inwestycje.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
inwestycje.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - inwestycje.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (75)

Remonty, remonty (cd.)

  

Kolejny odcinek z cyklu - remonty bielskich i bialskich kamienic. Tym razem czas na kolejne cztery kamienice po zachodniej stronie rzeki Białej. Dwie wyremontowane znajdują się w rejonie Starówki.

Rynek 21 [przed i po remoncie]:

Wzgórze 6 [po remoncie]:

Stan rewitalizacji kamienic na Starówce:

-----

1 Maja 9 (kamienica z 1890 roku; d. kasyno wojskowe), [przed i w trakcie remontu]:

Barlickiego 11 (kamienica z 1910 roku), [przed i po remoncie]:

zdjęcia archiwalne: Gaj777; licencja: Public Domain

2011-11-01 | Dodaj komentarz
lolo
2011-11-01 22:58:26
dlaczego nie wyremontowali ściany gdzie są te badziewne reklamy?
inwestycje
2011-11-01 23:05:39
w tamtym miejscu w planach jest wzniesienie nowego budynku; mam nadzieje, ze nie beda zrealizowane, bo nie bedzie to nic "zabytkopodobnego" - przypominac bedzie bardziej sasiedni budynek, w ktorym miesci sie City Pub...
mm
2011-11-02 08:23:11
Czy każdy wolny kawałek musi zostać zabudowany?
fly
2011-11-02 09:28:57
A po co ma być coś "zabytkopodobne", skoro urzędowa ekipa zabytki ma głęboko, wiele z nich wyburzono a inne same się rozsypią.
Adamsky
2011-11-02 10:11:38
Cieszy przede wszystkim remont tej pięknej kamienicy na 1go Maja, bo już się bałem, że skończy jak Browar na Cieszyńskiej, po otoczeniu fasady siatką przez miesiące nic się tam nie działo. Super też wygląda ta odnowiona fasada na Barlickiego, ja natomiast też mam zastrzeżenia co do dobudowywania nowej kamienicy w miejscu schodów do Hotelu Prezydent. Oby nic tam nie robili, to miejsce wtedy diametralnie się zmieni, nie chcę myśleć nawet jak by wyglądało. Wiem, że kiedyś była tam kamienica, zburzono ją własnie dlatego, żeby zrobić przejście do 3-go Maja i sądzę, że teraz jest git, tylko tę ścianę możnaby ładnie pokryć tynkiem i ładnym kolorem, żeby nie straszyła i będzie super.
fred
2011-11-02 10:47:18
Centrum miasta musi byc zabudowane bo na tym zarabia się pieniądze. Miasto generuje pieniądze z których później są finansowane inne potrzebne rzeczy. Miejsce nieprzeznaczone na zabudowe w mieście nazywa się Parkiem albo skwerem. W miejscu tych obrzydliwych schodów na Barlickiego wszystko wyglądałoby lepiej. Mam nadzieje że zabudują tą "wnękę" jak najszybciej TAK JAK KIEDYŚ STANIE TAM KAMIENICA. a schody jakos się wkomponują.
Adamsky
2011-11-02 10:56:58
@fred/ w Bielsku-Białej jest naprawdę dużo miejsc pod nowe kamienice niż ww przejście. Popatrz na "tyły" dworca PKP w okolicach Sfery I (w centrum miasta), niech tam lepiej coś ładnego postawią, natomiast miejsce obecnych schodów niech zostanie bez zmian, bo w centrum i tak jest bardzo ciasna zabudowa i naprawdę nie potrzeba tam jeszcze jednej kamienicy.
Fred
2011-11-02 17:12:30
A to racja, tereny za dworcem to ideał na nową dzielnicę. Jeszcze kwestia odkupienia od PKP terenów na których są tory których nie potrzebują (PKP wykorzystuje tylko tory peronowe i 2 przelotowe i postojowe. Reszta zarasta) Ale to już zostawcie mnie i mojej spółce :) Pozdrawiam
Przem
2011-11-02 19:47:14
Wiem,że to nie do tego wątku,ale mam już dość. Dojeżdżam z Jaworza do Goczałkowic do pracy. Niestety jestem skazany na komunikację publiczną (PKP,PKS). Przejechanie odcinka z dworca do Wapienicy zajmuje coraz więcej czasu. Dziś padł mój nowy rekord - po 16 ten kawałek jechałem 43min. Przepraszam,że wyrywam się nie na temat, ale czy na prawdę nie ma możliwości innego zorganizowania ruchu w rejonie Centrum Wapienicy i ul. Cieszyńskiej od Ronda Niemena? Ps. bez sensu wywalane pieniądze na jakieś mało przydatne ronda na Stawowej,Zapory i Tartacznej! a tu wszystko stoi! Czytałem na blogu o planach przebudowy Cieszyńskiej, ale ja chyba doczekam emerytury zanim się to zakończy, może byłoby prostrze rozwiązanie wynikające ze jakiejś możliwej zmiany organizacji ruchu. Pozdrawiam PROWADZĄCEGO, Świetna robota
inwestycje
2011-11-02 19:50:52
wstępne koncepcje nowego budynku: http://img836.imageshack.us/img836/1811/50wizualizacja05.jpg http://img534.imageshack.us/img534/1760/50wizualizacja01.jpg http://img825.imageshack.us/img825/9495/50wizualizacja02.jpg http://img510.imageshack.us/img510/7568/50wizualizacja04.jpg a tak to wygladalo dawniej: http://www.historia.beskidia.pl/userfiles/wehikul/332.jpg http://www.historia.beskidia.pl/userfiles/wehikul/2016.jpg http://www.historia.beskidia.pl/userfiles/wehikul/1968.jpg
BB
2011-11-02 22:58:48
szału ni ma, ale nie jest najgorzej, a co do poprzedników to dlaczego by nie zabudować tego miejsca ?? Gęstsza zabudowa wygląda bardziej wielkomiejsko a to się chyba podoba wszystkim ;)
inwestycje
2011-11-03 01:16:08
pytanie - po co wciskac na sile jakies pseudonowoczesne koszmarko-budynki do scislego, zabytkowego centrum miasta; po co mieszac nowe budynki z zabytkowa tkanka miejska? to tak jak z anegdotki z serialu Alternatywy 4, pamietacie jak wygladaly zielone firanki z brazowymi...
nosorozec
2011-11-03 09:01:40
Projekt nie jest taki zły. Na lepszy niż to co jest. W tej chwili to miejsce wygląda jak dziura w zębie.
Krzysztof CK
2011-11-03 21:34:53
Co do nowej kamienicy na Barlickiego: Byłbym ciekaw jakiejś historyzującej alternatywy dla zaproponowanego projektu, ale sądząc tylko po tych wizkach, biorąc pod uwagę dzisiejsze realia, mogło to wyglądać przecież znacznie gorzej. W jakiś sposób też skomponuje się to z sąsiadką, nie będzie brudnej nagiej ściany, a schody, które w sumie chyba dobrze i reprezentacyjnie nawet tu wyglądają, pozostaną. Na dziś dzień, moim skromnym zdaniem, da się i trzeba bronić porządku urbanistycznego i architektonicznego w najbardziej tylko historycznych miejscach takich jak stare miasta czy rynki, ewentualnie odbudowywać niektóre szczególnie wartościowe przykłady architektury przełomu wieku XIX-XX w innych miejscach. W dobrze zachowanej przestrzeni architektury XIX-wiecznej pojedyncze trzymające poziom nowoczesne wtrącenia mogą być rozważane...
fan
2011-11-03 22:12:49
Zabudowa tych w zasadzie kilku metrów wyrwy w pierzei jak najbardziej popieram, ale na pewno nie w najbliższym czasie. Dopóki na stołkach siedzą te same osoby, które dopuściły do wybudowania tego żółtego syfu naprzeciwko, lepiej niech nic nowego w zabytkowej tkance nie powstaje. A ten telebim na nim to w ogóle porażka.
Krzysztof CK
2011-11-04 11:03:44
Garść informacji bliskich tematowi. 1.Bardzo zaawansowany jest remont willi Schneidera na Mickiewicza; 2. Trwa remont leżącego pod Bielskiem zamku w Czańcu; 3. Przy ulicy Schodowej 3 zabezpieczony jest fragment oryginalnych polichromii zdobiących kiedyś tą kamienice (?); 4. Wygląda na to, że na budynku dawnego ratusza na Rynku po skuciu tynków ukazały się arkady dawnych podcieni z interesującą kamieniarką; 5. Na ukończeniu jest remont wchodzących w skład Sądu Okręgowego kamieniczek, do niedawna, zanim parter został przykryty okładziną kamienną, można tam było dostrzec pozostałości dawnej prostej kamieniarki. Pozdrawiam.
Kingus
2011-11-04 13:28:35
Czy wiadomo co będzie się mieścić w remontowanym b. kasynie wojskowym?
mm
2011-11-04 13:38:41
słyszałem, że sąd
inwestycje
2011-11-04 16:00:42
@mm - raczej nie, bo jest to prywatna kamienica
Andrzej_K
2011-11-05 09:30:04
Odnośnie nowego budynku, wolałbym kamienicę w stylu historycznym ale jak patrzę na wizualizację to jakiegoś wielkiego dramatu nie widzę. Myślę, że diabeł tkwi w szczegółach. Jeżeli kamienica zostanie wykończona wysokiej jakości materiałami to może być ok. Pozostaje mieć nadzieję, że tak właśnie będzie. Gdyby tak jeszcze zrobiono coś z tym gargamelem obok (City Pub) to ja i myślę, że wielu mieszkańców naszego regionu, byłoby władzom miasta bardzo wdzięcznych.
arch
2011-11-06 20:18:42
obawiam się że projektowany budynek będzie gargamelem, podobnym do tego naprzeciwko. Widać to na wizualkach, na marginesie beznadziejnych - wyglądających jak screeny z taniej gierki, nie sposób odczytać jaki klimat stworzy nowy budynek, jak zagra elewacja, jak będzie wykończona... osobiście uważam że to miejsce powinno być zabudowane, taka dziura straszy jak brak w uzębieniu, trzeba to jednak zrobić umiejętnie. I nie jest tu także odpowiedzią architektura historyzująca bo mamy 21 wiek i powinniśmy budować na miarę naszych czasów, wystarczy spojrzeć na przykłady z bardziej cywilizowanych krajów lub z dużych polskich miast jak Wrocław czy Poznań, że nowoczesna architektura może harmonijnie wpisywać się w historyczny kontekst i wnosić nową jakość. Secesyjne kamienice wokół są lekkie i eleganckie, z bogatym detalem i to trzeba przenieść do nowego budynku. Duże przeszklenia ale transparentne, z wglądem do środka nadają lekkości, to samo dobra okładzina ścian z ciekawą fakturą, perforacje, rytm, detal. Nowa kamienica naprzeciw (city pub) jest zupełnym antyprzykładem: duże połacie paskudnego tynku, czarne ciężkie szklenie, przytłaczająca bryła poszatkowana bez ładu, bardziej przypomina styropianizm deweloperskich mieszkaniówek niż plombę w ścisłym centrum miasta. Szkoda. P.S. mały przykład: http://bryla.gazetadom.pl/bryla/51,85301,8906787.html?i=3
Krzysztof CK
2011-11-07 17:53:12
,,...bo mamy 21 wiek i powinniśmy budować na miarę naszych czasów'' ..taaa...;) No to budujemy: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=435157&page=62
BBFan
2011-11-07 18:23:29
W kamienicy na 1 Maja 9 na pewno będzie siedziba sądu.
Gumiś
2011-11-07 23:48:22
Tak apropo Nowych Kamienic i nowych dróg w Bielsku :). Myślę sobie że dobrze by było gdyby już powoli się przymierzano do zamknięcia dla ruchu kołowego ulicy Zamkowej (z ewentualnym wyjątkiem dla MZK) i maksymalnego zwężenia ulicy 3-Maja. Myślę, że taka sytuacja mogłaby zaistnieć po wybudowaniu podziemnych parkingów (Plac Wojska Polskiego i Wolności) Ekspresówki do Krakowa i Mysłowic i wybudowania owej "Nowopiekarskiej". Gdy już będziemy mieli to wszystko, można całkiem poważnie pomyśleć nad odbudowaniem Trotuaru :)))
Pablo
2011-11-08 21:43:35
Oddanie do użytku Nowopiekarskiej oraz Drogi Integracyjnej nie ma związku z ruchem na 3-go Maja, zaś budowa parkingów w Centrum przy jednoczesnym zamykaniu do niego dróg dojazdowych jest pomysłem, który może się zrodzić tylko w tym kraju :)
Gumiś
2011-11-09 09:07:10
Przecież z ulicy Zamkowej nie ma jak wjechać na plac Wojska Polskiego...
..
2011-11-09 09:13:50
budynek przy schodach bedzie jak najbardziej pasował, nie narzekajcie , bo poki co jest tam pusta przestrzen, szpecąca nieco bardziej
Adamsky
2011-11-11 12:31:19
Po obejrzeniu ww. wizualizacji też przychylam się do 'dobudowania' takiej kamienicy jak jest na projekcie. Natomiast nie bardzo rozumiem tej żółto-zielonkawej kolorystyki takiej wizualizacji i czemu takie kolory maja właściwie służyć. No, ale niech będzie, bałem się, że w planach jest całkowite "zamurowanie" tego przejścia po schodach. Tak to może być, niech robią :)
inwestycje
2011-11-11 19:50:18
nie rozumiem tylko po co? jedynym argumentem jest zniszczony bok elewacji kamienicy, ktory mozna wyremontowac i bedzie o niebo lepiej
mlk
2011-11-13 09:14:18
prosze o wiecej informacji o planowanych remontach w centrum bielska i na starowce
inwestycje
2011-11-13 13:05:29
staram sie informowac na biezaco o tym co sie dzieje w zakresie remontow zabytkowych budowli w centrum miasta
kilof
2011-11-14 18:53:11
Pan Inwestycje jest wyraźnym przeciwnikiem zabudowy centrum miasta po którym dzisiaj wieje wiatr jak na placu defilad w Warszawie.
inwestycje
2011-11-14 22:06:41
a na pewno zabudowy kiczowatymi nowoczesnymi budynkami i do tego wciskanymi na sile, ktore tylko pogorsza ruch pieszych w centrum; sa inne miejsca, gdzie mozna zbudowac jakas HISTORYZUJACA kamienica - np. na Cechowej (jako plomba po zachodniej stronie), czy na ul. Barlickiego (przy wjezdzie od ul. Walowej), na Placu WP (od strony Klimczoka), po zachodniej stronie ul. Staszica (plomba), przy ul. Stojałowskiego (naprzeciwko Ratusza, w miejscu gdzie jest mały parking) i w tego typu miejscach, a nie tam gdzie budynek bedzie sie wżynał Przechód Schodowy utrudniając komunikację pieszą (w tym miejscu byłoby znaczne, niczym nieuzasadnione zwężenie)
Kilof
2011-11-15 18:57:22
Ruch pieszy w tamtym miejscu ma więcej miejsca niż ruch pieszy na Oxford Street i na słynnej V Alei. Chciałbym tez dodać ze Bielsko to nie Londyn i nie USA. Piesi nie potrzebują 20 metrowego chodnika. Kilkanaście tysięcy ludzi na godzinę potrafi przejść przez 5 metrowy chodnik bez szczególnych problemów. (polecam podróże, czytelnictwo różnych artykułów krajoznawczych itp) nie tkwijmy we własnym sosie i nie patrzmy na swoje problemy przez .... swoją perspektywę
Pablo
2011-11-15 21:48:51
W Newsweeku napisali, że amerykańskie chodniki wąskie, więc zlikwidujmy co nie klaustrofobiczne u nas. Co to w ogóle za argument? To miejsce ma optymalną szerokość w tej chwili, a sensowniejszych miejsc na budowę kamienic w Centrum ci dostatek.
inwestycje
2011-11-15 23:34:28
@Pablo - otóż to
kilof
2011-11-19 14:00:53
Nie czytalem o tym w Nesweeku czy czyms innym tylko codzien takimi chodze i nikt nie narzeka :) (pewnie powiecie teraz ze się chwalę) ale tak to juz w Polsce jest że jak ktoś sie wychyli to od razu go do parteru sprowadza zaściankowa masa :) pragnąca zatrzymać miasto w XIX albo XVIII wieku. Jeśli chodzi o budowle HISTORYZUJĄCE - są drogie a jeśli już się stawia takie budynki to nie można oszczędzać na materiałach i detalach. W przeciwnym razie budynek historyzujący wyglada jak proteza. Mało kogo stać na historyzujące budynki z prawdziwego zdarzenia za których budową podpisuje się wszysktim co mam.
kilof
2011-11-19 14:02:30
Najgorszym przykładem budownictwa HISTORYZUJĄCEGO jest budynek Aquy który powstał po zburzeniu zgniłej i podupadłej willi na Sempołowskiej obok torów. Gratulacje dla konserwatora i architekta
Gumiś
2011-11-20 12:15:19
Jakiś młody wykształcony i z wielkiego ośrodka, widzę? :F
kilof
2011-11-21 01:43:24
nie, stary, 65 letni inzynier gospodarki przestrzennej. Wielki ośrodek się zgadza
wiech 01
2011-11-21 17:44:57
Pytanie nie dotyczy rewaloryzacji bielskich kamieniczek, ale dla mnie jest bardzo ważne. Może ktoś wie - zwłaszcza @inwestycje - kiedy wreszcie skończy się budowa ronda na skrzyżowaniu Międzyrzeckiej i Strażackiej. Tempo budowy ronda nie przystoi na inwestycję miejską, a jest porównywalne wręcz ze sławną inwestycją powiatową, jaką była przebudowa drogi od rz. Rudawki do Międzyrzecza - trwała chyba 2 lata.
inwestycje
2011-11-21 21:02:38
termin wykonania prac na tym odcinku to: koniec czerwca 2012, wiec jest jeszcze troche czasu...
wiech 01
2011-11-21 21:20:20
Dziękuję. Niech to kule.... Ciasne, niewielkie rondo (nie tylko tiry już je rozjeżdżają, ale nawet miejskie, krótkie autobusy), a budowa trwa, jakby to była Hulanka. Budowa powoduje korki sięgające osiedla przy Zwierzynieckiej w jedną stronę, po wiadukt nad S1. I to jeszcze do połowy przyszłego roku. Różnymi miarami mierzone były dwie budowy w Bielsku - wschodnia obwodnica i maleńkie rondo na Międzyrzeckiej.
Go Go PRL!!
2011-11-22 21:54:20
Młody zaszalał yeah!!
Bywalec
2011-11-22 22:05:11
Zdjęcie które przedstawia Wzgórze 6, w której znajduje się "Pub PRL", nie uwzględnia dodania przez właściciela, parapetu przy oknie,nadbudówki drewnianej nad drzwiami i okiennicą, oraz płyt kamiennych na ściankach :P
Alex.....
2011-11-24 16:29:12
witam Panstwa!....z uwaga sledze rozwoj urbanistyczny, infrastrukturalny w Bielsku Bialej a to z tej prostej przyczyny ze urodzilem sie w bielsku i mieszkalem w tym miescie do 1975 potem w Krakowie a od 1999 na stale w Niemczech we Frankfurcie nad Menem.......chcialbym sie przylaczyc do rozmowy aby moc sie podzielic z wami wlasnymi spostrzezeniami. Proponuje nowy "stary"? temat: powrot tramwaju do Bielska....uwazam ze miasto ma historyczne prawo aby pozyskac na ten cen unijne dotacje (nie mowiac juz o efekcie ekologicznym dla miasta....odciazeniu i usprawnieniu komunikacji miejskiej!?).....czy ma ktos na ten temat cos do powiedzenia?....pozdrawiam
Gumiś
2011-11-24 16:54:40
Powrót tramwaju według mnie nie ma najmniejszego sensu. Żeby inwestycja miała jakiekolwiek korzyści musi być opłacalna. "Oplątanie" Bielska-Białej siecią tramwajową na dzień dzisiejszy nie ma absolutnie żadnego prawdopodobieństwa wykonywalności. I raczej nie będzie miało w przyszłości. Szanse na sensowną linie tramwajową miasto straciło już w 1971 roku likwidując tramwaj. Jeśli mówimy tu o jakimś rozwiązaniu szynowym dla Bielska-Białej to jedynie szansą może być wykorzystanie torów kolejowych. Wydaje mi się że o wiele bardziej prawdopodobną akcją będzie wyłączenie z ruchu ulicy Zamkowej (to jest od Skrzyżowania z ulicą Wzgórze do Placu Żwirki i Wigury - prócz MZK) i odbudowa Trotuaru. Szczególnie jeśli powstanie "Nowopiekarska" i "Nowomichałowicza". Utrzymywanie czteropasmówki w ścisłym centrum nie będzie miało żadnego sensu.
Pablo
2011-11-24 22:44:05
Co do budowy kolejki miejskiej to ja mam pewne wątpliwości. Zwróć uwagę, że nie mają do niej dostępu największe bielskie osiedla (Karpackie, Beskidzkie, Złote Łany i Langiewicza). Dla niej upatruję szansę raczej na arenie pozamiejskiej(Czechowice-Dz., Kęty, Żywiec). Wprowadzenie tramwaju jest drogie, nie ma na niego miejsca, są duże spadki terenu. Można byłoby poprowadzić jakąś jedną nitkę centralną, na odcinku której wyłączyłoby się z eksploatacji autobusy, ale znacznie taniej zainwestować np. w bus pasy. Ponadto mieszkańców Bielska niestety nie przybywa, więc nie sądzę, żeby były jakieś racjonalne przesłanki wprowadzenia tramwajów. No i turystów troszkę też za mało, żeby zrobić coś na wzór historycznej kolejki :)
Adamsky
2011-11-25 11:07:14
@Pablo/ Nie masz racji, wszystkie bielskie osiedla (poza Sarnim Stokiem - za daleko i Langiewicza - tutaj rzeczywiście za stromo na tramwaj) da się połączyć linią tramwajową z dwoma rozjazdami. Już podaję przykład jednej takiej. Poczatek np Szpital wojewódzki (lub nawet dalej Szyndzielnia dolna - tam gdzie ma pętlę 8) - Al. Armii Krajowej - Boboli (zajedznia MZK, projektowana również zajezdnia tramwajowa, Cygański Las) - (możliwy kolejny rozjazd do ATH i na Błonia) dalej Partyzantów - (tu w rejonie Gemini możliwy rozjazd na Złote Łany poprzez ul. Bora-Komorowskiego, dalej ul. Łagodną) - dalej Zamkowa (centrum, 5min do Sfery) - 3go Maja (dworzec PKP, PKS) - Piastowska - Hulanka - (tutaj następny rozjazd 1) ul. Cieszyńska - os. Wojska Polskiego - oś. Polskich Skrzydeł / Lotnisko pętla) oraz 2) - Al. Andersa - oś. Beskidzkie - oś. Karpackie (tu pętla z możliwym przedłużeniem trasy w kierunku oś. IV Pory Roku lub dalej do Gościnnej czy Karbowej gdzie właśnie powstaje infrastruktura narciarska). I masz jedną linię i prawie całe miasto skomunikowane, łącznie z centrum, największymi osiedlami, szkołami, urzędami, szpitalem wojewódzkim i terenami rekreacyjnymi. Proste. Jakbyśmy leżeli np w Niemczech to budowa takiej trasy zajęłaby góra 5lat i w 2016r już byśmy jeździli do pracy tramwajem. Chociaż i tak znowu jest fura unijnych środków do wykorzystania na lata 2013-2021, więc byłaby spora szansa na pozyskanie nawet 85% kosztów takiej inwestcji (jako proekologiczna) z UE. Tak właśnie zrobili w niewiele większej od Bielska-Białej Częstochowie, dgdzie właśnie przedłużają swoją jedyną (to tak samo jakby było w B-B, choć w przeszłości istniał dwie) linię tramwajową o kolejne 4.5km na południe od stacji PKP Raków i będą mieć liczącą prawie15km linię północ - południe, której szacowany przejazd przez całe miasto wyniesie maksymalnie 30min. Niestey w B-B nie ma 'klimatu' do przywracania tramwaju i rozwoju komunikacji zbiorowej. Ba, wręcz 'z oszczędności' tnie się tu kursy autobusowe, a na niektóre osiedla jak na IV Pory Roku nie dojedziesz nawet miejskim autobusem. Urzędnicy chyba chcą żebyśmy autami wszędzie jeździli i płacili za parking w centrum, gdzie miasto zarabia niemało. Jednak kontynuując powyższą politykę niebawem nawet 5 obwodnic nam nie wystarczy, bo miasto się zakorkuje (już teraz w "szczycie" jedzie się parę km ponad pół godziny, z Wapienicy nawet godzinę!) Pozdrawiam
pablo
2011-11-26 13:20:49
@Adamsky - te osiedla który wymeiniałem, były w kontekście wykorzystania istniejących torów kolejowych do utworzenia kolejki miejskiej. Nie chodziło mi o budowę tramwaju.
Filip
2011-11-26 23:20:54
Jeśli chodzi o tramwaj to mam swoją mało inwazyjną propozycję, która może być początkiem powrotu tramwajów. Start tyły dworca PKP Bielsko-Biała Główna (część towarowa) - Barlickiego - Stojałowskiego - Ratuszowa - Dmowskiego - Kierowa - Broniewskiego - Pętla PKP Lipnik. Stąd w przyszłości można linię poprowadzić dalej. Przystanki: Dworzec Główny, 11 Listopada, Ratusz, Stadion, PKP Lipnik.
Gumiś
2011-11-27 12:48:34
Jeśli chodzi o pochyłości terenu to moim zdaniem nie ma tutaj akurat większego problemu (wybudować po prostu na tym specjalne odcinki), jeśli oczywiście są pieniądze. Obawiam się jednak że taka inwestycja przerośnie możliwe zyski. Trzeba zauważyć że budowana byłaby od zera, a w tym przypadku idzie nie tylko budowa linii, zajezdni, trakcji ale też całej osobnej sygnalizacji, przebudowy ulic i przystanków itp.. Uważam że miasto popełniło kardynalny błąd likwidując tramwaj w 1971 roku. Teraz, niestety, powrót tramwaju jest mocno dyskusyjny.
Adamsky
2011-11-28 13:37:55
Sorry Pablo, masz rację, nie pisałeś o tramwaju, tylko a kolei, Natomiast pomysł wykorzystania jakiejkolwiek infrastruktury PKP w celu transportu misjskiego lub podmiejskiego jest w chwili obecniej zupełnie nierealny. Zobacz ile czasu zajęło miastu Cz-Dz 'dogadanie' się z PKP co do remontu dworca głównego - parę lat na podjęcie najprostrzej decyzji to w tej rozbitej na różne spółeczki instytucji normalka! PKP toczy taka gangrena, że należałoby oczekiwać iż w końcu upadnie i przestanie likwidować połączenia, zaniedbywać trasy (jak Wadowice- BielskoB - Skoczów - Cieszyn), czy obniżać i tak już koszmarny standard podróży (Cieszyn - Bielsko czas przejazdu 1,5h w cuchnącym pociągu, co autem robisz w 20min!). W normalnym kraju możnaby 'dobudować' 2 stacje (B-B Teatr i B-B Gemini) to możnaby utworzyć coś na kszałt szybkiej kolei miejskiej zaczynającej się na w Żywcu i kończącej w Pszczynie, obsługującej tereny zamieszakałe przez około pół miliona mieszakńców aglomeracji Bielska i całego Podbeskidzia. Podobnie trasa Wadowice - Andrychów -Kęty - Bielsko - Skoczów - rozjazd Cieszyn / rozjazd Ustroń - Wisła mogłaby posłuszyć do stworzenia ciekawej alternatywy dla samochodów czy busów na osi wsch-zachód. Tak już zreszta kiedyś było, jednak wieloletnie zaniedbania i brak remontów doprowadziły do prawie całkowitej likwidacji tej trasy. Ale do takich decyzji trzeba wizji, a nie tylko chęci trwania. Pozdrawiam
fred
2011-11-28 20:39:50
z tego co pamiętam jak budowali tramwaje w BB to na Piastowskiej nie bylo zbyt wielu budynków, osiedla powstały później, a samo bielsko nie było 180 tysięczym miastem a mimo to "się opłacało". Dlatego ja proponowałbym puszczenie tramwaju (oczywiście jednej lini łączącej osieda np 2 największe z Placem Chrobrego) ale proponowałbym też linie w obszary dotąd "niewykorzystane" a dobrze rokujące na przyszłość tj. ulice Legionów i Komorowicką, Grażyńskiego. To także linia do Bystrej (mogłaby być tak jak niegdyś linia do Cygańskiego) warto też wrzycić tramwaj którego przystanki ulokowane byłyby na pl. Chrobrego, Rynku (technicznie wykonalne) żeby spopularyzować starówkę (podobno zależy wam na jej popularyzacji)
Filip
2011-11-28 21:44:18
Czyli co? Inicjatywa obywatelska i tramwaje wracają? Proponowałbym też powołanie ZTM.
Prl
2011-11-29 12:39:43
Odkryłem właśnie tego bloga, fajna sprawa! Jedno sprostowanie - Zakończenie inwestycji na Międzyrzeckiej jest planowane na koniec tego roku, a nie na czerwiec 2012. źródło:http://www.mzd.home.pl/index.php?str=2&idi=69&idm=9
inwestycje
2011-11-29 16:04:16
MZD podaje błędne informacje nawet na temat swoich inwestycji... do końca roku ma zostać wykonana część prac (m.in. przebudowa mostu), całość inwestycji ma natomiast być zakończona do końca czerwca 2012
prl
2011-11-29 17:15:51
W rzeczy samej dużo w tym racji, w zakładce Konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ul. Międzyrzeckiej od Cieszynskiej do granicy miasta mieści się informacja odnośnie takich konsultacji ale dotyczących ul. Zapory i Tartacznej, ciekawe, jeśli byłby ktoś zainteresowany,czy posługując się informacją z stron MZD stawiłby się na takie konsultacje. Widocznie biurokracja tak jest zajęta inwestycjami, że informacja schodzi na drugi plan:)
Alex.....
2011-11-29 18:25:01
Szanowni Panstwo, przykro mi ale nie podzielam przytoczonych przez was argumentow dotyczacych "nieoplacalnosci" uruchomienia tramwajow w bielcku bialej!...dlaczego? poniewaz istota byloby wybudowanie i uruchomienie 1-2 linii tramwajowych w miescie ktore laczylyby centrum miasta z waznymi dzielnicami/osrodkami miasta np. ATH(rozwijajaca sie uczenia)...troche historii: w czasie kiedy wybudowano 1 linie tramwajowa z dworca kolejowego do lasu cyganskiego....lata 1893-98 miasto bielsko zamieszkiwalo ok. 30 tys.mieszkancow, (obecnie ca. 180 tys. a jezeli wezmiemy pod uwage tylko obszar wokol miasta w odleglosci 5km(bez Czechowic-Dz.) to mozemy mowic ze mikro aglomeracja bielko-biala zamieszkuje dodatkowo 50 tys.mieszkancow. A'propos,historycznie bielsko bylo poza Lodzia drugim miastem w Polsce ktore posiadalo eletryczny tramwaj!.....a poza historia, wybudowanie np. 2 linii tramwajowych w miescie nie jast inwestycja niemozliwa! (koszt budowy 1km linii tramwajowej z infrastruktura tzn. tabor,zaplecze... wynosi ok.12milionow PLN/€4Miliony)....np.budowa stadionu szcowana jest na ok.82milionow PLN!?..... przy zalozeniu ze budujemy lacznie 12km torow to koszt inwestycji zamyka sie suma PLN 144 milionow. Uwazam ze tworzenie nowych linni autobusowych jest bezsensem i ekologicznie nie do zaakceptowania! ( 2 linie tramwajowe w miescie dobrze przemyslane moga zastapic kilka linii autobusowych....w europie od lat powraca sie do taboru na szynach, dlaczego nie u nas?... tym bardziej ze mozemy na taki projekt pozyskac dofinansowanie z Unii Europelskiej, nawet do 50% kosztow!!......
fred
2011-11-29 20:44:25
no i o tym mowilem dlatego nie przyjmuje argumentu "nie da sie" "nie opłaca się" :) Niech się ktoś zajmie tymi tramwajami tzn będzie frontmanem oczywiście nie na miarę PZPN-u :) i poprowadzi tę sprawę, dopłaty nawet są z UE, a póki Unia istnieje to jeszcze załatwmy tramwaje.
Alex......
2011-11-29 21:26:14
wlasnie.....bielsko jest miastem ktore ma historyczne prawo aby przywrocic komunikacje tramwajowa!.....a jakby tak zapytac w stowarzyszeniu milosnikow bielskich tramwajow!?....remontuja historyczne wozy tramwajowe....taka instytucja podobno dziala w bielsku? A'propos, a gdyby tak ustawic w centrum miasta taki waremontowany historyczny wagon a w nim przedstawic plany budowy i pomysly i na zasadzie sadazu uaktywnic spolecznosc miasta, aby sie powszechnie wypowiedziala na ten temat!? (przy okazji dobra reklama sprawy) pozdrawiam
inwestycje
2011-11-30 00:37:58
Bielskie Towarzystwo Tramwajowe to jest niestety twór poniekąd martwy. Tramwaje remontuje Muzeum Motoryzacji, a nie BTT. Co do postawienia tramwaju w centrum miasta - otóż był taki plan (jeszcze nawet niedawno) - na postawienie odrestaurowanego wagonu na placu Żwirki i Wigury, ale miasto nagle z tego pomysłu niestety zrezygnowało. Miasto zadecydowało też o likwidacji miejsca składowania tramwajów w zajezdni MZK - przez co, spowodowało, że tramwaje "zostały na lodzie". Jeden z bielskich tramwajów został sprzedany do Łodzi i tam jest remontowany (wyremontowany) i będzie służył (służy) jako "pojazd" reprezentacyjny prezydenta m. Łodzi w ważnych, miejskich uroczystościach. W tym momencie, nie ma klimatu na tramwaje w B-B (może za 3 lata...).
inwestycje
2011-11-30 00:40:35
Dwa kolejne tramwaje "pojechały" do Warszawy.
Alex.....
2011-11-30 08:15:15
co to oznacza ze nie ma "klimatu na tramwaje"!??.....uwazam, ze to nie jest kwestia....czy jakiemus urzednikowi sie podoba czy nie!??....nie zyjemy w czasach "Monarchie obsolutnej" gdzie decyzje zaleza tylko od jednej osoby.....notabene slyszalem ze Prezydent B-B nie chce slyszec o tym pomysle!!???? czy to jest prawda?.....moze wie ktos cos na ten temat!??...czasy "Komuny" minely a wlasnie ten tamat stanowi po czesci o dalszym uporzadkowanym rozwoju urbanistycznym miasta!(czas wrescie na to aby uregulowac zaniedbania dawnych dekad....) Jak bedziemy czekac jeszcze 3 lata to moze sie okazac ze nie otzrymamy oczekiwanych dotacji z Uni Europejskiej.......bo juz ich np. nie bedzie!? pozdrawiam
inwestycje
2011-11-30 19:43:20
pisząc o braku klimatu dla tramwajów pisałem właśnie o niechęci Prezydenta Miasta do wszystkich planów związanych z tym środkiem transportu; niestety, bez woli Prezydenta Miasta - tramwaje nie wrócą...
Alex.....
2011-11-30 20:15:58
tak sie tez domyslalem.....a co on ma do tramwajow!???....zakochany jest w autobusach?... (obecnie naliczylem przeszlo 40 linii....normalny absurd!)....a wogole byloby dobrze wiedziec jaka ma alternatywna propozycje dalszego rozwoju komunikacyjnego miasta!?......bo jakos dziwnie nigdzie nic na ten temat nie moge znalesc ( a moze sam pochodzi z tej dawnej "madrej dekady"??)..... A tak calkiem powaznie.....to przydalaby sie wizja rozwoju miasta w tym kierunku... ale jakies tam mzonki typu: "....gdzies w miescie mamy jakies tam tory.....to moze kolej dojazdowa....." Innym wyjsciem duzo mniej kosztownym sa np. trolejbusy....co wy na to? (przyklad Gdynia,Lublin....czy chocby Tychy).... pozdrawiam
Adamsky
2011-11-30 20:32:12
Nie od dzisiaj wiadomo, że władza wypala. Jak się robi to samo od... kilkudziesięciu lat, którąś tam z rzędu kadencję to jakoś wszystko się zamazuje i brak jest tego nowego, świeżego spojrzenia, choćby z zewnątrz, czy takiej właśnie dyskusji jaką my tu toczymy. Bez dwóch zdań zasługi obecnego prezydenta są spore dla naszego miasta, jednak niezrozumiały dla mnie pozostaje jego (oraz podległych mu urzędników) opór wobec jakichkolwiek nowych cy to mądrych czy mniej mądrych pomysłów. Kompletny brak dialogu z mieszkańcami, tylko buta, arogancja i monopol na rację. No cóż mimo ogólnych zasług p. Krywulta dla rozwoju Bielska-Białej już na niego nie będę głosować, choćby znów wystartował.
inwestycje
2011-11-30 22:02:07
@Alex... - jest coś takiego jak Strategia Rozwoju Miasta do 2020 roku: web2.um.bielsko.pl/bb/dzialy/polityka/doc/strategia2020.pdf
inwestycje
2011-11-30 22:04:25
@Adamsky - J. Krywult już zapowiedział, że nie będzie kandydował na 4 (licząc okres PRLu, to w pewnym sensie 5) kadencję
Alex....
2011-11-30 23:25:35
....czyli szacowny prezydent miasta jest dinozaurem poprzedniej epoki!?......a'propos, dzieki!.(inwestycje) za podany mi adres internetowy um.bielsko gdzie moglem troche zapoznac sie z zamierzeniami rozwoju strategicznego miasta i "regionu metropolitarnego"....Niemniej jednak w tych zamierzeniach nie ma zadnych konkretnych projektow, rozwiazan czy chocby planow!?.....w przypadku komunikacji publicznej istnieje tylko potwierdzenie niedoboru i braku droznosci systemu.......czyli w sumie tak jak myslalem nie ma konkretnych pomyslow poza "autobusem" na sprawny system transportu dla miasta!...( funkcjonujace polaczenia transportem publicznym pomiedzy innymi osrodkami miejskimi regionu uwazam za zupelnie odrebny temat!?). Moje rozwazania dotycza miasta B-B i jego rozwoju pod katem komunikacji publicznej (konkretnie.....tramwaj, trolejbus) co wy na to? Moje pytanie:....kogo mozna by pozyskac w UM dla poparcia sprawy w celu przygotowania np. "studium rozwoju komunikacji publicznej miasta" i tutaj mysle o kokretnych propozycjach! pozdrawiam
Adamsky
2011-12-01 09:17:49
@inwestycje/ i wierzysz w to, że nie będzie kandydował? Ja już chyba za długo na tym świecie jestem, żeby wierzyć w obietnice składane wyborcom :). Jak mu się 'odwidzi' to wystartuje. Byłby zresztą niepierwszym co co innego mówi, a co innego robi :). Moim zdanie Krywult nie taki zły, poprostu 'zmęczenie materiału' i chyba starość. go dopada. Poza tym, świetny blog, czytam regularnie (choć nie zawsze komentuję), jesteś 100 lat przed wszystkimi lokalnymi portalami, o Kronice Beskidzkiej nie wspomnę. Pozdrawiam.
inwestycje
2011-12-01 09:38:23
nic nikomu nie ujmując, ale J. Krywult w 2014 roku w przypadku kandydowania będzie miał 73 lata, a w momencie kończenia kadencji 77... / dziękuję za miłe słowa :)
Adamsky
2011-12-01 11:45:01
@inwestycje/ i obyś miał rację :)
Lucas
2011-12-03 22:26:30
Teraz nie buduje sie tramwajow w centrach miast...mieszkam w Paryzu i tutaj tramwaj tworzy ''obwodnice miasta''...nie ma zbednych; brzydkich kabli na ulicach....to samo w bb. nie ma co na sile wprowadzac starych rozwiazan...lepiej zajac sie rozwinieciem szybkiej kolei podmiejskiej z Cieszyna, Zywca, Andrychowa, i np Pszczyny lub nawet Katowic...w tych czasach najlepsza jest forma tunelowa ( na terenie Paryza ruch odbywa sie pod ziemia)... Wiem ze to droga inwestycja, ale nalezy ja powoli wprowadzac bo na prawde warto.
Alex.....
2011-12-05 10:14:14
....ja mieszkam w Frankfurcie nad Menem (aglomeracja ok. 1miliona mieszkancow) i tutaj tramwaj nie jest tzw. "starym rozwiazaniem" i zupelnie nie koliduje z istniejacym metrem, tylko go uzupelnia.... A tak wogole rozmawiamy o miastach ktore sa miastami milionowymi!? to inna infrastruktura,to inne potrzeby!..... ja uwazam ze powinnismy rozmawiac...jezeli juz to dla porownania o miastach w wielkosci do 250Tys.mieszkancow.... rozmowa o kolei podmiejskiej to napewno wazny pomysl rozwoju komunikacji w regionie, natomiast my rozmawiamy o rozwoju komunikacji miejskiej w bielsku bialej.....dalszy rozwoj komunikacji autobusowej (obecnie ponad 40 linii) to nie jest dobry pomysl na przyszlosc!? pozdrawiam

Informacje:


inwestycje, Bielsko-Biała, drogi, budowa, przebudowa, przetarg, kamienice, zabytki, wiadukt, obwodnica, s69, s-69, s1, s-1, estakada, rondo, projekt, rewitalizacja, remont, projekt, plan, schemat, przebieg, mapa, rozbudowa, stadion

Archiwum:


2018
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (1)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (2)
» styczeń (2)

2017
» grudzień (1)
» październik (4)
» wrzesień (1)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (4)
» luty (2)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» wrzesień (1)
» czerwiec (2)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» luty (2)

2015
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» luty (1)
» styczeń (1)

2014
» grudzień (2)
» listopad (1)
» październik (1)
» wrzesień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (4)
» styczeń (3)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» październik (2)
» wrzesień (1)
» sierpień (2)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (2)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (1)
» styczeń (2)

2012
» grudzień (1)
» październik (1)
» wrzesień (1)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (3)
» kwiecień (3)
» marzec (7)
» luty (3)
» styczeń (2)

2011
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (8)
» lipiec (1)
» czerwiec (5)
» maj (5)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (7)
» styczeń (3)

2010
» grudzień (2)
» listopad (14)
» październik (7)
» wrzesień (8)
» sierpień (10)
» lipiec (5)
» czerwiec (21)
» maj (13)
» kwiecień (3)

Ostatnie komentarze


[Darekbb]
Szkoda że blog zdechł, zostaje skyscrapercity :(
[Janusz]
Autorze, dlaczego porzuciłeś bloga? Tęsknię.
[skyscrapper]
Dla wszystkich, którzy tęsknią za blogiem polecam forum skyscrappercity. Założyciel bloga udziela się również tam....

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 2777578
Newsów: 270
Komentarzy: 5644
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Remonty, remonty (cd.), blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała