też mogło się to wydawać na wyrost.

W bieżącym roku Miejski Zarząd Dróg planuje ogłosić przetargi na prace budowlane przy następujących inwestycjach (podano szacunkową wartość inwestycji):

I kwartał:
- budowa kładki dla pieszych na rzece Białej (pomiędzy ulicami Grażyńskiego a Komorowicką, na wysokości FCA Poland) - 570 000 zł
- rozbudowa ul. Stojałowskiego z przebudową mostu na potoku Niwka oraz mostu na rzece Biała - 4 700 000 zł
- rozbudowa drogi krajowej nr 52 (ulice Krakowska/Żywiecka) - 118 566 795 zł (ogłoszenie przetargu może się opóźnić ze względu na problemy z finansowaniem)
- rozbudowa skrzyżowania ulic Górskiej/Złoty Potok - 6 214 634 zł
- rozbudowa ulicy Dębowiec (jedynie I etap) - 3 027 642 zł
- rozbudowa ulicy Szerokiej i Czołgistów wraz z budową ronda na skrzyżowaniu ulic: Czołgistów, Willowa, Pszczela - 5 548 780 zł
- rozbudowa ul. Sobieskiego (prawd. jedynie etap I: od Placu Zwycięstwa do ul. Piotra Skargi) - 4 913 821 zł

II kwartał:
- budowa drogi łączącej węzeł „Rosta" na drodze ekspresowej S1/S52 z ulicą Hałcnowską + rozbudowa przyległego układu komunikacyjnego - 19 918 699 zł
- budowa chodnika na odcinku od kościoła do ronda u zbiegu ulic: Barkowskiej, Daszyńskiego i Bestwińskiej - 813 008 zł
- budowa ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Wapienicy - 975 610 zł
- budowa parkingu wielopoziomowego u zbiegu ulic Lwowskiej i Krakowskiej - 11 829 268 zł
- przebudowa ulicy Słowackiego na odcinku Orkana - Sienkiewicza - 772 350 zł
- budowa chodnika przy ul. Wyzwolenia - 609 756 zł

Przetarg w toku:
- rozbudowa ul. Cieszyńskiej od nowego odcinka ul. Międzyrzeckiej do Hulanki (rozstrzygnięcie przetargu może się opóźnić ze względu na problemy prawne)

W zakresie prac projektowych, w I kwartale planuje się ogłoszenie przetargów na:
- projekt rozbudowy ulicy Warszawskiej (od ul. Piastowskiej do granicy miasta) wraz z budową węzła na skrzyżowaniu ulic Warszawska/Mazańcowicka
- projekt rozbudowy Placu Opatrzności Bożej oraz skrzyżowania ulic: Stojałowskiego, Broniewskiego, Wyzwolenia, Szkolna, Głęboka (budowa ronda)
- koncepcję budowy parkingu przy ul. Rychlińskiego (na miejscu Komendy Miejskiej Policji)
- projekt budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. Andersa pomiędzy ulicami Kustronia a Sosnkowskiego
- projekt budowy łącznicy Andersa -> Piastowska (połączenie odcinka tunelowego od strony Starego Bielska z Hulanką)

---

REKLAMA:

2017-01-21 | Dodaj komentarz
mazan
2017-01-22 10:50:28
Czy jest dostępny projekt tzw. Nowohałcnowskiej, o której piszesz od węzła Rosta do Hałcnowskiej? Jedyny jaki widziałem to ten opublikowany na Twoim blogu we wrześniu 2015, ale później mieliśmy jeszcze przetarg na dokumentacje i nie wiem w jakim kształcie zbudują tą ulicę. Dobrze by było przewidzieć ewentualne przedłużenie w stronę Barkowskiej.
inwestycje
2017-01-22 11:36:00
@mazan: niestety nie znam szczegółów projektu
Matrix
2017-01-22 21:34:00
Jestem wogóle w szoku, że Nowohałcnowska ma być budowana. Pytanie do @inwestycje czy ponad 11 mln na parking przy zbiegu Lwowska i Krakowska to cena za cały parking czy to tylko cena za jakiś etap???
SDRaid
2017-01-22 23:18:52
Jestem pod wrażeniem planowanych inwestycji. Mojego rejonu dotyczy naprawdę sporo. Łącznica Andersa z Piastowską, Cieszyńska, Miedzyrzecka, Dębowiec, ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Wapienica... Przy czym bez rozbudowy Cieszyńskiej i tak będę ograniczony do "starych tras".
inwestycje
2017-01-23 00:03:05
Część inwestycji wyraźnie przyspieszyła ze względu na opóźnienia w budowie Cieszyńskiej. Planowane na kolejne lata inwestycje (np. Nowohałcnowska) zostaną przyspieszone. / @Matrix: 11 mln to wydaje się być jak najbardziej całościowy koszt.
Arti
2017-01-23 09:43:36
Witam! Czytałem gdzieś, że będzie remontowana ul. Listopadowa...Czy wiadomo coś o remoncie tej ulicy? Pozdrawiam
facebook.com/nowohalcnowska/
2017-01-23 09:50:39
Już myślałem że niedoczekany się Nowohałcnowskiej.
inwestycje
2017-01-23 10:31:51
@Arti: Listopadowa będzie remontowana w ramach przebudowy ulicy Sobieskiego (będzie to remont jezdni i chodników ul. Listopadowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Modrzewskiego - dł. ok. 270m)
Andrzej
2017-01-23 12:15:55
Pytanie do @inwestycje Jakie miasto ma plany wobec ul. Warszawskiej od skrzyżowania z Piastowską do rogatek miasta? W tej chwili stan nawierzchni i infrastruktury jest - oględnie mówiąc - mizerny.
inwestycje
2017-01-23 14:16:56
@Andrzej: Pisałem o tym tutaj: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,3198.html
Ryś
2017-01-23 20:19:15
@inwestycje: Czy nie ma szansy na zmianę projektu/planów warszawskiej? Za takie pieniądze można by wybudować dwupoziomowe skrzyżowanie koło CH Sarni Stok, a jest to przecież jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w BB. Czy będą w te sprawie jakieś konsultacje?
inwestycje
2017-01-23 22:41:11
@Ryś: budowa dwupoziomowego skrzyżowania w tym miejscu była planowana w momencie budowy CH Sarni Stok, ale inwestor, wycofał się rakiem z tych zobowiązań (wygrywając w sądzie sprawę z miastem) i sfinansował jedynie budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną...
Matrix
2017-01-23 23:00:38
A Warszawska nie była już przypadkiem zaprojektowana??? Miało być właśnie dwupoziomowe skrzyżowanie budowane przy Sarnim Stoku. Bo obecne dofinansowanie miało iść właśnie na Warszawską ale Krywult postanowił, że Cieszyńska jest ważniejsza i Warszawską porzucono.
inwestycje
2017-01-23 23:43:12
@Matrix: ówczesny przetarg na projekt unieważniono / skrzyżowania dwupoziomowego za czasów Krywulta nie projektowano - rozważano rondo turbinowe
maras49
2017-01-24 12:47:35
Dot. m.in.skrzyżowania przy Sarnim. Ciekaw jestem czy to hipermarkety nam robią łaskę lokalizując się przy kluczowych dla miasta czy jednak my powinniśmy stawiać warunki komunikacyjne dla ich lokalizacji. Np przy Makro też się wykpiono prostym skrzyżowaniem. Jedynie Auchan coś bardziej sensownego sfinansowało.
mieszkaniec LA
2017-01-24 14:40:24
@inwestycje: Witam, na jakim etapie jest przebudowa ulicy Łagodnej - od granic z osiedlem Langiewicza do wiaduktu przy basenie Aqua? W projekcie przewidziane jest wybudowanie nowego odcinka tej drogi wraz z budową zatoki autobusowej końcowego przystanku linii 4. Kolejne przesunięcie w czasie? Z góry dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam
inwestycje
2017-01-24 16:00:31
@maras49: niestety nie ma zbyt wielu prawnych możliwości zmuszenia inwestora do przebudowy pobliskiej infrastruktury. Miasto chciało go zmusić do budowy skrzyżowania dwupoziomowego, ale przegrało sprawę w sądzie.
inwestycje
2017-01-24 16:01:52
@mieszkaniec LA: budowy tego odcinka nie ma ujętej jak na razie w żadnych miejskich planach (budżet, wieloletnia prognoza finansowa).
taki luj
2017-01-24 19:26:38
wiadomo kiedy sąd zajmie się sprawą Cieszyńskiej?
abc
2017-01-24 22:54:42
Czy wiadomo, co dokładnie kryje się pod tematem "projekt budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. Andersa pomiędzy ulicami Kustronia a Sosnkowskiego"? O ile mi wiadomo, to taka ścieżka rowerowa już istnieje. Fakt, znajduje się w stanie co najmniej kiepskim i wymaga remontu, ale nie wymaga to raczej projektu na "budowę".
inwestycje
2017-01-25 00:02:59
Tego kawałka asfaltu, w kawałkach z resztą, nie nazywałbym ścieżką rowerową. / Zgodnie z tym, co napisałem, będzie to przetarg na dokumentację projektową, więc takowej dokumentacji jeszcze być nie może...
Wojciechowski
2017-01-26 09:31:19
Przyznaję, że pierwszy raz słyszę o potrzebie budowania kładki koło starego FSM-u. Komu ona miałaby służyć? Pracownikom tamtejszych zakładów? Jest przecież most na Kwiatkowskiego i kładka w okolicach dawnej piekarni w Komorowicach Krakowskich.
maras49
2017-01-26 09:58:25
cd.za Wojciechowskim. Mnie też trochę dziwi, ale może to ma być wraz z chodnikiem na płn. od hal Gramer Automotive do autobusowych zatok przy ul. Komorowickiej-Cegielniana, czy też budowa nowej kładki w miejscu istniejącej, ale to jest w innym miejscu?
bak
2017-01-26 10:00:06
Nadal nie ma daty rozprawy w NSA dot. ul. Cieszyńskiej.
Yanek
2017-02-01 09:02:06
Ulica Nowohałcnowska powstanie!!! Bardzo się cieszę. Czekam też niecierpliwie na rozwiązanie sprawy ulicy Cieszyńskiej w sądzie. Oczywiście jestem za budową. Zwłaszcza że poprzez petycje mieszkańców wywalczyliśmy prawoskręt z ulicy Jagienki, przejście dla pieszych przy ulicy Zniczowej, (brakowało ich w planie) oraz likwidacja ekranów na odcinku Światopełka-Jaworzańska.
Sim
2017-02-01 19:25:00
Yanek - dlaczego likwidacje ekranów ? Przecież to jest niedorzeczny pomysł... by nie powiedzieć inaczej. Ja mieszkam w tej okolicy i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez ekranów. Dodatkowo hałas z ulicy Nowo-Międzyrzeckiej całkiem uniemożliwi normalne życie.
xxx
2017-02-01 19:43:55
@sim Jaki dodatkowy hasał ??? A teraz hałas samochodów jadących i smrodzących na Regera od torów do świateł Ci nie przeszkadza ??? W sumie to nie hałasują bo tak wolno jadą tylko smrodzą i trują. Od hałasu nie umrzesz a od raka raczej tak. Twój wybór. Nowomiedzyrzecką będą jeździły te samochody co teraz jeżdżą Regera i nikt więcej pomimo twierdzeń co poniektórych.
WAP100%
2017-02-06 12:01:33
wycinka drzew przy ulicy międzyrzeckiej się właśnie odbywa
maras49
2017-02-09 14:39:06
DTŚ SA + INTEGRAL będą nadzorować budowę ul.Międzyrzeckiej za 971 884,50 pln
KarpackieBB
2017-02-09 15:46:13
971mln??
Karpackie BB
2017-02-09 15:47:13
Pomyłka:) za dużo zer zobaczyłem -jest ok
jam
2017-02-15 15:16:50
Mam pytanie. Czy wiadomo coś na temat połączenia Aleksandrowic (tj. os.Wojska Polskiego, Kopernika etc.) ze Starym Bielskiem tj. przedłużenie ul.Stawowej? Obecny przejazd jedno kierunkową ul.Brodzińskiego to wyklucza z uwagi na nakaz prawo skrętu w ul Sobieskiego w stronę Andersa.
Badi
2017-02-16 22:29:09
A czy wiadomo coś o zakresie rozbudowy skrzyżowania Górska/Złoty Potok? Gdzie tam do upchania ponad 6 mln?
Kamil
2017-02-19 18:27:31
Rozbudowa ulicy Międzyrzeckiej (2 ronda przy S52) ma się rozpocząć 1 marca.
Ewita
2017-03-09 12:49:38
Remont Listopadowej od od Sobieskiego Modrzewskiego? A kiedy reszta, czyli od Modrzewskiego do Piastowskiej? Po ulicy jeździ autobus, parkują pracownicy KRUS, uczniowie pobliskich szkół, mieszkańcy, w ulicy dziura na dziurze.
Ogłoszono dziś listę projektów wybranych do dofinansowania unijnego w ramach konkursu (dla działania 4.2), do którego Bielsko-Biała zgłosiło projekt przebudowy ciągu ulic Żywieckiej i Krakowskiej (droga krajowa nr 52). Wbrew szacunkom Prezydenta Miasta Jacka Krywulta, który na antenie Radia Bielsko stwierdził, że inwestycja „na 99%" otrzyma środki z UE, nie znalazła się ona liście projektów z dofinansowaniem.

Bielska inwestycja znajduje się na pierwszym miejscu listy rezerwowej, więc być może ostatecznie uzyska wsparcie z UE. Nastąpi to pod warunkiem, że uda się uzyskać oszczędności na przetargach w inwestycjach z przyznanym finansowaniem. Należy jednak zaznaczyć, że w pierwszej kolejności środki z oszczędności nie będą przeznaczane na projekty z listy rezerwowej, lecz na projekty, dla których ze względu na ograniczenia finansowe nie przyznano pełnej możliwej kwoty dofinansowania (85%).

Tym samym pod znakiem zapytania jest zapowiadane ogłoszenie w najbliższych miesiącach przetargu na przebudowę Żywieckiej/Krakowskiej. To już kolejna bielska inwestycja drogowa (po Cieszyńskiej/Międzyrzeckiej), która może nie zostać zrealizowana ze względu na brak finansowania z Unii Europejskiej.

Szacowana ogólna kwota inwestycji to 151 mln zł, a wnioskowane dofinansowanie 123 mln zł.

---


REKLAMA:


2017-01-05 | Dodaj komentarz
psychiatra Antoniego
2017-01-06 01:20:22
"Dobre zmiany" będą bardzo widoczne po wdrożeniu ograniczeń kompetencji samorządów. Optymiści są zdania, że do 3 lat będą użyte drony i WOT Maciero, w obronie "władzy", co zaowocuje przyspieszonymi zmianami. Pesymiści twierdzą, że obecna choroba dziecięca IV RP ma przebieg przewlekły, znany bywalcom wycieczek na Kubie.
100%BB
2017-01-06 08:42:09
@inwestycje, gdzie znajduje się ta lista rankingowa? Ponieważ na stronie UM woj slaskiego nie mogę doszukać się informacji o rankingu oraz o informacji o liście i projektach związanych z dofinansowaniem oraz liście rezerwowej. Pozdrawiam.
inwestycje
2017-01-06 09:27:36
@100%BB: to był konkurs w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a nie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - dlatego nie ma go na stronie województwa. Oto link: http://cupt.gov.pl/?id=2021
100%BB
2017-01-06 09:45:10
Tak wiem już znalazłem w wyszukiwarce :-) Nie ma źle, projekty są bardzo drogie a wynika z tego, ze bogatsze miasta zostały na....liście rezerwowej! Ogólnie patrząc nasze miasto ma szanse na dofinansowanie pytanie kiedy bedzie wiadomo czy to będzie 8 czy 12 miesięcy w plecy? Budowa tunelu w Swinoujściu pod Świnną, łącza wyspy Uznam i Wolin zabrała najwięcej pieniędzy więc nie dziwię się że zabrakło kasy na kolejne projekty drogowe.
inwestycje
2017-01-06 10:04:39
@100%: tunel między wyspami Wolin i Uznam to ważna inwestycja drogowa; może nie akurat dla bielszczan, ale bardzo dobrze, że uzyskała dofinansowanie
100%BB
2017-01-06 10:18:33
Tyle ze nieduże Świnoujście muszą się zadłużyć na ponad 200 milionów wkładu własnego to bedzie już ich problem. Koszt przeprawy transportowej to około 30 milionów rocznie. Nie wszyscy się cieszą ponieważ tam posypią się dobrze płatne miejsca pracy. Coś nie coś słyszałem z rozmowy ludzi ( na ile w tym prawdy nie wiem) , akurat tam byłem kilka dni. Z rankingu wynika, że finansowanie dostały mniejsze i biedniejsze gminy może poza Gliwicami i Tychami. Natomiast projekty innych większych i znanych miast zostały na liście B-oczekującej i cieszmy się że jesteśmy na 1 miejscu oczekujących a nie np. za projektami drogowymi z Katowic.
100%BB
2017-01-06 10:42:06
Mam jeszcze pytanie do ludzi którzy znają się na budowie dróg. Mamy wyraźny postęp techniczny, ogrom wynalazków, czy nie można było w Świnoujściu na Świnnej wybudować kilkuset metrów drogi w miejscu przepraw dla mieszkańców i turystów? Wiadomo, ze na przeprawy pomiędzy wyspami Uznam i Wolin mogą wjeżdżać tylko i wyłącznie samochody wyłącznie mieszkańców miasta. Tak więc pytanie dlaczego tunel jest jedynym rozwiązaniem i czy jedynym możliwym? Kwestie wypadków samochodowych czy terroryzmu, możliwe uszkodzenia tunelu pod samą wodą , to nie będzie taki sam tunel(e) jak na naszej obwodnicy zachodniej. Czy technologicznie, finansowo to jedyne rozwiązanie dla Świnoujścia? A skoro tak to czemu tego nie zrobili z 10-15 lat temu....nawet państwo to powinno wykonać z budżetu centralnego jeśli to ma wymiar strategiczny nie tylko dla mieszkańców ale i dla turystki czy gospodarki tego miasta. Obudzili się pięć po dwunastej i zaszkodzili innym projektom w skali całego kraju.
inwestycje
2017-01-06 11:01:56
@100%: Świnoujście jest miastem na prawach powiatu, w takich jednostkach administracyjnych za budowę dróg krajowych odpowiada miasto. Identycznie Gdańsk i Gdynia budują drogi prowadzące do portów z własnych (ew. przy wsparciu unijnym) środków. W przypadku Świnoujścia Państwo odpowiada za budowę drogi S3, doprowadzającej ruch do granic Świnoujścia. Most nie wchodził w tamtym miejscu w grę ze względów środowiskowych. Nie można mówić, że tunel zaszkodził innym projektom w kraju, bo tak samo można stwierdzić, że budowa obwodnicy Warszawy w ciągu S2, czy obw. Wrocławia (A8) zaszkodziły budowie innych dróg ekspresowych i autostrad w kraju. Dlaczego nie wykonano tunelu wcześniej? Cóż, pytanie banalne, podobnie jak i odpowiedź... Pieniądze to nie bakterie, nie pomnażają się przez pączkowanie. 10-15 lat temu powinny też powstać A1, A4, A2, S7, S3, S8, S5...
100%BB
2017-01-06 14:14:10
Taką inwestycje, Świnoujście powinno dostać w trybie pozakonkursowym. Tak mi się wydaje ponieważ to jest sytuacja wynikająca z ich położenie geograficznego, która nie pozwala na wykonanie standardowej inwestycji połączenia drogowego i oni nie mieli wpływu na takie ukształtowanie terenu, że wyspy są oddzielone wodą. To już mi się wydaje kwestia polityki i podejścia do tematu władz Swinoujścia, Warszawy i Brukseli. Powinni tylko złożyć wymagane dokumenty w urzędzie marszałkowskim, jeśli wniosek dostałby wymaganą ilość punktów powinien być zgłoszony do wsparcia. No cóż stało się jak sie stało. Wypada czekać, aż zamawiający rozstrzygną przetargi i jak te pieniądze będą dalej dzielone. Mam nadzieję, że ten rząd jak mówi o sobie bedą działali zgodnie z prawem a pieniądze będą płynąć w dół i nie będą blokowane z powodów np. politycznych, jak to było 10 lat temu z nowelą pt. Budowa Wiaduktu na Wyzwolenia.....
Matrix
2017-01-07 20:17:03
Krakowska rozumiem, że trzeba ją przebudować. Tylko po co na Żywiecką tyle kasy pprzeznacza??? Na Żywieckiej trzeba tylko asfalt wymienić od Lwowskiej do Łagodnej, poprawić chodniki bo niektóre przez te naście lat się pozapadały. I przebudować tylko odcinek od Narciarskiej do granicy miasta.
100%BB
2017-01-07 20:55:58
Pokukałem trochę w sieci, kilka przetargów na DK w miastach z listy z pełnym dofinansowaniem już trwają. Nawet już 1 przetarg w Tarnowie został rozstrzygnięty i tam oszczędności po przetargu są widoczne Strabag wybuduje I etap DK73 za 15.8 miliona pln. Wypada liczyć, że po przetargach w Swinoujściu, Krakowie, Bydgoszczy czy Wałbrzychu, brakujące środki szybko zasilą 4 projekty, które nie dostały maksymalnej dotacji z UE, a reszta zasili projekty oczekujące na liście rezerwowej.
bb
2017-01-10 09:02:40
Pewnie do polowy roku wyjaśni się czy otrzymamy dotację. Oszczędności w przypadku Świnoujścia mogą być spore więc jest na to duża szansa. A tak na marginesie nawiązując do ostatnich wydarzeń w Polsce, czy w Bielsku jest jakiś program wymiany pieców?
bielszcz
2017-01-12 14:30:39
Czy coś wiadomo na temat kompleksu biurowego Aluprof bo na razie cisza, oraz czy ktoś coś więcej wie na temat tej inwestycji https://www.kompasinwestycji.pl/-27483 ?
Matrix
2017-01-21 09:52:17
@bb w Bielsku od dawna jest program wymiany pieców, tylko jak zawsze jest jakieś ale. Ojciec jak chciał wymienić piec to tylko z tych firm, które mu proponowali niestety oraz modele przestarzałe pod względem technicznym jak na tą chwilę. Dlatego wolał dołożyć i kupić piec taki jak on chciał ale swoje kosztował. O dofinansowanie na wymiany kotła pytał się 3 lata temu.
Kris
2017-02-17 20:39:02
Gdyby ta informacja się potwierdziła to te dodatkowe "kilkaset mln" mogłoby objąć również i przebudowę "krakowskiej"... czy możliwa jest jakaś weryfikacja? http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,93867,21388158,dobre-wiesci-dla-sosnowca-nie-23-ale-az-74-mln-zl-na-przebudowe.html: CUPT zwiększy poziom dofinansowania Podpisanie umowy początkowo planowano na 21 lutego. Na wniosek przedstawicieli CUPT-u, ten termin został jednak o miesiąc przesunięty. – Otrzymaliśmy informację, że powodem jest możliwość otrzymania pełnego dofinansowania inwestycji w wysokości 85 proc. – przyznaje Arkadiusz Chęciński. Nieoficjalnie wiadomo, że CUPT rozdzieli dodatkowe kilkaset milionów złotych z innego działania Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
100%BB
2017-02-18 07:27:51
Aby projekt z Bielska-Białej, uzyskał dofinansowanie potrzeba około 300 milionów złotych środków skierowanych na Działanie 4.2 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Na stronie CUPT nie pojawiła się jeszcze pełna informacja dotycząca dodatkowych środków, te kilkaset milionów PLN to może być 200 lub 900 milionów. Na pewno dobra informacja ponieważ projekt w Bielsku-Białej, jest na 1 miejscu oczekujący na inwestycje, a PiS jest zakładnikiem wzrostu gospodarczego i juz nie mogą czekać tylko na siłę chcą rozkręcić gospodarkę i PKB bo mają dziurę budżetową na 60 miliardów złotych! Jak pieniądze pójdą w dół na listy rezerwowe to nie ma opcji aby pierwsze nie zasiliły projektu z Bielska-Białej, każde inne rozwiązanie w Działaniu 4.2 niż finansowanie wg. zajętego miejsca w rankingu będzie działaniem politycznym. Ranking mówi jasno i tej wiedzy nalezy się trzymać! Zresztą w toku jest końcowe postępowanie przetargowe na II etap drogi Igołomskiej w Krakowie z bagatela określonego przez zamawiającego na ponad 436 milionów ( 310 mln dofinansowania z UE ), zwycięska firma ZUE, zaproponowali wybudowanie odcinka za bagatela.....179 milionów brutto ( ponad 152 mln z UE z planowanych 310 mln ). Czyli blisko 260 milionów zł oszczędności tylko na Igołomskiej w Krakowie!
Kris
2017-02-19 18:57:40
Faktycznie w Igołomskiej w Krakowie może być 160 mln oszczędności (nie 260 mln, czeski bład w powyższej wypowiedzi) - co by oznaczało że dotacja dla krakowskiej jest blisko, coraz bliżej. W sumie to spokojnie UM mogłoby już działać, bo zanim by dopięła wszystkiego to pewnie umowa dotacyjne będzie podpisana :)
Kris
2017-02-23 19:15:38
Kraków podpisał umowę na dofinansowanie Igołomskiej na 179 mln dotacji (czyli 160 mln zostało w kasie...): http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/krakow-przebuduje-wschodnia-brame-wjazdowa-57446.html

Dziś w Miejskim Zarządzie Dróg otwarto oferty cenowe w przetargu na rozbudowę ulicy Cieszyńskiej. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum IMB-Podbeskidzie + M-Silnice. Należy pamiętać, że zaoferowana cena jest tylko jednym z kilku kryteriów (choć najważniejszym) przy wyborze wykonawcy - oceniane są też: harmonogram prac, organizacja ruchu, analiza ryzyka, okres gwarancji. Wszystkie oferty kształtują się w okolicach 65-70% przewidywanej wartości inwestycji - MZD planował przeznaczyć na rozbudowę ul. Cieszyńskiej 135.815.592,35 zł brutto.

Pełna lista ofert cenowych kształtuje się następująco:

  • IMB-Podbeskidzie + M-Silnice: 89.194.797,41 zł brutto
  • Eurovia Polska + Eurovia C.S.: 93.337.878,05 zł brutto
  • Strabag: 94.478.466,82 zł brutto
  • Budimex: 96.294.753,53 zł brutto
---

REKLAMA:

    2016-12-29 | Dodaj komentarz
    Fred
    2016-12-31 00:52:59
    Jakies wiesci na temat cofniecia dotacji?
    inwestycje
    2016-12-31 09:41:29
    @Fred: jeszcze za wcześnie na to
    Matrix
    2017-01-02 00:19:11
    A jakie są szanse, że miasto wygra apelacje w sądzie???
    Rob
    2017-01-02 10:33:40
    średni czas rozstrzygnięć w NSA to ok. 12-14 miesięcy więc temat wcale nie musi być rozwiązany nawet w 2017 r.
    bb
    2017-01-02 10:51:21
    Jaka jest szansa że miasto podpisze umowę przed wydaniem wyroku?
    Rob
    2017-01-02 16:03:01
    @bb w mojej ocenie zerowa. Tylko samobójca podpisuje umowę na 230 mln nie mając pewnego finansowania i pozwoleń środowiskowych.
    Bart
    2017-01-02 21:29:51
    Jakich 230 mln? Na tyle były kosztorysy, kwoty po przetargach całości zamykają się sumę 150 mln. Do dźwignięcia bez UE.
    Bielszczanin nie z Wapienicy
    2017-01-02 22:08:01
    Jak miasto miało szanse na kasę z UE to protestowali a teraz juz słyszę glosy ze moze z budżetu miasta .nigdy!!! Wapienicka patologia nie sobie teraz stoi w korkach. Jedynie co zrobilbym z cieszyńska to postawił jeszcze z 5 świateł.. Niech sobie slamsy czekają.
    xxx
    2017-01-03 09:55:23
    uściślijmy kwoty. cytat z postu Rozbudowa Międzyrzeckiej - podpisano umowę " MZD szacował budżet inwestycji na 50.864.020 zł. cytat z postu "Oferty cenowe na rozbudowę ulicy Cieszyńskiej " " MZD planował przeznaczyć na rozbudowę ul. Cieszyńskiej 135.815.592,35 zł brutto. " a więc razem Miasto planowało przeznaczyć ok. 187 000 000 zł po podpisaniu umowy na Międzyrzecka i otwarciu ofert ceny te kształtują się odpowiednio na poziomie: 27.522.572 zł o ok 90 000 000zł co daje łącznie ok. 117 500 000zł.
    mad_moose
    2017-01-04 11:59:44
    @Bielszczanin ochłoń trochę, nie generalizuj a przede wszystkim nie obrażaj ludzi... Nie jest winą mieszkańców, że (jak zwykle) największą siłę przebicia mają Ci, którzy przy braku tej przebudowy mają interes. Winą mieszkańców (i to nie tylko Wapienicy) jest to że wybrali takiego a nie innego prezydenta. Gdyby umiał rozmawiać z ludźmi i gdyby panował nad swoimi pracownikami to nie byłoby żadnych podstaw do zaskarżeń dokumentacji.
    do xxx
    2017-01-05 21:20:39
    Doliczyc nadzór i wywłaszczenia (ok 23 mln)
    Rob
    2017-01-09 16:22:22
    Nie ma znaczenia czy to ostatecznie będzie 140, 180 czy 200 mln. Nikt nie zleci takiej dużej inwestycji nie mając stosownych pozwoleń i zapewnionych finansów. Pozostaje jedynie nadzieja, że NSA podejdzie do sprawy priorytetowo.
    bielszczanin
    2017-02-18 22:01:30
    najlepsze są te końcówki z dokładnością do pojedynczych groszy :)

    W czwartek 22 grudnia podpisano umowę na budowę ulicy Międzyrzeckiej. Za wykonanie prac odpowiadać będzie konsorcjum Eurovia Polska i Eurovia C.S., które w przetargu zaproponowało najniższą cenę - 27.522.572 zł. MZD szacował budżet inwestycji na 50.864.020 zł. Planuje się, że wykonawca rozpocznie prace 1 marca 2017 roku. Zakończenie robót powinno nastąpić w listopadzie 2018 roku.

    Przy realizacji inwestycji wykonawca będzie musiał jednak zachować terminy przejściowe, mianowicie zrealizować:
    - w pierwszej kolejności, w ciągu 4 miesięcy od podjęcia prac, wykonany ma zostać ETAP VI.
    - część ETAPU II co najmniej w zakresie budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn obejmującym wykonanie ustroju nośnego konstrukcji mostu bez jego wyposażenia, w terminie do 8 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.
    - ETAP IV oraz ETAP I na odcinku od węzła z drogą ekspresową S52 do ul. Sobieskiego, w zakresie uzyskania przejezdności w terminie do 10 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

    Inwestycja na ulicy Międzyrzeckiej jest częścią zadania polegającego na kompleksowej rozbudowie drogi wojewódzkiej 942, które w całości otrzymało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Znaczące problemy proceduralne związane z decyzją środowiskową i zgodą na realizację inwestycji drogowej dla ul. Cieszyńskiej znacząco jednak opóźnią realizację tej części zadania lub ją całkowicie zablokują. Brak odpowiednich zgód będzie skutkował cofnięciem przyznanego dofinansowania na cały ciąg ulic Międzyrzecka-Cieszyńska. W takiej sytuacji Ratusz będzie zmuszony do sfinansowania ulicy Międzyrzeckiej w całości ze środków własnych i zarazem do rezygnacji z rozbudowy ulicy Cieszyńskiej.


    Aby powiększyć plany - po kliknięciu na obrazek, należy kliknąć na ikonkę 3 kropek i wybrać opcję "Download Post".
    ETAP I: Rozbudowa istniejącej ulicy Międzyrzeckiej na odcinku od granicy miasta do rejonu ulicy Zagajnik.

    - rozbudowa jezdni na odcinku o długości około 1 650 m,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych,
    - budowa zatok autobusowych,
    - przebudowa istniejących zjazdów,
    - wybudowanie i urządzenie stanowiska dla ważenia pojazdów w miejscu przy zachodniej stronie ulicy, za pierwszą zatoką autobusową za rondem z ul. Sobieskiego i ul. Strażacką.

    ETAP II: Budowa nowej drogi (ulica o roboczej nazwie „Nowo-Międzyrzecka") na odcinku od ulicy Zagajnik do ulicy Cieszyńskiej.
    - budowa nowej jezdni na odcinku o długości około 690 m,
    - budowa skrzyżowania na połączeniu ulicy Nowo-Miedzyrzeckiej z ulicą Cieszyńską w formie ronda o średnicy zewnętrznej około 45 m wraz z rozbudową wlotów na długości po około 150 m oraz rozbudowa pozostałych istniejących skrzyżowań,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych,
    - budowa 3-przęsłowego wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn o długości całkowitej około 68 m.

    ETAP III: Rozbudowa ulicy Przy Torach na odcinku od ulicy Nowo-Międzyrzeckiej (w rejonie planowanego wiaduktu drogowego, nad linią kolejową), do połączenia z istniejącą ulicą Międzyrzecką w okolicy kościoła.
    - rozbudowa ulicy na odcinku o długości około 380 m,
    - budowę łącznicy łączącej ul. Przy Torach z ul. Nowo-Międzyrzecką,
    - rozbudowę istniejących lokalnych skrzyżowań,
    - budowę chodników i ścieżek rowerowych.

    ETAP IV: Rondo Międzyrzecka - Londzina. Przebudowa istniejącego skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Ks. Londzina oraz łącznicy z drogi ekspresowej S52 - na skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
    - budowa ronda o średnicy zewnętrznej 37 m z jezdnią główną o szerokości 4,75 m i pierścieniem
    przejezdnym o szerokości 2 m,
    - budowa chodników i ścieżek rowerowych.

    ETAP V: Rozbudowa ulicy Dziewanny na odcinku 251,95 m - związana z likwidacją przejazdów kolejowych, w związku z rozbudową ul. Międzyrzeckiej.
    - rozbudowa ulicy do szerokości 5 m (0,75 m [pobocze] + 3,50 m [jezdnia] + 0,75 m [pobocze]) z jedną zatoką mijankową o długości 31 m,
    - przebudowa krótkiego odcinka ul. Mazurskiej w pobliżu nowego skrzyżowania z ul. Dziewanny.

    ETAP VI: Rondo Północne. Rozbudowa skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Rudawka (łącznicą drogi ekspresowej S52) po północnej stronie węzła drogowego drogi ekspresowej S52 w Bielsku-Białej - na skrzyżowanie w formie ronda.
    - budowa ronda średniego o średnicy 41 m, o szerokości pasa ruchu 7 m i z pierścieniem przy przejezdnej wyspie środkowej o szer. 1 m, o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego.
    - budowa chodników wzdłuż wlotów skrzyżowania i przejść przez jezdnie poprzez wyspy kanalizujące ruch na wlotach ronda.

    plany: materiały przetargowe

    ---

    REKLAMA:

    2016-12-23 | Dodaj komentarz
    tomils
    2016-12-25 12:04:01
    Witam, czy ktoś orientuje się co z przejazdem kolejowym na ul. Regera? bo nigdzie nie ma informacji na ten temat... będzie tam przejazd czy zostanie zlikwidowany?
    inwestycje
    2016-12-25 17:36:50
    Przejazd na Regera zostanie bez zmian.
    maras49
    2016-12-25 18:17:51
    @inwestycje. Z rysunku zamieszczonego pod II etapem wynika , że zamknięty, tylko przejście dla pieszych, obok.
    maras49
    2016-12-25 18:18:23
    pod III etapem przepraszam
    maras49
    2016-12-25 18:28:38
    jeszcze raz przepraszam, myślałem o przejeździe ul.Międzyrzeckiej
    Matrix
    2016-12-26 18:31:19
    Brakuje ronda na skrzyżowaniu na zjeździe z S52 na Rudawce. Przydała by się nowa droga dojazdowa od strony Toyoty i hurtowni róża i ronda na zjazdach na Makro.
    Kolega
    2016-12-27 01:20:10
    Matrix, nie gramy tutaj w sim city tylko w realne miasto ktore ma swoj budzet i musi go wydatkowac wg regul
    Matrix
    2016-12-27 22:19:05
    @kolega to są inwestycje które już dawno powinny powstać przed budową strefy przemysłowej. Ale nasza władza nigdy nie myślała do przodu z inwestycjami. Z godnie z regułami zapłacimy 100 procent inwestycji niestety....
    cba
    2016-12-28 13:54:24
    Nie myślał to ten co projektował s52 BB-Cieszyn. Za węzły Makro , Wapienica, Jasienica, Świetoszówka w zaprojektowanej formie powinien dożywotnio stracić uprawnienia !!! Teraz będzie się tam korkować przez kolejne 20 lat zanim to przebudują i będzie to droższe niż gdyby zrobiono pierwotnie.
    maras49
    2016-12-28 17:06:43
    Też tak myślę. GDDKiA na pewno zaleciła projekty węzłów w zakresie niezbędnego minimum, natomiast miasto, zadowolone, że nie muszą ponosić żadnych dodatkowych kosztów na styku, po prostu je wówczas zaakceptowały. Przecież tzw. węzeł z Międzyrzecką to tylko bezkolizyjne włączenie ruchu pojazdów do eski! Podobnie przy Makro. Wówczas zupełny brak wyobraźni dla ruchu pojazdów w przyszłości!
    maras49
    2016-12-28 17:12:55
    W uzupełnieniu ww. Roboty na esce rozpoczęto w 2002 roku czyli prace projektowe prowadzono jeszcze pod koniec lat 90-tych to kto w mieście miał doświadczenie z tego typu kategoriami dróg, bo MZD na pewno jeszcze nie.
    Matrix
    2016-12-28 20:24:35
    Takich zaniedbań mamy więcej, np. brak Nowohałcnowskiej. Odcięto dwujezdniową drogę z ulicą Daszyńskiego bez żadnej innej alternatywy i teraz cały Hałcnów i Komorowice stoją niestety. Kolejny przykład to ulica Cieszyńska gdzie wogóle zapomiano o Nowogościnnej, którą można by podpiąć pod tą inwestycje.
    inwestycje
    2016-12-29 09:54:22
    @Matrix: fragment Nowogościnnej jest częścią rozbudowy Cieszyńskiej
    Rob
    2016-12-29 11:22:00
    @maras49 Niestety chyba masz rację... pamiętam jak dziś gdy budowano obecną ul. Andersa i węzeł koło Makro to zgłaszane były wątpliwości co do przepustowości takiego rozwiązania węzła ale odpowiedź miasta była: będzie to rozbudowane w kolejnym etapie ze względu na brak środków. I tak minęło prawie 20 lat i kolejnego etapu się nie doczekaliśmy.....
    Rob
    2016-12-29 11:31:12
    i jeszcze dodam do poprzedniego tematu, że tak w zasadzie to niewiele trzeba aby udrożnić ten węzeł - bezkolizyjna łącznica (prawo-skręt) na kierunku Bielsko-Katowice rozwiązałaby 2/3 problemów tego węzła, a kolejna na kierunku Bielsko - Cieszyn załatwiłaby resztę problemów. Zwłaszcza, że teren do takich prac jest.
    Matrix
    2016-12-29 13:00:46
    @inwestycje ale to jest tylko fragment ze skrzyżowaniem, na tym etapie nie bedzię połączenia z resztą Gościnnej do Karpackiej.
    Matrix
    2016-12-29 13:04:21
    Dziś upłynął termin składania ofert na budowę Cieszyńskiej, wpłynęły cztery oferty od 89 do 96 mln złotych. Według kosztorysu inwestorskiego 162 mln, szczerze rozpiętość olbrzymia w kwotach. Jeszcze tak będzie, że miasto wybuduję Cieszyńską za własną kase....
    inwestycje
    2016-12-29 20:23:40
    @Matrix: dość wątpliwa byłaby budowa Nowogościnnej w ramach współfinansowanej z Unii Europejskiej DW942 / kosztorys na Cieszyńską to 135 mln, nie 162 mln.
    maras49
    2017-01-09 12:27:50
    Wg mapy www.osmap.pl rondo północne nie leży w granicach administracyjnych miasta Bielska-Białej. Czy w związku z tym budowa tego ronda poza granicami BB jest legalna. Tych co mają wiedzę proszę coś na ten temat.
    Asia
    2017-03-16 09:43:18
    Mam pytanie odnośnie komunikacji autobusowej - widzę zaplanowane zatoki w rejonie Lajkonika i Zwierzynieckiej ale ani jednej na planowanej Nowo-Międzyrzeckiej - co zamiast przystanków przy Kościele i na ul. Dworcowej? Przecież autobusy będą jeździły nową drogą - nie ma tu ni jednego przystanka?
    Asia
    2017-03-16 09:55:42
    I jeszcze jedno pytanie: co z przejazdami kolejowymi na ul. Zagajnik i na ul. Dzwonkowej - one pozostaną czy też będą zamknięte? Na ul. Zagajnik zamknięcie przejazdu ma jakiś sens ale przejazd na Dzwonkowej musi raczej zostać - tam nie ma innej alternatywy?

    Informacje:


    inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

    Archiwum:


    2017
    » marzec (4)
    » luty (2)
    » styczeń (2)

    2016
    » grudzień (2)
    » wrzesień (1)
    » czerwiec (2)
    » maj (1)
    » kwiecień (1)
    » luty (2)

    2015
    » grudzień (2)
    » listopad (1)
    » październik (2)
    » wrzesień (4)
    » sierpień (3)
    » lipiec (3)
    » czerwiec (2)
    » kwiecień (1)
    » marzec (2)
    » luty (1)
    » styczeń (1)

    2014
    » grudzień (2)
    » listopad (1)
    » październik (1)
    » wrzesień (2)
    » lipiec (2)
    » czerwiec (1)
    » maj (3)
    » kwiecień (3)
    » marzec (4)
    » styczeń (3)

    2013
    » grudzień (3)
    » listopad (1)
    » październik (2)
    » wrzesień (1)
    » sierpień (2)
    » lipiec (1)
    » czerwiec (4)
    » maj (2)
    » kwiecień (1)
    » marzec (3)
    » luty (1)
    » styczeń (2)

    2012
    » grudzień (1)
    » październik (1)
    » wrzesień (1)
    » sierpień (4)
    » lipiec (5)
    » czerwiec (1)
    » maj (3)
    » kwiecień (3)
    » marzec (7)
    » luty (3)
    » styczeń (2)

    2011
    » grudzień (2)
    » listopad (2)
    » październik (2)
    » wrzesień (2)
    » sierpień (8)
    » lipiec (1)
    » czerwiec (5)
    » maj (5)
    » kwiecień (7)
    » marzec (4)
    » luty (7)
    » styczeń (3)

    2010
    » grudzień (2)
    » listopad (14)
    » październik (7)
    » wrzesień (8)
    » sierpień (10)
    » lipiec (5)
    » czerwiec (21)
    » maj (13)
    » kwiecień (3)

    Ostatnie komentarze


    [Matrix]
    Widać, że @xxx pozjadał wszystkie rozumy i jest najmądrzejszy na tym forum. Widać z kogo...
    [xxx]
    @tak23 i vice versa. ile masz lat ? kto ci takich głupot naopowiadał. nie mam...
    [TAK23]
    @xxx no rzeczywistości nie zakłamiesz....oprócz jednego domu pozostałe trzy są właśnie z tego okresu czasu...

    Ocena bloga:


    Oceń blog:  1   2   3   4   5 

    Reklama:


    Statystyki bloga:


    Wyświetleń: 1987189
    Newsów: 246
    Komentarzy: 4978
    Ta strona kojarzona jest ze słowami:
    Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała