inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Kilka dni temu Miejski Zarząd Dróg podpisał umowę na wykonanie przebudowy ulicy Słowackiego w Bielsku-Białej.

Nową nawierzchnię zyska fragment drogi na odcinku pomiędzy ulicami Orkana i Grunwaldzką. Zmianie ulegnie rodzaj nawierzchni na tej ulicy. Pomiędzy ulicami Orkana a Frycza Modrzewskiego ułożona będzie kostka brukowa (do tej pory znajdowała się tylko na fragmencie tego odcinka). Na dalszym odcinku (do Grunwaldzkiej), dotychczas w całości brukowanym, ułożona będzie nawierzchnia bitumiczna.

Dodatkowo, w ramach tego zadania wyremontowany zostanie parking u zbiegu z ulicą Sienkiewicza. W tym miejscu jeszcze kilka lat temu planowano budowę parkingu wielopoziomowego - pomysł ten jednak zarzucono.
Koszt przebudowy wyniesie 2,7 mln zł. Wykonawca, czyli firma Inter-Service z Bielska-Białej, będzie miała czas na wykonanie wszystkich prac do końca maja 2018 roku.

slowackiego1

slowackiego2

plany: materiały przetargowe MZD

REKLAMA:

2017-10-31 | Dodaj komentarz
kierowca
2017-11-02 15:21:32
Bardzo dobra zmiana. Będzie na pewno ciszej i w szkole będzie można okna otworzyć. Tylko żeby się nie okazało, że we wrześniu będą dorabiać progi zwalniające. Policji na drogach brak a jak niejeden szofer zobaczy kawałek równej drogi bez dziur to nawet na takim odcinku 80 pociśnie.
mieszkaniec
2017-11-04 09:41:53
Na pewno będzie trzeba zrobić. Na Witosa rozpoczyna się na dniach budowa 5 progów. Polacy to są dzikusy za kierownicą a dodatkowo policja rzeczywiście olewa problem przejazdu na czerwonym, przekraczania prędkości itp. 20-30 lat temu było co prawda mniej samochodów ale policja czaiła się w krzakach i nie było wiadomo gdzie cię namierzą. Kierowcy bali się i jeździli wolniej. Teraz każdy gna ile może nie zważając na bezpieczeństwo. MZD robi strefy tempo 30 i 40 tylko nie wiem w jakim celu. Przygotowują się chyba na to, że Unia wprowadzi ten przepis, że samochód nie będzie mógł przekroczyć prędkości jaką "przeczyta" na znaku. Generalnie policja przydała by się. Gdyby codziennie na różnych drogach było z 10 patroli z radarami to po pół roku można by progi likwidować. Polak jak nie czuje bata to myśli że jest mistrzem kierownicy.

Własny dom na granicy miasta w cichej i zielonej okolicy to marzenie wielu osób. Gdyby połączyć to jeszcze z wygodnym dojazdem i bogatą infrastrukturą rowerową, otrzymalibyśmy idealne miejsce do zamieszkania. Nowa inwestycja - Osiedle Piechurów, budowana w północno-zachodniej części Bielska-Białej, na granicy z Mazańcowicami idealnie wpisuje się w takie marzenia.

Powstające osiedle składa się z 10 budynków położonych na działkach o powierzchni od 5 do 12 arów. Deweloper oferuje dwa typy domów: w zabudowie wolnostojącej (tzw. singiel) o powierzchni netto 143 m2 oraz bliźniak - 92 m2.

Domy typu bliźniak budowane na Osiedlu Piechurów cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród nabywców. W sprzedaży pozostał już tylko ostatni lokal - C1. Deweloper proponuje sprzedaż tej nieruchomości w promocyjnej cenie. Dodatkowo zapewnia, że istnieje możliwość jej negocjacji. Jak informuje inwestor, ze względu na obniżoną cenę w ostatnich dniach, pojawiło się wiele zapytań dotyczących zakupu lokalu.

Wielkość działek w przypadku singli waha się od mniejszych 8-arowych do obszerniejszych, liczących 12 arów. Domy-bliźniaki otrzymały dla każdej z części działkę o powierzchni 5-6 arów.

Szybki dojazd z kierunku Komorowic, Katowic, Cieszyna, Mazańcowic oraz od strony zachodniej obwodnicy miasta (z okolic Makro Cash&Carry) powoduje, że skomunikowanie Osiedla Piechurów z systemem dróg miejskich i wylotowych z Bielska-Białej jest bardzo wygodne. Unikając całego zgiełku miasta można zamieszkać w niewielkiej odległości od zatłoczonych handlowych i dróg ekspresowych, ciesząc się równocześnie ciszą i naturalnym otoczeniem.

W bezpośrednim otoczeniu Osiedla Piechurów znajdują się lasy, łąki, niezabudowane działki i domy jednorodzinne. Niecałe 5 minut drogi dzieli Osiedle Piechurów od rekreacyjnego i spacerowego terenu wokół wzgórza Trzy Lipki. Kilkaset metrów od Osiedla zlokalizowany jest natomiast węzeł miejskich i międzynarodowych szlaków rowerowych.

Teren każdego budynku ogrodzony jest siatką z trzech stron, co pozwala na wykonanie frontu ogrodzenia według własnej koncepcji. Budynki wykonane są z wysokiej jakości materiałów budowlanych, w technologii tradycyjnej, częściowo wyposażone i wykończone - w tzw. "standardzie deweloperskim". Domy typu singiel otrzymały dodatkowo wiaty garażowe.

Inwestycja znajduje się aktualnie w fazie budowy - planowany termin ukończenia prac to jesień 2017 roku.

Dane kontaktowe:
Strona www: www.osiedlepiechurow.pl
Facebook: facebook.com/OsiedlePiechurow
Telefony: 33 822 87 76 / 501 861 434

Broszura informacyjna: zobacz PDF

ARTYKUŁ SPONSOROWANY.














-----

REKLAMA:

2017-10-11 | Dodaj komentarz
marzyciel
2017-10-11 13:33:50
Piękne osiedle. Niestety tylko dla bogatych.
one
2017-10-16 20:54:15
Cena wg mnie atrakcyjna, ok 3000 za metr w developerce, jest niezle. Tylko lokalizacji brakuje kanalizacji, komunikacji miejskiej czy jakis sklepow, szkol czyli troche jak na wiosce - bez auta ani rusz🙂
fsf
2017-10-27 12:27:32
W tym kraju obawiam się że nawet mieszkanie 25mkw jest tylko dla bogatych ;)
Komentarzy (3)

Zamiast komendy - parking

  

Już wkrótce rozpoczną się prace projektowe nad inwestycją polegającą na budowie parkingu w miejscu Komendy Miejskiej Policji przy ulicy Rychlinskiego. Po planowanej w 2018 wyprowadzce Policji do wykańczanego obiektu w pobliżu ulicy Wapiennej/Piekarskiej, dawny budynek zostanie wyburzony. Na tym miejscu planuje się budowę parkingu. Z kilku proponowanych koncepcji (w tym także budowy wielopoziomowego parkingu, kosztujących o ok. 8 mln zł więcej) wybrano ostatecznie parking terenowy liczący 159 miejsc postojowych. Koncepcja nie zakłada miejsc parkingowych dla autobusów. Wjazd i wyjazd poprowadzony będzie od strony ulicy Rychlińskiego.
Szacuje się, że inwestycja (bez kosztów wyburzenia obecnej Komendy) kosztować będzie 2 762 763 zł.

---

Jeszcze w tym roku wyburzone zostaną opuszczone i zrujnowane zabudowania przy skrzyżowaniu ulic Krakowska/Lwowska oraz w rejonie ulicy Kopernika. W obu tych miejscach w przyszłym roku powinna rozpocząć się budowa parkingów wielopoziomowych.

1


2


3


4

-----

REKLAMA:

2017-10-08 | Dodaj komentarz
O_01
2017-10-09 08:02:07
Patrząc na rozwiązania wnioskuję, że to jakiś architekt projektował - niestety. Nie można było dać tego drogowcowi? Na pewno byłoby lepiej. Jedyna nadzieja, że na dalszym etapie projektowania drogowcy poprawią to i owo...
maras49
2017-10-09 09:29:46
Wyobraźmy sobie taką sytuację: Ostatnie miejsce na parkingu zostaje zajęte, a w kolejce na ul.Rychlińskiego i na drodze wjazdowej na parking jest jeszcze ok.dwadzieścia pojazdów. Informacja umieszczona najprawdopodobniej u wlotu do ul.Rychlińskiego wskazuje 0 miejsc. Jak te samochody wymanewrują z kolejki. Być może szlaban wjazdu na parking opadnie i co dalej. Żeby zawrócić i wyjechać na ul.Broniewskiego trzeba objechać wewnątrz dookoła parking. Żadnej pętli czy poszerzenia do nawrotu na Rychlińskiego. Ano, zobaczymy co się pojawi na Projekcie Wykonawczym.
ultra
2017-10-09 11:55:04
A projekt parkingu Lwowska/Krakowska już gotowy?
Komentarzy (37)

Przez Dębowiec nad zaporę...

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił dziś przetarg na rozbudowę ulicy Dębowiec. Postępowanie dotyczy odcinka od parkingu „pod zaporą" do skrzyżowania z ulicą Łowiecką.

Ulica Dębowiec rozbudowana zostanie na odcinku ok. 750 metrów. Droga zaprojektowana została po istniejącym śladzie, z wykonaniem poszerzenia jezdni na północą stronę. Również po północnej stronie, na całym odcinku, poprowadzony zostanie chodnik (z serpentyną wykonaną w najbardziej nastromionym miejscu) oraz ścieżka rowerowa.

W rejonie skrzyżowania Dębowiec/Łowiecka/Skarpowa przewidziano teren na miejsce obsługi rowerzystów i pieszych, gdzie wykonane zostaną stojaki na rowery, ławki i stoły umożliwiające odpoczynek.
Jest to pierwszy etap zadania, które całościowo obejmować będzie budowę ciągu dróg Łowiecka - Dębowiec, stanowiącego połączenie dwóch popularnych terenów rekreacyjnych w Bielsku-Białej (Doliny Wapienicy i lotniska). Realizację inwestycji zaplanowano w podziale na 3 etapy: w pierwszym realizowana będzie rozbudowa ulicy Dębowiec, łącznie ze skrzyżowaniem z ulicami Łowiecką i Skarpową. W drugim etapie rozbudowywana będzie ulica Łowiecka. W ostatnim, trzecim etapie zrealizowana zostanie przebudowa skrzyżowania ul. Zwardońskiej, Antycznej, Jeżynowej oraz Łowieckiej.

W dalszej przyszłości, w tym rejonie planowana jest również poważna rozbudowa ulicy Skarpowej oraz Nowojeżynowej.
Koszt rozbudowy ulicy Dębowiec szacowany jest na 3 mln zł, a całego ciągu Dębowiec - Łowiecka na 19,3 mln zł.
Prace nad wykonaniem etapu I mają się zakończyć do końca marca 2019.

plan: materiały przetargowe

REKLAMA:

2017-09-14 | Dodaj komentarz
O_01
2017-09-15 07:47:04
Przepraszam, ja jednak widzę, że droga dla rowerów i chodnik mają być po północnej stronie. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na dziwne połączenie dróg dla rowerów i chodników w rejonie skrzyżowania z ulicami Smocza i Tartaczna. Kiedy wreszcie dopracujemy się prawidłowych rozwiązań DDR?
inwestycje
2017-09-15 08:49:09
Oczywiście - po północnej. Niestety, nie jest to pierwsza inwestycja z tak projektowaną ścieżką rowerową... :(
maras49
2017-09-15 10:29:31
Powielę zapis O-01; ale jak pamiętam była mowa o kontynuacji ścieżki rowerowej w kierunku Łowieckiej z zaznaczeniem, że przy skrzyżowaniu jest to rozwiązanie tymczasowe. Tymczasem projekt przewiduje doklejenie ścieżki i chodnika do tymczasowego zakończenia poprzedniego odcinka przez most. Przygotowanie dokumentacji w szacownym MZD jest słabe, a projektant bez wyobraźni, nie wspominając o podstawowej wiedzy o ruchu rowerowym.
wikin
2017-09-15 21:30:15
Często się poruszam rowerem po tym trakcie, i o ile ul. Dębowiec nie jest zbyt bezpieczna dla rowerzystów, to na Łowieckiej może lepiej zamiast kosztownej inwestycji ograniczyć ruch samochodowy tylko do mieszkańców/rowerów. Już teraz ruch samochodowy nie jest tam duży, a ulica nie ma dużego znaczenia komunikacyjnego. Natomiast ruch rowerowy jest spory, i na wąskiej ścieżce rowerowej będzie taki tłok nie mniejszy niż na lotnisku.
O_01
2017-09-16 07:29:36
Ulica Łowiecka jest drogą publiczną, a więc dostępną dla wszystkich. Nie ma raczej możliwości udostępnienia jej wyłącznie dla mieszkańców. Chcę zwrócić uwagę, że teren, przez który przechodzi ul. Dębowiec, jest terenem trudnym, właściwie górskim, położonym na stoku. Mam wrażenie, że projektant miał bardzo duże ograniczenia terenowe właśnie. Pamiętajmy tez o drzewach. Stąd takie, a nie inne rozwiązanie ogólne.
wikin
2017-09-16 11:00:32
Tak jak napisałem - nie ma dużego znaczenia komunikacyjnego, nawet objazd podczas niedawnego remontu ul. Zapora był poprowadzony Skarpowa-Jeżynowa. Jeśli to przeszkoda, to i status drogi można chyba zmienić?
O_01
2017-09-17 09:31:06
Proszę zapytań mieszkańców ul. Kryształowej. Jakiś idiota wpisał tę ulicę do nawigacji jako skrót od S1 do Hałcnowa i dalej w stronę Kóz i Wilamowic, ktoś to powielił i na spokojnej uliczce pojawił się ruch tranzytowy. Pełno tam samochodów z rejestracjami niekoniecznie bielskimi, a nawet polskimi. Zdarza się, że autobus, czy tzw. TIR zaklinuje się, bo brak możliwości przejazdu dla takiego pojazdu. Mieszkańcy wspólnie z radnymi i radą osiedla walczyli o ograniczenie tego ruchu, proponując właśnie jako jedno z rozwiązań dopuszczenie ruchu wyłącznie mieszkańców. I co? "Nie da się, niemożliwe". Droga publiczna i nie może być dedykowana wyłącznie dla wąskiej grupy użytkowników...
O_01
2017-09-17 09:31:23
Oczywiście "proszę zapytać"...
Fred
2017-09-17 10:01:17
A co maja powiedziec ludxie mieszkajacy w centrum? Np obok teatru na starowce cxy 3 maja? Tam tez zrobimy tylko dla mieszkancos? Proponuje zrobic rogatki ma kazdej ulicy i kontrolowac dowody osobiste. Zaden mieszkaniec lowieckiej nie wyjedzie z miasta
inwestycje
2017-09-17 10:31:22
@O_01: Problem ulicy Kryształowej i Architektów wynika z opieszałości działań Ratusza, który powinien wybudować ulicę Nowohałcnowską równocześnie z drogą S1/S69. Temat nadal się opóźnia, mimo, że w tym roku miała być już w budowie.
maras49
2017-09-17 11:32:45
ad.ww. Spróbujcie wybrać się pieszo z rejonu ulic Hałcnowska-Architektów na drugą stronę ul.Niepodległości np. ulice Chłopickiego-Krausa i dalej Czerwona - w miarę najkrótszą droga - to dopiero jest kwiatek wspólny GDDKiA oraz MZD. Brak jakiejkolwiek ścieżki lub ciągu pieszego.
O_01
2017-09-18 07:07:14
@inwestycje - i od kilku lat domagam się budowy Nowohałcnowskiej, czy też raczej (w oficjalnej nomenklaturze) KDZ1. Tym razem problemy leżą raczej po stronie projektanta i - niestety - przyznane na to zadanie 5 mln zł do wykorzystania w roku bieżącym, raczej nie zostanie wykorzystane (tak wynika z odpowiedzi na moje zapytanie na jednej z ostatnich sesji RM). Zobaczymy jaką korektę do tegorocznego budżetu przygotuje w tej sprawie Prezydent Miasta.
tadam
2017-09-19 09:32:36
Jak miasto nie potrafi wybudować nowohalcnowskiej to może chociaż zrobi coś z kamieniami poustawianymi przez Januszy wzdłuż całej ul. Architektów? Czy to jest zgodne z prawem? I mam nadzieję że więcej ludzi dowie się o tym 'skrócie', może wtedy miasto przestanie być opieszałe :)
O_01
2017-09-19 10:34:25
Przepraszam "inwestycje" za wypowiedź nie na temat, jednak wpis "tadam" wymaga komentarza. Niestety, pobocze ul. Architektów, na którym ustawiono wspomniane kamienie, znajduje się na terenie prywatnym. Miasto nie może tam uzupełnić pobocza (a jest znacznie zaniżone), ponieważ nie może inwestować na gruncie prywatnym. To samo dotyczy braku możliwości podejmowania innych działań poza gruntem gminnym, lub należącym do Skarbu Państwa.
tombo
2017-09-19 16:05:11
dlaczego tak długoma trwac budowa 750m drogi? do marca 2019? czy to nie jakas pomyłka?w takim tempie nie dozyjemy całosci dolotniska z rondem koło karczmy strusia
inwestycje
2017-09-19 16:12:49
@tombo: nie, to nie pomyłka
O_01
2017-09-19 16:31:03
@tombo (no i znowu nie na temat). Nowohałcnowska to dość poważna inwestycja wymagająca wykonania wielu budów i przebudów towarzyszących. Na przykład uregulowanie i przełożenie odcinków potoku Kromparek, przebudowa wielu sieci uzbrojenia, budowa kanalizacji, przebudowa całego lokalnego układu komunikacyjnego obejmującego ulicę Braterską i przyległe itp.
tombo
2017-09-19 16:57:05
pisząc o długim terminie miałem na mysli ulicę Debowiec a nie now Halcnoswska. Marzec 2019 to chyba jakas kpina dla przebudowy 750m drogi Debowiec.Patrzylem dokładnie w dokumentancje,PWykonawczy,i tak nie ma tak trudnych rzeczy zeby to budowac dłuzej niz kilka miesiecy.Sama koncepcja i wybrany wariant,szerokosci drogi i usytuowanie DDRowerów,uwazam za idealny,dokładnie tak jak postulowałem.Jedynie troche nieforunne jest rzeczywiscie połączenie z mostem w rejonie Smoczej,ale na pewno nie jest zle,ale przyczyni sie do wyhamowania rowerów jadących z góry,ulicą Debowiec w dół,a przy moscie jest przeciez bardzo ruchliwe skrzyzowanie i sporo osób pojedzie w lewo przez główna ulicę i parking nad zapore w wapienicy.Wszystko jest dobrze,skandaliczny uwazam tylko długi czas budowy.Zwałaszcza ze teren i okolica jest bardzo sprzyjający,brak domów,i ulica pewnie przez długi czas bedzie zamknieta dla ruchu.Pozostaje liczyc na to,ze wykonawca z głownymi pracami uwinie sie juz w przyszłym roku,najlepiej juz latem i znacznie przed terminem.Oby w trakcie budowy jeszcze,ogłoszono przetarg na kolejny etap--przebudowe Łowieckiej,aby moglo to wystartowac zaraz po zakonczeniu przebudowy Debowiec
inwestycje
2017-09-19 19:36:35
Niefortunnym rozwiązaniem jest zawijas w ciągu chodnika na ulicy Dębowiec. Serpentyna powinna być również przecięta prostym odcinkiem chodnika, w przeciwnym wypadku piesi będą korzystać ze ścieżki rowerowej.
tombo
2017-09-20 00:34:01
rzeczywiscie moze tak byc przez ten zawijas,ale pewnie było tam zbyt stromo na prosty chodnik.Powinien byc wybór,i prosto ze schodkami albo zawijas dla mających czas na spacerek
O_01
2017-09-20 06:50:23
Wydłużone terminy realizacji niektórych inwestycji wynikają czasem z możliwości finansowych budżetu miejskiego - trzeba rozkładać wydatki w latach. W tym przypadku jednak wydaje się, że istotny wpływ na termin mają dopuszczalne pory wycinek drzew oraz konieczność budowy murów oporowych (wykopy, zbrojenie, betonowanie, czas wiązania itp). To kilkadziesiąt metrów muru w rejonie "harcerzy".
tombo
2017-09-20 12:28:54
brałem to pod uwagę.Ale czy kilkadzieisiat metrów muru usprawiedliwia grubo ponad rokbudowy?na dodatek w terenie łatwym do budowy bez domów,duzego ruchu itp?ciekawe kiedy planowane jest rozpoczecie prac,czy jeszcze w tym roku....
Fred
2017-09-22 08:36:56
Na ulicy debowiec chodnik/schody w miejscu serpentyny powinien byc tam gdzie bedzie po kilku miesiacach bedzie wydeptana trawa. :) ludzie jak to sie mowi tym razem doslownie zaglosuja nogami
inwestycje
2017-09-22 10:23:02
@Fred: zgadza się, niestety wielu projektantów nie myśli użytkowo; dobry przykład, jak wyglądają w praktyce serpentynki przewidziane przez biura projektowe - Hulanka: https://www.google.pl/maps/@49.8189028,19.020114,195a,56.5y,4.4t/data=!3m1!1e3
2017-09-22 10:56:59
@inwestycje - muszę stanąć w obronie projektantów. To nie to, że "nie myślą użytkowo", są zobligowani do tego nieżyciowymi przepisami technicznymi: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie § 45. 1. Pochylenie podłużne chodnika lub samodzielnego ciągu pieszego nie powinno przekraczać 6%. Przy większych pochyleniach należy stosować schody lub pochylnie.
O_01
2017-09-22 10:58:07
Przepraszam, nie podpisałem się :-) dając cytat z rozporządzenia... Teraz naprawiam.
maras49
2017-09-22 19:01:18
@O-01 Tych nieżyciowych przepisów jest dużo więcej, np. w mostach wg. Rozp.Dz.U.2000.63.735 Warunki jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie, jest wymóg, który zagęszcza wpusty mostowe na szczycie obiektu mostowego w łuku pionowym wypukłym. Dlatego, że na skutek malejącego pochylenia podłużnego lub jak kto woli niwelety jezdni należy projektować częściej wpusty. Owszem, na ulicach np. w mieście to jest ok. Na ww. obiekcie jest to paradoks, z którego wszyscy się śmieją. A nie można go pominąć, bo projektu nie zatwierdzą. Na szczycie mostu przy zagęszczanych wpustach ,woda opadowa zbiera się z coraz to mniejszej powierzchni. Ale przepis. :-)
inwestycje
2017-09-22 19:19:29
@O_01: lecz można zrobić tak, jak pisałem wcześniej - serpentyna przecięta odcinkiem chodnika ze schodami terenowymi
O_01
2017-09-23 08:10:56
@inwestycje - owszem, można, ale do tego trzeba projektanta, a nie rzemieślnika projektowego. Swoja drogą, czego to nie robią projektanci, by ominąć ten przepis o maksymalnym dopuszczalnym spadku chodnika! Spotkałem się nawet z tym, że w projekcie chodnik opisano jako ciąg pieszo - rowerowy, a argumentem było to, że w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się 15% spadek podłużny ścieżki rowerowej...
maras49
2017-09-23 12:28:07
Myślę, że zamiast zwiedzania lasu serpentynami chodnika dla pieszych, można zaproponować 3 pochylnie równoległe do ścieżki rowerowej, a różnice niwelety ścieżki i pochylni ująć w mury z koszy kamienno-siatkowych, które po pewnym czasie i tak zarosną zielenią. Mniej zajętego miejsca oraz segregacja użytkowników pewna.
Fred
2017-09-28 14:10:13
Z drugiej strony to w tej czesci miasta ruch pieszo-rowerowy nie wymaga jakiejsc specjalnej segregacji. ulica debowiec to nie lotnisko Chopina czy Heathrow zeby segregowac calkowicie ruch. Mysle ze jesli piesi beda uzywali na tym niewielkim odcinku drogi rowerowej zwby skrocic sobie droge, a piesi i rowerzysci wzajemnie na siebie beda uwazali to nie ma problemu. To samo dotyczy drog z samochodami ale go inna bajka
inwestycje
2017-09-29 16:02:55
@Fred: przypominam, że tam jest spore nachylenie. Piesi na drodze rowerowej będą stwarzali ogromne niebezpieczeństwo dla rowerzystów jadący z góry z większą prędkością. Równie dobrze można skierować pieszych na jezdnię (przecież nie ma tam dużego ruchu). Przepraszam bardzo, ale to poroniony pomysł i mam wrażenie, że zaproponowany przez projektantów, którzy nigdy nie korzystali z dróg rowerowych.
maras49
2017-09-29 20:26:41
Nie wiem, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby rozważenie rozdzielenie chodnika i ścieżki rowerowej jezdnią. Technicznie przecież jest to możliwe.
inwestycje
2017-10-01 09:29:04
Teoretycznie jest. W praktyce nie bardzo. Po południowej stronie równolegle do drogi płynie ciek wodny i zaczyna się teren Beskidu Śląskiego, a budowa rozdzielonego drogą chodnika i ścieżki rowerowej po północnej stronie cieku wiązałoby się ze zwiększoną wycinką i większym zajęciem terenu (w tym zabudowań harcówki). / Nadal uważam, że najprostsze i najmniej inwazyjne w teren jest zrobienie chodnika serpentynowego i równocześnie schodów na równoległych do ścieżki.
maras49
2017-10-02 10:17:41
Nie rozpatrywałem tego w szczegółach, ale chodnik ma to do siebie, że można go prowadzić w miarę dowolnie mimo drzew. Ich wycinka mogłaby być minimalna natomiast potok nie stanowi przeszkody. Chodnik można poprowadzić poza ciekiem jak również z ominięciem większości drzew.
inwestycje
2017-10-02 23:56:56
@maras49: Chodnika nie można poprowadzić po południowej stronie ze względu na obszar Natura 2000, który styka się z drogą/potokiem.
maras49
2017-10-03 08:42:07
Czyli tak jak mówiłem - nawet na granicy obszaru lasu tak mniej więcej o szerokości 2-3 m rządzą bezduszne przepisy mimo, że to co się tam miało zrobić, ma służyć ludziom. Tym bardziej jest to groteskowe, gdy w innej części naszego kraju do lasu o poważniejszym statucie ochrony, wjeżdża sprzęt dużo głębiej niż owe 2-3 m. Niekompetencja zasadności narodowa cecha - jedna z wielu niestety.

12 lipca 2017 r. Rada Ministrów przyjęła aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zmieniony dokument zwiększa limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych ze 107 mld zł do 135 mld zł. W dokumencie tym, podobnie jak w poprzedniej wersji uchwalonej 8 września 2015 r., uwzględniono budowę drogi ekspresowej S1. Nowy dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych.

Zaktualizowany PBDK zakłada budowę odcinka Bielsko-Biała - Kosztowy w latach 2019-2022.
Na rezerwowej liście inwestycji (na 3. miejscu), które nie mieszczą się w przyznanym limicie finansowym znalazła się droga ekspresowa S52 Bielsko-Biała - Głogoczów.

Szacowany koszt budowy S1 Bielsko-Biała - Kosztowy to 3 555 948 tys. zł, a S52 Bielsko-Biała - Głogoczów to 4 316 760 tys. zł.

-----

REKLAMA:

2017-07-19 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2017-07-21 00:17:01
Obawiam się, że w obu sumach zabrakło jeszcze trzech zer. ;)
maras49
2017-07-21 09:29:42
@wojciechowski: i to zdecydowanie. Np. Międzyrzecka byłaby 10x droższa od każdej z nich. Powinno być tys.zł a nie zł......
maras49
2017-07-21 09:32:02
suplement: sam wiadukt nad torem do Cieszyna jest droższy od każdej z podanych kwot ... :-)
inwestycje
2017-07-21 11:37:21
Oczywiście. Dziękuję za czujność - zabrakło "tys.".
racjonalizator
2017-07-24 20:01:12
Prawie 90 mln/km ekspresówki S1?! Gdzie te słynne oszczędności PiSu?! Może to i lepiej, że budują jak zaprojektowano a nie jak pod Łodzią bez połowy węzłów.
inwestycje
2017-07-24 23:01:58
Należy pamiętać, że w tę kwotę wchodzi także budowa obwodnicy Oświęcimia w kolizyjnym przekroju 2x2 oraz obwodnica Bierunia 1x2.
Fred
2017-07-25 14:35:49
S1 bedzie przechodzila przez tzw tereny gornicze, to podwyzsza troche koszt (dla wszystkich fanow wydobywania z ziemi materialow polecam dolicxyc koszt wzmocnjenia drog do ogolnego bilansu strat gornictwa) poza tym jest to dosc zaludniony obszar a to oznacza ekreny
inwestycje
2017-07-25 19:00:13
Oprócz terenu górniczego dochodzi bardzo trudny teren w kontekście cieków, kanałów, rzek itp. Na łączną długość trasy 39,7 km, aż 6,6 km przebiega po obiektach mostowych. Na 19 km droga przechodzi przez tereny wpływów górniczych.
Gość 25
2017-07-27 23:48:44
Mam pytanie czy ktoś wie może kiedy ruszy budowa parkingu wielopoziomowe go przy Lwowskiej ???
inwestycje
2017-07-28 00:30:08
Nawet nie ma przetargu. Tam pojawiły się problemy proceduralne - miasto wystąpiło o odstępstwa do ministra infrastruktury i budownictwa, ale nie dostało na nie zgody. Zaistniała zatem konieczność przeprojektowania całej inwestycji.
maras49
2017-07-28 18:29:45
@inwestycje: jakiego rodzaju odstępstwo, można w dwóch słowach? Dzb.
Matrix
2017-07-29 08:47:39
Jak znam życie to albo parking zaprojektowali za blisko sąsiednich działek albo za wysoki do lokalizacji...
Matrix
2017-08-03 20:35:05
Ronda na Międzyrzeckiej miały być skończone do końca lipca, dalej wszystko rozgrzebane. Przybudowie wiaduktu i nasypach nic się nie dzieje. Poprostu porażka i robienie sobie z mieszkańców Wapienicy debili.
maras49
2017-08-04 15:07:29
matrix: i czego się tak miotasz, termin zakończenia inwestycji to 20.X.2018 ! Jak tego terminu nie dotrzymają to można, ale na razie nie ma jeszcze 25 procent upływu czasu?
Matrix
2017-08-05 15:36:58
Bo 16 baniek na rozbudowe jakiegoś pseudo BCKu jest, a Międzyrzecką dłubią i dłubią bo oczywiście kasy nie ma i dlatego tak to rozłożone w czasie. Poprostu ręce opadają.
maras49
2017-08-06 09:38:22
matrix: a co ma dotacja do BCK-u do finansowania na Międzyrzecką? To że z Unii to nie znaczy, że ten sam, że tak powiem, worek.
zdziwiony
2017-08-10 16:01:19
Pytanie z innej beczki. Kto zezwolił na likwidację chodnika na ulicy Wita Stwosza przy cmentarzu. Wprawdzie zrobiono strefę z dopuszczalną prędkością 20km/h ale kto tego przestrzega. Po remoncie droga jest znowu dwukierunkowa.
Fred
2017-08-14 15:14:01
Kazda inwestycje nawet ta najmniejsza poprzedza projekt ktory w wiekszym badz mniejszym stopniu jest konsultowany i wylozony do wgladu chocby na etapie przetargu. Warto zainteresowac sie co dzieje sie w okolicy ktorej mieszkasz i swoje pomysly/pretensje i zdziwienie wyrazic na spotkaniach/listownie.
GustawIIAdolf
2017-08-19 13:48:45
Odnośnie Lwowskiej. Spółdzielnia rozwiesila w tym tygodniu informacje o wycince drzew znajdujących się na działce w związku z budową parkingu. Ktoś wie czy juz jest projekt?
Darco
2017-08-25 14:17:16
Do Admina. Wiesz coś może odn. planów na ul. Jeżynowej? Może jakieś poszerzenie tej ścieżki bo ruch coraz większy a minąć się w dwie osobówki to sztuka.
kbb2
2017-08-28 18:22:37
A cóż się tu dziwić likwidacją chodnika na Wita Stwosza....Włodarze Bezalinu z Klimaszewskim i Jazzowym na czele zabezpieczają się przed przegranymi wyborami.... Droga szersza przyda się im bo mają tam wjazd tirów do magazynu. A mieszkańcy ? A któż by się nimi przejmował.... To są pierwsze jaskółki co grozi Miastu kiedy Klimaszewski mógłby zostać Prezydentem tego ważnego na południu Polski ośrodka przemysłowego....

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
MZD wybrał właśnie najkorzystniejszą ofertę w przetargu na ul. Cieszyńską.
[inwestycje]
Miejsce montażu ekranów określa projekt budowlany. Informacje o stawianiu ekranów "na prośbę mieszkańców" są fałszywe...
[maras49]
@abc: tam gdzie w ogóle niema chodników ludzie też chodzą, bo muszą dojść do ......

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2493625
Newsów: 270
Komentarzy: 5541
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała