inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (16)

Sikorskiego do remontu

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Sikorskiego na bielskiej Starówce. Inwestycja polegać będzie głównie na przebudowie ok. 150 metrów nawierzchni jezdni z kostki kamiennej i zmianie nawierzchni chodników na nawierzchnię z płyt kamiennych.

Wykonawca na zakończenie prac będzie miał 60 dni od daty podpisania umowy.

plan: materiały przetargowe

2015-09-04 | Dodaj komentarz
realista
2015-09-05 07:26:27
Po co? Jak na drogę z kostki granitowej, jest w dobrym stanie. Z jakiego powodu mają być nowe chodniki? Czyżby chodziło o zlewające się kolory poszczególnych części ulicy?
realista
2015-09-05 07:32:36
Z rysunku wynika, że mają być dwa pasy ruchu (a w związku z tym spady dwustronne), dodane studzienki uliczne i dodane korytko uliczne.
MK
2015-09-09 14:14:38
Z innego tematu. Czy dla modernizacji ulicy Międzyrzeckiej zarezerwowano dodatkowy teren pod ewentualne poszerzenie w przyszłości do 4 pasów?
maras49
2015-09-09 16:46:12
@MK - Istniejące zabudowy i granic własności nie zmienisz. Jak kiedyś zajdzie potrzeba to się wywłaszczy, wyburzy - tak jak dotychczas....
tatko
2015-09-17 10:42:04
off-topic, ale wyborcza podaje że w tym roku w końcu zamontowane zostaną windy na dworcu. Ale ani słowa o dostosowaniu wysokości peronów do normalnych standardów. Czy przy inwestycji w windy nie było by lepiej od razu zrobić nowoczesne perony? Później to windy trzeba będzie znowu przerabiać.
Adamsky
2015-09-17 16:49:29
Obawiam się, ze nasz dworzec staje się tylko przystankiem kolejowym i to głęboko prowincjonalnym. Co nie przejeżdżam w jego okolicy to nie widzę żadnego pociągu! Kiedyś jak jeździłem na studia do Wrocławia, dworzec był może i obskurny, ale odjeżdżały z niego pociągi (!), czyli służył do tego do czego został postawiony, a nie jako bank czy apteka jak obecnie.
inwestycje
2015-09-17 19:26:31
Stanie się jeszcze bardziej prowincjonalny, bo lista podstawowa Krajowego Programu Kolejowego w okolicy B-B nie planuje żadnych infrastrukturalnych inwestycji kolejowych do 2023 roku.
maras49
2015-09-18 10:05:58
Przyglądając się zaangażowaniu budżetu centralnego dla Podbeskidzia odnoszę wrażenie, że im nie daje spokoju to, że region tak dobrze sobie daje radę, ma relatywnie niskie bezrobocie, etc. etc. i być może dlatego uważają, że pomoc jest zbędna. Poza tym dla nich to prowincja od strony nieciekawego sąsiada więc po jakie licho mają tam pakować środki. Ręce opadają.
inwestycje
2015-09-18 10:23:44
@maras49: Dużym problemem wpływającym na to jest jakość naszych posłów i przedstawicieli w samorządzie wojewódzkim... W pewnym sensie to efekt głosowania społeczeństwa (np. 280-tysięczne miasto w woj. śląskim nie ma ani jednego przedstawiciela w Sejmiku Wojewódzkim...).
maras49
2015-09-18 19:00:13
@ inwestycje - Być może - chociaż można tak dostosować ordynację wyborczą, aby jakaś sensowna proporcja społeczności we władzach była - przez ich przedstawicieli...
inwestycje
2015-09-18 19:27:21
@maras49: Owszem, można tak dostosować ordynację, choć boję się wówczas prób gerrymanderingu.
maras49
2015-09-18 20:35:10
@inwestycje - martwi mnie to, że jakiekolwiek chęci zadziałania w kierunku poprawy, naprawy, intencji czegokolwiek lepszego, w rozumieniu jakiejś czystej logiki pozytywnego myślenia spotykają się u szanownych rodaków z obawą, że zostanie to źle wykorzystane - oczywiście przeciwko temu co miało w zamiarze. Przepraszam ale trudno mi to ująć prostymi pisanymi słowami. Pozdrawiam.
inwestycje
2015-09-19 03:08:45
@maras49: może to po prostu kwestia dotychczasowych doświadczeń... Pozdrawiam
beskid
2015-09-27 09:55:49
W nawiązaniu do w/w, wg ostatnich doniesień na BB Główna będzie jednak i Dart i Pendolino, więc chyba nie tak prowincjonalnie ?
novva
2015-10-09 12:54:43
Chcę prosić Pana o odpowiedź na moje pytanie dotyczące chodników w mieście.Zauważyłam, że ich naprawa często przebiega w dziwny sposób. Wzdłuż jednej strony ulicy chodnik zostaje wykonany z nowych materiałów, a po drugiej pozostawiony z popękanych, starych płyt. Często też chodnik po jednej stronie ulicy wykonany bywa z zupełnie innych materiałów niż ten po przeciwnej stronie.Dlaczego tak jest i od kogo lub od czego zależy wymiana chodników w mieście na nowe?
inwestycje
2015-10-10 03:39:15
@novva: tego typu pytania proszę zadawać MZD - nie jestem w żaden sposób związany z Miejskim Zarządem Dróg, który odpowiada za stan dróg i chodników w Bielsku-Białej

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej tzw. ul. Nowohałcnowskiej, czyli połączenia węzła Rosta (na drodze ekspresowej S69) z ulicą Hałcnowską.


Projekt zakłada budowę drogi jednojezdniowej o szerokości 7 metrów, z obustronnymi chodnikami. Ulica zostanie zaprojektowana z rezerwą pod ewentualną rozbudowę do drogi o dwóch jezdniach i czterech pasach. Pierwotnie planowano w pierwszym etapie budowę trzech pasach ruchu (dwa pasy w stronę Komorowic i Hałcnowa, jeden w stronę drogi ekspresowej), jednakże ten pomysł zarzucono. Projektowana droga będzie miała 550 metrów długości. Dodatkowo przewiduje się rozbudowę sąsiednich lokalnych ulic: Braterskiej, Bocznej i Siostrzanej.

Pierwotnie planowano połączenie Nowohałcnowskiej z Hałcnowską za pomocą ronda. Powołując się jednak m.in. na audyt bezpieczeństwa - obecnie przewiduje się budowę w tamtym miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
Warto zwrócić uwagę, że w planach inwestycyjnych miasta nie ma żadnych zapisów związanych z realizacją ulicy Nowohałcnowskiej.

Projektant będzie miał 8 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie dokumentacji.

Stary plan budowy ulicy Nowohałcnowskiej (z uwzględniem budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Hałcnowską):

plany: materiały przetargowe

2015-09-01 | Dodaj komentarz
Yanek
2015-09-02 09:20:24
Uważam że ten odcinek jest NIEZBĘDNY i KONIECZNIE WYMAGANY dla sprawnego i prawidłowego ruchu samochodowego. Obecnie aby dostać się na drogę szybkiego ruchu trzeba nakładać drogi praktycznie z każdej strony, czy to od Komorowic czy od Hałcnowa. Życzyłbym sobie jak najszybszego powstania tego odcinka.
darekbb
2015-09-02 09:59:44
Jak mozna zrezygnować z ronda na rę zecz sygnalizacji? Ze niby będzie bezpieczniej? Przeciez Przecież tego nie da sie spokojnje czytać to trzeba mieć nieziemski tupet żeby tak twierdzić i wpychac tamujace ruch swiatelka :/
maras49
2015-09-02 17:04:02
Zgadzam się z przedmówcą - nie dość, że sygnalizacji hamuje ruch to jeszcze krocie kosztuje jej utrzymanie w rocznych wydatkach. Myślę, że w MZD zmienią zdanie. A na nieaktualnym planie jest rondo zwykłe, a miejsca jest dość dla turbinowego - które jest najbardziej przepustowe dla trzech wlotów.
Matrix
2015-09-02 20:04:41
Miasto zawaliło z tą drogą już wczasie budowy ekspresówki. Trzeba było dogadać się Gddkia, żeby wybudowali tą drogę w ramach węzła Rosta.
O_01
2015-09-06 09:29:37
Moja interpelacja w tej sprawie (luty 2015): http://rm.um.bielsko.pl/bielsko/web/uploads/pub/pages/page_3685/text_images/int_bszafarczyk_12022015.pdf
Nowohałcnowska
2015-09-06 10:08:49
W miastach w których zaskoczył układ towarzyski na wciskanie wszędzie świateł (by żyło się lepiej) generalnie rond prawie się nie buduję, bo są bardzo niebezpieczne (tajny audyt bezpieczeństwa znajomego królika). Na tym etapie trzeba protestować- piszcie listy. Radny z Hałcnowa do boju! CHCEMY RONDO!!!
O_01
2015-09-06 18:24:26
To nie jest sprawa chciejstwa, ale możliwości. Po wstępnych informacjach Dyrektora MZD potwierdzam, że są problemy z rondem - w aspekcie właśnie bezpieczeństwa ruchu. Zobaczymy jak do tego podejdzie nowy projektant.
Art.
2015-09-06 18:28:12
Wybudują skrzyżowanie ze światłami a po jakimś czasie przebudują na rondo.
Nowohałcnowska
2015-09-07 01:09:39
No to niech upublicznią te supertajne audyty niebezpieczeństwa rond (również Rondo Niemena), chętnie zobaczę kto się pod nimi podpisuje i osobiście z nim porozmawiam.
inwestycje
2015-09-07 11:49:15
Audyt do ściągnięcia: http://www.docdroid.net/B5xa6mh/audyt-nowohalcnowska.pdf.html
Adamsky
2015-09-07 17:42:05
Ta droga już dawno powinna powstać, na etapie przebudowy DK1 do standardów S1, a węzeł Rosta powinien umożliwiać wjazd również od północnych dzielnic miasta (Hałcnów, Komorowice). Podobnie też w okolicy Straconki/Złotych Łanów/Langiewicza powinien być zlokalizowany dodatkowy zjazd, bo obecnie w te dzielnice miasta nie da się dojechać bezpośrednio z obwodnicy mimo, że obwodnica przez nie przebiega, tylko trzeba zjechać w Lipniku bądź Mikuszowicach..
Wojciechowski
2015-09-07 18:00:22
@Adamsky Ale ile można budować węzłów na tak krótkim odcinku obwodnicy? Nie wiem, czy gdziekolwiek w Polsce poza Bielskiem-Białą są tak gęsto rozmieszczone zjazdy i wjazdy na drogę ekspresową.
inwestycje
2015-09-07 21:27:20
@Adamsky - co do węzła Rosta - pełna zgoda / Odnośnie węzła na Złotych Łanach - absolutnie nie mogę się zgodzić. Wschodnia obwodnica to droga ekspresowa, a nie droga miejska, która ma rozprowadzać ruch między dzielnicami miasta. Poza tym, ulice Łagodna/Langiewicza to jednak tylko podrzędne drogi (nawet w systemie dróg miejskich).
Adamsky
2015-09-09 13:10:57
Przykład: Białystok. Obwodnica o jeszcze lepszych parametrach technicznych niż "nasza" tj droga szersza, prostsza, węzły głównie w postaci rond nad/pod dwupasmówką, zjazd co 2km do każdej główniejszej drogi w mieście, co umożliwia korzystanie z niej również mieszkańcom. B-B ma dziwną tą obwodnicę, gdyż mimo iż jest to droga typu "S", czyli ekspresowa, przebiega praktycznie przez miasto (zurbanizowane przedmieścia). Zupełnie innego typu obwodnice ma np. Kraków, Lublin, czy trójmiasto, gdzie obwodnica biegnie już po pustych polach, kilka bądź czasami kilkanaście km od terenów zurbanizowanych, gdzie nie ma potrzeby budowy węzłaco np. 2-3 km, wystarczy co 4-5km. Poza tym ukształtowanie terenu w miejscu basenu Aqua'y umożliwia wykonanie takiego zjazdu bez potrzeby budowy dodatkowych nasypów. Zresztą dodatkowy zjazd dla hipermaktetów w Wapienicy jakoś dało się zbudować, więc czemu tutaj nie? Pozdrawiam
inwestycje
2015-09-09 20:57:20
@Adamsky: Proszę zwrócić uwagę, że Białystok nie ma ekspresowej obwodnicy. Jest to zwykła miejska droga - budowana i utrzymywana przez miasto oraz stworzona dla potrzeb miejskich (poniekąd pełni rolę drugiej trasy średnicowej). To droga o dwie kategorie niżej niż ekspresówka (droga ma ograniczenie do 70 km/h, przejazdy poprzeczne, brak pasa awaryjnego, brak zabezpieczeń przed zwierzętami, brak barier energochłonnych itd.). Nie można porównywać tych dwóch dróg, bo to co innego. Białostocką drogę można porównywać jedynie do bielskiej śródmiejskiej obwodnicy zachodniej.
Adamsky
2015-09-10 09:32:50
Białystok, z tego co czytałem będzie miał tę obwodnice połączoną z S8 w kierunku do Warszawy, potrzebny jest jeszcze ok 2km fragment, żeby je połączyć. Te 70km/h jest zapewne tymczasowe, no chyba że pozostaniemy w tzw polskich absurdach i policja będzie stała "w krzakach" i łapała na fotoradar jak w Warszawie na trasie siekierkowskiej gdzie jest ... 50km/h, 3 pasy + awaryjny i żadnych świateł. Droga w Białystoku (vide google earth) ma parametry na co najmniej 90km/h, żadnych świateł, ani pieszych, wszystkie skrzyżowania są wielopoziomowe, z wyjątkiem końcowego fragmentu zakończonego rondem. Przypomina trochę Drogową Trasę Średnicową Katowice-Gliwice. A co Pan sądzi o A4 w Katowicach? Zjazdy: Witosa, Ligota, Centrum, Francuska i K-ce Wschód każdy oddalony od siebie o 1.5-2km. I to na autostradzie. Da się. W ogóle to nie wiem dlaczego w Polsce jest takie zapatrzenie na autostrady niemieckie, gdzie rzeczywiście większość omija duże miasta jak u nas w odległości kilku kilometrów (tylko, że tam są osobne drogi tranzytowe wewnątrz aglomeracji tzw obwodnice śródmiejskie), zamiast wybudować np. w UK (Belfast) czy Turcji (Ankara, Izmir, Alanya), czy Belgradzie, gdzie te drogi biegną przez śródmieście i mają mnóstwo włączeń w ruch miejski? Pozdrawiam
GWD
2015-09-10 13:36:08
Nie jestem ekspertem i może się mylę ale czytając audyt bezpieczeństwa odnoszę wrażenie że wskazuje on na błędy w projekcie powodujące naruszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale BŁĘDY TE NIE WYNIKAJĄ Z FAKTU ZASTOSOWANIA RONDA JAKO ROZWIĄZANIA TYLKO ZE ZŁEGO JEGO ZAPROJEKTOWANIA, więc wydaje mi się że należałoby raczej przeprojektować rondo aniżeli zamieniać go na sygnalizację świetlną bo takiej sugestii w audycie się nie doszukałem (choć przyznam że czytałem go w pośpiechu więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie)
inwestycje
2015-09-10 15:30:48
@Adamsky: Owszem ta droga będzie połączona z S8, ale co to ma do rzeczy. Nasza zachodnia obwodnica też jest połączona z drogą ekspresową. / Białystok oprócz wspomnianej miejskiej obwodnicy będzie miał również obwodnicę ekspresową (+łącznik do DK65) - łącznie na tym odcinku będzie "tylko" 6 węzłów. / Drogowa Trasa Średnicowa też nie spełnia parametrów drogi ekspresowej ( i dlatego jako taka nie jest zaznaczona) - w głównej mierze budowana była nie ze środków krajowych. / Na A4 w Katowicach występuje zupełnie inna sytuacja - tam zbudowano węzły zintegrowane, tak więc w rzeczywistości są tylko 2 zjazdy z głównego ciągu autostrady (na Francuską i na Mikołowską). / Wtłaczanie tranzytu do miasta - pomysł zabójczy dla tegoż miasta. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje ma przebiegać poza centrum. Do rozprowadzania ruchu miejskiego są inne drogi, które dopiero w dalszej kolejności dołączone są do obwodnic (przykład naszej zachodniej obwodnicy, trasy średnicowej na Śląsku).
Adamsky
2015-09-10 17:44:58
@inwestycje/ dzięki za wyjaśnienie, ja jako planista-amator :) nie zawsze rozumiem dlaczego w konkretnym mieście wybierany jest konkretny wariant drogi np. "S" zamiast tego typu co w Białymstoku czy DTŚ na Śląsku. Tak z rozsądkowego punktu widzenia można by przecież miejscowo spowolnić ruch (np. do 90km/h w przypadku ekspresówki) i wybudować dodatkowy zjazd, szczególnie, że w tym miejscu jest wybudowany nowy most na S69 vis a vis Aquy, brakuje jedynie zjazdu/wjazdu na S69. Szczególnie, że nowy odcinek S69 w B-B takie "zwolnienia" już ma 2 (na łuku pod projektowany węzeł Suchy Potok oraz na zjeździe w Mikuszowicach). Problemem w B-B jest to, że miasto położone jest na terenie górzystym i nie ma praktycznie żadnej miejskiej drogi równoległej do S69, która mogłaby posłużyć do dojazdu do zjazdu. Z Langiewicza czy Straconki trzeba zjechać do Żywieckiej, dojechać do centrum i dopiero Krakowską dojechać do zjazdu robiąc przy tym około 5km. Aleja Andersa raczej nie rozwiązuje tutaj niczego Ale skoro tak ma być..
geomatic
2015-09-18 14:32:14
Tak! Ta droga niech powstanie. Bez znaczenia czy będzie z rondem, rondem-jądrem jak w Kozach czy bez, byle szybko. Niestety bielskie MZD regularne "olewa" ludzi w Hałcnowie odmawiając od lat np. położenia kilkuset metrów asfaltu, więc nie liczę na szybką realizację i tego projektu. Notabene, patrząc jak rozwijają się właśnie Kozy czy Pisarzowice, chętnie podpiszę się pod wnioskiem o odłączenie Hałcnowa od Bielska-Białej.
Peter
2015-09-21 12:01:10
Inwestycje. Czy to nie absurd, że mieszkańcy Łodygowic, Kóz a czasem i Żywca i Skoczowa dojeżdżają szybciej do pracy w Wapienicy niż mieszkańcy Straconki, Langiewicza, czy Złotych Łanów?? Niewykorzystanie obwodnicy dla potrzeb największych osiedli mieszkaniowych po wschodniej stronie miasta to błąd, setki samochodów codziennie zapychają niepotrzebnie centrum dojeżdżając właśnie do pracy czy na zakupy (duże centrum handlowe Auchan)
inwestycje
2015-09-21 19:33:59
@Peter: podobny zarzut można skierować wobec każdej obwodnicy - np. z wielu peryferyjnych dzielnic Warszawy dojazd do centrum jest o wiele dłuższy niż z podwarszawskich miejscowości / podkreślam jeszcze raz, że nie jest to obwodnica, której inwestorem było miasto, a to Miejski Zarząd Dróg i Urząd Miasta odpowiadają za budowę dróg dla bielszczan. To, że Ratusz zaniedbał sprawę dostosowania dróg lokalnych do nowego układu i zapewnienia sprawnej komunikacji - to już inna historia...
Peter
2015-09-22 10:24:49
@ Inwestycje. Tak ratusz zaniedbał to fakt ale najbardziej boli, iż nie wykorzystał okazji jaką dała budowa ekspresówki...!!! Może chociaż ten ratusz przymierzyłby się do częściowej synchronizacji świateł, bo to też są kpiny żeby co 100 m na czerwonym stawać!!!
Jutro nastąpi otwarcie nowo wybudowanego pasa do jazdy na rolkach koło lotniska w Bielsku-Białej. Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Tomart s.c. oraz Wtórbet I. Koszt wyniósł 559 tys. zł.

Pas do jazdy na rolach poprowadzony został obok istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Zwardońskiej i Lotniczej, przy krawędzi lotniska. 3,5-metrowy pas oddzielony został od istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej opaską o szerokości 0,8 m. Dodatkowo wykonano dwie zatoki (na początku i końcu pasa do jazdy na rolkach) do zawracania wraz z miejscami odpoczynku i elementami małej architektury: stojakami na rowery, ławkami i koszami na śmieci.

---

To nie koniec inwestycji w pobliżu aleksandrowickiego lotniska. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie blisko 2,1-kilometrowego odcinka ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej i chodnika z kostki betonowej. Dzięki tej inwestycji cały teren lądowiska będzie opleciony chodnikiem i ścieżką rowerową. Nowy szlak komunikacyjny zostanie oświetlony i odgrodzony od płyty lotniska. W sąsiedztwie zostaną ustawione elementy małej architektury (ławki, kosze, stojaki rowerowe i altany). Całość będzie miała 5,8 metra szerokości w tym: ścieżka rowerowa - 3,0 m, chodnik - 2,0 m, opaska separująca - 0,8 m. Dodatkowo zaprojektowano 2 zatoki do zawracania wraz z miejscami do odpoczynku i elementami małej architektury: stojakami na rowery, ławkami, koszami na śmieci i wiatami.

Ścieżka i chodnik poprowadzone zostaną od ulicy Lotniczej ulicą Smolną, kolejno północną częścią lotniska, a następnie równolegle do ulicy Pieczarkowej z dowiązaniem do ulicy Zwardońskiej.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał czas do końca czerwca 2016 na wykonanie wszystkich prac. Planuje się jednak, że do końca listopada 2015 wykonane zostanie pierwsze 350 metrów ścieżki i chodnika (od ul. Lotniczej do 90-stopniowego zakrętu koło ogródków działkowych) wraz z pętlą do zawracania i miejscem do wypoczynku.

---------

Już wkrótce, po rozstrzygnięciu przetargu, rozpocznie się długo oczekiwana przebudowa Bulwarów Straceńskich. Jak do tej pory w ramach tej inwestycji wybudowano tylko trzy parkingi w sąsiedztwie Bulwarów. Teraz przyszła kolej na właściwe prace. Po przebudowie, która powinna się zakończyć po 10 miesiącach od dnia podpisania umowy z wykonawcą na terenie Bulwarów znajdą się:
- ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej o długości ok. 1,5 km
- ścieżka piesza o nawierzchni brukowanej o długości ok. 1,6 km
- 2 miejsca do grillowania z drewnianymi wiatami
- 2 boiska o nawierzchni poliuretanowej o pow. 613 m2 i 360 m2 (boisko wielofunkcyjne, boisko do siatkówki)
- 5 placów zabaw
- skate park
- 2 siłownie terenowe (w tym jedna z urządzeniami dla seniorów)
- stół do gry w szachy
- stół do gry w tenisa stołowego
- 3 zdroje uliczne
- natrysk w pobliżu boiska do siatkówki
- dwukondygnacyjny budynek sanitariatów publicznych wraz z pomieszczeniem Straży Miejskiej o pow. zabudowy 99,70 m2
- 2 prefabrykowane sanitariaty
- 7 placów rekreacyjnych z ławkami
- elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, obejmy drzew)

Teren Bulwarów zostanie oświetlony, zainstalowany zostanie tam również monitoring miejski.
Na tym etapie inwestycji nie powstanie zaznaczony na planie tor rowerowy w rejonie przecięcia z drogą ekspresową S69 oraz śmietnik i schody terenowe w ciągu ul. B. Śmiałego.

Szacowany koszt inwestycji to 7,3 mln zł.

---------

Od jakiegoś czasu trwa budowa górskich szlaków rowerowych w Cygańskim Lesie, na stokach Koziej Góry. Jest to jeden z projektów, który wygrał w II edycji Budżetu Obywatelskiego.

W ramach zadania stworzone zostaną 4 scieżki typu "singletrack" o szerokości do 1,00 m i łącznej długości
ok. 8885 m. Wszystkie trasy zaprojektowane są jako jednokierunkowe. Każda z tras charakteryzować się będzie inną długością i stopniem trudności:

a) trasa bardzo łatwa - długość ok. 935 m, nachylenie ok. 5%
b) trasa łatwa - długość ok. 4.200 m, nachylenie ok. 6,8%
c) trasa średnio-trudna - długość ok. 1.900 m, nachylenie ok. 11%
d) trasa trudna - długość ok. 1.850 m, nachylenie ok. 14%

Szlaki zjazdowe, jak i drogi podjazdowe mają być odpowiednio oznakowane (oznaczenia kierunku jazdy, miejsc niebezpiecznych, skrzyżowań, miejsc widokowych, wartościowych pod względem historycznym i przyrodniczym, tablice z regulaminem) - łącznie 208 tabliczek. Na trasach będzie obowiązywał bezwzględny zakaz wstępu turystów pieszych. W ramach budowy nie jest planowana wycinka drzew.

Koszt wykonania inwestycji to 430 tys. zł. Trasy powinny być gotowe najpóźniej na początku listopada 2015.

plany: materiały przetargowe

2015-08-18 | Dodaj komentarz
Adamsky
2015-08-19 11:41:32
Bardzo mnie to cieszy. Szczególnie trasa wokół lotniska W Aleksandrowicach. Ciekawe czy nie dałoby się zlokalizować w tej okolicy jakiegoś parkingu. Wiem, że zaraz będą komentarze, że wygodny jestem, ale na lotnisku bywam głównie w weekendy, a MZK wtenczas jeździ jak jeździ :). Bulwary też myślę, że będą fajne, czekam z niecierpliwością aż zobaczę efekty w realu :)
krytar
2015-08-25 23:24:50
a dałoby się zrezygnować z ogrodzeń przy tych ścieżkach wokoło lotniska? Teraz nie ma płotu i jest pięknie i czysto. Postawią płot i zaraz będzie obwieszony potarganymi bannerami.
inwestycje
2015-08-26 10:17:45
@krytar - Niestety nasze społeczeństwo ignoruje wszelkie oznaczenia dot. zakazu wchodzenia na płytę lotniska. Gdy nie ma płotu, bielszczanie masowo wchodzą na płytę - grając w piłkę, spacerując czy nawet urządzając grilla.
hehe
2015-09-01 11:31:58
to będzie taka inwestycja jak park słowackiego gdzie do dziś nie mogę znaleźć tych miejsc gdzie można się rozłożyć z kocem nie natrafiając na psie odchody i gdzie miały być piękne kwiaty, ścieżka rowerowa itp. Zrobią ścieżki i tyle i na tym się skończy.
MZ
2015-10-26 14:05:49
Właśnie o to chodzi, żeby inwestycje miasta były dla mieszkańców, żeby było gdzie grać w piłkę, urządzać grilla, spacerować, jeździć na rowerze, rolkach, wyprowadzić psa itp.
Komentarzy (7)

Z widokami na miasto

  

Parę dni temu otwarto wieżę widokową obok górnej stacji kolejki linowej na Szyndzielnię. Konstrukcja ma 18 metrów wysokości. Na szczycie wieży został przygotowany taras widokowy, na którym jednocześnie będzie mogło przebywać 30 osób. Przy dobrych warunkach atmosferycznych ze szczytu wieży będzie można zobaczyć nawet Tatry. Wejście na wieżę odbywa się przez kołowrotki liczące turystów, tak aby nie została przekroczona dopuszczalna liczba osób przebywających na tarasie. Wejście na wieżę jest biletowane - cena biletu normalnego to 3 zł, bilet ulgowy kosztuje 2 zł. Wieża czynna będzie tylko w czasie godzin otwarcia kolei linowej. Właścicielem wieży na Szyndzielni jest spółka miejska - ZIAD Bielsko-Biała S.A., właściciel Kolei Linowej Szyndzielnia. Plany budowy wieży widokowej w tym miejscu sięgają października 2009 roku, kiedy powstał pierwszy projekt.

Wieży nadano kuriozalną nazwę "ZIAD Tower", co do której mam nadzieję, że zostanie szybko zapomniana i nie zagości w świadomości bielszczan i turystów oraz na mapach turystycznych.

Dane techniczne wieży:
- ażurowa konstrukcja stalowa
- całkowity ciężar konstrukcji: ok. 30 ton
- wysokość platformy widokowej 18 m
- dopuszczalna ilość osób na wieży - 30
- liczba stopni 120
- liczba przęseł 12
- na platformie zainstalowano lunetę (powiększenie 25x) oraz kamerę

Mniej-więcej za rok powinna zakończyć się - będąca jeszcze w sferze planowania - inwestycja polegająca na modernizacji kolejki linowej na Szyndzielnię. Poza budynkami stacji oraz słupami pozostałe elementy kolejki (także wagoniki) mają zostać wymienione.

foto: ZIAD Bielsko-Biała

2015-08-18 | Dodaj komentarz
wapienica
2015-08-23 16:10:00
A ja jestem ciekaw na jakiej zasadzie kołowrotki rozpoznają czy przysługuje Ci ulgowy, czy normalny ;) Generalnie inwestycja na plus, coś się jednak dzieje w mieście ;)
bolo
2015-08-26 21:15:19
DZIAD TOWER :-)
Matrix
2015-08-26 21:16:23
Bilet kupujesz w kasie, więc ten kto ci sprzedaje bilet wie kto ulgowy, a kto normalny....
Soliter
2015-08-27 02:08:30
Za tę kretyńską nazwę jej autor winien z owej "tower" zlecieć. Zresztą w "Kronice Beskidzkiej" tłumaczyli, że "tower" jest krótsze niż "wieża" lub "wieża widokowa"...
inwestycje
2015-08-27 10:19:52
Ale mi argument, że słowo jest krótsze... Swoją drogą: w-i-e-ż-a - 5 liter / t-o-w-e-r - 5 liter. Cóż... u decydentów oprócz braku znajomości języka polskiego pokutuje również kiepskie obeznanie z podstawami matematyki. Chyba, że ktoś zapisywał wieża przez "rz" i wyszło mu 6 liter...
Angus
2015-08-30 19:56:20
Proponuję Ziadowi odtworzenie legendarnego tunelu Klimczok-Zamek Sułkowskich. Będzie atrakcja turystyczna na miarę Circus Cryvultus. Przy odrobinie inwencji podepnie się inwestycję pod projekty kolejowe i uzyska unijną dotację. By żyło się lepiej!
marcin
2015-08-31 21:44:31
Kasztelan tower of horror.
Komentarzy (5)

Co w drogach piszczy?

  

W ostatnim czasie ogłoszono kilka przetargów drogowych. Trzy z nich dotyczą wykonania dokumentacji projektowej, a jeden właściwej budowy.

Przetarg na remont ul. NMP Królowej Polski na odcinku od ul. Cieszyńskiej do ul. Sikornik

Już wkrótce rozpocznie się remont NMP Królowej Polski na odcinku od ul. Cieszyńskiej do ul. Sikornik. Prace polegać będą głównie na wymianie nawierzchni jezdni i chodnika na odcinku około 400 metrów.
Niedawno zakończył się remont sąsiedniego ciągu ulic: Sikornik i Rejtana.

Wykonawca będzie miał 70 dni od daty podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac budowlanych.


Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ciągu ulic Szerokiej i Czołgistów (od ul. Bystrzańskiej do ul. Pocztowej)

W ramach inwestycji powstanie:

- ścieżka rowerowa na całej długości
- jedno lub obustronne chodniki przy ulicy Czołgistów oraz obustronne chodniki przy ulicy Szerokiej
- rondo na skrzyżowaniu ulic Pszczelej i Czołgistów umożliwiające zawracanie autobusów
- zatoka autobusowa w pobliżu ATH
- miejsca postojowe przy ulicy Czołgistów

Inwestycja będzie realizowana w przyszłym roku - szacuje się, że koszt przebudowy samej ulicy Czołgistów wyniesie 3,9 mln zł.


Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ulic Dębowiec (ok. 735 m) i Łowieckiej (1730 m)

Inwestycja obejmować będzie:

- rozbudowę skrzyżowania ulicy Jeżynowej z ulicami Zwardońską/Antyczną/Pieczarkową i skrzyżowania ul. Jeżynowej z ulicą Łowiecką wraz z rozbudową ul. Jeżynowej na odcinku pomiędzy tymi skrzyżowaniami (na dł. ok. 90 m)
- rozbudowę skrzyżowań ulic Dębowiec/Skarpowa z ul. Łowiecką
- budowę zintegrowanych chodników i ścieżek rowerowych
- budowę oświetlenia ulicznego na całym odcinku ulic Dębowiec i Łowieckiej oraz na objętym projektem odcinku ul. Jeżynowej

Plan przebiegu ul. Dębowiec:

Przetarg na projekt rozbudowy ulicy Sobieskiego (od ul. Świętej Trójcy do ronda przy Placu Zwycięstwa)

Inwestycja obejmować będzie:

- przebudowę i rozbudowę jezdni ulicy Sobieskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Świętej Trójcy do ronda przy Placu Zwycięstwa, o długości ok. 715m i szerokości 6 m (lokalnie 7-7,5 m)
- remont nawierzchni jezdni i chodników ul. Listopadowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Modrzewskiego (dł. ok. 270m)
- remont, przebudowę i rozbudowę skrzyżowań ul. Sobieskiego z ulicami: Pułaskiego, Wita Stwosza, Solną, Moniuszki, Piotra Skargi, Wyspiańskiego, Listopadową i Kopernika
- budowę miejsc postojowych przy jezdni oraz peronów przystankowych przy ul. Sobieskiego
- remont i przebudowę chodników (o szerokości min. 2 metrów)
- stworzenie miejsc postojowych wzdłuż ulicy Sobieskiego

Ulica Sobieskiego ma otrzymać nową nawierzchnię bitumiczną. Projektant w porozumieniu z konserwatorem zabytków ma rozważyć zaprojektowanie nawierzchni jezdni z kostki granitowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Świętej Trójcy od skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego. Analogiczna sytuacja dotyczy ulicy Listopadowej od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Modrzewskiego. Przebudowany ma zostać również historyczny skwer w rejonie skrzyżowania z ul. Wita Stwosza. Niestety kosztem wyprofilowania drogi wykastrowany zostanie spory fragment tego urokliwego skweru w pobliżu zabytkowej Studnia Luschki z 1895 roku, włącznie z likwidacją drewnianych pergoli oraz częściowo innych elementów (schodków, murka, zieleńca). Warto przypomnieć, że skwer wraz ze studnią zostały gruntownie zmodernizowane w latach 2007-2008. Kolejny przykład stawiania asfaltu przed zielenią w centrum miasta...
Inwestycja będzie realizowana w przyszłym roku - szacuje się, że koszt wyniesie 3,4 mln zł.

plany: materiały przetargowe

2015-08-18 | Dodaj komentarz
wapienica
2015-08-23 16:14:28
Ulica Łowiecka i Dębowiec ze ścieżką rowerową to według mnie podstawa. Mam nadzieje, że projektant weźmie to sobie do serca..
Andrzej
2015-08-25 21:38:59
Kiedy ruszy remont ul. Wapienickiej i Antycznej?
Yanek
2015-09-14 10:34:29
Już skończyli Wapiennicką i Antyczną. Jedzie się jak po stole. Niesamowite.
Kris
2015-09-20 14:28:14
Ale po tygodniu jeżdżenia jak po stole partacze z Aqua wyrąbali koparką jebutną dziurę w nowiuteńkim asfalcie na Antycznej by dostać się do kładzionego w zeszłym roku rurociągu! To tuż obok progu zwalniającego.Teraz zasypali to kamieniem i cisza - takie partactwo powinno być przez MZD bezlitośnie karane a każde zapadnięcie skrupulatnie mierzone i stanowić podstawę do porawek przez kilka najbliźszych lat. Bo na pewno będzi się zapadać ajak mòwił mój stary majster budowlany " ziemia ti nie h... i od razu nie stwardnie" :-)
tuning090
2015-09-24 11:07:41
A co z ulicą Skarpową? Dal czego przy okazji rozbudowy Ulic Dębowiec i łowieckiej nikt nie pomysli o rozbudowie ulicy Skarpowej?

Informacje:


Napisz do mnie:
inwestycjebielsko(małpa)tlen.pl

inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2016
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[anlee]
Czy na ulicy Międzyrzeckiej, na odcinku od ulicy Cieszyńskiej do torów kolejowych zaplanowano kanalizację sanitarną?...
[Rob]
Oj z tym wyjazdem z pawilonów w centrum Wapienicy to projektant faktycznie się nie popisał....
[maras49]
Racja kolego! O łączniku, którym Pan wspomina tj. (ok. 500m) między Tańskiego - Regera czyli...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1674729
Newsów: 232
Komentarzy: 4409
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała