inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Komentarzy (13)

Głosujmy z głową!

  

Już w najbliższy poniedziałek rusza głosowanie nad projektami budżetu obywatelskiego na rok 2014 - swoich faworytów będzie można wybierać do piątku.

Głosowanie odbywać się będzie na trzy sposoby:
1. Głosowanie bezpośrednie - odbywa się poprzez wrzucenie karty do głosowania w dniach od 7 kwietnia 2014 r. do 11 kwietnia 2014 r. do specjalnie oznakowanych urn zlokalizowanych w punktach głosowania.
2. Głosowanie korespondencyjne - odbywa się poprzez wysłanie wypełnionej i podpisanej karty do głosowania na adres: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Biuro Rady Miejskiej, Pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała, w zaklejonej kopercie z dopiskiem "Budżet obywatelski 2014", przy czym decyduje data stempla pocztowego (data nadania).
3. Głosowanie elektroniczne - odbywa się za pośrednictwem interaktywnego interfejsu głosowania zamieszczonego na stronie internetowej www.obywatelskibb.pl w dniach od 7 kwietnia 2014 r. godz. 0.00 do 11 kwietnia 2014 r. godz. 24.00.


Głosowanie będzie polegało na przyznaniu przez głosującego wybranemu projektowi lub projektom od 1 do 10 punktów. Głosujący ma zatem nie więcej niż 10 punktów, które może rozdysponować między wybrane przez siebie projekty lub przeznaczyć w całości na jeden projekt obywatelski.


Do dyspozycji mieszkańców oddano 2 mln zł. Zrealizowane zostaną projekty zgodnie z liczbą uzyskanych w głosowaniu punktów. Jeśli pierwszy projekt z listy nie wykorzysta całej kwoty, realizowane będą te z kolejnych miejsc, jednakże z zastrzeżeniem, że łącznie nie mogą przekroczyć puli 2 mln zł przeznaczonej na budżet obywatelski. Jeśli kosztorysy przekraczałby sumę 2 mln zł, do realizacji skierowane zostaną kolejne projekty, które zmieszczą się w owej puli. Na przykładzie - gdyby koszt realizacji projektów z kolejnych miejsc wynosił: I - 1,5 mln zł, II - 0,6 mln zł, III - 0,4 mln zł, IV - 0,1 mln zł, wówczas do realizacji skierowane zostaną projekty I, III i IV.

Wybierać można spośród 108 projektów z kilku kategorii (m.in. sport i rekreacja, infrastruktura miejska, kultura i sztuka itp.). Pełna lista projektów wraz z opisem i wstępną wyceną dostępna pod adresem: https://obywatelskibb.pl/projekty

Niektóre propozycje zgłoszone przez mieszkańców wydają się bardzo trafione, niektóre wydają się być są efektem niezrozumienia idei budżetu obywatelskiego, inne natomiast sprawiają wrażenie realizacji własnego, komercyjnego biznesu i wątpliwe, aby poza głosami samych autorów uzyskały jakiekolwiek inne punkty. Czy dla przykładu jakikolwiek mieszkaniec Bielska-Białej zechce dobrowolnie przeznaczyć blisko 90 tys. zł na szkolenie urzędników państwowych w zakresie obsługi defibrylatora? Czy znajdzie się ktoś, kto będzie chciał, aby ponad 200 tys. złotych powędrowało na wykonanie instalacji „artystycznej"? Bardzo wątpię... Wiele projektów dotyczy bardzo drobnych problemów konkretnej ulicy (np. montaż progów zwalniających, budowa odcinków chodników, budowa wiat autobusowych itp.) - i bardzo dobrze, bo jest to jedna z głównych idei budżetu obywatelskiego. Przed głosowaniem warto również zastanowić się, czy z budżetu obywatelskiego warto finansować projekty, za wykonanie których bezpośrednio powinno odpowiadać miasto i czy nie lepiej w sprawie ich realizacji naciskać na radnych ze swoich dzielnic lub Prezydenta Miasta. Dlatego też, zupełnie chybione wydaje mi się wydawanie pieniędzy z budżetu obywatelskiego na kolejną przebudowę (niefunkcjonalnej - to fakt) płyty Starego Rynku. Jedno co jest pewne, trzeba głosować z głową i mieć świadomość, że jest to jeden z dobrych i niezaprzeczalnych sposobów wpływania na wygląd i funkcjonalność naszego miasta i swojego bezpośredniego otoczenia (ulicy, dzielnicy).

Cztery projekty, które wydają mi się najciekawsze (kolejność nieprzypadkowa):

- Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej - Etap pierwszy. Trasa rodzinna z Koziej Góry na Błonia (OBB_109)
Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej - Etap pierwszy (Mikuszowice Śląskie). Trasa rodzinna z Koziej Góry na Błonia (celem projektu jest: wytyczenie bezpiecznych, rekreacyjnych ścieżek rowerowych w górach otaczających Bielsko-Białą, tj. takich, które nie kolidowałyby z pieszymi szlakami turystycznymi (etap ten zlokalizowany jest w całości w lesie komunalnym na Koziej Górze); stworzenie w regionie możliwości rozwoju rowerowej turystyki górskiej (MTB) na różnym poziomie zaawansowania, zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla zawodników trenujących dyscypliny kolarstwa górskiego; uporządkowanie ruchu turystycznego tak, by w okolicach Bielska można było bezpiecznie uprawiać różne formy tzw. turystyki kwalifikowanej - kolarstwo górskie, nordic walking, biegi narciarskie i ski-touring, itp.).
Koszt szacunkowy przedsięwzięcia: 300.000 zł
Film na temat projektu: https://www.youtube.com/watch?v=te7Wskllg80

- Budowa Parku Pamięci na terenie Starego Cmentarza Ewangelickiego w Bielsku - etap I (OBB_143)
Budowa Parku Pamięci na terenie Starego Cmentarza Ewangelickiego w Bielsku - etap I (projekt przewiduje rewitalizację Starego Cmentarza Ewangelickiego w Bielsku przy ul. Frycza-Modrzewskiego (Śródmieście Bielsko) z zamianą na Park Pamięci. Projekt zakłada stworzenie parku w stylu krajobrazowych ogrodów sentymentalnych z maksymalnym pozostawieniem aktualnej roślinności oraz tkanki architektonicznej nagrobków. Całość tworzyć ma malarskie widoki, które zgodnie z duchem sentymentalizmu mają wywołać u widza wartości takie jak: czułość, wrażliwość, refleksja i zaduma. Utworzenie na terenie parku ścieżek edukacyjnych. I etap składa się z uporządkowania terenu wraz z przygotowaniem dokumentacji projektowej i pozwoleń oraz realizacji poprzez: rewaloryzację zieleni cmentarza i zabezpieczenie przed dalszym niszczeniem; wykonanie obiektów architektury (kosze, ławki, tablice informacyjne z ścieżkami edukacyjnymi, taras); montaż oświetlenia terenu z monitoringiem).
Szacunkowy koszt przedsięwzięcia: 910.000 zł

- Dojedź do celu za pomocą roweru (OBB_127)
Dojedź do celu za pomocą roweru (projekt zakłada budowę brakujących odcinków ścieżek rowerowych, kóre połączą ścieżki oraz bezobsługowe wypożyczalnie rowerów (projektowany system BBbike) w spójna sieć. Pozwoli to mieszkańcom na szybkie i bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy centrum miasta, osiedlami oraz terenami podmiejskimi).
Koszt szacunkowy przedsięwzięcia: 1.700.000 zł

- 3, 2, 1, Start! (OBB_128)
3, 2, 1, Start! (Os. Piastowskie, Os. Polskich Skrzydeł, Os. Wapienica) (projekt dotyczy montażu cyfrowych wyświetlaczy czasu pozostałego do zmiany sygnalizacji świetlnej (czerwone / zielone) na skrzyżowaniach. Wyświetlacz czasu pozostałego do zmiany światła jest przeznaczony do informowania uzytkowników sygnalizacji świetlnej jak długo będzie świeciło się bieżące światło (czerowne lub zielone) na synaglizatorze. Projekt przewiduje testowy montaż ww. wyświetlaczy na 4 skrzyżowaniach: Piastowska/Sobieskiego/Plater, Cieszyńska/Skrzydlewskiego (rejon Aldi i Lidl), Cieszyńska/Regera, Cieszyńska/Jaworzańska/Międzyrzecka).
Koszt szacunkowy przedsięwzięcia: 30.000 zł

2014-04-01 | Dodaj komentarz
Bielszczanin
2014-04-02 14:19:06
mnie znów zainteresował po za sciezkami rowerowymi na Koziej górce ten oto ważny i ciekawy projekt "Obywatelska Zieleń Miejska"Obywatelska Zieleń Miejska (projekt ma na celu włączenie mieszkańców miasta w tworzenie, utrzymanie i ochronę małych założeń zieleni, zielonych zakątków, które funkcjonowałyby na terenach miejskich, terenach poszczególnych osiedli, szkół i w innych publicznych miejscach. Dzięki projektowi ma pojawić się w miejsce nieużytków wiele mniejszych lub większych zakątków z urządzoną zielenią. Miejsca te zostaną oznaczone tabliczkami informującymi, że są to miejsca stworzone przez lokalną społeczność. Przewiduje się zagospodarowanie w ciągu roku 20 - 30 takich miejsc).
BB
2014-04-03 10:40:37
Projekt "3, 2, 1, Start!" jest niezbyt trafiony, skoro miasto przymierza się do przebudowy ulicy Cieszyńskiej.
Andrzej
2014-04-03 18:44:44
Z innej beczki: co to za roboty na linii 139 miedzy BB a Czechowicami?
Gumiś
2014-04-03 19:03:18
Dlaczego nie trafiony? Moim zdaniem, można coś takiego przesunąć w czasie. To znaczy zamontować już po remoncie. Zresztą remont w niczym nei przeszkadza by taki system już istniał (z przerwą na remont np.) Znam to z Wrocławia i świetnie się sprawdza w praktyce. Nikt nie "zasypia" na światłach ;)
FilipBB
2014-04-04 00:40:39
@Andrzej Zapewne jak po każdej zimie poprawiają szlak oraz robią drobne prace pod ED250.
Andrzej
2014-04-05 19:33:58
@FilipBB Dziękuję. Myślalem, że jakieś większe roboty na tym mocno zaniedbanym odcinku.
FilipBB
2014-04-05 22:58:59
Na razie się chyba nie zanosi.
Ciekawa
2014-04-06 11:32:21
A co to za budowa przy Armii Krajowej za nowo budowaną kliniką???
inwestycje
2014-04-06 11:34:39
^ W tym miejscu powstaje hotel.
O_01
2014-04-07 20:41:44
No tak, ale projekt zainstalowania wyświetlaczy został negatywnie zaopiniowany przez urzędników - jako niezgodny z obowiązującym prawem.
Darco
2014-04-09 10:33:39
Pytanko mam...co się buduje na targowisku przy ul. Lompy? Pracują tam palownice więc można domyślać się że coś wysokiego.
inwestycje
2014-04-09 16:57:08
@Darco: to jest modernizacja targowiska - zostanie zadaszone i wyremontowane
maras49
2014-05-11 19:11:44
Takie ostrzeżenie pisze ktoś z BB (chyba) dla Chorzowian którzy też niebawem będą decydować o budżecie obywatelskim: ~bielitzer : No uważajcie żeby nie było jak w Bielsku-Białej. Pieniądze poszły na hospicjum (cel w sam sobie OK, ale finansowany powinien być z innych środkow). Palce w tym maczała też mafia sukienkowa namawiając z ambon żeby podpisywać się pod poparciem dla finansowania tego hospicjum, nie mówiąc, że są inne projekty do wyboru- oczywiście hospicjum oficjalnie buduje KK. Władze mają ręce umyte, bo ludzie wybrali i nie muszą już szukać pieniędzy na hospicjum. To są pieniądze na ścieżki rowerowe, place zabaw itp a nie na statutowe obowiązki samorządów.
Komentarzy (39)

Mota-Engil dokończy S69

  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dziś oferty cenowe w przetargu na dokończenie prac budowlanych na drodze S69 Bielsko-Biała - Żywiec. Najtańszą ofertę złożyła Mota-Engil Central Europe S.A., co oznacza, że jeśli w dokumentach ofertowych nie było błędów, to najprawdopodobniej właśnie ona będzie prowadziła prace od wiosny.

Zestawienie ofert:

  1. Mota-Engil Central Europe S.A. 260.918.631,30 zł brutto
  2. Budimex S.A. + Heilit+Woerner Sp. z o.o. 280.804.437,71 zł brutto
  3. Berger Bau Polska Sp. z o.o. + Berber Bau GmBH + Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o. 287.547.286,60 zł brutto
  4. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. 289.223.862,73 zł brutto
  5. Eurovia Polska S.A. + Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB Podbeskidzie Sp. z o.o. 293.026.365,59 zł brutto
  6. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. + Mirbud S.A. 299.318.780,72 zł brutto

Wszystkie oferty cenowe są znacznie niższe od kosztorysu inwestorskiego, opiewającego na kwotę 384.586.492,42 zł brutto.

Jeśli nie będzie żadnych protestów, to w najbliższych tygodniach powinna zostać podpisana umowa z nowym wykonawcą (wcześniej nastąpi formalny wybór najkorzystniejszej oferty). Zgodnie z warunkami kontraktu będzie miał 9 miesięcy na dokończenie całości prac budowlanych, jednak co należy podkreślić, do tego okresu nie wlicza się zimy (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast w ciągu 4 miesięcy od daty rozpoczęcia prac wykonawca ma udostępnić dla kierowców odcinek od Bielska-Białej do węzła Buczkowice.

Aktualnie trwają prace zabezpieczające, które objęte były zupełnie innym postępowaniem przetargowym. Za ich przeprowadzenie odpowiada firma Budimex Budownictwo Sp. z o.o.

Umowa z poprzednim wykonawcą - konsorcjum firm Polimex-Mostostal (lider konsorcjum) i Doprastav, została zerwana ze względu na zbyt duże opóźnienia wobec harmonogramu (czytaj więcej).

2014-03-17 | Dodaj komentarz
Jerzy
2014-03-17 15:17:11
Czy te 100 mln róznicy pomiędzy inwestorskim i ofertowym nie spowoduje powtórki z poprzedniego roztrzygnietego przetargu .Inwestor chyba nie liczy naprawdę na dokończenie tej inwetycji w tym przetargu .
Matrix
2014-03-17 15:36:50
Żeby nie było tak, że Mota się zamota i wyjdzie nam 2017.......
inwestycje
2014-03-17 16:27:45
Do tej pory Mota na innych inwestycjach sprawowała się całkiem dobrze.
Matrix
2014-03-17 16:43:31
Tyle było już terminów otwarcia,że kto by nie wygrał tego przetargu to i tak nie u wieżę jak nie podadzą terminu dopuszczenia do ruchu tej drogi. Pamiętaj @Inwestycje, że jeszcze na budowę tej drogi mogą wpłynąć warunki atmosferyczne, nikt nie wie czy tegoroczne lato ich nie zaleje, a zima nie będzie długa. No i firma, która daje 124 mln mniej niż kosztorys....
inwestycje
2014-03-17 17:25:29
@Matrix: termin otwarcia nie był z tego co pamiętam nigdy podawany - były podawane kontraktowe terminy, do kiedy wykonawca miał ukończyć budowę. Niestety oba te terminy nie są tożsame. / Oczywiście, zawsze trzeba brać poprawkę na warunki atmosferyczne. / W tym roku zapewne pojedziemy już jednak do Buczkowic, a w przyszłym na wiosnę (lato) do Żywca.
romek
2014-03-17 17:35:40
kiedy nowa firma wejdzie na budowę ?
Jerzy
2014-03-17 18:02:10
Różnica w wycenie wynika : inwestor liczy materiał i wykonawstwo jako I jakości a wykonawca jako III . I tak buduje buble a inwestor je odbiera bo cudów nie ma tyle nie da sie zaoszczędzić na organizacji budowy.
inwestycje
2014-03-17 18:05:09
@romek: raczej nie wcześniej niż za 3 miesiące
inwestycje
2014-03-17 18:10:33
@Jerzy: Gdaka już nie jest taka skora do odbierania bubli (od czasów Lecha Witeckiego) - są bardzo wymagający (i bardzo dobrze) wobec jakości budowanych i odbieranych dróg / Gdaka zbudowała wiele laboratoriów, pobiera wiele próbek - kontrolując na bieżąco wykonywane prace / to już nie czasy wolnej amerykanki w budowie dróg, gdy wykonawcy na kolejnych warstwach nawierzchni mocno oszczędzali / szkoda, że takich standardów nie stosuje się w budowie dróg lokalnych, gdzie nadal zawartość asfaltu w asfalcie nie osiąga 100%
samar11
2014-03-17 18:30:44
no to ile tego asfaltu ma być w..... nawierzchni? wie ktoś?
gość55
2014-03-17 19:51:06
Albo inwestor rażąco zawyżył kosztorys albo wykonawca zastosował ceny nierealne.W pierwszym przetargu kosztorys inwestora wyniósl 1 mld 300 tys,POLIMEX dał 900 mln i co wyszło.Fajna trasa rowerowa i spacerowa.
inwestycje
2014-03-17 21:51:25
^^^ W pierwszym przetargu Polimex dał 788 mln brutto.
gość55
2014-03-18 06:08:13
Skoro inwestor wie/wiedział/ że kosztorys jest zanizony o ponad 50% to co to jest .NIEUDOLNOŚĆ czy SABOTAŻ.
inwestycje
2014-03-18 11:34:42
@gość55: nie bardzo wiem, o co chodzi... jaki zaniżony kosztorys inwestorski???
gość55
2014-03-19 10:37:16
130 jest to 50 % z 260
inwestycje
2014-03-19 12:47:21
ale kosztorys inwestorski to 384 mln, a oferta to 260 mln - więc nadal nie wiem o czym piszesz...
maras49
2014-03-20 18:10:53
Nietuzinkowa inwestycja: Planowana jest budowa nowego kościoła katolickiego w Kamienicy u zbiegu ulic Jeżynowej i Rysia na gruntach gminnych. Pozdrawiam.
inwestycje
2014-03-20 22:53:49
Mam nadzieję, że ta informacja o gruntach gminnych to jedynie kaczka dziennikarska. Co najwyżej miasto może sprzedać swoje grunty (po cenie rynkowej!) kurii/diecezji, która następnie dysponować będzie już własnymi gruntami w dowolny sposób.
sasza
2014-03-21 12:29:18
kto zawyża te kosztorysy inwestorskie.czy to nie marnotrawstwo publicznych pieniędzy? Przecież najlepsza firma wykona te pracę dobrze. pracownik dostanie 1500zł na miesiąc, kierownicy +prezes / to koszty zarządu+ koszty ogólne/ razem stawka brutto roboczogodziny to około 12 zł, kruszywo żwirowe na beton i asfalt się weźmie z rzeki Soły. Trzeba myśleć rozsądnie
Matrix
2014-03-21 15:30:18
Koncepcja przebudowy skrzyżowania przy C.H. Sarni Stok - fajne rondo turbinowe:):)Posyłam do linka: http://www.europrojekt.bielsko.pl/17,realizacje.html
Matrix
2014-03-21 15:37:37
Ogłoszono przetarg na pełnienie nadzoru nad realizacją robót oraz zarządzaniem kontraktem na kontynuacje budowy drogi ekspresowej S-69. Termin 30 miesięcy. Czyli oznacza to, że ekspresówką długo nie pojedziemy jeśli dobrze rozumiem ten przetarg??? Termin otwarcia ofert dopiero 5 maja!!!! http://www.gddkia.gov.pl/pl/229/powyzej-progow-unijnych
inwestycje
2014-03-21 17:42:59
Tak, tyle, że to rondo według według analiz projektanta byłoby w tym miejscu mniej przepustowe niż przebudowane skrzyżowanie ze światłami i wyspą centralną
Matrix
2014-03-21 17:49:11
Ruch na tym rondzie odbywał by się na bieżąco, więc nie wiem skąd analizy, że tamował by ruch bardziej niż sygnalizacja świetlna??? Chyba sygnalizacja świetlna tamuje ruch, bo trzeba czekać na zielone.
inwestycje
2014-03-21 18:05:12
wg analiz rondo byłoby nieprzepustowe, przy wjazdach tworzyłyby się znacznie większe korki niż w przypadku świateł - tak przynajmniej wynika z projektu
Matrix
2014-03-22 09:57:16
Najlepsze przykłady gdzie skończyły się korki przez zamianę skrzyżowań ze sygnalizacją świetlną na ronda to ulica PCK oraz skrzyżowanie Katowicka/Mazańcowicka. A aż się prosi przebudować centrum Wapienicy na ronda.
Dizzydewil
2014-03-24 09:03:19
No z tym zbawiennym wpływem rond to trochę przesadziłeś, rondo w Komorowicach korkuje się, z tą tylko różnicą że wcześniej przy światłach korkowało się głownie na mazańcowickiej, a teraz jest bardziej równomiernie. Niestety zamiana dużej krzyżówki na jednopasmowe rondo nie rozwiązuje problemu (oczywiście w przypadku Sarniego Stoku to niekoniecznie musi mieć przełożenie bo tamto będzie przecież większe). Natomiast rondo bez wątpienia podnosi bezpieczeństwo; nie słyszałem o poważniejszym wypadku na wcześniej wspomnianej krzyżówce od kiedy jest rondo, a wcześniej wypadków (zwłaszcza potrąceń) było sporo. I moim zdaniem to może być argument za rondem koło SS, ja osobiście bardziej mylącego skrzyżowania w Bielsku nie kojarzę, podwójne światła będące w tak dużej bliskości od siebie generują niesamowitą ilość wypadków (swego czasu jedna z lokalnych pomocy drogowych jedną z lawet trzymała na parkingu po SS, ot tak na wszelki8 wypadek ;-) )
jo;
2014-03-29 06:38:14
oferta ponizej wyceny inwestora to zła jakość materiałów,zła jakość wykonania,niskie stawki dla roboli którzy w ogóle powinni cieszyć że mają prace ,polska byle jakość,i nadzór w kieszeni wykonawcy
drag
2014-03-31 09:57:38
Moze tez oznaczac przeszacowanie ze strony inwestora. Czesto stosowany zabieg, aby uniknac sytuacji kiedy zadna oferta nie miesci sie w kosztorysie i trzeba powtarzac przetarg. W ostatnich latach mozna znalesc sporo drog, ktore wybudowano w terminie, z zachowaniem wszelkich norm i bez koniecznosci przeprowadzania napraw gwarancyjnych, znacznie ponizej kosztorysu inwestora. Masz sporo racji, ale nie jest to regula.
inwestycje
2014-03-31 14:24:32
Jeśli oferta nie mieści się w kosztorysie wcale nie ma konieczności powtarzania przetargu.
drag
2014-03-31 16:29:47
Racja nie musi, ale czesto inwestorzy publiczni sie tym zaslaniaja.
inwestycje
2014-03-31 16:47:07
Gdaka w ostatnich kilku latach chyba ani razu nie zastosowała tej możliwości.
dan
2014-04-03 11:46:24
kiedy zaczną
dan
2014-04-03 11:48:05
podają 4miesiące do buczkowic,ale kiedy wreszcie zaczną robic
inwestycje
2014-04-03 20:27:37
Realnie nie wcześniej niż za parę tygodni.
maras49
2014-04-04 09:45:05
05-05 nastąpi otwarcie kopert przetargowych na Nadzór. Nie wiem czy poprzedni jeszcze pracuje co oznaczałoby, że nie bierze udziału w przetargu. Bez prac nadzoru trudniej zbilansować przerób miesiąca i dokonać sprzedaży. Nie wspominam już o odbiorach technicznych. Myślę, że rozpoczną nie wcześniej niż ok. 15-05. Pozdrawiam.
maras49
2014-04-04 11:35:07
realnie trasa może być gotowa na VI-2015 jeśli rozpoczną w maju br.
TSK
2014-04-09 15:58:00
Wie ktoś co będzie na miejscu stacji benzynowej Orlen na Warszawskiej? Zrównali teren z gruntem i nikt nic nie wie :)
inwestycje
2014-04-09 16:42:46
@TSK: w tym miejscu ma powstać zupełnie nowa stacja paliw (Orlen) wraz z myjnią samochodową
inwestycje
2014-05-14 12:07:25
Dziś wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu: Mota-Engil Central Europe S.A.
Komentarzy (35)

I znowu market...

  

Już wkrótce rozpoczną się prace przy budowie kolejnego, mam wrażenie zupełnie niepotrzebnego, centrum handlowego w Bielsku-Białej. Mowa tu o inwestycji pod jakże staropolską nazwą Retail Park, która powstanie przy Śródmiejskiej Obwodnicy Zachodniej, na osiedlu Karpackim, tuż przy przejściu podziemnym. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanego obiektu znajduje się już market Kaufland.

O inwestycji informowałem już dwukrotnie, prezentując m.in. wizualizacje i plan zagospodarowania terenu wokół centrum handlowego (zobacz 1), (zobacz 2).

Za budowę obiektu odpowiedzialna będzie firma Erbud S.A., która podpisała właśnie kontrakt na te prace. Umowa z inwestorem (Savia-Karpaty Sp. z o.o.) opiewa na kwotę 19,6 mln zł netto. Roboty budowlane mają zostać zrealizowane do końca października 2014 roku. Za opracowanie projektu odpowiedzialna była bielska spółka Gronner & Rączka Architekci.

W skład centrum handlowego wejdą dwa obiekty: wolnostojący supermarket Biedronka o powierzchni 1100 m2 oraz wielofunkcyjny obiekt handlowy o powierzchni około 5200 m2 mieszczący 10 lokali do wynajęcia. Na terenie znajdować się będzie parking na 230 samochodów. Całkowita powierzchnia handlowa ma wynieść około 6300 m2. Obiekty zbudowane zostaną na działce o powierzchni 22645 m2.

Dodatkowo, w ramach inwestycji korekcie ulegnie pobliski układ komunikacyjny - m.in. na skrzyżowaniu ulic Sosnkowskiego i Kowalskiej zbudowane zostanie rondo, wydłużone zostaną pasy lewoskrętów z al. Andersa w ul. Kolistą oraz w ul. Sosnkowskiego. Do centrum handlowego poprowadzone zostaną dwa nowe wjazdy - od strony ul. Sosnkowskiego oraz od strony ul. Kolistej.

2014-03-14 | Dodaj komentarz
plastuś
2014-03-14 19:19:09
Teren jest zaniedbały. Jeżeli jest ktoś chętny aby go uporządkować, dlaczego nie mają być w tym miejscu kolejne pawilony handlowe. Widocznie inwestorzy stwierdzili że Bielsku jest miejsce na markety. W planach jest jeszcze Merkury Market przy Warszawskiej, LIDL przy Partyzantów, Żywieckiej, Hałcnowskiej, ALDI przy Żywieckiej i niewiadomy market naprzeciwko budowanego stadionu.
knp
2014-03-14 19:22:44
prywatny interes więc mogą postawić co chcą, wszystko i tak zweryfikuje rynek, jeśli jest popyt to będą budować markety nadal, jeśli się skończy zaczną upadać słabsze, konkurencja jest zdrowa:) nikt o zdrowych zmysłach nie zainwestuje 20 kilku mln w coś co bedzie przynosić straty:) myślę że w bb powstanie jeszcze kilka marketów, a póki co mamy niestety za biedne społeczeństwo alby ktoś postawił jakiś prywatny basen albo jakieś centrum typowo rozrywkowe, to niestety nie zwróci się, w przeciwieństwie do marketów, jeszcze...
inwestycje
2014-03-14 19:45:53
@plastuś: owszem, byli chętni, aby ten teren uprzątnąć i zagospodarować zupełnie inaczej - polecam przeczytać: http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_news,2426.html
inwestycje
2014-03-14 19:54:12
@knp: w wielu gminach jakoś powstają inne, znacznie cenniejsze od kolejnej wylęgarni galerianek, obiekty; tylko w naszym mieście od kilkunastu lat jakoś żaden prywatny inwestor nie stworzył nic interesującego - może władze samorządowe nie chcą/nie potrafią ich przyciągnąć i zachęcić do inwestowania w B-B; polecam to rozważyć jesienią tego roku...
Andrzej
2014-03-14 20:07:35
@inwestycje Pełna zgoda. Zamiast inwestować w tkankę kulturalną po raz kolejny daje się zielone światło komercji.
Ra
2014-03-14 22:05:59
Z planów zniknęła karykatura placu zabaw.
inwestycje
2014-03-14 22:09:13
@Ra: a po czym oceniasz, że to karykatura placu zabaw? po niezbyt plastycznej wizualizacji?
Bielszczanin
2014-03-15 14:26:05
kolejny obcy moloch , który nie płaci podatków w Polsce, miejsca pracy za psie grosze, Polak to murzyn Europy , czy my nie potrafimy własnych marek promować ? szanować nasze ? gdzie się nie popatrzy to Lidl Biedronka Tesco itd kiedyś w Bielsku funkcjonowało mnóstwo lokalnych sklepów był wybór a dziś co jest ? chcesz się ubrać to nosisz same masówki ponad połowa Bielska ubrana jest w te same kurtki bluzy spodnie marki H&M lub C&A itd jednym słowem porażka na zakupy obecnie wolę jechać do np Pszczyny a zwłaszcza po buty przynajmniej bede sie choć trochę wyróżniał i wyglądał orginalnie na swój sposób dziękuję !
raf
2014-03-15 18:47:32
Jakie centrum handlowe, nie nazywajmy szamba perfumerią. Ot biedronka (niestety kolejna - to już plaga) i kilka butików w jednym budynku. Zawsze lepiej, że zagospodarowany jest kawałek terenu, który straszył, szkoda że w ten sposób. Na temat lokalizacji placu zabaw przy wyjątkowo ruchliwej ulic i skrzyżowaniu już się wypowiadałem, ale na placach zabaw i biedronach możliwości inwestycyjne się nie kończą.
iksek
2014-03-15 19:09:47
Siedze juz w Anglii kilka lat i mam troche inny punkt widzenia na jezyk i szczerze powiedziawszy nie wiem dlaczego w Polsce tak modne jest nazywanie firm po "zagranicznemu' zwlaszcza po angielsku. Jesli ktos mysli ze wzbudzi angielska nazwa wiecej szacunku to jest w bledzie. Chwala Biedronce ze nie nazywa sie ladybug!!! Jezyk polski jest fajny. Mam nadzieje ze "retail park" to tylko nazwa robocza.
iksek
2014-03-15 19:11:36
a architektonicznie budynek wyglada jak warsztat samochodowy - gigant
maras49
2014-03-15 20:03:43
Strasznie tanio odpuściło miasto inwestorom marketu - była okazja narzucić im większy zakres poprawy infrastruktury drogowej (rondko i dłuższy pas prawoskrętu to ochłap). Ja mam propozycję, aby sklepy "Biedronka" przemianować na "Stonka", raz że trochę podobne, dwa bo coraz ich więcej na bielskiej ziemi i pożytku niewiele :)
Matrix
2014-03-16 12:50:38
Na przeciwko Tesco i Castoramy zaczęła się budowa marketu budowlanego Merkury. Podobno ma być gotowy do końca roku. Polski kapitał - firma z Krosna. http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/26556/buduja-nowe-centrum-handlowena.
inwestycje
2014-03-16 12:57:20
@Matrix: z tego co wiem, to jedynie uzbrajanie terenu - jeszcze nie właściwa budowa
Matrix
2014-03-16 13:58:46
Portal Bielsko-Biała podaje co innego, w ogóle każda budowę zaczyna się do uzbrojenia terenu.
inwestycje
2014-03-16 14:04:18
Portal podaje co innego, ja mam inne informacje... Dlatego też nie piszę na blogu o rozpoczęciu budowy. Przypomnę, że w mediach było już wiele artykułów o rozpoczęciu np. budowy CH Koniczynka... / Wszystkie budowy zaczynają się od uzbrojenia terenu, ale z tego co wiem, obecnie prowadzona inwestycja to TYLKO uzbrojenie terenu.
inwestycje
2014-03-16 14:09:36
@Matrix: dla przykładu przedwczesne artykuły o rozpoczęciu budowy CH Koniczynka http://www.super-nowa.pl/art.php?i=11992 http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/328511,w-bielskubialej-powstana-dwa-nowe-centra-handlowe-zdjecia,id,t.html http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/ruszyly-prace-przygotowawcze-do-budowy-ch-koniczynka-w-bielsku-bialej,12643.html - czy budowa się wówczas rozpoczęła, śmiem wątpić / na blogu zamiast wzbudzać sensację wolę pisać o sprawdzonych i prawdziwych faktach
Matrix
2014-03-16 15:00:41
Koniczynka to była ściema bo nic nie budowali. A ten inwestor już zbroi teren. Nikt nie wydaje pieniędzy na układanie kanalizacji deszczowej tylko po to żeby odprowadzała wodę z łąki!! Tym bardziej, że Mercury Market jest właścicielem terenu i masz już market w Cieszynie. Ale nie kłócąc się wole poczekać do czasu jak już sytuacja będzie bardziej klarowna i jasna:):):) Szanuje bardzo @Inwestycje za ten blog więc lepiej poczekamy zobaczymy. A propo RETAIL PARK, czy ta nazwa jest już oficjalną nazwą tego centrum? Żyjemy w Polsce, a nie w Anglii!
inwestycje
2014-03-16 18:50:31
@Matrix: niekoniecznie zbrojenie terenu = budowa obiektu - teren uzbrojony znacznie łatwiej sprzedać... i za znacznie większe pieniądze / Retail Park to oficjalna nazwa
samar11
2014-03-17 12:37:38
no to kochani od dziś mieszkamy na takiej to a takiej "street" pod "number" - nie po polsku - ALE JAK BRZMI europejsko (śmiech na sali)...
do inwestycje
2014-03-17 16:48:24
Kto miałby to niby zbudować i jaka była forma finansowanie. Bo ja też mam kilka planów... Blog jest świetny, ale nawet tutaj jest sporo chciejstwa, za którym nic nie idzie. Może i w bielsku od kilkunastulat nie powstało coś co Ty uważasz za konieczne, ale też od nastu lat nie ma tu biedy... polecam podróż po Polsce.
inwestycje
2014-03-17 17:22:35
^^^ Kto? Prywatny inwestor za własne (z kredytu) pieniądze. Wiele takich inwestycji jest prowadzonych w wielu miastach - u nas oprócz deweloperki i marketów - niestety nie. / Mam wrażenie, że mylisz inwestycje publiczne z inwestycjami prywatnymi. Inwestycji publicznych było sporo. Można się z niektórymi zgadzać, z niektórymi nie, lecz na pewno nie powiem, ze się nic nie działo. Choć nie były to w wielu przypadkach inwestycje z mojej bajki. / Nie wiem, co ma tu poziom ubóstwa do rzeczy - są gminy biedniejsze i są gminy bogatsze.
Niewierny Tomasz
2014-03-18 16:44:41
Z kredytu powiadasz, a z czego będzie ten kredyt spłącał, skoro nie będzie na inwestycji zarabiał? Który bank daje takie kredyty, bo ja mam kilka pomysłów. A i poprosiłbym o wskazanie tego prywatnego inwestora. I do tego poproszę o przykłady inwestycji pro bono z innych miast. Stan skarbca ma dość duże znaczenie... bo te nikomu niepotrzebne markety podatki płacą. A z tych podatków miasto buduje choćby drogi. Przykład miasta, podobnej wielkości które może pochwalić się tak dużymi inwestycjami drogowymi?
inwestycje
2014-03-18 16:48:13
A gdzie napisałem, że te inwestycje mają być niedochodowe?
luke
2014-03-19 11:04:37
@plastuś: a powiedz mi gdzie dokładniej na Hałcnowskiej planowany jest Lidl??
Matrix
2014-03-19 18:29:25
Mercury Market już potwierdzone.... http://www.wiadomosci.bielsko.info/0,0,0,6246,0,nowy-market-przy-warszawskiej,artykul,serwis.html
inwestycje
2014-03-19 18:42:43
Jak na razie jest tam informacja o tym, że prowadzone są jedynie prace przy uzbrojeniu terenu oraz o tym, że planuje się budowę marketu.
Niewierny Tomasz
2014-03-20 17:44:02
To proszę mi powiedzieć, z czego będą czerpane dochody? "Projekt zagospodarowania terenu uwzględnia potrzeby lokalnej społeczności, mieszkańców trzynastotysięcznego osiedla mieszkaniowego. Będzie to także cenna propozycja dodatkowej rekreacji dla osób przyjeżdżających na pływalnię. Na tym terenie znajduje się góra ziemi po wykopach fundamentów bloków osiedlowych. Miejsce zostanie pomysłowo zaadoptowane na taras widokowy na szczycie oraz tor saneczkowy dla dzieci na zboczach górki. Centralną część działki zajmie plac zabaw otoczony żywopłotem z huśtawkami i zjeżdżalniami dla dzieci oraz skatepark dla młodzieży. Projekt przywiduje również rozległy trawnik do rodzinnych pikników czy leżakowania. Całość zostanie powiązana dróżkami spacerowymi z ławkami wśród zakomponowanych skupisk zieleni niskiej i wysokiej. Zielony zakątek będzie oświetlony latarniami. Na tym terenie znajduje się bardzo interesujący jar, który wraz z drzewami owocowymi po dawnym gospodarstwie rolnym stanowi cenny przyrodniczo fragment miasta, który będzie wykorzystany na ścieżkę dydaktyczną. Dzięki projektowi powstanie dla mieszkańców miejsce wypoczynku i rekreacji, w miejsce nieużytku, służącego tylko pijanym". Nie widzę tu, niczego co miałoby być dochodowe. Chyba, że to ma być płatne. Świetna inwestycja w mieście gdzie w ciągu 5 minut można być w lesie w górach. Nie odpowiedział Pan równiez na pozostałe pytania.
ja
2014-03-21 08:42:46
TESCO przy warszawskiej idzie do sprzedaży. Wiadomość z pierwszej ręki pracownicy dostali wypowiedzenia. Oferentami są podobno właściciele sieci LIDL i ALDII
2014-03-21 09:01:28
@ja: i co taki duży Lild albo Aldi będą na miejscu Tesco? Wątpię :)
Gumiś
2014-03-24 08:59:30
Dobra Tomaszku, masz całkowitą rację. Tylko hipermarkety oddziałują na rozwój miasta. Wszędzie gdzie jest tylko miejsce powinniśmy wybudować centra handlowe (bo płacą podatki!). żadne parki, biurowce, żaden przemysł ani finansowanie edukacji. Jedynie drogi, parkingi i supermarkety. Tego nam w mieście potrzeba.
Niewierny Tomasz
2014-03-24 23:11:21
Gumiś chyba za dużo wypiłeś gumijagód. Szkoły w tym mieście szkoły mają najlepsze wyniki w województwie (dane dostępne na stronach kuratorium w katowicach odpowiednio egzamin 6 klasa, gimnazjum, matura). Zobacz sobie Gumisiu jak one wyglądają. Wbrew barankom, którzy chcieli utrzymać status sprzed 20 lat. Miasto stworzyło spójny system i nie obniżając jakości zaoszczędziło trochę kasy. Chociaż w dalszym ciągu to największy wydatek z kasy miejskiej rocznie ok. 300 mln. Także Gumisiu za dużo soczku i pleciesz. Ale na koniec coś co absolutnie wskazuje to, że w sprawach w o których mówisz jesteś, jak by to powiedziała blondynka, zupełnym lajkonikiem. Powiedz mi od kiedy to miasto buduje biurowce i przemysł. Manhattan ci się marzy między trzeciego maja, a żywiecką? A powiedz mi Gumisiu kto będzie w tych biurowcach wynajmował powierzchnie IBM, Google czy Apple? Bo jak czegoś szukasz to sobie wejdź na jakikolwiek portal poświęcony nieruchomością, jest ich pełno.. Przemysłu Ci się zachciewa bo mało. Gumisiu pojeździj sobie po okolicy i sobie popatrz, a potem się zastanów gdzie jest miasto w Polsce podobnej wielkości z podobnym przemysłem. I podaj nam proszę ten przykład. Wiesz co to jest popyt i podaż? W zasadzie to pytanie powinno się skierować do wszystkich łącznie z twórcą tego bloga, który w momencie kiedy zadaje mu się pytania o szczegóły, jakoś traci rezon. Otóż drodzy marudzący rynek czyli poniekąd wy chcecie tych marketów, dlatego inwestorzy je budują. Bo wy tam pójdziecie i będziecie, ba robicie zakupy nawet w tej okropnej biedronce. Pewnie tam najczęściej. Toż przecież Jeronimo nie jest idiotą i nie budował by tylu sklepów gdyby nikt tam nie chodził. A wolny rynek, o którym mówili nasi dziadowie polega na tym, ze jak Panu administratorowi się marzy park to bierze ze skarpety kasę, kupuje działkę i buduje. Opowiadanie bajek o kredycie z banku na huśtawki dla dzieci to taka sama bujda jak Gumisie.
plastuś
2014-03-30 19:30:28
Teren na karpackim został ogrodzony. Wychodzi na to że niedługo pokaże się sprzęt.
inwestycje
2014-04-09 16:45:53
Wydano decyzję środowiskową dla Merkury Market przy Warszawskiej.
Ra
2014-04-22 22:29:05
@inwestycje (plac zabaw) Z wpisu z stycznia 2012 pamiętałem namiastkę placu zabaw w mało zachęcającym miejscu (ale wpis jest już niekompletny). Jedna huśtawka zamiast parku Jordanowskiego (kojarzy się to z poziomymi paskami zamiast mozaiki).

Zgodnie z hasłem z filmu S. Barei, jeszcze w tej dekadzie powinniśmy doczekać się skrócenia czasu przejazdu pociągów z Katowic do Bielska-Białej.

Jak informowałem blisko 3,5 roku temu (czytaj), rozważano trzy warianty rozbudowy linii kolejowej E65 przebiegającej przez Bielsko-Białą. PKP zdecydowały się na wariant 1, czyli na modernizację linii z dostosowaniem do maksymalnej prędkości 160 km/h dla składów osobowych (z krótkimi odcinkami z ograniczeniami prędkości). W ramach tego wariantu nieznacznie dostosowane mają zostać stacje na całej długości trasy (m.in. Bielsko-Biała Północ, Bielsko-Biała Główna).

Planowane prędkości na konkretnych fragmentach linii:

Obecnie przygotowywane jest Studium Wykonalności tej inwestycji dla kilku odcinków: Bielsko-Biała Lipnik - odgałęzienie na północy Czechowic-Dziedzic, odgałęzienie na północy Czechowic-Dziedzic - Tychy, Katowice - Katowice-Ligota oraz innych poza ciągiem Katowice - Bielsko-Biała.
Jeszcze we wrześniu tego roku ma zostać wydana decyzja środowiskowa, a w październiku 2015 decyzja lokalizacyjna. Studium Wykonalności powinno być gotowe do grudnia 2015. Po jego wykonaniu, w 2016 roku, PKP planuje ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu budowlanego, a następnie, po opracowaniu odpowiedniej dokumentacji - przetargu na budowę. Inwestycja będzie realizowana przy zaangażowaniu środków z Unii Europejskiej.

Na pozostałym odcinku E65, na odcinku od Bielska-Białej do granicy w Zwardoniu, do roku 2020 planuje się wykonanie jedynie mniejszych prac rewitalizacyjnych.

Po wykonaniu prac modernizacyjnych na całym odcinku Katowice - Bielsko-Biała, zgodnie z wyliczeniami podróż z między tymi ośrodkami (łącznie z postojami w Tychach, Pszczynie i Czechowicach-Dziedziach) składami Pendolino powinna trwać od 31 do 39 minut.

Ogólny przebieg linii kolejowej (wybrano wariant pomarańczowy):

Szczegółowy przebieg linii kolejowej w sąsiedztwie Bielska-Białej (wybrano wariant różowy):

2014-03-07 | Dodaj komentarz
Piotrek
2014-03-07 07:36:35
Przecież to nie jest realne bez zmiany trasy...
Filip
2014-03-07 11:54:07
PKP PLK wybrało wariant 1 (Vmax=160 km/h) z częściowym przystosowaniem pod Vmax=200 km/h na trasie Katowice - Zebrzydowice (głównie korekty łuków)
inwestycje
2014-03-07 12:50:23
@Filip: wieści o 200 km/h na na tym odcinku to były tylko krążące kiedyś nieoficjalne informacje
Filip
2014-03-07 13:06:33
Opcja wybrana przez PKP PLK czyli 1+ (moja nazwa) to załatwienie kilku "cięższych" spraw przy okazji modernizacji linii aby w kiedyś (jak będą pieniądze) było prościej/taniej zrobić Vmax=200 km/h. W miarę sensowne podejście PKP PLK.
inwestycje
2014-03-07 13:14:30
@Filip: z tego co mi wiadomo, we wrześniu 2010, gdy podejmowano decyzję o wyborze wariantu nic nie wspomniano o możliwości częściowej modernizacji w opcji "1+" / czy można wiedzieć, skąd takie dane? Pozdrawiam
Andrzej
2014-03-07 14:47:30
Dzięki piękne za info. Moje pytanie w tej sprawie brzmi: jak te "ambitne" plany modernizacyjne mają się do przebudowania stacji w tzw. węźle bielskim (BB Gl. i okoliczne stacje)? co z drugim torem od tunelu do stacji BB Lipnik. :-)
inwestycje
2014-03-07 15:35:11
@Andrzej: stacja Bielsko-Biała Główna ma być rozbudowana w kierunku północnym / co z drugim torem w tunelu - z tego co wiem, nic takiego się nie planuje
Filip
2014-03-07 23:28:24
@inwestycje Między Katowicami Ligotą a Tychami jest zaplanowana korekta łuku i przez to zmiana kilometrażu linii. Jest to część wariantu 2. Tak samo przeczytałem gdzieś (niestety dawno), że kilka stacji ma "dostać" przejścia podziemne i w ramach możliwości mają być likwidowane przejazdy w poziomie szyn. (Też elementy wariantu 2) Przyszłościowo ERTMS 1 albo 2. @Andrzej Drugi tor przez Tunel jest zupełnie nie potrzebny w tej chwili i nie zanosi się aby był. Plany modernizacyjne zależą tylko od PKP PLK i ich "widzi mi się". Według założeń wszystkie przystanki osobowe na terenie BB (Komorowice, Północ, Lipnik) otrzymają nowe perony (2) jednokrawędziowe tak aby tory były cały czas blisko siebie, mówiąc po ludzku. Po BB Północ będzie przesunięty w stronę Komorowic. Niestety plan przebudowy stacji BB Główna jest jakimś kosmosem. Za stacją jest Tunel w którym i tak trzeba zwolnić do 80 km/h a jakiś gostek wymyślił sobie, że Vmax przez stację będzie 160km/h / 200 km/h i przez to cała stacja jest dziwnie rozplanowana. Uważam, że UM powinien jako strona zadziałać w tej kwestii i "unormalnić" trochę ten projekt.
MK
2014-03-08 07:51:09
Czy ktoś wie, jaka inwestycja rozpoczęła się na ul. Warszawskiej obok ronda, na przeciwko Tesco i Castorama?
@Filip; @inwestycje
2014-03-08 08:16:17
Dzięki piękne, panowie! W takim razie po co była ta pseudo-modernizacja, zwana w nowomowie PLK "estetyzacją", peronów i przejścia podziemnego w stacji BB Gł., skoro za kilka lat i tak tę stację czeka gruntowna przebudowa?
Filip
2014-03-08 09:38:48
Ponieważ odcinek od Czechowic do Bielska Białej miał być tylko rewitalizowany (Vmax=120 km/h). Projekt budowlany jeszcze niczego nie oznacza. Zacząć się cieszyć będzie można dopiero po ogłoszeniu przetargu na budowę. Najpierw do zrobienia i tak pójdzie odcinek Katowice - Podg. Most Wisła.
Andrzej
2014-03-08 14:42:35
Dzięki! Co do odcinka Czechowice -Dziedzice -- Bielsko B. Komorowice - czy jest nadzieja na zwiększenie prędkości, bo to, co tam teraz się dzieje,woła o pomstę do nieba?
100% BB
2014-03-08 19:17:11
Modernizacja torów to jedna strona medalu. Kolejną przeszkoda w szybszym poruszaniu się pociągów jest problem rywalizacji przewoźników albo zwyczajny brak porozumienia gdzie długość jazdy pociągu sprowadza sie do tego, że jeden z pociagów musi długo oczekiwać na stacjach mijankach na ten jadący z przeciwka. Nie wszystkie trasy, szlaki kolejowe, posiadaja po dwa tory i niestety z tego powodu jeden przewoźnik musi liczyć na punktualność i dobra wolę innego. Te dwa warunki gdyby były spełnione spowodowałyby, że naprawde podróże koleją te krótkie i dalekobieżne nie byłby taką udreką dla pasażerów. Dlaczego dzisiaj taka Pogoria jedzie z Bielska-Białej do Gdyni w czasie 11.25 godz. A za niecały rok EIC Premium ( Pendolino ) pokoną tą samą trasę w ciągu 6.10 godzin, skoro dzisiejsze pociągi EIC mogą pędzić średnio 160 km/h?
Filip
2014-03-08 20:39:37
@Andrzej Po zimie pewnie przyjdzie czas na drobne prace na tym kawałku ale 120 km/h bym się nie spodziewał. Dopiero po modernizacji będzie tam 160 km/h, @100% BB Taka Pogoria tyle jedzie bo między innymi prowadzi wagon sypialny oraz jedzie inną trasą i zatrzymuje się też na mniejszych stacjach.
Andrzej
2014-03-09 16:45:11
@Filip Rozumiem. Co z planami stworzenia przystanku BB Teatr? Czy cos wiadomo w tej kwestii?
pasazer
2014-03-15 21:32:02
ten przystanek przy teatrze to powinien nazywac sie BB Centrum

Zarząd Gospodarki Miejskiej ogłosił przetarg na remont elewacji kamienicy przy ulicy Partyzantów 5. Budynek położony jest obok Placu Żwirki i Wigury, tuż przy przystanku autobusowym w stronę dworca PKP. Oprócz odnowienia elewacji, w ramach prac, wyremontowana zostanie klatka schodowa oraz wymieniona stolarka okienna i drzwiowa. Obecnie elewacja jest silnie zabrudzona i w złym stanie technicznym. Występuje również wiele ubytków elementów ozdobnych.

Kamienica powstała w latach 1890-1900. Elewacja frontowa obiektu stanowi doskonały przykład eklektyzmu, będąc jednocześnie typowym dla tamtego okresu przykładem kamienicy czynszowej. Zachowały się prawie wszystkie autentyczne detale architektoniczne, stanowiące o charakterze budynku (boniowanie, tympanony, kolumny, zdobne detale sztukatorskie). Elewacja tylna, znacznie skromniejsza, obecnie zasłonięta jest dobudowaną w późniejszych latach oficyną. Obiekt ma trzy kondygnacje nadziemne, dach dwuspadowy i poddasze. Budynek znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. Wewnątrz kamienicy zachowały się zabytkowe elementy wystroju, takie jak zdobne elementy klatki schodowej - balustrady, oryginalne kamienne schody.

Kolorystyka elewacji ustalona została na podstawie badań stratygraficznych.

Wykonawca będzie miał 5 miesięcy na wykonanie prac.
Otwarcie ofert cenowych nastąpi 20 marca 2014.

Ilustracje: materiały przetargowe / Studio Projektowe Vassiliy Karpov Kifistudio

2014-03-06 | Dodaj komentarz
mazan
2014-03-07 21:24:28
wow wow :000 wow
100% BB
2014-03-08 06:19:17
To jest probelm w naszym mieście, będzie jedna perełka obok starych, zaniedbanych budynków. Brakuje mi ciągłosci remontów w danym sektorze miasta. Po prawdzie nie wszystkie kamienice sa gminne, wiele z nich zapewne znajduje sie w rękach prywatnych ludzi, którzy nie kwapią się do remontów ( zawsze boli wydawanie pieniędzy na remonty). Dla mnie wazne jest aby zaczęły sie kompleksowe remonty w okolicach od dworca PKS i PKP w centrum miasta. Warszawska-3-go Maja w kierunku ul. Partyzantów . Wystarczy sobie wyobrazić jak wizualnie zmieni sie miasto kiedy właściciele budynków przy głownym trakcie w mieście zainwestują w remonty elewacji. Nie neguję remontów kamienic zwłaszcza od strony estetycznej, ale jak dla mnie mamy do czynienia z remontami punktowymi, a to tu, a to tam.... Z biedą doprowadzono do estetyzacji kompleksu budynków znajdujących sie przy palcu Św Mikołaja, ( a ile jeszcze pracy zostało na Rynku na Starówce.... ) ale to też trwało bardzo wiele lat. Pozostaje jeszcze taka jedna ruina obok schodów, która była zawstydzającą "wizytówką" miasta chociażby podczas uroczystości związanych powołaniem nowego biskupa djecezji bielsko-żywieckiej ( czyli ktoś w tym przpadku zawalił na całego ). Są takie rejony naszego miasta, które muszą być modernizowane w pierwszej kolejności. Probelmy skokowej, punktowej, rewitalizacji miasta ( bolączek i wad tego rodzaju działania ) są jedną z porażek urzedników miasta oraz zarządu ZGM-u od lat 90-tych XX wieku, kiedy zaczęto inwestować pieniądze w remonty kamienic w Bielsku-Białej.
Filip
2014-03-08 07:35:46
Przypuszczam, że nikt nie kwapi się remontować elewacji przy głównych ciągach bo po trzech/czterech latach po remoncie już są brudne ze spalin etc. >> Kamienica na przeciwko Hotelu President (ta zielona), Delicje, ...
taa
2014-03-08 18:30:50
Takie remonty są niestety kosztowne, jednakże konieczne, sytuacja finansowa miasta nie sprzyja renowacjom. Nie mozna tez zmuszac wlascicieli kamienic do remontów, jednakże mysle ze odnowione kamienice beda impulsem dla innych ;) Jednak musze zaznaczyc ze samo wyremontowanie kamienicy nic nie daje, jezeli w okolo jest brud i chaos. Proponowal bym aby powolac w miescie cos na styl biura upiekszania miasta, ktore zajelo by sie estetyka publicznych powierchnii, wtedy nawet stare elewacje gdzies gina. Mowie tutaj o dostosowaniu wystroju miasta do XXI wieku, pozbyciu sie chaosu, bylejakosci, i budowe chodnikow w miare na jeden wzor, usuniecie krzakow z centrum, czestsze czyszczenie ulic i pilnowanie robotnikow przy budowie drog i chodnikow bo to skandal ze wszystkie sa krzywe a drogi dziurawe. Pozdrawiam wszystkich troszczacych sie o Bielsko
100% BB
2014-03-08 18:59:09
Pragnę jednak przypomnieć, że nikt nikogo nie zmusza siłą czy groźbą do remontów elewacji budynków czy kamienic. Problem jest taki, że właściciele chcieliby tylko zarabiać, ale przychodzą czasy, że trzeba chociaz raz na 30-40 lat zainwestowac pieniądze ( unowocześniać, upiekszać ) w nieruchomości. Taki sam sproblem jest z naszym pierwszym Domem Handlowym Klimczok, gdzie od 2006 roku słysze jakie to zmiany zajdą jeśli chodzi o unowocześnienie tego obiektu. Mija już blisko 8 lat i jedynie odmalowano ten wielki blaszak żeby nikt nie powiedział, że stoi i straszy. A ile zarobili już tam pieniędzy od 89 roku ... . Poza tym w dobie rozwoju techniki i tego całego skoku cywilizacyjnego, dzisiaj są możliwości czyszczenia ( nowych elewacji ) kamienic, wiec jeśli tynk nie odpada, miasto czy właściciel prywatny powinni sie zainteresować jakie dzisiaj są rozwiązania, mozliwości utrzymania kamienicy i doprowadzenia jej do stanu zaraz po remonice bez użycia farby. Obok tej zielonej kamienicy przy Prezydencie, w latach 90-tych XX wieku wyromontowano jedną z pierwszych kamienic w mieście, tam gdzie kiedyś swoją siedzibę miało biuro podróży Orbis. Tak więc ten budynek jest idealnym na test wyczyszczenia kamienicy poprzez rozwiązania i nowinki techniczne. Nie trzeba co 5 czy 15 lat stawiac rusztowania i malować kamienicę od nowa. Rozwój, skok cywilizacyjny, daje nowe możliwości przedłużenia estetyki kamienicy. Ale pewnie znowu wszystko rozbije się o cenę, ale rowiązania zwłaszcza dla obiektów już wyremontowanych sa przygotowane. Pytanie czy bedą wykorzystane na razie w celach przetestowania na 1-2 budynkach, które kiedyś zostały poddane estetyzacji. Tutaj dobrym testem byłby tez obiekt Poczty Polskiej przy ulicy 1 Maja.
taa
2014-03-08 20:05:54
Niestety takich rzeczy można dokonac tylko na malym procencie kamienic, wiekszość ma już tak grubą warstwę smoły że pomoże jedynie remont. Ewentualnie mozna zrobic nawet prowizorkę, bez dbania o detale, czyli po prostu przejechac całą elewację farbą w jednym kolorze, chodzi mi o te kamienice mniej okazale ktore i tak nie czeka juz w najblizszej przyszlosci nic lepszego
samar11
2014-03-08 20:54:27
a czy czasami remont np.elewacji nie podnosi wartości obiektu a wiec i podatku oraz czynszu - tak pytam bo sie nie orientuję
100% BB
2014-03-10 15:02:07
Trudno aby oczyścić kamienice, przy użyciu nowoczenych technologii, które nie były remontowane na zewnątrz od 30-40 lat. Jednak sa w mieście takie elewacje, które były odnawiane pod koniec lat 90tych XX wieku albo zaraz na początku XXI wieku i tutaj jest możliwośc aby sprawdzieć na ile nowoczesne technologie są wstanie przywrócić blask elewacji która była odnowiona kilka, klilkanaście lat temu. Sa w meiście budynki na których to można sprawdzić ,pytanie dotyczy braku wiedzy w tym temacie czy znowu zbyt dużo pieniędzy do wydania.....
abc
2014-03-11 21:20:43
Staram się regularnie śledzić forum, ale może przegapiłem jakiś wątek.Ostatnio przechodziłem przez starówkę i widziałem, że trwa gruntowny remont kamienicy przy ulicy Celnej 10. Czy wie ktoś może, czy jest to "zwykły" remont, czy może jakaś konkretna inwestycja (biura, hotel, mieszkania itp.) i czy kamienica należy do miasta czy prywatnego właściela?

Informacje:


Wyszukiwarka wiadomości:
http://inwestycje.onuse.pl

Napisz do mnie:
inwestycjebielsko(małpa)tlen.pl

inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2014
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
@Matrix: najwcześniej w 2016; to również najbardziej realna data rozpoczęcia robót
[Matrix]
@Inwestycje dawno nie czytałem bloga albo może przegapiłem ten wątek ze zmianą numeracji dróg. A...
[Matrix ]
@O_01 masz racje że to nie ścieżka na Szarotki tylko droga rowerowa. A pro po...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1121751
Newsów: 203
Komentarzy: 3732
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała