inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Dzisiaj w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg otwarto oferty cenowe w przetargu na rozbudowę ulic Krakowskiej i Żywieckiej. Wykonawcy mogli składać oferty dla dwóch zadań osobno.

Zadanie 1 (przebudowa Krakowskiej)
Budżet inwestora: 54 718 275,48 zł
Eurovia Polska S.A.: 52 568 167,95 zł
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.: 66 008 810,94 zł
Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A.: 80 922 120,34 zł

Zadanie 2 (przebudowa Żywieckiej)
Budżet inwestora: 47 200 254,37 zł
Eurovia Polska S.A.: 42 552 065,91 zł
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.: 48 254 622,04 zł

Plany rozbudowy drogi oraz opis zakresu robót dla ulic Krakowskiej i Żywieckiej.

REKLAMA:

2018-02-06 | Dodaj komentarz
100%BB
2018-02-06 15:26:57
Na zadanie za ponad 100 milionów złotych tylko 3 firmy się zgłosiły w tym 2 złożyły kompleksowe oferty. Czyli Eurovia wejdzie na plac budowy. Stąd chyba taki długo ten przetarg trwał, nie było firm które podjęły się tego zadania. Czyli wygląda na to że maj czerwiec ruszają z robotami drogowymi.
inwestycje
2018-02-06 15:37:13
Absolutnie nie ma szans na rozpoczęcie budowy w maju/czerwcu. Ilość zainteresowanych firm również nie miała wpływu na przedłużające się procedury przetargowe.
100%BB
2018-02-06 18:15:57
@inwestycje, uważasz że decyzja o wyborze Eurovi Polska może być oprotestowana? Zawsze o ile pamiętam po otwarciu kopert z cenami i wyłonieniu firmy z przetargu, kwestią były odwołania tych co przegrali. No ale mimo tego ważne że zrobili krok do przodu. Czyli co realny termin wejścia na plac budowy to wakacje czy początek roku szkolnego?
arb
2018-02-06 19:30:40
Z pewnością nie chodzi o problem z przejazdem w ul Górską związaną z przebudową lecz skrzyżowanie Lipnicka Żywiecka Lwowska tam pod tym skrzyżowaniem przepływa Niwka jest to na projekcie wyszczególnione
inwestycje
2018-02-06 19:42:14
Nawet jeśli nie zostanie oprotestowany, to nie widzę specjalnych szans na podpisanie umowy w ciągu 3-4 miesięcy. Jest to unijny przetarg, w którym znacznie trudniejsze do przeprowadzenia są kwestie formalne. Osobiście obstawiam jesień, jako realny czas rozpoczęcia prac.
Karpackie
2018-02-08 13:26:23
Wiadomo może kiedy wyrok NSA odnośnie Cieszyńskiej, czy dalej nie podano terminu ?
inwestycje
2018-02-08 23:17:03
Nadal nie ma terminu.
Arti
2018-02-14 21:08:43
Na stronie MDZ pojawiły się wpisy odnośnie ul. Cieszyńskiej. http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80 Coś się święci?
Karpackie
2018-02-15 10:46:41
To są stare przetargi, które obecnie są w trakcie rozstrzygania. W związku z odwołaniem do NSA miasto nie może tego rozstrzygnąć.

Podane terminy dotyczą czasu ogłoszenia przetargu.

I kwartał:
- Rozbudowa budynków Beskidzkiego Centrum Onkologii przy ul. Wyzwolenia - 47,5 mln zł
- Budowa ogrodu jordanowskiego przy ul. Zielonej - 3,6 mln zł
- Modernizacja budynku „Kubiszówki" przy ul. Słowackiego 17 - 0,6 mln zł
- Wykonanie nowej elewacji w Zespole Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych przy ul. Słowackiego 24 - 2,6 mln zł
- Rozbudowa ul. Żywieckiej na południe od węzła Mikuszowice - 5,3 mln zł
- Przebudowa wiaduktów w ciągu ul. Czechowickiej nad torami oraz drogą dojazdową do ul. Słowackiego - 2,8 mln zł
- Przebudowa ul. Mickiewicza od pl. Chrobrego do ul. Sienkiewicza - 1,1 mln zł
- Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Stojałowskiego, Wyzwolenia, Broniewskiego oraz przebudowa pl. Opatrzności Bożej - 6,8 mln zł
- Budowa łącznicy z ulicy Międzyrzeckiej do ulicy Przy Torach - 3 mln zł
- Rozbudowa skrzyżowania ulic Cieszyńska, Kopernika, Lompy - 4,9 mln zł
- Rozbudowa al. Armii Krajowej od ronda przy ul. Karbowej do dolnej stacji kolei gondolowej - 6,9 mln zł

I/II kwartał:
- Remont kamienicy Barlickiego 1 - 160 tys. zł
- Remont kamienicy Stojałowskiego 53 (etap I) - 68 tys. zł

II kwartał:
- Przebudowa pawilonu nr 4 Szpitala Miejskiego przy ul. Wyspiańskiego - 6 mln zł
- Remont kamienicy Rynek 16/Słowackiego 1b - 0,7 mln zł

II/III kwartał:
- Remont kamienicy przy pl. św. Mikołaja 12 - 0,7 mln zł

Przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej:
- Rozbudowa ul. Listopadowej od ul. Nad Potokiem do Frycza Modrzewskiego (ogłoszony)
- Rozbudowa ul. Łuczników od ul. Karpackiej do ul. Jeżynowej (ogłoszony)
- Rozbudowa ul. Polnej (I kwartał)
- Rozbudowa ul. Łagodnej do wiaduktu nad S1 oraz budowa ścieżki rowerowej do ulicy Żywieckiej (I kwartał)
- Rozbudowa ciągów pieszego i rowerowego wzdłuż ulic Partyzantów i Bystrzańskiej (I kwartał)
- Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Andersa na odcinku od ul. Kustronia ul. Sosnkowskiego (I kwartał)
- Rozbudowa ul. Rudawka i ul. Hodowców wraz z włączeniem do drogi S52 (I kwartał)

Dodatkowo w kolejnych latach planuje przeprowadzić się m.in. następujące inwestycje drogowe:
- Rozbudowa ul. Falistej
- Przebudowa ul. Piastowskiej
- Rozbudowa skrzyżowania ul. gen. Bora-Komorowskiego i ul. Partyzantów
- Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Tuwima i Broniewskiego
- Przebudowa skrzyżowania ul. Niepodległości i ul. Czerwonej
- Przebudowa skrzyżowania ul. Hałcnowskiej i ul. Daszyńskiego (rondo)
- Rozbudowa ul. Pocztowej
- Przebudowa ul. Komorowickiej od ul. Piłsudskiego do ul. 11 Listopada
- Rozbudowa ul. Warszawskiej

REKLAMA:

2018-01-25 | Dodaj komentarz
Goga
2018-01-26 11:20:36
Przepraszam a gdzie parking przy Lwowskiej Krakowskiej?
fack
2018-01-27 09:38:07
Co do szkoły na Słowackiego, to gdyby jeszcze wycieli te szpetne choiny które zasłaniają elewację i odtworzyli żywopłoty jak przed wojną, to byłoby pięknie: http://www.historia.beskidia.pl/userfiles/wehikul/1568.jpg http://www.historia.beskidia.pl/userfiles/wehikul/1250.jpg
Rony
2018-01-27 09:52:43
Właśnie,co z parkingiem przy Lwowskiej??
maras49
2018-01-27 10:19:35
http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80&przetarg=635 oraz http://www.mzd.home.pl/przetargi/75-ogloszenie%20o%20udzieleniu%20opublikowane%20w%20DUUE%2019.02.2016.pdf - a co z tym się dalej dzieje niewiadomo?
maras49
2018-01-27 10:19:37
http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80&przetarg=635 oraz http://www.mzd.home.pl/przetargi/75-ogloszenie%20o%20udzieleniu%20opublikowane%20w%20DUUE%2019.02.2016.pdf - a co z tym się dalej dzieje niewiadomo?
Samotnik
2018-01-29 13:00:47
Co się kryje pod tym punktem: "- Rozbudowa ul. Rudawka i ul. Hodowców wraz z włączeniem do drogi S52 (I kwartał)" Będzie nowy zjazd z ekspresówki?
maras49
2018-01-29 14:22:38
@Samotnik: Nie do końca dodatkowy zjazd, bo zjazd tam jest i prowadzi do m.in.Auchan. Ten wyjazd/wjazd na przeciw ww. Auchan, z ronda północnego. Taka jakby dodatkowa obsługa komunikacyjna m.in. Parku Przemysłowego Wapienica. Tylko, że TIR mogą mieć problemy na rondach.
Samotnik
2018-01-29 15:00:09
@maras49 no tak, od dawna myślałem, że tamtędy należałoby poprowadzić dodatkowy dojazd do fabryk. Jak widać ronda na Międzyrzeckiej nie rozwiązały do końca problemu korków w godzinach szczytu... Kto wie, może należałoby też zainwestować w jakiś dojazd od strony Mazańcowic... Jeszcze ze dwie fabryki tam dołożą (coś się już buduje zresztą za Eatonem) i ten układ drogowy nie wytrzyma.
Prawda
2018-01-29 21:59:21
Ale jak to, przecież mądrale tak się zarzekały, że nie trzeba żadnej przebudowy cieczyńskiej/międzyrzeckiej tylko wystarczy kilka rond żeby korki zniknęły... czyżby domorośli janusze-eksperci się mylili?! o_O
O_01
2018-01-30 07:33:58
Taka ciekawostka: dokumentacja budowy drogi zbiorczej łączącej S52 z ulicami Gwiezdna i Hodowców była gotowa już w roku 2009.
Matrix
2018-01-31 09:02:25
@Inwestycje na czym będzie polegać rozbudowa
Matrix
2018-01-31 09:05:14
Źle mi coś wskoczyło w poprzednim poście. @Inwestycje na czym ma polegać przebudowa skrzyżowania Cieszyńska, Kopernika, Lompy? Bo dużo kwota tam jest zapisana na tą inwestycje.
inwestycje
2018-02-01 19:04:44
Do tego skrzyżowania doprowadzona będzie nowa droga do parkingu wielopoziomowego. Zakładam, że skrzyżowanie przybierze formę ronda.
Wojciechowski
2018-02-01 20:42:16
W zasadzie to skrzyżowanie Kopernika z Lompy nie istnieje. ;)
PR
2018-02-26 12:05:25
Czy autor bloga wie coś więcej na temat punktu: - Budowa łącznicy z ulicy Międzyrzeckiej do ulicy Przy Torach - 3 mln zł? Dzisiaj pojawiła się informacja w portalu bielsko.biala.pl na temat tego projektu. Jak on się ma do ETAPU nr 3 przebudowy ulicy Międzyrzeckiej? Komu i do czego jest potrzebne to nowe połączenie? Czy miasto nie wycofa się z pomysłu połączenia ul. Zagajnik z ul. Przy Torach? Czyżby kolejne 3 miliony wydatków bez wyraźnego uzasadnienia?
Mieszkaniec
2018-03-19 15:01:40
To są inwestycje??? Super!!! Miasto z potencjałem turystycznym, którego nikt nie dostrzega! A mieszkańcy- tak do aquaparku trzeba godzinę jechać aż, do Rudy Śl. (ew. Chochołów lub Kraków niedługo będą Tychy!!!), na łyżwy do Cieszyna (bielskie lodowisko to żenada, z resztą już nieczynne!!!), a na narty Szczyrk, Wisła, Korbielów (choć w około Bielska same góry). Inwestycje drogowe - będzie tylko gorzej bo osiedla po wschodniej stronie muszą "dymać" przez środek miasta tworząc niepotrzebne korki zamiast skorzystać z ekspresówki, która obok nich "leci". Ścieżek rowerowych jak na lekarstwo, a o parkingach na błoniach, Straconce (bulwary) czy Wapienicy (zapora) nie wspominam bo szkoda się denerwować. Czy tym miastem ktoś jeszcze zarządza???
ciekawski
2018-03-23 14:29:10
@O_01 "Taka ciekawostka: dokumentacja budowy drogi zbiorczej łączącej S52 z ulicami Gwiezdna i Hodowców była gotowa już w roku 2009" A pomyślałeś że to opracowanie było tak beznadziejne że nie nadawało się do realizacji?
tastas
2018-05-11 15:10:32
Coś wiadomo więcej o planach modernizacji ulicy Poniatowskiego? Jakimi etapami ta ulica będzie przebudowywana?
Miejski Zarząd dróg ogłosił przetarg na budowę ścieżki rowerowej i deptaka wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Wapienica, na odcinku od okolic ulicy Cieszyńskiej do ulicy Leśników.

Na długości 207 m, w pobliżu centrum Wapienicy (od ok. ulicy Cieszyńskiej do ul. Celtyckiej), zbudowany zostanie szeroki na 5 metrów ciąg pieszo-jezdny. Na dalszym 687-metrowym fragmencie trasa dla rowerów (3 m) i chodnik (2 m) zostaną rozdzielone pasem zieleni.
Wspólny odcinek oraz odseparowana ścieżka rowerowa będą miały nawierzchnię asfaltową, a chodnik wykonany będzie z kostki betonowej. Trasa na całym przebiegu zostanie oświetlona.
Obecnie istnieje tam jedynie nadbrzeżna ścieżka utwardzona wyłącznie tłuczniem oraz na krótszych fragmentach - asfaltowa. Nowa trasa przebiegać będzie w większości nowym śladem, bardziej oddalonym od rzeki. Do przeprowadzenia inwestycji konieczne będzie wycięcie ponad 150 krzewów i drzew.
Jest to I etap inwestycji. W przyszłości planowana jest budowa ścieżki i deptaka na dalszym odcinku - aż do parkingu „pod zaporą" przy ulicy Tartacznej.
Całość prac nad I etapem powinna zostać wykonana w ciągu 120 dni od podpisania umowy z wykonawcą, co pozwala szacować, że jeszcze w wakacje inwestycja zostanie oddana do użytku.

plany: materiały przetargowe

REKLAMA:

2018-01-14 | Dodaj komentarz
tombou
2018-01-15 01:31:17
dobra robota.Oby jak najszybciej zrobiono dalszy odcinek do Zapory
edi
2018-01-15 20:18:21
nie wykupili terenu a pragną inwestować to kpina
Matrix
2018-01-15 20:56:40
Inwestycja na plus, tylko po co wycinać tyle drzew?? Nie można było zrobić tej inwestycji w starym śladzie??? Cały odcinek można było zrobić jako trakt pieszo-rowerowy, niestety znowu ta wszędobylska kostka betonowa:(
bella
2018-01-15 21:26:50
od mostka do mostka zaznaczono 250 drzew
inwestycje
2018-01-15 22:57:07
@bella: nie wszyyskie z nich będą wycinane; warto wczytać się dokładnie w dokumentację
O_01
2018-01-16 07:45:58
Matrix, wczytaj się w projekt - na ciągu rowerowym ma być nawierzchnia bitumiczna.
Matrix
2018-01-16 15:36:47
Wyczytałem się w projekt, ale asfalt lepszy i tańszy. I przy bieganiu lepsza amortyzacja. I ta niej zrobić jadną nakładkę asfaltową i po prostu wymalować linie rozgraniczenia pieszych i rowerzystów.
O_01
2018-01-17 06:55:39
@Matrix, wybacz, ale muszę to napisać. Nawierzchnia bitumiczna, to nawierzchnia wykonana z mieszanki kruszywa i asfaltu (asfalt jest lepiszczem), stosowana na większości dróg i na ścieżkach rowerowych - popularnie asfaltem nazywana... :-)
wywłaszczony
2018-01-17 13:37:04
@edi. To wszystko w porządku. W Bielsku już jest taka tradycja, że najpierw się projektuje, potem buduje a na końcu płaci za zabrane tereny. Projektant nawet się nie pojawia na miejscu,żeby go czasem ludzie za dużo nie wypytywali i narzucali mu swoich wizji. Miasto wyda decyzję ZRID i możesz ich pocałować. Mogą robić co chcą a ty tylko się na to patrzeć i przyzwyczaić, że twoja własność od lat nie jest już twoja. Pozdrawiam wszystkich wywłaszczonych obecnych i przyszłych.
Matrix
2018-01-17 18:25:49
0_01 wiem co to jest asfalt, tylko chodziło mi o kostkę betonową, która jest niepotrzebna. Lepiej zrobić na całej szerokości asfalt i wynajmować tylko linie podziału pieszych i rowerzystów. Bezsensowne jest stawiania niepotrzebnych krawężników i zabieranie terenu, żeby wyciąć więcej drzewek. Znowu robienie czegoś na siłę, tak samo jak na lotnisku gdzie pas dla pieszych z kostki i to jeszcze z oby dwóch stron wysoki krawężnik. Dla mnie to wygląda brzydko. Po prostu wszędzie beton, beton i beton.
O_01
2018-01-18 13:40:51
@Matrix - to się cieszę :-). Tak się zastanawiam - wiele osób wnioskuje do władz miasta, by budować ścieżki rowerowe, oczywiście z nawierzchnią bitumiczną. Kiedy jednak taki zamiar wprowadzany jest w życie, zaraz odzywa się niemniej liczne grono przeciwników takiego rozwiązania...
inwestycje
2018-01-21 22:26:34
@Matrix: separacja ruchu pieszych i ruchu rowerowego to konieczność; w innym wypadku piesi z uporem maniaka wchodzą na ścieżkę rowerową (mimo, że wymalowane są wyraźnie pasy). Robią to nawet przy osobnych ścieżkach i chodniku, a co dopiero, gdy są one połączone. Co do kostki masz rację - nawet na chodniku wygodniejsza (i po kilku latach estetyczniejsza) byłaby nawierzchnia bitumiczna.
100%BB
2018-01-22 20:26:22
Jeśli mogę, chciałbym zapytać @inwestycje o wydatki inwestycyjne w ZGM. Kilka lat temu ( grudzień 2014 ) pojawił się na blogu temat, że w latach 2015-18 ZGM miał wyremontować 30 kamienic. Po paru latach 2014-16 intensywnych i planowych działań remontów elewacji kamienic, od 2017 roku nastąpił przestój i jakby do teraz nie ma przyspieszenia inwestycji. Z tego co pamiętam na blogu inwestycje pojawił się wykaz kamienic do remontu i w planach do 2018r. nie widzę aby ten temat miałby być zamknięty, chodzi o kamienice przy ul. Komorowickiej nr. 8, 10 i 15 przy 11 Listopada nr 63,Waryńskiego 2, Sobieskiego 9 i 11; Partyzantów 29, Wyzwolenia 6a. Lipnicka 64, 66 i 70; przy pl. Żwirki i Wigury 11; Trakcyjna 16 czy Łukowa 5. Co jest grane, u nich też nie ma konsekwencji w działaniu? Czas podsumowań a połowa leży na półce. Przy czym nie wyłoniono chyba jeszcze inwestora dla remontu elewacji kamienicy przy ul. 1go Maja 44-45. Czy coś będzie wiadomo na ten temat? Z góry dziękuje za informacje.
maras49
2018-01-24 16:26:30
100%BB - faktycznie, to już rozpoczęty 3 rok bez publikacji na forum o remoncie jakiejkolwiek kamienicy lub budynku mieszkalnego ZDM-u w BB... :-( . A do 2015 r. było ich tutaj dużo. Może lobbyści nie widza teraz potrzeby.

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie długo oczekiwanej przez mieszkańców Hałcnowa i Komorowic ulicy Nowohałcnowskiej. Nowy ciąg połączy węzeł Rosta na drodze ekspresowej S52 z ulicą Hałcnowską.
Droga rozpoczynać się będzie na istniejącym rondzie wybudowanym w ramach węzła Rosta, a kończyć na nowym rondzie z ulicą Hałcnowską. W ramach inwestycji powstanie nowa 517-metrowa droga o szerokości 7 m, jednostronny chodnik na jej fragmencie oraz zatoki autobusowe. Projektowana droga przebiegać będzie głównie przez tereny rolnicze i nieużytki, wzdłuż potoku Kromparek.
Do nowej ulicy dowiązana zostanie ulica Braterska, która na znacznym odcinku zostanie rozbudowana. Dodatkowo, w ramach inwestycji zostanie przebudowany ok. 300-metrowy fragment ul. Hałcnowskiej oraz ok. 1100-metrowy ul. Bocznej.
Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 24 mln zł. Początek prac planowany jest na marzec 2018, a koniec na marzec 2021. Główne prace prowadzone będą jednak w latach 2019-2020.

plany: materiały przetargowe (kompilacja własna)

-----

REKLAMA:

2017-12-05 | Dodaj komentarz
maras49
2017-12-05 13:44:46
A mogło to być dokładnie 6 lat temu wraz z ukończeniem S1. Przecież obwodnicę przygotowywało się na tyle wcześniej, że dodanie do inwestycji 500 m, oczywiście po stronie kosztów MZD, nawet bez ronda na Hałcnowskiej, nie byłoby trudne.
inwestycje
2017-12-05 18:43:47
Zgadza się, podobnie jak zaniechania Ratusza w sprawie przebudowy ulicy Krzyżowej i Langiewicza, które również powinny być przeprowadzone równocześnie z budową ekspresowej obwodnicy.
facebook.com/nowohalcnowska
2017-12-05 18:52:39
Na szczęście bez świateł, będzie rondo na Hałcnowskiej :)
Yanek
2017-12-06 08:26:17
Bardzo się cieszę. Jak już wcześniej pisałem ta inwestycja jest niezbędna. Tylko dlaczego ma trwać aż 3 lata? Niesamowite.
O_01
2017-12-06 11:10:13
Yanek, ciesz się, ratusz założył skrócenie cyklu inwestycyjnego do trzech lat! :-) Zapraszam na forum hałcnowskiej strony internetowej, gdzie zamieściłem bardziej szczegółowe rysunki z projektu ulicy. http://halcnow.pl/forum/showthread.php?tid=1090&page=last
salmon
2017-12-06 11:52:21
Z tego co się orientuję to mieszkańcy Braterskiej/Siostrzanej złożyli protest przeciw rozbudowie ul. Braterskiej. Głównie chodziło o to, że kawałek dalej jak przejedzie się pod wiaduktem jest firma(chyba budowlana) i Braterską będą tam jeździły tiry. Mieszkańcy proponowali, żeby zamiast rozbudowywać Braterską poszerzyć drogę techniczną, która leci tuż przy ekspresówce.
inwestycje
2017-12-06 15:18:35
Panie Bronisławie, bardzo proszę o umieszczenie notki na forum halcnow.pl, skąd pochodzi umieszczony tam plan: http://halcnow.pl/forum/showthread.php?tid=1090&pid=42340#pid42340 Kompilacja rysunków została pierwotnie umieszczona na moich blogu i została stworzona na jego potrzeby, a na forum halcnow.pl nie ma żadnej informacji o pochodzeniu.
O_01
2017-12-06 15:43:16
Uprzejmie informuję, że osobiście ściągnąłem rysunki pdf ze strony internetowej MZD (przetargi), po czym przetransponowałem je na pliki jpg, a następnie obciąłem i wyostrzyłem kontrast. Tylko pierwszy plik pochodzi z blogu "inwestycje" - o czym informuje uzupełniony już wpis na forum strony hałcnowskiej. Jest on blady, bo nie poprawiono w nim kontrastu. Aktualnie to samo uczyniłem z plikami pdf z zakresu projektu zagospodarowania terenu. Wygląda więc na to, że częściową rację mają na bielsko.info podając, iż rysunki pochodzą ze strony halcnow.pl - bo dotyczy to trzech rysunków (oprócz tego pierwszego ogólnego i bladego). :-) Serdecznie pozdrawiam.
inwestycje
2017-12-06 15:48:32
Dziękuję, zgadza się. Właśnie chodziło mi o ten rysunek-kompilację, którego połączenie w jeden zajęło sporo czasu.
Paweł
2017-12-07 00:22:07
Faktycznie rozwiązanie z drogą techniczną zamiast rozbudową Braterskiej byłoby mniej uciążliwe dla mieszkańców Braterskiej, tym bardziej, że narażeni są oni już na duży hałas od ekspresówki - nadal brak ekranów akustycznych. Poza tym brak chodników wzdłuż ul. Bocznej - to jest droga, którą dużo ludzi chodzi do kościoła na osiedlu Rosta. No i ciągle brak chodników pozwalających na swobodne poruszanie się pieszych od ronda do "Bułgara". Pozdrawiam.
mieszkaniec okolicy Żywieckiej
2017-12-08 11:10:31
Witam wszystkich czytających. Ja w nieco innym temacie, a mianowicie oświetlenia przejść dla pieszych. Od kilku dni można zauważyć ekipy energetyków montujących dodatkowe oświetlenie LEDowe na przejściach dla pieszych przy ulicy Żywieckiej (pomiędzy Jaśminową a Łęgową), Wszystko wygląda tak że będą to takie same instalacje jak przy przejściach dla pieszych na ulicy Stojałowskiego. Jednak mam dwa pytania, czy w ramach tych inwestycji przewidziane jest też montaż aktywnych znaków D-6? Drugie pytanie, czy w ramach doświetlenia przejść dla pieszych możliwy jest montaż dodatkowych lamp na słupach w rejonie skrzyżowania Żywiecka-Przędzalnicza w rejonie przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego w kierunku centrum? Tam jest na prawdę bardzo ciemno co sprawia że rejon tego skrzyżowania jest bardzo niebezpieczny szczególnie dla pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku. Z góry dziękuję za odpowiedz.
inwestycje
2017-12-08 19:16:46
^^ Tego typu pytania i sugestie powinny być kierowane bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Dróg. Blog to prywatna inicjatywa, w żaden sposób niepowiązana z Ratuszem czy miejskimi jednostkami samorządowymi.
m
2017-12-13 11:32:21
Dwa miesiące wstecz MZD rozpoczęło demontaż odcinka ekranu akustycznego na jezdni wschodniej ul. Andersa, tuż przed prawoskrętem w ul. Michałowicza. Byłem przekonany, że jest to związane z budową pasa wyłączeniowego dla ww. prawoskrętu. Pas ten skręcającym w ul. Michałowicza ułatwiłby wyłączanie się z ruchu, bez blokowania jazdy na wprost do Hulanki. Niestety po kilku tygodniach okazało się, że nastąpiła tylko wymiana wypełnienia ekranu na przeźroczysty. Szkoda. Moim zdaniem stracono okazję na polepszenie warunków ruchu w tym miejscu.
100%BB
2017-12-13 16:17:53
Co jest przyczyną, że MZD, po raz kolejny przesuwa termin składania ofert przetargu na remont DK 52 Krakowska/Zywiecka. Inwestycja na papierze, warta około 150 mln PLN, powinna być łakomym kąskiem dla firm budowlanych, a tu od maja nie mogą wyłonić firmy, która wejdzie na plac budowy. W czym rzecz się pytam może Pan @inwestycje wie więcej na ten temat. Czyżby miasto miało zagrożona kolejną ważną inwestycje ze wsparciem z UE? Bo ile można przeciągać przetarg w nieskończoność, czy może są znowu podobne problemy jakie wystąpiły z przebudowa ulicy Cieszyńskiej. To zaczyna być dziwne, czyżby miasto było stać aby ponad 200 baniek dofinansowania przepadło z jakiś niejasnych powodów? Takich cyrków jeszcze w mieście nie było, że niby jest zdobyta dotacja, a inwestycje tkwią w martwym punkcie. Przecież nawet jak wyłonią firmę, która wykona to zadanie, to jeszcze bedzie pewnie jakiś protest przegranych kiedy oni mają zacząć inwestycje drogowe na DK 52? Ulica Krakowska, to wstyd dla naszego miasta. Jak długo ten pat jeszcze potrwa?
inwestycje
2017-12-13 17:45:22
Przesuwanie terminów jest związane z duża liczbą zapytań do przetargu. Wcale nie jestem przekonany, czy obecny termin otwarcia ofert 9 stycznia zostanie utrzymany, a jeśli nawet to inwestycja nie zacznie się wiosną, ale dopiero w połowie roku.
100%BB
2017-12-13 18:12:55
Ja tez nie dam wiary, że w styczniu br. otworzą koperty, ale dziwne to wszystko, w Swinoujściu już otwarli koperty z kosztorysami kto i za ile wybuduje tunel pod rz.Świnną, a przy tym zadaniu inwestycyjnym w Swinoujściu, remont DK 52 w Bielsku-Białej, wygląda na małe piwko. Dziwne że tak to się przeciaga. Wypada miec nadzieję że w 2018 roku w II kwartale zwycieska firma podpisze umowę na realizację tego zadania. Mimo wszystko dzięki @inwestycje za odpowiedź na moje pytanie.
maras49
2017-12-13 20:38:13
Wydaje mi się, że w parze z dużą ilością pytań na to zadanie idzie fakt, że odpowiedzi na te pytania nie są dla wykonawców wystarczające i mogą i generować wątpliwości, które przekładają się na następne zapytania. Może to wynikać z niewystarczającej kompetencji pracowników oddelegowanych do tego rodzaju zadań, lub tez z obciążania ich drobnymi innymi zadaniami. Zadań coraz więcej, wyszkolonych kadr tyle samo, lub nawet mniej. Wyszkoleni odchodzą na emeryturę, a dla nowych trzeba czasu na doszkolenie. Tu trzeba jednak znać dobrze i umieć się poruszać w przepisach związanych z dofinansowaniem unijnym. Być może jest jeszcze inna przyczyna.
inwestycje
2017-12-13 22:24:50
@maras49: raczej zadań coraz mniej... Widać to po zatrważająco niskim wykonaniu planu nakładów na wydatki inwestycyjne w budżecie 2017 (po 3 kwartałach to zaledwie 18% planu).
O_01
2017-12-16 07:50:26
Jako projektant chciałbym wyjaśnić, że są dwa rodzaje pytań do ogłoszonych przetargów. Jedna grupa to procedur przetargowych, terminów, treści umów itp. - a więc pytania, na które odpowiada zamawiający. Druga grupa to pytania do samej dokumentacji projektowej, na które odpowiedzi przygotowuje projektant. Tu dochodzimy do problemu. Zdarza się, że wymogi stawiane projektantom przez zamawiającego przyczyniają się do pewnych, hmm, niedomówień w dokumentacji, albo też po prostu niedopracowania szczegółów, co wynika często z narzuconych terminów. Potencjalni wykonawcy zaś chcą już na tym etapie wyjaśnić wszelkie wątpliwości, albo znaleźć luki, dzięki którym będą mogli domagać się dodatkowego wynagrodzenia - dowodząc, że dany problem nie był rozwiązany w dokumentacji projektowej. To oczywiście w bardzo wielkim uproszczeniu, bo cały proces jest trochę bardziej skomplikowany. Na marginesie - termin otwarcia ofert na budowę ul. Nowohałcnowskiej przesunięto na 10 stycznia 2018 r. co (jak mnie poinformowano) "wynika planowanych zmian w SIWZ oraz koniecznością przygotowania odpowiedzi na liczne zapytania od Wykonawców i w konsekwencji udzielenia im czasu na przygotowanie oferty w nawiązaniu do wprowadzanych zmian i treści udzielonych odpowiedzi". Proszę zwrócić uwagę, że zamawiający będzie wprowadzał zmiany w SIWZ - wymuszone zapewne treścią "licznych zapytań".
maras49
2017-12-16 10:09:36
Na to jw. powiem tak, używając kulinarnego języka: Jeśli do przygotowania posiłku część składników użyje się niewłaściwych lub niezgodnie z przepisem kulinarnym, to później użycie 100 przypraw nie zmieni faktu, że potrawa jest, mówiąc trywialnie spierniczona. @O-01; podobało mi się to - hmm - myślę że można było dosadniej określić ten stan, bo takie czasy. Pozdrawiam.
maras49
2017-12-16 12:32:09
@inwestycje: na stronie z zamówieniami BIP znalazłem 57 rozstrzygniętych zadań przetargowych licząc wszystkie. Nie wiem czy to mało. Ile to korespondencji trzeba stworzyć dla takowych. Tylko kilka zadań "nie" technicznych.
maras49
2017-12-16 12:33:10
uzup.ww. to tylko rok 2017 jeszcze trwający ...
inwestycje
2017-12-16 17:31:54
@maras49: Ilość przetargów nie jest dla mnie wartością wymierną, w przeciwieństwie do wydawanych kwot. Trudno na tym samym poziomie stawiać przetarg na uzupełnienie oznakowania z przetargiem budowę wiaduktu.
maras49
2017-12-17 09:28:24
@inwestycje: tak, tak, zgoda - tylko mi chodzi o absorbowanie czasu pracownika na przygotowanie każdego zadania, a tu już jest większa różnica niż różnica nakładów.
maras49
2017-12-22 17:45:57
Jak usłyszałem w Radio Bielsko w 2018r. ma być 99 zadań inwestycyjnych za 1mld 100mln PLN w budżecie. Jak i kiedy Urząd to przerobi?
O_01
2017-12-23 07:12:44
@maras49 - to jakieś przekłamanie z tym budżetem. Musiałeś się przesłyszeć, albo oni niedokładnie powiedzieli. Budżet miasta na rok 2018 przyjęty na ostatniej sesji Rady Miejskiej, to wydatki ogółem na kwotę 1.207.000 tys. zł, w tym wydatki bieżące 858.754 tys. zł, a wydatki majątkowe 348.257 tys. zł. CYTATY z uchwały: Wydatki majątkowe dotyczą kontynuacji zadań inwestycyjnych, a także realizacji nowych zadań, w tym realizowanych z udziałem środków z Unii Europejskiej w wysokości 143,7 mln zł. Wydatki majątkowe dotyczą kontynuacji zadań inwestycyjnych, a także realizacji nowych zadań, w tym realizowanych z udziałem środków z Unii Europejskiej w wysokości 143,7 mln zł. Największy udział w wydatkach majątkowych stanowią inwestycje w zakresie transportu, na które przeznaczono 241,1 mln zł, tj. prawie 69,2%, inwestycje oświatowe – 39,7 mln zł, tj. 11,4%, ochrony zdrowia – 24,5 mln zł tj. 7,0%, w zakresie gospodarki mieszkaniowej – 15,3 mln zł, tj. 4,4%, w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego – 9,5 mln zł, tj. 2,7%, w zakresie administracji publicznej – 4,8 mln zł, tj. 1,4% wydatków majątkowych ogółem.
inwestycje
2017-12-24 20:06:49
W budżecie 2018 główne wydatki to przebudowa Cieszyńskiej (która nie ruszy) oraz DK52 (na którą wydatki nie będą podejrzewam większe niż 50% zaplanowanej kwoty; a to dlatego, że kolejny raz przesunięto otwarcie ofert; rozpoczęcie budowy realnie najwcześniej w połowie roku).
maras49
2017-12-25 13:47:52
@O_01: nie tyle źle usłyszałem ile źle napisałem jeden z przyimków: przed 1 mld 100 mln budżecie - miało być W, a nie ZA. Pozdrawiam
maras49
2018-01-05 10:41:28
Pogoda pomogła, a więc jak będzie dobrze, to do dzisiaj późnego wieczora zabetonujemy płytę nośną pomostu wiaduktu na Międzyrzeckiej :-))
maras49
2018-01-06 09:33:34
@jw: No i udało się. Zapadamy w sen zimowy. Tylko gdzie ta zima? :-)
O_01
2018-01-10 07:40:25
@maras49 - pytanie dotyczące przebudowy Międzyrzeckiej: czy projektant, albo inwestor, wprowadzają do projektu zmiany dotyczące prawidłowego przebiegu i właściwych parametrów dróg dla rowerów? PS. Fajnie, że pogoda pomogła i idziecie do przodu z tą inwestycją :-) (@inwestycje - przepraszam za to, że pytam w wątku dot. innego tematu, ale pytam o sprawę bardzo ważną, mam nadzieję, że mi wybaczysz).
maras49
2018-01-10 10:28:03
@O_01 – Drogi rowerowe, a szczególnie ich parametry techniczne - te szczegółowe - nie są moją mocną stroną w zawodzie. Na ul. Międzyrzeckiej zaprojektowano je po zachodniej stronie za wyjątkiem nowego przebiegu do ul. Cieszyńskiej, gdzie mają być po obu stronach. Coś tam słyszałem, że tu i ówdzie dokonana będzie ich techniczna korekta, ale nie jestem w stanie zlokalizować miejsc, ani zakresu. Mailem prześlę PB i PW zadania – etap 1 i 2, może tam coś będzie więcej.
O_01
2018-01-10 11:41:02
Dzięki za dobre chęci - PB i PW mam, chodzi mi przede wszystkim o te korekty (o które toczę w UM boje)
maras49
2018-01-10 14:18:00
@O-01: w takim razie życzę powodzenia w tych bojach - czasem rzeczywiście trudno wytłumaczyć dobre rozwiązania; każdy widzi to inaczej - ale warto rozmawiać :-). Pozdrawiam.
inwestycje
2018-01-10 15:25:03
Najtańszą ofertę na budowę ulicy Nowohałcnowskiej złożyła firma Radex z Bielska-Białej. Oferta: 12.355.167,05 zł. Budżet: 17.066.660,18 zł.
O_01
2018-01-10 20:37:12
Nie będę się ścigał z inwestycjami (serdecznie pozdrawiam) na newsy, niemniej jednak zapraszam do dyskutowania o Nowohałcnowskiej: https://www.facebook.com/Budujemy-Nowoha%C5%82cnowsk%C4%85-400997200344592/?ref=bookmarks
Komentarzy (40)

Pod Szyndzielnię nową drogą

  
Dwa tygodnie temu Miejski Zarząd Dróg podpisał umowę z firmą Gronner & Rączka Architekci na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy Alei Armii Krajowej na jej górnym, podstokowym odcinku.

Projektant będzie miał za zadanie opracować pełną dokumentację dla drogi na odcinku od ronda u zbiegu Alei Armii Krajowej oraz ulic Karbowej i Olszówki do dolnej stacji kolei gondolowej „Szyndzielnia".

Droga na odcinku do ulicy dojazdowej do ośrodka „Beskidy Park" po przebudowie ma zyskać 6-metrową jezdnię oraz jednostronny chodnik o szerokości 3,5 m, a od wspomnianej drogi dojazdowej do dolnej stacji kolei - 4,5-metrową jezdnię bez chodników. Dodatkowo przebudowana do postaci ciągu pieszo-jezdnego o szerokości 5 metrów ma zostać ulica Skalna.

Projektant będzie miał także za zadanie opracowanie projektu planowanej pętli autobusowej, projektu zagospodarowania przestrzeni przy dolnej stacji kolei gondolowej oraz zaplanowanie obiektów małej architektury wzdłuż drogi.
Zagospodarowanie placu przy dolnej stacji ma uwzględniać:
- możliwość zawracania autobusów,
- miejsce do gromadzenia się wycieczek,
- miejsce do handlu (sprzedaż pamiątek) - np. kioski,
- stanowiska postojowe dla osób niepełnosprawnych,
- stanowiska napraw i mycia rowerów.

Co należy zaznaczyć - droga nadal będzie wyłączona z ruchu poza komunikacją miejską oraz osobami dojeżdżającymi do posesji.

Projektant będzie miał 300 dni na wykonanie zamówienia.
Szacunkowy koszt budowy to 12 mln zł (wraz z kosztami wykupu gruntów pod drogę, w większości należących od Lasów Państwowych). Budowę planuje się przeprowadzić w latach 2018-2019.

plany: dokumentacja przetargowa MZD

REKLAMA:

2017-10-31 | Dodaj komentarz
Hmmm
2017-11-01 14:54:41
Jaki jest sens wydawania 12 mln na drogę wyłączoną z ruchu? Ta obecna nie wystarcza autobusom i mieszkańcom? Czy ja czegoś nie dostrzegam? Nie ma pilniejszych potrzeb drogowych w mieście? Proszę o oświecenie.
inwestycje
2017-11-01 16:16:01
Niestety nie potrafię na to odpowiedzieć. Sam sam podobne odczucia. Za kwotę 12 mln złotych udałoby się wyremontować na prawdę solidną liczbę dróg lokalnych, które niekiedy są w stanie agonalnym.
bba
2017-11-01 16:43:30
A ile by mozna za 12 mln stworzyc sciezek rowerowych, trekkingowych, nowych spacerowych, lawek przy sciezkach, itp itd Czasem tak niewiele trzeba wlozyc zeby zrobic z regionu atrakcje turystyczna, ale tutaj szczytem fantazji jest wieza widokowa...
O_01
2017-11-02 07:35:47
Ideą tego zamiaru było przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa coraz większej liczbie pieszych, którzy pojawiają się w tym rejonie zdążając z parkingów w kierunku Dębowca oraz stacji kolei linowej. Obecne coś, co znajduje się obok jezdni, zdecydowanie nie może być nazywane chodnikiem, zaś mimo wszystko ruch pojazdów jest tam jednak niemały (autobusy, dojazdy do posesji i do innych obiektów). Drugim argumentem za wykonaniem przebudowy miało być zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji kolei linowej rowerzystom - tym jadącym DDR od strony miasta, ale także tym przyjeżdżającym skądś tam samochodami i chcącym skorzystać z sieci górskich tras rowerowych. To oczywiście wiąże się z planami budowy kolejnej górskiej trasy rowerowej łączącej Szyndzielnię (górna stacja kolei) z trasami na Koziej Górze i z koniecznością odciążenia rejonu Błoni od uciążliwego parkowania samochodów związanego z tymi trasami. Ma to być zaczątek kompleksowego realizowania systemu rowerowych tras górskich i rowerowych turystycznych górskich w powiązaniu z możliwościami parkingowymi miasta. Początkowo planowano remont drogi oraz budowę chodnika i osobnej, wygodnej drogi dla rowerów. Po szczegółowych analizach możliwości terenowych i technicznych zamiar okrojono do budowy ciągu pieszo - rowerowego o szerokości 3,5 m. W mojej ocenie jest to zdecydowanie niewystarczające.
O_01
2017-11-02 15:34:57
No i jeszcze jedno - tam ma powstać nie tylko "droga wyłączona z ruchu", ale ładne, estetyczne zagospodarowanie otoczenia dolnej stacji kolejki linowej i dojścia do niej.
maras49
2017-11-02 15:52:11
Czyli w dwóch zdaniach: 1. remont jakich wiele w mieście, oczywiście z dostosowaniem do wymogów dzisiejszych, 2. jeszcze większa dostępność gór dla rowerów i turystów - a przy okazji trochę dodatkowych wpływów dla miasta z zagospodarowania terenu. Chciałem to zapisać bez używania technicznych zdań, które przemawiają do tylu - do ilu nie przemawiają. Ten odcinek starej Brygadzistów jest bez remontu od ok. 45 lat, nie licząc tzw. ulepszania uszkodzeń. To jest moje zdanie. A czy można lepiej nie wiem. Podobno lepsze jest wrogiem dobrego.
mieszkaniecBB
2017-11-03 16:59:19
Witam wszystkich czytających i Autora Blogu. Mój wpis jest formą APELU! 12 mln na remont takiego fragmentu drogi a od kilkunastu tygodni nie ma tygodnia a nawet dnia aby nie było głośno o potrąceniach pieszych na przejściach w tym Bielsku-Białej. Dlaczego osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo czy to w UM czy to w MZD czy to z inicjatywy Radnych, nikt nie poruszy tego tematu i dlaczego nie zaczną powstawać tzw. Aktywne przejścia dla pieszych? ile jeszcze ma zostać potrąconych ze skutkiem śmiertelnym ludzi aby w końcu ktoś włączył myślenie i podjął radykalne działanie czego efektem będzie poprawa bezpieczeństwa pieszych?
Matrix
2017-11-03 18:03:06
12 baniek wyrzucone w błoto dla drogi do nikąd. Wystarczy tylko zrobić porządny chodnik i wszystko będzie ok. Rowerzyści mogą jeździć jezdnią i tak jest to ulica tylko służb, mieszkańców i dojazd do hotelu.
Wojciechowski
2017-11-03 19:06:19
Jak dla mnie poza nowym chodnikiem, nawierzchnią i pętlą autobusową (obecnie to jest jednak trochę dzicz) nie ma tam co robić. Są poważniejsze wydatki w mieście. Ceny w budownictwie zresztą przerażają - niedługo milion złotych będzie kosztowała budowa parkingu na 20 miejsc gdzieś między blokami, piaskownicą i trawnikiem...
O_01
2017-11-04 07:20:41
Do mieszkańca BB - odpowiem tak: "Bo w tym cały jest ambaras, aby dwoje chciało naraz". Zarządzający ruchem w naszym mieście jest niezwykle odporny na wszelkie nowości...
maras49
2017-11-04 14:36:08
Czy zarządzający ulicami miasta nie mają przełożonych w UM. Myślę, że mają i Radni powinni sobie z tym poradzić jak np. Sejm z HGW !
inwestycje
2017-11-04 19:16:50
Przełożony, delikatnie mówiąc, nie jest osobą, która podąża za nowinkami.
Matrix
2017-11-04 19:59:42
A pro po przebudowy drogi, byłem zobaczyć postępy na ulicy Sobieskiego i ręce mi opadły. Zamontowano latarnie uliczne typu Albany, które historycznie nigdy w naszym mieście nie stały. Tym bardziej na tak starej ulicy jak właśnie Sobieskiego. Ale co się dziwić jak miejski konserwator zabytków ma wszystko w głębokim poważaniu...
Mieszkaniec Polskich-Skrzydeł
2017-11-05 09:27:53
A co z remontem/ rozbudową Cieszyńskiej?
O_01
2017-11-05 09:32:05
Informacja uzupełniająca dla tych, którzy nie do końca się orientują: Zgodnie z obowiązującym prawem, w miastach prezydenckich (a takim jest Bielsko-Biała), ruchem zarządza Prezydent Miasta - a w jego imieniu komórka inżynierii ruchu w Wydziale Komunikacji, nad którym bezpośredni nadzór ma Zastępca Prezydenta Miasta Lubomir Zawierucha.
maras49
2017-11-05 15:06:30
@O-01 Dla mnie to oznacza, że Radni Miasta Bielska-Białej w tej dziedzinie nie mogą nic, jedynie mogą sobie ponarzekać tak jak my mieszkańcy...
2017-11-05 16:20:25
@maras41 - nie do końca. Czasami coś tam się udaje http://rowerowe-bielsko.pl/strona/miniblog/#top
Royal
2017-11-05 19:57:36
Matrix jesteś w błędzie z tymi latarniami. Stały takie wysokie latarnie na bielskim rynku od przynajmniej 1915 roku. Widać to na starych fotografiach!
maras49
2017-11-06 10:38:53
@O-01 a propos dróg rowerowych. Dlaczego na ul.Międzyrzeckiej na nowym odcinku od Cieszyńskiej do projektowanego zjazdu w kierunku ul.Zagajnik ścieżki rowerowe są po obu stronach. Szczególnie mi chodzi o stronę zachodnia. Czy to nie jest na wyrost, czytaj rozrzutność?
Rowerowe-Bielsko.PL
2017-11-06 10:54:33
@maras49: na wymienionym odcinku ul. Międzyrzeckiej są obustronnie jednokierunkowe drogi rowerowe.
inwestycje
2017-11-06 11:55:32
Brawo Panowie Bronisławie i Dawidzie za inicjatywę.
maras49
2017-11-06 12:17:40
@Rowerowe-Bielsko.PL : o tym, że są to wiem od dawna. Na całej Międzyrzeckiej ok, ale po co na tym odcinku po stronie zachodniej. W rejonie łącznika do ul. Zagajnik jest przejazd przez jezdnię ul. Międzyrzeckiej ze strony zachodniej na stronę wschodnią. To by wystarczyło po stronie wschodniej - kierunek do miasta. Jeśli rowerzysta będzie chciał sięudać z Wapienicy w kierunku zachodnim, na pewno nie będzie się wspinał na wiadukt, tylko pojedzie ul. Dziewanny lub Zagajnik. Wolałbym tam jeden więcej pas ruchu dla bezpieczeństwa przed skrzyżowaniem - czytaj rondem.
Matrix
2017-11-06 14:06:51
@Royal ale nie na Sobieskiego.
O_01
2017-11-07 06:41:41
Problemem bielskich DDR jest to, że pośród decydentów w tzw. mieście nie ma nikogo, kto "czułby" tę tematykę, miał odpowiednią wizję i potrafił wymóc na projektantach właściwe rozwiązania. Samo dochodzenie do tego, by Prezydent Miasta zobowiązał służby miejskie do stosowania "Standardów i wytycznych kształtowania infrastruktury rowerowej" to była wielomiesięczna orka na ugorze.
maras49
2017-11-09 12:22:16
@O_01: Jeżeli Prezydent zobowiązał służby do stosowania "Standardów ...", to w czym rzecz. Jeśli z kolei nie potrafią przekonać projektantów, to jednych lub drugich należy postawić do pionu. Są metody, do wymiany włącznie. Wymiany tych służb, nie tylko ich szefów !
2017-11-09 15:57:00
@maras49 - w moim komentarzu nacisk został położony nie na "zobowiązanie przez Prezydenta", ale na "dochodzenie do tego zobowiązania"...
maras49
2017-11-09 16:30:47
ważne, żeby doszedł :-)
Jacek
2017-11-10 16:05:22
Pytanie "z innej beczki": co z remontem ul. A. Mickiewicza na odcinku od placu Chrobrego do ul. H. Sienkiewicza?
inwestycje
2017-11-10 19:16:42
@Jacek: projekt odłożony na półkę. Oferty w przetargu przekraczały znacznie budżet inwestora. Miasto nie ogłosiło ponownego przetargu.
Kierowca
2017-11-20 21:33:09
A czemu tak po cichutku ruszył remont Wita Stwosza?
maras49
2017-11-21 10:35:34
@kierowca: - no nie tak po cichutku, tu był prezentowany, a tu masz przetarg: http://www.mzd.home.pl/bip/index.php?str=80 poz.10
pwpw
2017-11-21 11:15:56
Maras przetarg był nawet dwa. Ale problem jest gdzie indziej. Rozmawiałem z mieszkańcami i jeszcze nie było nawet inwentaryzacji terenów przeznaczonych do przejęcia. Ludzie nie wiedzą co dokładnie im zabierają. Tzn. dostali pismo z ratusza, że zabierają im np. 4 m2 ale nie było geodety, który wyznaczyłby dokładnie w którym to jest miejscu. Generalnie sprawy formalne nie są jeszcze zakończone a roboty ruszyły. Dlatego nie ma żadnych informacji na stronie MZD i innych, że roboty trwają. Kolejna inwestycja w Bielsku gdzie ludzi robi się balona. Nie ma możliwości odwołania od niczego, tzn. jest ale i tak urzędnicy zasłaniają się ZRID-em i możesz ich pocałować w. Mógłbym dużo jeszcze napisać ale kto będzie chciał się dowiedzieć jak przebiegają w Bielsku inwestycje to może podpytać mieszkańców Wita Stwosza. Własność prywatna w tym mieście nie istnieje. Dziś masz a jutro dostaniesz pismo z ratusza, że ci zabierają.
pwpw
2017-11-21 11:27:38
Dodam jeszcze, że rozbudowują ulicę, która biegnie przez środek osiedla. Od torów do Piastowskiej domy i bloki są blisko jezdni ale jakiś geniusz wpadł na pomysł, żeby puścić tą ulicą cały ruch od strony Starego Bielska do Piastowskiej gdzie 300-400 metrów dalej jest ulica Listopadowa dużo szersza i przy której blisko drogi jest raptem kilka domów. Dodatkowo ulica przebiega na granicy dwóch osiedli. Listopadowa powinna być wyremontowana a nie podrzędna Wita Stwosza.
Sobieskiego
2017-11-21 16:19:05
Witam czy ktos moze orientuje sie kto odpowiada za ulozenie kostki na chodnikach przy remontowanej Sobieskiego?-jaka firma?
maras49
2017-11-22 12:15:17
@pwpw: z pytania to nie wynikało, a sprawy prawne i wykupy to sprawa przed przetargowa i winna być załatwiona wcześniej - do końca. W tych sprawach nie jestem obeznany.
inwestycje
2017-11-24 12:41:46
@Sobieskiego: generalnym wykonawcą jest Strabag Infrastruktura Południe
inwestycje
2017-11-24 12:42:25
Z innej beczki - podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej dla S1 Bielsko-Biała - Mysłowice.
maras49
2017-11-24 19:04:57
@inwestycje - Czy z Multiconsult z w-wy? Proszę o jakiś link!
Matrix
2017-11-24 19:34:06
Co jest przyczyną, że tak odsuwany jest termin składania ofert na przebudowę Żywiecka/Krakowska?
inwestycje
2017-11-24 23:17:14
@maras49: tak, z Multiconsult z Warszawy; http://www.gddkia.gov.pl/ajax/zamowieniePubliczneSzczegoly.php?id=23705&lang=pl / @Matrix: liczba zapytań od wykonawców

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
MZD wybrał właśnie najkorzystniejszą ofertę w przetargu na ul. Cieszyńską.
[inwestycje]
Miejsce montażu ekranów określa projekt budowlany. Informacje o stawianiu ekranów "na prośbę mieszkańców" są fałszywe...
[maras49]
@abc: tam gdzie w ogóle niema chodników ludzie też chodzą, bo muszą dojść do ......

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2493623
Newsów: 270
Komentarzy: 5541
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała