inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (27)

Modrzewskiego do przebudowy

  
Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Zamówienie obejmuje w szczególności wymianę pełnej konstrukcji jezdni i chodników.

Ulica zostanie przebudowana na całej swojej długości od ulicy Wyspiańskiego do Krasińskiego, czyli na około 500 metrach.
Po przebudowie jezdnia zyska stałą szerokość 5,5 metra (obecnie waha się ona od 5,35 m do 6,35 m). Wzdłuż całego przebiegu zorganizowane będą miejsca postojowe. Jezdnia wykonana będzie z asfaltu, a miejsca postojowe z czerwonego bruku klinkierowego. Chodniki będą miały zmienną szerokość.

Wykonawca będzie miał czas na realizację inwestycji do końca sierpnia 2016.

plany: materiały przetargowe

2016-02-28 | Dodaj komentarz
bbpp
2016-02-29 15:56:52
No i jedna z ładniejszych nawierzchni drogowych w Bielsku pójdzie do kosza i będzie zastąpiona asfaltem. Przed blokiem w dolnej części ulicy to się bardzo ucieszą mieszkańcy - parkowanie równoległe, zamiast pod skosem jak obecnie to 7 m.p. zamiast obecnych 20 czy 24 - genialnie. Dlaczego do cholery przy modernizacjach dróg traci się zawsze 30-50 % miejsc postojowych i dlaczego nowo-wykonane nawierzchnie po 5 latach wyglądają gorzej niż te, które przetrwały 80 lat?
Lojza
2016-02-29 16:57:44
Frycz to nie jest nazwisko. ;) Ulica Modrzewskiego albo Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Michał
2016-02-29 18:33:12
Niestety parkowanie równoległe zostało wprowadzone od maja zeszłego roku. I jako mieszkaniec oczywiście nie jestem zadowolony. Miałem nadzieje ze przy przebudowie się to uda to zmienić, bo do tej pory nie można było skośnego zastosować bo droga jest za wąska (jakoś przez kilkanaście lat to nie przeszkadzało nikomu)
maras49
2016-02-29 18:33:14
@bbpp - tak jest w realu - inaczej samochody parkują jak nie ma podziału na stanowiska, czyli w sumie gęściej, a inaczej jak je się wykona wg projektanta, który musi je narysować zgodnie z ustalonymi standardami. Prawie zawsze tych projektowanych miejsc jest mniej. Niemniej jest pewien porządek, co nie zawsze oznacza że jest dobrze dla wszystkich.
inwestycje
2016-02-29 18:59:17
@Lojza - słuszna uwaga, dziękuję. Poprawione.
facebook/Nowohalcnowska
2016-03-01 19:28:15
Likwidują piękny klinkier , czy mamy konserwatora zabytków , prokuratora? Az serce boli jak dewastują moje miasto.
maras49
2016-03-07 10:27:28
Nie wiem dlaczego na odcinku ulicy od Wyspiańskiego do Prokuratury parkowanie jest po lewej stronir. Akurat po prawej jest więcej wjazdów i chyba łatwiej skręcać większym łukiem. Owszem traci się 1-2 miejsca. Poz tym czytelniejszym staje się lewoskręt, a bezpieczniejszy prawoskęt z Wyspiańskiego gdy samochody stoją po prawej. Tam jest warsztat samochodowy do którego dziennie skręca kilkadzieścia pojazdów m.in.dostawcze. Jak zwykle w projektanci obejrzeli teren w googlach a nie w realu.
xxx
2016-03-09 12:45:20
"Likwidują piękny klinkier , " proponuje też nie asfaltować żadnej drogi polnej wysypanej kamyczkami czy czymkolwiek. przecież one są takie romantyczne. "Przed blokiem w dolnej części ulicy to się bardzo ucieszą mieszkańcy" to zaparkują gdzieś indziej i się przejdą. Samochodem nie trzeba parkować koło łóżka. same lamenty.
xxx
2016-03-09 12:56:47
errata: na skrzyżowaniu Słowackiego i Sienkiewicza jest spory parking w odległości 190 METRÓW nic się właścicielom nie stanie jak się trochę poruszają. https://www.google.pl/maps/dir/49.8242313,19.0419325/49.823693,19.0430778/@49.8237083,19.0415416,213m/data=!3m1!1e3
inwestycje
2016-03-09 19:21:57
@xxx - płatny parking, trzeba pamiętać
@inwestycje
2016-03-09 22:24:30
ok. tylko, że karta dla mieszkańca kosztuje 100zł. na rok. czyli troszkę ponad 8,33zł. na miesiąc. a więc nie kupi sobie np. ...
xxx
2016-03-09 22:36:24
@inwestycje sorry. za wstawienie we wcześniejszym poście złego nicku. jeśli można poprawić to proszę. dodam tylko, że i tak na ulicy Frycza-Modrzewskiego też jest strefa płatnego parkowania więc i tak trzeba płacić.
bbpp
2016-03-14 19:05:52
@xxx - zastanów się trochę, zanim coś napiszesz. Jak można porównać klinkier do drogi polnej? Jak można olewać stratę kilkunastu miejsc postojowych w ciągu jednej ulicy w centrum miasta? Od kiedy parkingowi chodzą po Modrzewskiego? Nie lamentuję tylko wiem, że ulica po remoncie za 5 lat będzie gorzej wyglądała niż teraz (po 80 latach od powstania). Takie procedury przetargowe, tacy wykonawcy, taki nadzór ze strony MZD. Myśląc Twoim tokiem, to dlaczego 11 listopada, Rynek, plac przed dworcem PKP nie jest w asfalcie? Równiej by było !
xxx
2016-03-24 13:15:41
"zastanów się trochę, zanim coś napiszesz. " i vice versa "Jak można porównać klinkier do drogi polnej? "a gdzie ja zrobiłem takie porównanie. kompletnie nie zrozumiałeś analogi trudno nie spodziewałem się raczej tego "Jak można olewać stratę kilkunastu miejsc postojowych w ciągu jednej ulicy w centrum miasta? " bo ulice są od jeżdżenia a od parkowania są parkingi jak sama nazwa wskazuje. po to miasto buduje cztery duże parkingi aby tacy pseudo kierowcy jak ty nie stawiali samochodów tak jak to można zobaczyć na google street odnośnie Modrzewskiego. Jeden stoi na skrzyżowaniu ze Słowackiego mniej niż 10 metrów, następni po ukosie zajmują chodnik (mniej niż 1,5 dla pieszych i dlatego będziecie parkować równolegle aby ludzie mieli jak przejść jak nie umiecie parkować po ukosie) , następny zatrzymał się na zaworze gazowym, dwaj kolejni na schodach do sklepu i całkowicie na chodniku. A ty masz parking 190 metrów więc się przejdziesz. "Od kiedy parkingowi chodzą po Modrzewskiego? " - http://www.parkowaniebielsko.pl/obszarstrefy - j Nie lamentuję tylko wiem, że ulica po remoncie za 5 lat będzie gorzej wyglądała niż teraz (po 80 latach od powstania). Takie procedury przetargowe, tacy wykonawcy, taki nadzór ze strony MZD. Myśląc Twoim tokiem, to dlaczego 11 listopada, Rynek, plac przed dworcem PKP nie jest w asfalcie? Równiej by było !
xxx
2016-03-24 13:24:09
@bbpp "zastanów się trochę, zanim coś napiszesz. " i vice versa "Jak można porównać klinkier do drogi polnej? "a gdzie ja zrobiłem takie porównanie. kompletnie nie zrozumiałeś analogi trudno nie spodziewałem się raczej tego "Jak można olewać stratę kilkunastu miejsc postojowych w ciągu jednej ulicy w centrum miasta? " bo ulice są od jeżdżenia a od parkowania są parkingi jak sama nazwa wskazuje. po to miasto buduje cztery duże parkingi aby tacy pseudo kierowcy jak ty nie stawiali samochodów tak jak to można zobaczyć na google street odnośnie Modrzewskiego. Jeden stoi na skrzyżowaniu ze Słowackiego mniej niż 10 metrów, następni po ukosie zajmują chodnik (mniej niż 1,5 dla pieszych i dlatego będziecie parkować równolegle aby ludzie mieli jak przejść jak nie umiecie parkować po ukosie) , następny zatrzymał się na zaworze gazowym, dwaj kolejni na schodach do sklepu i całkowicie na chodniku. A ty masz parking 190 metrów więc się przejdziesz. "Od kiedy parkingowi chodzą po Modrzewskiego? " - http://www.parkowaniebielsko.pl/obszarstrefy - jak byś nie potrafił odczytać tabelki podpowiadam punkt 5. "po remoncie za 5 lat będzie gorzej wyglądała niż teraz " - twoje subiektywne zdanie o gustach guścikach nie dyskutuję "to dlaczego 11 listopada, Rynek, plac przed dworcem PKP nie jest w asfalcie?" bo to nie są ulice do jeżdżenia i aby zachować jak to dawniej było, że się tak wyrażę. bez odbioru
normalny
2016-03-24 15:26:37
@bbpp O czym tym ty piszesz. XXX ma całkowitą rację. Stawanie po ukosie na odcinku między Słowackiego a Krasińskiego jest jakimś nieporozumieniem i łamaniem przepisów drogowych więc o żadnych stratach miejsc postojowych nie ma mowy. Wyznaczenie tam równoległych miejsc postojowych unormuje sytuacje tak jak ma to miejsce na pozostałym odcinku drogi. Praktycznie każdy kto tam staje po ukosie powinien mieć odholowany samochód bo staje na chodniku i nie ma 1,5 metra dla pieszych. Dla ciebie piesi nie istnienia więc po co im chodniki niech latają ale oni istnieją. Nie pisz bzdur, że jestem tam 24 miejsc postojowych bo jest ich raptem może 16 "legalnych" reszta to ewidentne łamanie przepisów drogowych do których nawołujesz. I miasto tę samowolkę ma zalegalizować. Sprawdź ile miejsc miasto wyznaczyło na tym odcinku drogi w strefie parkowania 10 miejsc parkingowych a więc należy się domyślać, że już obecnie nie powinno się tam stawiać samochodów po ukosie tylko równolegle a jeśli miasto przewidział tam stawanie po ukosie to więc tylko tyle samochodów można postawić legalnie po ukosie reszta to łamanie przepisów drogowych. Więc nie bredz o 20-24 miejscach postojowych.
normalny
2016-03-24 15:38:21
@michal Czyli mialem rację że miasto już teraz każe tam stawiać równolegle bo nieuki nie potrafiły po ukosie. Następny Pan i władca samochodu. Chce parkować po ukosie ale na pewno kosztem chodnika dla pieszych a nie kosztem skwerów zieleni, które są pod blokiem a które z pewnością są przynależne do bloku i trzeba by było oddać trochę swojego. Wielki płacz bo trzeba teraz więcej przejść od samochodu do mieszkania.
normalny
2016-03-24 16:16:08
@michal Nikomu nie przeszkadzało chyba kpisz oprócz tysiącom pieszych, którzy musieli przeciskać się między samochodami a krzakami no faktycznie nikomu nie przeszkadzało. Może kiedyś ruszysz na miasto na nogach i pochodzisz po takich uliczkach to nie będziesz pisał głupoty.
Matrix
2016-04-03 10:37:39
Na stronie MZD w sprawie ulicy Międzyrzeckiej dalej widnieje data 6 kwietnia otwarcia kopert, więc chyba już nie przesuną daty.
bbpp
2016-04-03 12:23:24
Ok, popluliście się odnośnie prawidłowości parkowania,wysłaliście samochody mieszkańców na wspaniałe miejskie parkingi, których nie brak w okolicy, jak i w całym mieście. Stanęliście w obronie tysięcy przechodniów (chyba w skali roku?). To, ze zlikwidują fajną nawierzchnię klinkierową i walną asfalt, który popęka po paru zimach to jest ok? Porównajcie jakość kilkuletniej kostki na dole Słowackiego (przy Nad Niprem) do kilkudziesięcioletniego klinkieru na Modrzewskiego.
Lojza
2016-04-04 08:50:31
@bbpp Panie drogi, w obronie "tysięcy przechodniów" staje przede wszystkim Kodeks drogowy. Tak dla przypomnienia.
jaro
2016-04-09 22:20:31
Stary niedźwiedź mocno śpi ....
Edziu
2016-04-12 11:38:51
Dzieje sie cos w miescie?
Matrix
2016-04-12 17:04:17
@Edziu średnio się dzieje. Ostatnio ogłoszono przetarg na przebudowę Akademii Umiejętności i czekamy kto wygra przetarg na Międzyrzecką.
piter339
2016-04-13 08:08:38
Witam. Wie ktoś może jak długo jeszcze zamknięta będzie dla ruchu Sobieskiego w Starym Bielsku pomiędzy kościołem, a strażnicą? Bardzo proszę o info i z góry dziękuję.
Matrix
2016-04-13 20:39:47
@piter339 według przetargu to do końca tego roku ma być skończona Sobieskiego. Ale może otworzą wcześniej, nie wiem na jakim etapie jest przebudowa.
piter339
2016-04-14 08:35:34
@Matrix: Bardzo dziękuję za odpowiedź. Szczerze mówiąc brakuje mi tej drogi, bo jeżdżę tamtędy codziennie, a jazda Zapłociem jest tragiczna... Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję, że ten termin będzie szybszy niz końcówka roku...
Komentarzy (28)

Dojazd do Ratusza bez dziur

  
Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na rozbudowę fragmentu ulicy Sempołowskiej pomiędzy rondami na skrzyżowaniach z ulicami PCK a Dmowskiego/Kierową.

W szczególności inwestycja obejmie rozbudowę 400 metrów jezdni wraz z chodnikami, przebudowę istniejących zjazdów, rozbudowę przejazdu kolejowego, a także budowę ścieżki rowerowej na odcinku od ronda Sempołowskiej/Dmowskiego/Kierowa do rejonu ulicy PCK.
Jezdnia na całym odcinku będzie miał 6 metrów szerokości; ścieżka rowerowa - 2 metry; chodniki 1,5-2,75 metra.

W ramach inwestycji przebudowane będzie skrzyżowanie z ulicą Dworkową, powstanie także 19 nowych, prostopadłych do ulicy, miejsc parkingowych (naprzeciwko budynku Aquy).

Wykonawca będzie miał czas do końca października 2016.
Przewiduje się, że remont będzie kosztował 6,64 mln zł.

2016-02-07 | Dodaj komentarz
O_01
2016-02-08 07:09:51
Niestety, widzę poważne błędy w organizacji ruchu dla projektowanej ścieżki rowerowej. Nieprawidłowo ukształtowany jest dojazd do przejazdu dla rowerzystów na wlocie ul. Kołłątaja (przesunięcie ścieżki względem przejazdu), brak wymaganego odsunięcia dwukierunkowej ścieżki rowerowej od krawędzi jezdni (tak wynika z przekroju poprzecznego, a także z wymairowania na planie sytuacyjnym), które powinno wynosić co najmniej 0,5m, a właściwie 0,7 m (skrajnia drogowa 0,5 m plus skrajnia rowerowa 0,2 m), brak wymaganych poszerzeń ścieżki na jej łukach poziomych, zastosowanie jedynie 0,2 m odstępu pomiędzy krawędzia ścieżki a słupkami znaków drogowych (jak uczy doświadczenie, jest to zdecydowanie niewystarczające, rowerzyści często zahaczają kierownicą roweru o takie urządzenia). Ponadto preojektant nie zwymiarował łuków poziomych ścieżki... Jak to sie stało, że projekt z takimi błędami został zatwierdzony przez zarządzającego ruchem?
maras49
2016-02-08 11:53:36
Proponuję, aby po parzystej stronie ul. Sempołowskiej od ronda do przejazdu kolejowego był jednolity chodnik ze znakiem C 16-13 (poziomo) - łatwiej, taniej i chyba bezpieczniej. Nie wiem jakie jest tam natężenie ruchu pieszy-rower.
maras49
2016-02-08 12:03:46
I jeszcze na temat rowerów. W portalu podobnym temu mówi się o ścieżkach rowerowych w mieście i o turystyce rowerowej. Trudno się doszukać publikacji o sposobie poruszania się rowerem po ścieżkach w mieście. Wiadomo, że sa tacy co jeżdżą brawurowo po chodnikach, widomo też, że nikt nie zmierzy im prędkości. Nie wiem czy istnieje Kodeks Rowerowy (po chodnikach). A gdyby tak, tytułem próby, wprowadzić na starannie wybranych odcinkach, w poprzek chodnika rowerowego tzw. garby, podobne jak na drogach, rzecz jasna o innych parametrach. Może wówczas niektórzy zwolnią.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-08 15:12:51
"Jakieś" odsunięcie drogi rowerowej od jezdni jest. Trudno się wyznać ile ono wynosi. Jednak patrząc po czerwonych liniach krawędziowych to jest. Dziwi mnie za to przeplatanka z chodnikiem tuż przy przejeździe kolejowym. Według mnie DDR powinna lecieć od strony jezdni aż do rozwidlenia chodników przy zakręcie.
O_01
2016-02-08 20:33:40
@rowerow - owszem, "jakieś", ale to tylko linie. Dwukierunkowa DDR powinna być fizycznie oddzielona od jezdni poprzez zastosowanie nawirzchni "nieprzyjaznej rowerzystom" na przykład... Przeplatanka - bo kawałek dalej chodnik i DDR rozdzielaja się. Gdzieś chyba trzeba było ją zrobić.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-09 15:08:16
Ta przeplatanka jest tam niepotrzebna. Bezsens taki sam jak przeplatanka na ddr przy dmowskiego.
O_01
2016-02-10 07:09:44
Przeplatanki by nie było gdyby DDR na całym odcinku poprowadzić po zewnętrznej stronie. Ale byłoby to bez sensu, bo rowery pod ścianami domów i tuż przed wyjściami z nich?
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-10 15:15:14
Jednak się nie rozumiemy, więc pokaże naocznie na oryginalnym planie: http://rowerowe-bielsko.pl/SiteImage/korekta.jpg Naniosłem rozwiązanie o które mi chodzi. Chyba tak byłoby lepiej?
maras49
2016-02-10 16:49:04
Przecież to co ... Rowerowe... narysował było jednoznacznie opisane w poście z 08.bm. Wydaje ni się to bardziej funkcjonalne od kręcenia tuż przed szlabanem.
O_01
2016-02-11 07:09:44
Niestety, tym sposobem zwiększa się obszar kolizji pomiądzy ruchem pieszym, a rowerowym. Propozycję oceniam jako nieprawidłową.
biker
2016-02-11 07:20:14
czyli im więcej przeplatanek pieszych z rowerzystami z lewa na prawo tym lepiej? logika godna artystów z mzd.
O_01
2016-02-11 11:24:32
@biker - nie zrozumiałeś chyba. Przyjrzyj się rysunkom. "Rowerowe" też proponuje przeplatankę, ale na dłuższym odcinku, co jest oczywiscie niekorzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu. Podstawową zasadą jest, by miejsca kolizji skupiać na jak najmniejszej przestrzeni - najlepiej w punkcie. Tymczasem "rowerowe" rozciąga je zamiast skupiać.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-11 15:51:08
Przyznam, że też nie wiem o co Panu chodzi (o długość przejścia dla pieszych?). Ogólnie jest jedna przeplatanka mniej więc wg mnie na plus. Przeróbka jest tylko do poglądu.
maras49
2016-02-11 18:42:05
Z ww.dyskusji wnioskuję powrót do mojego pierwszego pomysłu tj. wspólnego chodnika. Wówczas to rowerzysta musi uważać na pieszych, będzie jechał wolniej czyli uważniej. A tak po prawdzie to w tym miejscu nie mogę sobie wyobrazić takiego natłoku obu użytkowników. To jest krótki odcinek i nie widzę jakichś większych problemów. Ale jest projekt i - pozamiatane.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-11 20:49:49
Dokładnie teraz to sobie możemy jedynie pisać. Jednak chętnie zobaczyłbym jak to ma wyglądać prawidłowo. Zawsze to człowiek się czegoś nowego nauczy i dowie.
gutek
2016-02-12 07:19:26
kto by się tam jakaś ścieżką rowerowa przejmował. gdyby jej nie było na planie to nie było by problemu.
O_01
2016-02-16 07:41:12
@rowerowe - zawsze miejsce potencjalnej kolizji uczestników ruchu powino obejmować jak najmniejszy obszar, to podstawowa zasada. W tym przypadku piesi powinni jak najkrócej przebywać na ścieżce rowerowej, a więc nie można im dawać tak rozciągniętego przejścia, jak proponujesz.
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-16 10:03:54
W takim razie jak to się ma do przepisów, które określają minimalną szerokość przejścia dla pieszych na 4 metry (nie wiem czy po aktualizacji to nadal obowiązuje). Czy ta szerokość nie obowiązuje na drogach rowerowych?
maras49
2016-02-16 14:29:35
No i tu wyszlo na moje. Jeśli min.szerokość pasów 4m, to chodniki na styku z ścieżką też 4 m. A tak nie projektują, ponieważ nie ma czegoś takiego jak Kodeks Dróg Rowerowych, stąd winny obowiązywać przepisy o ruchu drogowym - w projektowaniu również! Od niedawna już nie siedzę w zawodzie - być może są jakieś zmiany? Pozdrawiam
O_01
2016-02-18 08:53:29
Niestety, obowiązujące przepisy nie są jasne w tej sprawie. Tak po prawdzie, to nic nie mówią o wyznaczaniu przejść dla pieszych na DDR. Zdania specjalistów są podzielone, tak więc różne miasta różnie to interpretują. Należy jednak wyjść od powodu, dla którego szerokość przejścia to min. 4,0 m - chodzi oczywiście o ich widoczność, zauważalność, postrzeganie przez kierujących pojazdami, co ma oczywiście znaczenie dla bezpieczeństwa pieszych. Ten czynnik ma mniejsze znaczenie na DDR, jako że (co by nie mówić) rowerzyści rozwijają znacznie mniejsze prędkości od pojazdów (nie mówimy oczywiście o wyjątkach, ale o przeciętnej). Tu powinniśmy się kierować tym, o czym pisałem uprzednio - a więc jak najmniejszym obszarem potencjalnej kolizji.
Marek
2016-02-19 10:28:16
Patrząc na ten projekt oczami pieszego nie rozumiem dlaczego ścieżka rowerowa przecina chodnik 2 razy na odcinku 60 m. Jeden raz obok szkoły przed przejazdem a drugi za przejazdem przed rozgałęzieniem chodnika przy skwerze. Wystarczyłoby 1 raz przy skwerze. Każde takie przecięcie to dodatkowa kolizyjność i to kosztem pieszych. W tym mieście piesi są systematycznie dyskryminowani. Buduje się ścieżki rowerowe kosztem chodników, poszerza ulice też kosztem chodników, Są chodniki szer 1,7 w których osi stoją latarnie. Nie wspomnę już o nagminnym zajmowaniu chodników przez samochody przy najczęściej biernej postawie Straży Miejskiej i Policji. Takie działania na pewno nie zwiększą zainteresowania komunikacją zbiorową w mieście.
ob
2016-02-19 12:40:43
Przepisy powinny być jak w ruchu wodnym, samochody - biała flota, rowerzyści i piesi uważają na samochody, rowery to motorówki zwrotne i szybkie, uważają na samochody i pieszych, a piesi to żagle, uważają na samochody maja pierwszeństwo przed rowerami. Bo chce widzieć mamę z dwójka dzieci berbeci co biegną we wszystkie strony i na pewno zauważą ścieżkę rowerową, starsze osoby dla których ścieżka rowerowa to tez chodnik, no i młodzież z komóra w ręce piszącą esemesy i nie patrzą przed siebie. Więc to rowerzysta powinien mieć namalowane przejście anie pieszy na ścieżce rowerowej.
O_1
2016-02-22 06:49:43
Ano dlatego, że na wlocie ul. Kołłątaja, niezgodnie z zasadami, przejazd dla rowerzystów zaprojektowano od strony najazdu, zamiast od strony ronda...
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-02-22 10:08:03
Czy da się coś jeszcze zdziałać w tej sprawie? Czy znowu wybudują nam dziadostwo niezgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem? Drugim tematem jest kawałek starego chodnika z płyt betonowych (między rzeką, a drogą rowerową), którego nawet nie ruszą zamiast też go od razu wyremontować. Wszystko dookoła będzie nowe, a po środku koślawy chodnik. Czym ci ludzie myślą?
O_01
2016-02-24 07:45:02
Spróbujmy...
O_01
2016-03-17 07:07:04
Pismo z uwagami "poszło", rozmowa była - mzd myśli...
Rowerowe-Bielsko.PL
2016-03-18 16:18:15
Zlecają dokumentację, dostają wadliwą i oni jeszcze mają czelność myśleć? Żeby im się tylko mózgi nie przegrzały od tego myślenia ! Niech pomyślą o sytuacji z przebudową ul. Cieszyńskiej...
Andrzej
2016-03-31 13:10:40
Kiedy planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. S. Sempołowskiej na tym odcinku? Co z przejazdem kolejowym, który teraz wygląda jak tor przeszkód - rodeo?

Miejski Zarząd Dróg ogłosił długo oczekiwany przez wielu bielszczan przetarg na przebudowę ulicy Międzyrzeckiej. Jest to pierwsza część planowanej na lata 2016-2019 ogromnej inwestycji polegającej na przebudowie drogi wojewódzkiej 942, czyli ciągu ulic Międzyrzecka - Cieszyńska. Planuje się, że wszystkie prace związane z całą inwestycją pochłoną 271 mln zł. 85 procent tej sumy ma zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. W 2016 roku planuje się zrealizować prace o wartości 53,2 mln zł.

Całość zadania podzielono na 6 etapów:

ETAP I: Rozbudowa istniejącej ulicy Międzyrzeckiej na odcinku od granicy miasta do rejonu ulicy Zagajnik.
- rozbudowa jezdni na odcinku o długości około 1 650 m,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa zatok autobusowych,
- przebudowa istniejących zjazdów,
- wybudowanie i urządzenie stanowiska dla ważenia pojazdów w miejscu przy zachodniej stronie ulicy, za pierwszą zatoką autobusową za rondem z ul. Sobieskiego i ul. Strażacką.

ETAP II: Budowa nowej drogi (ulica o roboczej nazwie „Nowo-Międzyrzecka") na odcinku od ulicy Zagajnik do ulicy Cieszyńskiej.
- budowa nowej jezdni na odcinku o długości około 690 m,
- budowa skrzyżowania na połączeniu ulicy Nowo-Miedzyrzeckiej z ulicą Cieszyńską w formie ronda o średnicy zewnętrznej około 45 m wraz z rozbudową wlotów na długości po około 150 m oraz rozbudowa pozostałych istniejących skrzyżowań,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa 3-przęsłowego wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn o długości całkowitej około 68 m.

ETAP III: Rozbudowa ulicy Przy Torach na odcinku od ulicy Nowo-Międzyrzeckiej (w rejonie planowanego wiaduktu drogowego, nad linią kolejową), do połączenia z istniejącą ulicą Międzyrzecką w okolicy kościoła.
- rozbudowa ulicy na odcinku o długości około 380 m,
- budowę łącznicy łączącej ul. Przy Torach z ul. Nowo-Międzyrzecką,
- rozbudowę istniejących lokalnych skrzyżowań,
- budowę chodników i ścieżek rowerowych.

ETAP IV: Rondo Międzyrzecka - Londzina. Przebudowa istniejącego skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Ks. Londzina oraz łącznicy z drogi ekspresowej S1 - na skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
- budowa ronda o średnicy zewnętrznej 37 m z jezdnią główną o szerokości 4,75 m i pierścieniem
przejezdnym o szerokości 2 m,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych.

ETAP V: Rozbudowa ulicy Dziewanny na odcinku 251,95 m - związana z likwidacją przejazdów kolejowych, w związku z rozbudową ul. Międzyrzeckiej.
- rozbudowa ulicy do szerokości 5 m (0,75 m [pobocze] + 3,50 m [jezdnia] + 0,75 m [pobocze]) z jedną zatoką mijankową o długości 31 m,
- przebudowa krótkiego odcinka ul. Mazurskiej w pobliżu nowego skrzyżowania z ul. Dziewanny.

ETAP VI: Rondo Północne. Rozbudowa skrzyżowania ul. Międzyrzeckiej z ul. Rudawka (łącznicą drogi ekspresowej S1) po północnej stronie węzła drogowego drogi ekspresowej S1 w Bielsku-Białej - na skrzyżowanie w formie ronda.
- budowa ronda średniego o średnicy 41 m, o szerokości pasa ruchu 7 m i z pierścieniem przy przejezdnej wyspie środkowej o szer. 1 m, o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego.
- budowa chodników wzdłuż wlotów skrzyżowania i przejść przez jezdnie poprzez wyspy kanalizujące ruch na wlotach ronda.

Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Przy realizacji inwestycji będzie musiał jednak zachować terminy przejściowe, mianowicie zrealizować:
- w pierwszej kolejności, w 2016 roku ETAP VI co najmniej w zakresie uzyskania przejezdności.
- część ETAPU II co najmniej w zakresie budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 190 Bielsko-Biała - Cieszyn obejmującym wykonanie ustroju nośnego konstrukcji mostu bez jego wyposażenia, w terminie do 8 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.
- ETAP IV oraz ETAP I na odcinku od węzła z drogą ekspresową S1 do ul. Sobieskiego, w zakresie uzyskania przejezdności w terminie do 10 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

plany: materiały przetargowe

2015-12-21 | Dodaj komentarz
Pawel
2015-12-22 11:07:13
Wreszcie dobre wiadomości dla Wapienicy! Gdzie można dowiedzieć się szczegółów odnośnie etapu V - rozbudowa ul. Dziewanny?
MK
2015-12-22 14:21:38
Czy planuje się rezerwę dla ul. Międzyrzeckiej aby w przyszłości ta ulica funkcjonowała w formie 4 pasów?
Fred
2015-12-22 21:41:31
Mysle ze nie ma potrzeby 2x2 na miedzyrzeckiej. To tak jak z budowa lotniska. Sa lotniska ktore maja dwa pasy startowe i obsluguja 75 mln pasazerow rocznie, a sa takze takie ktore maja 3 pasy, a obsluguja ich tylko 70 lub niewiele wiecej.
Fred
2015-12-22 21:43:07
...stad nie ma potrzeby zwiekszac wydatkow, skoro osiagniemy mizerna poprawe przepustowosci. Zdziwicie sie ile aut moze przejechac jednopasmowa droga bez sygnalizacji swietlnej :)
wapienica
2015-12-22 23:06:50
Nie widzę potrzeby budowy ronda po północnej stronie S1. Tam są tylko trzy wloty. Ruch płynnie się rozładowywuje. Rondo to strata kasy. I to sporej. Wystarczyłoby zbudować prawoskręt ze zjazdu w stronę Międzyrzecza. Problemem jest ogromna ilość samochodów o określonych godzinach. Miasto MUSI wykonać łącznik od strefy przemysłowej do Al. Andersa. Zobaczycie, że budowa ronda nic nie da. 50% samochodów zawraca na wiadukcie w stronę miasta poprzez S1.
Wojciechowski
2015-12-23 00:44:32
Rondo o średnicy 41 metrów na granicy z Międzyrzeczem? Kogoś pogięło do reszty? Gigant jakiś jak na tamtejsze potrzeby.
inwestycje
2015-12-23 19:17:31
@Wojciechowski: a w jaki sposób przez mniejsze rondo miałyby przejechać pojazdy ciężarowe, dość licznie tam obecne?
Matrix
2015-12-23 22:07:20
Super wiadomości na koniec roku:) @Inwestycje, a kiedy przetarg na Cieszyńską? Jeden z portali podaje, nieciekawe newsa z tą inwestycją.
inwestycje
2015-12-23 23:33:54
@Matrix: raczej nie wcześniej niż jesień przyszłego roku; zasadnicza decyzja związana z tą inwestycją od dwóch miesięcy jest już wydana, więc mało prawdopodobne, aby odstąpiono od realizacji
100%BB
2015-12-24 14:50:38
W mieście mieszka ponad 173 tys ludzi. Nigdy nie bedzie jednomyślności, tak ten świat jest urządzony i nie inaczej jest w naszym mieście. Zawsze są zwolennicy i przeciwnicy pewnych pomysłów, rozwiązań czy inwestycji. Normalna rzecz mi się wydaje. Zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku!
Obserwator
2015-12-26 13:37:17
@wapienica nie zgodzę się z Tobą Moim zdaniem nie jest ważne ile jest wlotów, tylko jakie jest obciążenie, a to akurat znacznie wzrosło, ponieważ powstał kolejny zakład i to generuje i owszem w określonych godzinach, ale mimo wszystko znaczny ruch, a korki na S1 na pasie zjazdowym to duże zagrożenie. Sam byłem świadkiem jak gość w ostatniej chwili chciał zjechać na Wapienicę z lewego pasa przyblokował prawy i dostał w tył. Tak po prawdzie, to tam by się przydało jeszcze rondo Rudawka zjazd z S1 i wtedy problem byłby mniejszy. Co do rozmiarów rond, to tam jednak jeździ sporo ciężarówek, więc chyba nic w tym dziwnego.
wikin
2015-12-26 16:04:23
A strefy przemysłowej nie można połączyć poprzez węzeł przy Auchan?
maras49
2015-12-26 16:40:31
@wikin - ano można,a nawet trwają przygotowania. Ale popatrz jaie tam sa ronda - łamaniec nie wjedzie.
Toms
2015-12-27 14:34:12
@maras49 wystarczy żeby był wjazd na osobówki bo to w 80% one tworzą korki ja się jeszcze zastanawiam gdzie na nowomiędzyrzeckiej będzie przystanek autobusowy? bo w projektach brak
maras49
2015-12-28 11:20:08
@Toms - osobówki same zadecydują którędy pojadą w tamten rejon - to ciężarowe, mówiąc w uproszczeniu, wyznaczają gabaryty i parametry dróg.
wuk
2015-12-28 21:40:44
@wapienica: Chyba niezbyt często jesteś w tych rejonach skoro masz takie pomysły. Zarówno węzeł S1 z Międzyrzecką jak i z Klubową wymagają przebudowy. Lewoskręty z S1 na Klubową w stronę Mazańcowic już się korkują a co by było gdyby trafił tam jeszcze ruch ze strefy.
Wojciechowski
2015-12-29 00:53:29
@wuk Klubowej to tam akurat nie ma już od dziewięciu prawie lat, ale przynajmniej każdy chyba wie, o co chodzi. ;)
Winlinux
2015-12-29 10:08:12
Najwyższy czas wybudować te ronda za zjazdami z S1. Wyjazd z ul. Londzina to codzienne ryzyko wypadku z szaleńcem zjeżdżającym z wiaduktu 100km/h
maras49
2015-12-29 10:12:48
Popieram pomysł @Obserwator, co do dodatkowego ronda na skrzyżowaniu ulic Rudawka z łacznikiem S1. Poszedłbym dalej - zaproponowałbym wystąpienie do GDDKiA, bo to ich teren, o dodatkowy tj. drugi pas na krótkim fragmencie zjazdu z S1 i doprowadzenie obu tych pasów do wspomnianego wyżej ronda. Pozwoliłoby to przed rondem rozdzielić potoki ruchu: na lewym pasie w kierunku Międzyrzeckiej i na prawym w kierunku ul. Rudawka - obszaru przemysłowego.
jaro
2016-01-02 17:44:00
Czy jest już może projekt rozbudowy ulic Krakowskiej i Żywieckiej ?
inwestycje
2016-01-02 23:11:39
Proszę poszukać w starych postach - były publikowane na blogu.
wiech
2016-01-03 15:08:25
http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,strona_6.html
O_01
2016-01-07 08:12:01
Przyznam, że w odniesieniu do niektórych zaprojektowanych rozwiązań mam mieszane odczucia. Widzę takie, które mogą zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Ciekawe, czy dokumentacja była poddana audytowi brd? Chyba jednak nie...
Rob
2016-01-09 08:02:13
Wreszcie! Tylko boję się, tego najbliższego roku bo w zasadzie jedyny możliwy objazd w tym czasie to będzie Cieszyńską. Oj będzie się działo (stało).
jaro
2016-01-11 18:34:37
@ Inwestycje . Dzięki za info . Rozumiem ,że się nic nie zmieniło od tego czasu w planach. A czy jest plan poszerzenia ulicy Sempołowskiej ?
wapienica
2016-01-13 09:55:38
Kiedy ruszy przetarg na Cieszyńską?
inwestycje
2016-01-13 22:07:42
@wapienica: przed zadaniem pytania, warto zerknąć na wcześniejsze pytania i odpowiedzi pod tą wiadomością
wapienica
2016-01-14 17:16:08
Aha czyli jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku wbiją pierwszą łopatę..
maras49
2016-01-21 14:52:09
14.01.2016 wydano ZnRID dla przebudowy ulicy Żywieckiej na odcinku od ul. Stojałowskiego do ul. Poniatowskiego - czas przypomnieć w tym miejscu o dokumentacji, bo mało kumu chce się grzebać wstecz.
?
2016-01-26 15:24:03
Będzie rondo na skrzyżowaniu z PCK?
Wuk
2016-01-30 15:43:26
Właśnie przedłużono o miesiąc termin składania ofert 😓 Czyli już na wejściu inwestycja ma opóźnienia. Jakieś fatum?
inwestycje
2016-01-30 18:40:36
@Wuk: przy takiej inwestycji to nic nadzwyczajnego; założę się, że to nie pierwsze przesunięcie
inwestycje
2016-01-30 18:41:52
W tym roku nie będzie przetargu na przebudowę Cieszyńskiej.
Matrix
2016-01-31 00:27:16
@Inwestycje co jest tego powodem, że przetarg nie ruszy w tym roku?
Wuk
2016-01-31 08:21:00
@inwestycje Ja wiem, że to nic nadzwyczajnego (taki mamy kraj) tylko skoro już na tym etapie mamy poślizg to wątpię w utrzymanie zaplanowanych terminów zakończenia.
inwestycje
2016-01-31 12:19:08
@Wuk: a czy porównywałeś nasz system zamówień publicznych z tymi w innych krajach, że sugerujesz, iż w Polsce ten system jest zły? (W Chinach nie ma poślizgów w przetargach, bo najczęściej przetargów nie ma w ogóle)... / Na etapie przetargu nie ma żadnego poślizgu - w procesie inwestycyjnym zawsze zakłada się przesunięcia terminów otwarcia ofert cenowych (przy tak dużej inwestycji pojawia się wiele pytań od potencjalnych wykonawców, na które inwestor i projektant muszą mieć czas na odpowiedź; potencjalni wykonawcy muszą mieć mieć czas na zapoznanie się z odpowiedziami). Warto trochę refleksyjnie podejść do sprawy, a nie rzucać od razu populistycznych i semantycznie obraźliwych haseł w stylu: "taki mamy kraj".
inwestycje
2016-01-31 12:21:52
@Matrix: myślę, że to wynika z dwóch spraw: pierwsza - najbardziej prozaiczna - brak zabezpieczonych środków w budżecie miejskim / druga - wynika z terminów przyznawania pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Matrix
2016-01-31 21:41:59
Czyli druga połowa 2017 może zacząć się przebudowa Cieszyńskiej?
inwestycje
2016-02-01 00:04:14
@Matrix: myślę, że termin może być realny
max_zorin
2016-02-07 21:07:37
Na jakim etapie zwykle rozpoczyna się rozmowa z ludźmi w sprawie odszkodowań? To możliwe, że zgłoszą się do zainteresowanych jeszcze w tym roku, skoro przetarg będzie w 2017r?
Kris
2016-02-17 23:01:30
@inwestycje: Urząd Marszałkowski informuje że wyniki konkursu na dotacje dróg wojewódzkich będzie w kwietniu 2016. Nawet jakby miała być jaka obsówa to połowa roku wydaje się realna. Myślę że mając umowę UM ogłosi postępowania, tak żeby z końcem roku zaczęła się inwestycja: http://www.portalsamorzadowy.pl/fundusze-europejskie/slaskie-12-wnioskow-o-wsparcie-w-ramach-regionalnego-programu-operacyjnego,77629.html
Arti
2016-02-18 09:12:23
Wszystko fajnie. Ale czy nie sypie się nam czasem już Piastowska? O przyległych do niej ulicach nie wspomnę (H. Zamoyskiego, Listopadowa...). Kiedy te ulice mogą być remontowane? Za chwile będzie je można pokonać tylko traktorem chyba. Czy to aż tak olbrzymi koszt? A na bajery na stadionie się znajduje kasa. No i pytanie zasadnicze bo nie ma dokładnej odpowiedzi (chyba, że przeoczyłem): czy cała Tańskiego i Spółdzielców i te inne w okolicy będą przy Cieszyńskiej i Międzyrzeckiej robione? Ekipy łatające tam dziury mają niezłą zagadkę...jak załatać drogę która składa się już z samych łat.
inwestycje
2016-02-18 21:30:26
@Kris: ale DW942 to także ulica Międzyrzecka, na którą jest już ogłoszony przetarg; żeby ogłosić przetarg na ulicę Cieszyńską w budżecie miasta musiałyby być zabezpieczone środki na jej budowę, a to się nie stało; czy konkurs będzie wygrany czy nie - przetarg na Cieszyńską w tym roku nie jest planowany.
autostrada w Wapienicy
2016-02-25 21:37:49
@inwestycje, a czy dysponujesz może ostatnimi ważnymi planami rozbudowy Cieszyńskiej (tych niby uwzględniających niektóre uwago mieszkańców)? Nigdzie na stronie MZD nie mogę ich znaleźć. Z góry dzięki! P.S. To niezła patologia, żeby najlepszym źródłem informacji o planowanych inwestycjach był prywatny blog społecznika, a nie strony urzędów. Skromne dzięki za tę robotę.
inwestycje
2016-02-26 20:45:48
@autostrada w Wapienicy: aktualne plany zamieszczałem na blogu: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,3894.html
jag
2016-02-28 11:10:10
@inwestycje - no to mnie zmartwiłeś, że to są w dalszym ciągu aktualne plany... Zastanawiam się na ile umieszczona tam turbinka w centrum Wapienicy, powstała metodą kopiuj-wklej (grunt to się zmieścić), a na ile z przesłanek racjonalnego podejścia do tematu. Nawet laik widzi, że w godzinach szczytu takie turbo-rondko, będzie w tym miejscu generowało większe korki niż obecnie - nie wspominając o brd...
Obserwator
2016-03-05 17:30:20
Czy ja dobrze doczytałem, że mamy kolejne przesunięcie terminu otwarcia ofert na 6 kwietnia??
inwestycje
2016-03-06 13:28:21
@Obserwator: zgadza się. Niekoniecznie będzie to ostatnie przesunięcie terminu otwarcia ofert. Jest bardzo duża liczba zapytań od potencjalnych oferentów.
krytar
2016-04-05 22:31:37
Na FB jest kilka miejsc gdzie mieszkańcy Aleksandrowic organizują się w proteście. Remont - Tak. Cztery pasy - NIe. Szukajcie "Chcą Zabić Wapienicę", "OsiedlePolskichSkrzydelBB" i "RatujmyAleksandrowice"
janek
2016-04-06 11:14:42
czy ma ktoś może informacje z otwarcia ofert bo mzd chyba nie podaje na stronie internetowej
Mieszkaniec Wapienicy
2016-04-15 12:39:02
A kiedy łaskawie MZD ma zamiar powiadomić ludzi o fakcie zajęcia ich nieruchomości bądź też części nieruchomości?
inwestycje
2016-04-15 19:14:39
@Mieszkaniec Wapienicy: W komentarzu na pewno takiej informacji nie uzyskasz. Zapytaj się w MZD - to jest właściwy adresat.
Yanek
2016-04-21 08:30:56
Czy wyłoniono już wykonawcę na przebudowę Międzyrzeckiej? Z Cieszyńską poszło szybko ...
inwestycje
2016-07-08 14:54:06
Dzisiaj w przetargu na przebudowę Międzyrzeckiej MZD wybrało jako najkorzystniejszą, ofertę firmy Eurovia Polska + Eurovia C.S.
Komentarzy (7)

Cztery lata = cztery parkingi

  

Do 2019 roku Urząd Miejski planuje budowę czterech dużych parkingów w rejonie centrum miasta. Na całość przedsięwzięcia planuje się wydać 50,5 mln zł.

Nowe parkingi mają powstać w poniższych lokalizacjach:
1. Parking wielopoziomowy przy ul. Kopernika
2. Parking terenowy przy ul. Rychlińskiego
3. Parking terenowy przy ulicach Broniewskiego-PCK
4. Parking wielopoziomowy przy ulicach Lwowskiej-Krakowskiej

W tym roku przystąpiono do prac przygotowawczych, ogłaszając dwa przetargi na wykonanie dokumentacji dla dwóch lokalizacji oraz przetargu na projekt i budowę dla kolejnej. O przetargu na dokumentację dla parkingu przy ulicy Kopernika pisałem na blogu już wcześniej.

Przygotowania do budowy parkingu przy ul. Rychlińskiego, ruszą dopiero w momencie, gdy Komenda Miejska Policji przeniesie się do nowo budowanej siedziby przy ulicy Wapiennej/Piekarskiej. Zwolniony przez KMP budynek przy Rychlińskiego ma zostać wyburzony i na jego miejscu według planów, powstanie parking terenowy, obsługujący w głównej mierze Stadion Miejski.

Na parking przy ulicy Broniewskiego ogłoszono przetarg w formule zaprojektuj i zbuduj. Na parkingu o pow. 7700 mkw znajdzie się miejsce dla 195-210 samochodów osobowych oraz 5 autobusów. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym złożyła firma Radex sp. z o.o. z Bielska-Białej, która będzie zobowiązana do zakończenia wszelkich prac budowlanych w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy.

Ostatni z parkingów (a w zasadzie dwa połączone parkingi) powstanie po obu stronach ulicy Lwowskiej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Krakowską. Aktualnie trwa proces wyłaniania biura projektowego, odpowiedzialnego za przygotowanie dokumentacji. Projektowane parkingi wielopoziomowe będą zajmować teren o powierzchni około 7000 mkw, mają mieć min. 2-3 kondygnacje z możliwością dalszej rozbudowy. Parkingi po obu stronach ulicy Lwowskiej, zależnie od wybranej koncepcji mają być skomunikowane między sobą za pomocą tunelu lub kładki pod/nad ulicą Lwowską. Dojazd do parkingów ma być zapewniony od strony ulicy Lwowskiej, w tym celu rozbudowie ma ulec układ komunikacyjny w rejonie skrzyżowania ulic Lwowskiej i Krakowskiej - zbudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia (z uwzględnieniem zatok autobusowych przy ul. Lwowskiej).
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 9 miesięcy na wykonanie projektu.

plany: materiały przetargowe

2015-12-21 | Dodaj komentarz
MK
2015-12-22 14:14:44
Czy parking przy Broniewskiego/PCK ma być zaprojektowany z możliwością rozbudowy do wielokondygnacyjnego? Czytałem w prasie o takim wariancie.
Maria
2015-12-22 15:08:05
Polecam ciekawą książkę o inwestycjach "Cykl Gospodarczy a ceny akcji" Sebastian Barszowski
maras49
2015-12-22 16:10:53
@MK - Gdyby o tym myślano wcześniej można by było wykorzystać istniejące podpory przy wiadukcie kolejowym dla nowego wiaduktu drogowego. Wiadukt ten pozwoliłby na bezkolizyjny wjazd i wyjazd na ew.górną kondygnację parkingu z ul. Broniewskiego od strony miasta. Ponieważ pozwolono wybudować Ultramedic - jest to niemożliwe. Stąd jeden poziom parkingu z dojazdem od Broniewskiego vis-a-vis osiedla grunwaldzkiego. Niby drobiazg lecz planistom BB niedostępny myślowo. Nie tylko w tym miejscu.
inwestycje
2015-12-23 19:27:35
@MK: to będzie zwykły plac parkingowy, więc wybudowanie na jego miejscu kilkupoziomowego parkingu nie będzie problemem
Szlak miejski
2016-01-17 18:53:07
Na lwowskiej powinien być również parking dla autobusów turystycznych mapka tzw szlaku miejskiego tzn 11 Listopada w stronę starówki z uwzględnieniem pomnika Bolka i Lolka tak aby nasze miasto tętniło życiem czym więcej turystów tym więcej ciekawych atrakcji myślę że lokalni przedsiębiorcy wpadną już na odpowiednie pomysły, dodatkowo wysłał bym do biur turystycznych informację o takowym parkingu, popatrzcie ilu turystów mija bielsko obwodnicą kierując się na południe, moim zdaniem jest to bardzo duży potencjał
Robert
2016-02-09 08:58:46
Aż się prosi by na ten parking był wjazd/ wyjazd z ul. Krakowskiej
maras49
2016-02-09 10:56:00
@Robert. Te parkingi muszą być dostępne obustronnie z każdego kierunku tj. Krakowska, Żywiecka czy Lwowska. W przeciwnym razie nie spełnią swojej funkcji. Ale to już zmartwienie projektanta. Zobaczymy czy podoła.
Komentarzy (20)

Budżet Obywatelski 2016

  

Za kilka dni rozpocznie się głosowanie nad projektami, które sfinansowane zostaną z Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok. Spośród zgłoszonych projektów, weryfikację przeszły 34 projekty ogólnomiejskie oraz 56 osiedlowych. Z puli projektów ogólnomiejskich, autorowi tego blogu najciekawsze wydają się (kolejność nieprzypadkowa):

Głosowanie będzie trwało od 5 do 13 listopada.

2015-11-01 | Dodaj komentarz
wapienica
2015-11-01 23:04:50
Dobre projekty, aczkolwiek na cele ogólnomiejskie jest do wydania 1,5 mln zł. Spokojnie do tej puli można dodać: -Lekcja dziejów - Średniowieczny Jarmark - 48tys. -Lotniczy plac zbaw na terenie lotniska w Aleksandrowicach 146tys. -Obserwacje dalekie i bliskie 34tys.
O_01
2015-11-03 10:39:26
Ja jednak niezmienie promuję nowy skatepark w Komorowicach!
maras49
2015-11-11 10:14:15
Od tego jest demokracja, żeby każdy chwalił czy promował swoje - natomiast jak się zaczyna ganienie nie swojego to już są wybory :-) - np.w RP. Na szczęście tutaj takie rzeczy się nie dzieją - raczej. Kiedy będziemy wiedzieć o jakichś wynikach głosowań?
inwestycje
2015-11-11 18:35:17
@maras49: dopiero 7. grudnia będą znane wyniki
maras49
2015-11-26 17:10:15
Z innej beczki- za Kurierem RADIO B.- Na co przeznaczą ponad sto milionów złotych? w 2016r. Bielski samorząd planuje przeznaczyć na inwestycje w roku przyszłym ponad 110 mln zł. Najwięcej na miejski transport i drogi. Z wykorzystaniem pieniędzy unijnych kupionych ma zostać 50 nowych autobusów dla MZK. Z inwestycji drogowych zaplanowano: rozbudowę ulic Międzyrzeckiej i Cieszyńskiej, Zapora i Tartacznej, są też środki na ulice: Sempołowskiej i Sobieskiego. W mieście mają powstać parkingi za 5 mln zł. Kolejne 3 mln zarezerwowano na budowę ścieżek rowerowych. Na przyszły rok zaplanowano także termomodernizację Zespołu Szkół Ogólnokształcących na Złotych Łanach za nieco ponad 6 mln zł oraz przebudowę Bulwarów Straceńskich za 6,3 mln zł.
solanka
2015-11-27 15:35:37
nie wybrano w Ratuszy projektu teżni solankowej ale bezsens
wywrotowiec
2015-12-01 11:19:02
A moze autor bloga wprowadzi ograniczenia wiekowe dla osob piszacych komentarze? Proponuje by bylo to 19+ :) Chyba ze ciagle liczymy na to ze ignorowanie tych zjawisk sprawi ze zanikna :) :) pozdrawiam autora bliga. Swietna robota
inwestycje
2015-12-02 20:28:42
Prawo do wypowiedzi powinien mieć każdy - niezależnie od wieku, wykształcenia, poziomu intelektualnego i innych czynników.
maras49
2015-12-09 19:27:43
@inwestycje - gratulję 2/3 trafności wyboru projektów :-)
abc
2015-12-10 22:12:50
Czy ktoś wie co powstaje: 1. na łące obok starostwa powiatowego, 2. pomiędzy Tesco a pętlą autobusową na Osiedlu Beskidzkim?
inwestycje
2015-12-11 00:35:58
@maras49: :)
inwestycje
2015-12-11 00:36:55
@abc: Ad. 2: zaplecze socjalne (toalety) dla kierowców autobusów MZK
Angus
2015-12-11 13:44:51
Trwają wyburzenia pofabrycznych budynków na Sempołowskiej. Czyżby wreszcie ktoś wpadł na pomysł, że to doskonałe miejsce na parking czy też jestem zbyt dużym optymistą?
maras49
2015-12-11 14:25:22
@inwestycje dot. odp. dla @abc - czy to nie za duże na zaplecze. Może tam będzie coś jeszczcz wraz zapleczem dla kierowców MZK. Słyszałem o myjni samochodów - ?
inwestycje
2015-12-11 21:29:44
@Angus: na Sempołowskiej nie są planowane miejskie parkingi; w którym miejscu trwają wyburzenia?
Angus
2015-12-12 16:25:47
@Inwestycje Wyburzenia są w kwadracie między Sempołowskiej a Dworkową - dawna tkalnia Merilany kryta tzw. dachem szedowym. Nigdzie nie czytałem o miejskich planach parkingowych w tym miejscu, więc się nazbyt optymistycznie zdziwiłem.
Matrix
2015-12-13 22:01:43
Czy wiadomo już coś o przetargach na przebudowę ulicy Cieszyńskiej i Międzyrzeckiej?
Arti
2015-12-14 08:53:50
...i Krakowskiej.
maras49
2015-12-14 16:17:55
W uzupełnieniu info o zapleczu dla kierowców przy pętli ul. Babiogórska - właśnie trwa kontynuacja budowy na I piętrze. Zdecydowanie za duży obiekt na zaplecze dla kierowców. Układ okien parteru jak sklepu typu Żabka lub tp.
Matrix
2015-12-14 19:30:24
To coś przy pętli na Beskidzkim to dla kierowców MZK? To chyba będą tam autobusem wieżdżać do środka, bo myślałem, że to kolejny pawilon handlowy!

Informacje:


Napisz do mnie:
inwestycjebielsko(małpa)tlen.pl

inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2016
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[maras49]
Pytanie do Inwestycje lub do kogoś, kto na ten temat ma coś do powiedzenia. Czy...
[AnetaKat]
Swietny blog, serio :) http://www.anetakat.blog.bielsko.pl/
[Darco]
Do Admina z innej beczki. Czy coś wiadomo odn. parkingu przy ul. Kopernika w Bielsku?

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1882092
Newsów: 236
Komentarzy: 4692
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała