inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (35)

I znowu market...

  

Już wkrótce rozpoczną się prace przy budowie kolejnego, mam wrażenie zupełnie niepotrzebnego, centrum handlowego w Bielsku-Białej. Mowa tu o inwestycji pod jakże staropolską nazwą Retail Park, która powstanie przy Śródmiejskiej Obwodnicy Zachodniej, na osiedlu Karpackim, tuż przy przejściu podziemnym. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanego obiektu znajduje się już market Kaufland.

O inwestycji informowałem już dwukrotnie, prezentując m.in. wizualizacje i plan zagospodarowania terenu wokół centrum handlowego (zobacz 1), (zobacz 2).

Za budowę obiektu odpowiedzialna będzie firma Erbud S.A., która podpisała właśnie kontrakt na te prace. Umowa z inwestorem (Savia-Karpaty Sp. z o.o.) opiewa na kwotę 19,6 mln zł netto. Roboty budowlane mają zostać zrealizowane do końca października 2014 roku. Za opracowanie projektu odpowiedzialna była bielska spółka Gronner & Rączka Architekci.

W skład centrum handlowego wejdą dwa obiekty: wolnostojący supermarket Biedronka o powierzchni 1100 m2 oraz wielofunkcyjny obiekt handlowy o powierzchni około 5200 m2 mieszczący 10 lokali do wynajęcia. Na terenie znajdować się będzie parking na 230 samochodów. Całkowita powierzchnia handlowa ma wynieść około 6300 m2. Obiekty zbudowane zostaną na działce o powierzchni 22645 m2.

Dodatkowo, w ramach inwestycji korekcie ulegnie pobliski układ komunikacyjny - m.in. na skrzyżowaniu ulic Sosnkowskiego i Kowalskiej zbudowane zostanie rondo, wydłużone zostaną pasy lewoskrętów z al. Andersa w ul. Kolistą oraz w ul. Sosnkowskiego. Do centrum handlowego poprowadzone zostaną dwa nowe wjazdy - od strony ul. Sosnkowskiego oraz od strony ul. Kolistej.

2014-03-14 | Dodaj komentarz
plastuś
2014-03-14 19:19:09
Teren jest zaniedbały. Jeżeli jest ktoś chętny aby go uporządkować, dlaczego nie mają być w tym miejscu kolejne pawilony handlowe. Widocznie inwestorzy stwierdzili że Bielsku jest miejsce na markety. W planach jest jeszcze Merkury Market przy Warszawskiej, LIDL przy Partyzantów, Żywieckiej, Hałcnowskiej, ALDI przy Żywieckiej i niewiadomy market naprzeciwko budowanego stadionu.
knp
2014-03-14 19:22:44
prywatny interes więc mogą postawić co chcą, wszystko i tak zweryfikuje rynek, jeśli jest popyt to będą budować markety nadal, jeśli się skończy zaczną upadać słabsze, konkurencja jest zdrowa:) nikt o zdrowych zmysłach nie zainwestuje 20 kilku mln w coś co bedzie przynosić straty:) myślę że w bb powstanie jeszcze kilka marketów, a póki co mamy niestety za biedne społeczeństwo alby ktoś postawił jakiś prywatny basen albo jakieś centrum typowo rozrywkowe, to niestety nie zwróci się, w przeciwieństwie do marketów, jeszcze...
inwestycje
2014-03-14 19:45:53
@plastuś: owszem, byli chętni, aby ten teren uprzątnąć i zagospodarować zupełnie inaczej - polecam przeczytać: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2426.html
inwestycje
2014-03-14 19:54:12
@knp: w wielu gminach jakoś powstają inne, znacznie cenniejsze od kolejnej wylęgarni galerianek, obiekty; tylko w naszym mieście od kilkunastu lat jakoś żaden prywatny inwestor nie stworzył nic interesującego - może władze samorządowe nie chcą/nie potrafią ich przyciągnąć i zachęcić do inwestowania w B-B; polecam to rozważyć jesienią tego roku...
Andrzej
2014-03-14 20:07:35
@inwestycje Pełna zgoda. Zamiast inwestować w tkankę kulturalną po raz kolejny daje się zielone światło komercji.
Ra
2014-03-14 22:05:59
Z planów zniknęła karykatura placu zabaw.
inwestycje
2014-03-14 22:09:13
@Ra: a po czym oceniasz, że to karykatura placu zabaw? po niezbyt plastycznej wizualizacji?
Bielszczanin
2014-03-15 14:26:05
kolejny obcy moloch , który nie płaci podatków w Polsce, miejsca pracy za psie grosze, Polak to murzyn Europy , czy my nie potrafimy własnych marek promować ? szanować nasze ? gdzie się nie popatrzy to Lidl Biedronka Tesco itd kiedyś w Bielsku funkcjonowało mnóstwo lokalnych sklepów był wybór a dziś co jest ? chcesz się ubrać to nosisz same masówki ponad połowa Bielska ubrana jest w te same kurtki bluzy spodnie marki H&M lub C&A itd jednym słowem porażka na zakupy obecnie wolę jechać do np Pszczyny a zwłaszcza po buty przynajmniej bede sie choć trochę wyróżniał i wyglądał orginalnie na swój sposób dziękuję !
raf
2014-03-15 18:47:32
Jakie centrum handlowe, nie nazywajmy szamba perfumerią. Ot biedronka (niestety kolejna - to już plaga) i kilka butików w jednym budynku. Zawsze lepiej, że zagospodarowany jest kawałek terenu, który straszył, szkoda że w ten sposób. Na temat lokalizacji placu zabaw przy wyjątkowo ruchliwej ulic i skrzyżowaniu już się wypowiadałem, ale na placach zabaw i biedronach możliwości inwestycyjne się nie kończą.
iksek
2014-03-15 19:09:47
Siedze juz w Anglii kilka lat i mam troche inny punkt widzenia na jezyk i szczerze powiedziawszy nie wiem dlaczego w Polsce tak modne jest nazywanie firm po "zagranicznemu' zwlaszcza po angielsku. Jesli ktos mysli ze wzbudzi angielska nazwa wiecej szacunku to jest w bledzie. Chwala Biedronce ze nie nazywa sie ladybug!!! Jezyk polski jest fajny. Mam nadzieje ze "retail park" to tylko nazwa robocza.
iksek
2014-03-15 19:11:36
a architektonicznie budynek wyglada jak warsztat samochodowy - gigant
maras49
2014-03-15 20:03:43
Strasznie tanio odpuściło miasto inwestorom marketu - była okazja narzucić im większy zakres poprawy infrastruktury drogowej (rondko i dłuższy pas prawoskrętu to ochłap). Ja mam propozycję, aby sklepy "Biedronka" przemianować na "Stonka", raz że trochę podobne, dwa bo coraz ich więcej na bielskiej ziemi i pożytku niewiele :)
Matrix
2014-03-16 12:50:38
Na przeciwko Tesco i Castoramy zaczęła się budowa marketu budowlanego Merkury. Podobno ma być gotowy do końca roku. Polski kapitał - firma z Krosna. http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/26556/buduja-nowe-centrum-handlowena.
inwestycje
2014-03-16 12:57:20
@Matrix: z tego co wiem, to jedynie uzbrajanie terenu - jeszcze nie właściwa budowa
Matrix
2014-03-16 13:58:46
Portal Bielsko-Biała podaje co innego, w ogóle każda budowę zaczyna się do uzbrojenia terenu.
inwestycje
2014-03-16 14:04:18
Portal podaje co innego, ja mam inne informacje... Dlatego też nie piszę na blogu o rozpoczęciu budowy. Przypomnę, że w mediach było już wiele artykułów o rozpoczęciu np. budowy CH Koniczynka... / Wszystkie budowy zaczynają się od uzbrojenia terenu, ale z tego co wiem, obecnie prowadzona inwestycja to TYLKO uzbrojenie terenu.
inwestycje
2014-03-16 14:09:36
@Matrix: dla przykładu przedwczesne artykuły o rozpoczęciu budowy CH Koniczynka http://www.super-nowa.pl/art.php?i=11992 http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/328511,w-bielskubialej-powstana-dwa-nowe-centra-handlowe-zdjecia,id,t.html http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/ruszyly-prace-przygotowawcze-do-budowy-ch-koniczynka-w-bielsku-bialej,12643.html - czy budowa się wówczas rozpoczęła, śmiem wątpić / na blogu zamiast wzbudzać sensację wolę pisać o sprawdzonych i prawdziwych faktach
Matrix
2014-03-16 15:00:41
Koniczynka to była ściema bo nic nie budowali. A ten inwestor już zbroi teren. Nikt nie wydaje pieniędzy na układanie kanalizacji deszczowej tylko po to żeby odprowadzała wodę z łąki!! Tym bardziej, że Mercury Market jest właścicielem terenu i masz już market w Cieszynie. Ale nie kłócąc się wole poczekać do czasu jak już sytuacja będzie bardziej klarowna i jasna:):):) Szanuje bardzo @Inwestycje za ten blog więc lepiej poczekamy zobaczymy. A propo RETAIL PARK, czy ta nazwa jest już oficjalną nazwą tego centrum? Żyjemy w Polsce, a nie w Anglii!
inwestycje
2014-03-16 18:50:31
@Matrix: niekoniecznie zbrojenie terenu = budowa obiektu - teren uzbrojony znacznie łatwiej sprzedać... i za znacznie większe pieniądze / Retail Park to oficjalna nazwa
samar11
2014-03-17 12:37:38
no to kochani od dziś mieszkamy na takiej to a takiej "street" pod "number" - nie po polsku - ALE JAK BRZMI europejsko (śmiech na sali)...
do inwestycje
2014-03-17 16:48:24
Kto miałby to niby zbudować i jaka była forma finansowanie. Bo ja też mam kilka planów... Blog jest świetny, ale nawet tutaj jest sporo chciejstwa, za którym nic nie idzie. Może i w bielsku od kilkunastulat nie powstało coś co Ty uważasz za konieczne, ale też od nastu lat nie ma tu biedy... polecam podróż po Polsce.
inwestycje
2014-03-17 17:22:35
^^^ Kto? Prywatny inwestor za własne (z kredytu) pieniądze. Wiele takich inwestycji jest prowadzonych w wielu miastach - u nas oprócz deweloperki i marketów - niestety nie. / Mam wrażenie, że mylisz inwestycje publiczne z inwestycjami prywatnymi. Inwestycji publicznych było sporo. Można się z niektórymi zgadzać, z niektórymi nie, lecz na pewno nie powiem, ze się nic nie działo. Choć nie były to w wielu przypadkach inwestycje z mojej bajki. / Nie wiem, co ma tu poziom ubóstwa do rzeczy - są gminy biedniejsze i są gminy bogatsze.
Niewierny Tomasz
2014-03-18 16:44:41
Z kredytu powiadasz, a z czego będzie ten kredyt spłącał, skoro nie będzie na inwestycji zarabiał? Który bank daje takie kredyty, bo ja mam kilka pomysłów. A i poprosiłbym o wskazanie tego prywatnego inwestora. I do tego poproszę o przykłady inwestycji pro bono z innych miast. Stan skarbca ma dość duże znaczenie... bo te nikomu niepotrzebne markety podatki płacą. A z tych podatków miasto buduje choćby drogi. Przykład miasta, podobnej wielkości które może pochwalić się tak dużymi inwestycjami drogowymi?
inwestycje
2014-03-18 16:48:13
A gdzie napisałem, że te inwestycje mają być niedochodowe?
luke
2014-03-19 11:04:37
@plastuś: a powiedz mi gdzie dokładniej na Hałcnowskiej planowany jest Lidl??
Matrix
2014-03-19 18:29:25
Mercury Market już potwierdzone.... http://www.wiadomosci.bielsko.info/0,0,0,6246,0,nowy-market-przy-warszawskiej,artykul,serwis.html
inwestycje
2014-03-19 18:42:43
Jak na razie jest tam informacja o tym, że prowadzone są jedynie prace przy uzbrojeniu terenu oraz o tym, że planuje się budowę marketu.
Niewierny Tomasz
2014-03-20 17:44:02
To proszę mi powiedzieć, z czego będą czerpane dochody? "Projekt zagospodarowania terenu uwzględnia potrzeby lokalnej społeczności, mieszkańców trzynastotysięcznego osiedla mieszkaniowego. Będzie to także cenna propozycja dodatkowej rekreacji dla osób przyjeżdżających na pływalnię. Na tym terenie znajduje się góra ziemi po wykopach fundamentów bloków osiedlowych. Miejsce zostanie pomysłowo zaadoptowane na taras widokowy na szczycie oraz tor saneczkowy dla dzieci na zboczach górki. Centralną część działki zajmie plac zabaw otoczony żywopłotem z huśtawkami i zjeżdżalniami dla dzieci oraz skatepark dla młodzieży. Projekt przywiduje również rozległy trawnik do rodzinnych pikników czy leżakowania. Całość zostanie powiązana dróżkami spacerowymi z ławkami wśród zakomponowanych skupisk zieleni niskiej i wysokiej. Zielony zakątek będzie oświetlony latarniami. Na tym terenie znajduje się bardzo interesujący jar, który wraz z drzewami owocowymi po dawnym gospodarstwie rolnym stanowi cenny przyrodniczo fragment miasta, który będzie wykorzystany na ścieżkę dydaktyczną. Dzięki projektowi powstanie dla mieszkańców miejsce wypoczynku i rekreacji, w miejsce nieużytku, służącego tylko pijanym". Nie widzę tu, niczego co miałoby być dochodowe. Chyba, że to ma być płatne. Świetna inwestycja w mieście gdzie w ciągu 5 minut można być w lesie w górach. Nie odpowiedział Pan równiez na pozostałe pytania.
ja
2014-03-21 08:42:46
TESCO przy warszawskiej idzie do sprzedaży. Wiadomość z pierwszej ręki pracownicy dostali wypowiedzenia. Oferentami są podobno właściciele sieci LIDL i ALDII
2014-03-21 09:01:28
@ja: i co taki duży Lild albo Aldi będą na miejscu Tesco? Wątpię :)
Gumiś
2014-03-24 08:59:30
Dobra Tomaszku, masz całkowitą rację. Tylko hipermarkety oddziałują na rozwój miasta. Wszędzie gdzie jest tylko miejsce powinniśmy wybudować centra handlowe (bo płacą podatki!). żadne parki, biurowce, żaden przemysł ani finansowanie edukacji. Jedynie drogi, parkingi i supermarkety. Tego nam w mieście potrzeba.
Niewierny Tomasz
2014-03-24 23:11:21
Gumiś chyba za dużo wypiłeś gumijagód. Szkoły w tym mieście szkoły mają najlepsze wyniki w województwie (dane dostępne na stronach kuratorium w katowicach odpowiednio egzamin 6 klasa, gimnazjum, matura). Zobacz sobie Gumisiu jak one wyglądają. Wbrew barankom, którzy chcieli utrzymać status sprzed 20 lat. Miasto stworzyło spójny system i nie obniżając jakości zaoszczędziło trochę kasy. Chociaż w dalszym ciągu to największy wydatek z kasy miejskiej rocznie ok. 300 mln. Także Gumisiu za dużo soczku i pleciesz. Ale na koniec coś co absolutnie wskazuje to, że w sprawach w o których mówisz jesteś, jak by to powiedziała blondynka, zupełnym lajkonikiem. Powiedz mi od kiedy to miasto buduje biurowce i przemysł. Manhattan ci się marzy między trzeciego maja, a żywiecką? A powiedz mi Gumisiu kto będzie w tych biurowcach wynajmował powierzchnie IBM, Google czy Apple? Bo jak czegoś szukasz to sobie wejdź na jakikolwiek portal poświęcony nieruchomością, jest ich pełno.. Przemysłu Ci się zachciewa bo mało. Gumisiu pojeździj sobie po okolicy i sobie popatrz, a potem się zastanów gdzie jest miasto w Polsce podobnej wielkości z podobnym przemysłem. I podaj nam proszę ten przykład. Wiesz co to jest popyt i podaż? W zasadzie to pytanie powinno się skierować do wszystkich łącznie z twórcą tego bloga, który w momencie kiedy zadaje mu się pytania o szczegóły, jakoś traci rezon. Otóż drodzy marudzący rynek czyli poniekąd wy chcecie tych marketów, dlatego inwestorzy je budują. Bo wy tam pójdziecie i będziecie, ba robicie zakupy nawet w tej okropnej biedronce. Pewnie tam najczęściej. Toż przecież Jeronimo nie jest idiotą i nie budował by tylu sklepów gdyby nikt tam nie chodził. A wolny rynek, o którym mówili nasi dziadowie polega na tym, ze jak Panu administratorowi się marzy park to bierze ze skarpety kasę, kupuje działkę i buduje. Opowiadanie bajek o kredycie z banku na huśtawki dla dzieci to taka sama bujda jak Gumisie.
plastuś
2014-03-30 19:30:28
Teren na karpackim został ogrodzony. Wychodzi na to że niedługo pokaże się sprzęt.
inwestycje
2014-04-09 16:45:53
Wydano decyzję środowiskową dla Merkury Market przy Warszawskiej.
Ra
2014-04-22 22:29:05
@inwestycje (plac zabaw) Z wpisu z stycznia 2012 pamiętałem namiastkę placu zabaw w mało zachęcającym miejscu (ale wpis jest już niekompletny). Jedna huśtawka zamiast parku Jordanowskiego (kojarzy się to z poziomymi paskami zamiast mozaiki).

Zgodnie z hasłem z filmu S. Barei, jeszcze w tej dekadzie powinniśmy doczekać się skrócenia czasu przejazdu pociągów z Katowic do Bielska-Białej.

Jak informowałem blisko 3,5 roku temu (czytaj), rozważano trzy warianty rozbudowy linii kolejowej E65 przebiegającej przez Bielsko-Białą. PKP zdecydowały się na wariant 1, czyli na modernizację linii z dostosowaniem do maksymalnej prędkości 160 km/h dla składów osobowych (z krótkimi odcinkami z ograniczeniami prędkości). W ramach tego wariantu nieznacznie dostosowane mają zostać stacje na całej długości trasy (m.in. Bielsko-Biała Północ, Bielsko-Biała Główna).

Planowane prędkości na konkretnych fragmentach linii:

Obecnie przygotowywane jest Studium Wykonalności tej inwestycji dla kilku odcinków: Bielsko-Biała Lipnik - odgałęzienie na północy Czechowic-Dziedzic, odgałęzienie na północy Czechowic-Dziedzic - Tychy, Katowice - Katowice-Ligota oraz innych poza ciągiem Katowice - Bielsko-Biała.
Jeszcze we wrześniu tego roku ma zostać wydana decyzja środowiskowa, a w październiku 2015 decyzja lokalizacyjna. Studium Wykonalności powinno być gotowe do grudnia 2015. Po jego wykonaniu, w 2016 roku, PKP planuje ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu budowlanego, a następnie, po opracowaniu odpowiedniej dokumentacji - przetargu na budowę. Inwestycja będzie realizowana przy zaangażowaniu środków z Unii Europejskiej.

Na pozostałym odcinku E65, na odcinku od Bielska-Białej do granicy w Zwardoniu, do roku 2020 planuje się wykonanie jedynie mniejszych prac rewitalizacyjnych.

Po wykonaniu prac modernizacyjnych na całym odcinku Katowice - Bielsko-Biała, zgodnie z wyliczeniami podróż z między tymi ośrodkami (łącznie z postojami w Tychach, Pszczynie i Czechowicach-Dziedziach) składami Pendolino powinna trwać od 31 do 39 minut.

Ogólny przebieg linii kolejowej (wybrano wariant pomarańczowy):

Szczegółowy przebieg linii kolejowej w sąsiedztwie Bielska-Białej (wybrano wariant różowy):

2014-03-07 | Dodaj komentarz
Piotrek
2014-03-07 07:36:35
Przecież to nie jest realne bez zmiany trasy...
Filip
2014-03-07 11:54:07
PKP PLK wybrało wariant 1 (Vmax=160 km/h) z częściowym przystosowaniem pod Vmax=200 km/h na trasie Katowice - Zebrzydowice (głównie korekty łuków)
inwestycje
2014-03-07 12:50:23
@Filip: wieści o 200 km/h na na tym odcinku to były tylko krążące kiedyś nieoficjalne informacje
Filip
2014-03-07 13:06:33
Opcja wybrana przez PKP PLK czyli 1+ (moja nazwa) to załatwienie kilku "cięższych" spraw przy okazji modernizacji linii aby w kiedyś (jak będą pieniądze) było prościej/taniej zrobić Vmax=200 km/h. W miarę sensowne podejście PKP PLK.
inwestycje
2014-03-07 13:14:30
@Filip: z tego co mi wiadomo, we wrześniu 2010, gdy podejmowano decyzję o wyborze wariantu nic nie wspomniano o możliwości częściowej modernizacji w opcji "1+" / czy można wiedzieć, skąd takie dane? Pozdrawiam
Andrzej
2014-03-07 14:47:30
Dzięki piękne za info. Moje pytanie w tej sprawie brzmi: jak te "ambitne" plany modernizacyjne mają się do przebudowania stacji w tzw. węźle bielskim (BB Gl. i okoliczne stacje)? co z drugim torem od tunelu do stacji BB Lipnik. :-)
inwestycje
2014-03-07 15:35:11
@Andrzej: stacja Bielsko-Biała Główna ma być rozbudowana w kierunku północnym / co z drugim torem w tunelu - z tego co wiem, nic takiego się nie planuje
Filip
2014-03-07 23:28:24
@inwestycje Między Katowicami Ligotą a Tychami jest zaplanowana korekta łuku i przez to zmiana kilometrażu linii. Jest to część wariantu 2. Tak samo przeczytałem gdzieś (niestety dawno), że kilka stacji ma "dostać" przejścia podziemne i w ramach możliwości mają być likwidowane przejazdy w poziomie szyn. (Też elementy wariantu 2) Przyszłościowo ERTMS 1 albo 2. @Andrzej Drugi tor przez Tunel jest zupełnie nie potrzebny w tej chwili i nie zanosi się aby był. Plany modernizacyjne zależą tylko od PKP PLK i ich "widzi mi się". Według założeń wszystkie przystanki osobowe na terenie BB (Komorowice, Północ, Lipnik) otrzymają nowe perony (2) jednokrawędziowe tak aby tory były cały czas blisko siebie, mówiąc po ludzku. Po BB Północ będzie przesunięty w stronę Komorowic. Niestety plan przebudowy stacji BB Główna jest jakimś kosmosem. Za stacją jest Tunel w którym i tak trzeba zwolnić do 80 km/h a jakiś gostek wymyślił sobie, że Vmax przez stację będzie 160km/h / 200 km/h i przez to cała stacja jest dziwnie rozplanowana. Uważam, że UM powinien jako strona zadziałać w tej kwestii i "unormalnić" trochę ten projekt.
MK
2014-03-08 07:51:09
Czy ktoś wie, jaka inwestycja rozpoczęła się na ul. Warszawskiej obok ronda, na przeciwko Tesco i Castorama?
@Filip; @inwestycje
2014-03-08 08:16:17
Dzięki piękne, panowie! W takim razie po co była ta pseudo-modernizacja, zwana w nowomowie PLK "estetyzacją", peronów i przejścia podziemnego w stacji BB Gł., skoro za kilka lat i tak tę stację czeka gruntowna przebudowa?
Filip
2014-03-08 09:38:48
Ponieważ odcinek od Czechowic do Bielska Białej miał być tylko rewitalizowany (Vmax=120 km/h). Projekt budowlany jeszcze niczego nie oznacza. Zacząć się cieszyć będzie można dopiero po ogłoszeniu przetargu na budowę. Najpierw do zrobienia i tak pójdzie odcinek Katowice - Podg. Most Wisła.
Andrzej
2014-03-08 14:42:35
Dzięki! Co do odcinka Czechowice -Dziedzice -- Bielsko B. Komorowice - czy jest nadzieja na zwiększenie prędkości, bo to, co tam teraz się dzieje,woła o pomstę do nieba?
100% BB
2014-03-08 19:17:11
Modernizacja torów to jedna strona medalu. Kolejną przeszkoda w szybszym poruszaniu się pociągów jest problem rywalizacji przewoźników albo zwyczajny brak porozumienia gdzie długość jazdy pociągu sprowadza sie do tego, że jeden z pociagów musi długo oczekiwać na stacjach mijankach na ten jadący z przeciwka. Nie wszystkie trasy, szlaki kolejowe, posiadaja po dwa tory i niestety z tego powodu jeden przewoźnik musi liczyć na punktualność i dobra wolę innego. Te dwa warunki gdyby były spełnione spowodowałyby, że naprawde podróże koleją te krótkie i dalekobieżne nie byłby taką udreką dla pasażerów. Dlaczego dzisiaj taka Pogoria jedzie z Bielska-Białej do Gdyni w czasie 11.25 godz. A za niecały rok EIC Premium ( Pendolino ) pokoną tą samą trasę w ciągu 6.10 godzin, skoro dzisiejsze pociągi EIC mogą pędzić średnio 160 km/h?
Filip
2014-03-08 20:39:37
@Andrzej Po zimie pewnie przyjdzie czas na drobne prace na tym kawałku ale 120 km/h bym się nie spodziewał. Dopiero po modernizacji będzie tam 160 km/h, @100% BB Taka Pogoria tyle jedzie bo między innymi prowadzi wagon sypialny oraz jedzie inną trasą i zatrzymuje się też na mniejszych stacjach.
Andrzej
2014-03-09 16:45:11
@Filip Rozumiem. Co z planami stworzenia przystanku BB Teatr? Czy cos wiadomo w tej kwestii?
pasazer
2014-03-15 21:32:02
ten przystanek przy teatrze to powinien nazywac sie BB Centrum

Zarząd Gospodarki Miejskiej ogłosił przetarg na remont elewacji kamienicy przy ulicy Partyzantów 5. Budynek położony jest obok Placu Żwirki i Wigury, tuż przy przystanku autobusowym w stronę dworca PKP. Oprócz odnowienia elewacji, w ramach prac, wyremontowana zostanie klatka schodowa oraz wymieniona stolarka okienna i drzwiowa. Obecnie elewacja jest silnie zabrudzona i w złym stanie technicznym. Występuje również wiele ubytków elementów ozdobnych.

Kamienica powstała w latach 1890-1900. Elewacja frontowa obiektu stanowi doskonały przykład eklektyzmu, będąc jednocześnie typowym dla tamtego okresu przykładem kamienicy czynszowej. Zachowały się prawie wszystkie autentyczne detale architektoniczne, stanowiące o charakterze budynku (boniowanie, tympanony, kolumny, zdobne detale sztukatorskie). Elewacja tylna, znacznie skromniejsza, obecnie zasłonięta jest dobudowaną w późniejszych latach oficyną. Obiekt ma trzy kondygnacje nadziemne, dach dwuspadowy i poddasze. Budynek znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. Wewnątrz kamienicy zachowały się zabytkowe elementy wystroju, takie jak zdobne elementy klatki schodowej - balustrady, oryginalne kamienne schody.

Kolorystyka elewacji ustalona została na podstawie badań stratygraficznych.

Wykonawca będzie miał 5 miesięcy na wykonanie prac.
Otwarcie ofert cenowych nastąpi 20 marca 2014.

Ilustracje: materiały przetargowe / Studio Projektowe Vassiliy Karpov Kifistudio

2014-03-06 | Dodaj komentarz
mazan
2014-03-07 21:24:28
wow wow :000 wow
100% BB
2014-03-08 06:19:17
To jest probelm w naszym mieście, będzie jedna perełka obok starych, zaniedbanych budynków. Brakuje mi ciągłosci remontów w danym sektorze miasta. Po prawdzie nie wszystkie kamienice sa gminne, wiele z nich zapewne znajduje sie w rękach prywatnych ludzi, którzy nie kwapią się do remontów ( zawsze boli wydawanie pieniędzy na remonty). Dla mnie wazne jest aby zaczęły sie kompleksowe remonty w okolicach od dworca PKS i PKP w centrum miasta. Warszawska-3-go Maja w kierunku ul. Partyzantów . Wystarczy sobie wyobrazić jak wizualnie zmieni sie miasto kiedy właściciele budynków przy głownym trakcie w mieście zainwestują w remonty elewacji. Nie neguję remontów kamienic zwłaszcza od strony estetycznej, ale jak dla mnie mamy do czynienia z remontami punktowymi, a to tu, a to tam.... Z biedą doprowadzono do estetyzacji kompleksu budynków znajdujących sie przy palcu Św Mikołaja, ( a ile jeszcze pracy zostało na Rynku na Starówce.... ) ale to też trwało bardzo wiele lat. Pozostaje jeszcze taka jedna ruina obok schodów, która była zawstydzającą "wizytówką" miasta chociażby podczas uroczystości związanych powołaniem nowego biskupa djecezji bielsko-żywieckiej ( czyli ktoś w tym przpadku zawalił na całego ). Są takie rejony naszego miasta, które muszą być modernizowane w pierwszej kolejności. Probelmy skokowej, punktowej, rewitalizacji miasta ( bolączek i wad tego rodzaju działania ) są jedną z porażek urzedników miasta oraz zarządu ZGM-u od lat 90-tych XX wieku, kiedy zaczęto inwestować pieniądze w remonty kamienic w Bielsku-Białej.
Filip
2014-03-08 07:35:46
Przypuszczam, że nikt nie kwapi się remontować elewacji przy głównych ciągach bo po trzech/czterech latach po remoncie już są brudne ze spalin etc. >> Kamienica na przeciwko Hotelu President (ta zielona), Delicje, ...
taa
2014-03-08 18:30:50
Takie remonty są niestety kosztowne, jednakże konieczne, sytuacja finansowa miasta nie sprzyja renowacjom. Nie mozna tez zmuszac wlascicieli kamienic do remontów, jednakże mysle ze odnowione kamienice beda impulsem dla innych ;) Jednak musze zaznaczyc ze samo wyremontowanie kamienicy nic nie daje, jezeli w okolo jest brud i chaos. Proponowal bym aby powolac w miescie cos na styl biura upiekszania miasta, ktore zajelo by sie estetyka publicznych powierchnii, wtedy nawet stare elewacje gdzies gina. Mowie tutaj o dostosowaniu wystroju miasta do XXI wieku, pozbyciu sie chaosu, bylejakosci, i budowe chodnikow w miare na jeden wzor, usuniecie krzakow z centrum, czestsze czyszczenie ulic i pilnowanie robotnikow przy budowie drog i chodnikow bo to skandal ze wszystkie sa krzywe a drogi dziurawe. Pozdrawiam wszystkich troszczacych sie o Bielsko
100% BB
2014-03-08 18:59:09
Pragnę jednak przypomnieć, że nikt nikogo nie zmusza siłą czy groźbą do remontów elewacji budynków czy kamienic. Problem jest taki, że właściciele chcieliby tylko zarabiać, ale przychodzą czasy, że trzeba chociaz raz na 30-40 lat zainwestowac pieniądze ( unowocześniać, upiekszać ) w nieruchomości. Taki sam sproblem jest z naszym pierwszym Domem Handlowym Klimczok, gdzie od 2006 roku słysze jakie to zmiany zajdą jeśli chodzi o unowocześnienie tego obiektu. Mija już blisko 8 lat i jedynie odmalowano ten wielki blaszak żeby nikt nie powiedział, że stoi i straszy. A ile zarobili już tam pieniędzy od 89 roku ... . Poza tym w dobie rozwoju techniki i tego całego skoku cywilizacyjnego, dzisiaj są możliwości czyszczenia ( nowych elewacji ) kamienic, wiec jeśli tynk nie odpada, miasto czy właściciel prywatny powinni sie zainteresować jakie dzisiaj są rozwiązania, mozliwości utrzymania kamienicy i doprowadzenia jej do stanu zaraz po remonice bez użycia farby. Obok tej zielonej kamienicy przy Prezydencie, w latach 90-tych XX wieku wyromontowano jedną z pierwszych kamienic w mieście, tam gdzie kiedyś swoją siedzibę miało biuro podróży Orbis. Tak więc ten budynek jest idealnym na test wyczyszczenia kamienicy poprzez rozwiązania i nowinki techniczne. Nie trzeba co 5 czy 15 lat stawiac rusztowania i malować kamienicę od nowa. Rozwój, skok cywilizacyjny, daje nowe możliwości przedłużenia estetyki kamienicy. Ale pewnie znowu wszystko rozbije się o cenę, ale rowiązania zwłaszcza dla obiektów już wyremontowanych sa przygotowane. Pytanie czy bedą wykorzystane na razie w celach przetestowania na 1-2 budynkach, które kiedyś zostały poddane estetyzacji. Tutaj dobrym testem byłby tez obiekt Poczty Polskiej przy ulicy 1 Maja.
taa
2014-03-08 20:05:54
Niestety takich rzeczy można dokonac tylko na malym procencie kamienic, wiekszość ma już tak grubą warstwę smoły że pomoże jedynie remont. Ewentualnie mozna zrobic nawet prowizorkę, bez dbania o detale, czyli po prostu przejechac całą elewację farbą w jednym kolorze, chodzi mi o te kamienice mniej okazale ktore i tak nie czeka juz w najblizszej przyszlosci nic lepszego
samar11
2014-03-08 20:54:27
a czy czasami remont np.elewacji nie podnosi wartości obiektu a wiec i podatku oraz czynszu - tak pytam bo sie nie orientuję
100% BB
2014-03-10 15:02:07
Trudno aby oczyścić kamienice, przy użyciu nowoczenych technologii, które nie były remontowane na zewnątrz od 30-40 lat. Jednak sa w mieście takie elewacje, które były odnawiane pod koniec lat 90tych XX wieku albo zaraz na początku XXI wieku i tutaj jest możliwośc aby sprawdzieć na ile nowoczesne technologie są wstanie przywrócić blask elewacji która była odnowiona kilka, klilkanaście lat temu. Sa w meiście budynki na których to można sprawdzić ,pytanie dotyczy braku wiedzy w tym temacie czy znowu zbyt dużo pieniędzy do wydania.....
abc
2014-03-11 21:20:43
Staram się regularnie śledzić forum, ale może przegapiłem jakiś wątek.Ostatnio przechodziłem przez starówkę i widziałem, że trwa gruntowny remont kamienicy przy ulicy Celnej 10. Czy wie ktoś może, czy jest to "zwykły" remont, czy może jakaś konkretna inwestycja (biura, hotel, mieszkania itp.) i czy kamienica należy do miasta czy prywatnego właściela?

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na rozbudowę ulicy Kwiatkowskiego od Ronda Ofiar Katynia (skrzyżowanie z ulicą Grażyńskiego) do Ronda Narodowych Sił Zbrojnych (skrzyżowanie z ulicami Komorowicką i Czerwoną).

Prace na około 350-metrowym odcinku polegać będą głównie na wymianie konstrukcji nawierzchni ulicy, budowie dwóch zatok autobusowych, przebudowie chodników oraz „wyprostowaniu" wlotu na Rondo NSZ. W ramach prac przebudowany zostanie także most nad rzeką Białą, którego obecny stan techniczny nie jest dobry.

Całość prac ma zostać wykonana w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Otwarcie ofert cenowych nastąpi 12 lutego 2014.

plan: materiały przetargowe

2014-01-25 | Dodaj komentarz
maras49
2014-01-25 12:10:09
Sądzę, że ul. Cieszyńska to takie samo "peryferie" jak ul.Kwiatkowskiego, a jednak tutaj mogą być ronda i się sprawdzają. To czy przy Kwiatkowskiego wszystkie wloty do rond są w miarę równomiernie obciążone, nie oznacza, że na siłę musi się zmienić status Cieszyńskiej na główną przelotową (jak np. Krakowska). Myślę, że ul. Cieszyńska obsługuje większy ruch poprzeczny i ronda również by się sprawdziły. Być może zanudzam Was tymi rondami. Przepraszam i pozdrawiam.
Matrix
2014-01-25 14:13:45
Fajna sprawa ale dla mnie te ronda są już nie wydolne. Jak już remontować tą ulicą to można było by zrobić ronda turbinowe, a Kwiatkowskiego zrobić cztery pasy tak jak PCK.
Matrix
2014-01-25 14:17:57
A co z budową ronda Grażyńskiego/Mazańcowicka???
wapienica
2014-01-25 20:41:55
A ja się zastanawiam, jak będzie prowadzony ruch podczas remontu? Przecież ruch wahadłowy sparaliżuje tą część miasta i stworzą się gigantyczne korki! Według mnie są inne bardziej potrzebne remonty niż ten odcinek.
Darco
2014-01-26 10:25:56
Ul. Antyczna ( od lotniska do Wapienicy )...nie remontować tej ulicy, idealnie nadaje się do testowania traktorów.
Apel Man
2014-01-26 11:22:44
Apeluje do wszystkich mieszkancow I czytelnikow tego bloga! Zwracajcie uwage na ilość przejezdzajacych danymi odcinkami samochodow. Nie mowmy co nam sie wydaje zeby bylo najlepiej zrobic bez opierania sie o suche a potem przeanalizowane fakty. Zbalansujmy koszty do przyszlych efektow, uwzglesniajac koniecznie wyglad Inwestycjii.. Kolega matrix chce budowac 4 pasy, pojawiaja sie glosy o niewydolnosci. Miasto to nie jest droga przelotowa gdzie wszedzie dojezdza sie 100 km/h w dwie minuty a Bielsko to nie jest metropolia!
Apel man
2014-01-26 11:24:59
Zapomnialem dodac wers I zdrowym rozsadku I logice ktorej niektorym brakuje.
rowerzysta
2014-01-27 10:27:32
Skoro przebudowują most, to dlaczego nie poszerza go z jednej strony, aby zmiescic tam sciezke rowerowa? Byloby fajne przedluzenie od grazynskiego w kierunku komorowickiej. Miejsca jest dosc aby ja tam zbudowac. Ale oczywiscie w mzd nikt nie mysli, a wielkie towarzystwo cyklistow spi jak zwykle.
mazan
2014-01-27 21:03:35
Rozbudowa to chyba zbyt mocne słowo na ten remont.
martinibb
2014-01-29 12:36:54
@mazan - remont to remont, a rozbudowa to rozbudowa - odsyłam to ustawy o drogach publicznych:)
maras49
2014-02-05 16:47:18
Plan objazdów przebudowy w PDFie na stronie MZD: http://mzd.bielsko.pl/utrudnienia/public/show/37 - oj będzie bal... przepraszam tłok na drogach objazdowych
bbh
2014-02-05 22:07:33
Popieram kolege matrixa. Powinny byc cztery pasy . Mamysie rozwijac a bielsko znow cofa sie wstecz..
wapienica
2014-02-05 23:17:40
Remont będzie trwał 8 miesięcy? Nie róbmy sobie jaj.. w tej części miasta temont powinien trwać max 3 miesiące - myśle, że w takich przetargach oprócz ceny powinno być brane kryterium czasu oddania do użytku!
inwestycje
2014-02-06 00:11:45
@wapienica - do remontu idzie także most nad Białą, a tego tak szybko się nie da wykonać
wrc
2014-02-06 10:27:57
pod przyszłościowe rondo Mazańcowickiej i Grażyńskiego konieczne jest uregulowanie spraw własnościowych terenów pod skrzyżowaniem.
Angus
2014-02-06 11:33:14
A ja się zastanawiam, czy te wszystkie drogowe inwestycje robione są w oparciu o jakieś badania natężenia ruchu. Bo tak optycznie, to jakieś większe natężenie ruchu ogranicza się do godz. kilku godzin rannych i popołudniowych- gdy wszyscy jadą do i z pracy. Poza tym , w ciagu dnia pustka jak na wiejskiej ulicy - tak jest np. na niedawno oddanej PCK, niewiele lepiej na Żywieckiej, nawet 3 Maja i Piastowska luźna. Te kilka godzin wzmożonego ruchu w zupełnosci rozładowałaby normalne i logicznie funkcjonujaća komunikacja miejska i podmiejska.
samar11
2014-02-06 16:44:38
do powyżej - pamietam w latach siedemdziesiątych w BB było dużo firm róznego rodzaju , a godziny rozpoczynania pracy były od 5:30 do 8:00 żeby rozładować tłok w autobusach MZK. To była dyrektywa ówczesnych władz. Mało kto się o tym domyślał.
Angus
2014-02-06 17:25:55
Według prognoz demograficznych, do 2015 roku liczba mieszkańców Bielska-Białej spadnie do ok. 171 tys. osób, w 2020 do 168 tysięcy, aby w 2030 roku wynieść 156 tys. osób. Kto więc będzie podróżował tymi budowanymi teraz drogami?
Filip
2014-02-06 20:40:41
Ci co uciekli z miasta do wsi go okalających.
Bielszczanin
2014-02-07 08:57:36
na ulicy Grażyńskiego nie zrobiono ronda w Komorowicach , tak wiec już widzę te korki na tym skrzyżowaniu
Matrix
2014-02-08 17:37:09
Korki będą nieziemskie jak zamkną ten fragment ulicy. W tej części miasta jest tak dużo zakładów pracy, że zamknięcie PCK przy tym to pikuś (obym się mylił)...
Gumiś
2014-02-09 10:38:53
A po co tam dwupasmówka? Wystarczy tak jak jest. I nie wszyscy którzy "ubyli" z Bielska, "uciekli" do wsi okalających. Sam mam znajomych którzy obecnie albo mieszkają za granicą, albo w większych miastach, a bielszczanami byli ;)
ziomalbb
2014-02-09 15:06:52
A mnie się wydaje,że niektóre ronda są zrobione tylko i wyłącznie po to bo taka jest moda i nie zdają swojego zadania,np.ronda Spółdzielców i Jesionowa,Spółdzielców i Stawowa oraz Mazańcowicka i Katowicka
samar11
2014-02-10 12:23:50
@ziomalbb - ot tak sobie Waćpan stwierdziłeś?, może podasz co to znaczy że ronda nie spełniaja swoich zadań. Myślę,że uzasadnisz to technicznie i ruchowo. Faktem jest,że "wymyślono" je w UK pomysł do PL wszedł ok. połowy lat 90tych. Jakoś nie czytałem takich jak Pańskie "stwierdzeń" (no - poza malkontenctwem.
Matrix
2014-02-10 15:32:38
ziomalbb@ na jakich informacjach opierasz swoje tezy w sprawie ronda Mazańcowicka/Katowicka?? Kiedyś jak pracowałem w Komorowicach i były tam światła to korek sięgał aż za wiadukt na Warszwaskiej!!!
tsk
2014-02-11 16:33:42
Jaka firma wygrała przetarg na ocieplenie szkoły na Beskidzkim? Bo zauważyłem że prace już się zaczeły?
inwestycje
2014-02-11 22:31:59
@tsk: Niestety Beskid-Holding + Beskid VI...
samar11
2014-02-12 10:21:46
Dlaczego "niestety" - ja tam się cieszę , że na dłuuuugo zasłaniać będą rusztowaniami te nędzne elewacje....
inwestycje
2014-02-12 12:35:19
Niestety odnosiło się w stosunku do firmy, która wygrała przetarg.
Matrix
2014-02-12 16:26:56
Podobno w tym roku ma być przeprowadzony remont ulicy Spółdzielców. Wiadomo Inwestycje@ o jaki odcinek chodzi???
□□□
2014-02-15 16:44:26
Ronda na spoldziecow/stawowa i spoldzielcow/jesionowa sa zbedne, jedynie utrudniaja ruch autobusów
tratatata
2014-02-15 20:11:47
buah-'kierowca" sie odezwał
Matrix
2014-02-19 17:18:07
W magazynie Urzędu Miejskiego napisano, że w tym roku rozpocznie się przebudowa ulicy Zapora w Wapienicy.
inwestycje
2014-02-19 19:02:07
@Matrix: nic takiego nie napisano; w tym roku ma powstać jedynie krótki, tymczasowy fragment chodnika pomiędzy pętlą autobusową a parkingiem
Matrix
2014-02-19 20:19:16
@Inwestycje masz rację, za bardzo się pospieszyłem nie doczytując do końca tekstu A taką miałem nadzieje. Ale przy dzisiejszych finansach miasta lepsze to niż nic...
Yanek
2014-02-20 09:25:11
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie remontu tego odcinka. Cały ten ruch który przewala się tamtedy wpadnie do miasta i centrum stanie w miejscu. Zamiast wpierw zbudować jakąś alternatywę zmusza się ludzi do zmiany środków transportu na rower na przykład.
maras49
2014-02-20 20:21:22
Kolejne przesunięcie terminu S69 do Żywca: UWAGA ZMIANA TERMINU!! Nowy termin otwarcia ofert: w dniu 17.03.2014r. o godz. 11:15. Miejsce otwarcia ofert: w siedzibie Zamawiającego w Katowicach przy ul. Myśliwskiej 5, pok. nr 104. - jak tak dalej pójdzie to trasą pojedziemy w 2016 = nie pomoże Borucka w Wa-wie
Matrix
2014-03-06 17:57:05
Unieważniono przetarg na zaprojektowanie ulicy Warszawskiej!!! http://www.mzd.bielsko.pl/przetargi/42-%20informacja%20o%20uniewaznieniu.pdf Wynika z tego, że odstąpiono od modernizacji Warszawskiej, na rzecz nowych funduszy unijnych na ulicę Cieszyńską!
inwestycje
2014-03-06 17:59:37
@Matrix: wyjaśniam to w komentarzu pod odpowiednim wpisem (dotyczącym Warszawskiej, a nie Kwiatkowskiego)
Matrix
2014-03-06 17:59:56
I ulicę Międzyrzecką....
MK
2014-03-07 09:17:22
Na przebudowę ul. Warszawskiej mają być wydane środki pieniężne z budżetu województwa śląskiego wg najnowszej strategii rozwoju. Może to jest powodem unieważnienia przetargu ...
inwestycje
2014-03-07 10:26:50
@MK - nie tak do końca / inwestycja jest ujęta nie w strategii województwa śląskiego, lecz w mandacie negocjacyjnym - a tam są zapisane inwestycje realizowane z budżetu krajowego (i unijnego)
Radway
2014-03-12 21:50:03
Przetarg wygrała firma z Bielska - Most-Bud E. Klimczak.
maras49
2014-03-19 18:33:34
no proszę - Mostmar padł a p.Eugeniusz spokojnie będzie dalej budować mosty. Pogratulować. a prawie w tym samym czasie zaczynali.
maras49
2014-04-01 16:34:17
i chyba dopiero w poniedziałek 14 rozpoczną - no tak - robotę na 6-7 mcy rozpocząć w pn Wielkiego tygodnia i na święta objazdy !? Toż już można by przesunąć o 1 tydzień i 22-go zacząć (zamknąć drogę i most). Pewnie sie boja, że nie zdążą przed zimą, która w tym roku może być dużo wcześniej.
Yanek
2014-04-15 09:05:40
Już się zaczął przewidziany dramat, wczoraj byl jeden wielki korek w mieście, ulice Komorowicka i Legionów zakorkowane, Komorowice też, na dodatek jakiś geniusz postawił światła przed mostem i za mostem w Komorowicach, co spowodowało korki kilometrowe, BRAWO!!!!
W 2011 i 2012 roku informowałem (czytaj1, czytaj2, czytaj3, czytaj4) o planach przebudowy ulicy Cieszyńskiej oraz o prowadzonych konsultacjach społecznych w tej sprawie. Po stworzeniu koncepcji projektowej i przeanalizowaniu pierwotnie dwóch, a potem trzech wariantów drogi i wybraniu wariantu III, przyszedł czas na wykonanie szczegółowej dokumentacji - m.in. projektów budowlanego i wykonawczego. Projektant wybrany w ogłoszonym właśnie postępowaniu przetargowym będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy na zakończenie prac. Otwarcie ofert cenowych nastąpi 26 lutego 2014.

Niezwykle interesujący jest sposób zapewnienia finansowania samej przebudowy ul. Cieszyńskiej. Droga ta obecnie ma status powiatowej, co powoduje, że miasto nie miałoby możliwości starania się o dofinansowanie ze środków unijnych - w nowej perspektywie 2014-2020 Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie przewiduje wsparcia dla dróg lokalnych. Ratusz nie byłby w stanie sfinansować jednak tak rozległej inwestycji wyłącznie z własnych środków, dlatego rozważa się zastosowanie pewnego „fortelu" - mianowicie, planuje się podniesienie kategorii drogi z powiatowej na wojewódzką. W przypadku dróg wojewódzkich, dofinansowanie z UE jest już możliwe. Jeśli ta administracyjna sztuczka się uda, i jeśli projekt przebudowy ul. Cieszyńskiej otrzyma dofinansowanie, istnieje szansa na ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych już w pierwszej połowie 2016 roku, po zakończeniu prac projektowych. W takim przypadku budowa trwałaby od drugiej połowy 2016 roku do końca 2018 roku.

W ramach przebudowy drogi, oprócz głównego ciągu zmienić ma się także cały układ komunikacyjny w sąsiedztwie ulicy Cieszyńskiej - m.in. powstaną drogi serwisowe wzdłuż ul. Cieszyńskiej oraz zbudowane będą nowe drogi w sąsiedztwie inwestycji.

Całość prac budowlanych polegać ma m.in. na:
- przebudowie ul. Cieszyńskiej o długości ok. 3,5 km od okolic skrzyżowania ulic Szarotki/Stawowa/Cieszyńska do granicy miasta
- budowie dróg serwisowych równoległych do ul. Cieszyńskiej
- budowie nowej drogi wjazdowej na teren Aeroklubu
- rozbudowie ul. Tańskiego od skrzyżowania z ul. Św. Pawła do skrzyżowania ulic Cieszyńskiej i Wapienickiej, wraz z podłączeniem do projektowanych ulic serwisowych i istniejącej ul. Zapłocie Duże
- rozbudowie ul. Regera od ul. Cieszyńskiej (o długości ok. 220 m), wraz z włączeniem ulicy serwisowej
- rozbudowie ul. Międzyrzeckiej z nowym włączeniem od projektowanej ul. Regera do kościoła (o długości ok. 400 m)
- połączeniu ulicy serwisowej i rozbudowie ul. Dzwonkowej z połączeniem z ulicą Przy Torach
- budowie krótkiego odcinka ul. Nowogościnnej, służącego tymczasowo jako pętla do zawracania
- zamknięciu niektórych istniejących skrzyżowań oraz przebudowie skrzyżowań: Cieszyńska/Szarotki/Stawowa (likwidacja ronda - instalacja sygnalizacji świetlnej), Cieszyńska/Skrzydlewskiego, Cieszyńska/Nowogościnna, Cieszyńska/Wapienicka/przedłużenie Tańskiego, Cieszyńska/Jaworzańska/Regera po nowym śladzie, Cieszyńska/Międzyrzecka po nowym śladzie, Cieszyńska/Średnia
- przebudowie istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych oraz zamknięciu niektórych istniejących zjazdów
- budowie dwóch przejść podziemnych w rejonie skrzyżowania z ulicami Smolną oraz Trzech Diamentów
- przebudowie przejścia podziemnego w rejonie ulicy Jaworzańskiej
- przebudowie/budowie zatok autobusowych
- rozbudowie obustronnych chodników
- budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Cieszyńskiej wraz z połączeniem jej do istniejących i projektowanych ścieżek rowerowych w obrębie ulicy Cieszyńskiej
- rozbudowie istniejących obiektów inżynierskich (mostu na potoku Wapienickim i przepustów)
- budowie ekranów akustycznych
- przebudowie/budowie sieci teletechnicznych
- instalacji sygnalizacji świetlnych
- wyburzeniu budynków kolidujących z nową infrastrukturą drogową

Ulica Cieszyńska po przebudowie zyska klasę G 2/2 - drogi głównej z dwoma jezdniami (każda po dwa pasy ruchu), o nośności 115 kN. Szerokość jezdni wyniesie 7 m (2 pasy po 3,5 m), z pasem dzielącym 2,0-3,5 m. Po dwóch stronach drogi wybudowane zostaną chodniki o szerokości od 1,5 do 3,0 m. Po południowej stronie wytyczona zostanie ścieżka rowerowa o szerokości 2-3 m.
Drogi serwisowe będą wybudowane w klasie Z 1/1 - dróg zbiorczych, jednokierunkowych, o szerokości 4 m i nośności 115 kN.

Wariant 3 (uwaga, duże pliki; na słabszych komputerach nie otworzą się z poziomu przeglądarki internetowej - należy zapisać je dysku):

2014-01-17 | Dodaj komentarz
Remik'S
2014-01-17 22:36:21
Prawde mowiac jestem w pewniej czesci przeciwny tej drodze, a mianowicie poszerzeniu jej do 2x2... jakos nie widze sensu... bo przeciez jest to przedluzenie ul. Piatowskiej, ktora ma jednak jeden pas... Poza tym jak widze ile trzeba by bylo tak piknych drzew sciac :-( i postawic ekrany na znacznej dlugosci... ehh... Najpierw trfzeba by bylo zajac sie przedluzeniem po nowym sladzie ul. Miedzyrzeckiej do Cieszynskiej (z budowia wiaduktu) i przebudowa skrzyzowan do ul. Regera... bo chyba to jest jedyne miejsce ktore tak faktycznie psuje cala komunikacje na Cieszynskiej... a pozniej zobaczyc czy drugi pas jest faktycznie potrzebny... bo jak na moje oko, to jakby nie Wapienica, to droga jest wystarczajaco przejazdna... a drugi pas zwiekszy tylko ilosc wariatow w terenie zabudowanym...
Filip
2014-01-17 23:43:58
Duży + za przejścia podziemne. Kilka uwag. Najważniejsza - Cieszyńska stanie się bardzo powyginana czasami jest to bardzo niebezpieczne. Szkoda likwidowanego ronda na skrzyżowaniu Cieszyńskiej/Stawowej/Szarotki, strefa wyłączona z ruchu pomiędzy Podchorążych/Saperów utrudni ruch, to samo między Skrzydlewskiego i Spółdzielców, dajmy więcej miejsca na włączanie się do ruchu np. autobusów, Smolna-Szarotki to samo. Takich przykładów jest kilka. Nie rozumiem sztucznego zwężania jezdni. Pętla przy lotnisku idzie w zapomnienie? Dobrze widzę, że Regera nie będzie można skręcić w Cieszyńską w stronę centrum? Na koniec taka luźna propozycja. Może zrobić 70 km/h tam gdzie są zbiorcze?
bialanin
2014-01-18 11:24:00
Kolejny przykład niepotrzebnej gigantomanii. Przebudowa Warszawskiej za 100 milionów a teraz to. I to w sytuacji, gdy mamy już sensowny układ obwodnic. W obu wypadkach wystarczy porządny remont i punktowe przebudowy, za wielokrotnie mniejsze pieniądze. W planowaniu dominuje myślenie z połowy dwudziestego wieku, gdzie ułatwiano samochodom wjazd do centrum. Najlepszy przykład to przejścia podziemne dla pieszych, w urbanistyce traktowane jako relikt. Pytam się gdzie jakiekolwiek nowe zamierzenia z zakresu komunikacji zbiorowej, gdzie próby uspokojenia ruchu samochodowego w śródmieściu, gdzie przemyślana polityka transportowa? Rządzącym miastem dziadkom wydaje się że od epoki Gierka nic się nie zmieniło...
detsamis
2014-01-18 13:39:00
Poszerzenie tej drogi wraz z budową zatok autobusowych jest konieczne, ale czy 4 pasy to już śmiem wątpić. Podejrzewam, że ofekt końcowy i tak będzie nieco inny, bo na papierze wszystko wyglada ladnie, a rzeczywistosc przyniesie co innego. Ciekawe czy w przyszlosci planuje sie poszerzenie piastowskiej do 4 pasow, bo teoretycznie jest miejsce.
maras49
2014-01-18 16:18:15
Panowie(i Panie). O czteropasmowej(2x2) ul.Cieszyńskiej mówiono już w 1974 roku jeszcze w ODIM-ie (jeśli ktoś pamięta taka instytucję). I tu nie chodzi o to, że to ma być "wielkie" jak ktoś tu pisze. W 1974 na 1000 mieszkańców przypadały 3 może 5 samochodów, dziś to chyba 300. Wówczas mamusie lamentowały jak tu samo dziecko posłać do szkoły jak taki ruch na ulicy. A dziś. Gdyby nie przejścia podziemne, kładki czy uporzadkowanie ruchu pieszych przez ulice ile byłoby nieszczęść. Uspokojenie ruchu samochodów - co to oznacza - bo dla mnie np. znak zakaz do 30 km/h i co to da - mało kto to przestrzega. Jeśli rozwój komunikacji (ogólnie ją nazywając) jest nieuchronny to są dwa wyjścia: rozbudowa dróg temu służących lub zamykanie dla ruchu. Są jakieś inne pomysły. Rzecz jasna poszedłem na skróty ale coś w tym jest.
jaro
2014-01-18 16:29:50
Uważam , iż poszerzenie ulicy Cieszyńskiej to sprawa priorytetowa dla miasta. Można się , oczywiście , spierać co do szczegółów. Natomiast w sensie ogólnym jest to niesamowicie ważna sprawa. Przede wszystkim jest to ulica gdzie występuje bardzo duże natężenie ruchu. Jest to ulica która obsługuje ruch z conajmniej kilku dzielnic Bielska-Białej plus auta ,busy i autobusy relacji Skoczów , Cieszyn itd. Nie rozumiem wypowiedzi ludzi którzy mają przyciasne myślenie. Że dobrze jest jak jest. To poszerzenie miałoby dobry wpływ na rozwój tej części miasta a także byłoby to dobre na długie lata. Kolejnym plusem byoby to iż byłby lepszy dojazd do lotniska, czyli lepsze możliwości do rozwoju firm (też średnich i może małych ale prężnych).
Filip
2014-01-18 16:37:23
Może zamiast aż tak dużej wycinki, zrobić zwykłe 2x2 albo 2x1 + dwie pojedyncze zbiorcze?
Matrix
2014-01-18 16:44:08
Ta przebudowa Cieszyńskiej to jakaś abstrakcja Pana Walusia i reszty świty. Drogę ekspresową już do Cieszyna mamy druga nam nie potrzebna!!!! Nie wystarczy poszerzyć tak jak odcinek od Hulanki do Ronda Niemena(bez pasa zieleni). A rondo Niemena zrobić turbinowe i resztę skrzyżowań też turbinowych??? Główne przebudowa powinna się zacząć od przebudowy centrum Wapienicy. Wiele razy pisałem tu na forum, że większość korków to trzy skrzyżowania w centrum.
maras49
2014-01-18 16:58:23
Jeśli chodzi o rondo to jestem oboma rekami (i nogami) za @Matrix, poszerzenie do 14m = 4 pasy po 3,5 m - o niczym innym tutaj sie nie pisze - i tez uważam to za właściwe. Pozdrawiam.
olo
2014-01-18 18:14:21
budowia ekranów akustycznych.... debilne zachłuśnięcie się niby dobrem mieszkańców.owszem tak gdzie stoi dom w odległości do 50m ok... ale reszta ? trasa ychy jakbyś jechał w tunelu, trasa Cieszyn ekrany pokrywaja pola i zagajniki - za 80mlm złotych dodatkowe... kto to będzie malował i remontował za 10-15 lat? tak jak w czechowidach na dk1? co piaskowali słupy razem ze szkłem? i pomalowali na odpier.. tak że rdza wyszła po roku? ekrany to zachłyśnięcie się ,,pseudo-nowoczesnością'' i nabijanie kasy... po co okrany na krakowska-obwodnica od strony przedszkola??? obudowali przedszkole które 30 lat miało obok siebie ulice krakowską...
inwestycje
2014-01-18 18:36:46
@Matrix @maras49 według analiz projektanta rondo w tym miejscu byłoby mniej przepustowe niż skrzyżowanie ze światłami
maras49
2014-01-18 19:38:33
@inwestycje. Być może ze ten projektant wybrany zresztą przez MZD tak policzył. Znamienne, że taki sam projektant np. w Rybniku "zdecydował" o ponad 30 rondach różnej geometrii. Myślę, że ruch pojazdów w tym mieście nie odbiega znacznie od naszego. Nie słyszałem o korkach w tym mieście, a mam tam rodzinę. Pozdrawiam. P.S. Posłałem maila. Nie wiem czy doszedł.
bialanin
2014-01-18 19:48:25
do jaro/ Przyciasne myślenie to jest twoje. Pokaż mi jeden przykład, że rozbudowa układu komunikacyjnego bez innych działań (komunikacja zbiorowa, rowery, strefy uspokojonego ruchu w centrum) dała jakąkolwiek ulgę mieszkańcom miasta? A u nas (i u ciebie osobiście) dominuje myślenie, że jak się poszerzy drogę to od tego będzie lepiej. Nie będzie, będzie większy ruch na Cieszyńskiej niż do tej pory (po co się pchać na obwodnicę jak masz taką samą drogę w mieście), więcej samochodów wjedzie do centrum (którego już nie przebudujesz, bo jak), samochody będą jeździć szybciej (nie dostawcze na lotnisko tylko stare golfy z łysymi z Beskidzkiego). Na odcinku od ronda Niemena do Wapienicy są potrzebne tylko pasy do skrętu, zatoki autobusowe i ścieżka rowerowa, natomiast solidnej przebudowy wymaga centrum Wapienicy, bo to tam tworzą się korki. Nie trzeba żadnych pasów zieleni (zamiast tego lepiej nie wycinać setek drzew wzdłuż drogi), dróg serwisowych itp. Ten sam efekt za dwa-trzy razy mniejsze pieniądze! Nie zmieniam zdania, myślenie jak za Gierka. Pokaż mi jaro jeden kraj na zachód od nas, który buduje jeszcze podziemne przejścia dla pieszych w centrum miasta! Ale nie, u nas to jest ciągle "nowoczesne", jak 50 lat temu. Musimy powtórzyc wszystkie błędy zachodu za własnej skórze, bo jakos nie widać żeby się ktoś uczył od mądrzejszych
Matrix
2014-01-18 20:14:24
@Inwestycje pamiętaj, że projektanci w naszym mieście dużo razy się pomylili, a podobno są inżynierami:) Wystarczyła by przebudowa tylko Wapienicy według tego projektu razem z Tańskiego, Regera i Międzyrzecką. A resztę ulicy zrobić jak Żywiecką w Mikuszowicach z lewo i prawo skrętami i zatokami autobusowymi. No i nowa droga dojazdowa do lotniska to też duży plus. Ps. Ja mieszkam na Wojska Polskiego i nie widzi mi się mieć autostrady pod oknami, lepiej jak przeznaczą te pieniądze no budowę Nowopiekarskiej do Wapienicy do byłby lepszy pomysł wykorzystania pięniędzy!!!
aniol
2014-01-18 21:46:59
Cały problem cieszynskiej rozpoczął się od S1 wcześniej z dwupasmówki był zjazd nawet do tzw.wólki dolnej po przebudowie ruch lokalny przeniósł się na cieszyńską.Korki tworzą się przez nie wydolne skrzyżowania ze światłami w Wapienicy.wystarczy wybudować dwa ronda lub jedno i korki znikną,nie ma potrzeby budowania 2x2 plus drogi zbiorcze.Już podczas rozbudowy S1 wiedziałem że Cieszyńska zakorkuje się poprzez zwiekszenie ilości pojzdów.Rozsądne przebudowanie centrum Wapienicy rozwiąże problem.
Martrix
2014-01-18 23:36:01
Zgadzam się z Aniołem....:)
2014-01-19 11:09:09
Ja też się zgadzam z @Anioł + uwaga @Matrix = szerokość taka jak od Hulanki do ronda Niemena (i na miłość boską zostawcie rondo).
KrisBB
2014-01-19 18:35:44
również zgadzam się z przedmówcami - a może zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na drogi dojazdowe, bo aktualnie w większości są w opłakanym stanie (jeżdżę często: wapienicka - antyczna - jeżynowa - łowiecka i to jest dramat...). Z Łowieckiej generalnie albo trzeba jechać wzdłuż lotniska po bujakach, albo właśnie na wapienicką gdzie jest masakra...
SB
2014-01-20 00:28:32
Podobno przy tej przebudowie mają zlikwidować przejazd kolejowy na ulicy Ciżemki (będzie wtedy ulica ślepą). Podobno mato związek z wiaduktem kolejowym na Międzyrzeckiej i wynika z jakiś przepisów. Czy ktoś wie więcej na ten temat?
Samotnik
2014-01-20 09:47:27
To jest autostrada przez miasto, podczas gdy równolegle, kilometr dalej, znajduje się obwodnica w standardzie drogi ekspresowej. Myślałem, że clue to zrobienie sensownego łącznika z tą drogą ekspresową (co nie jest trudne), a nie robienie ludziom sześciu (wliczając drogi zbiorcze) pasów pod oknami. Pomysł absurdalny. Morze asfaltu, betonu i ekranów przeciwhałasowych. Może byłby uzasadniony, gdyby to było centrum Moskwy albo Los Angeles, a nie peryferyjna dzielnica małego miasta, gdzie korki tworzą się wyłącznie przez kombinację trzech niewydolnych skrzyżowań w centrum Wapienicy.
jaro
2014-01-20 12:46:49
@ bialanin. Nie twierdzę ,że poszerzenie ulicy Cieszyńskiej do czterech pasów jest panaceum na wszystkie problemy komunikacyjne w tym rejonie. Natomiast nieposzerzenie tej ulicy spowoduje ,że inne działania będą tylko zmianami kosmetycznymi z uwagi na bardzo duży ruch. Jak widać mylne jest myślenie u wielu ludzi ,że jak jest ekspresówka na Cieszyn to już nie potrzeba poszerzać ważnej ulicy dla dużej części miasta która jest zatłoczona. Tak ciężko to zrozumieć ?
mzd robi zle
2014-01-20 15:06:16
Jak patrze na to co wyprawia Walus z ekipa to otwiera mi sie noz w kieszeni. Najlepiej wszystko zabetonowac, zalac asfaltem, powycinac drzewa, nastawiac ekranow, barirek, slupkow i bog wie co jeszcze.
100% BB
2014-01-20 16:03:54
Nie ma co gdybać tylko inwestowac póki jeszcze są pieniądze. Pierwsze drzewa w rejonie Lotniska już ida po piłę, mało tego o przbudowie Cieszyńskiej mówiło sie już od dawna już chyba za 20 lat temu, zresztą jakby już od dawna trwały pod to przygotowania problemem były pieniądze, a raczej ich brak. Ten temat był wałkowany już wielokrotnie, plany, projekty, faktycznie każdy może miec swoje zdanie. Ale tak jak w przypadku przebudowy PCK tak co do ul. Cieszyńskiej, plany tej inwestycji nie powstały wczoraj czy dwa lata temu. To są plany które uraleniają się dopiero teraz kiedy Bruksela sypie groszem.
Matrix
2014-01-20 16:09:27
100%BB to była wizja,a plany i projekt to dopiero będą zaprojektowane po przetargu. A PCK to w ogóle inna bajka, to była rozpoczęta inwestycja, która stała w miejscu przez 20 lat...
maras49
2014-01-20 18:16:52
Dyskusja zaczyna się przeradzać w "poszerzać czy nie poszerzać". Większość jest za poszerzaniem, ale tu znowu są zdania podzielone. Jeśli przedstawiona tu koncepcja została zatwierdzona, odbyły się konsultacje z mieszkańcami czy innymi "ciałami" osiedlowymi to myślę, że musztarda po obiedzie. Pozostaje tylko pytanie, czy jeśli dziś nie ma ekranów to czy one w ogóle są potrzebne. A może już zasadzić szybko rosnące drzewa w odpowiednich miejscach. Brzmi to dość groteskowo, ale tunel ekranowy o wysokości chyba 5 m będzie "szumiącą rurą" no i szpecić okolice. Pozdrawiam.
Matrix
2014-01-20 19:50:08
Ekranów może być mało dlatego, że zmieniły się przepisy związane z dopuszczalną normą hałasu(bo poprzednie były absurdalne). I nie wiem przypadkiem czy w centrum miast z powodu i tak dużego hałasu te normy nie są mniejsze????
mazan
2014-01-20 20:24:17
Autostrada Wapiennica na całego. Ekrany naniesione na planie i jest ich masakryczna ilość. Może MZD jeszcze pójdzie po rozum do głowy i zrewiduje te plany z nowymi przepisami. Do tego masa skrzyżowań z sygnalizacją, przejścia podziemne. Wygląda to jak PRLowska aleja na śląskim osiedlu.
Matrix
2014-01-20 22:09:58
Pytanie do @Inwestycje, a pro po ulicy Spółdzielców. Podobno w tym roku ma być remontowana. A wiadomo jaki fragment i w jakim przekroju będzie remont???
Samotnik
2014-01-21 10:48:52
Wyobraziłem sobie też te mega-hiper-korki przez te dwa i pół roku budowy... Suma opóźnień pojazdów wygenerowanych w ten sposób zrównoważy zapewne następne 20 lat funkcjonowania dotychczasowego układu ul. Cieszyńskiej...
Matrix
2014-01-21 11:54:05
Jestem ciekaw, że wszyscy na spotkaniach z MZD tak ochoczo zgodzili się , żeby zabrać nim połowę działki i zamiast ogródka mieć 6 pasów asfaltu???
Matrix
2014-01-21 12:04:04
Zamontowano rejestrator przejeżdżania na czerwonym świetle na skrzyżowaniu przy dworcu: http://www.wiadomosci.bielsko.info/0,0,0,5919,0,rejestrator-na-ulicy-warszawskiej,artykul,serwis.html
martinibb
2014-01-21 12:56:03
W końcu trzeba jakoś uzbierać kasę na te dwie przebudowy;)
Matrix
2014-01-21 13:24:08
Akurat w tym miejscu fotoradar 1000 razy za!!! Założę się że nie jeden stracił by przód własnego auta zjeżdżając z ul. Piastowskiej. W tym miejscu jazda na czerwonym to już tradycja....
maras49
2014-01-24 09:23:42
Jeszcze raz (ostatni) wracam do geometrii projektu ul. Cieszyńskiej. Dalej twierdze, że poszerzyć trzeba, ale jak to stwierdziło paru moich przedmówców, najwyżej do szerokości 1x4 (tak jak od Hulanki do r.Niemena) oraz wszystkie bez wyjątku ulice boczne na prawoskręty z tym, że w newralgicznych miejscach wstawiamy ronda po to, aby móc zawrócić i wjechać w swoją boczną ulicę. Dalej twierdze, że na razie jeszcze ronda są lepsze od każdej sygnalizacji świetlnej. Kierowcy ewidentnie zwalniają. Ponadto myślę, że przewaga na ciągu trasy na skrzyżowaniach w formie ronda nad standardowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną jest w uproszczeniu taka, że ZAŁÓŻMY np.: przepustowość ciągu ulicznego z RONDAMI wyliczono na np. 10000pu/h, a z sygnalizacją na 12000pu/h, ale przejazd przez RONDA jest płynny w jednym kierunku (w przypadku pełnego obciążenia) i rozkłada się na całą godzinę, natomiast przy sygnalizacji jest skokowy w małych przedziałach czasu. Oznacza to ,że pomimo teoretycznej przepustowości 12000pu/h lokalne zatłoczenie w krótkich okresach czasu może spowodować korki lub inne sytuacje, które w rzeczywistości spowodują spowolnienie ruchu, a na pewno obniżą jego komfort . Projektant, jak zaczyna liczyć, to wyłącz wyobraźnię. Ktoś powie, że w przypadku dużego ruchu trudniej wjechać w główną ulicę na RONDACH. Zgoda, ale o to chodzi, że dojazd do pracy najpierw jest wolniejszy a potem szybszy. Irytuje nas gdy jest odwrotnie np. stojąc w korkach. Pozdrawiam.
maras49
2014-01-24 09:43:36
PS. RONDA można umieścić przy LIDL, włączeniu Nowogościnnej, Wapienickiej i Jaworzańskiej/Regera-nowa. Rondo Niemena i Międzyrzecka bez zmian. Kropka.
sly prosto z dzungli z ak47 na ramieniu
2014-01-24 16:16:56
Cieszynska w formie 1x4 a na srodku pas do lewoskretow. znaczaco poprawi to bezpieczenstwo ruchu choc wiadomo ze na srodku nie bedzie wtedy barier. ale przynajmniej dzielnica nie bedzie przeorana na pol. odnoszac sie do faktu iz ktos wspomnial ze Piastowska jest waska od Hulanki. tyle ze Cieszynska przyjmuje ruch nie tylko od Piastowskiej ale i od Konopnickiej, Cieszynskiej i z Andersa. prawdopodobnie tez w przyszlosci przejmie ruch z Trasy W-Z, bo koniecznosc jej powstania nie budzi watpliwosci. choc na razie sie o tym oficjalnie nie mowi ale zdecydowanie taka trasa pomoze zmienic ruch w srodmiesciu i bedzie mozna zamknac ciag 3maja, zamkowa, partyzantow i puscic tramwaje.
ex-Bielszczanin
2014-01-25 15:55:12
Załamują mnie niektóre wasze Komentarze - że już w latach 70tych były takie plany, gdy aut było 100x mniej; że dobrze że powstaną przejścia podziemne etc. Myślenie włodarzy jest rodem z głębokiego PRLu. Obecnie każda rozsądna władza samorządowa w Europie myśli o tym, aby zniechęcać ludzi do samochodów i zachęcać do komunikacji zbiorowej. W przeciwnym wypadku mamy wiecznie zakorkowane centra miast, zero wolnych miejsc parkingowych, hałas i zanieczyszczenia powietrza. Przecież cieszyńska się nie korkuje aż na tyle, aby robić z niej autostradę, na dodatek przechodzącą przez tereny z rozwiniętym mieszkalnictwem. Przejścia podziemne?! Koło trzech diamentów? W każdym normalnym mieście to pieszy ma priorytet i nie wygania się go do podziemi- już nie wspominając o tym, że koło trzech diamentów nie ma zbyt dużo przechodniów. W nowej wersji ta droga powinna być jak najbardziej wojewódzka, bo bielszczanom nic nie daje, jedynie ułatwia dojazd do centrum ludziom, którzy w B-B nie mieszkają. To ułatwi też podjęcie decyzji tym, którzy się chcą z tego miasta wyprowadzić wraz ze swoimi podatkami. Ola boga! Miasto, w którym się wychowałem schodzi na psy, a duża część jego mieszkańców (sądząc po komentarzach) uważa, że dzieje sie dobrze! Przykre!
samar11-tu miałem to wpisać
2014-01-25 22:10:48
Do tej rozsądnej władzy europejskiej mamy jeszcze ze 30-40 lat. Nie stać nas na razie na to. Jest więc jeszcze sporo czasu aż to ew.się poprawi, ale póki co wszyscy chcą (piszą) dobrze, a będzie tak jak jest. Poza tym gdyby wówczas w PRL-u takie projekty powstawały to byłaby to rewelacja. Wiem coś na temat. I to by było na tyle.
Adas
2014-01-26 11:36:42
Bielsko miastem dla samochodow!!! Wladza ma gdzies ze mimo ze cieszynsksa przechodzi przez duze osiedla jest jedna z dwoch drog zbiorczych na zachod I mimo to nie korkuje sie na caly dzien tylko w godzinach szczytu I to TYLKO Z POWODU WAPIENICY. Teraz wyprowadza korki z miasta to korki beda tworzyc sie tam gdzie te dwa pasy beda sie konczyc. Wytna drzewa, zburza budynki a ludzi wsadza pod ziemie. Zobaczcie jak wyglada zywiecka przy elektrowni czy chocby kolo straconki. Zero klimatu, miejskiej atmosfery.
Adas jeszcze raz
2014-01-26 11:40:20
Przejsc podziemnych w 21 wieku sie nie buduje!!!! Sa drogie niebezpieczne itp. Kilka drobnych I remontow zalatwi sprawe. Nie zapminajcie ze to jest miasto, w miescie jest 50 jak ktos chce jechac 100 to niech jedzie po S1
effertz
2014-01-27 20:21:16
Jesteśmy jakieś 40 lat za światem. U nas ludzie przyklaskują na myśl o autostradzie w centrum miasta, obstawionej ekranami, z pieszymi zepchniętymi do podziemi. Każdy nowobogacki musi dojechać swoim szrotem z niemiec wprost pod pracę. U nas dalej samochód pozostaje wyznacznikiem majętności i każdy chce się pochwalić, jak w Pakistanie.
samar11
2014-01-28 11:15:19
@effertz - i co tym wpisem wyraziłeś? Jedynie to, że jesteś jednym z nich czyli jednym z nas. Ostatnio polscy katolicy też mówią: ja jestem od Rydzyka, a ja od Lemańskiego, inny od Franciszka - a nikt nie poczuwa się że jest OD CHRYSTUSA - taki katolik. Może to nie miejsce na takie rozważania, ale część dyskutantów zapędza swoje poglądya w tzw. "kozi róg'
samar11
2014-02-02 11:24:52
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Oplaty_za_wjazd_do_centrum_sposobem_na_korki,a,234932.html - jedni chca uspokojenia ruchu i komunikacji zbiorowej, inni są za płatnym wjazdem do śródmieść - w ww. artykule głos w dyskusji zabiera człowiek niepełnosprawny i jest temu przeciwny. Wniosek. Nikogo nie zadowoli się. Szczególnie w naszym kraju. Mimo wszystko ludzie jak zwierzęta - silniejszy (przy władzy) wygrywa zawsze (prawie).
Yanek
2014-02-20 09:34:32
Panowie z zieleni miejskiej bardzo przejeli się planami przebudowy ulicy Cieszyńskiej i w trybie przyśpieszonym rozpoczeli już wycinkę drzew wzdłuż od ronda Niemena do centrum Wapiennicy. Rozumiem że selektywna wycinka drzew na tym odcinku do czasu rozpoczęcia budowy spowoduje brak problemów ze strony tzw. "zielonych".
Grzegorz
2014-03-05 14:02:39
Wszystko fajnie. Ale dla kogo to jest? Na pewno nie dla mieszkańców BB! Mieszkam zaraz przy Cieszyńskiej i widze kto tam jeździ i wybaczcie ale dla wszystkich "okolicznych" nie chce mieć ekranów zaraz przed blokiem. Teraz wszędzie, do Lidla, Aldi itd dojdę na piechotę. A potem? Na spacer na lotnisko mam dymać kilkaset metrów na przejście podziemne? Poza tym zwiększenie przepustowości zwiększy ilość aut bo część zamiast S1 pojedzie tędy. Czy Wy tam w ratuszu w ogóle myślicie? Liczycie się z ludzmi? Żaden ekran tego nie wygłuszy i nie zniweluje smrodu! Pomijam już, że wartość mojego mieszkania spadnie co najmniej o 1/4!! i kto mi to zwróci?
maras49
2014-03-06 17:11:40
czy ekrany na odcinkach zabudowy mieszkalnej będą przeźroczyste po obu stronach ulicy Cieszyńskiej i jakie mw. wysokości?
"Wapieniczanin"
2014-05-16 15:28:48
Mój poprzednik nie widzi sensu poszerzania Cieszyńskiej do 2+2 - proponuje mu przejechać z Hulanki do Wapienicy ok. godziny 16.00 Ja wracając z pracy dojeżdżam z Komorowic w tym samym czasie co z Hulanki do Centrum Wapienicy.

Informacje:


Wyszukiwarka wiadomości:
http://inwestycje.onuse.pl

Napisz do mnie:
inwestycjebielsko(małpa)tlen.pl

inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2014
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[mms]
Wow! Poza lakonicznym tak napisanym 19-go przez [pypo] ostatnie wpisy były z dnia 13-go sierpnia...
[pypo]
tak
[Ika]
Witam, czy coś wiadomo na temat firmy, która przeprowadzała częściowo remont - tej pozostałej ściany...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1098793
Newsów: 201
Komentarzy: 3646
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała