inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl

Jaki przebieg zyska łącznik między al. Andersa a Hulanką? Udało się dotrzeć do planów koncepcyjnych tej szykowanej inwestycji.

Nowy łącznik zostanie poprowadzony jednokierunkową ulicą z możliwością przejazdu z al. Andersa do ulicy Piastowskiej. Jezdnia będzie miała szerokość 4,5 m. Długość projektowanej ulicy wynosi około 400 m. Początek projektowanej ulicy nastąpi przed wlotem „zielonego tunelu" za pomocą pasa wyłączenia. Droga następnie przekroczy istniejący rów przydrożny, ominie prawą (zachodnią) stroną dwie istniejące komory wlotowe systemu kanalizacyjnego. Następnie ulica trawersować będzie skarpę „zielonego tunelu" (częściowo zlikwidowany zostanie zachodni płaszcz ziemny tego tunelu) i przebiegać pomiędzy tunelami a ulicą Bukową. W połowie drogi, przewidziano możliwość połączenia projektowanej ulicy z ulicą Bukową. Nowy łącznik kończyć się będzie wjazdem na ulicę Piastowską, zlokalizowanym na początku dodatkowego, skrajnego prawego pasa ulicy Piastowskiej.

Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dni/tygodni ogłoszony zostanie przetarg na projekt budowlany dla tej inwestycji.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-03-15 | Dodaj komentarz
Wojciechowski
2017-03-15 23:44:43
A przesunięcie łącznika Piastowska - Cieszyńska w głąb wyspy centralnej to jakaś fantazja projektanta, czy jakiś błąd?
inwestycje
2017-03-16 00:00:38
@Wojciechowski: to przesunięcie będzie realizowane w ramach przebudowy Cieszyńskiej (jeśli kiedykolwiek ona nastąpi)
ciekawy
2017-03-16 06:25:16
Czy jest opcja lacznika takze w druga strone?
inwestycje
2017-03-16 08:30:33
@ciekawy: nie, nie jest w ogole planowany
Wojciechowski
2017-03-16 10:38:00
@inwestycje Chcą jeszcze przebudowywać Cieszyńską na Hulance? Panowie z MZD naprawdę nie mają co robić?
martinibb
2017-03-16 10:51:16
W planie wygląda ciekawie, ale chciałbym zobaczyć profil i rozwiązanie w rejonie ogródków działkowych i tunelu, a dokładnie tą różnice terenu jaka tam jest i jak zostanie rozwiązana. Poza tym włączenie do ul. Piastowskiej powinno się odbywać przez pas włączenia, a nie takie pseudo skrzyżowanie, na których co mądrzejszy kierowca pojedzie w lewo.
inwestycje
2017-03-16 11:13:18
@martinibb: maksymalne pochylenie podłużne tego łącznika to 8,3%
martinibb
2017-03-16 11:30:57
Dramatu nie ma, ciekawi mnie też rozwiązanie w miejscu przecięcia chodnika biegnącego nad tunelem. Obecnie jest to bardzo dobre i bezpieczne połączenie piesze i rowerowe między osiedlem Piastowskim a Kopernika. czyżby kładka tam miała być? przejście w poziomie jednie będzie niewypałem!!
mieszkaniec
2017-03-16 11:38:27
Powinna być możliwość bezpośredniego skrętu na tym skrzyżowaniu w lewo w Piastowską. Po co objeżdżać całe rondo. Odciążyło by to trochę ul . Sobieskiego, W. Stwosza i Listopadową.
martinibb
2017-03-16 12:28:53
Osobiście pozostał bym tylko przy prawo skręcie. Objechanie ronda nie stanowi problemu, a bezpośredni lewoskręt nie jest bezpieczny i na pewno będzie powodem (w godzinach szczytu) blokowania pojazdów, które chcą skręcić w prawo.
martinibb
2017-03-16 12:41:15
Zastanawia mnie również włączenie od strony ul. Bukowej, z punktu widzenia mieszkańców pobliskiego osiedla rozwiązanie świetne, ale rozpatrując to w szerszym zakresie to cały łącznik do ul. Bukowej wymaga poszerzenia i wzmocnienia, a nie taki krótki fragment wskazany na koncepcji. Ponownie rodzi się pytanie, jak zostanie rozwiązane przejście dla pieszych w tym miejscu. A czy w koncepcji była jakaś analiza ruchu?
maras49
2017-03-16 15:42:37
@inwestycje - tak tak, miałem to wpisać i wpisałem w temat poniżej....
niki
2017-03-16 15:55:33
Czy ktoś się orientuje na jakim etapie jest sprawa budowy parkingu wielopoziomowego przy Lwowskiej /Krakowskiej?
maras49
2017-03-16 15:57:07
Włączenie Bukowej w łącznik to zapewne chwilowy poryw radosnej twórczości autora koncepcji. Nic to naprawdę nie daję dla mieszkańców okolicy. Skrócenie drogi o średnio stokilkadziesiąt metrów, przy jednoczesnym narażeniu się na kolizje przy wjeździe na łącznik? Nie, ja bym tego nie wybrał. Poza tym zbyt wielu kierowców zaczęłoby korzystać z tego skrótu, i korek na łączniku Bukowa możliwy, a mieszkańcy wściekli. Można bezpiecznie do ronda dojechać ulicami Jesionową i Cieszyńską. Wystarczy! Martwi mnie przerwanie ciągu pieszo-rowerowego. Rozwiązanie tej kolizji będzie trochę kosztować. Jedynie kładka z pochylniami. Co na to O-01?
inwestycje
2017-03-16 15:58:23
@niki: miasto złożyło wniosek o odstępstwo do Ministra Infrastruktury i Budownictwa; nie wiem, czy dostali już odpowiedź, ale prawd. będzie negatywna i pojawi się problem dla miasta
V8
2017-03-16 18:57:06
Rozwalil mnie koniec tego łącznika, zamiast zrobić pas rozbiegowy to wlot pod kątem 90°, idealne rozwiązanie dla "płynnego" ruchu
martinibb
2017-03-16 19:55:28
Mam wrażenie, że autor tych paru kresek zwiedził okolicę tylko ze street view, łącznik od Bukowej tylko to potwierdza. Kompletny brak znajomości okolicy. Przerwane chodniki przy ul. Piastowskiej i ciągu pieszo-rowerowego do ul. Bukowej to czysty absurd. Myślę, że przyszły Oficer Rowerowy BB oraz audytor BRD będzie tu miał ładne pole do popisu.
Tyle w temacie
2017-03-16 20:56:30
Poroniony pomysł!
Matrix
2017-03-16 22:45:29
Dla mnie też poroniony pomysł z tą łącznicą. Lepiej wydać te pieniądze na przebudowę Brodzińskiego i zrobić ją dwukierunkową na to samo wyjdzie. Przy okazji przebudować Ciżemki i Wodną na szerokie ulice dwukierunkowe i już ruch się rozłoży.
mieszkaniec
2017-03-16 23:36:26
Nie chodzi o to aby poszerzać małe "lokalne" ulice i zwiększać niepotrzebnie na nich ruch skoro można zrobić bezpośredni zjazd z jednej głównej ulicy na drugą. Pewnie nie mieszkasz przy samej ulicy i jest ci wszystko jedno czy daną ulicą jedzie 100 aut na godzinę czy 1000.
Matrix
2017-03-17 00:14:00
Mieszkam przy samej Cieszyńskiej, która jest zakorkowana do granic możliwości. Moim zdaniem ruch trzeba rozprowadzać też na inne ulice aby główne się nie korkowały. Jak dołożymy kolejną łącznicę to ta Cieszyńska już wogóle się zajedzie. A o ulicach, których wspomiałem ruch jest i tak duży bo to bardzo dobre skróty między dzielnicami. Trzeba je tylko przebudować żeby było bezpieczniej do mijania się jak i pieszych czyli brak chodnika. Właśnie rozładowanie ruchu na mniejsze ulice, może razładować ruch na głównych arteriach.
maras49
2017-03-17 09:49:01
Myślę, że mieszkańcy tych czterech posesji położonych wzdłuż łącznika jeszcze nie wiedza co może ich czekać. Sznur pojazdów jadący pod górę, a więc na wciśniętym gazie, chmura spalin oraz odpowiednie decybele wzmacniające swoją siłę w wąwozie pomiędzy ścianą tunelu i rzędem ich domów. Nie wygląda to ciekawie. Z istniejącego spokoju może się zrobić koszmar uporczywego szumu, o spalinach nie wspomnę.
xxx
2017-03-17 11:51:58
pozwolę sobie wkleić wypowiedź w tym temacie maicrofta z forum http://www.skyscrapercity.com "A nie prosciej i taniej oraz z duzo wieksza korzyscia przerobic skrzyzowanie Michalowicza-Andersa na rondo, gdzie jadac od S52 na rondzie bedzie mozna zawrocic i wjechac w Piastowska czy Cieszynska?? Przy okazji pojawi sie mozliwosc skretu w Michalowicza jadac od Hulanki, poprawi sie bezpieczenstwo na tym skrzyzowaniu, gdzie co kilka dni dochodzi do mniejszych i wiekszych kolizji, a i mieszkancy Bukowej nie beda mieli nagle na wysokosci swoich dachow drogi albo ekranow. " Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
mieszkaniec
2017-03-17 13:51:53
@xxx Łącznik jest budowany z myślą o skręcie z Andersa w Cieszyńską. Gdyby kierowcy chcieli jeździć na około to by jeździli np. Babiogórską ale tego nie robią i jadą np. Wodną. Większość kierowców woli jechać po dziurawej, nierównej drodze aby być 2 minuty szybciej na miejscu to co dopiero jakby mieli jechać do Michałowicza i zawracać do Hulanki. Mission Impossible.
maras49
2017-03-17 14:03:58
@xxx: Ależ oczywiście. W obecnym kształcie na dwupoziomowym skrzyżowaniu Andersa z Babiogórską można zawrócić i wjechać w Michałowicza. Trochę kręcenia oraz kolizyjnie, a przede wszystkim dla obcych mało czytelnie. Można ten węzeł trochę przerobić i będzie bez kolizji. Jednak dwa ronda blisko siebie nie jest dobrym rozwiązaniem. Moja propozycja ma już kilka lat i błądzi gdzieś po necie, tylko w rozwiązaniu o wiele mniej inwazyjnym niż przebudowa skrzyżowania na rondo. Cieszę się, że jest nas więcej dla takiej opcji. Nie zgadzam się z @mieszkaniec: Samochodem to nie pieszo, by wybierać najkrótszą drogę. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
mieszkaniec
2017-03-17 14:20:40
@maras49 Źle mnie zrozumiałeś. Nie piszę o sobie, bo wolę jechać trochę dłuższą a lepszą drogą. Parę minut zaoszczędzonych po paru miesiącach skutkuje np. naprawą zawieszenia za nie małe pieniądze. Stwierdziłem tylko, że w Bielsku i pewnie nie tylko tu z 70% kierowców wybiera drogę minimalnie krótszą (szybszą) od drogi trochę dłuższej ale lepszej (równiejszej). Tak się składa, że mieszkam około 1 km od Hulanki i rano jak jedzie "banda" kierowców co ścigają się na nierównej drodze byleby zawieść dziecko do szkoły na czas albo zdążyć do pracy to zastanawiam się gdzie oni mają rozum. Generalnie mnie szkoda pieniędzy na takie "skróty". A jeśli nie powstanie ten łącznik to szkoda kasy na przebudowę skrzyżowania z Michałowicza bo mało kto tam zawróci i pojedzie na Piastowską czy Cieszyńską. A co do wypadków na tym skrzyżowaniu i nie tylko tam to możemy podziękować Policji która nic nie robi aby zapanować nad przestrzeganiem przepisów na drogach. Przekraczanie prędkości, przejeżdżanie na czerwonym to jest norma w Bielsku. W zasadzie ten, kto jedzie z przepisową prędkością zachowuje się niezgodnie z obowiązującymi normami. Przykład idzie z góry - czy widział ktoś ostatni radiowóz, który jedzie 40 na 40-ce albo 50 na 50-ce.
maras49
2017-03-17 16:07:05
@mieszkaniec: trudno się nie zgodzić - pozdrawiam
Badi
2017-03-17 17:09:30
Niestety z tej koncepcji zbyt wiele nie wynika i nie obejmuje ona wszystkich problemów. Wzdłuż tych 4 budynków, o których wspomniał @maras49 zapowiada się pokaźny mur oporowy. Pochylenie podłużne 8,3% jak i szerokość 4,5m nie spełnia parametrów dla łącznic. Podejrzewam że będzie tutaj niezły misz-masz w nazewnictwie. Włączenie w Piastowską nie do końca trafione, zdecydowanie lepszy byłby pas włączania. Oczywiście, skróci się wtedy odcinek przeplatania dla kierujących się w lewo na rondzie.
Tyle w temacie
2017-03-18 09:53:42
Powtarzam - poroniony pomysł! Na co komu tutaj łącznica? Lepiej wyremontować jakąś, lokalną ulicę w mieście!
Mieszkaniec
2017-03-18 11:56:34
Ciekawe czy wśród sceptyków jest jakiś mieszkaniec okolic, bo ja mieszkam na Brodzińskiego blisko Bukowej i pomysł jest spoko (biorę pod uwagę wersję z połączeniem z ulicą Bukową). Mam nadzieję, że będzie opcja zjazdu z tego łącznika również w Bukowa, wtedy już w ogóle świetna sprawa dla mieszkańców Bukowej i okolic. Oczywiście na tych czterech posesjach może mniej sie ucieszą, ale jak postawią przy drodze porządne ekrany to tragedii nie będzie.
Matrix
2017-03-18 12:25:28
@mieszkaniec,a nie lepiej zrobić kapitalny remont ulicy Brodzińskiego, której nawierzchnia wygląda jak po nalocie dywanowym????? Przecież bez problemu można skręcić w ulicą Sobieskiego, a dalej Piastowską dojechać do Hulanki!!!!
Tyle w temacie
2017-03-18 12:26:40
Najlepiej zalać wszystko betonem i nastawiać ekranów, słupków, balustrad i progów zwalniających.
xxx
2017-03-18 14:52:57
@ mieszkaniec większości przypadków Ci oponenci to po prostu ludzie, którzy nienawidzą wąsa i cokolwiek by UM nie wymyślił to będą to krytykować dla zasady i pisać o betonie. to już się robi nudne. powoli nie chce mi się już tu wchodzić i czytać jak 90% postów to bez konstruktywna krytyka wszystkiego. a alternatywne pomysły nie są żadnymi lepszymi pomysłami. BB to nie wieś zabita dechami w Bieszczadach tylko miasto dość spore miasto. I chyba oczywista oczywistość, że jakakolwiek inwestycja będzie miała wpływ na kogoś. Weźmy przykład tej łącznicy. Pomijam opinie totalnie kwestionujące lepsze skomunikowanie obwodnicy zachodniej z dzielnicami i osiedlami np. z Os. Kopernika bo to ludzie, którzy kompletnie nie orientują się w problemach kierowców. Weźmy jednak ludzi, którzy w imię "wygody" dla 4 posesji proponują puścić ruch samochodowy przez Ciżemkę i Wodną. Zamiast 4 posesji mielibyśmy kilkanaście posesji z uciążliwą ulicą. Podoba mi się Twoja postawa jako mieszkańca, na którego będzie miała wpływ ta inwestycja. W przeciwieństwie do mieszkańców np. Lipnika nie masz postawy roszczeniowej, którzy pierwsze za psie pieniądze kupili działki przy planowanej od lat strefy przemysłowej i od "zawsze" istniejącym wysypisku śmieci a teraz pretensje, lamenty, protesty bo śmierdzi bo hałas itd.
Mieszkaniec
2017-03-19 00:47:18
@Matrix Objeżdżanie przez Sobieskiego jest możliwe oczywiście, ale jest to nadkłądanie drogi + nie zmienia sytuacji mieszkańców Bukowej jak chodzi o dojazd do ronda Hulanka (które widzę i SŁYSZĄ z własnych domów, a żeby dojechać muszą drałować przez zapchaną parkującymi samochodami Brodzińskiego+Jesionową). Ten łącznik (połączony z Bukową, nie widzę innej możliwości) daje im super wyjazd na rondo. Brodzińskiego nie ma potrzeby remontować. Jest brukowana i nierówna odkąd byłem dzieciakiem i tak jest ok. To powstrzymuje ludzi przed gnaniem dużo lepiej niż progi. Przy tej ulicy są dwie szkoły, przedszkole i żłobek. Im wolniej tym lepiej.
jam
2017-03-21 11:00:21
Świetny pomysł, który powinien być już dawno zrealizowany. Oby został wykonany jak najszybciej. Obecnie 99% kierowców wybiera przejazd ul. Wodną w celu dojazdu na Cieszyńską. Wodna jest w opłakanym stanie, wąska, dziurawa, brak chodników dla pieszych, od strony os. Kopernika do wiaduktu jest dwu kierunkowa, itd. (każdy kto jechał doskonale wiej jak wygląda). Drugą sprawą jest wykonanie łącznika Cieszyńska na ul. Stawową i dalej w kierunku na Stare Bielsko do ul. Sobieskiego czy Zapłocie.
inwestycje
2017-03-21 18:39:09
@jam: z tym 99% mocno przesadziłeś; sądzę, że to nie jest nawet 30%
TAK23
2017-03-21 20:37:39
@maras49 w 100% się z tobą zgadzam, dlaczego? bo mieszkam właśnie przy tunelu, także czuję na co się zanosi...rzeczywiście fantazja poniosła projektantów a plany to chyba tylko przy pomocy street view projektowali. Bardzo ciężko jest logistycznie to rozwiązać (muszą przeciąć potok, w sąsiedztwie potoka są działki gdzie jest różnica poziomów, później my mieszkańcy gdzie droga była by zaraz pod nosem - dosłownie! później zejście z tunelu, kolejne działki oraz połączenie piesze ul. Piastowskiej z tunelem). Strasznie dużo roboty, kasy a efekt? jeżeli ktoś jedzie załóżmy na Wojska Polskiego czy Kopernika to to chyba nie jest straszny problem odbić na Beskidzkim przejechać koło Szarotki i znaleźć się na rondzie Niemena (tak wiem wiem to jest jakieś 4-6 minut w plecy niż przy łączniku). A Sobieskiego? Jak sama nazwa wskazuje to obwodnica więc tiry jeżdżą nią a rzadko kiedy zjeżdżają na nią (obwodnicę) od strony Piastowskiej a już w ogóle nie cisną się na Piastowską z dołu (bo albo nie mają po co albo jest tam rzeczywiście dość stromo i nie dały by rady); ale zwykłe auta? jaki problem włączyć się w piastowską? Akurat problemy z korkami są zaraz przed godziną 8:00 i to ze skrętem w stronę miasta...(wiem bo akurat odjeżdżam z przystanku piastowska/sobieskiego prawie codzienie o 7:28 gdzie nie ma problemów lub o 7:48 gdzie już pojawiaja się problem ale dość szybko korek znika) Najgorsze jest to, że MZD milczy-żadnego pisma nic...no pożyjemy zobaczymy
TAK23
2017-03-21 21:29:10
@martinibb @mieszkaniec no czy ja wiem czy to jest takie super rozwiązanie i udogodnienie? Z Bukowej można się wydostać na 2 sposoby: przez Brodzińskiego na świeżo wyremontowaną Bratków i mniej więcej znaleźć się na pętli autobusowej lub koło bloku (Brodzińskiego 12A) gdzie rzeczywiście jest sznurek zaparkowanych aut ale nigdy tam nie doszło do kolizji ze względu po prostu na małe natężenie ruchu. Co prawda przy tym bloku jest malutki parking ale jest on niewystarczający; problem rozwiązał by nowy, większy (ale podejrzewam że nikt z tego bloku nie chciał by mieć aut zaraz pod oknami-jakiś pas zieleni powinien być). Wystarczy wyremontować ul.Wiśniową, która jest w opłakanym stanie i będzie dobrze. Przejechać z Bukowej i znaleźć się na skrzyżowaniu Cieszyńskiej z Jesionową to na prawdę nie jest problem...a i zawsze przecież można skorzystać z Brodzińskiego (wiem, że tylko do pewnego momentu to ulica dwukierunkowa) innym aspektem jest wyremontowanie i oświetlenie tej ulicy w kierunku torów; jest to super łącznik jeżeli ktoś planuje wjazd na obwodnicę (szkoda, że jest za mało miejsca i nie da się podciągnąć drugiego pasa Brodzińskiego mniej więcej do ulicy Zielnej od strony Starego Bielska), a i wspomniana Wodna może być też jakimś rozwiązaniem (tyle, że to znowu będzie zmora dla tamtych okolicznych mieszkańców).
Matrix
2017-03-21 23:31:44
@Tak23 popieram cię w stu procentach, ta łącznica będzie kosztować kolosalne pieniądze. Wybudujemy kawałek drogi, za olbrzymie pieniądze bo części kierowców nie chce się nadłożyć paru minut. @ mieszkaniec jeżeli przeszkadza ci pare samochodów zaparkowanych przy drodze to nie mam pytań. A twój tekst, że nawierzchnia na Brodzińskiego jest ok i tak jest dobrze bo się powoli jeździ poprostu razwala na łopatki.....
Matrix
2017-03-21 23:36:53
@xxx wklejony tekst na temat budowy ronda na skrzyżowaniu Andersa/Michałowicza jest jakąś abstrakcją. Tyle lat mówi się o likwidacji tego skrzyżowania i puszczeniu Michałowicza pod wiadukt żeby upłynnić ruch na obwodnicy. Zamiast budowy łącznicy na Hulankę wolał bym przenaczyć pieniądze na tą inwestycje.
martinibb
2017-03-22 10:24:55
@Tak23 Czy możesz mi powiedzieć w którym miejscu moje wypowiedzi napisałem, że rozwiązanie połączenia przez ul. Bukową jest dobrym rozwiązaniem? Mieszkam w okolicy i znam uwarunkowania terenowe w tym rejonie i na pewno bym nie popełnił takiego błędu, a jeśli coś napisałem niezrozumiale to przepraszam. Tak na szybko, zakładając ze ktoś by chciał wykorzystać łącznik z Bukowej do tej projektowanej drogi to na wstępie musiał by się zmierzyć ze spadkiem podłużnym na skrzyżowaniu Bukowa-łącznik do projektowanej drogi. Max może być 4%, a obecnie tam będzie z 10% albo więcej. Dalej, poszerzenie łącznika (bo zakładam, że trzeba by zrobić tam jakiś chodnik) będzie mocno ingerowało w istniejącą zabudowę zlokalizowaną poniżej drogi. A na koniec pytanie jak rozwiążą uciąglenie ciągu pieszo-rowerowego w miejscu skrzyżowania łącznika z projektowaną drogą, co kładkę zrobią? Mam nadzieje, że ten projekt nigdy nie zostanie zrealizowany!!
Matrix
2017-03-22 11:14:34
@martin oprócz tego do tej inwestycji będzie trzeba doliczyć las ekranów akustycznych, który zaśmieci krajobraz.
mieszkaniec
2017-03-22 14:21:23
Było nie było łącznik jest bardzo potrzebny i nie ma się nawet co zastanawiać nad jego wykonaniem. Problematyczne jest tylko jego połączenie z ul. Bukową. Tu należy się zastanowić czy robić czy nie. Może lepiej wyłoby otworzyć wjazd na Bukową od strony Hulanki.
maras49
2017-03-22 15:38:56
@mieszkaniec: bezpośrednie włączenie Bukowej do Cieszyńskie raczej nierealne. Bukowa to osiedlowa, a Cieszyńska wojewódzka. To, że są takie połączenia nie oznacza, że też nowe można wykonać. Dzisiejsze przepisy tego nie puszczą. W daleko idącym odstępstwie musiałby się pojawić długi odrębny pas prawoskrętu. O lewoskręcie z Bukowej nie ma nawet co myśleć. Śmierć w oczach :-) .
TAK23
2017-03-22 16:28:00
@Mieszkaniec chodziło mi o ten cytat "Ten łącznik (połączony z Bukową, nie widzę innej możliwości) daje im super wyjazd na rondo" ; tam dalej opisuje jak się można wydostać z Bukowej i że ogólnie to nie jest utrudnienie; ale odniosę się jeszcze do innej kwestii; połączenie tej ulicy z Bukową (czyli moją ulicą dojazdową do domu) było by kolosalnym błędem, gdyż w tym wypadku dostać się na posesję mógłbym tylko jadąc obwodnicą a nie tak jak jest teraz Brodzińskiego i w Bukową; załóżmy, że wracam z lotniska w Aleksandrowicach i co wtedy musiałbym jechać Piastowską w dół później Sobieskiego i na obwodnicę?! tak jak mówię to rozwiązanie nie wchodzi w grę, no ewentualnie ten łącznik puścić równolegle do tej ulicy ale pomiędzy moim domem a tunelem jest na prawdę mało miejsca, chyba, że co uwalą skarpę? i co zostanie goła ściana tunelu a i jakieś zabezpieczenia wypadałoby by zrobić bo akurat na tunelu "zawija" chodnik + ewentualne ekrany akustyczne...a najbardziej ciekawym rozwiązaniem muszą się popisać w dwóch miejscach - przed wjazdem do tunelu jest potok i działki gdzie jest różnica poziomów oraz zejście dla pieszych z tunelu gdzie również jest ścieżka rowerowa...wybaczcie, że piszę teksty długie jak jakaś zdenerwowana laska ale to jest dość poważny problem bo druga część tunelu powstała ze względu na wsparcie sąsiednich bloków, bo tak to nikt by się nie przejmował paroma domami...już jest i tak dość spalin natomiast świetną rolą ten tunel pełni jeżeli chodzi o tłumienie hałasu (jedynie jest problem jak jedzie jakiś motocyklista lub pojazd uprzywilejowany) a jak zrobią łącznik to ciężko będzie w lecie nawet okno otworzyć.
TAK23
2017-03-22 16:43:37
@martinibb chodziło mi o ten cytat "Zastanawia mnie również włączenie od strony ul. Bukowej, z punktu widzenia mieszkańców pobliskiego osiedla rozwiązanie świetne" i teraz mi chodziło o połączenie bukowej przy tunelu do piastowskiej a właśnie nie wiem czy tobie też czy raczej o włączenie głównej ulicy bukowej do ulicy z cieszyńską; przepraszam, mogłem wtedy nie oznaczać dwóch osób bo tam się wtedy to wymieszało
mieszkaniec
2017-03-23 10:35:33
Problem wzrastającego hałasu komunikacyjnego występuje niestety w sporej części Bielska. Biorąc pod uwagę np. samo Stare Bielsko. To co się stało w tej dzielnicy po zmodernizowaniu ulicy Nad Potokiem, Sobieskiego oraz wybudowaniu drogi omijającej osiedle Sarni Stok jest w zasadzie katastrofą dla mieszkańców domów przyległych do tych dróg ale nie tylko. Potok aut sunących od strony Sarniego Stoku rozchodzi się później na małe uliczki typu Listopadowa, Wita Stwosza, Wodna, Zapłocie. Z kolei rano osiedle Mieszka 1 przechodzi oblężenie aut cisnących z od strony Wapienicy. Taki wpływ niestety mają remonty, rozbudowy i nowe inwestycje na spokojne wcześniej tereny. Dlatego powinno się rozbudowywać, modernizować i usprawniać ruch na ulicach głównych, które istnieją od zawsze i przy których domy, bloki nie są usytuowane 5, 10 metrów od jezdni.
Mieszkaniec
2017-03-23 15:05:20
@TAK23 Tamten mieszkaniec któremu odpisujesz to inny :D Ja pisałem o łączniku z Bukową. Tak, wiem że można się wydostać, gdyby nie można było, to by tam nie powstały zabudowania. Sęk w tym żeby się nie wydostawać tylko sprawnie wyjeżdżać. To co piszesz, że da się wygodnie wyjechać, i przy tym proponujesz jazdę w górę Brodzińskiego gdzie można tylko skręcić w osiedlową uliczkę wzdłuż płotu szkoły (akurat żeby kilka dzieciaków rozjechać przed pracą), która kończy się na parkingu za pocztą to jakiś nonsens. Na tym polega Wasze "wygodne" wyjeżdżanie? Slalom między dziećmi z podstawówki? OMG. Również kompletnie nie wiem o co Ci chodzi z tym przykładem o wracaniu z lotniska??? Przecież nikt nie mówi o zamykaniu wszystkich innych dróg dojazdowych do Bukowej tylko o dodaniu kolejnej! Co do tego że jest potok i ścieżka rowerowa... sory, ale to chyba żart ;) Z takimi problemami inżynierowie sobie radzą od tysięcy lat :). Ostatni wątek - hałas. No co Ci poradzę? Będziesz miał głośniej, fakt. Dasz radę zbudować drogę w mieście tak żeby ktoś nie miał przez nią głośniej? Czasy kiedy chodziło się "na żabę" bawić w potoku i zwiedzać opuszczoną chatę na przeciwko Twojej już raczej nie wrócą ;)
Mieszkaniec
2017-03-23 15:10:29
@Matrix Tak tak. 400m będzie kosztować kolosalne pieniądze. Nie masz z tą drogą nic wspólnego, po prostu wolisz żeby kasa została na (potrzebny Tobie do rajdowania) remont Brodzińskiego albo... wiadukt na Andersa :D . Super plany. Tak jak pisał xxx, czepianie się tylko po to żeby się przyczepić.
TAK23
2017-03-23 17:00:20
@Mieszkaniec no rzeczywiście może przejazd koło Brodzińskiego to trochę nietrafione ja to podałem jako przykład, fajnie by było jakby wyremontowali Wiśniową na wzór ul. Bratków; o wydostaniu z Bukowej nie pisałem, że jest wygodne lecz nie jest problemowe, powiedzmy takie średnie; co do przykładu lotniska to tylko punkt orientacyjny (gdybym miał wracać z tamtych rejonów) a w projekcie może pojawić się taki wariant, że ulica Bukowa stanie się jednokierunkowa; co do ukształtowania terenu to inżynierowie pewnie coś wykombinują ale mają jedno z cięższych zadań, z którego mogą wyjść z dobrymi rozwiązaniami; a co do hałasu to napisałem tak "natomiast świetną rolą ten tunel pełni jeżeli chodzi o tłumienie hałasu'' także nie narzekałem na hałas raczej na spaliny; a co do "żaby" naprawdę konkret górka była! :D
jam
2017-03-23 19:57:10
Zjazd na Bukową nie jest potrzebny. Istotą rozwiązania jest umożliwienie bezpośredniego zjazdu na hulankę i dalej w kierunkach dostępnych z ronda m.in w ul.Cieszyńską. Znakomite rozwiązanie szczególnie dla mieszkańców os. Kopernika.
Matrix
2017-03-23 20:44:19
@mieszkaniec żyj dalej w swojej życzywistości.
xxx
2017-03-23 21:56:16
@matrix i vice versa a ty żyj w swoim matrixie, który z rzeczywistością niewiele ma wspólnego. każdy ma prawo do swojego zdania. a ty nie potrafisz zaakceptować, że ktoś może mieć inne zdanie niż twoje. w przeciwieństwie do Mieszkańca to twoje pomysły są życzliwością, które się nie spełnia a łącznik zostanie wybudowany. Zresztą nie po raz pierwszy oprócz obstrukcji niczym konstruktywnym się nie wykazujesz. Prosta zasada każda dzielnica czy osiedle czy kwartał domów jednorodzinnych powinna mieć bezpośrednie połączenie z głównymi drogami a nie żeby mieszkaniec Korzennej robił taka trasę jak proponujecie tutaj niektórzy "pseudoplaniści" ;p https://www.google.pl/maps/dir/49.8256442,19.0156235/49.8213781,19.0135105/@49.8181557,19.0077608,14.75z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d19.0254171!2d49.8099363!3s0x4716a02d364d8c17:0xd1faa893659f0129!3m4!1m2!1d19.0137698!2d49.8108027!3s0x4716a03492195aa7:0x616676155f7fdb83!3m4!1m2!1d19.0154113!2d49.8180875!3s0x4716a1c98d04df57:0xc20b27141477baac!1m0!3e0
xxx
2017-03-23 22:39:41
największą troską tutaj przeciwników tej łącznicy jest "dobro" właścicieli 4 posesji na Bukowej od strony Andersa i łącznicy. Czy to jest problem natury co było pierwsze kura czy jajko. NIE. od "zawsze" była tam planowa obwodnica dlatego nie wiem w ogóle dlaczego podatnik już poniósł koszty (tunel) i ma ponosić koszty (ekrany) aby zapewnić tym ludziom "komfort". niech sobie sami kupią szczelne okna. to się dotyczy wszystkich tych, którzy budują się na terenach planowanych od kilkudziesięciu lat pod ulice takie jak nowopiekarska, nowogościnna, nowohałcnowska, nowofarncuska i jakakokolwiek nowo-cośtam. i nie ma tu pola do dywagacji.
Matrix
2017-03-24 11:16:29
@xxx twoim matrixem i urojeniem jest wymyślenie budowy ronda Andersa/Michałowicza, bezsens totalny. Jak z Andersa zjeżdżasz na Babiogórską i nawracasz w stronę tunelu.Po drugie nie neguje twojego zdania na temat łącznicy. Wolny kraj ty jesteś za, a ja przeciw i tyle w tym temacie. A do budowy tej łącznicy dużo czasu upłynie, narazie to przetarg na projekt w tym roku, a co będzie dalej to czas pokarze. Nie zdziwił bym się jak ci ludzie, którym karzesz założyć sobie lepsze okna oprotestują tą łącznicę, wczoraj patrząc na miejscu będzie to bardzo blisko domów. I kwestia najbardziej drażniąca, jak będzie rozwiązany wpust tej łącznicy do Hulanki.Będą się tam tworzyć niezłe zatory bo każdy będzie chciał się dostać na swój pas.
mieszkaniec
2017-03-24 11:53:23
Najlepsze okna dają tłumienie do 50dB. Oczywiście okno to nie tylko szyba!. Hałas z drogi przy normalnych pojazdach jadących pod górę to co najmniej 80 dB. W tym przypadku przez okna przedostaje się nam co najmniej 30 dB. Ale po drogach jeżdżą jeszcze motocykle i pacjenci w autach "usportowionych". Te pojazdy emitują niskie tony, które jest najtrudniej wytłumić. Proszę więc nie pisać pierdoł, że szczelne okna wyciszają nam hałas z ulicy do zera.
Rob
2017-03-24 12:43:39
@maras49 Jeśli mówisz o opcji zakręcenia Michałowicza i poprowadzenia równolegle do Andersa, aż do połączenia z Babiogórską to jest to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie na bezkolizyjność tego skrzyżowania. Rondo w tym miejscu przy takim natężeniu ruchu jest nieporozumieniem.
xxx
2017-03-24 12:49:47
@matrix po pierwsze czytaj uważnie to co inni piszą. Bo pomysł ronda na Andersa/Michałowicza nie jest moim urojeniem tylko był t cytat postu napisanego przez maicrofta z innego forum. Nigdzie nie napisałem, że go popieram albo neguję. po drugie odniosłem się do Twojej wypowiedzi do Mieszkańca, któremu napisałeś "żyj dalej w swojej życzywistości." Ta wypowiedź była dość prostacka tym bardziej, że przez wiele lat czytania Twoich wypowiedz to raczej Twoje pomysły odnośnie różnych inwestycji w BB są pobożnymi życzeniami. po trzecie oczywiście, że Ci ludzie będą protestować tak jak protestowali przy budowie obwodnicy i za ciężkie pieniądze (z moich podatków) wybudowano drugi tunel a teraz z moich pieniędzy postawi im się ekrany a to oni powinni ponieść koszty swojej głupoty. Zresztą sytuacja taka wraca jak bumerang za każdym razem jak jest budowana droga przewidziana od dawna. Czy nie przypadkiem dzięki takim ludziom nie da się już wybudować Nowopiekarskiej ?
xxx
2017-03-24 12:58:58
@mieszkaniec nigdzie nie napisałem, że okna wyciszą wam hasał do zera. kompletnie mnie to nie obchodzi. trzeba było nie budować się w pobliżu obwodnicy. jak chcesz mieć cisze to się wyprowadź w Bieszczady. A jak chcesz mieszkać w mieście to zaakceptuj to, że ludzie żyją, poruszaj się i "wytwarzają" hałas. Nie da się wszystkiego "oekranować". proste, że aż boli.
TAK23
2017-03-24 15:13:04
najnowsze info - w ratuszu powiedzieli by iść do MZD więc MZD przedstawia sprawę tak: do końca tego roku chcą załatwić sprawę papierkową by w 2018 "ruszyć" z pracami; cały przedsięwzięciem zarządzają Katowice także bielskie MZD nie wiele ma z tym wspólnego; plan jest taki żeby uwalić skarpę i przy samym tunelu puścić drogę, nam jako mieszkańcom nie należą się ekrany, bo to nie będzie droga szybkiego ruchu, również nie obsadzą to roślinnością, bo rozsypywana sól zimą niszczy korzenie i rośliny usychają dlatego oni zaprzestali takich działań; kiedy powstawały te domy (koniec lat '70) nikt nie przypuszczał, że będzie tu obwodnica, ta druga część tunelu nie powstałaby gdyby nie sąsiednie bloki, także my bardzo fajnie się załapaliśmy na ten tunel (no bo powiedzmy sobie szczerze - kto by się przejmował paroma mieszkańcami tak jak pewnie będzie w tym przypadku) ja mam żal z jednego powodu hałas i spaliny to nie problem, nie muszę sobie kupować lepszych okien :D ...widok oraz ewentualna możliwość otwarcia okna w lecie - to też bym zdzierżył, na prawdę niektórzy muszą mieszkać przy Piastowskiej czy w centrum i też jest, ale tego, że na Hulankę można się przecież dostać nawracając za Michałowicza przy zjeździe i wybrać powrót na Andersa czy Babiogórską - no ewentualnie Sobieskiego (chociaż to stroma, niewygodna ulica) a robi się połączenie, które skróci tą drogę o 4-5 minut...no ale skoro to jest tak potrzebne, że ktoś w Katowicach podpisał co trzeba i raczej na 99% to powstanie...to działajcie...
maras49
2017-03-24 15:45:09
@Rob: dokładnie tak mówiłem pzdr
mieszkaniec
2017-03-24 16:25:23
@xxx tak nie mądrój z tymi Bieszczadami bo za niedługo będzie kolejna zima i będziesz płakał, że jest smog a ktoś ci odpisze, że jak ci przeszkadza to się tam właśnie przeprowadź.
xxx
2017-03-24 16:30:37
@ tak23 "kiedy powstawały te domy (koniec lat '70) nikt nie przypuszczał, że będzie tu obwodnica" zwykłe kłamstwa ale nie będę się bawił słowo przeciwko słowu. kto żył wtedy to wie co tam było i co miało być.
xxx
2017-03-24 16:37:47
@mieszkaniec jak kulą w płot. w przeciwieństwie do Ciebie nie mam mentalności człowieka, który za grosze kupuje działkę na terenach zalewowych chwaląc się jaki z niego spryciarz a później chce wyłudzić od pozostałych obywateli odszkodowanie od Państwa za powódź. nie mierz mnie swoja miarką. ze smogiem mi nie po drodze ale potrafię zrozumieć to, że niektórych nie stać na palenie gazem czy dobrym węglem. między nami jest mentalna przepaść Ty oprócz swojego końca nosa nie widzisz nic.
TAK23
2017-03-24 16:54:02
@xxx no rzeczywistości nie zakłamiesz....oprócz jednego domu pozostałe trzy są właśnie z tego okresu czasu - tak samo były pozostałe dwa, które zostały wyburzone ze względu na drogę; poniżej nich były ogródki działkowe a dalej to łąka i zaraz przy garażach plac zabaw; kiedy pojawia się pierwsza wzmianka o koncepcji budowy obwodnicy to dokładnie nie pamiętam ale chyba nie z okresu PRL-u...
xxx
2017-03-24 18:03:44
@tak23 i vice versa. ile masz lat ? kto ci takich głupot naopowiadał. nie mam czasu na głupoty.
Matrix
2017-03-24 23:25:46
Widać, że @xxx pozjadał wszystkie rozumy i jest najmądrzejszy na tym forum. Widać z kogo wychodzi prostactwo i komu by się przydały Bieszczady...
inwestycje
2017-03-25 09:22:32
@TAK23: o tych Katowicach ktoś udzielił Ci nieprawdziwych informacji; to jest inwestycja miejska, a nie wojewódzka. Wykonanie projektu będzie po stronie bielskiego MZD, realizacja robót także.
xxx
2017-03-25 09:50:30
@matrix nie pozjadałem wszystkich rozumów ani nie jestem najmądrzejszy. możesz pisać o mnie co tam chcesz nie wzrusza mnie to wcale. nie obrażam ludzi tylko dlatego, że ktoś ma inne zdanie od mojego w przeciwieństwie do Ciebie jak ty mieszkańca. przy temacie rozszerzenia Cieszyńskiej też był taki jeden, który twierdził, że go obrażam tylko dlatego, że ujawniłem, że za kilkoma stronami protestującymi stoi jedna i ta sama osoba i w dodatku mieszkająca setki metrów od tej inwestycji. pisze prawdę prosto z mostu bez owijania. nie musi Ci się to podobać. czytam to forum bo to dobre źródło informacji o inwestycjach w BB. tylko schemat komentarzy jest zawsze ten sam. jedna grupa krytykuje i narzeka dla samego krytykowania i narzekania a druga krytykuje i narzeka bo są naruszone jej interesy. ja wiem , że Polacy się na wszystkim znają ja jednak uważam, że w MZD pracują ludzie w tej materii MĄDRZEJSI ODE MNIE (jednak nie jestem najmądrzejszy), którzy jak coś projektują to robią to według jakiś zasad a nie żeby ludziom mieszkającym w okolicy "dokuczyć". a tu jest parę osób, które uważają się za doktorów habilitowanych budownictwa drogowego. ok. każdy może mieć swoje zdanie. tylko, że 90% to krytyka bez podania sensownych alternatywnych rozwiązań. tym wpisem kończę wszelaka polemikę.
Hehe
2017-04-26 16:20:24
Co za ... projektował to rondo że po latach dopiero wpadł na pomysł żeby była opcja zjazdu na Piastowską ?

Najprawdopodobniej jutro Ministerstwo Rozwoju przekaże dobrą dla Bielska-Białej informację. Ministerstwo na godzinę 9:30 zapowiada konferencję prasową, na której przekazana zostanie informacja, określana na razie lakonicznie w ten oto sposób: "do polskich miast trafi dodatkowo 1,2 mld zł na inwestycje".

Według moich przypuszczeń zapewne chodzi o przekazanie dodatkowych środków na konkurs w ramach działania 4.2 "Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego". Do tego właśnie konkursu Bielsko-Biała zgłosiło swój projekt przebudowy ciągu ulic Krakowskiej/Żywieckiej.

Jak wynika z moich wyliczeń, brakująca kwota potrzebna na dofinansowanie wszystkich inwestycji z listy rezerwowej działania 4.2 to ok. 1,2 mld zł. Kwota według komunikatu Ministerstwa Rozwoju, która ma zostać jutro przekazana na inwestycje w polskich miastach to również 1,2 mld zł. Raczej nie jest to przypadek. Okaże się jutro...

Pierwotnie bielska inwestycja nie otrzymała dofinansowania unijnego, ponieważ znalazła się na pierwszym miejscu listy rezerwowej. Wówczas Bielsko-Biała mogła liczyć jedynie na oszczędności przetargowe, w innych zwycięskich projektach drogowych z działania 4.2. W pierwszej kolejności pieniądze te kierowane byłyby na 4 inwestycje ze zmniejszonym dofinansowanie (27% wobec możliwych 85%), a dopiero później na inwestycje z listy rezerwowej. Dwa tygodnie temu Ministerstwo Rozwoju, "korzystając" m.in. z owych zaoszczędzonych środków podjęło decyzję o pełnym dofinansowaniu wspomnianych 4 projektów. Tym samym każde kolejne zaoszczędzone środki kierowane byłyby na bielską inwestycję.

AKTUALIZACJA 15.03.2017 23:30: Uzyskałem potwierdzenie od Wiceministra Rozwoju Jerzego Kwiecińskiego o przekazaniu 1,2 mld zł na działanie 4.2.

-----

REKLAMA:

2017-03-15 | Dodaj komentarz
Matrix
2017-03-15 23:42:57
Super wiadomość do poduszki. @Inwestycje kiedy możemy spodziewać się przetargu???
inwestycje
2017-03-15 23:59:27
Może i na dniach. :)
Bączek
2017-03-16 11:41:25
Świetna wiadomość!!! ale mi humor poprawiliście
maras49
2017-03-16 15:04:03
Dziś w necie - tu to miałem wkleić: http://slask.onet.pl/bedzie-wiecej-pieniedzy-na-drogi-w-9-miastach-w-polsce/3bycls1
100%BB
2017-03-16 15:19:16
To jest duża inwestycja pewnie z wyborem wykonawcy i jego wejściem na plac budowy poczekamy do 4 kwartału 2017 roku, wcale bym się nie zdziwił....
Matrix
2017-03-18 22:33:18
Szkoda, że na skrzyżowaniu z Pck nie będzie ronda. Nie rozumiem ja mieszkańcom Grunwaldzkiego mogło to przeszkadzać???
Bączek
2017-03-23 09:36:35
Wiadomo coś nowego w sprawie tej inwestycji? Kiedy przetarg itd.?
Komentarzy (27)

Stojałowskiego bez wybojów

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont fragmentu ul. Stojałowskiego od Ratusza do ulicy Cechowej. Głównym celem tej inwestycji jest remont przykrycia potoku Niwka.

Wykonawca będzie miał 180 dni od podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac.
Szacunkowy koszt zamówienia to: 4,7-5,8 mln zł.

plany: MZD

-----

REKLAMA:

2017-03-08 | Dodaj komentarz
Matrix
2017-03-08 23:10:00
180 dni paraliżu miasta, jakoś będzie trzeba to przeboleć.
inwestycje
2017-03-08 23:23:11
Gdyby była Nowopiekarska... ale niestety, nigdy jej już nie będzie.
toms
2017-03-09 12:20:41
dlaczego budowa nowopiekarskiej została w ogóle odrzucona? pamiętam jak firmy się wynosiły z rzeźniczej a potem zrezygnowali z tej drogi.
t0m
2017-03-09 12:41:32
Oby przez wakacje...
Andrzej
2017-03-09 12:56:30
Którędy będą poprowadzone ew. objazdy?
maras49
2017-03-09 13:12:06
Co można zrobić za jedynie 6 mln w zakresie przebudowy przykrycia Niwki, wraz z robotami drogowymi? Chyba tylko wymienić, wzmocnić i ew. uciąglić konstrukcję samej izolacji? Nawierzchnia asfaltowa ma kilka poprzecznych pęknięć, ale czy izolacja też? Nie sądzę, żeby aż tak była uszkodzona. Co prawda od przykrycia Niwki minęło równo 50 lat, ale czy wymieniano izolację, chyba tylko naprawiano, nie pamiętam. Wewnątrz widać ślady zaledwie kilku małych zacieków na ścianach, nie zagrażających jednak trwałości belek i murów betonowych. Moim zdaniem bardziej chodzi o równość nawierzchni - i z tym się zgadzam.
maras49
2017-03-09 14:12:39
Dokopałem się do szczegółowej dokumentacji już wiem co będą robić. Może nie zabraknie tych 5,8 mln. Myślę, że to są koszty samych robót. Faktycznie nie było sensu na forum publikować tych rysunków wzmacniających powierzchnie ścian i innych detali. Są dostępne na BIP.
inwestycje
2017-03-09 15:35:54
@toms: zbyt duży koszt wykupu gruntów i brak perspektyw co do możliwego zewnętrznego finansowania tej arcydrogiej inwestycji
Matrix
2017-03-09 20:24:03
Może budowa samej Nowopiekarskiej jest nieuzasadniona ekonomicznie ale budowa Nowokrakowskiej do skrzyżowania z Piekarską czy przedłużenie ulicy Francuskiej do Wapienicy nie było by chyba tak drogie.???
inwestycje
2017-03-09 21:27:25
@Matrix: większości dróg ekonomicznych nie buduje się dla korzyści ekonomicznych; Nowopiekarska to znaczące odciążenie centrum i zapchanych dróg W-Z - Kwiatkowskiego-Czerwonej, Piłsudskiego, Stojałowskiego. Bez Nowopiekarskiej niestety nigdy nie uda się zamknąć ścisłego centrum dla ruchu samochodowego.
Wojciechowski
2017-03-09 22:25:46
Sprawa Nowopiekarskiej musi kiedyś wrócić. Pewnie już po opuszczeniu ziemskiego padołu przez obecnego prezydenta, ale musi. Alternatywna droga od Warszawskiej po Wyzwolenia między dworcem i Fiatem będzie niebawem konieczna, żeby miasto się nie udusiło. Tak to jest, jak wtłacza się dodatkowo nowy strumień ruchu przez budowę wielkiej galerii handlowej w samym środku miasta, pomijając ogólny stały wzrost ruchu samochodowego w centrum.
inwestycje
2017-03-10 00:04:08
@Wojciechowski: problem polega na tym, że podjęto już decyzje blokujące budowę tej drogi w przyszłości - w planach zagospodarowania terenu oraz w studium uwarunkowań zagosp. przestrzennego zrezygnowano z rezerwy terenowej pod budowę Nowopiekarskiej
Wojciechowski
2017-03-10 00:24:42
@inwestycje Wszystko można zmienić, tylko Dekalog jest nienaruszalny. Przecież tam prawie nie ma nawet czego burzyć, a co dopiero mówić o zmianie planu zagospodarowania...
inwestycje
2017-03-10 10:37:28
@Wojciechowski: nie ma czego burzyć? Wręcz przeciwnie. Mnóstwo zagospodarowanych budynków fabrycznych i magazynowych. Miasto wycofało się z inwestycji m.in. właśnie dlatego, że koszt wykupu i odszkodowań dla przedsiębiorców był zbyt wysoki - sięgający kilkudziesięciu milionów złotych. https://www.google.pl/maps/@49.8343596,19.0512291,366m/data=!3m1!1e3
maras49
2017-03-11 14:17:01
Inwestycje ma rację. Dużo jest do wyburzenia i drogo. Sęk w tym, że urbaniści lekką ręką kreślą trasy takich dróg-obwodnic. Moim zdaniem ta droga mogła iść trochę inną trasą. Niekoniecznie musi zajmować tak szeroki pas terenu. Nie bardzo rozumiem, dlaczego parametry tej drogi musza przypominać ekspresówkę. Jesteśmy w mieście i nie zawsze na całym odcinku trasy obwodnica, nomen omen miejska, musi mieć pas rozdziału 5 m. Za to powinna mieć tyle skrzyżowań, aby służyła miastu, a nie dla objeżdżania miasto przejeżdżających. Od tego są ekspresówki.
fred
2017-03-11 18:48:05
Oglaszam zatem ze skonczyl sie w Polsce....okres wyburzania a zaczal okres zagospodarowania. Ceny dzialek NA SZCZESCIE rosna i wladza zanim zburzy budynek pod poszerzenie o 2 metry drogi (patrz stojalowskiego/dmowskiego) dfobrze sie zastanowi.
inwestycje
2017-03-11 19:14:57
@maras49: to co napisałeś, można idealnie odnieść do ul. Cieszyńskiej
maras49
2017-03-12 12:22:08
@inwestycje, chwała Bogu, że na Międzyrzeckiej nie proponowali 2-ch jezdni, chociaż tam akurat na większości odcinka miejsca jest dość :-)
olo
2017-03-13 21:22:12
a jak Międzyrzecka? robią coś czy tylko powycinali?
wiech
2017-03-13 23:22:58
Dziś widziałem geodetów robiących jakieś pomiary przy rondzie północnym (za wiaduktem przy Peugeot Magurka).
O_01
2017-03-14 08:18:54
No tak, to tylko techniczny remont przekrycia potoku. A mozna było przy okazji pomyśleć o małych modernizacjach i o korektach organizacji ruchu. Na przykład brakuje prawidłowych rozwiązań na trasie rowerowej od Ratusza do Czechowic-Dziedzic. Brak pochylni dojazdowej dla rowerów od strony Parku Ratuszowego do ul. Stojałowskiego, brak przejazdu dla rowerzystów. Nadal w tzw. terenie jest śmieszna tabliczka o treści "prowadź rower 250 m". Można byłoby też rozważyć zmianę przebiegu tej trasy i wyznaczyć ją poprzez ul. Ratuszową - z przejazdem dla rowerzystów w poprzek ul. Stojałowskiego z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Czy doczekamy kiedyś kompleksowego rozwiązywania problemów ruchowych?
Wojciechowski
2017-03-14 11:09:05
@inwestycje Ale przynajmniej odcinek od Krakowskiej do Wyzwolenia powinien powstać bezwzględnie. Prędzej czy później nie będzie też wyjścia i centrum udusi się bez alternatywy dla ciągu Wałowa - Mostowa - Piłsudskiego.
inwestycje
2017-03-14 15:19:28
@Wojciechowski: dla odcinka Wyzwolenia - Krakowska alternatywą będzie BDI, więc ten odcinek nie będzie tak bardzo potrzebny
Matrix
2017-03-14 23:32:16
@Inwestycje ale BDI nie powstanie nawet do 2030, powód to kasa i brak woli politycznej. Inna sprawa, że Śląsk i Małopolska nigdy za sobą nie przepadały. Wogóle to Małopolsce powinno zależeć bardziej na tej drodze.
Wojciechowski
2017-03-15 08:59:20
@inwestycje Z perspektywy ruchu lokalnego BDI będzie miała w tym przypadku średnie znaczenie. Zresztą nie dożyjemy pewnie w ogóle jej powstania, prędzej będziemy obchodzić 25. rocznicę ukończenia S1 do Mysłowic.
inwestycje
2017-03-15 18:35:52
@Wojciechowski: ruch lokalny nie jest tam wcale taki duży, śmiało jak na razie wystarcza ulica Krakowska (i to zarówno do ruchu lokalnego, jak i tranzytowego). Na Krakowskiej nie tworzą się korki.
maras49
2017-07-23 16:34:57
czy ktoś wie, kto ma nadzór nad przykryciem Niwki?

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na remont ulicy Sobieskiego na odcinku od Placu Zwycięstwa do ul. Św. Trójcy. W ramach tego zadania nową nawierzchnię zyska także krzyżująca się z ul. Sobieskiego ulica Listopadowa (na odcinku do ul. Modrzewskiego). Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał 120-180 dni (zależnie od złożonej oferty) na realizację pełnego zakresu prac.

Remont drogi będzie polegał przede wszystkim na przebudowie jezdni i chodników oraz na korekcie skrzyżowań i zakrętów. Jezdnia zyska szerokość 6 metrów, na odcinku od Starówki do Zespółu Szkół Gastronomicznych i Handlowych będzie miała nawierzchnię brukowaną, a na pozostałym asfaltową.

Szacowany koszt inwestycji to ok. 5-6 mln zł.

plany: MZD

---

REKLAMA:

2017-02-24 | Dodaj komentarz
Zdziś
2017-02-26 14:15:03
No w końcu urzędasy przypomniały sobie o tym odcinku.To już na lata świetlne można liczyć czas od jakiegokolwiek remontu tej drogi ;)
Matrix
2017-02-26 20:59:50
Czy nowo projektowane oprawy oświetlenowe będą w technologii led? Czy dalej nasze miasto będzie zacofane?
inwestycje
2017-02-27 00:41:34
@Matrix: Z projektu: "Do oświetlenia ulic zaprojektowano oprawy LED typu ALBANY MIDI LED/5103/48LEDS 500mA NW lub inne równoważne o takich samych parametrach o mocy 70 W. Natomiast do oświetlenia przejść dla pieszych, zostały zaprojektowane oprawy LED typu ALBANY MIDI LED 5145 Zebra right/ 500mA NW"
zainteresowany
2017-02-27 12:04:44
Czy ulica Listopadowa zostanie otwarta dla ruchu?
inwestycje
2017-02-27 17:59:18
@zainteresowany: nie
inwestycje
2017-02-27 19:43:31
Krakowska/Żywiecka: Ministerstwo Rozwoju zwiększyło pulę środków na konkurs, w którym Krakowska/Żywiecka znalazła się na liście rezerwowej. 4 inwestycje, które znajdowały się na liście rankingowej powyżej bielskiej inwestycji pierwotnie otrzymało tylko 27% dofinansowania. Od dzisiaj jest to pełna pula 85%. Oznacza to, że wszelkie oszczędności przetargowe przy inwestycjach, które otrzymały dofinansowanie będą "zasilały" łączną kwotę dofinansowania bielskiej inwestycji.
Kris
2017-02-27 22:44:37
@Inwestycje: czy oszczędności na Igołomskiej w Krk poszły na zwiększenie dotacji tych 4 projektów (z 27 do 85)? bo jak nie to w zasadzie tylko te jedne oszczędności pozwolą na sfinansowanie Krakowskiej.
Arti
2017-02-28 09:16:26
Ciekawe kiedy ul. Listopadowa będzie wyremontowana do ul. Nad Potokiem. Odcinek od ul. Modrzewskiego do ul. Nad Potokiem jest tragiczny. Jak większość w tej okolicy...
zainteresowany
2017-02-28 12:29:15
To po co remontują zamkniętą dla ruchu drogę na której jest też znikomy ruch pieszych. Remont dalszego ciągu Listopadowej w szczególności od ul. Nad Potokiem do ul. Grunwaldzkiej jest dużo bardziej potrzebny.
Andrzej
2017-02-28 13:17:51
@inwestycje Czy miasto ma w planach przebudowę ul. 1 maja na odcinku od ul. Inwalidów do poczty głównej/teatru (skrzyżowanie z Zamkową)? W tym momencie stan nawierzchni tego odcinka jest bardzo zły, by nie powiedzieć gorzej...
inwestycje
2017-02-28 19:23:32
@Kris: nie, te oszczędności poszły na zwiększenie dofinansowania projektów, które znajdowały się wyżej na liście rankingowej
inwestycje
2017-02-28 19:24:48
@Andrzej: owszem, w przyszłości taki plan jest, ale na razie nie ma żadnych konkretnych dat (w remoncie ma być wykorzystywana kostka brukowa zabezpieczana w trakcie innych remontów w BB)
Matrix
2017-03-01 11:41:34
@Inwestycje dzięki za info w sprawie oświetlenia. Szkoda, że przebudowywana ulica Zapora nie dostała ledów. Wczoraj zauważyłem, że ulica Świętopełka ma ledy i boczne ulice od niej. Wszystkie nowe ulice powinny mieć tylko ledy, o wiele większy kąt padania światła czyli lepsze doświetlenie drogi oraz oszczędności.
WAPN
2017-03-03 09:45:22
Ruszył już remont Międzyrzeckiej?
wiech
2017-03-03 18:31:45
Już ze dwa, trzy tygodnie temu powycinano wszystkie drzewa i krzaki wzdłuż Międzyrzeckiej i uliczek do niej dochodzących.
Matrix
2017-03-04 16:50:36
Przy Międzyrzeckiej głucha cisza, nic się nie dzieje. Jedynie od strony Cieszyńskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Świętopełka ładowali dziś wycięte drzewa na ciężarówki. Stary nasyp drogowy już ogołocony z drzew, paliki z zaznaczeniem inwestycji już wbite.
Bączek
2017-03-07 10:54:24
Witam, ruszyło się coś na Międzyrzeckiej? Inny temat - pochodzę z Lipnika, miano podobno tam kiedyś zająć się potokiem Niwka wzdłuż ulicy Czajek. Rzeka miała być pogłębiona tak jak kiedyś, nabrzeże miasto miało wzmocnić, żeby więcej się nie powtarzała sytuacja z 2010 roku. Drzewa powycinali, oczywiście odpowiednie sępy w łapę posmarowały i drewno zakosiły ale nic więcej nie robi się w tym temacie. Z góry dzięki za info.
Fred
2017-03-07 19:04:57
Uzytkowniku Baczek. Jak zazdroscisz drewna to mogles posmarowac wiecej. Kto smaruje ten jedzie jak to mowia. Po co w ogole wyciagac takie sprawy ?
inwestycje
2017-03-07 22:43:21
@Bączek: środki na tę inwestycję były zapewnione, ale musiałby być wydane w określonym czasie, co się nie udało; pieniądze na remont/przebudowę koryta potoku Niwka przepadły, ponieważ Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska nie udało się dojść do porozumienia z organizacjami ekologicznymi; najprawdopodobniej jeszcze przez długie lata nic w tej kwestii nie ruszy, ponieważ nie zostaną ponownie przeznaczone środki na wykonanie nowego projektu, a także na samą realizację inwestycji
Bączek
2017-03-08 10:20:30
@Fred Przepraszam za określenie "sępy" jestem ostatnim, który by miał robić awanturę czy jakąś czczą dyskusje - użyłem tego określenia wyłącznie temu bo mieszkam w pobliżu i widziałem wszystko + bardzo liczyliśmy, że po wycince coś się ruszy @inwestycje Dziękuję za informację. Wracając do tematu dróg - coś nowego w sprawie międzyrzeckiej?
toms
2017-03-08 13:17:19
mnie ciekawi co z obecnym przejazdem na Międzyrzeckiej, tam są takie dziury że nie idzie przejechać... nic z tym nie robią, czekają chyba na nowy wiadukt...
Matrix
2017-03-08 17:09:24
@toms przejazd kolejowy na Międzyrzeckiej zostanienia zlikwidowany, bo będzie wybudowana nowa droga wzdłuż torów do Nowomiędzyrzeckiej. Bezsensu wadawać kase na remont czegoś co będzie zburzone.
abc
2017-03-08 17:25:16
Co do przejazdu na Międzyrzeckiej (i dodatkowo na Regera), to poszło zgłoszenie do MZD, aby "zmobilizowali" odpowiednią spółkę PKP do remontu przejazdów.
toms
2017-03-08 18:47:49
@Matrix ja mówię o połataniu dziur! to że tam przejazdu nie będzie to wiadomo po to ten wiadukt przecież...
bol
2017-03-08 20:45:09
Co powstaje na miejscu ceglanego budynku na ulicy Partyzantów za Gemini Park w kierunku Szczyrku ?
piter339
2017-03-10 23:50:05
Witam. Wie ktoś moze, albo ma dostęp do aktualnych planów przebudowy międzyrzeckiej? Przede wszystkim chodzi mi o wiadukt miedzy Cieszyńska, a wspomniana Międzyrzecką. Drzewa zostały wycięte i wytyczono jakaś drogę przez łąkę w stronę ul. Zagajnik, tylko po co? Ma ktoś jakieś info w tym temacie? Będę wdzięczny za wszystkie informacje dotyczące tej inwestycji i planów jak ta droga ma wyglądać. Z gory dzieki.
wiech
2017-03-11 01:59:51
Międzyrzecką znajdziesz w archiwum bloga w grudniu 2015 r. http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/blog_archiwum,2015_12.html
piter339
2017-03-11 09:27:34
Dzieki i te właśnie plany śledzę, problem tylko w tym, ze rzeczywistość i to co tam robią nie za bardzo mi sie zgadza z tymi planami... szczególnie jeżeli chodzi o zjazd z wiaduktu i wytyczona palikami droga miedzy właśnie wiaduktem, a zagajnik przez łąkę...
jaaaa
2017-03-12 11:44:16
uffff...nie ma rond
mieszkanka
2017-03-12 18:17:59
No wreszcie coś mądrego czytam ! przecież ta ul.Sobieskiego to wstyd !! Przyjeżdzaja turyści zwiedzający muzeum Dom Tkacza a ulica wygląda jak" trzeci świat" Jeszcze te budynki odrapane wzdłuż ulicy trzeba poprawić bo chluby to dla Bielska nie przynoszą.....
inwestycje
2017-03-16 00:15:59
Zasadnicze prace budowlane przy Międzyrzeckiej ruszają w przyszłym tygodniu. / @piter339 - to są aktualne plany
piter339
2017-03-16 22:55:14
Ok, dzieki @inwestycje. Po prostu mieszkam tam niedaleko i sprawa Międzyrzeckiej i Cieszyńskiej bardzo mnie interesuje. A'propos wiadomo coś na temat Cieszyńskiej?
Komentarzy (28)

Drogowe plany

  

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji dla inwestycji polegającej na przebudowie układu komunikacyjnego w rejonie kościoła Opatrzności Bożej w Białej. W miejscu historycznego Placu Deskowego, na skrzyżowaniu obecnych ulic Stojałowskiego, Głębokiej, Szkolnej, Wyzwolenia i Broniewskiego powstać ma pięciowlotowe rondo. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 5,3 mln zł. Budowa planowana jest na lata 2018-2019.

W ciągu najbliższych 6 tygodni powinien być również ogłoszony przetarg na I etap rozbudowy ulicy Dębowiec. Miasto w ramach inwestycji polegającej na rozbudowie ciągu ulic Dębowiec-Łowiecka planuje poszerzyć obie drogi, wybudować nową ścieżkę rowerową i chodniki oraz wykonać rondo u zbiegu ulic Łowieckiej, Zwardońskiej, Antycznej i Jeżynowej. Rondo w tym miejscu jest zaprojektowane już z myślą o przyszłościowej ulicy Nowomłodzieżowej (nowego połączenia ulic Karpackiej z Cieszyńską).
Planowany sposób poprowadzenia ścieżki rowerowej i chodnika wzbudza kontrowersje związane z konieczną w takiej sytuacji wycinką drzew. W internecie pojawiła się inicjatywa zbierania podpisów pod petycją do Miejskiego Zarządu Dróg w sprawie stworzenia dokumentacji dla alternatywnego przebiegu wspomnianych traktów pieszych i rowerowych (link).

plany: MZD

---

REKLAMA:

2017-02-13 | Dodaj komentarz
Lojza
2017-02-14 00:28:12
Daleką drogę przeszła inżynieria drogowa - od pisma technicznego do Comic Sans... To jakiś żart? ;)
Rafał
2017-02-14 09:14:43
Nie rozumiem tej wzmianki że rondo jest zaprojektowane pod przyszłą ul. Nowomłodzieżową. Na czym polega to przystosowanie i czy jest gdzieś więcej informacji na temat tej nowej drogi?
maras49
2017-02-14 10:15:33
A co z kapliczką teraz na jezdni ronda. Rysować sobie można, ale to jest istotny element w tym miejscu ?! Żadnej informacji, a powinna być nawet lakoniczna o przeniesieniu w inne miejsce.
maras49
2017-02-14 13:56:37
Przy ul.Dębowiec trzeba będzie dużo drzew wyciąć pod m.in.chodnik czy ścieżkę rowerowa. Myślę, że ścieżkę można by projektować na miejscu (w cudzysłowie), tak aby zredukować wycinkę.
maras49
2017-02-14 14:04:44
@Rafał Nowomłodzieżowa czy Nowogościnna jak zwał tak zwał. Do tego ronda do północnego wlotu będzie dochodzić droga planowana jako połączenie ciągu ul. Jeżynowa-Gościnna z ul.Cieszyńską, które znajdziesz na tym blogu. Ww.połaczenie jest w dalekich planach miasta, widać to na Studium uwarunkowań... http://i.imgur.com/VrSU4yX.jpg
Rafał
2017-02-14 15:27:33
Dziękuję @maras49 za odpowiedź. A wiadomo kiedy ta droga ma szansę powstać? Bo fakt jest taki, że ruch pieszy i rowerowy na ul. Jeżynowej bardzo się zwiększył od czasu jak powstała pętla dla rolkarzy i ścieżka rowerowa wokół lotniska. A jak wiadomo ta ulica jest dość wąska, nie ma nawet pobocza i jest tam strasznie niebezpiecznie.
maras49
2017-02-14 19:05:58
@Rafał przykro mi ale trudno powiedzieć, sadzę, że przed 2020 nie będzie
inwestycje
2017-02-14 20:26:51
@maras49: myślę, że przeniesienie zostanie uwzględnione w projekcie budowlanym (podejrzewam, że Nepomucen znajdzie się pośrodku zielonego placu otoczonego chodnikiem).
inwestycje
2017-02-14 20:30:42
@Rafał: na planowanym rondzie ulica Nowogościnna/Nowomłodzieżowa (używane są dwie nazwy) od widocznego na planie zakrętu na ulicy Zwardońskiej będzie biegła dalej prosto do ulicy Cieszyńskiej (fragment Nowogościnnej będzie wykonany również w ramach przebudowy Cieszyńskiej)
O_01
2017-02-15 07:16:54
W MZD odbyło się spotkanie z przedstawicielami środowiska, które protestowało przeciwko projektowanemu przebiegowi ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec. Po dwugodzinnej, żywej dyskusji, osiągnięto kompromis. Ścieżka pozostanie w projektowanym przebiegu (każdy inny przebieg również wiąże się z wycinką drzew, nadto rodzi dodatkowe problemy natury technicznej i finasowej), jednak uzupełniona zostanie o elementy służące odpowczynkowi i rekreacji. MZD zleci opracowanie uzupełniającej propozycji projektowej. Przewiduje się, że kolejne spotkanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w bieżącym kwartale.
xxx
2017-02-15 09:58:12
@ O_01 A tak wielce pisali, że ścieżkę i chodnik można poprowadzić krzakami i nie trzeba wycinać drzew. Nie zdziwiłbym się jak to "środowisko" jest tym samym "środowiskiem", które walczyło o tunel drzew przy Cieszyńskiej. Ja dla tych ludzi mam propozycję. Jeśli nie potrafią zrozumieć, że żyją w 170 000 mieście to proponuję zabitą dechami wieś w Bieszczadach.
O_01
2017-02-15 10:17:41
Ja bym ich tak nie potępiał. Brak biegłości w czytaniu dokumentacji projektowej oraz dostęp do jedynie jej części (na stronie internetowej MZD) to przyczyny, wskutek których mogło się wydawać, że są inne możliwości. Wejście w głąb dokumentacji, dodatkowe informacje, analiza nie tylko na płaszczyźnie planu sytuacyjnego, ale także wysokościowa, szerzej naświetlają sprawę i pokazują inne możliwości, lub też ich brak.
inwestycje
2017-02-15 13:11:15
Problem leży w tym, że Ratusz kompletnie nie konsultuje się z mieszkańcami na etapie tworzenia koncepcji czy projektowania inwestycji, a następnie narzuca swoje rozwiązania szantażując mieszkańców słowami: "albo tak jak my zaprojektowaliśmy, albo w ogóle - wybierajcie". Urzędnicy mają być reprezentantami mieszkańców, a nie dyktatorami, którzy arbitralnie narzucają swoje pomysły. Gdyby inaczej wyglądał dialog z bielszczanami można byłoby uniknąć wielu problemów z inwestycjami w ostatnich latach/miesiącach (np. Cieszyńska, strefa przemysłowa w Lipniku, ul. Dębowiec).
jaaaaaaaaaaa
2017-02-15 14:18:22
LUDZIE !!! same ronda... za niedługo bielszczanin nie poradzi sobie w większym mieście od BB bo po prostu nie będzie umiał sobie poradzić... BB to nie wioska, zostawmy duże skrzyżowania !!! naposzmy jakiś protest, zróbmy coś w tym mieście bo jest tragedia, coraz gorzej !
xxx
2017-02-15 14:40:06
@O_01 @inwestycje Ależ oczywiście, że dobrze, że są ludzie "patrzący władzy na rękę", oczywiście że władza powinna swoje pomysły, zamierzenia, plany konsultować ze społeczeństwem. Tylko, że na te konsultacje przychodzą przeważnie Ci, którym wszystko nie pasuje negują wszystko i drą tylko japy po wszelakich mediach. A częstokroć ludzie, na których dana inwestycja będzie miała znikomy wpływ. Już tu nie będę jechał nazwiskami ludzi, którzy mieszkają setki metrów od Cieszyńskiej a najbardziej protestowali. A jak już mowa o Cieszyńskiej to konsultacje były i projektanci wprowadzili zmiany ale i tak "środowisko" dalej swoje. I to raczej oni działają zero-jedynkowo. Na koniec jeszcze jedna rzecz. Przeważnie dla większości dany zamiar urzędników pasuje np. ta nieszczęsna rozbudowa Cieszyńskiej ale nie zakładają komitetów obrony, nie zakładają kilku kont na serwisach społecznościowych , nie udzielają się medialnie więc jakby ich głosu nie ma i co wtedy ... Miasto ma przy każdej inwestycji robić referendum czy chodzić po domach i się wypytywać kto jest za a kto przeciw. Mamy niby demokracje więc jeśli komuś wąsacz nie pasuje (nie głosowałem na Niego) bo betonuje wszystko to niech wystawią kontrkandydata i niech wygrają wybory, i wyrzucą na bruk tych urzędników a tak to jest dla mnie tylko bicie nie potrzebnie piany jaka to władza i urzędnicy są be. Sorry za trochę polityki. Jeśli projektanci tak zaprojektowali ul. Dębowiec to jakieś powody były. Nie można zakładać a priori, że są głupi, że robią to specjalnie, że robią to na złość mieszkańcom, że nie lubią przyrody itd. Zaś do tych protestujących nawet w uzasadnieniu petycji pisali, że ich pomysł jest rewelacyjny bo praktycznie nie będzie trzeba ścinać drzew tylko krzaki. I co po dwóch godzinach konsultacji nagle okazało się, że to kompletna nieprawda. Można zakładać, że projektant nie ruszył d. za biurka aby na miejscu sprawdzić swój projekt no ale to "środowisko", które tam mieszka i mija codziennie te krzaki powinni chyba wiedzieć, którędy wytyczyli drogę rowerową i chodnik.
xxx
2017-02-15 14:45:27
@ jaaaaaaaaaaa O macie następny. Ronda be ... protest.... znów wina tego betonowego wąsa... to już jest nudne. jeśli uważasz, że skrzyżowania są lepszym rozwiązaniem to oświeć nas jakimś linkiem gdzie poczytamy o badaniach naukowych na temat wyższości skrzyżowań nad rondami.
O_01
2017-02-17 10:14:04
@inwestycje - wiele racji w tym co piszesz. Brałem udział w wielu konsultacjach społecznych (jako projektant). Zawsze znajdą sie tacy, którzy albo nie byli, albo nie uważali, ale mają coś do powiedzenia i uważają, że wiedzą lepiej. Są też tacy, co dyskutują i rzeczowo przedstawiają swoje racje, potrafią też uznać racje projektanta i wycofać się ze swoich poglądów. Z taką postawą mieliśmy do czynienia w przypadku dyskusji na temat ścieżki rowerowej na ul. Dębowiec (brałem udział w spotkaniu).
Bikerrr
2017-02-18 17:31:34
Ja już dziękuję za ścieżki rowerowe,jeśli one mają wyglądać tak jak do tej pory.Przy ruchu rowerowym jaki występuje w tym rejonie to ścieżka rowerowa powinna mieć priorytet i być baaardzo szeroka. A pewnie będzie jak zwykle,czyli wybrukowana,wąska z mnóstwem podjazdów do prywatnych posesji.Tylko czekać jak straż wiejska zacznie tam polowania na tych co nie jadą ścieżką,a takich na pewno będzie sporo.(widać to już na lotnisku,część ludzi wybiera drogę zamiast przepełnionej ścieżki rowerowej).
Matrix
2017-02-18 18:44:44
Przebudowa Jeździeckiej w tym wariancie to niepotrzebne zabieranie terenu. Zrobić nową nawierzchnie i chodnik. Zrobić strefe 20 gdzie rowerzyści będą mieć pierszeństwo tak jak w Holandii. Ta droga straci swój charakter tym bardziej że ruch samochodowy po przebudowie może się zwiększyć niestety. Druga sprawa, po jaką cholere stawiano latarnie ledowe skoro było wiadomo, że droga będzie przebudowana????
maras49
2017-02-19 11:00:15
Przepraszam Panie Matrix, ale o Jeździeckiej to chyba nie tu i teraz.
Matrix
2017-02-19 15:21:20
@maras49 mój błąd, miało być Łowiecka:)
Ax
2017-02-21 15:45:21
Czy przy tworzeniu koncepcji dla ronda na Stojałowskiego były przeprowadzone analizy ruchu? Inwestycja wydaje się być trochę przeskalowana. Przesadne są na pewno już trzy pasy zaraz za wylotem z ronda na Stojałowskiego przed dojazdem do Żywieckiej. Na plus uspokojnie Głębokiej, Szkolnej. Zastanawia mnie, że zanika chodnik na pl. Opatrzności wzdłuż kościoła. Skoro wprowadzamy strefę zamieszkania lepiej byłoby już zastosować wspólną przestrzeń dla wszystkich użytkowników, a nie ten bieda-chodnik. Brakuje mi tu wymiarów, żeby ocenić jeszcze niektóre rozwiązania. Najgorsze jest jednak to, że projekt w tak wrażliwym historycznie obszarze, reprezentatywnym miejscu, dającym możliwość stworzenia atrakcyjnej przestrzeni publicznej pozostawiony jest wyłącznie dla drogowca, z podporządkowaniem funkcji komunikacyjnej. Kształt placu i tego obszaru powinien zostać poddany szerokim konsultacji, a jego koncepcje powstać przy udziale architektów z poszanowaniem funkcji historycznej i podporządkowaniu obecności pieszego.
Rycho
2017-02-21 19:58:56
I jak zwykle, przy tak dużej inwestycji, brak zatoki autobusowej, najlepiej zając pas ruchu i wszyscy będą zadowoleni. Niech żyją projektanci i urzędnicy, którzy nie dostrzegają problemu.
Ax
2017-02-21 22:12:04
Akurat zatoka to tam nie jest potrzebna. Są dwa pasy ruchu i dodatkowa zatoka byłaby mniej bezpieczna, wpływała negatywnie na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a przede wszystkim nie ma tam na nią miejsca. Zwróciłbym za to uwagę na to, żeby odrobinę poszerzyć zakres opracowania i dołożyć tam normalną wiatę i stworzyć wygodny i komfortowy przystanek.
Fred
2017-02-21 22:54:03
Najwieksza kleska tego projektu to wglad tylko na sprawy komunikacji. Brak tu odniesienia do historii, moze odwazenia sir ns zastosowanie nowoczesnych(tych prawdziwie nowoczesnych) rozwiazan. Mamy rzeke, plac, stary kosciol to moze i projekt zrobic mniej drogowyb?
O_01
2017-02-22 07:57:19
Ax - patrząc na napełnienie obecnych pasów dojazdowych do Żywieckiej, to dwa pasy i to maksymalnie wydłużone, są tam akurat jak najbardziej potrzebne.
O_01
2017-02-22 07:58:56
No i nie zapominajcie, że to dopiero koncepcja służąca określeniu zakresu niezbędnych prac projektowych. Wszak ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Zobaczymy kto go wygra i jakie będzie miał podejście do tematu.
maras49
2017-02-22 16:57:51
@O-01 Za parę lat i tych dwóch dojazdowych pasów do Żywieckiej może być mało. Bez przebudowy skrzyżowania z Żywiecką pewnie się nie obejdzie, a może nawet i tego z Krakowską. Dzisiaj wydaje się to zbyt przyszłościowe, ale np. projektującym obecną S1 do Żywca w ub. dekadzie też mogło się to wydawać na wyrost.

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[inwestycje]
MZD wybrał właśnie najkorzystniejszą ofertę w przetargu na ul. Cieszyńską.
[inwestycje]
Miejsce montażu ekranów określa projekt budowlany. Informacje o stawianiu ekranów "na prośbę mieszkańców" są fałszywe...
[maras49]
@abc: tam gdzie w ogóle niema chodników ludzie też chodzą, bo muszą dojść do ......

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2493627
Newsów: 270
Komentarzy: 5541
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Inwestycje w Bielsku-Białej, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała